abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155261860
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We importeren mensen die hulp nodig hebben. Dat er ook mensen tussen zitten wier leven geen gevaar loopt, doet daar niets aan af.
We kunnen niet iedereen opvangen die hulp nodig heeft, dan gaat Europa kapot.
Het aantal mensen dat naar Europa komt én gevaar loopt is bijna nihil, want die zoeken in de regio een veilig heenkomen. Wie vlucht voor zijn leven, gaat geen duizenden kilometers naar een ver gelegen welvaartsstaat reizen. Wat hier naar toe komt, kiest bewust voor het land vanwege de sociale voorzieningen, wat weinig te maken heeft met vluchten. Als we alleen de mensen opvangen die écht gevaar lopen en nergens terecht kunnen, ofwel we leven het VN Vluchtelingen Verdrag na, dan krijgen we hetzelfde aantal asielzoekers als Japan: Een stuk of 10 per jaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door JanKorteachternaam op 16-08-2015 13:32:09 ]
pi_155262182
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:08 schreef Alvi het volgende:

[..]

Valt wel mee, zie hier nog geen lijken in de straten liggen welke zijn omgekomen door de honger.
jij wilt het eerst tot zover laten komen?? :?
pi_155262321
quote:
2s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:18 schreef Evertjan het volgende:

[..]

jij wilt het eerst tot zover laten komen?? :?
Honger is geen reden voor toelating tot een westers land (het VN Vluchtelingen Verdrag noemt heel specifiek een lijstje individuele redenen, oorlog en honger vallen daar buiten). Aangezien een groot deel van de wereld honger lijdt, is dat maar goed ook.hoe onsympathiek het ook klinkt. Als iedereen op de wereld de afgelopen decennia max. 2 kinderen had genomen, dan was het probleem van honger allang opgelost.
pi_155262638
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:13 schreef 2Happy4U het volgende:
Ben blij dat het bij jou goed gaat. :) Ik heb na anderhalf jaar zoeken eindelijk een baan, met mijn loon duurt het maar 6-8 jaar totdat ik mijn eigen woning kan kopen. Als ik wil huren hoef ik ook maar net zo lang te wachten. Zolang mijn contract verlengd wordt natuurlijk, anders duurt het misschien even wat langer.
Ik denk dat minimaal driekwart van de wereldbevolking blind met je zou willen ruilen.
pi_155262705
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat het tijd is dat we onze visie op medemenselijkheid herijken. Wordt 'krijg de tyfus maar, niet mijn probleem' de nieuwe norm, dan wil ik wel graag de dik 600 euro die ik per maand via inkomstenbelasting alleen al betaal aan de sociale zekerheid in mijn zak houden.
600 euro :') minimumloonverdiener.
pi_155262720
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:35 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik denk dat minimaal driekwart van de wereldbevolking blind met je zou willen ruilen.
Lekker boeiend weer, zo'n domme dooddoener.
pi_155262733
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

600 euro :') minimumloonverdiener.
3000 netto. Valt nogal mee.
pi_155263008
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
25 vluchtelingen gevonden op zeiljacht in IJmuiden

Op een zeiljacht in de haven van IJmuiden zijn vanmiddag 25 vermoedelijk illegale mannen en vrouwen in de kajuit gevonden.

Waarschijnlijk wilde de groep naar Engeland varen. Twee Nederlandse mannen die ook op het schip zaten, zijn aangehouden op verdenking van mensensmokkel. Zij zitten vast.

Het gaat volgens de marechaussee om elf mannen uit Albanië en veertien mannen en vrouwen uit Vietnam. 'Dat is de nationaliteit die ze opgegeven hebben. Maar sommigen hadden geen paspoort, dus we weten nog niet of het klopt.'
http://www.parool.nl/paro(...)ht-in-IJmuiden.dhtml

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vietnam en Albanie? Die krijgen niet eens een vluchtelingenstatus.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_155263658
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:39 schreef Scorpie het volgende:

Lekker boeiend weer, zo'n domme dooddoener.
Alsof 'het gaat hier zo slecht' een lekkere is :')
pi_155263860
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:08 schreef Queller het volgende:

[..]

Of het "ons land gaat kapot"-verhaal.
pi_155263889
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:08 schreef Queller het volgende:

[..]

Nou nee, maar je mag natuurlijk altijd wel zeiken zodat het niet slechter wordt.
pi_155264694
Wij rotzooien in het MO. Mensen slaan op de vlucht (naar Europa en elders) en wij houden ze tegen?

Mooie vicieuze cirkel..not.
pi_155265038
Allemaal mooi en aardig maar niemand is in staat vluchtelingen terug te sturen. Lekker stoer om te zeggen dat die bootjes moeten worden geweigerd maar dat is onuitvoerbaar. Tenzij je fijn kan toekijken hoe vrouwen en kinderen verdrinken.

De stroom vluchtelingen zal ooit weer afnemen maar tot die tijd blijven ze aan land komen in het zuiden van Europa.
Naturheilmittel
pi_155265152
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Vietnam en Albanie? Die krijgen niet eens een vluchtelingenstatus.
In Engeland kan je dan prima een mooi bestaan opbouwen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_155265214
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:15 schreef Xa1pt het volgende:
Of het "ons land gaat kapot"-verhaal.
En dat komt allemaal door de vluchtelingen :'( :'( :'(
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:16 schreef Specularium het volgende:
Nou nee, maar je mag natuurlijk altijd wel zeiken zodat het niet slechter wordt.
Alsof het van zeiken beter wordt?

Ik zag van de week in een actualiteitenprogramma twee items direct achter elkaar. Vluchtelingen die huis en haard verlaten hadden en nu met heel veel per vierkante meter in bermen verbleven in afwachting van wat ging komen. Het water en voedsel raakte op. En daarna een item over dat het vreselijk is voor Nederlandse kinderen dat vaders slechts 2 betaalde verlofdagen hebben bij een geboorte. Ik schaamde me ff kapot er ergerde me aan het totaal verwende Nederlandse volk. Echt :@
pi_155265322
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Daarnaast is het woord "vluchtelingen" niet het juiste woord. Hooguit asielzoekers.
"Immigranten" dekt de lading nog beter.
pi_155265328
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:00 schreef Gerolsteiner het volgende:
Allemaal mooi en aardig maar niemand is in staat vluchtelingen terug te sturen. Lekker stoer om te zeggen dat die bootjes moeten worden geweigerd maar dat is onuitvoerbaar. Tenzij je fijn kan toekijken hoe vrouwen en kinderen verdrinken.

De stroom vluchtelingen zal ooit weer afnemen maar tot die tijd blijven ze aan land komen in het zuiden van Europa.
Je kunt ze wel gevangennemen als ze wederrechtelijk gebruik maken van ons grondgebied. Natuurlijk alleen als ze geen vergunning krijgen.
pi_155265372
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:11 schreef vaneiges het volgende:

[..]

De meerderheid van de asielzoekers komt uit oorlogsgebieden.
pi_155265377
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:11 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je kunt ze wel gevangennemen als ze wederrechtelijk gebruik maken van ons grondgebied. Natuurlijk alleen als ze geen vergunning krijgen.
En dan?
pi_155265398
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:11 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Immigranten komen legaal naar een land toe, om zelfstandig een bestaan op te bouwen.
Wat men in de media "vluchtelingen" noemt, zijn mensen die hier illegaal naar toe komen, dikwijls op zoek naar de meest royale verzorgingsstaat. De hordes Afrikanen en moslims die naar Europa komen zijn in geen enkel opzicht te vergelijken met Nederlanders die in de decennia na de oorlog naar Canada en Australië emigreerden.
pi_155265488
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De hordes Afrikanen en moslims die naar Europa komen zijn in geen enkel opzicht te vergelijken met Nederlanders die in de decennia na de oorlog naar Canada en Australië emigreerden.
In welke opzichten zijn oorlogsvluchtelingen van nu niet vergelijkbaar met oorlogsvluchtelingen toen?
pi_155265560
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:11 schreef Confetti het volgende:

[..]

Vrouwen en kinderen opsluiten is eveneens een slecht plan.
Naturheilmittel
pi_155265589
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:19 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Vrouwen en kinderen opsluiten is eveneens een slecht plan.
Mensen opsluiten omdat ze illegaal in een land verblijven is sowieso een slecht plan. Je lost er niets mee op en het kost klauwen met geld.
pi_155265603
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In welke opzichten zijn oorlogsvluchtelingen van nu niet vergelijkbaar met oorlogsvluchtelingen toen?
De Nederlandse emigratiegolf van na de oorlog bestond niet uit oorlogsvluchtelingen, de oorlog was al voorbij.

Maar om je vraag te beantwoorden over vluchtelingen uit de WO2: Vluchtelingen uit de WO2 vluchtten naar het dichtstbijzijnde veilige land. Zo kreeg Nederland te maken met joodse vluchtelingen en Engeland kreeg ook de nodige vluchtelingen. Juist omdat Nederland en ook Zwitserland de vluchtelingen vaak terugstuurden, vooral uit angst om neutraliteit te schenden, is het VN Vluchtelingen Verdrag na de oorlog opgesteld. Dit is echter geen immigratieverdrag.
Veel oorlogsvluchtelingen vandaag de dag gaan ook naar een veilige plek in de directe omgeving (waar het VN Vluchtelingen Verdrag voor is bedoeld), maar dat zijn niet de mensen die naar Europa komen.
pi_155265709
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Veel oorlogsvluchtelingen vandaag de dag gaan ook naar een veilige plek in de directe omgeving (waar het VN Vluchtelingen Verdrag voor is bedoeld), maar dat zijn niet de mensen die naar Europa komen.
De opvangmogelijkheden in de regio zijn behoorlijk uitgeput, vandaar dat men bijvoorbeeld hulp vraagt van de EU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')