abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155437430
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 15:08 schreef wyccie het volgende:

Tl;dr-versie: kuttraining, veel te heet, doodgegaan en uiteindelijk toch 29 km gelopen (in twee etappes).
Poeh. :P Dat is wel een behoorlijke afstand.

Hoi mensen, ik ben een maand of 2 geleden begonnen met hardlopen nadat ik echt te lang helemaal niet meer gesport had. Eerst kwam ik amper de straat uit en moest ik al gaan wandelen. :') Ik loop nu 8.5km in ongeveer 50 minuten en ben mijn afstand rustig steeds aan het vergroten. Train 3-4 keer per week 50 minuten tot een uur.
Ik gebruik (nog) geen handige apps of andere "professionele" hardloopapparatuur maar ik kom nu op een punt dat me het wel fijn lijkt om onderweg wat water te kunnen drinken, vooral met dit soort weer.:P Hebben jullie tips? Ik heb al op internet gekeken naar dingen zoals een handheld bottle of juist een riem, wat is een (goedkope :') ) goede oplossing?

Leuk om jullie hardloop verhalen te lezen. ^O^ Wilde zwijnen tegenkomen. :D
pi_155437709
Henk, ik heb een handheld bottle voor middellange afstand en een Camelbak voor lange. Bevalt beide prima. Zo'n gordel vind ik niks, blijft niet lekker op z'n plek zitten.

Of neem een kind en hardloopbuggy, ideaal om eten en drinken in te vervoeren ook.
pi_155437806
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 15:43 schreef Tarahumara het volgende:
Zo'n gordel vind ik niks, blijft niet lekker op z'n plek zitten.

En ik heb ook zo'n gordel, de Nathan Trail MIx, en die blijft juist weer prima op z'n plek zitten. Het is heel persoonlijk allemaal, maar ik weet wel: goedkoop is vaak duurkoop bij die dingen. Goeie spullen zijn goud waard.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:50:21 #279
155227 crew  Guppy
dus
pi_155437855
Ik heb ook een Nathan Trail Mix, met twee flesjes. Voor mij prima.

Ook een tijdje met zo'n gordel voor een bidon gelopen, maar dat vond ik niks.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_155438014
Thanks voor de adviezen, ik had gehoopt dat er ergens een goedkoper alternatief zou zijn (vind 40 euro redelijk aan de prijs :P ) maar ik denk dat ik voor die Nathan Trail Mix ga, die leek mij ook het beste zitten. Zo'n gordel met grotere bidon zou op zich ook wel kunnen maar die lijkt mij minder fijn. Ik zat te twijfelen aan handheld maar het lijkt me vervelend constant iets in je handen te hebben.

Zo'n rugzak komt misschien later wel als ik echte afstanden ga lopen haha.
pi_155438158
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 15:59 schreef HenkieVdV het volgende:
Thanks voor de adviezen, ik had gehoopt dat er ergens een goedkoper alternatief zou zijn (vind 40 euro redelijk aan de prijs :P ) maar ik denk dat ik voor die Nathan Trail Mix ga, die leek mij ook het beste zitten. Zo'n gordel met grotere bidon zou op zich ook wel kunnen maar die lijkt mij minder fijn. Ik zat te twijfelen aan handheld maar het lijkt me vervelend constant iets in je handen te hebben.

Zo'n rugzak komt misschien later wel als ik echte afstanden ga lopen haha.
Ach joh, ik heb er al honderden kilometers mee om m'n middel gelopen. Per kilometer kost zo'n ding niks.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_155438281
En ik heb de goedkoopste gordel van de Plutosport, en die zit ook prima. Meer dan dat heb ik niet nodig.
pi_155438486
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 16:11 schreef pijll het volgende:
En ik heb de goedkoopste gordel van de Plutosport, en die zit ook prima. Meer dan dat heb ik niet nodig.
Dankjewel voor de tip, ik zie wel dat er meer keuze is blijkbaar. :)
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:50:43 #284
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_155439177
Ik vind de Nathan trail mix ook fijn!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:11:11 #285
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_155439598
De xenos heeft ook een gordel, zag ik net :D 8,99 euro. Zit goed!
pi_155440121
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 14:41 schreef pijll het volgende:

[..]

Je had ook gewoon de route moeten lopen die ik voorgesteld had.

Waar ben je nu eigenlijk geweest?

(En ik vind het knap van iedereen die in dit weer zo'n stuk loopt. Vooral als er tempowerk in zit.)
Rondje om het lint. Ik had uiteindelijk ook wel een andere route nog uitgestippeld, maar ik had vanochtend bedacht dat ik geen zin had om bezig te zijn met de route dus op de automatische piloot wilde lopen :P

@murmeli, ja misschien wel ja, maar het waren toch vooral mijn stijve/verzuurde benen die het probleem waren. Al zal het weer ook niet geholpen hebben, maarja ik liep dus op vakantie bij 10 graden warmer zonder problemen :) Maar ach.. niks wat een nachtje goed slapen niet kan verhelpen denk ik.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_155440397
Henkie, vooral zelf uitproberen en met wat gordels wat gaan hupsen in de zaak. Ik heb ooit een simpel ding voor 4 flesjes gekocht maar ik werd gek van het geklots en het schoof telkens omhoog. Maar ik zie best veel mensen daar prima mee lopen. Nu heb ik ook de Nathan Trail mix en die zit goed vast en is fijn in gebruik.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:52:48 #288
155227 crew  Guppy
dus
pi_155440474
Ik denk dat ik m'n LDL toch maar verschuif naar morgen, ondanks dat het dan niet koeler is en het ook niet gaat regenen... Voel me helemaal niet lekker, misselijk en bleg... Dan ga ik morgenochtend wel, als ik me dan beter voel.

Gedoe...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_155440734
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 17:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik denk dat ik m'n LDL toch maar verschuif naar morgen, ondanks dat het dan niet koeler is en het ook niet gaat regenen... Voel me helemaal niet lekker, misselijk en bleg... Dan ga ik morgenochtend wel, als ik me dan beter voel.

Gedoe...
ik wacht denk ik op de buitjes van maandag :P
  Moderator zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:09:01 #290
155227 crew  Guppy
dus
pi_155440815
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 18:05 schreef luckass het volgende:

[..]

ik wacht denk ik op de buitjes van maandag :P
Tempting... Maar op maandag een LDL doen na m'n werk, meh...

/zelfmedelijden
pi_155441814
Balen, Guppy. Misschien last van de hitte?
pi_155442478
heerlijk loopweertje was het vandaag. Lekker een beetje langs de vecht gelopen. Ook nog even met de pootjes in de vecht gezeten. Op een gegeven moment kon ik niet meer verder aangezien er een muiderslot in de weg stond, en mijn taxi terug stond daar al klaar.
pi_155443104
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 19:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
heerlijk loopweertje was het vandaag. Lekker een beetje langs de vecht gelopen. Ook nog even met de pootjes in de vecht gezeten. Op een gegeven moment kon ik niet meer verder aangezien er een muiderslot in de weg stond, en mijn taxi terug stond daar al klaar.
Heb je een logje? Zo ver als tot het Muiderslot heb ik nooit gelopen, ben wel benieuwd!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_155443175
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 19:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Heb je een logje? Zo ver als tot het Muiderslot heb ik nooit gelopen, ben wel benieuwd!
Uiteraard heb ik die niet gelogd is niet gelopen immers. ;)
https://connect.garmin.com/modern/activity/873746767
pi_155443212
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 19:37 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Uiteraard heb ik die niet gelogd is niet gelopen immers. ;)
https://connect.garmin.com/modern/activity/873746767
Wow, coole route! Heb je wel een taxi voor nodig inderdaad, tenzij je RD heet :P
  Moderator zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:13:31 #296
155227 crew  Guppy
dus
pi_155444642
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 18:52 schreef wyccie het volgende:
Balen, Guppy. Misschien last van de hitte?
Geen idee, ik denk t. Aan de andere kant is het ook weer niet zo extreem heet...

Wel een beetje teleurgesteld in mezelf. Maar goed, als ik ga terwijl ik mezelf zo voel, wordt de training alleen maar een grotere teleurstelling.
Kan ik morgen wel m'n nieuwe singlet aan *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:22:21 #297
152771 GooseFM
Sleep is good books are better
pi_155444892
Flink warm vandaag, maar desondanks toch een redelijke 19KM gelogd. En een stukje over de Veluwe gepakt, ook een first voor mij! :)

En logje:
https://www.strava.com/activities/374895252
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
pi_155445295
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 20:22 schreef GooseFM het volgende:
Flink warm vandaag, maar desondanks toch een redelijke 19KM gelogd. En een stukje over de Veluwe gepakt, ook een first voor mij! :)

En logje:
https://www.strava.com/activities/374895252
Kloppen die hartslagzones wel? Want nu heb je een "Epic Suffer Score" en heb je bijna alles op verzuringstempo gelopen?
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:47:27 #299
152771 GooseFM
Sleep is good books are better
pi_155445739
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 20:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Kloppen die hartslagzones wel? Want nu heb je een "Epic Suffer Score" en heb je bijna alles op verzuringstempo gelopen?
Gebaseerd op een maximale hartslag van 190 berekend volgens de meeste methode's waar ik over heb gelezen. Kom er mee tussen de 190 en 200 uit qua maximale hartslag.

Maar als je tips hebt, dan zijn die zeer welkom want zolang loop ik nog niet met een hartslagmeter :)
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
pi_155445936
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 20:47 schreef GooseFM het volgende:

[..]

Gebaseerd op een maximale hartslag van 190 berekend volgens de meeste methode's waar ik over heb gelezen. Kom er mee tussen de 190 en 200 uit qua maximale hartslag.

Maar als je tips hebt, dan zijn die zeer welkom want zolang loop ik nog niet met een hartslagmeter :)
Je kunt die zones sowieso bijstellen, want je hebt nu tijdens deze training al hartslagen van 204 gehaald..
Ik weet niet met wat voor doel je deze training liep, maar als het een duurloop was heb je sowieso erg hard gelopen, ook al zou je max. hartslag boven de 200 liggen. Mijn maximale hartslag is bijvoorbeeld ongeveer 210 en ik loop mijn duurlopen meestal gemiddeld op hartslag 150-160. In de buurt van mijn maximale hartslag kom ik eigenlijk alleen tijdens wedstrijden of echt verzurende sprinttrainingen. Ik weet niet of je onlangs nog een wedstrijd hebt gelopen? Anders zou je ook die snelheid kunnen gebruiken om te berekenen wat een goed duurloop-tempo zou zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')