zie 2 posts hierboven.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:51 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Mooie cirkelredenering, maar een slechte argumentatie.
die bestaan nietquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
TPO is nou niet echt een objectief en betrouwbaar medium.
Dus neem je hetgeen dat op een site die nog achterlijker is dan GeenStijl wordt geschreven maar voor waar aan?quote:
Iedereen is er welkom.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:02 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Voor je het weet gaan wij massaal met rubberbootjes naar Libië
Hoe is het draagvlak voor vluchtelingen uit Europa in Libië eigenlijk?
ieder z'n dagelijkse portie confirmation biasquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:44 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dus neem je hetgeen dat op een site die nog achterlijker is dan GeenStijl wordt geschreven maar voor waar aan?![]()
Hoe bedoel je dat?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:29 schreef vigen98 het volgende:
Ok, alsof de bevolking wat te zeggen heeftSlappe zakken hier
Ik profiteer nergens van Guusje.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 16:04 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Gewoon een veredelde kansarme dus.
Vind dat we jou gewoon weg moeten sturen naar een oorlogsgebied ofzo, dit land gaat kapot aan profiteurs als jij.
So? Syriërs worden erkend als vluchtelingen, dat ze via Turkije komen heeft daar geen invloed op. De regel dat een vluchteling in het eerste land asiel moet aanvragen geldt enkel binnen de EU.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:22 schreef Manke het volgende:
Wat vluchtelingen?
http://nieuws.tpo.nl/2015(...)r-leven-gevaar-liep/
‘Europa is niet veiliger dan Turkije, maar gewoon beter voor ons’
Ah, dus dat is de nieuwe norm, zolang wij hier nog niet omkomen is iedereen welkom.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:08 schreef Alvi het volgende:
[..]
Valt wel mee, zie hier nog geen lijken in de straten liggen welke zijn omgekomen door de honger.
Een smerige proxy oorlog. Europa moet ze in principe doorsturen naar Amerika, dan is het snel over met IS en Assad.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:32 schreef Manke het volgende:
Voor wie vluchten ze nou? Isil of assad en vriendjes? Beiden hadden allang verleden tijd kunnen zijn.
Ja in Griekenland dus.. Maar dat doet het overgrote deel niet..quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:13 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
So? Syriërs worden erkend als vluchtelingen, dat ze via Turkije komen heeft daar geen invloed op. De regel dat een vluchteling in het eerste land asiel moet aanvragen geldt enkel binnen de EU.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Als het aan mij ligt stoppen we gewoon met alle voorzieningen voor werkelozen, geen bed, bad, brood en zakgeld meer.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:51 schreef luxerobots het volgende:
Als het aan mij ligt stoppen we gewoon met alle voorzieningen voor asielzoekers, geen bed, bad, brood en zakgeld meer.
Want waarom reizen de asielzoekers van Turkije, Griekenland of de Balkan naar Nederland, Duitsland of Zweden? Gewoon op zoek naar welvaart, hoewel dit begrijpelijk is, is het natuurlijk ook begrijpelijk dat de gemiddelde Nederlander hier schoon genoeg van heeft.
Je probeert er een grap van te maken, terwijl wij nu werklozen en kansarmen importeren. Over het groter maken van problemen gesproken.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt stoppen we gewoon met alle voorzieningen voor werkelozen, geen bed, bad, brood en zakgeld meer.
Want waarom houden ze hun hand op? Gewoon op zoek naar welvaart, hoewel dit begrijpelijk is, is het natuurlijk ook begrijpelijk dat de gemiddelde Nederlander hier schoon genoeg van heeft.
Nee, ik denk dat het tijd is dat we onze visie op medemenselijkheid herijken. Wordt 'krijg de tyfus maar, niet mijn probleem' de nieuwe norm, dan wil ik wel graag de dik 600 euro die ik per maand via inkomstenbelasting alleen al betaal aan de sociale zekerheid in mijn zak houden.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je probeert er een grap van te maken,
We importeren mensen die hulp nodig hebben. Dat er ook mensen tussen zitten wier leven geen gevaar loopt, doet daar niets aan af.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je probeert er een grap van te maken, terwijl wij nu werklozen en kansarmen importeren. Over het groter maken van problemen gesproken.
Dit was een aardig betoog totdat je begon over 1 Europa. Uitkeringen in de Schenzone gelijk trekken? Ben je helemaal gek geworden. Denk maar niet dat de rest de uitkeringen naar ons niveau brengt. Nee, wij gaan dan keihard omlaag.quote:Op zondag 16 augustus 2015 00:22 schreef Andromache het volgende:
Eerste stop voor de Syriërs is Turkije waar het prima te doen is qua veiligheid. Alleen dan worden de mensen uitgebuit voor veel te lage loontjes en het is er bijna niet te doen om rond te komen. Niet gek om dan naar Europa over te komen waar een uitgebreid sociaal vangnet bestaat. Geef ze eens ongelijk. In hun positie zou ik het ook proberen. Ze zullen wel denken, wij zijn gekke Henkie niet.
Is het rechtvaardig? In het diepste van mijn hart gun ik natuurlijk iedereen genoeg om van te eten. Maar we kunnen niet iedereen opvangen, althans, niet maar iedereen de uitkering in duwen. Gezinshereniging in de huidige vorm stoppen zou een oplossing kunnen zijn, hier het geld verdienen en dan naar de plek sturen waar je familie veilig is voor oorlog. Genoeg eigen verdiensten verkrijgen binnen een bepaalde periode (tijdelijke werkvergunningen van een aantal jaar), of een studie volgen, en anders het land uit. Pas als je genoeg verdient en een vaste baan hebt, is gezinshereniging mogelijk. Geldt voor de gewone inwoners van Nederland ook. Gericht gekwalificeerde personen binnenhalen, artsen enzo (aan de Syriërs heb je dan gemiddeld genomen best aardige lui). Meer op merites beoordelen. Past prima binnen het neoliberale straatje dat nu over de wereld heerst. En nou echt eens werk maken van gelijktrekken van de beoordelingsgronden en uitkeringen in de Schengenzone, zo moeilijk moet het toch niet zijn om iedere vluchtelingen een percentage van het BBP dan wel bestaansminimum af te spreken als uitkering? Eén Europa is nog heel ver weg, en onze onwil bijt onszelf in de staart. Niet te geloven.
En de echt verstandige mensen op lange termijn, lees links, kunnen eens goed nadenken hoe de wereldgemeenschap ervoor kan zorgen dat Mali, Eritrea, Syrië, Afghanistan e.d. weer zo opgebouwd kunnen worden dat de mensen op eigen kracht het land kunnen vormgeven i.p.v. te moeten vluchten voor armoede of oorlog of ander ongemak. Want de neocon-politiek van de laatste 15 jaar heeft op dat vlak weinig goeds gebracht.
Inderdaad. Schengen zou opgezegd moeten worden, of nog beter vervangen door een Schengen 2.0: Volledige 100% grenscontroles weer invoeren voor personen, maar wel visumvrij reizen. Daar Rusland en Oekraïne ook bij betrekken zodat er een groot visum vrij gebied ontstaat voor Europeanen, maar wel met persoonscontrole.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit was een aardig betoog totdat je begon over 1 Europa. Uitkeringen in de Schenzone gelijk trekken? Ben je helemaal gek geworden. Denk maar niet dat de rest de uitkeringen naar ons niveau brengt. Nee, wij gaan dan keihard omlaag.
Ik hoop van harte dat de lidstaten het ikke ikke ikke principe blijven verdedigen. Dat is wat tussen ons en anarchie staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |