En hij heeft een armada van dat volk om zich heen die Piet dood willen. Dat is de realiteit waarin het debat gevoerd wordt.quote:
Tja, Gario.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vraag het aan gario, die wil ZP helemaal verbieden.
Misschien kan SBS de rechten op het uitzenden van de intocht kopen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
probleem is dat het moet terwijl de meesten het probleem uberhaupt niet zien
laat de Pieten zelf lekker bepalen welke kleur ze willen zijn, voor mijn part stuurt Ajax een Ajax Piet en Amstel Tijgers een Amstel Piet
lekker commercieel ook, hoeft het ook geen belastingcenten te kosten
Je staart je blind op het extremistische deel van de anti-ZP clan. Ik snap wel waarom je dat doet, want de argumenten van dergelijke malloten zijn eenvoudiger van tafel te vegen. Daarnaast kun je volhouden dat kleine aanpassingen geen zin hebben, 'want dat wil Gario toch niet'.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En hij heeft een armada van dat volk om zich heen die Piet dood willen. Dat is de realiteit waarin het debat gevoerd wordt.
Waarom zou de nuance van een kant komen? Het enige wat ik zie is heel veel gegil, van beide kanten. Nuance is nergens te vinden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je staart je blind op het extremistische deel van de anti-ZP clan. Ik snap wel waarom je dat doet, want de argumenten van dergelijke malloten zijn eenvoudiger van tafel te vegen. Daarnaast kun je volhouden dat kleine aanpassingen geen zin hebben, 'want dat wil Gario toch niet'.
De realiteit is dat er ook gematigde ZP-criticasters bestaan die gewoon zinnige argumenten presenteren. Misschien daar eens wat meer naar luisteren.
Nee, dat is vooral wat jij wil zien. Nogmaals, jij focust je op die malloot Gario en ziet dus alleen een driftig ventje dat het Sinterklaasfeest in z'n geheel om zeep wil helpen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou de nuance van een kant komen? Het enige wat ik zie is heel veel gegil, van beide kanten. Nuance is nergens te vinden.
En jij focust je op het PVV volk dat racisme verkondigt. Wie is er dan genuanceerd ?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat is vooral wat jij wil zien. Nogmaals, jij focust je op die malloot Gario en ziet dus alleen een driftig ventje dat het Sinterklaasfeest in z'n geheel om zeep wil helpen.
Waar doe ik dat?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En jij focust je op het PVV volk dat racisme verkondigt. Wie is er dan genuanceerd ?
Je bent racistisch bezig nu.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je loopt gewoon te zeuren.
sinterklaas is een oude traditie, zwarte piet is in andere culturen een soort duivel, een demoon- achtige figuur. dat is symboliek, zwart staat dus voor iets negatiefs.
wat snap je nou niet?
Ik moet zeggen dat ik het altijd wel moeilijk vindt om het woord "zwartrijder" in de mond te nemen als in de Bijlmer weer eens iemand zonder te betalen door de metropoortjes glipt.quote:
Niets. Als dat maar vrijwillig gebeurt en niet onder dwang of dreiging.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
Maar wat is nou precies het probleem met een paar gekleurde exemplaren toevoegen aan het Pietenkorps?
Nee, je zegt letterlijk dat zwart bij jou een negatieve associatie heeft. Je vindt alle zwarten dus minderwaardig. Racist.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:48 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik beschrijf alleen het sinterklaasfeest. fijn dat jij het dus ook racistisch vind.
Blackface hoort niet, alleen is Zwarte Piet geen blackface.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
En dan blijf je met de vraag zitten: is voor jou de blackface traditie zó belangrijk dat je er niets aan wilt veranderen, ook al trap je daarmee mensen op hun ziel; of ben jij bereid om óók een offer te doen en de traditie te laten evolueren?
Inderdaad. Blackface is bovendien een fenomeen wat in Nederland niet bestaat. Ook in Nederland worden mensen gediscrimineerd op basis van vooroordelen (statistische feiten t.o.v. een groep op basis waarvan conclusies worden getrokken over individuen, dat is de beste definitie van discriminatie (in deze context) en dus ook racisme) maar blackface bestaat hier niet, dat is een onderdeel van een subcultuur in de USA.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Blackface hoort niet, alleen is Zwarte Piet geen blackface.
Het uiterlijk van ZP werd de laatste decennia toch al geleidelijk aan aangepast door bepaalde stereotypen die bij sommige Africaanse bevolkingen horen te verminderen? Dat vindt elk verstandig mens prima, daarmee doe je geen afbreuk aan ZP. Wat willen de gematigde ZP-criticasters nog meer? Ik heb nog geen zinvol voorstel van hen gehoord. De RegenboogPiet wordt geen succes.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je staart je blind op het extremistische deel van de anti-ZP clan. Ik snap wel waarom je dat doet, want de argumenten van dergelijke malloten zijn eenvoudiger van tafel te vegen. Daarnaast kun je volhouden dat kleine aanpassingen geen zin hebben, 'want dat wil Gario toch niet'.
De realiteit is dat er ook gematigde ZP-criticasters bestaan die gewoon zinnige argumenten presenteren. Misschien daar eens wat meer naar luisteren.
Kwinsie heeft het lastig. Als hij nog een paar jaar zo doorgaat dan kan hij bijna niets meer kopen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:30 schreef Eufonie het volgende:
Ook Bavaria moet eraan geloven![]()
[ afbeelding ]
Is dat van dat meisje (Sunny of zo?) wat in Hyde Park aan buitenlanders vroeg wat ze van ZP vinden en die toen stomtoevallig een bekende muzikant voor de camera kreeg.?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:19 schreef SuicideErrorist het volgende:
Zeg, wanneer komt Zwartgemaakt nou eigenlijk uit?
Edit: Deze documentaire dus. http://zwartgemaakt.nl/ De website is wel geüpdate sinds ik er de laatste keer geweest ben dus dat is een goed teken.
Nee, dat was (Zo?) Zwart Als Roet. De docu waar ik het over heb is van Arnold-Jan Scheer en gaat juist in op de ware oorsprong van deze traditie die iets verder teruggaat dan het jaar 1850.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kwinsie heeft het lastig. Als hij nog een paar jaar zo doorgaat dan kan hij bijna niets meer kopen.
[..]
Is dat van dat meisje (Sunny of zo?) wat in Hyde Park aan buitenlanders vroeg wat ze van ZP vinden en die toen stomtoevallig een bekende muzikant voor de camera kreeg.?
Die gast is echt knettergek. Gaaf trouwens om Braboneger in een reclame te zienquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:30 schreef Eufonie het volgende:
[ afbeelding ]
dan creeer je het probleemquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En sommigen zien het probleem wel. Kies dan de gulden middenweg en voeg gekleurde exemplaren toe aan het ensemble.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:30 schreef Eufonie het volgende:
[ afbeelding ]
De roetpiet, die heb ik wel meer gehoord. Doet geen afbreuk aan wat aan de kinderen verteld wordt en de liedjes enzo, maar is geen karikatuur van een neger.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het uiterlijk van ZP werd de laatste decennia toch al geleidelijk aan aangepast door bepaalde stereotypen die bij sommige Africaanse bevolkingen horen te verminderen? Dat vindt elk verstandig mens prima, daarmee doe je geen afbreuk aan ZP. Wat willen de gematigde ZP-criticasters nog meer? Ik heb nog geen zinvol voorstel van hen gehoord. De RegenboogPiet wordt geen succes.
Dat werkt misschien voor een tv-piet, maar niet voor de piet die onherkenbaar moet blijven. Met wat roetvegen zie je direct dat het tante Jo is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:43 schreef erodome het volgende:
[..]
De roetpiet, die heb ik wel meer gehoord. Doet geen afbreuk aan wat aan de kinderen verteld wordt en de liedjes enzo, maar is geen karikatuur van een neger.
Dat vind ik werkelijk een zinvol voorstel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |