abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155427998
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:26 schreef Gambetta het volgende:
http://www.usnews.com/opi(...)untrustworthy-issues

Interessant artikel waarin wordt geconcludeerd dat verkiezingen niet zozeer draaien om karakterissues als vertrouwen en geloofwaardigheid maar veel meer om beleid/ervaring. Interessant voorbeeld is de verkiezingen van 1996 waarbij Bill Clinton ook al in schandalen verwikkeld was maar toch eenvoudig afrekende met Bob Dole.
Journalistiek onderzoek zit bij mij stukken lager dan wetenschappelijk onderzoek. Het draait in de kern namelijk veel meer om charisma en karaktertrekken / uitstraling, de one liners en de juiste marketing. En daarbij speelt de vorige president natuurlijk mee. 8 jaar lang een degelijke bestuurder? Dan moet er een malloot in, want we willen variatie. 8 jaar lang een malloot.. Dan moet er weer een degelijke bestuurder komen die de boel weer opruimt. Helaas raar, maar waar. Nu was Bush vermoedelijk wel de ergste malloot die de Amerikaanse geschiedenis gekend heeft dus dat geeft ruimte voor nog een of meer degelijke bestuurders na Obama. Maar als de verveling er straks inzit dan gaan we weer radicaal doen.

Als alles zo is als dat artikel beweert dan zou Al Gore in 2000 Bush Jr. met vlag en wimpel hebben verslagen. Was dat maar gebeurd, dan had de geschiedenis er ook vermoedelijk ook anders uitgezien en zaten we nu niet met dat groeiende stuk onkruid in 't midden-oosten en de vluchtelingenproblemen in Europa.

Maar ja..

Gooi Trump er maar achteraan of Jeb Bush. Ik zat er nooit over te denken naar Mars te gaan, maar dan heb ik wel een reden om daar een moestuintje te beginnen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 22-08-2015 02:10:08 ]
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 02:34:29 #77
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_155428884
Trump geeft nu een speech in een stadion voor 35.000 mensen.

http://wkrg.com/watch-now/
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 02:36:29 #78
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_155428920
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_155429637
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar noem je ook wel een subselectie die erg 'liberal' is natuurlijk.
Volgens de Poll van CNN, om nog even terug op te komen op datgene wat ik volgens mij al had benoemd maar jij misschien nog niet had gezien, is Trump dus 6 procentpunt ingelopen op Clinton in een maand tijd.

Jij was degene die stelde dat Trump geen schijn van kans zou hebben.
pi_155429639
quote:
Veel blank :P :P.
pi_155429993
South Boston brothers allegedly beat homeless man

Police say victim was targeted because he is Hispanic

The homeless man was lying on the ground, shaking, when police arrived early Wednesday. His face was soaked, apparently with urine, his nose broken, his chest and arms battered.

Police said two brothers from South Boston ambushed the 58-year-old as he slept outside of a Dorchester MBTA stop, and targeted him because he is Hispanic. One of the brothers said he was inspired in part by GOP presidential candidate Donald Trump.

Mayor Martin J. Walsh said the brothers “should be ashamed of themselves.” Boston’s top prosecutor, Daniel F. Conley, called the case “sickening.”

Trump, told of the alleged assault, said “it would be a shame . . . I will say that people who are following me are very passionate. They love this country and they want this country to be great again. They are passionate.”

https://www.bostonglobe.c(...)WxxPvFcAJ/story.html

Wat een reactie ook weer. Gepassioneerd :') ach, er zullen vast wel weer mensen zijn die het toejuichen omdat het niet 'politiek correct' is.
pi_155430289
Trump verlaat de race waarschijnlijk met een parachute als 't er echt om spant. Die strijkt dagelijks veel geld op met z'n campagne en doet dit voor de hobbie. We zagen 't al met Wilders, even de boel opschudden en dan eruit.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 05:12:29 #83
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_155430302
Cant
Stump
The
_O_ T R U M P _O_
graag op anoniem
pi_155430319
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 05:12 schreef topdeck het volgende:
Cant
Stump
The
_O_ T R U M P _O_
Stump?

Zal wel stomp moeten zijn.
pi_155431118
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 03:19 schreef Slaro het volgende:

[..]

Volgens de Poll van CNN, om nog even terug op te komen op datgene wat ik volgens mij al had benoemd maar jij misschien nog niet had gezien, is Trump dus 6 procentpunt ingelopen op Clinton in een maand tijd.

Jij was degene die stelde dat Trump geen schijn van kans zou hebben.
En je dacht daar citeer ik gewoon even een willekeurige post voor?

Ik stel nog steeds dat Trump geen enkele kans maakt hoor. De man red het gewoon niet bij de kritische demografische doelgroepen.
Ik verwacht ook nog steeds niet eens dat hij de Republikeinse primaries gaat winnen. Fivethirtyeight had recentelijk nog wel een aardig stuk over voorgaande kandidaten en hoe ze peilden in dit stadium van de primaries. Het gros van de kandidaten die op dit punt 20-30 procent haalden hebben het niet gered in de primaries.
Natuurlijk zorgt de inmiddels bijna volledige polarisatie er voor dat Republikeinen denken 'alles beter dan een democraat', maar dat is nou niet enkel meer het electoraat dat je dient te overtuigen om te winnen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_155431932
Trump heeft totaal geen support van senatoren en andere hooggeplaatste officials. Dan red je het gewoon niet. Ik hoop toch dat hij independent gaat, om die 2 partijen duopolie eens schrik aan te jagen.
pi_155431965
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:45 schreef Homey het volgende:
Trump heeft totaal geen support van senatoren en andere hooggeplaatste officials. Dan red je het gewoon niet. Ik hoop toch dat hij independent gaat, om die 2 partijen duopolie eens schrik aan te jagen.
Ik zie niet in waarom dat beide partijen schrik aan zou jagen. Het enige wat het doet is de Democraten de overwinning in de schoot werpen.
pi_155431986
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom dat beide partijen schrik aan zou jagen. Het enige wat het doet is de Democraten de overwinning in de schoot werpen.
Ross Perot kwam erg ver, en trad om dubieuze redenen af toen hij op nr1 in de peilingen stond. Of je krijgt de kogel. De 2 partijen duopolie blijft een duopolie.
pi_155432179
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:50 schreef Homey het volgende:

[..]

Ross Perot kwam erg ver, en trad om dubieuze redenen af toen hij op nr1 in de peilingen stond. Of je krijgt de kogel. De 2 partijen duopolie blijft een duopolie.
Ik weet niet waar je die versie van de werkelijkheid vandaan hebt, maar zo is het toch echt niet gegaan met Perot. Hij heeft wel tweemaal gepiekt in de peilingen, eenmaal voordat hij zich terugtrok en eenmaal nadat hij zich terugtrok. Aftreden doe je natuurlijk enkel in functie, niet in een campagne. Echter, het terugtrekken gebeurde toen hij allang weer onder Bush en Clinton stond in de peilingen. En daarna ging hij bovendien nog weer verder.

POL is verder ook niet de plek voor ongesubstantieerde claims over politieke moorden.
pi_155434618
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

En je dacht daar citeer ik gewoon even een willekeurige post voor?

Ik stel nog steeds dat Trump geen enkele kans maakt hoor. De man red het gewoon niet bij de kritische demografische doelgroepen.
Ik verwacht ook nog steeds niet eens dat hij de Republikeinse primaries gaat winnen. Fivethirtyeight had recentelijk nog wel een aardig stuk over voorgaande kandidaten en hoe ze peilden in dit stadium van de primaries. Het gros van de kandidaten die op dit punt 20-30 procent haalden hebben het niet gered in de primaries.
Natuurlijk zorgt de inmiddels bijna volledige polarisatie er voor dat Republikeinen denken 'alles beter dan een democraat', maar dat is nou niet enkel meer het electoraat dat je dient te overtuigen om te winnen.
Trump kan je niet vergelijken met voorafgaande kandidaten. Misschien enigszins met de verrassende overwinning van Harry S. Truman. Bovendien heeft Clinton een vrije val ingezet. Amerika denkt over vijf maanden niet meer aan een specifieke opmerking van Trump maar het is de vraag of Clinton dan wel Mailgate heeft opgelost.

Zeggen dat Trump kansloos is, met de huidige cijfers inclusief ontwikkelingen, is struisvogelgedrag te noemen.

Overigens gaat het bij Trump nu ook om een groot deel van onafhankelijke kiezers met een lichte Republikeinse voorkeur. Die jaagt hij ook niet weg terwijl zij zelden hardcore zijn.
pi_155435422
Ontbrekend logo'tje voor de OP;

Comfortably numb
pi_155435430
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 13:29 schreef Slaro het volgende:

[..]

Trump kan je niet vergelijken met voorafgaande kandidaten. Misschien enigszins met de verrassende overwinning van Harry S. Truman. Bovendien heeft Clinton een vrije val ingezet. Amerika denkt over vijf maanden niet meer aan een specifieke opmerking van Trump maar het is de vraag of Clinton dan wel Mailgate heeft opgelost.

Zeggen dat Trump kansloos is, met de huidige cijfers inclusief ontwikkelingen, is struisvogelgedrag te noemen.

Overigens gaat het bij Trump nu ook om een groot deel van onafhankelijke kiezers met een lichte Republikeinse voorkeur. Die jaagt hij ook niet weg terwijl zij zelden hardcore zijn.
Misschien kun je ook even ingaan op de argumenten die ik geef. Verder is 'X is uniek dus elke historische vergelijking ongeldig' wel een hele mooie drogreden. Hulde daarvoor.
pi_155436001
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 14:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Misschien kun je ook even ingaan op de argumenten die ik geef. Verder is 'X is uniek dus elke historische vergelijking ongeldig' wel een hele mooie drogreden. Hulde daarvoor.
Argumenten? Ik zie een heleboel aannames als dat tegenwoordig al voor een argument zou moeten doorgaan dan is het vreemd gesteld! Hoe dan ook, noem één kandidaat met wie jij Trump zou willen vergelijken bijvoorbeeld, en mocht ik een 'argument' hebben gemist schroom niet om deze te herhalen dan reageer ik er nog graag op!
pi_155448728
De Kentucky GOP heeft vandaag besloten om een caucus te gaan houden, in plaats van een primary election. Daardoor kan Paul mee blijven doen als presidentskandidaat en tegelijkertijd proberen om te worden herverkozen voor zijn senaatszetel.
pi_155449243
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 14:32 schreef Slaro het volgende:

[..]

Argumenten? Ik zie een heleboel aannames als dat tegenwoordig al voor een argument zou moeten doorgaan dan is het vreemd gesteld! Hoe dan ook, noem één kandidaat met wie jij Trump zou willen vergelijken bijvoorbeeld, en mocht ik een 'argument' hebben gemist schroom niet om deze te herhalen dan reageer ik er nog graag op!
Het feit dat Trump het niet best doet bij de cruciale demografische groeperingen.
Het is ook niet zozeer dat Trump niets 'unieks'heeft, maar meer dat veel kandidaten dat op hun eigen manier wel hebben. Dat maakt nog niet gelijk elke analyse en vergelijking op basis van historische data ongeldig.
Nate Silver geeft wel een aardig overzicht:
http://fivethirtyeight.co(...)-six-stages-of-doom/
  zondag 23 augustus 2015 @ 09:24:57 #96
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_155458316
Ik heb de voorgaande delen niet gelezen, maar wat denkt men hier van Sanders?
Ik heb nou een paar stukjes van hem gezien, hij komt erg intelligent over en weigert mee te doen aan de journalistieke spelletjes.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 23 augustus 2015 @ 12:14:24 #97
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_155460529
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 09:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik heb de voorgaande delen niet gelezen, maar wat denkt men hier van Sanders?
Ik heb nou een paar stukjes van hem gezien, hij komt erg intelligent over en weigert mee te doen aan de journalistieke spelletjes.
Frisse wind maar te links om een groot deel van de Amerikanen achter zich te krijgen. En hij moet Hillary uitschakelen om een grote partij achter zich te krijgen om enige kans op het presidentschap te hebben.
Wel iemand die niet betaald wordt door het grote bedrijfsleven. Behalve The Donald :P en Sanders is iedereen te koop. :{

Goeie spreker trouwens:

[ Bericht 15% gewijzigd door Hyperdude op 23-08-2015 12:26:31 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_155475910
http://www.politico.com/s(...)-121645.html?hp=t3_r

Tot zover het idee dat Trump zijn hele campagne uit eigen zak gaat betalen. Ziet zich ook 'gewoon'gesteund door rijke donoren/Super PACs.
pi_155476378
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 12:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Frisse wind maar te links om een groot deel van de Amerikanen achter zich te krijgen. En hij moet Hillary uitschakelen om een grote partij achter zich te krijgen om enige kans op het presidentschap te hebben.
Wel iemand die niet betaald wordt door het grote bedrijfsleven. Behalve The Donald :P en Sanders is iedereen te koop. :{

Goeie spreker trouwens:
Ik vind Bernie veeeeeel beter en oprechter overkomen dan Hillary, maar hij wordt gelynched door rechts republikeins en zijn mediatime en dus campagnegeld is te kort om echt iets te betekenen helaas. Ook heeft hij het charisma niet van een Obama om echt op te vallen en dus gehoord te worden. Ik zou op hem stemmen iig.
  zondag 23 augustus 2015 @ 20:40:20 #100
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_155476536
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 12:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Goeie spreker trouwens:
Ik vergeet altijd hoe conservatief de Amerikanen zijn.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')