abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155345714
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:50 schreef Papaap het volgende:

[..]

Te hard rijden is een mening die door de overheid als feit wordt gezien. Als ik s'nachts om 3 uur wanneer er geen kip op de weg is met 170 naar huis kachel vind ik dat niet te hard.
Kleine toevoeging: 50 op een plek waar je 30 mag in een kinderrijke buurt is natuurlijk not done. 170 langsknallen terwijl de rest 120 tot 140 rijdt is ook gevaarlijk. Het hangt af per situatie of je snel kunt of niet.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:57:43 #162
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155345775
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:28 schreef Fixers het volgende:

[..]

Als je niet bekeurd wil worden voor te hard rijden: rijdt dan niet te hard. Maar ga niet in de ankers omdat je een flitspaal ziet, of nog erger er eentje op je flitsdetector/lokalisator/gps/flitsmeister ziet. Dan ben je helemaal zielig. Als je je billen brand moet je op de blaren zitten.
Dit. Maar volgens volwassen nederland (vooral mannen die zichzelf "man" noemen, maar niet eens de ruggengraat hebben verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen fouten) vinden dat toch vooral de schuld van de politie die de flitser neerzet.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:47 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Je werkt zeker bij het CJIB of in Den Haag? :')
Ah... daar hebben we er al een.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:50 schreef Papaap het volgende:

[..]

Te hard rijden is een mening die door de overheid als feit wordt gezien. Als ik s'nachts om 3 uur wanneer er geen kip op de weg is met 170 naar huis kachel vind ik dat niet te hard.
Hier moest ik toch hartelijk om lachen. En niet de overheid ziet het als feit, maar de wet. Dat schijnt iets te zijn waarvan wij allemaal vinden dat alleen een ander zich aan moet houden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155345809
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:47 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Je werkt zeker bij het CJIB of in Den Haag? :')
Nope. Ik vind mensen, het zijn meestal mannen trouwens, die stoer vertellen dat ze én te hard rijden én vol in de ankers gaan voor iedere flitspaal gewoon een beetje zielig. Die hebben blijkbaar iets te compenseren of zijn niet mans genoeg om die boete gewoon te betalen.

Ja een boete van een paar kilometer te hard is zuur en overkomt iedereen wel eens. Zeker op plekken waar de snelheid onduidelijk is of heel vaak wisselt. Vanmorgen nog de A2 in het nieuws daarover. Ook al staan er enorme billboards bij het begin van de trajectcontrole mét de snelheid aangegeven.

Daar heeft de wetgever/wegbeheerder ook een verantwoordelijkheid om de snelheid duidelijker te maken. Bijvoorbeeld door die onzinnige 130 af te schaffen (of 120, is mij om het even, maar 130 is gewoon brood en spelen van de politiek) dat is nóg een extra maximumsnelheid op de snelweg.
pi_155345965
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:00 schreef Fixers het volgende:
Ja een boete van een paar kilometer te hard is zuur en overkomt iedereen wel eens
/Klopt furieus op het bureau

Nietus!
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:15:47 #165
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155346051
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:00 schreef Fixers het volgende:

[..]

Nope. Ik vind mensen, het zijn meestal mannen trouwens, die stoer vertellen dat ze én te hard rijden én vol in de ankers gaan voor iedere flitspaal gewoon een beetje zielig. Die hebben blijkbaar iets te compenseren of zijn niet mans genoeg om die boete gewoon te betalen.

Ja een boete van een paar kilometer te hard is zuur en overkomt iedereen wel eens. Zeker op plekken waar de snelheid onduidelijk is of heel vaak wisselt. Vanmorgen nog de A2 in het nieuws daarover. Ook al staan er enorme billboards bij het begin van de trajectcontrole mét de snelheid aangegeven.

Daar heeft de wetgever/wegbeheerder ook een verantwoordelijkheid om de snelheid duidelijker te maken. Bijvoorbeeld door die onzinnige 130 af te schaffen (of 120, is mij om het even, maar 130 is gewoon brood en spelen van de politiek) dat is nóg een extra maximumsnelheid op de snelweg.
Dat laatste ben ik volledig met je eens hoor. Don't get me wrong. Natuurlijk klonk m'n reactie heel cynisch, maar ik vind het verketteren van "hardrijders" altijd zo'n dooddoener. Ik rij niet vaak echt te hard, maar ik ben de melkkoe die snelheidsovertreding heet een beetje zat. Op een lege 4-strooks weg 150 rijden midden in de nacht is gewoon niet gevaarlijk. Met 50 langs een school knallen wel. Maar dat eerste wordt veel sneller beboet, omdat het een makkelijke prooi is.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:57 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ah... daar hebben we er al een.
Een wat? Een ketter? Een niet-schaap? Iemand die met een cynisch zinnetje reageert? Iemand die niet aan jouw mening voldoet?
pi_155346125
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:15 schreef BigSmurf het volgende:
Op een lege 4-strooks weg 150 rijden midden in de nacht is gewoon niet gevaarlijk
Gevaarlijker dan overdag
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:29:18 #167
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_155346267
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:00 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ja een boete van een paar kilometer te hard is zuur en overkomt iedereen wel eens. Zeker op plekken waar de snelheid onduidelijk is of heel vaak wisselt. Vanmorgen nog de A2 in het nieuws daarover. Ook al staan er enorme billboards bij het begin van de trajectcontrole mét de snelheid aangegeven.
Ik had hier een tijdje geleden ook geklaagd over steeds wisselende / onduidelijk aangegeven snelheden, en toen kwamen er al veel reacties a la 'gewoon bordjes lezen', maar dat bericht over de A2 verbaasde me eerlijk gezegd. Ik vind het daar nu juist vrij duidelijk aangegeven en niet zo vaak wisselen, dus ik vond het erg verrassend dat er blijkbaar zo veel mensen zijn die het daar al onduidelijk vonden. Moet je de A12 Arnhem-Utrecht eens proberen.. :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:31:35 #168
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155346304
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:20 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Gevaarlijker dan overdag
Enlighten me.
pi_155346409
quote:
10s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:31 schreef BigSmurf het volgende:
Enlighten me.
Precies!
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:45:18 #170
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155346505
Eigenlijk is het best jammer dat we die topicnote niet in fluoriserend knipperend paars kunnen plaatsen, want sommige mensen lezen er nog steeds met enige regelmaat overheen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155346592
quote:
3s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:45 schreef Sounddragon het volgende:
Eigenlijk is het best jammer dat we die topicnote niet in fluoriserend knipperend paars kunnen plaatsen, want sommige mensen lezen er nog steeds met enige regelmaat overheen.
Sorry, maar fluoriserend knipperend paars krijg ik spontane oog-aids van.
Dat zou dus een perfecte kleur zijn om het mij niet te laten lezen ;)
pi_155346749
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Even serieus hè, auto's komen je meer rechts voorbij dan links. Waar de hell ben je dan mee bezig als je 90 op rijstrook 2 rijdt (van de 5) waar eerst 100 en vanaf Abcoude 130 toegestaan (A2 dus), met van alles behalve het verkeer, duidelijk. Ga lekker op rijstrook 5 tussen de vrachtwagens rijden. :|W
Ik heb me nog nooit zó erg herkend in een post. A2 linksrijders :r
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:05:07 #173
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_155346778
Mensen die in een bocht remmen ipv ervoor, dat is mijn klacht van de dag.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:25:04 #174
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155347072
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:39 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Precies!
Hij was dubbelzinnig he. :+
pi_155347118
Ja, leuke. ^O^
pi_155348424
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:57 schreef twiFight het volgende:

[..]

Hier moest ik toch hartelijk om lachen. En niet de overheid ziet het als feit, maar de wet. Dat schijnt iets te zijn waarvan wij allemaal vinden dat alleen een ander zich aan moet houden.
spreek voor jezelf..... :P
het intresseert me namelijk niks als je door het rood heen rijdt / fietst / rolt / kruipt.... zolang je er niemand mee hindert ;)
dat de wet vindt dat je je altijd moet laten lijden door die achterlijke verkeerslichten s'nachts om 3 uur......... }:|
oke ik zal wel weer in een boerengat wonen waar er niet zoveel verkeer is op dat uur :X

vind wat betrefd snelheden duitsland veel prettiger,
onze binnenwegen zijn standaard 80 of 60. en dan nog gezeur omdat die bocht wel eens erg scherp zou kunnen zijn voor 80, dus plaatsen we maar een aanbevolen snelheidsbord ;( mensen hoeven zelf niet meer te denken op deze manier

duitsland is het 100 op de binnenwegen en je zoekt het maar uit, bij gevaarlijke kruisingen zetten ze 100m van te voren een bord 70 neer
(ook de enigste reden dat ik een boete heb uit duitsland :o :P - zal ik zo uitleggen)
en alleen als een bocht dusdanig vervelend is gooien ze de snelheid omlaag.
je kan niet overal 100 op die wegen maar ze gaan ervanuit dat mensen nog zelf kunnen nadenken.

zelfde op de snelweg. drukke invoegstukken en rond de steden wordt de snelheid beperkt. (hoewel dat steeds meer beperkt wordt) en verder leef je je maar uit. prima.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:54 schreef Papaap het volgende:

[..]

170 langsknallen terwijl de rest 120 tot 140 rijdt is ook gevaarlijk. Het hangt af per situatie of je snel kunt of niet.
in nederland wel ja... oeh een gaatje... hup naar links... snelheid inschatten hoeven we hier niet te doen in nederland.... :{
probeer het zelfde geintje eens in duitsland en je kan met een beetje pech je kofferbak uit gaan deuken.

wil niet zeggen dat ze in duitsland altijd beter rijden...
zo had ik vorige week bijna een deuk gemaakt in een gloedje nieuwe peugot 308 (?) omdat die persoon (zal het geslacht maar achterwegen laten ~O> ) niet goed of helemaal niet keek en naar links kwam. remmen zijn in ieder geval getest en goed bevonden :+

oowja die boete in duitsland.
binnendoorweg mocht je 100, kwam een kruising aan, dus 70, van mijn kant was de kruising perfect te overzien, van de andere kant niet. maar in plaats van dat ik op de rem ging, ging mijn voet van het gas en voordat ik door had wat die gloednieuwe touran daar aan het doen was wist ik het al. *FLITS*
ben toch blij dat het in duitsland was. is wel al een paar jaar terug maar toendertijd was het voor 20km te hard nog net geen 100 euro.... :D
pi_155349141
Tunneltje in Harderwijk, 85 op cc en ga naar links om in te halen. Echter de voorligger heeft natuurlijk geen wagenbeheersing en versnelt omdat de tunnel best stijl omlaag gaat.

AH goed ik blijf links, aangezien ze bij het omhoog gaan, tunnel uit meestal weer inzakken naar 50.

Echter deze piemel haalt gewoon dik over de 100, waardoor diegene erachter mij rechts inhaalt.

Eenmaal de tunnel uit gaat de eerste weer 75 rijden en die rechtsinhaler 86 ergens 100m voor mij.

Ik weet nog steeds niet wat ik nu verkeerd deed hier.
.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 12:17:18 #178
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_155349278
Gisteren terug van vakantie over de autobahn. Betonwegen dus veel opstuivende regen en weinig zicht. zo'n 30m max.

En dan veel auto's op het laatste moment zien omdat ze dagverlichting voeren...zonder achterlichten. Wie dat heeft uitgevonden... |:(

En dat is extra leuk wanneer zo'n auto er een autotransport aanhanger achter heeft hangen. en dus ook geen verlichting heeft door die leuke dagrijverlichting |:(

Levensgevaarlijk.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  woensdag 19 augustus 2015 @ 12:19:10 #179
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_155349322
Italianen die hun auto letterlijk tegen je auto aan zetten :')
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  woensdag 19 augustus 2015 @ 14:38:22 #180
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155352909
Dat schijnt in Frankrijk, en dan met name Parijs, ook redelijk standaard te zijn. Goeie reden om voor én achter een trekhaak te laten monteren. Of een heul dikke bullbar ofzo O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155355529
Trillende binnenspiegels kan ik me aan ergeren

Is dat probleem in de huidige nieuwe modellen opgelost?
  woensdag 19 augustus 2015 @ 17:03:59 #182
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155357024
Ik heb in de pakweg laatste 10 auto's waarin ik gereden heb (allemaal bouwjaar 2013 of later) in ieder geval geen een trillende spiegel meegemaakt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155357097
Ik heb het in een auto van voor 2013 ook nog nooit meegemaakt.
Wat bedoel je eigenlijk met trillende spiegel?

Ik zou haast zeggen dat dat niet aan de auto maar aan het beroerde wegdek ligt waar je rijdt ;)
  woensdag 19 augustus 2015 @ 17:12:04 #184
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_155357218
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 12:11 schreef Fer het volgende:

Ik weet nog steeds niet wat ik nu verkeerd deed hier.
Je bleef links rijden terwijl je niet aan het inhalen was.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_155357661
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 17:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik heb het in een auto van voor 2013 ook nog nooit meegemaakt.
Wat bedoel je eigenlijk met trillende spiegel?

Ik zou haast zeggen dat dat niet aan de auto maar aan het beroerde wegdek ligt waar je rijdt ;)
Ik doel op binnenspiegels die niet stabiel (gemonteerd) zijn; ik kan niet scherpstellen op hoge snelheden

Hoewel het aan mijn ogen zou kunnen liggen zijn er inderdaad genoeg autos waarbij dit probleem zich niet voordoet
  woensdag 19 augustus 2015 @ 18:01:50 #186
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155358273
Enige dat ik me kan voorstellen is idd een niet goed gemonteerde binnenspiegel, of een (behoorlijk) oude auto.
Zelfs de budgetauto's van tegenwoordig hebben hier geen last van.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155358314
Mijn auto is van plastic en heeft er ook geen last van.
Tap tap tap
pi_155358341
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:10 schreef DiceMan het volgende:
Trillende binnenspiegels kan ik me aan ergeren

Is dat probleem in de huidige nieuwe modellen opgelost?
Leon 2014 ieder geval niet, zodra de bassen van de standaard radio navigatie beginnen te dreunen, dreunt de spiegel mee.
.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 19:11:45 #189
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155359599
Woot, net mijn eerste snelheidsbekeuring in de brievenbus. Hoor ik er nu bij? Was in de bebouwde kom, gecorrigeerd 4 km/u te hard. Nota bene op een weg waarvan ik weet dat er permanent controles zijn.

Oh shit.. ik bedoel... kutpolitie. Het enige dat ze doen is flitsen. :( Het is gewoon een melkkoe voor de overheid. Al die snelheden zijn ook zo verwarrend }:|
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155359841
quote:
3s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:45 schreef Sounddragon het volgende:
Eigenlijk is het best jammer dat we die topicnote niet in fluoriserend knipperend paars kunnen plaatsen, want sommige mensen lezen er nog steeds met enige regelmaat overheen.
Deze topicnote?


[ Bericht 4% gewijzigd door jeroen25 op 19-08-2015 19:31:09 ]
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_155360028
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:11 schreef twiFight het volgende:
Woot, net mijn eerste snelheidsbekeuring in de brievenbus. Hoor ik er nu bij? Was in de bebouwde kom, gecorrigeerd 4 km/u te hard. Nota bene op een weg waarvan ik weet dat er permanent controles zijn.

Oh shit.. ik bedoel... kutpolitie. Het enige dat ze doen is flitsen. :( Het is gewoon een melkkoe voor de overheid. Al die snelheden zijn ook zo verwarrend }:|
Lol 4.
We praten pas vanaf 20 en een onterechte boete voor bumperkleven of rechts inhalen over een verdrijvingsvlak of berm
pi_155360176
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:20 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Deze topicnote?
[ afbeelding ]
Alsof de uitsmijter met vier man hulp op je afgerend komt en woest in je gezicht schreeuwt dat 'EN NU GAAN WE EVEN EUSTIG AANDOEN!'!!' en dat je daarna je shirt kan uitwringen omdat hij door zijn woede met speeksel begon te praten en je nog steeds het plekje op je voorhoofd voelt kloppen waar hij met zijn voorhoofd aan het duwen was tijdens het praten.

Dat werkt gewoon niet. Hij kan je dan beter knuffelen en vragen wat je favoriete kleur is.

Nou ja beetje raar voorbeeld maar iedereen snapt wel dat als iets op een agressieve toon wordt medegedeeld veel mensen dan verdedigend reageren en dan dus niet doen wat gewenst wordt
  woensdag 19 augustus 2015 @ 20:32:59 #193
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155362014
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:11 schreef twiFight het volgende:
Woot, net mijn eerste snelheidsbekeuring in de brievenbus. Hoor ik er nu bij? Was in de bebouwde kom, gecorrigeerd 4 km/u te hard. Nota bene op een weg waarvan ik weet dat er permanent controles zijn.

Oh shit.. ik bedoel... kutpolitie. Het enige dat ze doen is flitsen. :( Het is gewoon een melkkoe voor de overheid. Al die snelheden zijn ook zo verwarrend }:|
4km/u gecorrigeerd te hard = 7km/u ongecorrigeerd te hard = 12km/u op de teller te hard? ;)

Zonde van het geld, maar je leert er wel van.
pi_155364290
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:11 schreef twiFight het volgende:
Woot, net mijn eerste snelheidsbekeuring in de brievenbus. Hoor ik er nu bij? Was in de bebouwde kom, gecorrigeerd 4 km/u te hard. Nota bene op een weg waarvan ik weet dat er permanent controles zijn.

Oh shit.. ik bedoel... kutpolitie. Het enige dat ze doen is flitsen. :( Het is gewoon een melkkoe voor de overheid. Al die snelheden zijn ook zo verwarrend }:|
Ligt eraan waar je bij wilt horen. Hou het maar op een moment van onoplettendheid. Niet dat je gevaarlijk bezig was, maar gewoon een overtreding hebt begaan. Het is niet dat je met twee promille drie rijstroken nodig hebt ofzo. Als de overheid al niet meer snelheidsovertredingen koppelt aan verkeersveiligheid, waarom zou je het zelf wel doen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf woensdag 19 augustus 2015 @ 23:52:06 #195
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155368516
Zucht. Een mini in een cheeta print die als een olifant de snelweg af ging. Vol in de ankers en met 30 op de afrit de bocht nemen. Bochtje dat ik zelf met 60-70 neem. Daarna een 80 weg op en gewoon 50 blijven rijden, totdat je ingehaald wordt (ik verkeek me even en zat er na het opdraaien van de 80 weg te dicht op, omdat ik wel gas geef, om fatsoenlijk snelheid te kunnen maken, anders had ik dat ook gedaan). Ja, dan ga je 70 rijden... :|W Vervolgens ga je de bebouwde kom in, rem je naar 40 en daarna linksaf slaan. Je rijdt op een voorrangsweg. Ga je dan serieus staan wachten op verkeer dat van links komt en jou voorrang moet verlenen, terwijl je midden op het wegdek staat (waarom in het middendeel gaan staan, iedereen wacht maar gewoon op je, in plaats van om je heen te kunnen).

Antiklacht: Bij het inrijden van de Velsertunnel een automobilist die, net als ik, aardig door reed en spiegelde. Ik kwam uit Haarlem, hij uit Velsen, moest er dus tussen. Gat laten vallen en dan zodra je naar 2 rijstroken kan meteen het gas erop. Althans, iets eerder zodat je vloeiend door kan schuiven en meteen snelheidsverschil hebt. Deze automobilist wilde dat ook doen, maar ik zat al dicht op hem, dus stuurde terug en ging achter me mee. Liep daarna lekker met me mee de rest van het stuk. _O_
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:32 schreef Van_Poppel het volgende:
4km/u gecorrigeerd te hard = 7km/u ongecorrigeerd te hard = 12km/u op de teller te hard? ;)
Kan, ook zou kunnen dat die 4 km/h gecorrigeerd ook gewoon daadwerkelijk te hard was en de correctie dus nuttig gebleken is en het apparaat te hoog meet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 19 augustus 2015 @ 23:55:03 #196
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155368597
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 23:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
Kan, ook zou kunnen dat die 4 km/h gecorrigeerd ook gewoon daadwerkelijk te hard was en de correctie dus nuttig gebleken is en het apparaat te hoog meet.
Het lijkt me dat die dingen regelmatig worden geijkt. :P
  FOK!fotograaf donderdag 20 augustus 2015 @ 00:13:13 #197
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155369087
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 23:55 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Het lijkt me dat die dingen regelmatig worden geijkt. :P
1x per jaar door het NMI. Ik vind het wat weinig, eerlijk gezegd.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 20 augustus 2015 @ 00:19:43 #198
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155369249
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 00:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

1x per jaar door het NMI. Ik vind het wat weinig, eerlijk gezegd.
Blijkbaar is het voldoende. Als te veel flitspalen, na een jaar, te veel of te weinig meten, zou men wel vaker ijken. Niemand heeft er wat aan dat die apparaten incorrect meten.
pi_155369344
Heeft ook te maken hoe ze die dingen neerzetten, hoek met de weg enzo.
.
  FOK!fotograaf donderdag 20 augustus 2015 @ 00:57:16 #200
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155370081
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 00:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Blijkbaar is het voldoende. Als te veel flitspalen, na een jaar, te veel of te weinig meten, zou men wel vaker ijken. Niemand heeft er wat aan dat die apparaten incorrect meten.
Niemand komt erachter. Als het apparaat zegt dat jij 70 reed, gelooft iedereen dat. Het is immers een machine en die maken geen fouten. Al zou je in werkelijkheid stil hebben gestaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 20 augustus 2015 @ 09:48:22 #201
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155373869
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:32 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

4km/u gecorrigeerd te hard = 7km/u ongecorrigeerd te hard = 12km/u op de teller te hard? ;)

Zonde van het geld, maar je leert er wel van.
Idd 7 km/u ongecorrigeerd. Boete viel mij ontzettend mee omdat ik meerdere malen te hard heb gereden die rit. Veel op 60 km/u lanen gereden. Dan trok ik snel op naar de 80 en liet ik 'm afzakken naar de 70. En dat vele malen, want er zitten veel zijwegen daar en die hebben voorrang. Dus afremmen tot 30-40 (slecht zicht en drempels) en daarna weer optrekken naar de 80, enz. Dus dat ik voor 4 km/u te snel op een andere weg gepakt ben is nog gunstig ;) Boete was 33 euro, dus prima te doen. Veel zal ik er niet van leren, want ik wist dat ik te snel reed én ik wist dat op die weg controles waren. De boete is niet meer dan terecht.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 00:57 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Niemand komt erachter. Als het apparaat zegt dat jij 70 reed, gelooft iedereen dat. Het is immers een machine en die maken geen fouten. Al zou je in werkelijkheid stil hebben gestaan.
Je kunt best de constateringsgegevens én de ijkgegevens opvragen hoor. Het is de AIVD niet. Maar bewijslast werkt wel twee kanten op, dus dan moet je ook zelf kunnen aantonen hoe snel jij daadwerkelijk reed, ijkrapporten overhandigen van je eigen apparatuur, etc. En nagenoeg iedereen weet best dat 'ie gewoon te snel ging. Maar als je het in twijfel wilt trekken, go for it.

Ik vraag me overigens af waarom flitspalen vaker dan jaarlijks geijkt zouden moeten worden? Jij verwacht dat zo'n apparaat na een paar maanden zo iets heeft van "fuck it, ik ga gewoon lekker waarden lezen die 5+ hoger zijn dan ze moeten zijn"? Al ijk je dat ding dagelijks, de conclusie zal toch zijn dat mensen gewoon te snel rijden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155373960
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 00:57 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Niemand komt erachter. Als het apparaat zegt dat jij 70 reed, gelooft iedereen dat. Het is immers een machine en die maken geen fouten. Al zou je in werkelijkheid stil hebben gestaan.
Als dat verschil groot genoeg is tekenen er vanzelf voldoende mensen bezwaar aan tegen hun boete en komt dat wel boven water hoor....

Hier staat in de stad zo'n waarschuwingsbord "U rijdt te snel" wat al een jaar of wat helemaal van de wap is trouwens. Je mag er 50 rijden maar met alles boven de 45 op de teller roept dat ding dat je te hard gaat :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155374206
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 09:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als dat verschil groot genoeg is tekenen er vanzelf voldoende mensen bezwaar aan tegen hun boete en komt dat wel boven water hoor....

Hier staat in de stad zo'n waarschuwingsbord "U rijdt te snel" wat al een jaar of wat helemaal van de wap is trouwens. Je mag er 50 rijden maar met alles boven de 45 op de teller roept dat ding dat je te hard gaat :')
Ik gebruik die dingen altijd om m'n teller te ijken.
Dan weet ik wat in hun ogen "50" is :)

Gisteren trouwens weer zo'n druif (druivin van 60+) die ik ruimte gaf om in te voegen, het niet snapte, boven op haar rem ging (en er bijna eentje achterin kreeg) en toch voor de zekerheid maar achter mij invoegde. :N
pi_155374231
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:04 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik gebruik die dingen altijd om m'n teller te ijken.
Dan weet ik wat in hun ogen "50" is :)

Ik vertrouw ze dus niet meer, al is dit de enige die ik ken die er echt aantoonbaar naast zit, alle andere kastjes die ik tegenkom lijken het wel goed te hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155374565
quote:
Gisteren trouwens weer zo'n druif (druivin van 60+) die ik ruimte gaf om in te voegen
Invoeghulp maakt meer kapot dan je lief is,
pi_155374745
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:24 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Invoeghulp maakt meer kapot dan je lief is,
? Wat gebeurde daar nou

Ik nam alleen maar gas terug hoor voor die mevrouw.
Een baan opschuiven naar links doe ik alleen als ik ze in de problemen zie komen. Mensen die aan het begin van de invoegstrook meteen de weg op willen geef ik geen centimeter ruimte. Ga eerst maar snelheid maken.
pi_155374874
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:36 schreef Gwywen het volgende:

[..]

? Wat gebeurde daar nou

Ik nam alleen maar gas terug hoor voor die mevrouw.

Ben je helemaal gek geworden?!? Een beetje het gas los laten om ruimte te maken voor een medeweggebruiker! Weet je wel hoeveel lást mensen daar van hebben!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155374917
quote:
12s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ben je helemaal gek geworden?!? Een beetje het gas los laten om ruimte te maken voor een medeweggebruiker! Weet je wel hoeveel lást mensen daar van hebben!
Je hebt gelijk, schandálig. Vooral als er niemand achter je rijdt. :P
pi_155374946
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:45 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, schandálig. Vooral als er niemand achter je rijdt. :P
Ja nou! Dat stipje in je achteruitkijkspiegel had wel 250 km per uur kunnen rijden en dus bovenop je kunnen zitten in die 10 seconden, had JIJ mooi fout gezeten heur! :+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155374998
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:24 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Invoeghulp maakt meer kapot dan je lief is,
wtf gebeurt hier allemaal :')
Tap tap tap
  Moderator donderdag 20 augustus 2015 @ 10:52:03 #211
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_155375037
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:50 schreef CherryLips het volgende:

[..]

wtf gebeurt hier allemaal :')
Precies wat ik ook dacht. Ziet er uit als een heleboel dom faalgedrag in een hele korte tijd...
pi_155375118
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:50 schreef CherryLips het volgende:

[..]

wtf gebeurt hier allemaal :')
Daar wil iemand rechts in gaan halen omdat er iemand links blijft plakken. Waarbij de bestuurder met de rechts-inhaal-intentie veruit het grootste gevaar is.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155375129
Mijn vertrouwen in de wereld is gisteravond weer ietsje hersteld.

Ik fietste op een fietspad, werd ingehaald en vrij lomp bijna afgesneden door een andere fietser/mountainbike, wilde al bijna kwaad worden en er wat van zeggen, totdat, bij het stoplicht 50m verderop hij naast me stond en zelf meteen z'n excuses aanbood dat hij misschien toch wat te lomp voor me langs ging! :o
Die had ik niet aan zien komen...
pi_155375199
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Mijn vertrouwen in de wereld is gisteravond weer ietsje hersteld.

Ik had onlangs bij een drukke weg een bestelbus die voor me stopte bij een zebrapad. Maak je ook niet elke dag mee :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155375251
quote:
17s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik had onlangs bij een drukke weg een bestelbus die voor me stopte bij een zebrapad. Maak je ook niet elke dag mee :P
Mensen zijn altijd helemaal verbaasd als je voor een zebrapad stopt O+ Gaan ze je bedanken enzo.
Tap tap tap
pi_155375284
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Mensen zijn altijd helemaal verbaasd als je voor een zebrapad stopt O+ Gaan ze je bedanken enzo.
Ja, dat was mijn reactie dus ook :P

Vinden vast ook veel bestuurders gevaarlijk, dat je je aan de verkeersregels houdt en stopt voor voetgangers bij een zebrapad #stoppenvoorzebrapadgonebad :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155375400
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, dat was mijn reactie dus ook :P

Vinden vast ook veel bestuurders gevaarlijk, dat je je aan de verkeersregels houdt en stopt voor voetgangers bij een zebrapad #stoppenvoorzebrapadgonebad :')
Laatst op een rotonde, ik sloeg af en de auto die uit tegengestelde richting kwam, stopte (uit die ene afslag dus). Dus ik dacht dat ik misschien een fietser of voetganger over het hoofd had gezien, maar nee, er was niks. Ik schrok me rot :@ Geen idee waarom hij dan net voor het fietspad stil ging staan.
Tap tap tap
  FOK!fotograaf donderdag 20 augustus 2015 @ 11:26:29 #218
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155375660
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 09:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als dat verschil groot genoeg is tekenen er vanzelf voldoende mensen bezwaar aan tegen hun boete en komt dat wel boven water hoor....
En dat bezwaar wordt automatisch en ongelezen afgewezen. Je zult al naar de kantonrechter moeten om je gelijk te halen. Een traject dat zomaar 3 jaar in beslag kan nemen.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 09:48 schreef twiFight het volgende:
Ik vraag me overigens af waarom flitspalen vaker dan jaarlijks geijkt zouden moeten worden? Jij verwacht dat zo'n apparaat na een paar maanden zo iets heeft van "fuck it, ik ga gewoon lekker waarden lezen die 5+ hoger zijn dan ze moeten zijn"? Al ijk je dat ding dagelijks, de conclusie zal toch zijn dat mensen gewoon te snel rijden.
Apparatuur kan verlopen. Slijtage, temperatuursinvloeden (uitzetting/krimp), name it. Zeker mobiele apparatuur, dat ook nog ligt te stuiteren in een busje, een auto of wat dan ook, krijgt dagelijks flink op zijn donder.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf donderdag 20 augustus 2015 @ 11:30:57 #219
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155375736
quote:
12s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ben je helemaal gek geworden?!? Een beetje het gas los laten om ruimte te maken voor een medeweggebruiker! Weet je wel hoeveel lást mensen daar van hebben!
Het punt is dat je iets doet dat niet verwacht wordt. Natuurlijk mag je sociaal doen naar mede weggebruikers, maar doe dat dan ook waar ze het verwachten. Deze mevrouw, zo blijkt dus uit de tekst, had verwacht dat Gwywen door zou rijden en wilde dus daarachter invoegen. En dat gebeurde ook, maar nu dus op zo'n manier dat iedereen uiteindelijk vertraagd wordt.
En ja, verwachtingspatronen in het verkeer zijn dodelijk, maar ze zijn er wel. En mensen moeten een inschatting maken, iets dat deze persoon dus, voor de verandering, wel goed deed (in plaats van het met 60 bij het eerste blokje naar links knallen), doen ze het op de hoofdrijbaan weer anders. Goed bedoelt, volgende keer niet meer doen. :*
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_155375759
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:03 schreef CherryLips het volgende:
#stoppenvoorzebrapadgonebad
Zoals fietsers die denken op zebra's voorrang te hebben?
Of weten dat niet te hebben en daarom van de fiets springen en dan gelijk over te denken steken?
pi_155375848
Ik kwam in mijn auto een keer een paar overstekende voetgangers tegen en aangezien ze bijna aan de overkant waren, stuurde ik er achterlangs, maar kennelijk hadden ze mij niet opgemerkt of zo en schrokken zó dat ze ineens een auto op hen af zagen komen, dat ze omkeerden en terugrenden naar de kant waar ze vandaan kwamen. :X
Ja, en toen had ik ze dus bijna op mijn motorkap, en kreeg ik nog gescheld en gebalde vuisten op de koop toe. Echt, als je bijna aan de overkant bent ga je toch niet TERUG als er een auto aankomt.. Daar kun je als automobilist echt niet op anticiperen hoor.
pi_155376032
ik stop gewoon altijd voor een zebrapad als er iemand klaar staat. Ik geef ook altijd een gebaar, omdat ze anders blijven wachten.
Op zich wel goed dat mensen hier nog huiverig zijn zomaar over te steken.
pi_155376067
Ik moest laatst afslaan op een druk kruispunt, maar als afslaand verkeer mag rijden, is het licht voor het zebrapad van de weg die je inslaat ook groen. Nu had ik daar laatst iemand over het hoofd gezien, ging nog net goed. Voelde me helemaal schuldig :@ Persoon voor me was ook al niet voor haar gestopt.
Tap tap tap
pi_155376136
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:32 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Zoals fietsers die denken op zebra's voorrang te hebben?
Of weten dat niet te hebben en daarom van de fiets springen en dan gelijk over te denken steken?
Dat is dom, neem en geef even de tijd als je van je fietser naar voetganger gaat, maar verder zijn het technisch gewoon voetgangers en hoor je wel voor ze te stoppen als het duidelijk is dat ze te voet over willen steken.

Als automobilist is het iig verstandig om altijd even wat scherper op te letten bij oversteekplaatsen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155376238
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:48 schreef CherryLips het volgende:
Ik moest laatst afslaan op een druk kruispunt, maar als afslaand verkeer mag rijden, is het licht voor het zebrapad van de weg die je inslaat ook groen. Nu had ik daar laatst iemand over het hoofd gezien, ging nog net goed. Voelde me helemaal schuldig :@ Persoon voor me was ook al niet voor haar gestopt.
Zijn vervelende situaties, voetgangers vallen ook minder op, ze zijn verder van de rijbaan verwijderd, zijn kleinere 'objecten' dan fietsen en brommers plus het snelheidsverschil met een auto is enorm. Ik voel me als ik op de fiets of te voet oversteek in dat soort situaties ook wel eens onveilig.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator donderdag 20 augustus 2015 @ 11:58:43 #226
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_155376294
Kan iemand me even hiermee helpen? Ik rijd regelmatig langs dit punt op mijn route van werk naar huisch. En ik vind dit altijd een tricky stukje.....

https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=en

Ik kom dus aangereden op de weg waar je de witte renault zeg maar ziet, en ik moet dan naar rechts afslaan.
Alleen heb ik nu al een paar keer "verwarrende" gevalletjes gehad met fietsers/bromfietsers die dus rechts van mij aankomen en dan rechtdoor willen (oversteken).
Zoals je kan zien hebben ik alsmede de fietsers/bromfietsers haaientanden. Maar die gelden voor de kruisende weg.
Dit maakt dit punt extra lastig omdat je als automobilist ook al je aandacht links moet hebben voor het verkeer op de kruisende weg wat uiteraard voorrang heeft. En als er dan een gaatje is en je kan optrekken om af te gaan slaan, krijg je dus het euvel met de fietsers die aan de rechterkant staan te wachten.

De regel is normaalgesproken "rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang op afslaand verkeer"
Maar bij dit punt heb ik dus al een paar keer gehad dat er verwarring ontstond, ook bij de fietsers, omdat ook hun nu niet goed lijken te weten wie eerst mag....
pi_155376464
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:58 schreef dick_laurent het volgende:
Kan iemand me even hiermee helpen? Ik rijd regelmatig langs dit punt op mijn route van werk naar huisch. En ik vind dit altijd een tricky stukje.....

https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=en

Ik kom dus aangereden op de weg waar je de witte renault zeg maar ziet, en ik moet dan naar rechts afslaan.
Alleen heb ik nu al een paar keer "verwarrende" gevalletjes gehad met fietsers/bromfietsers die dus rechts van mij aankomen en dan rechtdoor willen (oversteken).
Zoals je kan zien hebben ik alsmede de fietsers/bromfietsers haaientanden. Maar die gelden voor de kruisende weg.
Dit maakt dit punt extra lastig omdat je als automobilist ook al je aandacht links moet hebben voor het verkeer op de kruisende weg wat uiteraard voorrang heeft. En als er dan een gaatje is en je kan optrekken om af te gaan slaan, krijg je dus het euvel met de fietsers die aan de rechterkant staan te wachten.

De regel is normaalgesproken "rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang op afslaand verkeer"
Maar bij dit punt heb ik dus al een paar keer gehad dat er verwarring ontstond, ook bij de fietsers, omdat ook hun nu niet goed lijken te weten wie eerst mag....
Die zijn ook kut ja, vorige week moest ik op de fiets vol in de ankers omdat een bestuurster die regel ook niet goed snapte. Ik verwachtte ook dat ze links af zou slaan ipv rechts omdat ze geen richting aangaf naar rechts.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 20 augustus 2015 @ 12:06:32 #228
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155376483
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:58 schreef dick_laurent het volgende:
Kan iemand me even hiermee helpen? Ik rijd regelmatig langs dit punt op mijn route van werk naar huisch. En ik vind dit altijd een tricky stukje.....

https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=en

Ik kom dus aangereden op de weg waar je de witte renault zeg maar ziet, en ik moet dan naar rechts afslaan.
Alleen heb ik nu al een paar keer "verwarrende" gevalletjes gehad met fietsers/bromfietsers die dus rechts van mij aankomen en dan rechtdoor willen (oversteken).
Zoals je kan zien hebben ik alsmede de fietsers/bromfietsers haaientanden. Maar die gelden voor de kruisende weg.
Dit maakt dit punt extra lastig omdat je als automobilist ook al je aandacht links moet hebben voor het verkeer op de kruisende weg wat uiteraard voorrang heeft. En als er dan een gaatje is en je kan optrekken om af te gaan slaan, krijg je dus het euvel met de fietsers die aan de rechterkant staan te wachten.

De regel is normaalgesproken "rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang op afslaand verkeer"
Maar bij dit punt heb ik dus al een paar keer gehad dat er verwarring ontstond, ook bij de fietsers, omdat ook hun nu niet goed lijken te weten wie eerst mag....
Als jij afslaat dan rij jij op dat moment op de 'kruisende weg' en heb jij dus voorrang, want de fietsers hebben haaientanden voor die weg. Dat lijkt me clear as day. De verwarring is meer in de timing, omdat jij eerst ook op de weg staat die haaientanden heeft. Dan kun je dus min of meer tegelijk beslissen te gaan rijden. Maar de fietsers moeten voorrang verlenen aan jou.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf donderdag 20 augustus 2015 @ 12:08:20 #229
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155376534
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:58 schreef dick_laurent het volgende:
De regel is normaalgesproken "rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang op afslaand verkeer"
Ik ben geneigd te zeggen dat je deze regel moet volgen, maar... We hebben ook nog de regel dat verkeerstekens voor verkeersregels gaan. Haaientanden op het wegdek zijn een verkeersteken. Zie Artikel 63:
quote:
Verkeerstekens gaan boven verkeersregels, voor zover deze regels onverenigbaar zijn met deze tekens.
En Artikel 80 over de haaientanden:
quote:
Haaietanden hebben de volgende betekenis: de bestuurders moeten voorrang verlenen aan bestuurders op de kruisende weg.
Nu is dus alleen belangrijk om te weten: Zit jij al reeds op de voorrangsweg? In principe komen jullie natuurlijk allebei uit dezelfde weg en kan je dus betogen dat jij op dat moment nog geen bestuurder bent op de kruisende weg, dus dat de regel rechtdoor op dezelfde weg wel op gaat. Anderzijds, wikipedia legt hem anders uit. Daar spreekt men over de bestuurders en benadrukt men de voetgangers, wat dus in zou houden dat jij alleen voetgangers die daar oversteken voor moet laten gaan als je uit de zijweg komt (want dat is wel verkeer, maar geen bestuurder).

Betogen dat het fietspad een andere weg is, is niet echt realistisch te noemen, omdat er enkel parkeervakken tussen liggen. Andersom kan je dus ook betogen dat een fietser die jij eerst voorrang hebt gegeven omdat deze over het kruisende fietspad kwam, daarna een afslaande manoeuvre uitvoert en jou dus voorrang moet verlenen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf donderdag 20 augustus 2015 @ 12:11:46 #230
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155376603
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:06 schreef twiFight het volgende:
Als jij afslaat dan rij jij op dat moment op de 'kruisende weg' en heb jij dus voorrang
Dat durf ik zo zeker nog niet te stellen. Sterker nog, ik denk dat op het moment dat jij op rijdt en stopt voor fietsers, je meteen een andere regel overtreed, namelijk het vrijhouden van de kruising, omdat je nog met je kont op het voorrangsfietspad staat. Het ligt echt heel dicht op elkaar.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator donderdag 20 augustus 2015 @ 12:15:07 #231
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_155376655
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat durf ik zo zeker nog niet te stellen. Sterker nog, ik denk dat op het moment dat jij op rijdt en stopt voor fietsers, je meteen een andere regel overtreed, namelijk het vrijhouden van de kruising, omdat je nog met je kont op het voorrangsfietspad staat. Het ligt echt heel dicht op elkaar.
Dit is dus waarom het ook een verwarrend klote punt is.
Want inderdaad, men zou kunnen zeggen, omdat ik en de fietsers enkele meters rechts van mij, tegelijkertijd staan te wachten, ben ik nog niet op de voorrangsweg en zou de fietser theoretisch voorrang op mij hebben?

Echter, wanneer ik optrek en dus af sla, rijd ik op de voorrangsweg en dan gaat die vlieger dus niet meer op.
Het is dus echt een gevalletje timing en goed kijken daar.... maar ik ben als de dood dat ik dus een keer een fietser op mijn motorkap krijg :X

[ Bericht 0% gewijzigd door dick_laurent op 20-08-2015 12:22:25 ]
pi_155378025
Zo moeilijk is ie toch niet lijkt me. Ja, timing is belangrijk, kom je tegelijkertijd aan op de kruising: fietsers voorrang, jij wachten achter de haaientanden. Is de fietser er iets eerder, fietser voorrang. Kom jij voor de fietser aan én kan je afslaan voordat de fietser de kruising bereikt (anders ben je de fietser aan het hinderen) dan kan je rustig afslaan.

Zie het fietspad gewoon als een extra rijstrook.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155378164
Die straat kwam me al bekend voor :D
Tap tap tap
pi_155378723
A2 Breukelen een schoolmeester in een Vivaro moest even demonstratief na het inhalen 4 weer naar rechts zeilen.

Lullige was, diegene die door de Vivaro ingehaald werd, haalde mij in en ik was net naar rechts gegaan, terwijl ik in de dode hoek zat en die ander (die de rechts rijles kreeg) het niet gezien had.
.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 13:42:47 #235
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155378749
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:15 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dit is dus waarom het ook een verwarrend klote punt is.
Want inderdaad, men zou kunnen zeggen, omdat ik en de fietsers enkele meters rechts van mij, tegelijkertijd staan te wachten, ben ik nog niet op de voorrangsweg en zou de fietser theoretisch voorrang op mij hebben?
Er staat een duidelijke gestippelde lijn waar de scheiding tussen de wegen zit, dus in die zin is ook duidelijk welke weg je op staat. Je kunt die afslag lichtjes afsnijden en als je dan stil gaat staan sta je op twee wegen tegelijk, maar dat is gewoon slecht sturen.

Maar ik zou altijd stoppen of daar op voorbereid zijn, temeer omdat ik ook in Utrecht woon en de fietsers daar ken :+
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator donderdag 20 augustus 2015 @ 13:46:11 #236
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_155378838
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:42 schreef twiFight het volgende:

[..]

Maar ik zou altijd stoppen of daar op voorbereid zijn, temeer omdat ik ook in Utrecht woon en de fietsers daar ken :+
Haha fair enough. Ja ik weet absoluut hoe ze zijn. Ik kijk ook altijd extra over mijn rechterschouder als ik daar af ga slaan ;)
  donderdag 20 augustus 2015 @ 15:31:56 #237
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155381300
Als ik Utrecht uit moet ga ik altijd via de Amsterdamsestraatweg naar Ring Noord. Een afslag op de amsterdamse heeft ook zo'n verrot kruispunt, waar fietsers tegelijk groen hebben, waar ik af moet slaan naar rechts. We hebben het er al eens eerder over gehad in dit topic (hierzo). Elke keer weer een ramp.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155381514
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:31 schreef twiFight het volgende:
Als ik Utrecht uit moet ga ik altijd via de Amsterdamsestraatweg naar Ring Noord. Een afslag op de amsterdamse heeft ook zo'n verrot kruispunt, waar fietsers tegelijk groen hebben, waar ik af moet slaan naar rechts. We hebben het er al eens eerder over gehad in dit topic (hierzo). Elke keer weer een ramp.
En die fietsers hebben dan dus voorrang. Wat is daar een ramp aan?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator donderdag 20 augustus 2015 @ 15:51:07 #239
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_155381779
Ahh de marnixlaan, leuk ja.... gelukkig hoef ik daar nu eigenlijk nooit meer af te slaan (heb een tijdje in het prachtige Overvecht gewoond :P ) maar dat is inderdaad een bitch.

Ze hebben het inmiddels wel helemaal leuk aangepast daar he, maar waar ze geen rekening mee gehouden hebben is dat er nu veel te weinig ruimte is voor de wachtende meute fietsers voor het stoplicht om over te steken. Waardoor daar regelmatig een totale opstopping ontstaat, wat als gevolg heeft dat fietsers die van de andere kant komen, niet de bocht om kunnen richting de straatweg :')

Dit dus al een aantal keer meegemaakt daar:

  donderdag 20 augustus 2015 @ 15:51:51 #240
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155381798
quote:
5s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En die fietsers hebben dan dus voorrang. Wat is daar een ramp aan?
Zoals de vorige keer al uitgelegd (maar ben te lui om die posts op te zoeken) is het zicht heel verrot. Ten eerste is het een drukke winkelstraat met erg beroerd geparkeerde auto's, dus het zicht is al minder. Daarnaast zit er een knik in het fietspad, waardoor je op het moment dat je remt voor het fietspad alsnog slecht zicht hebt omdat je een meter of wat 'om een hoek'moet kijken. Het kan wel, maar het maakt het zicht wel lastiger. Tot slot rijden daar ook brommers/scooters die voorrang hebben, maar die komen met 40+ aangesjeesd, waardoor je veel verder dan normaal het fietspad af moet kijken naar aankomend verkeer.

De ramp is dus dat het lastig uitkijken is en daarom erg irritant om te moeten afslaan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')