Idd 7 km/u ongecorrigeerd. Boete viel mij ontzettend mee omdat ik meerdere malen te hard heb gereden die rit. Veel op 60 km/u lanen gereden. Dan trok ik snel op naar de 80 en liet ik 'm afzakken naar de 70. En dat vele malen, want er zitten veel zijwegen daar en die hebben voorrang. Dus afremmen tot 30-40 (slecht zicht en drempels) en daarna weer optrekken naar de 80, enz. Dus dat ik voor 4 km/u te snel op een andere weg gepakt ben is nog gunstigquote:Op woensdag 19 augustus 2015 20:32 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
4km/u gecorrigeerd te hard = 7km/u ongecorrigeerd te hard = 12km/u op de teller te hard?
Zonde van het geld, maar je leert er wel van.
Je kunt best de constateringsgegevens én de ijkgegevens opvragen hoor. Het is de AIVD niet. Maar bewijslast werkt wel twee kanten op, dus dan moet je ook zelf kunnen aantonen hoe snel jij daadwerkelijk reed, ijkrapporten overhandigen van je eigen apparatuur, etc. En nagenoeg iedereen weet best dat 'ie gewoon te snel ging. Maar als je het in twijfel wilt trekken, go for it.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 00:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niemand komt erachter. Als het apparaat zegt dat jij 70 reed, gelooft iedereen dat. Het is immers een machine en die maken geen fouten. Al zou je in werkelijkheid stil hebben gestaan.
Als dat verschil groot genoeg is tekenen er vanzelf voldoende mensen bezwaar aan tegen hun boete en komt dat wel boven water hoor....quote:Op donderdag 20 augustus 2015 00:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niemand komt erachter. Als het apparaat zegt dat jij 70 reed, gelooft iedereen dat. Het is immers een machine en die maken geen fouten. Al zou je in werkelijkheid stil hebben gestaan.
Ik gebruik die dingen altijd om m'n teller te ijken.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 09:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als dat verschil groot genoeg is tekenen er vanzelf voldoende mensen bezwaar aan tegen hun boete en komt dat wel boven water hoor....
Hier staat in de stad zo'n waarschuwingsbord "U rijdt te snel" wat al een jaar of wat helemaal van de wap is trouwens. Je mag er 50 rijden maar met alles boven de 45 op de teller roept dat ding dat je te hard gaat
Ik vertrouw ze dus niet meer, al is dit de enige die ik ken die er echt aantoonbaar naast zit, alle andere kastjes die ik tegenkom lijken het wel goed te hebben.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:04 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik gebruik die dingen altijd om m'n teller te ijken.
Dan weet ik wat in hun ogen "50" is![]()
Invoeghulp maakt meer kapot dan je lief is,quote:Gisteren trouwens weer zo'n druif (druivin van 60+) die ik ruimte gaf om in te voegen
? Wat gebeurde daar nouquote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:24 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Invoeghulp maakt meer kapot dan je lief is,
Ben je helemaal gek geworden?!? Een beetje het gas los laten om ruimte te maken voor een medeweggebruiker! Weet je wel hoeveel lást mensen daar van hebben!quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:36 schreef Gwywen het volgende:
[..]
? Wat gebeurde daar nou
Ik nam alleen maar gas terug hoor voor die mevrouw.
Je hebt gelijk, schandálig. Vooral als er niemand achter je rijdt.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ben je helemaal gek geworden?!? Een beetje het gas los laten om ruimte te maken voor een medeweggebruiker! Weet je wel hoeveel lást mensen daar van hebben!
Ja nou! Dat stipje in je achteruitkijkspiegel had wel 250 km per uur kunnen rijden en dus bovenop je kunnen zitten in die 10 seconden, had JIJ mooi fout gezeten heur!quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:45 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, schandálig. Vooral als er niemand achter je rijdt.
wtf gebeurt hier allemaalquote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:24 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Invoeghulp maakt meer kapot dan je lief is,
Precies wat ik ook dacht. Ziet er uit als een heleboel dom faalgedrag in een hele korte tijd...quote:
Daar wil iemand rechts in gaan halen omdat er iemand links blijft plakken. Waarbij de bestuurder met de rechts-inhaal-intentie veruit het grootste gevaar is.quote:
Ik had onlangs bij een drukke weg een bestelbus die voor me stopte bij een zebrapad. Maak je ook niet elke dag meequote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Mijn vertrouwen in de wereld is gisteravond weer ietsje hersteld.
Mensen zijn altijd helemaal verbaasd als je voor een zebrapad stoptquote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik had onlangs bij een drukke weg een bestelbus die voor me stopte bij een zebrapad. Maak je ook niet elke dag mee
Ja, dat was mijn reactie dus ookquote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mensen zijn altijd helemaal verbaasd als je voor een zebrapad stoptGaan ze je bedanken enzo.
Laatst op een rotonde, ik sloeg af en de auto die uit tegengestelde richting kwam, stopte (uit die ene afslag dus). Dus ik dacht dat ik misschien een fietser of voetganger over het hoofd had gezien, maar nee, er was niks. Ik schrok me rotquote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, dat was mijn reactie dus ook![]()
Vinden vast ook veel bestuurders gevaarlijk, dat je je aan de verkeersregels houdt en stopt voor voetgangers bij een zebrapad #stoppenvoorzebrapadgonebad![]()
En dat bezwaar wordt automatisch en ongelezen afgewezen. Je zult al naar de kantonrechter moeten om je gelijk te halen. Een traject dat zomaar 3 jaar in beslag kan nemen.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 09:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als dat verschil groot genoeg is tekenen er vanzelf voldoende mensen bezwaar aan tegen hun boete en komt dat wel boven water hoor....
Apparatuur kan verlopen. Slijtage, temperatuursinvloeden (uitzetting/krimp), name it. Zeker mobiele apparatuur, dat ook nog ligt te stuiteren in een busje, een auto of wat dan ook, krijgt dagelijks flink op zijn donder.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 09:48 schreef twiFight het volgende:
Ik vraag me overigens af waarom flitspalen vaker dan jaarlijks geijkt zouden moeten worden? Jij verwacht dat zo'n apparaat na een paar maanden zo iets heeft van "fuck it, ik ga gewoon lekker waarden lezen die 5+ hoger zijn dan ze moeten zijn"? Al ijk je dat ding dagelijks, de conclusie zal toch zijn dat mensen gewoon te snel rijden.
Het punt is dat je iets doet dat niet verwacht wordt. Natuurlijk mag je sociaal doen naar mede weggebruikers, maar doe dat dan ook waar ze het verwachten. Deze mevrouw, zo blijkt dus uit de tekst, had verwacht dat Gwywen door zou rijden en wilde dus daarachter invoegen. En dat gebeurde ook, maar nu dus op zo'n manier dat iedereen uiteindelijk vertraagd wordt.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ben je helemaal gek geworden?!? Een beetje het gas los laten om ruimte te maken voor een medeweggebruiker! Weet je wel hoeveel lást mensen daar van hebben!
Zoals fietsers die denken op zebra's voorrang te hebben?quote:
Dat is dom, neem en geef even de tijd als je van je fietser naar voetganger gaat, maar verder zijn het technisch gewoon voetgangers en hoor je wel voor ze te stoppen als het duidelijk is dat ze te voet over willen steken.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:32 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Zoals fietsers die denken op zebra's voorrang te hebben?
Of weten dat niet te hebben en daarom van de fiets springen en dan gelijk over te denken steken?
Zijn vervelende situaties, voetgangers vallen ook minder op, ze zijn verder van de rijbaan verwijderd, zijn kleinere 'objecten' dan fietsen en brommers plus het snelheidsverschil met een auto is enorm. Ik voel me als ik op de fiets of te voet oversteek in dat soort situaties ook wel eens onveilig.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:48 schreef CherryLips het volgende:
Ik moest laatst afslaan op een druk kruispunt, maar als afslaand verkeer mag rijden, is het licht voor het zebrapad van de weg die je inslaat ook groen. Nu had ik daar laatst iemand over het hoofd gezien, ging nog net goed. Voelde me helemaal schuldigPersoon voor me was ook al niet voor haar gestopt.
Die zijn ook kut ja, vorige week moest ik op de fiets vol in de ankers omdat een bestuurster die regel ook niet goed snapte. Ik verwachtte ook dat ze links af zou slaan ipv rechts omdat ze geen richting aangaf naar rechts.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:58 schreef dick_laurent het volgende:
Kan iemand me even hiermee helpen? Ik rijd regelmatig langs dit punt op mijn route van werk naar huisch. En ik vind dit altijd een tricky stukje.....
https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=en
Ik kom dus aangereden op de weg waar je de witte renault zeg maar ziet, en ik moet dan naar rechts afslaan.
Alleen heb ik nu al een paar keer "verwarrende" gevalletjes gehad met fietsers/bromfietsers die dus rechts van mij aankomen en dan rechtdoor willen (oversteken).
Zoals je kan zien hebben ik alsmede de fietsers/bromfietsers haaientanden. Maar die gelden voor de kruisende weg.
Dit maakt dit punt extra lastig omdat je als automobilist ook al je aandacht links moet hebben voor het verkeer op de kruisende weg wat uiteraard voorrang heeft. En als er dan een gaatje is en je kan optrekken om af te gaan slaan, krijg je dus het euvel met de fietsers die aan de rechterkant staan te wachten.
De regel is normaalgesproken "rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang op afslaand verkeer"
Maar bij dit punt heb ik dus al een paar keer gehad dat er verwarring ontstond, ook bij de fietsers, omdat ook hun nu niet goed lijken te weten wie eerst mag....
Als jij afslaat dan rij jij op dat moment op de 'kruisende weg' en heb jij dus voorrang, want de fietsers hebben haaientanden voor die weg. Dat lijkt me clear as day. De verwarring is meer in de timing, omdat jij eerst ook op de weg staat die haaientanden heeft. Dan kun je dus min of meer tegelijk beslissen te gaan rijden. Maar de fietsers moeten voorrang verlenen aan jou.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:58 schreef dick_laurent het volgende:
Kan iemand me even hiermee helpen? Ik rijd regelmatig langs dit punt op mijn route van werk naar huisch. En ik vind dit altijd een tricky stukje.....
https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=en
Ik kom dus aangereden op de weg waar je de witte renault zeg maar ziet, en ik moet dan naar rechts afslaan.
Alleen heb ik nu al een paar keer "verwarrende" gevalletjes gehad met fietsers/bromfietsers die dus rechts van mij aankomen en dan rechtdoor willen (oversteken).
Zoals je kan zien hebben ik alsmede de fietsers/bromfietsers haaientanden. Maar die gelden voor de kruisende weg.
Dit maakt dit punt extra lastig omdat je als automobilist ook al je aandacht links moet hebben voor het verkeer op de kruisende weg wat uiteraard voorrang heeft. En als er dan een gaatje is en je kan optrekken om af te gaan slaan, krijg je dus het euvel met de fietsers die aan de rechterkant staan te wachten.
De regel is normaalgesproken "rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang op afslaand verkeer"
Maar bij dit punt heb ik dus al een paar keer gehad dat er verwarring ontstond, ook bij de fietsers, omdat ook hun nu niet goed lijken te weten wie eerst mag....
Ik ben geneigd te zeggen dat je deze regel moet volgen, maar... We hebben ook nog de regel dat verkeerstekens voor verkeersregels gaan. Haaientanden op het wegdek zijn een verkeersteken. Zie Artikel 63:quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:58 schreef dick_laurent het volgende:
De regel is normaalgesproken "rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang op afslaand verkeer"
En Artikel 80 over de haaientanden:quote:Verkeerstekens gaan boven verkeersregels, voor zover deze regels onverenigbaar zijn met deze tekens.
Nu is dus alleen belangrijk om te weten: Zit jij al reeds op de voorrangsweg? In principe komen jullie natuurlijk allebei uit dezelfde weg en kan je dus betogen dat jij op dat moment nog geen bestuurder bent op de kruisende weg, dus dat de regel rechtdoor op dezelfde weg wel op gaat. Anderzijds, wikipedia legt hem anders uit. Daar spreekt men over de bestuurders en benadrukt men de voetgangers, wat dus in zou houden dat jij alleen voetgangers die daar oversteken voor moet laten gaan als je uit de zijweg komt (want dat is wel verkeer, maar geen bestuurder).quote:Haaietanden hebben de volgende betekenis: de bestuurders moeten voorrang verlenen aan bestuurders op de kruisende weg.
Dat durf ik zo zeker nog niet te stellen. Sterker nog, ik denk dat op het moment dat jij op rijdt en stopt voor fietsers, je meteen een andere regel overtreed, namelijk het vrijhouden van de kruising, omdat je nog met je kont op het voorrangsfietspad staat. Het ligt echt heel dicht op elkaar.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 12:06 schreef twiFight het volgende:
Als jij afslaat dan rij jij op dat moment op de 'kruisende weg' en heb jij dus voorrang
Dit is dus waarom het ook een verwarrend klote punt is.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 12:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat durf ik zo zeker nog niet te stellen. Sterker nog, ik denk dat op het moment dat jij op rijdt en stopt voor fietsers, je meteen een andere regel overtreed, namelijk het vrijhouden van de kruising, omdat je nog met je kont op het voorrangsfietspad staat. Het ligt echt heel dicht op elkaar.
Er staat een duidelijke gestippelde lijn waar de scheiding tussen de wegen zit, dus in die zin is ook duidelijk welke weg je op staat. Je kunt die afslag lichtjes afsnijden en als je dan stil gaat staan sta je op twee wegen tegelijk, maar dat is gewoon slecht sturen.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 12:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit is dus waarom het ook een verwarrend klote punt is.
Want inderdaad, men zou kunnen zeggen, omdat ik en de fietsers enkele meters rechts van mij, tegelijkertijd staan te wachten, ben ik nog niet op de voorrangsweg en zou de fietser theoretisch voorrang op mij hebben?
Haha fair enough. Ja ik weet absoluut hoe ze zijn. Ik kijk ook altijd extra over mijn rechterschouder als ik daar af ga slaanquote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:42 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar ik zou altijd stoppen of daar op voorbereid zijn, temeer omdat ik ook in Utrecht woon en de fietsers daar ken
En die fietsers hebben dan dus voorrang. Wat is daar een ramp aan?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:31 schreef twiFight het volgende:
Als ik Utrecht uit moet ga ik altijd via de Amsterdamsestraatweg naar Ring Noord. Een afslag op de amsterdamse heeft ook zo'n verrot kruispunt, waar fietsers tegelijk groen hebben, waar ik af moet slaan naar rechts. We hebben het er al eens eerder over gehad in dit topic (hierzo). Elke keer weer een ramp.
Zoals de vorige keer al uitgelegd (maar ben te lui om die posts op te zoeken) is het zicht heel verrot. Ten eerste is het een drukke winkelstraat met erg beroerd geparkeerde auto's, dus het zicht is al minder. Daarnaast zit er een knik in het fietspad, waardoor je op het moment dat je remt voor het fietspad alsnog slecht zicht hebt omdat je een meter of wat 'om een hoek'moet kijken. Het kan wel, maar het maakt het zicht wel lastiger. Tot slot rijden daar ook brommers/scooters die voorrang hebben, maar die komen met 40+ aangesjeesd, waardoor je veel verder dan normaal het fietspad af moet kijken naar aankomend verkeer.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En die fietsers hebben dan dus voorrang. Wat is daar een ramp aan?
Dan zie je meteen wat een beetje interactie met je medeweggebruikers doet. Het is idd een beetje oogcontact zoeken, en meestal is een knikje of handje al voldoende. Veel relaxeter dan op de ikke-ego-toer.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 18:07 schreef BigSmurf het volgende:
Ook altijd zo'n leuke die ik net weer had. Er komen tweemaal twee rijstroken bij elkaar welke 800 meter verderop weer op dezelfde manier splitsen (beiden een andere kant op). Blokmarkering ertussen. Ik rijd links van de blokmarkering in een treintje, en wil de rechterstroken op. Idem dito voor een treintje rechts van de blokmarkering die de linkerstroken moeten hebben. Niks raars aan, om en om tussen elkaar doorvoegen. Snelheid ligt op 70-80 waar 100, niks aan de hand.
Waar ga je dan rijden als je niet hoeft te swappen? Juist. Rechts sowieso op de rechterstrook en links indien nodig bij drukte op de linkerstrook, want dan heeft het voegende verkeer geen last (en kan je vaak ook sneller doorrijden). Maar nee hoor, heel de rechterstrook rechts is leeg op een vrachtwagen verderop na, want niemand wil achter die vrachtwagen zitten of whatever de reden ook mag zijn.
Resultaat? Heel de linkse van de twee rechterstroken is nokkievol met mensen die niet hoeven te swappen, ritsen wordt lastig, en ineens staat alles bijna stil. En al die beroepsidioten laten vervolgens ook niemand ertussen, want stel je voor zeg. Gelukkig snapte de vent naast me die wel moest swappen het wel, even oogcontact, ik laat even ruimte, bedankje, hij voor mij, ik op zijn plek, meteen naar rechts, en vervolgens kon ik ie-de-reen rustig rechts voorbij rijden, terwijl naast me iedereen continue half remmend op de bumper van de voorganger hing en de vanaf links komende ritsers blokkeerde.
Was dat vanaf zijkanaal C? Kan zijn dat daarna de Wijkertunnel dicht gaat. Die is in onderhoud, maar geloof dat ze dat met Sail weer niet zouden doen...quote:Op donderdag 20 augustus 2015 22:37 schreef Fer het volgende:
Gisteren trouwens A9 Haarlem - Velsen spitsstrook dicht, maar nog steeds 100 max. Is dit nieuw?
Begreep het even niet. Even opgezocht. Had geen idee dat ze dat een taper noemen.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:59 schreef jurgenov het volgende:
Zo vervelend dat sommige mensen niet weten hoe een taper werkt. Gewoon vol over de doorgetrokken streep rijden en zo iemand afsnijden die netjes uitvoegt via die taper.![]()
[ afbeelding ]
Er achterlangs schieten is niet "voor laten gaan". Evenals op het laatste moment remmen voor een auto van rechts geen voorrang verlenen is.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:36 schreef Gwywen het volgende:
Ik kwam in mijn auto een keer een paar overstekende voetgangers tegen en aangezien ze bijna aan de overkant waren, stuurde ik er achterlangs, maar kennelijk hadden ze mij niet opgemerkt of zo en schrokken zó dat ze ineens een auto op hen af zagen komen, dat ze omkeerden en terugrenden naar de kant waar ze vandaan kwamen.![]()
Ja, en toen had ik ze dus bijna op mijn motorkap, en kreeg ik nog gescheld en gebalde vuisten op de koop toe. Echt, als je bijna aan de overkant bent ga je toch niet TERUG als er een auto aankomt.. Daar kun je als automobilist echt niet op anticiperen hoor.
Had mij een prima moment geleken om vol in de claxon te hangen...quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:04 schreef Jihawti het volgende:
. Ik dus remmen en beetje uitwijken. Meneer heeft niks door en begint tergend langzaam te accelereren terwijl ik uitblaas en afstand opbouw (zat op minder dan 50cm van zijn bumper).
Als je op een oprit rijdt, weet je toch dat die andere auto ook naar links gaat komen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:04 schreef Jihawti het volgende:
Draai gisteren de A1 op vanaf de A50, kom achter een vrachtwagen terecht samen met een auto voor me. Ik hou het in de gaten rechts, maak snelheid, doe spiegeltje spiegeltje schouder zodra de doorgetrokken streep weg is en ga naar links.
Peugeot voor me blijft amper 80 sukkelen achter de vrachtwagen. Is ook prima, ook een keuze. Wat niet prima was, was dat hij op het moment dat ik hem bijna passeerde ook besloot naar links te gaan. Zonder te spiegelen of kijken. Zonder snelheid te maken. Ik dus remmen en beetje uitwijken. Meneer heeft niks door en begint tergend langzaam te accelereren terwijl ik uitblaas en afstand opbouw (zat op minder dan 50cm van zijn bumper).
We zullen op een kilometer of 95 naast de vrachtwagen gezeten hebben toen de Polo die achterop kwam doorkreeg dat wij géén 140 reden en bijna mijn koffer inreed.
Volgens mij zaten ze al op de doorgaande rijbaan en ging het om het wisselen van rechter naar linker rijstrook.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:18 schreef Luxuria het volgende:
Als je op een oprit rijdt, weet je toch dat die andere auto ook naar links gaat komen?
Dat kan ook inderdaad, dan had ik de eerste alinea niet goed begrepen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Volgens mij zaten ze al op de doorgaande rijbaan en ging het om het wisselen van rechter naar linker rijstrook.
Ja, vind ik dus ook.... al heb je dan weer mensen hier die dan gaan roepen van "claxonneren doe je alleen in uiterste uiterste noodzaak, niet om je ongenoegen te laten blijken"quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Had mij een prima moment geleken om vol in de claxon te hangen...
En als je wilt inhalen natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:51 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, vind ik dus ook.... al heb je dan weer mensen hier die dan gaan roepen van "claxonneren doe je alleen in uiterste uiterste noodzaak, niet om je ongenoegen te laten blijken"
Claxonneren nadat de gevaarlijke actie al plaats heeft gevonden heeft echter geen enkel nut. Sterker nog, dat brengt weer nieuw gevaar aangezien het een afleidingsmoment is voor de medeweggebruikers. Dus gewoon niet doen, punt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, vind ik dus ook.... al heb je dan weer mensen hier die dan gaan roepen van "claxonneren doe je alleen in uiterste uiterste noodzaak, niet om je ongenoegen te laten blijken"
Terwijl ik zo'n actie ook gewoon gevaarlijk vind, en dan mag je claxonneren.
Ik heb de toeter midden op m'n airbag... Mocht ik dus toch een aanrijding niet kunnen voorkomen en m'n hand zit boven de toeter heb ik waarschijnlijk nog een gebroken pols ookquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik kan mijn toeter bedienen met 2 handen aan het stuur. En heb er op die manier ook al eens eentje teruggetoeterd naar rechts.
QFTquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik toeter op zo'n moment niet meteen omdat ik bezig ben m'n eigen veiligheid te regelen en daarbij heb ik meestal bij voorkeur twee handen aan m'n stuur.
Een hand van je stuur halen om te toeteren is wel het allerlaatste wat ik me in m'n hoofd zou halen. En achteraf toeteren is wel echtdus doe je ook niet...
Ik heb nergens gezegd dat je na de actie moet claxonneren hequote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Claxonneren nadat de gevaarlijke actie al plaats heeft gevonden heeft echter geen enkel nut. Sterker nog, dat brengt weer nieuw gevaar aangezien het een afleidingsmoment is voor de medeweggebruikers. Dus gewoon niet doen, punt.
Buiten dat is het ook ontzettend tokkie....
Dat is ook een irritatie ja. Vooral bij VOPs. "Als je oversteekt dan rem ik wel, hoor." Ja, fuck jou gast, als iemand met 50 km/u op mij afkomt ga ik dus niet oversteken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 08:49 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Er achterlangs schieten is niet "voor laten gaan". Evenals op het laatste moment remmen voor een auto van rechts geen voorrang verlenen is.
Dan heb jij vast hele grote harige handenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik kan mijn toeter bedienen met 2 handen aan het stuur. En heb er op die manier ook al eens eentje teruggetoeterd naar rechts.
Bij 1 auto zit ie op het stokje van de richtingaanwijzer. Wel eens verwarrend als ik dan weer in een andere auto stap, o.a. Mercedes heeft op die plaats de sproeiknop voor de voorruit zitten. Wil je toeteren, sta je je voorruit te sproeien. En dan andersom sta je een beetje op je stuur te duwen terwijl er niets gebeurt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:48 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Dan heb jij vast hele grote harige handen![]()
Ik niet
Andersom is ook heel irritant, mensen die opeens besluiten alsnog over te steken, terwijl ze de hele tijd stil staan zonder aanstalten te maken of de andere kant op lopen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:57 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat is ook een irritatie ja. Vooral bij VOPs. "Als je oversteekt dan rem ik wel, hoor." Ja, fuck jou gast, als iemand met 50 km/u op mij afkomt ga ik dus niet oversteken.
Wat ik wel vind is dat VOPs geregeld slecht zichtbaar zijn van een afstand voor automobilisten, en dat er vaak zichtbelemmering is om de wachtende/aankomende mensen te zien. Vooral 's avonds en in "groene" gebieden. Dan zie je op het laatste moment pas het zebrapad (geen bord, middenheuvel of oplichtende lampjes) of dat iemand wil oversteken door zichtbelemmerend struikgewas, en dan moet je dus behoorlijk op je rem. Daar ligt in mijn ogen wel een taak voor gemeenten om dat beter voor elkaar te krijgen. Wat overigens niks afdoet aan wat je zegt hoor, obviously.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:57 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat is ook een irritatie ja. Vooral bij VOPs. "Als je oversteekt dan rem ik wel, hoor." Ja, fuck jou gast, als iemand met 50 km/u op mij afkomt ga ik dus niet oversteken.
Of in het zwart geklede hardlopers buiten de bebouwde kom. Ik rijd daar bijna 50 op de brommer en zie ze echt op het allerlaatste moment.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:52 schreef twiFight het volgende:
Ja of negers met zwarte kleding aan. Volgens mij beseffen die mensen niet hoe slecht zichtbaar ze zijn in het verkeer. Ook op een fiets zonder verlichting.
In een DAF zit de toeter (ja, luchthoorn) op het linkerstokje, de cruisecontrol-resume aan de rechterkant. Nul keer raden wat er gebeurde toen ik de cc weer aan wilde zetten...quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Bij 1 auto zit ie op het stokje van de richtingaanwijzer. Wel eens verwarrend als ik dan weer in een andere auto stap, o.a. Mercedes heeft op die plaats de sproeiknop voor de voorruit zitten. Wil je toeteren, sta je je voorruit te sproeien. En dan andersom sta je een beetje op je stuur te duwen terwijl er niets gebeurt.![]()
Een paar jaar geleden ben ik eens aangehouden door de pliesie omdat ik 's avonds in donkere kleding aan het hardlopen was. Ze moesten toch even controleren of ik geen crimineel was die ergens voor aan het vluchten wasquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:58 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Of in het zwart geklede hardlopers buiten de bebouwde kom. Ik rijd daar bijna 50 op de brommer en zie ze echt op het allerlaatste moment.
Toppunt daarvan heb ik ooit eens meegemaakt vlakbij de vechtdijk bij zuilen, in de winter....quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:52 schreef twiFight het volgende:
Ja of negers met zwarte kleding aan. Volgens mij beseffen die mensen niet hoe slecht zichtbaar ze zijn in het verkeer. Ook op een fiets zonder verlichting.
Vrouwen in burka. Die zie je ook heel slechtquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:52 schreef twiFight het volgende:
Ja of negers met zwarte kleding aan. Volgens mij beseffen die mensen niet hoe slecht zichtbaar ze zijn in het verkeer. Ook op een fiets zonder verlichting.
Zoals in Walonië, felle lampen erop, hekje ervoor zodat mensen ook even bezig zijn om over te steken, ipv blind de weg op te lopen. Oversteek in het dorp zie je al van ver erbuiten, evenals de overstekers.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:46 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat ik wel vind is dat VOPs geregeld slecht zichtbaar zijn van een afstand voor automobilisten, en dat er vaak zichtbelemmering is om de wachtende/aankomende mensen te zien. Vooral 's avonds en in "groene" gebieden. Dan zie je op het laatste moment pas het zebrapad (geen bord, middenheuvel of oplichtende lampjes) of dat iemand wil oversteken door zichtbelemmerend struikgewas, en dan moet je dus behoorlijk op je rem. Daar ligt in mijn ogen wel een taak voor gemeenten om dat beter voor elkaar te krijgen. Wat overigens niks afdoet aan wat je zegt hoor, obviously.
Is bij mij inmiddels al niet meer bij 1x gebleven. Vanaf de invoegstrook gelijk helemaal naar links en dan moest ik vol in de ankers. Blijft me verbazen dat sommigen denken dat het gepast is om anderen zo hard te laten remmen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, vind ik dus ook.... al heb je dan weer mensen hier die dan gaan roepen van "claxonneren doe je alleen in uiterste uiterste noodzaak, niet om je ongenoegen te laten blijken"
Terwijl ik zo'n actie ook gewoon gevaarlijk vind, en dan mag je claxonneren.
Heb vergelijkbaar iets gehad toen mn vriendin achter t stuur zat paar maanden geleden.
Wij reden links ong. 130 en er kwam een bosmongool vanaf de invoegstrook nota bene en die stuurde direct door naar de linkerbaan terwijl hij 90 ofzo reed![]()
![]()
![]()
Gevolg, wij moesten echt heel hard op de rem om niet in zijn kofferbak te belanden, ging nog maar net goed.
Maar vriendinnetjelief toeterde niet, want zij is een vrij braaf persoontje die dat gewoon niet doet
Ik heb ook reflecterende streepjes in m'n hardloopgear. Ik heb ook een fluogeel hemd, maar daar vind ik mijzelf een beetje voor lul lopen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden ben ik eens aangehouden door de pliesie omdat ik 's avonds in donkere kleding aan het hardlopen was. Ze moesten toch even controleren of ik geen crimineel was die ergens voor aan het vluchten was
Sindsdien altijd met een reflector om de arm en lichte kleding als ik in het donker ga. Niet alleen om niet meer aangehouden te worden, maar inderdaad om een stukje veiligheid.
Twee handen aan het stuur houden. Seriously, het werkt. Been links wegzetten en twee handen aan het stuur. Zodra je hand naar de pook gaat, ga je ook koppelen, dat is een soort geschakeld proces in je hersenen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 21:14 schreef deezler het volgende:
Verder zelf nog wat geblunderd. Kan niet echt wennen aan een automaat, dus toen ik ergens de koppeling in dacht te trappen had ik het (extra brede) rempedaal te pakken.
Goed dat de politie dit doet!quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden ben ik eens aangehouden door de pliesie omdat ik 's avonds in donkere kleding aan het hardlopen was. Ze moesten toch even controleren of ik geen crimineel was die ergens voor aan het vluchten was
Sindsdien altijd met een reflector om de arm en lichte kleding als ik in het donker ga. Niet alleen om niet meer aangehouden te worden, maar inderdaad om een stukje veiligheid.
Tja, ik kan het wel begrijpen. Ik ben tegenwoordig ook banger om een fietser te raken in de stad, terwijlmikmdaar vroeger geen angst had tijdens rijles en examen in diezelfde stad.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:11 schreef pl4kkie het volgende:
Grootste irritatie: oude lijken die net aan 70 gaan rijden op een provinciale weg waar 80 is toegestaan en het net druk genoeg is om niet te kunnen inhalen..
Die streepjes en stipjes op hardloopkleding zijn niet voldoende in het donker op een onverlichte weg buiten de bebouwde kom.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 19:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb ook reflecterende streepjes in m'n hardloopgear. Ik heb ook een fluogeel hemd, maar daar vind ik mijzelf een beetje voor lul lopen.
Voor m'n werk heb ik wel een gele jas met rws-strepen, maargoed, dan ben ik toch aan het werk.
Je hebt armbandjes met ingebouwde ledjes. En armbandjes met erop geklikte lampjes.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:27 schreef Fer het volgende:
Zelfs zo,n lampje om de schouder slingert maar heen en weer, dat zie je ook niet altijd even goed.
Die gele streep van de politie over de volle breedtje valt wel lekker op.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 20:17 schreef eP2e het volgende:
De grootste kloothommel die ik tegenkwam presteerde het om op een turborotonde vol in zijn ankers te gaan omdat hij zijn afslag voorbij reed. De auto achter hem kon nog net uitwijken en ik had gelukkig genoeg ruimte om te stoppen. Maar dan zijn we er nog niet neuh, meneer begon nog achteruit te rijden ook en ging mij boos aanzitten kijken dat ik niet achteruit ging (kon niet eens want er stonden al een paar auto's achter me stil ook). Waar zitten de hersens bij zo'n figuur?
Dat deed ik ook toen ik voor eerst in een automaat reed. Het went naar mijn mening wel snel, kwestie van trial and error. En dan ga je ervan houdenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 21:14 schreef deezler het volgende:
Verder zelf nog wat geblunderd. Kan niet echt wennen aan een automaat, dus toen ik ergens de koppeling in dacht te trappen had ik het (extra brede) rempedaal te pakken.
Ik erger mijn daar ook op. Niet vanwege de mogelijke tijdsbesparing maar meer omdat ik graag lekker door wil rijden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:32 schreef Fer het volgende:
[..]
Tja, ik kan het wel begrijpen. Ik ben tegenwoordig ook banger om een fietser te raken in de stad, terwijlmikmdaar vroeger geen angst had tijdens rijles en examen in diezelfde stad.
Misschien rijdt ik ook wel 70 als ik 70 ben.
En hoeveel tijd scheelt het nu echt?
Bedoel je in de stad? Op veel 100km wegen, mag je 300m voor de rotonde slechts 70km/h rijden. Dan moet je dus eigenlijk wel in stapjes afremmen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 21:00 schreef Platina het volgende:
[..]
Bovendien zijn dat ook de figuren die constant van snelheid wisselen en niet soepel afremmen voor rotondes maar in diverse stappen.
Hand naar de pook ook ja. Iedere keer als ik stil stond.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 02:29 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Twee handen aan het stuur houden. Seriously, het werkt. Been links wegzetten en twee handen aan het stuur. Zodra je hand naar de pook gaat, ga je ook koppelen, dat is een soort geschakeld proces in je hersenen.
Laat mij maar gewoon schakelen. Bij mijn vorige werkgever kreeg ik nog weleens een Superb mee. Ook automaat. Al net zo irritant, terwijl het verder super reed. En dan ook die sleutel in het contact blijven steken terwijl daar alleen zo'n startknop zat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 20:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat deed ik ook toen ik voor eerst in een automaat reed. Het went naar mijn mening wel snel, kwestie van trial and error. En dan ga je ervan houden
ik heb na mijn yanken nu eigenlijk voor het eerst een europese automaat, zit eigenlijk al een tijdje naar iets nieuwers en dikkers te kijken, maar ik kijk eigenlijk weer puur naar automaten, en dat terwijl dat de spoeling een heel eind dunner maakt, maar eigenlijk wil ik niet meer terug naar een roerbak; zo heerlijk relaxed rijdenquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 20:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat deed ik ook toen ik voor eerst in een automaat reed. Het went naar mijn mening wel snel, kwestie van trial and error. En dan ga je ervan houden
Een dikkere automaat. Een Pheaton V10?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb na mijn yanken nu eigenlijk voor het eerst een europese automaat, zit eigenlijk al een tijdje naar iets nieuwers en dikkers te kijken, maar ik kijk eigenlijk weer puur naar automaten, en dat terwijl dat de spoeling een heel eind dunner maakt, maar eigenlijk wil ik niet meer terug naar een roerbak; zo heerlijk relaxed rijden
Als je de streepjes op mijn trainingspak niet kunt zien ben je óf blind, óf je lichten werken voor geen meter. Ik ga niet als een of andere discobol op straat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Die streepjes en stipjes op hardloopkleding zijn niet voldoende in het donker op een onverlichte weg buiten de bebouwde kom.
Doe gewoon een lampje op. En dan graag wel eentje met enig vermogen, want sommige van die lampjes zie je amper.
Hmnee, ik rijd gemiddeld ergens tussen de 1000 en 1300km per week, en ik heb geen aandelen in olie of offshore, dus ik zoek een beetje richting een C of E klasse 220/270/320 CDi oid, en dan ook nog een T of een heeeele mooie (lees full options) sedan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een dikkere automaat. Een Pheaton V10?
Automaat kan fijn rijen maar dan moet het wel een 'doordachte' bak zijn met minstens 5 versnellingen.
Mijn ouders hebben een Corsa uit 2009 met automaat. Maar 4 v versnellingen en schakelt pas laat over en ook terug schakelen voor acceleren gaat niet bepaald subtiel.
Maar ik rij ook wel es in een G350 van een paar jaar oud. Die 7 traps automaat is heel wat soepeler en schakelt lekker vlot door.
Is een CLS diesel niet haalbaar? Zit je in ieder geval goed qua luxe. 3 liter V6 op diesel, 7 traps automaat. Ja, het is een zware bak, maar als je toch voor een 320CDI wil gaan, geen schokkend grote verschillen meer (een CLS 320 CDI zit ergens tegen de 1720, een C220CDI combi zit boven de 1550, C320CDI sedan zit (beide W204) zit op 1700 rond) met een normale C. En, in ieder geval op autoscout24, worden de CLS 320CDI's meer aangeboden. Wellicht dus meer ruimte voor onderhandeling?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmnee, ik rijd gemiddeld ergens tussen de 1000 en 1300km per week, en ik heb geen aandelen in olie of offshore, dus ik zoek een beetje richting een C of E klasse 220/270/320 CDi oid, en dan ook nog een T of een heeeele mooie (lees full options) sedan.
Nee, ik bedoel op N-wegen. Komen ze aan met 70, remmen af en dan komen ze erachter dat de rotonde toch iets verder weg is dus remmen ze nog eens en op het laatst remmen ze nog eens om vervolgens op hun gemak rond td kijken of de rotonde vrij is (wat normale mensen 200 meter geleden al waargenomen hebben).quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 21:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bedoel je in de stad? Op veel 100km wegen, mag je 300m voor de rotonde slechts 70km/h rijden. Dan moet je dus eigenlijk wel in stapjes afremmen.
wacht watquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 20:17 schreef eP2e het volgende:
De zondagrijders waren vandaag met het mooie weer massaal uitgerukt. Overal treintjes met een slome duikelaar ervoor, er was er zelf een die 40 reed op een 80 weg![]()
De grootste kloothommel die ik tegenkwam presteerde het om op een turborotonde vol in zijn ankers te gaan omdat hij zijn afslag voorbij reed. De auto achter hem kon nog net uitwijken en ik had gelukkig genoeg ruimte om te stoppen. Maar dan zijn we er nog niet neuh, meneer begon nog achteruit te rijden ook en ging mij boos aanzitten kijken dat ik niet achteruit ging (kon niet eens want er stonden al een paar auto's achter me stil ook). Waar zitten de hersens bij zo'n figuur?
Het is gewoon gewenning. In oude auto's en ondergemotoriseerde vehikels rij ik ook liever handgeschakeld, dan schakelt zo'n automaat vaak niet wanneer jij het wil. Echter, in moderne auto's met een beetje meer vermogen en een fatsoenlijke 6-8 traps automaat, man, wat een zaligheid.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:10 schreef deezler het volgende:
[..]
Laat mij maar gewoon schakelen. Bij mijn vorige werkgever kreeg ik nog weleens een Superb mee. Ook automaat. Al net zo irritant, terwijl het verder super reed. En dan ook die sleutel in het contact blijven steken terwijl daar alleen zo'n startknop zat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |