abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155177213
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo bijzonder :D 7% is 7%. Dat is dus al relatief. Een kind van 3 kilo die 7% is afgevallen is relatief net zoveel gewicht kwijt als een kind van 4 kilo die 7% kwijt is. Je maakt dus geen ander beleid ofzo alleen maar omdat het kind met een hoger gewicht startte, daar compenseerde die percentages nu juist al voor :')

Hier idem :Y Ik hou wel van spekkige baby's <3 drollies zijn het! In mijn familie ook allemaal grote baby's, mn zusje woog 3980 en dat was de lichtste van mn moeder :P mn broertje was geloof ik 4,5 kilo en ik als eerste kind 4100 gram. Dikbil :') Mn oma en tante ook grote kinders en ik dus ook. Ik maak me er niet zo erg druk om eigk en mijn verloskundige gelukkig ook niet (dat dan weer niet :') )

Succes met vertellen! Hopelijk reageert je baas wel leuk :D
Ut kumt zoals ut kumt zeggen wij dan hier :P Ik maak me ook niet druk. Ik gok op tussen de 3000 en 3500 gram. Maar in het verleden behaalde resultaten.... of wel? Is daar een lijn in te ontdekken vaak?
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_155177313
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:30 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ut kumt zoals ut kumt zeggen wij dan hier :P Ik maak me ook niet druk. Ik gok op tussen de 3000 en 3500 gram. Maar in het verleden behaalde resultaten.... of wel? Is daar een lijn in te ontdekken vaak?
Vaak wel hoor :Y
In die zin, er zijn gewoon vrouwen die grote kindjes maken en vrouwen die grote kinderen maken. Zoals ik bij jou niet verwacht dat jij er ineens eentje van 4,5 kilo uitpoept verwacht je bij mij niet dat ik er inene eentje van 3 kilo uitgooi. Eea hangt samen met bmi moeder, gewicht eerdere kinderen, etnische afkomst enz enz. Best logisch op zich.

Eerste kindjes zijn doorgaans wel lichter dan volgende kindjes, maar dat houdt wel op na de tweede. Het is niet zo dat ieder volgend kind zwaarder is dan de vorige. Jongetjes zijn wel doorgaans iets zwaarder dan meisjes. En uiteraard heeft de termijn waarmee je bevalt invloed op het gewicht. Als je van je 2e ineens bij 37 weken bevalt terwijl je bij je eerste met 41 weken ging dan is de kans groot dat de 2e lichter is.
:)
pi_155177365
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:20 schreef mignonne het volgende:
Zoals een kaasboer op het oog goed kan inschatten welk stuk 500 gram kaas is, zo kan je vk over het algemeen inschatten wat ze tussen de handen heeft. Maar het blijft een schatting ja en afwijkingen aan beide kanten van t spectrum komen wel voor :Y
de kaasboer zegt dan ook altijd, "mag het een onsje meer/minder zijn".
pi_155177415
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:37 schreef Elleska het volgende:

[..]

de kaasboer zegt dan ook altijd, "mag het een onsje meer/minder zijn".
verkooptruukjes :Y)

maar echt hoor, meeste kaasboeren zijn er vrij goed in om dat in te schatten. Dan bedoel ik niet de jongetjes en meisjes die op zaterdag bij de super staan maar meer zo'n speciaalzaak eh.
pi_155177602
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

Vaak wel hoor :Y
In die zin, er zijn gewoon vrouwen die grote kindjes maken en vrouwen die grote kinderen maken. Zoals ik bij jou niet verwacht dat jij er ineens eentje van 4,5 kilo uitpoept verwacht je bij mij niet dat ik er inene eentje van 3 kilo uitgooi. Eea hangt samen met bmi moeder, gewicht eerdere kinderen, etnische afkomst enz enz. Best logisch op zich.

Eerste kindjes zijn doorgaans wel lichter dan volgende kindjes, maar dat houdt wel op na de tweede. Het is niet zo dat ieder volgend kind zwaarder is dan de vorige. Jongetjes zijn wel doorgaans iets zwaarder dan meisjes. En uiteraard heeft de termijn waarmee je bevalt invloed op het gewicht. Als je van je 2e ineens bij 37 weken bevalt terwijl je bij je eerste met 41 weken ging dan is de kans groot dat de 2e lichter is.
Oudste was 3280 met 39.6. Jongste was 2900 met 41.1 Maar dat is nu nog steeds een kleine poepert O+ En oudste mag met 6,5 ook nog makkelijk in de ikea ballenbak ;) terwijl zijn vriendjes een behoorlijke kop groter zijn. Maar ja wij zijn zelf ook van die tuinkabouters :P
Verloskundige wel bij de echo maandag: een mooi bol, rond koppie, net als mama.
PARDON? zeg je nou dat ik een bol hoofd heb? :(
pi_155177667
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:46 schreef Estrys het volgende:

[..]

Oudste was 3280 met 39.6. Jongste was 2900 met 41.1 Maar dat is nu nog steeds een kleine poepert O+ En oudste mag met 6,5 ook nog makkelijk in de ikea ballenbak ;) terwijl zijn vriendjes een behoorlijke kop groter zijn. Maar ja wij zijn zelf ook van die tuinkabouters :P
Dat vond ik vroeger altijd zo oneerlijk, van die lengte-afhankelijke kinderattracties. Ik kan er toch niks aan doen dat ik lange genen heb :P

En ik ben even te lui om te quoten van de vorige pagina, maar die 7% vond ik zelf ook wat apart ja. De kraam had er ook wel een mening over :+ En dat gedoe met die spuitjes, manmanman, wat had Stip daar een hekel aan. Volgende keer gewoon vaker aanleggen en langer laten liggen hoor...
pi_155177727
Een mooi bol hoofd ;)
pi_155177906
Ik was de eerste en de kleinste met 4 kilo, zusje 5 kilo en broertje 6 kilo. Laat ik er wel bij zeggen dat we allemaal te laat waren. Mijn broertje ruim 3 weken (niet in Nederland geboren). Hij paste geen van de kleertjes die mijn moeder had meegenomen. Mijn man was te vroeg en woog 2500 gram.

Heb zo'n vermoeden dat de twee meneren de grote baby kant op gaan. Maar liever geen 12 pond. Dan moet ik mijn buik in mijn armen omhoog houden
pi_155178103
quote:

[..]

wtf?? :') :D
pi_155178213
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

wtf?? :') :D
Zo kwam mijn longarts met "nou, dat wordt naar je zwangerschap flink op dieet hè".
Ook weer bedankt. :{

Ik word GEK van mijn vochtpoten. Ze voelen stijf en raar en ze zien eruit alsof ze bij een olifant horen ipv bij mij. Daarbij ben ik moe (echt moe). Gelukkig heb ik weer bijna weekend, kank weer bijkomen.
pi_155178283
quote:

[..]

Haha fijn vk!

Hier gister ook zo'n opmerking. Ik vertelde dat ik last van mijn voeten had. Dus ze keek naar mijn voeten. Ik zeg: Maar ik zie er niks aan.. Zegt de vk: Ow dus je hebt altijd van die dikke voeten?!
pi_155178397
En thuis zei ik tegen mijn man: "zei de vk nou echt dat ik dikke voeten heb?"

Man lachend: "whaha ze zei gewoon echt dat je dikke poten hebt" _O-

Euh.. Oke.... :o
  donderdag 13 augustus 2015 @ 14:31:50 #113
50430 Yuki
Student Midwife
pi_155178715
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:10 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Zo kwam mijn longarts met "nou, dat wordt naar je zwangerschap flink op dieet hè".
Ook weer bedankt. :{

Ik word GEK van mijn vochtpoten. Ze voelen stijf en raar en ze zien eruit alsof ze bij een olifant horen ipv bij mij. Daarbij ben ik moe (echt moe). Gelukkig heb ik weer bijna weekend, kank weer bijkomen.
En waarom?! :{ Ik zag net je foto in het buikentopic en volgens mij heb jij een superslank lichaam met een opplakbuik.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_155178739
OP je bolle toet zou ik zeggen :( :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155178807
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:31 schreef Yuki het volgende:

[..]

En waarom?! :{ Ik zag net je foto in het buikentopic en volgens mij heb jij een superslank lichaam met een opplakbuik.
O+ Thanks, lief.

Ik ben niet dik nee, klopt. Wel aangekomen nu (duh), maar zwanger en ik geef er eigenlijk geen fluit meer om ook nu.

Maar mijn longarts zeikt al jaren over mijn gewicht, hij vindt dat ik rond de 55 kilo zou moeten zitten met mijn 1.64 en dat haal ik niet hoor. Dan blijft er niks van me over. Ik denk dat hij gewoon schrok van het getal dat nu op de weegschaal verscheen :D.
pi_155178830
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:35 schreef silliegirl het volgende:

[..]

O+ Thanks, lief.

Ik ben niet dik nee, klopt. Wel aangekomen nu (duh), maar zwanger en ik geef er eigenlijk geen fluit meer om ook nu.

Maar mijn longarts zeikt al jaren over mijn gewicht, hij vindt dat ik rond de 55 kilo zou moeten zitten met mijn 1.64 en dat haal ik niet hoor. Dan blijft er niks van me over. Ik denk dat hij gewoon schrok van het getal dat nu op de weegschaal verscheen :D.
zeg ik ben 1.65 en ik ben normaal 62 kilo. Dat is gewoon een prima gewicht. Zo'n man zouden ze uit zijn functie moeten zetten :( Achterlijke gladiool
pi_155178854
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:36 schreef Estrys het volgende:

[..]

zeg ik ben 1.65 en ik ben normaal 62 kilo. Dat is gewoon een prima gewicht. Zo'n man zouden ze uit zijn functie moeten zetten :( Achterlijke gladiool
Het ergste is nog dat hij zelf vrij fors is :D. Volgende keer ga ik hem vragen om op de weegschaal te gaan staan en dan zijn BMI voorrekenen :D
pi_155178877
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Het ergste is nog dat hij zelf vrij fors is :D. Volgende keer ga ik hem vragen om op de weegschaal te gaan staan en dan zijn BMI voorrekenen :D
Daar had ik ALLANG een opmerking over gemaakt. "Nou ja bij mij gaat het er tenminste nog een heel eind af na negen maanden hè" Hoppekee, aanpakken
pi_155179237
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:38 schreef Estrys het volgende:

[..]

Daar had ik ALLANG een opmerking over gemaakt. "Nou ja bij mij gaat het er tenminste nog een heel eind af na negen maanden hè" Hoppekee, aanpakken
Ik heb iets gezegd als "ik weet niet hoor, maar ik ben 25 weken onderweg en er is 8 kilo bij? Volgens mij is dat zo gek nog niet".
Toen zei hij iets als "jaa, maar ik ken je nog als 15 jarig meisje he!"

Ja. Toen was ik niet dun, maar mager, had nog geen tieten en heupen en ik was continue hartstikke ziek door de luchtweginfecties dus ik kwam ook geen gram aan :') |:(
pi_155179586
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:51 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb iets gezegd als "ik weet niet hoor, maar ik ben 25 weken onderweg en er is 8 kilo bij? Volgens mij is dat zo gek nog niet".
Toen zei hij iets als "jaa, maar ik ken je nog als 15 jarig meisje he!"

Ja. Toen was ik niet dun, maar mager, had nog geen tieten en heupen en ik was continue hartstikke ziek door de luchtweginfecties dus ik kwam ook geen gram aan :') |:(
jaaaaa toen je 15 was, dat is 20 kilo geleden!
pi_155180453
Vakantie. Hallelujah.

Na de vakantie nog een paar weekjes werken en dan al weer verlof :7. Bizar.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_155180706
Kuukske relaxed!

Hoe gaat het met MissBliss eigenlijk?
pi_155181369
Daar dacht ik laatst ook over na, Daui! lang niet van gehoord!

Hier weer terug van de gyn, bloeddruk goed (124/79, waar hij dinsdag 140/90 was) en geen eiwit in de urine. Toch wou ze graag dat ik morgen nog een keer kwam. Nou, vooruit. Heb toch niets beters te doen met m'n tijd....
pi_155181590
En het weer? Al wat beter?
Krijgen we nog foto's van de witte en donkere was :)
pi_155181846
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:15 schreef Daui het volgende:
En het weer? Al wat beter?
Krijgen we nog foto's van de witte en donkere was :)
Het weer is nog tot zaterdag bloedheet. vandaag weer 33 graden, morgen wordt er 37 voorspeld. Helaas.

En de witte en donkere was zijn al klaar, die waren lang niet zo fotogeniek. Nu moet ik alles nog opvouwen...
pi_155182952
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:23 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Het weer is nog tot zaterdag bloedheet. vandaag weer 33 graden, morgen wordt er 37 voorspeld. Helaas.

En de witte en donkere was zijn al klaar, die waren lang niet zo fotogeniek. Nu moet ik alles nog opvouwen...
ik ben stiekem benieuwd hoe het straks in de kast ligt :@
Schudden voor gebruik
pi_155182996
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:58 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

ik ben stiekem benieuwd hoe het straks in de kast ligt :@
Op maat en soort kleding (romper, broek, vest etc.) gesorteerd, denk ik.

Eigenlijk ben ik helemaal niet zo georganiseerd, dit was voor de foto!
pi_155183469
quote:
99s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:37 schreef Kuukske het volgende:
Vakantie. Hallelujah.

Na de vakantie nog een paar weekjes werken en dan al weer verlof :7. Bizar.
*O*

Ga je nog ergens heen?
pi_155183519
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:14 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

*O*

Ga je nog ergens heen?
Rundum Hause. Schitterend plekje 8-).
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_155184521
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:16 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Rundum Hause. Schitterend plekje 8-).
Ook lekker! Scheelt ook weer gesleep met koffers enzo!
pi_155185347
Ik mocht net 15 minuutjes naar buiten.... Hemels! Wat was dat fijn. Sowieso, een fijne middag gehad. Gisteren zat ik er enorm doorheen. Maar vandaag kwam L. en hadden we eerst een echo die over het algemeen goed was. Ze buigt iets af. Maar ze heeft het nog steeds het beste in mijn buik. Doorstromingen zijn goed. Nu geschat met 33+2 op 1770 gram. En a.s. woensdag weer een echo :)
Daarna heeft lief me heerlijk geholpen met douche en afdrogen wat zoveel energie scheelt. Toen bezoek van pap en broertje en daarna lekker met zijn 2tjes gegeten en aansluitend naar buiten.. Je leert die kleine dingetjes nu wel echt extra waarderen.

Nu is L. Lekker naar huis, die gaat een avondje vissen, en ik ga heel fijn nagenieten. O+
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_155185430
fijn Joycie
pi_155185441
Joycie, fijn dat je ook fijne middag hebt gehad! Dat heb he ook soms gewoon nodig!

Kuukske vakantie!
pi_155186182
kuukse vakantie! Heerlijk!

Ik ben aan het aftellen, nog 4 weken en dan verlof (en dan ben ik 36 weken)

Fijn joycie O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_155186514
Mijn werkweek zit er weer op. Afgebrand, uitgeblust... Dat wel. Nog 9 dagen.
Morgen denk ik een uurtje of wat zwemmen met de kinderen. In het water is het misschien wat lichter allemaal :)

Klinkt als een goede dag Joycie.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 19:11:52 #136
50430 Yuki
Student Midwife
pi_155186654
Fijn J0ycie!
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_155187376
Ons weekje vakantie zit er weer op :( morgen weer naar huis! Ik zie er zoooo tegenop ;(
mijn vader zou de badkamer doen (vloer betegelen en wastafel e.d. aansluiten) maar ik hoorde dinsdag van moeders dat t tegenzit en niet wilde lukken en argh :( tis dus niet af morgen. Als ik maar gewoon kan douchen en wassen enzo :{
Oooh was de vakantie maar oneindig
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155188065
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:06 schreef Estrys het volgende:
Mijn werkweek zit er weer op. Afgebrand, uitgeblust... Dat wel. Nog 9 dagen.
Morgen denk ik een uurtje of wat zwemmen met de kinderen. In het water is het misschien wat lichter allemaal :)

Klinkt als een goede dag Joycie.
Heb ik keer gebadderd in de zwangerschap. Dat was echt heel fijn!
En je bent onder de tien! Voor je het weet zijn die 9 dagen voorbij!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_155189536
Volgens mij is mijn baby bang voor onweer :') . Het gaat hier flink tekeer en bij elke knal schokt mn buik.

Fijn dat je zo'n goede dag had joyciee! Hopelijk volgen er snel meer :)
pi_155194353
Joycie, wat fijn dat je even lekker naar buiten bent geweest <3 *O*

Kuukske, fijne vakantie!

Ik verveel me dood nu zo in de vakantie :@ Niks voor mij. Even heel anders wat: wiens achternaam krijgt jullie kindje? :)
pi_155194814
Die wij allemaal gebruiken hier in huis :P iets met ouwe stempel ;)
pi_155194891
Die van mijn man. Ik probeerde hem nog op andere gedachten te brengen O-) maar dat was onbespreekbaar :D
pi_155194956
Pffff, het voelt de hele avond al alsof mijn buik gewoon te klein is & de baby te groot. Wat een rot gevoel.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 23:04:46 #144
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155195029
Met vriendinlief naar de winkel geweest, staat ze vanavond in de keuken stiekem iets te eten. Betrapt! Blijkt ze stiekem een pak Kinderbueno te hebben meegenomen. En niet om te delen he, zwangere vrouwen zijn gemeen.

Uhm, qua gewicht, heb het net opgezocht en ik woog 3,5 bij geboorte, was een kleine twee weken te vroeg.

Naam die baby mee gaat krijgen is, als het goed is een combinatie van beiden: [mijn naam]-[vriendin's naam]. Als dat niet gaat maken we van vriendin's achternaam een tweede voornaam, daar leent die naam zich gelukkig voor.
pi_155195152
Wij komen er echt niet uit :X En moeten binnenkort toch naar 't gemeentehuis :o

Aaargh Skoap wat irritant :( Hoop dat je wel lekker kan slapen straks, ondanks krappe buik.
pi_155195209
Ik dacht dat je 1 naam moest kiezen. Je kan niet twee achternamen als achternaam kiezen. Als voornaam wel natuurlijk. Zoals Anky van Grunsven ook al deed ;)
pi_155195241
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:04 schreef FritzWepper het volgende:
Met vriendinlief naar de winkel geweest, staat ze vanavond in de keuken stiekem iets te eten. Betrapt! Blijkt ze stiekem een pak Kinderbueno te hebben meegenomen. En niet om te delen he, zwangere vrouwen zijn gemeen.

Uhm, qua gewicht, heb het net opgezocht en ik woog 3,5 bij geboorte, was een kleine twee weken te vroeg.

Naam die baby mee gaat krijgen is, als het goed is een combinatie van beiden: [mijn naam]-[vriendin's naam]. Als dat niet gaat maken we van vriendin's achternaam een tweede voornaam, daar leent die naam zich gelukkig voor.
Dat kan helaas niet :)
Dat mag wel onderling als je trouwt maar als je kinderen krijgt moet je vervolgens kiezen welke achternaam het gaat worden. Elk kind uit dezelfde relatie krijgt daarna die achternaam die bij de eerste gekozen is.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 23:14:42 #148
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155195324
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat kan helaas niet :)
Dat mag wel onderling als je trouwt maar als je kinderen krijgt moet je vervolgens kiezen welke achternaam het gaat worden. Elk kind uit dezelfde relatie krijgt daarna die achternaam die bij de eerste gekozen is.
Vriendin is Belgische en sinds juni 2014 zijn in België de volgende opties mogelijk:
1. Naam vader
2. Naam moeder
3. Naam vader - naam moeder
4. Naam moeder - naam vader
  donderdag 13 augustus 2015 @ 23:15:37 #149
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155195402
Overigens vraag ik me af of bijvoorbeeld het zoontje van Anky van Grunsven zichzelf ooit voorsteld als Yannick Janssen Van Grunsven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')