Had mij een prima moment geleken om vol in de claxon te hangen...quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:04 schreef Jihawti het volgende:
. Ik dus remmen en beetje uitwijken. Meneer heeft niks door en begint tergend langzaam te accelereren terwijl ik uitblaas en afstand opbouw (zat op minder dan 50cm van zijn bumper).
Als je op een oprit rijdt, weet je toch dat die andere auto ook naar links gaat komen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:04 schreef Jihawti het volgende:
Draai gisteren de A1 op vanaf de A50, kom achter een vrachtwagen terecht samen met een auto voor me. Ik hou het in de gaten rechts, maak snelheid, doe spiegeltje spiegeltje schouder zodra de doorgetrokken streep weg is en ga naar links.
Peugeot voor me blijft amper 80 sukkelen achter de vrachtwagen. Is ook prima, ook een keuze. Wat niet prima was, was dat hij op het moment dat ik hem bijna passeerde ook besloot naar links te gaan. Zonder te spiegelen of kijken. Zonder snelheid te maken. Ik dus remmen en beetje uitwijken. Meneer heeft niks door en begint tergend langzaam te accelereren terwijl ik uitblaas en afstand opbouw (zat op minder dan 50cm van zijn bumper).
We zullen op een kilometer of 95 naast de vrachtwagen gezeten hebben toen de Polo die achterop kwam doorkreeg dat wij géén 140 reden en bijna mijn koffer inreed.
Volgens mij zaten ze al op de doorgaande rijbaan en ging het om het wisselen van rechter naar linker rijstrook.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:18 schreef Luxuria het volgende:
Als je op een oprit rijdt, weet je toch dat die andere auto ook naar links gaat komen?
Dat kan ook inderdaad, dan had ik de eerste alinea niet goed begrepen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Volgens mij zaten ze al op de doorgaande rijbaan en ging het om het wisselen van rechter naar linker rijstrook.
Ja, vind ik dus ook.... al heb je dan weer mensen hier die dan gaan roepen van "claxonneren doe je alleen in uiterste uiterste noodzaak, niet om je ongenoegen te laten blijken"quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Had mij een prima moment geleken om vol in de claxon te hangen...
En als je wilt inhalen natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:51 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, vind ik dus ook.... al heb je dan weer mensen hier die dan gaan roepen van "claxonneren doe je alleen in uiterste uiterste noodzaak, niet om je ongenoegen te laten blijken"
Claxonneren nadat de gevaarlijke actie al plaats heeft gevonden heeft echter geen enkel nut. Sterker nog, dat brengt weer nieuw gevaar aangezien het een afleidingsmoment is voor de medeweggebruikers. Dus gewoon niet doen, punt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, vind ik dus ook.... al heb je dan weer mensen hier die dan gaan roepen van "claxonneren doe je alleen in uiterste uiterste noodzaak, niet om je ongenoegen te laten blijken"
Terwijl ik zo'n actie ook gewoon gevaarlijk vind, en dan mag je claxonneren.
Ik heb de toeter midden op m'n airbag... Mocht ik dus toch een aanrijding niet kunnen voorkomen en m'n hand zit boven de toeter heb ik waarschijnlijk nog een gebroken pols ookquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik kan mijn toeter bedienen met 2 handen aan het stuur. En heb er op die manier ook al eens eentje teruggetoeterd naar rechts.
QFTquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik toeter op zo'n moment niet meteen omdat ik bezig ben m'n eigen veiligheid te regelen en daarbij heb ik meestal bij voorkeur twee handen aan m'n stuur.
Een hand van je stuur halen om te toeteren is wel het allerlaatste wat ik me in m'n hoofd zou halen. En achteraf toeteren is wel echtdus doe je ook niet...
Ik heb nergens gezegd dat je na de actie moet claxonneren hequote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Claxonneren nadat de gevaarlijke actie al plaats heeft gevonden heeft echter geen enkel nut. Sterker nog, dat brengt weer nieuw gevaar aangezien het een afleidingsmoment is voor de medeweggebruikers. Dus gewoon niet doen, punt.
Buiten dat is het ook ontzettend tokkie....
Dat is ook een irritatie ja. Vooral bij VOPs. "Als je oversteekt dan rem ik wel, hoor." Ja, fuck jou gast, als iemand met 50 km/u op mij afkomt ga ik dus niet oversteken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 08:49 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Er achterlangs schieten is niet "voor laten gaan". Evenals op het laatste moment remmen voor een auto van rechts geen voorrang verlenen is.
Dan heb jij vast hele grote harige handenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik kan mijn toeter bedienen met 2 handen aan het stuur. En heb er op die manier ook al eens eentje teruggetoeterd naar rechts.
Bij 1 auto zit ie op het stokje van de richtingaanwijzer. Wel eens verwarrend als ik dan weer in een andere auto stap, o.a. Mercedes heeft op die plaats de sproeiknop voor de voorruit zitten. Wil je toeteren, sta je je voorruit te sproeien. En dan andersom sta je een beetje op je stuur te duwen terwijl er niets gebeurt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:48 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Dan heb jij vast hele grote harige handen![]()
Ik niet
Andersom is ook heel irritant, mensen die opeens besluiten alsnog over te steken, terwijl ze de hele tijd stil staan zonder aanstalten te maken of de andere kant op lopen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:57 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat is ook een irritatie ja. Vooral bij VOPs. "Als je oversteekt dan rem ik wel, hoor." Ja, fuck jou gast, als iemand met 50 km/u op mij afkomt ga ik dus niet oversteken.
Wat ik wel vind is dat VOPs geregeld slecht zichtbaar zijn van een afstand voor automobilisten, en dat er vaak zichtbelemmering is om de wachtende/aankomende mensen te zien. Vooral 's avonds en in "groene" gebieden. Dan zie je op het laatste moment pas het zebrapad (geen bord, middenheuvel of oplichtende lampjes) of dat iemand wil oversteken door zichtbelemmerend struikgewas, en dan moet je dus behoorlijk op je rem. Daar ligt in mijn ogen wel een taak voor gemeenten om dat beter voor elkaar te krijgen. Wat overigens niks afdoet aan wat je zegt hoor, obviously.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:57 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat is ook een irritatie ja. Vooral bij VOPs. "Als je oversteekt dan rem ik wel, hoor." Ja, fuck jou gast, als iemand met 50 km/u op mij afkomt ga ik dus niet oversteken.
Of in het zwart geklede hardlopers buiten de bebouwde kom. Ik rijd daar bijna 50 op de brommer en zie ze echt op het allerlaatste moment.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:52 schreef twiFight het volgende:
Ja of negers met zwarte kleding aan. Volgens mij beseffen die mensen niet hoe slecht zichtbaar ze zijn in het verkeer. Ook op een fiets zonder verlichting.
In een DAF zit de toeter (ja, luchthoorn) op het linkerstokje, de cruisecontrol-resume aan de rechterkant. Nul keer raden wat er gebeurde toen ik de cc weer aan wilde zetten...quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Bij 1 auto zit ie op het stokje van de richtingaanwijzer. Wel eens verwarrend als ik dan weer in een andere auto stap, o.a. Mercedes heeft op die plaats de sproeiknop voor de voorruit zitten. Wil je toeteren, sta je je voorruit te sproeien. En dan andersom sta je een beetje op je stuur te duwen terwijl er niets gebeurt.![]()
Een paar jaar geleden ben ik eens aangehouden door de pliesie omdat ik 's avonds in donkere kleding aan het hardlopen was. Ze moesten toch even controleren of ik geen crimineel was die ergens voor aan het vluchten wasquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:58 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Of in het zwart geklede hardlopers buiten de bebouwde kom. Ik rijd daar bijna 50 op de brommer en zie ze echt op het allerlaatste moment.
Toppunt daarvan heb ik ooit eens meegemaakt vlakbij de vechtdijk bij zuilen, in de winter....quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:52 schreef twiFight het volgende:
Ja of negers met zwarte kleding aan. Volgens mij beseffen die mensen niet hoe slecht zichtbaar ze zijn in het verkeer. Ook op een fiets zonder verlichting.
Vrouwen in burka. Die zie je ook heel slechtquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:52 schreef twiFight het volgende:
Ja of negers met zwarte kleding aan. Volgens mij beseffen die mensen niet hoe slecht zichtbaar ze zijn in het verkeer. Ook op een fiets zonder verlichting.
Zoals in Walonië, felle lampen erop, hekje ervoor zodat mensen ook even bezig zijn om over te steken, ipv blind de weg op te lopen. Oversteek in het dorp zie je al van ver erbuiten, evenals de overstekers.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:46 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat ik wel vind is dat VOPs geregeld slecht zichtbaar zijn van een afstand voor automobilisten, en dat er vaak zichtbelemmering is om de wachtende/aankomende mensen te zien. Vooral 's avonds en in "groene" gebieden. Dan zie je op het laatste moment pas het zebrapad (geen bord, middenheuvel of oplichtende lampjes) of dat iemand wil oversteken door zichtbelemmerend struikgewas, en dan moet je dus behoorlijk op je rem. Daar ligt in mijn ogen wel een taak voor gemeenten om dat beter voor elkaar te krijgen. Wat overigens niks afdoet aan wat je zegt hoor, obviously.
Is bij mij inmiddels al niet meer bij 1x gebleven. Vanaf de invoegstrook gelijk helemaal naar links en dan moest ik vol in de ankers. Blijft me verbazen dat sommigen denken dat het gepast is om anderen zo hard te laten remmen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, vind ik dus ook.... al heb je dan weer mensen hier die dan gaan roepen van "claxonneren doe je alleen in uiterste uiterste noodzaak, niet om je ongenoegen te laten blijken"
Terwijl ik zo'n actie ook gewoon gevaarlijk vind, en dan mag je claxonneren.
Heb vergelijkbaar iets gehad toen mn vriendin achter t stuur zat paar maanden geleden.
Wij reden links ong. 130 en er kwam een bosmongool vanaf de invoegstrook nota bene en die stuurde direct door naar de linkerbaan terwijl hij 90 ofzo reed![]()
![]()
![]()
Gevolg, wij moesten echt heel hard op de rem om niet in zijn kofferbak te belanden, ging nog maar net goed.
Maar vriendinnetjelief toeterde niet, want zij is een vrij braaf persoontje die dat gewoon niet doet
Ik heb ook reflecterende streepjes in m'n hardloopgear. Ik heb ook een fluogeel hemd, maar daar vind ik mijzelf een beetje voor lul lopen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden ben ik eens aangehouden door de pliesie omdat ik 's avonds in donkere kleding aan het hardlopen was. Ze moesten toch even controleren of ik geen crimineel was die ergens voor aan het vluchten was
Sindsdien altijd met een reflector om de arm en lichte kleding als ik in het donker ga. Niet alleen om niet meer aangehouden te worden, maar inderdaad om een stukje veiligheid.
Twee handen aan het stuur houden. Seriously, het werkt. Been links wegzetten en twee handen aan het stuur. Zodra je hand naar de pook gaat, ga je ook koppelen, dat is een soort geschakeld proces in je hersenen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 21:14 schreef deezler het volgende:
Verder zelf nog wat geblunderd. Kan niet echt wennen aan een automaat, dus toen ik ergens de koppeling in dacht te trappen had ik het (extra brede) rempedaal te pakken.
Goed dat de politie dit doet!quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden ben ik eens aangehouden door de pliesie omdat ik 's avonds in donkere kleding aan het hardlopen was. Ze moesten toch even controleren of ik geen crimineel was die ergens voor aan het vluchten was
Sindsdien altijd met een reflector om de arm en lichte kleding als ik in het donker ga. Niet alleen om niet meer aangehouden te worden, maar inderdaad om een stukje veiligheid.
Tja, ik kan het wel begrijpen. Ik ben tegenwoordig ook banger om een fietser te raken in de stad, terwijlmikmdaar vroeger geen angst had tijdens rijles en examen in diezelfde stad.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:11 schreef pl4kkie het volgende:
Grootste irritatie: oude lijken die net aan 70 gaan rijden op een provinciale weg waar 80 is toegestaan en het net druk genoeg is om niet te kunnen inhalen..
Die streepjes en stipjes op hardloopkleding zijn niet voldoende in het donker op een onverlichte weg buiten de bebouwde kom.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 19:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb ook reflecterende streepjes in m'n hardloopgear. Ik heb ook een fluogeel hemd, maar daar vind ik mijzelf een beetje voor lul lopen.
Voor m'n werk heb ik wel een gele jas met rws-strepen, maargoed, dan ben ik toch aan het werk.
Je hebt armbandjes met ingebouwde ledjes. En armbandjes met erop geklikte lampjes.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:27 schreef Fer het volgende:
Zelfs zo,n lampje om de schouder slingert maar heen en weer, dat zie je ook niet altijd even goed.
Die gele streep van de politie over de volle breedtje valt wel lekker op.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 20:17 schreef eP2e het volgende:
De grootste kloothommel die ik tegenkwam presteerde het om op een turborotonde vol in zijn ankers te gaan omdat hij zijn afslag voorbij reed. De auto achter hem kon nog net uitwijken en ik had gelukkig genoeg ruimte om te stoppen. Maar dan zijn we er nog niet neuh, meneer begon nog achteruit te rijden ook en ging mij boos aanzitten kijken dat ik niet achteruit ging (kon niet eens want er stonden al een paar auto's achter me stil ook). Waar zitten de hersens bij zo'n figuur?
Dat deed ik ook toen ik voor eerst in een automaat reed. Het went naar mijn mening wel snel, kwestie van trial and error. En dan ga je ervan houdenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 21:14 schreef deezler het volgende:
Verder zelf nog wat geblunderd. Kan niet echt wennen aan een automaat, dus toen ik ergens de koppeling in dacht te trappen had ik het (extra brede) rempedaal te pakken.
Ik erger mijn daar ook op. Niet vanwege de mogelijke tijdsbesparing maar meer omdat ik graag lekker door wil rijden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:32 schreef Fer het volgende:
[..]
Tja, ik kan het wel begrijpen. Ik ben tegenwoordig ook banger om een fietser te raken in de stad, terwijlmikmdaar vroeger geen angst had tijdens rijles en examen in diezelfde stad.
Misschien rijdt ik ook wel 70 als ik 70 ben.
En hoeveel tijd scheelt het nu echt?
Bedoel je in de stad? Op veel 100km wegen, mag je 300m voor de rotonde slechts 70km/h rijden. Dan moet je dus eigenlijk wel in stapjes afremmen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 21:00 schreef Platina het volgende:
[..]
Bovendien zijn dat ook de figuren die constant van snelheid wisselen en niet soepel afremmen voor rotondes maar in diverse stappen.
Hand naar de pook ook ja. Iedere keer als ik stil stond.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 02:29 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Twee handen aan het stuur houden. Seriously, het werkt. Been links wegzetten en twee handen aan het stuur. Zodra je hand naar de pook gaat, ga je ook koppelen, dat is een soort geschakeld proces in je hersenen.
Laat mij maar gewoon schakelen. Bij mijn vorige werkgever kreeg ik nog weleens een Superb mee. Ook automaat. Al net zo irritant, terwijl het verder super reed. En dan ook die sleutel in het contact blijven steken terwijl daar alleen zo'n startknop zat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 20:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat deed ik ook toen ik voor eerst in een automaat reed. Het went naar mijn mening wel snel, kwestie van trial and error. En dan ga je ervan houden
ik heb na mijn yanken nu eigenlijk voor het eerst een europese automaat, zit eigenlijk al een tijdje naar iets nieuwers en dikkers te kijken, maar ik kijk eigenlijk weer puur naar automaten, en dat terwijl dat de spoeling een heel eind dunner maakt, maar eigenlijk wil ik niet meer terug naar een roerbak; zo heerlijk relaxed rijdenquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 20:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat deed ik ook toen ik voor eerst in een automaat reed. Het went naar mijn mening wel snel, kwestie van trial and error. En dan ga je ervan houden
Een dikkere automaat. Een Pheaton V10?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb na mijn yanken nu eigenlijk voor het eerst een europese automaat, zit eigenlijk al een tijdje naar iets nieuwers en dikkers te kijken, maar ik kijk eigenlijk weer puur naar automaten, en dat terwijl dat de spoeling een heel eind dunner maakt, maar eigenlijk wil ik niet meer terug naar een roerbak; zo heerlijk relaxed rijden
Als je de streepjes op mijn trainingspak niet kunt zien ben je óf blind, óf je lichten werken voor geen meter. Ik ga niet als een of andere discobol op straat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Die streepjes en stipjes op hardloopkleding zijn niet voldoende in het donker op een onverlichte weg buiten de bebouwde kom.
Doe gewoon een lampje op. En dan graag wel eentje met enig vermogen, want sommige van die lampjes zie je amper.
Hmnee, ik rijd gemiddeld ergens tussen de 1000 en 1300km per week, en ik heb geen aandelen in olie of offshore, dus ik zoek een beetje richting een C of E klasse 220/270/320 CDi oid, en dan ook nog een T of een heeeele mooie (lees full options) sedan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een dikkere automaat. Een Pheaton V10?
Automaat kan fijn rijen maar dan moet het wel een 'doordachte' bak zijn met minstens 5 versnellingen.
Mijn ouders hebben een Corsa uit 2009 met automaat. Maar 4 v versnellingen en schakelt pas laat over en ook terug schakelen voor acceleren gaat niet bepaald subtiel.
Maar ik rij ook wel es in een G350 van een paar jaar oud. Die 7 traps automaat is heel wat soepeler en schakelt lekker vlot door.
Is een CLS diesel niet haalbaar? Zit je in ieder geval goed qua luxe. 3 liter V6 op diesel, 7 traps automaat. Ja, het is een zware bak, maar als je toch voor een 320CDI wil gaan, geen schokkend grote verschillen meer (een CLS 320 CDI zit ergens tegen de 1720, een C220CDI combi zit boven de 1550, C320CDI sedan zit (beide W204) zit op 1700 rond) met een normale C. En, in ieder geval op autoscout24, worden de CLS 320CDI's meer aangeboden. Wellicht dus meer ruimte voor onderhandeling?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmnee, ik rijd gemiddeld ergens tussen de 1000 en 1300km per week, en ik heb geen aandelen in olie of offshore, dus ik zoek een beetje richting een C of E klasse 220/270/320 CDi oid, en dan ook nog een T of een heeeele mooie (lees full options) sedan.
Nee, ik bedoel op N-wegen. Komen ze aan met 70, remmen af en dan komen ze erachter dat de rotonde toch iets verder weg is dus remmen ze nog eens en op het laatst remmen ze nog eens om vervolgens op hun gemak rond td kijken of de rotonde vrij is (wat normale mensen 200 meter geleden al waargenomen hebben).quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 21:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bedoel je in de stad? Op veel 100km wegen, mag je 300m voor de rotonde slechts 70km/h rijden. Dan moet je dus eigenlijk wel in stapjes afremmen.
wacht watquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 20:17 schreef eP2e het volgende:
De zondagrijders waren vandaag met het mooie weer massaal uitgerukt. Overal treintjes met een slome duikelaar ervoor, er was er zelf een die 40 reed op een 80 weg![]()
De grootste kloothommel die ik tegenkwam presteerde het om op een turborotonde vol in zijn ankers te gaan omdat hij zijn afslag voorbij reed. De auto achter hem kon nog net uitwijken en ik had gelukkig genoeg ruimte om te stoppen. Maar dan zijn we er nog niet neuh, meneer begon nog achteruit te rijden ook en ging mij boos aanzitten kijken dat ik niet achteruit ging (kon niet eens want er stonden al een paar auto's achter me stil ook). Waar zitten de hersens bij zo'n figuur?
Het is gewoon gewenning. In oude auto's en ondergemotoriseerde vehikels rij ik ook liever handgeschakeld, dan schakelt zo'n automaat vaak niet wanneer jij het wil. Echter, in moderne auto's met een beetje meer vermogen en een fatsoenlijke 6-8 traps automaat, man, wat een zaligheid.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:10 schreef deezler het volgende:
[..]
Laat mij maar gewoon schakelen. Bij mijn vorige werkgever kreeg ik nog weleens een Superb mee. Ook automaat. Al net zo irritant, terwijl het verder super reed. En dan ook die sleutel in het contact blijven steken terwijl daar alleen zo'n startknop zat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |