Ut kumt zoals ut kumt zeggen wij dan hierquote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo bijzonder7% is 7%. Dat is dus al relatief. Een kind van 3 kilo die 7% is afgevallen is relatief net zoveel gewicht kwijt als een kind van 4 kilo die 7% kwijt is. Je maakt dus geen ander beleid ofzo alleen maar omdat het kind met een hoger gewicht startte, daar compenseerde die percentages nu juist al voor
![]()
Hier idemIk hou wel van spekkige baby's <3 drollies zijn het! In mijn familie ook allemaal grote baby's, mn zusje woog 3980 en dat was de lichtste van mn moeder
mn broertje was geloof ik 4,5 kilo en ik als eerste kind 4100 gram. Dikbil
Mn oma en tante ook grote kinders en ik dus ook. Ik maak me er niet zo erg druk om eigk en mijn verloskundige gelukkig ook niet (dat dan weer niet
)
Succes met vertellen! Hopelijk reageert je baas wel leuk
Vaak wel hoorquote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:30 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ut kumt zoals ut kumt zeggen wij dan hierIk maak me ook niet druk. Ik gok op tussen de 3000 en 3500 gram. Maar in het verleden behaalde resultaten.... of wel? Is daar een lijn in te ontdekken vaak?
de kaasboer zegt dan ook altijd, "mag het een onsje meer/minder zijn".quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:20 schreef mignonne het volgende:
Zoals een kaasboer op het oog goed kan inschatten welk stuk 500 gram kaas is, zo kan je vk over het algemeen inschatten wat ze tussen de handen heeft. Maar het blijft een schatting ja en afwijkingen aan beide kanten van t spectrum komen wel voor![]()
verkooptruukjesquote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:37 schreef Elleska het volgende:
[..]
de kaasboer zegt dan ook altijd, "mag het een onsje meer/minder zijn".
Oudste was 3280 met 39.6. Jongste was 2900 met 41.1 Maar dat is nu nog steeds een kleine poepertquote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
Vaak wel hoor![]()
In die zin, er zijn gewoon vrouwen die grote kindjes maken en vrouwen die grote kinderen maken. Zoals ik bij jou niet verwacht dat jij er ineens eentje van 4,5 kilo uitpoept verwacht je bij mij niet dat ik er inene eentje van 3 kilo uitgooi. Eea hangt samen met bmi moeder, gewicht eerdere kinderen, etnische afkomst enz enz. Best logisch op zich.
Eerste kindjes zijn doorgaans wel lichter dan volgende kindjes, maar dat houdt wel op na de tweede. Het is niet zo dat ieder volgend kind zwaarder is dan de vorige. Jongetjes zijn wel doorgaans iets zwaarder dan meisjes. En uiteraard heeft de termijn waarmee je bevalt invloed op het gewicht. Als je van je 2e ineens bij 37 weken bevalt terwijl je bij je eerste met 41 weken ging dan is de kans groot dat de 2e lichter is.
Dat vond ik vroeger altijd zo oneerlijk, van die lengte-afhankelijke kinderattracties. Ik kan er toch niks aan doen dat ik lange genen hebquote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:46 schreef Estrys het volgende:
[..]
Oudste was 3280 met 39.6. Jongste was 2900 met 41.1 Maar dat is nu nog steeds een kleine poepertEn oudste mag met 6,5 ook nog makkelijk in de ikea ballenbak
terwijl zijn vriendjes een behoorlijke kop groter zijn. Maar ja wij zijn zelf ook van die tuinkabouters
![]()
Verloskundige wel bij de echo maandag: een mooi bol, rond koppie, net als mama.
PARDON? zeg je nou dat ik een bol hoofd heb?
wtf??quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:46 schreef Estrys het volgende:
[..]
Oudste was 3280 met 39.6. Jongste was 2900 met 41.1 Maar dat is nu nog steeds een kleine poepertEn oudste mag met 6,5 ook nog makkelijk in de ikea ballenbak
terwijl zijn vriendjes een behoorlijke kop groter zijn. Maar ja wij zijn zelf ook van die tuinkabouters
![]()
Zo kwam mijn longarts met "nou, dat wordt naar je zwangerschap flink op dieet hč".quote:
Haha fijn vk!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:46 schreef Estrys het volgende:
[..]
![]()
En waarom?!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:10 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Zo kwam mijn longarts met "nou, dat wordt naar je zwangerschap flink op dieet hč".
Ook weer bedankt.
Ik word GEK van mijn vochtpoten. Ze voelen stijf en raar en ze zien eruit alsof ze bij een olifant horen ipv bij mij. Daarbij ben ik moe (echt moe). Gelukkig heb ik weer bijna weekend, kank weer bijkomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo pių di ieri ma meno di domani
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:31 schreef Yuki het volgende:
[..]
En waarom?!Ik zag net je foto in het buikentopic en volgens mij heb jij een superslank lichaam met een opplakbuik.
zeg ik ben 1.65 en ik ben normaal 62 kilo. Dat is gewoon een prima gewicht. Zo'n man zouden ze uit zijn functie moeten zettenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:35 schreef silliegirl het volgende:
[..]Thanks, lief.
Ik ben niet dik nee, klopt. Wel aangekomen nu (duh), maar zwanger en ik geef er eigenlijk geen fluit meer om ook nu.
Maar mijn longarts zeikt al jaren over mijn gewicht, hij vindt dat ik rond de 55 kilo zou moeten zitten met mijn 1.64 en dat haal ik niet hoor. Dan blijft er niks van me over. Ik denk dat hij gewoon schrok van het getal dat nu op de weegschaal verscheen.
Het ergste is nog dat hij zelf vrij fors isquote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:36 schreef Estrys het volgende:
[..]
zeg ik ben 1.65 en ik ben normaal 62 kilo. Dat is gewoon een prima gewicht. Zo'n man zouden ze uit zijn functie moeten zettenAchterlijke gladiool
Daar had ik ALLANG een opmerking over gemaakt. "Nou ja bij mij gaat het er tenminste nog een heel eind af na negen maanden hč" Hoppekee, aanpakkenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat hij zelf vrij fors is. Volgende keer ga ik hem vragen om op de weegschaal te gaan staan en dan zijn BMI voorrekenen
Ik heb iets gezegd als "ik weet niet hoor, maar ik ben 25 weken onderweg en er is 8 kilo bij? Volgens mij is dat zo gek nog niet".quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:38 schreef Estrys het volgende:
[..]
Daar had ik ALLANG een opmerking over gemaakt. "Nou ja bij mij gaat het er tenminste nog een heel eind af na negen maanden hč" Hoppekee, aanpakken
jaaaaa toen je 15 was, dat is 20 kilo geleden!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:51 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb iets gezegd als "ik weet niet hoor, maar ik ben 25 weken onderweg en er is 8 kilo bij? Volgens mij is dat zo gek nog niet".
Toen zei hij iets als "jaa, maar ik ken je nog als 15 jarig meisje he!"
Ja. Toen was ik niet dun, maar mager, had nog geen tieten en heupen en ik was continue hartstikke ziek door de luchtweginfecties dus ik kwam ook geen gram aan![]()
![]()
Het weer is nog tot zaterdag bloedheet. vandaag weer 33 graden, morgen wordt er 37 voorspeld. Helaas.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:15 schreef Daui het volgende:
En het weer? Al wat beter?
Krijgen we nog foto's van de witte en donkere was![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |