Is goed hoor. Betaal jij dan mijn huur, verzekeringen etc.?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:19 schreef pokkerdepok het volgende:
iedereen die werken kut vind; maandag ontslag nemen. geen smoesjes.
Huur betalenquote:Op zaterdag 19 september 2015 16:20 schreef reetspleetzweet het volgende:
[..]
Is goed hoor. Betaal jij dan mijn huur, verzekeringen etc.?
Waarom zou niet werken inherent een hogere waarde hebben dan wel werken? Er is juist heel veel waardevol werk.quote:Op zondag 16 augustus 2015 18:57 schreef Mainport het volgende:
Aanhangers van de tweede stelling zouden kunnen zeggen: het gros van je zonuren afstaan aan (meestal) een commerciële onderneming voor de winst van een ander zonder dat je eigenlijk iets van waarde doet, is godsgeklaagd.
Hoe anders? Huis kopen? Hypotheek nodig. Moet je werk voor hebben..quote:
Niet gewoon een Soeverein Mens zijn zoals de mensen van Vitali Feitenquote:Op zondag 20 september 2015 10:11 schreef eenzame_kat het volgende:
Zeer terechte klacht. Maar het punt blijft, wat doe je er tegen? Moet je dan helemaal in je eentje in een hutje op de hei, eigen schapen en koeien, een moestuin, zelfvoorzienend zijn? Soms droom ik daar wel eens van. Maar daar heb je ook weer allemaal vergunningen voor nodig. Of je krijgt boetes. We zijn allemaal geregistreerd als een nummer bij de overheid, ze vinden je zo.
Naast alle maatschappelijke verplichtingen en straffen hebben we ook nog last van de sociale controle (als je daar gevoelig voor bent).
Moest lachen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 19:15 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
TS heeft ook een zeer goed topic met eindelijk weer eens een OP waar tijd, energie en moeite in gestopt is. Ergo hulde aan deze TS
Lijkt me behoorlijk hard werken zo'n farm. Je kan ook een tussenweg zoeken.quote:Op zondag 20 september 2015 10:11 schreef eenzame_kat het volgende:
Zeer terechte klacht. Maar het punt blijft, wat doe je er tegen? Moet je dan helemaal in je eentje in een hutje op de hei, eigen schapen en koeien, een moestuin, zelfvoorzienend zijn? Soms droom ik daar wel eens van. Maar daar heb je ook weer allemaal vergunningen voor nodig. Of je krijgt boetes. We zijn allemaal geregistreerd als een nummer bij de overheid, ze vinden je zo.
Naast alle maatschappelijke verplichtingen en straffen hebben we ook nog last van de sociale controle (als je daar gevoelig voor bent).
Ik denk niet dat je het een jaar zou overleven, eerlijk gezegd. Het is ongelofelijk moeilijk om jezelf in leven te houden zonder hulp van buitenaf.quote:Op zondag 20 september 2015 10:11 schreef eenzame_kat het volgende:
Moet je dan helemaal in je eentje in een hutje op de hei, eigen schapen en koeien, een moestuin, zelfvoorzienend zijn? Soms droom ik daar wel eens van.
ook je huis opzeggen en verzekering cancellen dan maar.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:20 schreef reetspleetzweet het volgende:
[..]
Is goed hoor. Betaal jij dan mijn huur, verzekeringen etc.?
Wat snap je niet aan het woord droomquote:Op maandag 21 september 2015 00:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het een jaar zou overleven, eerlijk gezegd. Het is ongelofelijk moeilijk om jezelf in leven te houden zonder hulp van buitenaf.
Geen politiek, revolutie.quote:Op maandag 21 september 2015 08:20 schreef Mainport het volgende:
Werk is een schijnnoodzakelijkheid, opgelegd door een systeem dat op ons probeert te kapitaliseren.
Het is tijd voor een politieke partij tegen werk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeiequote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:24 schreef Mainport het volgende:
"Frankrijk is een land dat zich boven in Maslows piramide bevindt en zijn ingezetenen desondanks dwingt te werken om het werken. Het zou anders zijn als er vacatures voor boeren openstonden maar die zijn er niet, men zoekt productiemedewerkers en telefonisch marketeers. En allemaal vanwege een obsessieve notie van arbeidsethos, men moet en zal eigen verantwoordelijkheid dragen. Dat is nu eenmaal hoe de maatschappelijke wind staat, maar laten we niet doen alsof het een rationele opvatting is."
Bernard-Henri Lévy
I agreequote:Op zondag 20 september 2015 08:21 schreef Tijn het volgende:
Door toenemende automatisering zou het mogelijk moeten zijn het juk van verplichte arbeid af te schudden in de 21e eeuw. Maar dat zal niet zonder slag of stoot gaan, ben ik bang.
Geloof me, je raakt je hobby kwijt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:01 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Van je hobby je werk maken, dat is de ultieme droom.
Aan astronaut en F-16 piloot kleven natuurlijk ook gewoon nadelen.
ligt eraan hoeveel uren je moet maken.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 11:08 schreef BenX_95 het volgende:
[..]
Geloof me, je raakt je hobby kwijt.
Mooie quotequote:
Deze is toe te schrijven aan Billy Microsoft himself.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 13:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Mooie quote
Is die toe te schrijven aan Bill Gates? Of is dit de zoveelste quote met een willekeurig plaatje erachter?
Volgens mij niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 13:41 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Deze is toe te schrijven aan Billy Microsoft himself.
Dat kan inderdaad. Maar het gros van de mensen hebben die privileges niet en werken voor een groot moederbedrijf waarbij ze weinig tot geen binding mee hebben.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:49 schreef KreKkeR het volgende:
Misschien ben ik te dom om de openingspost te snappen, maar ik snap de klacht niet volledig...
Ik snap dat geestdodend werk puur om rond te komen klote kan zijn. Ik snap dat 40 of meer uur in de week verplicht moeten werken vervelend kan zijn.
Maar het verrichten van betaalde arbeid hoeft op zichzelf helemaal niet zo erg te zijn. Wanneer je een uitdagende baan hebt, continu problemen moet oplossen (en daar ook van houdt om continu uitgedaagd te worden) kun je veel voldoening uit je werk halen. Mooie bijeenkomstigheid is dat je daarnaast de weekenden en vrije dagen nog meer leert waarderen en met een beetje geluk heb je ook nog eens de financiële middelen om de vrijen dagen te benutten om verre plaatsen op de wereld de bezichtigen, mocht je daarvan houden...
Bij een beetje een interessante baan en iemand die van uitdagingen houdt zie ik het probleem dus niet zo...
Mijn fout, je hebt gelijk!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:16 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Volgens mij niet.
http://quoteinvestigator.com/2014/02/26/lazy-job/
Als het je eigen keus is niet, nee. Maar voor de meeste mensen is werken geen keus, maar een verplichting.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:49 schreef KreKkeR het volgende:
Maar het verrichten van betaalde arbeid hoeft op zichzelf helemaal niet zo erg te zijn.
Ook wanneer iets een verplichting is kun je er het beste van proberen te maken. En naarmate het verplicht werk beter bij je past wordt dit natuurlijk een stuk makkelijker.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het je eigen keus is niet, nee. Maar voor de meeste mensen is werken geen keus, maar een verplichting.
Tuurlijk. Maar "leuk" is anders.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ook wanneer iets een verplichting is kun je er het beste van proberen te maken.
Mwoa. Ik vind mijn werk over het algemeen wel leuk. Alleen zou ik het liever 3 dagen in de week doenquote:
Ik snap best dat af en toe werken leuk kan zijn. Maar ik denk dat iedereen zou willen kiezen wanneer-ie het doet en niet verplicht wil worden wanneer en hoeveel je moet komen opdraven.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mwoa. Ik vind mijn werk over het algemeen wel leuk. Alleen zou ik het liever 3 dagen in de week doen
je haalt woorden door elkaarquote:Op zondag 16 augustus 2015 19:12 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Dit topic is te moeilijk voor 99% van de fokkers. Dit hele topic is dan ook een van de onregelmatige tests om te kijken welke fokkers een voor hun doen gefundeerde mening komen geven waaruit blijkt dat deze stof veel te moeilijk voor ze is waaruit de conclusie kan worden getrokken dat zij er vaak helemaal niets aan kunnen doen.
Dit concept niet snappen is wederom een blijk van onmacht!
Heerlijk leven heeft die gast.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |