Ronde | Datum | Grand Prix | Plaats | Winnaar |
1 | 15 maart | Grand Prix van Australië | Melbourne | Lewis Hamilton |
2 | 29 maart | Grand Prix van Maleisië | Kuala Lumpur | Sebastian Vettel |
3 | 12 april | Grand Prix van China | Shanghai | Lewis Hamilton |
4 | 19 april | Grand Prix van Bahrain | Shakhir | Lewis Hamilton |
5 | 10 mei | Grand Prix van Spanje | Barcelona | Nico Rosberg |
6 | 24 mei | Grand Prix van Monaco | Monte Carlo | Nico Rosberg |
7 | 7 juni | Grand Prix van Canada | Montreal | Lewis Hamilton |
8 | 21 juni | Grand Prix van Oostenrijk | Spielberg | Nico Rosberg |
9 | 5 juli | Grand Prix van Groot Brittannië> | Silverstone | Lewis Hamilton |
10 | 26 juli | Grand Prix van Hongarije | Budapest | Sebastian Vettel |
11 | 23 augustus | Grand Prix van België | Spa-Francorshamps | - |
12 | 6 september | Grand Prix van Italië | Monza | - |
13 | 20 september | Grand Prix van Singapore | Singapore | - |
14 | 27 september | Grand Prix van Japan | Suzuka | - |
15 | 11 oktober | Grand Prix van Rusland | Sochi | - |
16 | 25 oktober | Grand Prix van Amerika | Austin | - |
17 | 1 november | Grand Prix van Mexico | Mexico City | - |
18 | 15 november | Grand Prix van Brazilië | Sao Paulo | - |
19 | 29 november | Grand Prix van Abu Dhabi | Abu Dhabi | - |
Pos | Coureur | Land | punten |
1 | Lewis Hamilton | groot brittannië | 202 |
2 | Nico Rosberg | Duitsland | 181 |
3 | Sebastian Vettel | Duitsland | 160 |
4 | Valtteri Bottas | Finland | 77 |
5 | Kimi Raikkonen | Finland | 76 |
6 | Felipe Massa | Brazilië | 74 |
7 | Daniel Ricciardo | Australië | 51 |
8 | Daniil Kvyat | Rusland | 45 |
9 | Nico Hulkenberg | Duitsland | 24 |
10 | Romain Grosjean | Frankrijk | 23 |
11 | Max Verstappen | Nederland | 22 |
12 | Felipe Nasr | Brazilië | 16 |
13 | Sergio Perez | Mexico | 15 |
14 | Pastor Maldonado | venezuela | 12 |
15 | Fernando Alonso | Spanje | 11 |
16 | Carlos Sainz Jr. | Spanje | 9 |
17 | Jenson Button | groot brittannië | 6 |
18 | Marcus Ericsson | Zweden | 6 |
19 | Roberto Merhi Muntan | Spanje | 0 |
20 | Will Stevens | groot brittannië | 0 |
21 | Kevin Magnussen | Denemarken | 0 |
Pos | TEAMS | PTS |
1 | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 383 |
2 | Scuderia Ferrari | 236 |
3 | Williams Martini Racing | 151 |
4 | Infiniti Red Bull Racing | 96 |
5 | Sahara Force India F1 Team | 39 |
6 | Lotus F1 Team | 35 |
7 | Scuderia Toro Rosso | 31 |
8 | Sauber F1 Team | 22 |
9 | McLaren Honda | 17 |
10 | Manor Marussia F1 Team | 0 |
Tijd | Training/race |
Vrijdag 21 Augustus | |
10:00 - 11:30 | Vrije Training 1 |
14:00 - 15:30 | Vrije Training 2 |
Zaterdag 22 Augustus | |
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie |
Zondag 23 Augustus | |
14:00 | Race |
Tijd | Training/race | TV station | |
Vrijdag 21 Augustus | |||
10:00 - 11:30 | Vrije Training 1 | Sport1 - BBC2 | |
14:00 - 15:30 | Vrije Training 2 | Sport1 - BBC2 | |
Zaterdag 22 Augustus | |||
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 | Sport1 - BBC2 | |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie | Sport1 - BBC2 - RTL+ | |
Zondag 23 Augustus | |||
14:00 | Race | Sport1 - BBC1 - RTL+ |
klap blijft hardquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:20 schreef franklop het volgende:
Gelukje dat hij de eerste vangrail niet in de zijkant raakte
een touwtjequote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:21 schreef franklop het volgende:
Zo scherp oog bij de BBC zeg met dat wiel
even niet gevolgd, maar wat was er?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:21 schreef franklop het volgende:
Zo scherp oog bij de BBC zeg met dat wiel
leek iets aan de binnenkant van de band los te gaan, begin van de ronde al. Leek inderdaad op een 'touwtje'quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
even niet gevolgd, maar wat was er?
Ze starten dus achteraan. Gelukkig wordt de straf niet meer vertaald naar stop&go's in de race.quote:
ah, dat is niet helemaal goed neequote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:27 schreef franklop het volgende:
[..]
leek iets aan de binnenkant van de band los te gaan, begin van de ronde al. Leek inderdaad op een 'touwtje'
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:28 schreef heywoodu het volgende:
Twee uur op een plek gestaan met perfect zicht op de plek waar de Sauber net crashte, 5 minuten voor die crash weggelopen
Nog een paar penalties erbij en ze moeten straks starten in Pouhon ofzoquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze starten dus achteraan. Gelukkig wordt de straf niet meer vertaald naar stop&go's in de race.
Ik heb daar tot het eind van de GP2 VT gezetenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:28 schreef heywoodu het volgende:
Twee uur op een plek gestaan met perfect zicht op de plek waar de Sauber net crashte, 5 minuten voor die crash weggelopen
quote:McLaren is altijd een slim team geweest, maar de zet die ze in België gedaan hebben is op z'n zachtst gezegd discutabel. Het Britse team gaat voor beide coureurs, Jenson Button en Fernando Alonso, twee motoren inzetten. Waarschijnlijk worden de motoren dan na de kwalificatie vervangen. Het zou betekenen dat McLaren gridstraf ontvangt van meer dan 40 plaatsen!
Het slimme eraan is dat als McLaren dan weer een motor moet vervangen het een nog bijna verse motor achter de hand heeft. Omdat ze de penalty voor die krachtbron dan al in België gepakt hebben hoeven ze niet verder achteruit te starten door de vervanging van de motor.
Eric Boullier legt het even uit: "Zo vergroten we het aantal motoren waar we in de komende Grands Prix uit kunnen putten. We worden daar maar één keer voor bestraft. We starten toch al achteraan vanwege de introductie van een nieuwe aandrijflijn, dus waarom niet gelijk twee nieuwe motoren laten monteren? Verder achteraan kunnen we toch niet staan. We slikken een straf op een circuit waar we minder van verwachten dan bijvoorbeeld Singapore."
Ze krijgen sowieso al een straf van 55 plaatsen voor het wisselen van de motor en de andere componenten. Alonso 10 voor de motor en 20 voor de 4 andere componenten en Button 10 voor de turbocharger en 5 voor 3 andere componenten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:41 schreef Ferry_76 het volgende:
Handigheidje van McLaren?:
http://www.racexpress.nl/(...)-per-coureur/n/68400
[..]
ze zeiden het bij de bbc ook al in het verslagquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze krijgen sowieso al een straf van 55 plaatsen voor het wisselen van de motor en de andere componenten. Alonso 10 voor de motor en 20 voor de 4 andere componenten en Button 10 voor de turbocharger en 5 voor 3 andere componenten.
Dus zonder die extra motor hebben ze al meer straf dan in het bericht staat. Heb verder nog nergens anders (op gerenommeerde sites) gelezen dat ze nog een extra motor gaan inzetten.
Ik las dat volgens Sky de nieuwe motor pas morgen kwam en er vandaag nog niet in lag.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:55 schreef franklop het volgende:
[..]
ze zeiden het bij de bbc ook al in het verslag
Jep. Zesde motor.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:36 schreef Rossdale het volgende:
Waar zijn de strafplaatsen van Max voor? Nieuwe motor?
Het was idd voorspelbaar dat zoiets zou gebeuren. Ik had het alleen niet zo snel verwacht.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:35 schreef zoem het volgende:
Slim bekeken van McLaren en in zekere zin 'dom' van de FIA dat ze deze maas niet voorzien hadden. Alle straffen in 1x incasseren en dan meteen een paar strafvrije motoren over voor andere GP's. Ach ja, creatieve interpretaties van regels maken de F1 juist leuk.
en dan mag ie mogelijk de volgende race weer straffen gaan incasseren als Renault dan hun update klaar heeftquote:
heeft niks met de kleine teams te maken. Renault en Honda lopen gewoon achter de feiten aan qua motorquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 19:15 schreef I0_0I het volgende:
Wat is de reden van zo'n wissel?
Waarom wisselen de kleinere teams überhaupt veel vaker?
Niks te maken met kleiner team. Macca is nou niet echt klein en STR ook niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 19:15 schreef I0_0I het volgende:
Wat is de reden van zo'n wissel?
Waarom wisselen de kleinere teams überhaupt veel vaker?
Op zowel Spa als Monza verwacht STR niet veel uit te kunnen halen. Dus nu of volgend weekend een motor is lood om oud ijzer. Ik heb liever dat hij in Spa mét motorwissel de race uit kan rijden dan dat hij zonder wissel uitvalt. Het gaat er dit jaar immers om wat Max kan laten zien.quote:
Ja en dadelijk ploft de nieuwe motor in ronde 43 en dan? Je doet dit gewoon niet tijdens een thuisrace, Waarom hebben ze het niet in de vorige 2 races gedaan? Met name de race voor de Hungaroring. Of stel het een race uit. Die motor zal later in het seizoen echt nog wel gebruikt gaan worden... En waarom doen ze die van Carlos niet direct dan? Die is net zo oud!quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 19:20 schreef zoem het volgende:
[..]
Op zowel Spa als Monza verwacht STR niet veel uit te kunnen halen. Dus nu of volgend weekend een motor is lood om oud ijzer. Ik heb liever dat hij in Spa mét motorwissel de race uit kan rijden dan dat hij zonder wissel uitvalt. Het gaat er dit jaar immers om wat Max kan laten zien.
Zou dat te doen zijn?. Qua rijden, drukte etc?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 21:53 schreef Schunckelstar het volgende:
Wij willen morgen effe een dagje op en neer gaan, zouden er nog geeoon zone bronze kaarten aan de poort te koop zijn? Online zijn ze overal uitverkocht
Giedo was ook aanwezig in Belgie:quote:Charles Pic doet een Giedootje.
De Fransman (foto) betaalde Lotus vorig jaar voor veel meer testdagen dan hij kreeg en wil nu in Spa beslag laten leggen (en dát gaat in België vrij makkelijk) op de Lotussen als hij niet gecompenseerd wordt. En het weekend begon al zo lekker voor het team...
quote:Van der Garde: “Het is leuk hier weer te zijn. Ik wil ook graag weer racen. Formule 1 is een gedane zaak, maar wellicht dat erin DTM of WEC iets mogelijk is. Ik heb nu een afspraak met Toto Wolff dus wie weet wat dat oplevert.”
Ja hoor, op zaterdag is het prima te doenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:07 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Zou dat te doen zijn?. Qua rijden, drukte etc?
Twijfel, twijfel....
ik zie alleen maar droge voorspellingen voor vanmiddagquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:07 schreef Meike26 het volgende:
Hoe is het weer daar nu? Het leek gister nog droog te blijven op de zaterdag.. maar nu lijkt het een natte kwalificatie te worden..
* Disclaimer ; sorry voor de toeschouwers, maar dat weet je als je naar Spa gaat, had je maar naar Hongarije moeten gaan![]()
![]()
30% is alles behalve een zekere kans op regen..quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:12 schreef Meike26 het volgende:
Het is ook slechts 30% neerslag kans.. maar als die in Q2 gaat vallen, zit Max er sowieso bij in Q3
Vandaag dus gewoon droog (helaas).quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:15 schreef franklop het volgende:
[..]
30% is alles behalve een zekere kans op regen..
Gezien de vier weerforecasts die ik heb gezien lijkt het gewoon droog en (deels) zonnig te worden
meeste geven aan dat dit pas ergens na de race is. Maar niks is zo veranderlijk als het weer in Spaquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:17 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Vandaag dus gewoon droog (helaas).
Nouja, als ik bijvoorbeeld Weeronline en Buienradar volg, dan hebben we morgen kans op 85 tot 93% kans op regen, 5,1 tot 6,3 mm neerslag. Niet veel, maar voldoende om bandjes te wisselen.
Dat weet je helemaal niet. Een foutje is zo gemaakt. Ook door Max.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:12 schreef Meike26 het volgende:
Het is ook slechts 30% neerslag kans.. maar als die in Q2 gaat vallen, zit Max er sowieso bij in Q3Wat zijn grid
Geen garantie, wel een groot kansiequote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet. Een foutje is zo gemaakt. Ook door Max.
Regen tijdens de Q is totaal geen garantie dat Max de Q3 haalt
quote:De nieuwe kerbstones bij Raidillon zijn voor de eerste actie op zaterdag weggehaald nadat coureurs er tijdens de rijdersbriefing over hadden geklaagd. Dit heeft de FIA zaterdagochtend bevestigd.
Max Verstappen meldde op vrijdagavond al aan de Nederlandse pers geen fan te zijn van de oranje rand die naast de normale kerbs was geplaatst. "Die zijn gevaarlijk", zei Verstappen. "Als het droog is, gaat het nog wel. Maar als het regent en je komt op de kerbs en je gaat wijd, dan heb je een serieus probleem." Ook tijdens de race zouden daar volgens Verstappen problemen kunnen ontstaan, als daar bij een inhaalpoging iemand wijd zou gaan.
Racedirecteur Charlie Whiting heeft tijdens een exclusief interview aan GPUpdate.net laten weten dat 'een zekere viervoudig wereldkampioen' met name fel tegen de nieuwe kerbstones was. Hij legde uit dat de dertig millimeter hoge rand er was geplaatst omdat coureurs er in het verleden de neiging hadden om buiten de lijnen te gaan. Sebastian Vettel had vooral bezwaar tegen de kerbs omdat ze niet te zien waren bij het ingaan van de bocht en het voor de coureurs daardoor lastig was om in te schatten of ze er wel of niet op zouden komen.
Kwenie hoor, maar zou je daar als coureur niet gewoon rekening mee moeten houden? Er zijn toch wel meer bochten waar je bij het ingaan van de bocht de bocht niet volledig door kunt kijken?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 10:24 schreef franklop het volgende:
Sebastian Vettel had vooral bezwaar tegen de kerbs omdat ze niet te zien waren bij het ingaan van de bocht en het voor de coureurs daardoor lastig was om in te schatten of ze er wel of niet op zouden komen.
Lijkt me niet meer dan logisch. Absurd ook dat men dacht dat dit een goede beslissing was.quote:
Dan vraag je er ook omquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:28 schreef heywoodu het volgende:
Twee uur op een plek gestaan met perfect zicht op de plek waar de Sauber net crashte, 5 minuten voor die crash weggelopen
Nog leuker idee: stel ELK team doet dat tijdens dezelfde racequote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:35 schreef zoem het volgende:
Slim bekeken van McLaren en in zekere zin 'dom' van de FIA dat ze deze maas niet voorzien hadden. Alle straffen in 1x incasseren en dan meteen een paar strafvrije motoren over voor andere GP's. Ach ja, creatieve interpretaties van regels maken de F1 juist leuk.
Hoop ik ookquote:
quote:Nietsvermoedend tweette Giedo van der Garde op vrijdagochtend dat hij onderweg was naar Spa Francorchamps. “On my way to Spa. First time to the F1 paddock since Melbourne. Don't panic @SauberF1Team, I only got some meetings.”
De grappig bedoelde tweet kon Sauber-teambaas Monisha Kaltenborn niet waarderen. Naar verluidt zou ze daarna geprobeerd hebben de pas van Van der Garde geblokkeerd te krijgen. Bernie Ecclestone is echter de ‘boosdoener’ geweest.
Belofte
In Melbourne deed de Formule 1-baas Kaltenborn de belofte dat ze Van der Garde nooit meer in de paddock hoefde te zien. Hij heeft de Nederlander toen ook te verstaan gegeven weg te blijven. Alle teams hebben vervolgens de instructie gekregen Van der Garde niet van een pas te voorzien.
De rechterhand van Ecclestone was echter vergeten Pirelli in te lichten. De bandenfirma gaf Van der Garde dus nietsvermoedend de pas. Kaltenborn wees de FOM daarop, waarna zijn pas geblokkeerd werd en hij zich moest ophouden in de GP2-paddock. Uiteindelijk kon hij dankzij een anonieme VIP-pas van Mercedes de paddock betreden. Daar had hij onder meer een gesprek met Mercedes-teambaas Toto Wolff over een mogelijk zitje in de DTM voor 2016.
Williams wat tegenvalt en FI wat meevalt. En Honda achteraan. Alweer.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:55 schreef franklop het volgende:
Staat weer allemaal redelijk in slagorde
Williams valt altijd tegen tijdens de trainingen, maar op zaterdag staan ze er bijna altijd, om het op zondag meestal weer te verklotenquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Williams wat tegenvalt en FI wat meevalt. En Honda achteraan. Alweer.
FI valt tegen? Perez was toch vijfde en Hulk achtste?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Williams wat tegenvalt en FI wat meevalt. En Honda achteraan. Alweer.
inderdaad.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:48 schreef F1gamer het volgende:
Ik vind sowieso een pas blokkeren, omdat een teambaas je nooit meer wil zien belachelijk. Het lijkt de kleuterklas daar
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:07 schreef Rossdale het volgende:
[..]
FI valt tegen? Perez was toch vijfde en Hulk achtste?
Ja. Dat het meevalt. Dat zeg ik toch? Hedde gij gezopen gister of wat?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Williams wat tegenvalt en FI wat meevalt. En Honda achteraan. Alweer.
Zo langzamerhand krijg je het idee dat Honda blij mag zijn dat Manor met de 2014 motor van Ferrari rijdt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Williams wat tegenvalt en FI wat meevalt. En Honda achteraan. Alweer.
Kloptquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
[..]
Ja. Dat het meevalt. Dat zeg ik toch? Hedde gij gezopen gister of wat?
Onvoorstelbaar, terwijl Moneyshark fout zat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:45 schreef franklop het volgende:
Van der Garde heeft wel bijna het einde van de F1 betekend, gezien de panische reacties;
[..]
Who's your racing hero?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 13:35 schreef motorbloempje het volgende:
Wat een leuke special!
Zo leuk om te zien dat het gewoon allemaal passie en plezier is.
ja, deze special was langer als verwacht.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 13:35 schreef motorbloempje het volgende:
Wat een leuke special!
Zo leuk om te zien dat het gewoon allemaal passie en plezier is.
1 - HAMquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 13:57 schreef Geralt het volgende:
Nou we gaan bijna beginnen. Zeg het maar.
Ik gok op Hamilton, Kimi, Vettel (want Rosberg is aan zn vrouw die moet werpen aan het denken en bakt er dus niks van) en Max op P12. Sainz net in Q3 op P10.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 13:59 schreef Twieki het volgende:
[..]
1 - HAM
2 - PER
3 - HUL
4 - NASDan hoop ik opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
HAM
ROS
BOT
MAS
HUL![]()
Niks en Max P10 laten pakken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:05 schreef MrStock het volgende:
Wat zouden ze doen als team als Sainz 10e staat in Q2 en Verstappen ligt op schema om Sainz naar p11 terug te duwen, als Q2 bijna sluit?
Ja, maar Max wordt toch 10 plaatsen terug gezet, is het dan niet als team slimmer om nu deze race alles op Sainz in te zetten?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Niks en Max P10 laten pakken.
Waarom zou het team iets moeten doen? Het is in de eerste plaats een teamsport en iwe van de 2 nou P10 staat en wie P11 doet er niet zo veel toe. Het gaat niet om het kampioenschap zegmaar.
Owja even vergetenquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:08 schreef MrStock het volgende:
[..]
Ja, maar Max wordt toch 10 plaatsen terug gezet, is het dan niet als team slimmer om nu deze race alles op Sainz in te zetten?
tot op heden was die steeds erg blij met de auto.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:11 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Max lijkt nooit blij op de radio. Hij moet echt minder zeuren...
Zegt een Button fanquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:11 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Max lijkt nooit blij op de radio. Hij moet echt minder zeuren...
Ja, maar wellicht kan hij in Q3 naar een betere positie, bv p8 ofzoquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Owja even vergeten
Nou dan heeft Sainz toch nog evengoed P10?
Het is geen zeuren. Het zijn feiten benoemen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:11 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Max lijkt nooit blij op de radio. Hij moet echt minder zeuren...
Ik was niet serieus hoor. Ik zei het alleen omdat wanneer Button het doet zeuren is en wanneer Verstappen het doet niemand er iets over zegt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het is geen zeuren. Het zijn feiten benoemen.
Paar races terug werd hij daar onterecht op afgedankt door de BBC. Hij zou geen oplossingen aandragen.
Nee vind je het gek? Dat kereltje is 17 en constateert iets aan zijn auto in zijn eerste seizoen waarvan hij niet weet wat het veroorzaakt en zodoende heeft hij ook geen oplossing voor handen.
Dat kan je hem niet kwalijk nemen.
VJ?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:13 schreef Geralt het volgende:
Hoe is het eigenlijk met VJ? Die heb ik al even niet meer gezien
Hebben ze die in India inmiddels in de bak geflikkerd of iets?
Gezond verstand is gewoon de letterlijke straffen op te tellen...quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ben benieuwd waar de penalties mensen gaan brengen op de Grid. Officieel moeten de McLarens ergens in Spanje starten, maar met Max zijn 10grid penalty later aangemeld kan het zijn dat hij, als hij niet hoger Qt dan P10 alsnog achteraan start, aat op zich vrij oneerlijk zou zijn met het totaal van 55gridps voor McLaren..
max start p20, de mclarens 21&22quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ben benieuwd waar de penalties mensen gaan brengen op de Grid. Officieel moeten de McLarens ergens in Spanje starten, maar met Max zijn 10grid penalty later aangemeld kan het zijn dat hij, als hij niet hoger Qt dan P10 alsnog achteraan start, wat op zich vrij oneerlijk zou zijn met het totaal van 55gridps voor McLaren..
Ja, maar zo werkt het volgens mij niet?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:17 schreef MrStock het volgende:
[..]
Gezond verstand is gewoon de letterlijke straffen op te tellen...
Dus tel Honda wordt 15 en 16... moeten ze eigk 60 en 61 starten ofzo... Verstappen 14e, moet 24e starten, dus Verstappen voor Honda
Ook weer oneerlijk. Net als die regel halverwege aanpassen nadat verschillende coureurs (waaronder Max dus in Canada) wel last van gehad hebben door tijdens de race nog tig seconden straf erbij gekregen te hebben.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, maar zo werkt het volgens mij niet?omdat er geen extra consequenties zijn als je niet verder naar achteren kunt? Toch?
Sainzgodquote:
Gewoon meteen uitpissen. Dan verdampt het en kost het je niksquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:26 schreef S95Sedan het volgende:
Niet teveel drinken sainz, verlies je weer een paar tienden mee...
Jep. Motorwissel. Kan Max niets aan doen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:26 schreef Mani89 het volgende:
Maar Max gaat weer 10 plekken teruggezet worden hoorde ik dat? Dus wat hij hier ook doet het heeft niet zoveel zin.
Gewoon p1 pakken... start je 11equote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:26 schreef Mani89 het volgende:
Maar Max gaat weer 10 plekken teruggezet worden hoorde ik dat? Dus wat hij hier ook doet het heeft niet zoveel zin.
Voor korte duurquote:
Dat weet ik dus niet zo zeker.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:27 schreef Toekito het volgende:
Max staat voor Honda omdat die meerdere onderdelen vervangen hebben. Ik zeg niet meer rijden en banden sparen.
Ligt eraan hoeveel ze er al gebruikt hebben.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:33 schreef F1gamer het volgende:
Krijgt kimi ook penalty als hij nieuwe motor in die ferrari meot?
Geen idee.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:33 schreef F1gamer het volgende:
Krijgt kimi ook penalty als hij nieuwe motor in die ferrari meot?
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:35 schreef exile79 het volgende:
Waarom rood? Alleen omdat Kimi's auto ermee kapte?
In principe hebben ze nog 3 andere motoren die gebruikt kunnen worden, dan mag gewoon.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:33 schreef F1gamer het volgende:
Krijgt kimi ook penalty als hij nieuwe motor in die ferrari meot?
Ik ben de tel gewoon kwijt van wie hoeveel motoren heeft verbruiktquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:36 schreef Fer het volgende:
[..]
In principe hebben ze nog 3 andere motoren die gebruikt kunnen worden, dan mag gewoon.
Nee. het heeft gewoon geen zin om nog een Q te rijden blijkbaar.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:36 schreef S95Sedan het volgende:
Volgende motor ook naar de kloten bij max dus? Lekker bezig renault...
of wel te maken en gewoon banden sparen voor morgen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:36 schreef S95Sedan het volgende:
Volgende motor ook naar de kloten bij max dus? Lekker bezig renault...
15, en dan afhankelijk van welke erin gaat oude of nieuwe wel of geen gridstraf.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:41 schreef THEFXR het volgende:
welke plaats krijgt kimi ivm motorwissel?
afhankelijk van de hoeveelste motor het isquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:41 schreef THEFXR het volgende:
welke plaats krijgt kimi ivm motorwissel?
of 14, als Grosjean lager dan 10 kwalificeert. Grosjean heeft toch een 5 grid peanltyquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:42 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
15, en dan afhankelijk van welke erin gaat oude of nieuwe wel of geen gridstraf.
Die verkloot het morgen in de race waarschijnlijk weerquote:
Ga toch Le Mans rijden man!quote:
14 inderdaad maximaal.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:45 schreef F1gamer het volgende:
[..]
of 14, als Grosjean lager dan 10 kwalificeert. Grosjean heeft toch een 5 grid peanlty
Het geld is op toch daar?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:46 schreef Sinister-D- het volgende:
Brak daar iets bij Grosjean? Vloog iets van de wagen, en de skidblok begin enorm te vonken.....
Trainen ja?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:49 schreef King_Merc het volgende:
Perez gaat denk ik naar de 3de plaats trainen
Het zag er wit uit, en dat terwijl die wagen grotendeels zwart is, dus zou goed kunnen van die tapequote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:48 schreef S95Sedan het volgende:
Het geld is op toch daar?
Wellicht een stukje ducktape.
Behalve Maldonado, die rijdt niet kleurloos rond.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die verkloot het morgen in de race waarschijnlijk weer
Qua kwalificatie is ie echt best goed, maar qua racepace vind ik hem best vaak tegenvallen. En kleurloos rondrijden ook. Net zoals zoveel coureurs. Die amper in beeld zijn puur vanwege het feit dat ze niets speciaals laten zien enzo.
Dat wel, maar gun hem toch wel eens een goede race met finish. Toch.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die verkloot het morgen in de race waarschijnlijk weer
Qua kwalificatie is ie echt best goed, maar qua racepace vind ik hem best vaak tegenvallen. En kleurloos rondrijden ook. Net zoals zoveel coureurs. Die amper in beeld zijn puur vanwege het feit dat ze niets speciaals laten zien enzo.
Nee. Dat is afgeschaft.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:55 schreef THEFXR het volgende:
max 15+10=25 is 5 plaatsen niet in te lossen, krijgt hij nu 5 sec tijdstraf bij zijn pitstop?
Blij dat dat gedaan is maar echt he.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ooh, zomaar midden in het seizoen, haha
Vanaf Canada meende ik ja. Anders zou McLaren pas mogen starten als de eerste al gefinisht is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ooh, zomaar midden in het seizoen, haha
nee, daar had ik het dus over net.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:55 schreef THEFXR het volgende:
max 15+10=25 is 5 plaatsen niet in te lossen, krijgt hij nu 5 sec tijdstraf bij zijn pitstop?
Met regen wordt het helemaal leuk, hele top10 in de problemen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:56 schreef singha het volgende:
[..]
Hij heeft morgen toch alleen maar regenbanden nodig
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:56 schreef Twieki het volgende:
[..]
Vanaf Canada meende ik ja. Anders zou McLaren pas mogen starten als de eerste al gefinisht is.
Vooral de williams, die zijn niet zo goed in regenquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:58 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Met regen wordt het helemaal leuk, hele top10 in de problemen.
Vraag me af wat ze dan gaan doen...quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:01 schreef Nymphetic13 het volgende:
Renault vertrekt bij RBR volgens Sky. Letter to terminate approved by Renault!!!
ferrari?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:04 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Vraag me af wat ze dan gaan doen...
iid, maar start morgen als 9dequote:
Als renault echt hun biezen pakt dan is die kans vrij groot natuurlijk. Kimi gaat ook weg dus dan hebben ze iemand nodig.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:06 schreef Nymphetic13 het volgende:
Gerucht is idd Ferrari en Max vanaf 2017 als betaling!
dat betekent dit jaar, dus ook geen updates meer?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:08 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Als renault echt hun biezen pakt dan is die kans vrij groot natuurlijk. Kimi gaat ook weg dus dan hebben ze iemand nodig.
Jawel als ze naar lotus gaan, Tokens zijn niet te gebruiken volgend jaar. Maar zal dan denk ik pas in Abu Dhabi gebeurenquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat betekent dit jaar, dus ook geen updates meer?
Ligt eraan voor tot wanneer RBR en TR hun contracten hebben.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat betekent dit jaar, dus ook geen updates meer?
2017 maar is opgezegd met toestemming volgens Skyquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:12 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ligt eraan voor tot wanneer RBR en TR hun contracten hebben.
race 9quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:16 schreef Rickertman96 het volgende:
Wat is er nu bezig? De training?
Ferrari helaas ook. snifquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:08 schreef THEFXR het volgende:
de Renault komt echt veel power tekort
ik zie de presserquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:16 schreef Rickertman96 het volgende:
Wat is er nu bezig? De training?
En kijk eens waar Ricciardo staat...gewoon voor een Williams en Ferrari.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:08 schreef THEFXR het volgende:
de Renault komt echt veel power tekort
Zomaar ja. Zoals zo vaak iets midden in het seizoen aangepast wordt. Waar dus mensen voordeel van hebben (gehad) of minder nadeel van (gaan) ondervinden, terwijl er anderen geweest zijn die daar nadeel van gehad hebben of minder voordeel van gaan hebben voor de rest van het seizoen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ooh, zomaar midden in het seizoen, haha
zie ook geen updates van die motoren komen, Renault trekt de stekker eruit, RIP lotus.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zomaar ja. Zoals zo vaak iets midden in het seizoen aangepast wordt. Waar dus mensen voordeel van hebben (gehad) of minder nadeel van (gaan) ondervinden, terwijl er anderen geweest zijn die daar nadeel van gehad hebben of minder voordeel van gaan hebben voor de rest van het seizoen.
Echt die wat daar de regels maakt moeten ze verdomme een nekschot geven.
En dan niet omdat nu toevallig Max wél nadeel van die regel gehad heeft in Canada, maar gewoon, omdat het competitievervalsing is.
De regels zijn er aan het begin van het seizoen. Laat die verdomme gewoon voor wat het is tot het einde en als nieuw bedachte regeltjes niet het beoogde resultaat hebben dan schaf je ze maar weer af ná het seizoen. Godnondeju.!
puur gelukquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:19 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
En kijk eens waar Ricciardo staat...gewoon voor een Williams en Ferrari.
Ja want dat weet je nu alquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:31 schreef Fir3fly het volgende:
Wel grappig dat juist de race op Spa de saaiste van het jaar gaat worden.
Alleen omdat Mercedes de start verprutste en omdat Hamilton van achteren moest komen. Dat gaat nu niet gebeuren.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:41 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ja want dat weet je nu alHongarije is ook vaak best saai maar die race was briljant
Afwachten met de nieuwe regels (oa afstelling koppeling voor de start).quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alleen omdat Mercedes de start verprutste en omdat Hamilton van achteren moest komen. Dat gaat nu niet gebeuren.
Het is er toch niet van gekomen helaas, jij wel?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:11 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Ja hoor, op zaterdag is het prima te doen![]()
Moeten er wel nog kaartjes zijn
Ach die onzin. Alsof dat enig verschil gaat maken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:56 schreef Beach het volgende:
[..]
Afwachten met de nieuwe regels (oa afstelling koppeling voor de start).
Dit. Zoveel verandert er niet. Het enige is dat ze de koppeling niet meer mogen aanpassen op weg naar de start.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ach die onzin. Alsof dat enig verschil gaat maken.
Ik begin een beetje zat te worden van al die kutregeltjes voor de buhne. Het lijkt wel of de FIA ons wil afleiden van de problemen door te zeggen ''kijk eens, we geven de controle over de auto terug aan de rijders! Want dat lost alles op!''. Bahquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit. Zoveel verandert er niet. Het enige is dat ze de koppeling niet meer mogen aanpassen op weg naar de start.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:18 schreef Syntix het volgende:
Max weet ook weer wat zijn plek is. Hopelijk stopt die propaganda eindelijk
Het is juist heel goed gedaan van hem dat-ie achteraan start. Zo gaat hij alle teambazen laten zien hoe goed hij is. Hij had makkelijk top 3 kunnen rijden maar dat zou niet zo slim zijn. Max is en blijft geniaalquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:18 schreef Syntix het volgende:
Max weet ook weer wat zijn plek is. Hopelijk stopt die propaganda eindelijk
Propaganda, die is wel origineel. Kudos.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:18 schreef Syntix het volgende:
Max weet ook weer wat zijn plek is. Hopelijk stopt die propaganda eindelijk
Als de FIA dat doet, dan moeten de teams meer betalen voor de motoren omdat zij ook voor de ontwikkeling betalen. De motor leveranciers willen dat niet voor niets doen, zoals Toto Wolff al eerder heeft aangegeven.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:42 schreef Meike26 het volgende:
Met deze motorpech hoop ik dat ze bij de FIA gaan inzien dat die hele strafmaatregel om zogenaamde kostenbesparing stopgezet moet worden. Per direct nog. Alsof de teams extra kosten willen maken... Het is voor sommigen al moeilijk genoeg. Sportief gezien hoop ik niet dat Max morgen uitvalt, wel ben ik benieuwd wat er morgen zal gebeuren als hij wel uitvalt... Hij isniet alleen voor NL een smaakmakeren als je als talent zo word benadeeld, dan krijg je als sport wel hele slechte marketing voorje kiezen. Laat Max dan maar goed balen en met helmen smijten... Deze poppenkast kan niet anders gestopt worden dan met een flinke tegenvaller. Max is daar de 'beste' kandidaat voor.
Is dat dan in of exclusief de regel dat McLaren met terugwerkende kracht 1 motor per coureur straffeloos mag/mocht vervangen? Klinkt alsof Button en Alonso nu de komende 3 races de lul zijn?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:19 schreef sasquatsch het volgende:
McLaren krijgt in totaal 105 plekken gridstraf voor het tweemaal wisselen van de motoren en onderdelen voor de race.
Die gratis motor hebben ze de vorige race al gehad.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:24 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Is dat dan in of exclusief de regel dat McLaren met terugwerkende kracht 1 motor per coureur straffeloos mag/mocht vervangen? Klinkt alsof Button en Alonso nu de komende 3 races de lul zijn?
de bewaking?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:47 schreef Nattekat het volgende:
Wie o wie kan mij vertellen hoe ik het rechte stuk voor het podium op kan na de race
Dat is te laatquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:54 schreef Meike26 het volgende:
'Follow the leader leader follow the leader....'
Ga je vanzelf wel zien denk ik
Uit je verhaal kan ik moeilijk halen wat nu eigenlijk je probleem is, maar dat ligt niet aan de FIA. De regels zijn al lang en breed bekend en elke motorenfabrikant wist wat ze moesten doen. Ze wisten ook allemaal wat de consequenties zouden zijn als ze dat niet zouden doen (lees: motoren maken die het gemiddeld voldoende races uithouden). Twee fabrikanten lukt dat prima en twee lukt dat voor geen meter, waarbij Honda bij mij het voordeel van de twijfel krijgt omdat ze nog maar net begonnen zijn. Het is Renault die zijn werk niet doet. Dat ligt aan Renault, niet aan de FIA.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:42 schreef Meike26 het volgende:
Met deze motorpech hoop ik dat ze bij de FIA gaan inzien dat die hele strafmaatregel om zogenaamde kostenbesparing stopgezet moet worden. Per direct nog. Alsof de teams extra kosten willen maken... Het is voor sommigen al moeilijk genoeg. Sportief gezien hoop ik niet dat Max morgen uitvalt, wel ben ik benieuwd wat er morgen zal gebeuren als hij wel uitvalt... Hij isniet alleen voor NL een smaakmakeren als je als talent zo word benadeeld, dan krijg je als sport wel hele slechte marketing voorje kiezen. Laat Max dan maar goed balen en met helmen smijten... Deze poppenkast kan niet anders gestopt worden dan met een flinke tegenvaller. Max is daar de 'beste' kandidaat voor.
Ben ik met je eens, maar benadeel de teams dan zelf en val de coureurs er niet bij lastig met die idiote straffen. Hoge geldboetes of aftrek van constructeurspunten lijkt mij logischer dan ambitieuze en getalenteerde coureurs om de haverklap achteraan te laten starten ! Imo raak je de teams daar ook harder mee en leren ze er sneller van ipv toch maar meer motoren in te zetten..quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Uit je verhaal kan ik moeilijk halen wat nu eigenlijk je probleem is, maar dat ligt niet aan de FIA. De regels zijn al lang en breed bekend en elke motorenfabrikant wist wat ze moesten doen. Ze wisten ook allemaal wat de consequenties zouden zijn als ze dat niet zouden doen (lees: motoren maken die het gemiddeld voldoende races uithouden). Twee fabrikanten lukt dat prima en twee lukt dat voor geen meter, waarbij Honda bij mij het voordeel van de twijfel krijgt omdat ze nog maar net begonnen zijn. Het is Renault die zijn werk niet doet. Dat ligt aan Renault, niet aan de FIA.
Zorg dat je bij hek La Source of Busstop staatquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is te laat
Een ervaringsdeskundige weet het vast wel.
Ik ben met je eens dat het zuur is voor de coureurs, maar F1 is te allen tijde een teamsport. Dat onderscheid tussen de teams en coureurs zou je dus niet moeten maken, het is gewoon één team en daar zijn de coureurs onderdeel van. Dat er een driver's championship is is ook meer voor de fans, niet voor de sport zelf, daar is het constructeurskampioenschap altijd leidend.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:08 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar benadeel de teams dan zelf en val de coureurs er niet bij lastig met die idiote straffen. Hoge geldboetes of aftrek van constructeurspunten lijkt mij logischer dan ambitieuze en getalenteerde coureurs om de haverklap achteraan te laten starten ! Imo raak je de teams daar ook harder mee en leren ze er sneller van ipv toch maar meer motoren in te zetten..
Stuurfout aan het einde van zijn rondje. Sorry dat ik insinueer dat jouw god een foutje heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat was er met Vettel aan de hand?
Sebastian Vettel unhappy with his Belgian GP qualifying mistakequote:"The lap was fine until the last corner when l went in too deep and had a very poor exit. That lost me quite a lot of time – about two tenths, not enough to go P3 but enough to be higher up than ninth. It was a costly mistake and I'm not happy."
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:24 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het is juist heel goed gedaan van hem dat-ie achteraan start. Zo gaat hij alle teambazen laten zien hoe goed hij is. Hij had makkelijk top 3 kunnen rijden maar dat zou niet zo slim zijn. Max is en blijft geniaal
Maar daarom juist zou je toch de coureurs moeten laten rijden zonder gridstraffen? Zou het voor mij in iedergeval een stuk logischer maken en acceptabel. Ook de motivatie en 'drive' van je rijders gaat ten kosten aan deze stomme regel. En het maakt de motorleveranciers des te wakkerder om zo min mogelijk extra motoren in te zetten ! Dan kunnen ze die 5e plek wel schudden bij STR en dat laten ze bij zowel str en renault dan echt niet zomaar gebeuren. Je raakt ze dan veel harder en de kijker minder !quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:12 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat het zuur is voor de coureurs, maar F1 is te allen tijde een teamsport. Dat onderscheid tussen de teams en coureurs zou je dus niet moeten maken, het is gewoon één team en daar zijn de coureurs onderdeel van. Dat er een driver's championship is is ook meer voor de fans, niet voor de sport zelf, daar is het constructeurskampioenschap altijd leidend.
Je kunt het ook positief bekijken: hij mag nog rijden, terwijl hij zijn motoren van dit jaar al opgebruikt heeft. Hij had ook aan de kant kunnen staan. Dan kan 'ie die 5e plek wel helemaal schudden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:17 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar daarom juist zou je toch de coureurs moeten laten rijden zonder gridstraffen? Zou het voor mij in iedergeval een stuk logischer maken en acceptabel. Ook de motivatie en 'drive' van je rijders gaat ten kosten aan deze stomme regel. En het maakt de motorleveranciers des te wakkerder om zo min mogelijk extra motoren in te zetten ! Dan kunnen ze die 5e plek wel schudden bij STR en dat laten ze bij zowel str en renault dan echt niet zomaar gebeuren. Je raakt ze dan veel harder en de kijker minder !
Ja heel leuk met 10 auto´s rijden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:23 schreef Nymphetic13 het volgende:
Hmm een vrouw die wat zinnigs zegt... De wereld moet niet gekker worden
Nee Meike je hebt helemaal gelijk. Zou toch mooi zijn als alles vrij word gegeven... Nu gaat er toch 200million naar testbank motoren. Terwijl als je ongelimiteerd motors in kan zetten je minder hoef te testen op de dyno en dus waarschijnlijk goedkoper uit bent. Dan hoef je niet eens development vrij te geven want dat kost het meeste
Ik denk dat het probleem gewoon niet zo simpel op te lossen is. Als je alleen de teams zou straffen dan nog is je drivers championship een farce. Dan kun je als coureur wel trots zijn op je ranking, maar die heb je dan ook alleen behaald omdat je kon racen met een motor die eigenlijk betere prestaties leverde dan hij zou moeten leveren (want betrouwbaarder maken betekent meestal minder snelheid). Voor eender welke ranking is het een vereiste dat het speelveld gelijk is. Als je dat zou gaan corrigeren, door bijvoorbeeld de coureur halve punten te geven, ben je weer terug bij het begin van een minder danwel compleet ongemotiveerde coureur.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:17 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar daarom juist zou je toch de coureurs moeten laten rijden zonder gridstraffen puntenaftrek per extra ingezette motor? Zou het voor mij in iedergeval een stuk logischer maken en acceptabel. Ook de motivatie en 'drive' van je rijders gaat ten kosten aan deze stomme regel. En het maakt de motorleveranciers des te wakkerder om zo min mogelijk extra motoren in te zetten ! Dan kunnen ze die 5e plek wel schudden bij STR en dat laten ze bij zowel str en renault dan echt niet zomaar gebeuren. Je raakt ze dan veel harder en de kijker minder !
Ze moesten zo ongeveer al starten in Pouhon, nu zal dat wel Les Combes zijn geworden?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:19 schreef sasquatsch het volgende:
McLaren krijgt in totaal 105 plekken gridstraf voor het tweemaal wisselen van de motoren en onderdelen voor de race.
Hoezo? Nogmaals de motoren zijn nu zo duur omdat ze niet getest kunnen worden op de baan en 20/4=5 races mee moeten. Die motoren worden nu op een dyno getest. Dat kan je dadelijk nagenoeg overslaan als je motor maar 1 race mee hoeft te gaan. De materiaal kosten zijn in vergelijking niet al te hoog. Maar omdat de motorbouwers nu 10 of 20 motoren tegelijk op de testbank dumpen zijn de kosten zo hoog.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:25 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ja heel leuk met 10 auto´s rijden.
Is er een hek bij busstopquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:10 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Zorg dat je bij hek La Source of Busstop staat
Er was daar een hek ja waar je door kon. Althans dat was 3 jaar terug toen ik bij de WEC wasquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 20:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is er een hek bij busstop
Niks gevonden daar.
Probleem is natuurlijk wel dat de coureur ook een voordeel heeft bij een nieuwe motor. Stel dat een team al het WCC binnen heeft, maar WDC nog niet. Dan kunnen ze in de laatste race de coureur een nieuwe motor straffeloos geven om zijn kansen te verbeteren.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 20:00 schreef Meike26 het volgende:
Ehhm nee dat is niet wat ik bedoel!
Niets vrijgeven, 5 motoren per jaar hooguit.
Doordat je teams en constructeurs gaat bestraffen met puntaftrek, is de druk hoog om een goede motor te bouwen. Het is inderdaad zo dat het testverbod indruisd tegen deze motorregel.
Coureur houdt na motorwissel zijn positie in kwalificatie. Dit motiveerd het team gelijk ook weer om er tijdens het weekend toch nog het meeste uit te halen. Elke extra motorswap is dan bijvoorbeeld 15 punten aftrek. Daar raak je de teams harder mee en zet je meer druk op motorupgrades dan nu af en toe verlies nemen in grid penalties ipv dat je dan je kans op waardevolle constructeurspunten behoud als je ook weet dat je 2/3 races later weer 15 punten aftrek krijgt.
Voor de busstop? Ik heb er wel een klein donkergroen hek gezien, maar denk niet dat dat 'm is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 20:52 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Er was daar een hek ja waar je door kon. Althans dat was 3 jaar terug toen ik bij de WEC was
Langs het bospad richting Blanchimont, of beneden bij de tribune?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 20:54 schreef Nymphetic13 het volgende:
Is of vlak voor de chicane vanaf Blanchimont of in de chicane
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |