abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:07:54 #151
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_155628803
quote:
Omroep NTR speelde in het Sinterklaasjournaal al eerder in op de discussie. Er kwamen vorig jaar voor het eerst ook Witte Pieten voorbij: een blanke piet-in-opleiding kwam door de schoorsteen en was zodoende iets zwarter geworden. In het Sinterklaasjournaal waren overigens ook volop traditionele Zwarte Pieten te zien.

In de laatste aflevering van het programma was een Zwarte Piet te zien die volkomen gelijkwaardig was aan de Sint, met een mijter op en een tabberd aan, op een wit paard.
Totaal van de zotte. Sint is sint en je hebt slimme pieten en domme pieten en nog veel meer soorten pieten. Piet is minstens zo belangrijk als de sint, mss wel belangrijker. Altijd al zo geweest in kinderogen. Het hele gezeur slaat echt nergens op.
En welke idioot op het idee van slavernij is gekomen ? Volslagen uit de lucht gegrepen volgens mij. Tot dit gezeur begon nooit aan piet als een slaaf gedacht. Ken ook echt niemand dit dit wel deed.
Is gewoon verzonnen door een zeurpiet 8}
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_155628871
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

ben benieuwd naar hun bevindingen.
Het College voor de Rechten van de Mens van de Verenigde Naties, CERD, komt vrijdag met conclusies en aanbevelingen over discriminatie in Nederland. Ook Zwarte Piet komt zeker aan de orde, een heikel onderwerp sinds hij door een deel van de bevolking wordt geassocieerd met racisme en discriminatie.

Mensenrechtenexperts uit het comité houden in de gaten of landen de VN-verdragen naleven die ze hebben getekend. Vorige week praatte het comité al met een Nederlandse delegatie over zaken als noodopvang voor vluchtelingen, de situatie op de arbeidsmarkt en discriminerende uitlatingen in de media. De rol van Zwarte Piet kreeg toen al een prominente rol en leidde tot 'een levendige discussie'.

Donderdag liet Nickelodeon weten dat eind dit jaar ongeschminkte pieten te zien zijn. Na de felle zwartepietendiscussie liet de kinderzender vorig jaar helemaal geen pieten zien, alleen Sinterklaas. Eerder deze maand zei warenhuis de Bijenkorf dit jaar te kiezen voor vergulde klimpieten. V&D laat de versiering afhangen van wat het Sinterklaasjournaal van de publieke omroep gaat doen. Die laat dat pas veel later dit jaar weten.

Ik ben vooral benieuwd naar de reacties van de Nederlanders en de verhaaltjes over kindjes die in de war zijn omdat ze ineens heel andere Zwarte Pieten zien dan vorig jaar en omdat Zwarte Piet toch echt Zwarte Piet heet maar niet zwart gekleurd is. Eigenlijk zou het weinig verrassend moeten zijn dat de Americaanse zender Nickelodeon politiek correct dit doet en dat de V&D (ook Americaans maar ik weet niet of dat dat er in dit geval toe doet) het laf laat afhangen van wat de NPO kiest.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155629001
Is het rapport nog niet uit gekomen dan, vrijdagmiddag toch?
I´m back.
pi_155629013
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]
Ik ben vooral benieuwd naar de reacties van de Nederlanders en de verhaaltjes over kindjes die in de war zijn omdat ze ineens heel andere Zwarte Pieten zien dan vorig jaar en omdat Zwarte Piet toch echt Zwarte Piet heet maar niet zwart gekleurd is. Eigenlijk zou het weinig verrassend moeten zijn dat de Americaanse zender Nickelodeon politiek correct dit doet en dat de V&D (ook Americaans maar ik weet niet of dat dat er in dit geval toe doet) het laf laat afhangen van wat de NPO kiest.
Dat gaat niet gebeuren. De overheid heeft al aangegeven dat het hun taak niet is om zaken omtrent zp te verplichten of verbieden en dat ze dat ook niet zullen gaan doen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_155629194
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:51 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Nee man gewoon zwarte Piet en dan gewoon zeggen dat hij heeeel veeeel roet op z'n gezicht heeft
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 01:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat is zo niet houdbaar, zoveel is duidelijk. niemand gelooft het.
Zoek eens op hoeveel mensen op jonge leeftijd zijn overleden door kanker doordat ze schoorstenen schoonmaakten. kindjes zullen het in deze tijd niet weten maar misschien gaan ze het in de toekomst wel weten.
#NoDAPL
pi_155629239
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Zoek eens op hoeveel mensen op jonge leeftijd zijn overleden door kanker doordat ze schoorstenen schoonmaakten. kindjes zullen het in deze tijd niet weten maar misschien gaan ze het in de toekomst wel weten.
Eigenlijk kan Sinterklaas tegenwoordig ook niet meer met de boot komen.
Iets met boten en donkergekleurde mensen enzo. Kan alleen maar trauma's oproepen :N
pi_155629421
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat gaat niet gebeuren. De overheid heeft al aangegeven dat het hun taak niet is om zaken omtrent zp te verplichten of verbieden en dat ze dat ook niet zullen gaan doen.
Het probleem is dat er een gebrek aan consistentie gaat zijn vanaf dit jaar, of eigenlijk sinds vorig jaar. Het is verwarrend voor kindjes als het ene moment ZP gewoon zwart is en het andere moment kaukasisch of zwart en kaukasisch door elkaar. Ik vermoed dat het uiteindelijke resultaat zal zijn dat de dwingenlanderige minderheid haar zin erdoor duwt omdat er dan tenminste wel consistentie is en de meerderheid in deze kwestie veel redelijker is dan de minderheid.
#NoDAPL
pi_155629451
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Eigenlijk kan Sinterklaas tegenwoordig ook niet meer met de boot komen.
Iets met boten en donkergekleurde mensen enzo. Kan alleen maar trauma's oproepen :N
Dat is misschien nog wel de meest idiote redenatie van dat clubje mensen. :)
Het valt me nog mee dat ze er geen schande van spreken dat het paard wit is.
#NoDAPL
pi_155629671
Volgens mij moeten we Sinterklaas en zijn Pieten laten onthoofden door ISIS in het volgende sinterklaasjournaal en in een massagraf dumpen dan voelen onze nieuwe landgenoten zich gelijk helemaal thuis.
pi_155629757
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het probleem is dat er een gebrek aan consistentie gaat zijn vanaf dit jaar, of eigenlijk sinds vorig jaar. Het is verwarrend voor kindjes als het ene moment ZP gewoon zwart is en het andere moment kaukasisch of zwart en kaukasisch door elkaar. Ik vermoed dat het uiteindelijke resultaat zal zijn dat de dwingenlanderige minderheid haar zin erdoor duwt omdat er dan tenminste wel consistentie is en de meerderheid in deze kwestie veel redelijker is dan de minderheid.
Ik denk, weet eigenlijk, dat het voor die kinderen helemaal niet zo verwarrend is, die zullen er echt niet mee zitten. Heb wel wat gehoord over kinderen die geplaagd worden met zwarte piet, dat vind ik dan wel weer een beetje jammer.

Dit is vooral een zaak van volwassenen. En dat van de minderheid, ik weet het niet hoor. Ik vermoed dat de meerderheid helemaal niet zo'n probleem heeft met een verandering, dat het niet perse hoeft van ze, maar ze het ook niet erg vinden als het wel gebeurd. Die mening hoor ik het meeste iig.

Het zijn de hardliners aan beide kanten die vasthouden aan moet zwart blijven en mag niet zwart. Beide groepen vind ik dan weer stomvervelend.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155629862
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
het ene moment ZP gewoon zwart is en het andere moment kaukasisch of zwart en kaukasisch door elkaar
Zeg gewoon blank :')
We zijn hier niet in de VS.
pi_155629902
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is misschien nog wel de meest idiote redenatie van dat clubje mensen. :)
Het valt me nog mee dat ze er geen schande van spreken dat het paard wit is.
Het beest krijgt alleen stro en wortels. En wat denk je dat het met een paard doet dat hij over daken moet lopen? Nee, het paard is nog wel het hulpje van Sinterklaas dat het slechtste behandelt wordt.
Maar dan is het ineens geen probleem dat het altijd een witte schimmel is }:|
pi_155630055
Het college van de rechten van de mens van de VN heeft het maar druk. De ene week zitten ze bovenop de mensenrechten in Syrië. De volgende week beoordelen ze de godsdienstvrijheid in Saoudi-Arabië. Waarna ze weer uitgebreid vergaderen over het racistische fenomeen Zwarte Piet in Nederland.

[ Bericht 99% gewijzigd door luxerobots op 28-08-2015 18:11:39 ]
pi_155630595
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:50 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Zeg gewoon blank :')
We zijn hier niet in de VS.
De definitie van blank: ongekleurd, wit, glanzig, onbedekt. Dat is allemaal niet van toepassing op mensen van het kaukasische ras, de kleur die het dichtst in de buurt komt is roze. Een dergelijk onnauwekeurig taalgebruik mijd je door het woord kaukasisch te gebruiken in plaats van het woord blank. Net als dat het woord zwart beter niet gebruikt wordt aangezien die mensen niet zwart maar bruin gekleurd zijn. Ik weet niet wat de reden is dat ze in de VS USA voor het woord kaukasisch kiezen, hoe dan ook is het een beter begrip, al kan je vallen over de geografische ligging van deze gebieden.
#NoDAPL
pi_155630713
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik denk, weet eigenlijk, dat het voor die kinderen helemaal niet zo verwarrend is, die zullen er echt niet mee zitten. Heb wel wat gehoord over kinderen die geplaagd worden met zwarte piet, dat vind ik dan wel weer een beetje jammer.

Dit is vooral een zaak van volwassenen. En dat van de minderheid, ik weet het niet hoor. Ik vermoed dat de meerderheid helemaal niet zo'n probleem heeft met een verandering, dat het niet perse hoeft van ze, maar ze het ook niet erg vinden als het wel gebeurd. Die mening hoor ik het meeste iig.

Het zijn de hardliners aan beide kanten die vasthouden aan moet zwart blijven en mag niet zwart. Beide groepen vind ik dan weer stomvervelend.
Ik heb er geen moeite mee als het anders is, het is de verandering zelf die het probleem geeft, je kan niet het ene jaar zus en het andere jaar zo doen aangezien kindjes minstens 3-4 bewust Sinterklaas meemaken in de fase waarin ze er met verschillende gradaties in geloven. Ook heb ik er moeite mee als een tirannieke minderheid op die manier haar zin kan doordrijven, al dan niet als opstap naar het aftroggelen van nog meer geld van de Nederlandse samenleving.
#NoDAPL
pi_155630784
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb er geen moeite mee als het anders is, het is de verandering zelf die het probleem geeft, je kan niet het ene jaar zus en het andere jaar zo doen aangezien kindjes minstens 3-4 bewust Sinterklaas meemaken in de fase waarin ze er met verschillende gradaties in geloven. Ook heb ik er moeite mee als een tirannieke minderheid op die manier haar zin kan doordrijven, al dan niet als opstap naar het aftroggelen van nog meer geld van de Nederlandse samenleving.
"Tirannieke minderheid"
"Aftroggelen van nog meer geld"
:N
Zo beschaafd joh "onze" beschaving. En het dan gek vinden dat mensen steeds meer willen dat zwarte piet gewoon helemaal gaat verdwijnen.
pi_155630874
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:30 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

"Tirannieke minderheid"
Dat is een feit. Voor die mensen die het niet begrijpen ondanks dat het overduidelijk is: ik heb het over de radicale groep waar Kwinsie Owoesoe toe behoort, niet over alle Surinamers en Antillianen of zo.

quote:
"Aftroggelen van nog meer geld.
Dat moet je in de juiste context bezien. Ik heb het woordje "nog" eraan toegevoegd omdat het ons al heel erg veel geld heeft gekost, de gevolgen van een massale immigratie van daar naar hier en ook het geld wat wij al in die eilandjes en Suriname hebben gestopt wat uiteindelijk in zakken van corrupte lokale politici verdween, vooral op die eilandjes.

quote:
Zo beschaafd joh "onze" beschaving.
Er is niets onbeschaafd aan het benoemen van feiten. Zeker als je ook zo consistent bent dat je erkent dat wij zelf al die immigratieproblemen en postkoloniale problemen hebben veroorzaakt door ooit over andere gebiedjes te zijn gaan heersen en kansarme mensen van andere gebiedjes naar hier te halen of te laten komen.
#NoDAPL
pi_155631429
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Dat is een feit. Voor die mensen die het niet begrijpen ondanks dat het overduidelijk is: ik heb het over de radicale groep waar Kwinsie Owoesoe toe behoort, niet over alle Surinamers en Antillianen of zo.
.
Jij hebt niet het fatsoen om Quinsy Gario gewoon bij zijn naam te noemen, kennelijk.
Je vindt het leuker hem belachelijk te maken met een andere naam ?
Enfin.... hij is dus een aanvoerder van een tirannieke minderheid in jouw zwartwitdenken.
Je moet hem ook nog zo stigmatiseren dus....
pi_155631460
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:43 schreef Nintex het volgende:
Volgens mij moeten we Sinterklaas en zijn Pieten laten onthoofden door ISIS in het volgende sinterklaasjournaal en in een massagraf dumpen dan voelen onze nieuwe landgenoten zich gelijk helemaal thuis.
En waarom is dit grappig ?
pi_155631537
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij hebt niet het fatsoen om Quinsy Gario gewoon bij zijn naam te noemen, kennelijk.
Ik gebruik de Nederlandse spelling, hij is opgegroeid en hij woont in het Nederlandse taalgebied. Als we toch alles verbasteren laten we dan maar beginnen bij de namen. :)

quote:
Enfin.... hij is dus een aanvoerder van een tirannieke minderheid in jouw zwartwitdenken.
Mijn zwartwitdenken? _O-
Hij is niet een/de aanvoerder van een tirannieke minderheid, hij is de woordvoerder geworden van die tirannieke minderheid.
#NoDAPL
pi_155631559
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik gebruik de Nederlandse spelling, hij is opgegroeid en hij woont in het Nederlandse taalgebied. Als we toch alles verbasteren laten we dan maar beginnen bij de namen. :)
slap smoesje..... gewoon erkennen dat je hem belachelijk wilt maken in die naamgeving.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:08:10 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155633618
Quiny belachelijk maken is eigenlijk het enige wat je er nog mee kan

kun je nog een beetje lachen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_155633654
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:08 schreef sp3c het volgende:
Quiny belachelijk maken is eigenlijk het enige wat je er nog mee kan

kun je nog een beetje lachen
Yep, je kan er beter mee lachen dan dat je het serieus neemt. :)
Misschien is dat ook een reden dat ik graag zijn naam vernederlands (dat en omdat hij een Nederlanders is, hoe graag hij dat ook blijkbaar niet wil zijn).
@Bluesdude, ik hoeft hem niet belachelijk te maken, hij maakt zichzelf al meer dan genoeg belachelijk. ;)
#NoDAPL
pi_155633701
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat ging anders prima met al die andere veranderingen, zoals het nare karakter van zwarte piet, het bruin worden ipv pikzwart(wat een grote fout was in mijn ogen), de dikke rode lippen die weg gingen, het strakke kroeshaar wat lossere krullen werden, de oorringen die weggingen en nog veel meer.

Sterker nog, toen de zwarte piet zoals we die om en nabij kende werd ingevoerd was dat ook van het een op het andere moment. Toen al die andere hulpen bij sinterklaas verdwenen en vervangen werden door alleen zwarte piet ging dat ook van het ene op het andere jaar.
Geen kind die daar ook maar een onvertogen woord over heeft laten horen.

In deze tijd hebben we het voordeel van de tv verhalen en de officiele intochten die aansluiten bij het sinterklaas journaal. Elke verandering die je wil kan daardoor zonder enig probleem worden doorgevoerd. Als je dan ook nog eens iets kiest wat een beetje in lijn ligt, bv de roetpiet of de regenboogpiet kan je daar gewoon een verhaal van maken die zo geslikt wordt door de kinderen die erin geloven. Die zijn zo klein dat ze zowat alles als zoete koek slikken, anders hadden ze ook niet in sinterklaas en zwarte piet geloofd en al het ongeloofwaardige wat daaraan vast zit.

Als het om Gario gaat zou ik hem ook graag in zijn sop laten gaarkoken, maar dit gaat niet om Gario, dit gaat om het kinderfeest. Waarbij er door jaren de wel meer valide argumenten van de gematigde mensen die graag piet zouden willen zien veranderen zijn genegeerd. Ik zou graag dit kinderfeest willen redden en de nare bijsmaak die eraan gekomen is willen opruimen. Een compromis lijkt me dus gewoon op zijn plaats. Dan kunnen we gewoon weer door met de orde van de dag en genieten van het kinderfeest, kan iedereen genieten van het kinderfeest.

Zijn er geen kleine kindjes meer die gepest worden met zwarte piet, zijn er geen kleine kindjes meer die last hebben van de aversie van hun ouders, is er geen connectie meer met wat wel degelijk een karikatuur van een neger uit het verleden is, probleem opgelost. Snap werkelijk niet waarom daar zo'n tegenstand voor is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155633809
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat ging anders prima met al die andere veranderingen, zoals het nare karakter van zwarte piet, het bruin worden ipv pikzwart(wat een grote fout was in mijn ogen), de dikke rode lippen die weg gingen, het strakke kroeshaar wat lossere krullen werden, de oorringen die weggingen en nog veel meer.

Sterker nog, toen de zwarte piet zoals we die om en nabij kende werd ingevoerd was dat ook van het een op het andere moment. Toen al die andere hulpen bij sinterklaas verdwenen en vervangen werden door alleen zwarte piet ging dat ook van het ene op het andere jaar.
Geen kind die daar ook maar een onvertogen woord over heeft laten horen.

In deze tijd hebben we het voordeel van de tv verhalen en de officiele intochten die aansluiten bij het sinterklaas journaal. Elke verandering die je wil kan daardoor zonder enig probleem worden doorgevoerd. Als je dan ook nog eens iets kiest wat een beetje in lijn ligt, bv de roetpiet of de regenboogpiet kan je daar gewoon een verhaal van maken die zo geslikt wordt door de kinderen die erin geloven. Die zijn zo klein dat ze zowat alles als zoete koek slikken, anders hadden ze ook niet in sinterklaas en zwarte piet geloofd en al het ongeloofwaardige wat daaraan vast zit.

Als het om Gario gaat zou ik hem ook graag in zijn sop laten gaarkoken, maar dit gaat niet om Gario, dit gaat om het kinderfeest. Waarbij er door jaren de wel meer valide argumenten van de gematigde mensen die graag piet zouden willen zien veranderen zijn genegeerd. Ik zou graag dit kinderfeest willen redden en de nare bijsmaak die eraan gekomen is willen opruimen. Een compromis lijkt me dus gewoon op zijn plaats. Dan kunnen we gewoon weer door met de orde van de dag en genieten van het kinderfeest, kan iedereen genieten van het kinderfeest.

Zijn er geen kleine kindjes meer die gepest worden met zwarte piet, zijn er geen kleine kindjes meer die last hebben van de aversie van hun ouders, is er geen connectie meer met wat wel degelijk een karikatuur van een neger uit het verleden is, probleem opgelost. Snap werkelijk niet waarom daar zo'n tegenstand voor is.
:Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')