abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155172245
Oef dat kan ik me voorstellen ja, dat je daar dan flink van schrikt.
:)
pi_155172312
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:57 schreef mignonne het volgende:
Oef dat kan ik me voorstellen ja, dat je daar dan flink van schrikt.
Ja, dat was wel echt even schrikken. Maar dat kind van ons had gewoon een eigen plan :).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 10:02:23 #78
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_155172353
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 07:13 schreef gestreeptestoel het volgende:
Rijstebuiltje, bij jullie was er verder niks aan de hand?

Hier doen ze ook standaard n groeiecho rond 32 weken, maar ik kreeg nog een tweede groeiecho
Nee hoor Stoel, wij kwamen er met 30 weken achter dat dametje gewoon niet zo hard groeide.. Ze bleek uiteindelijk ook dysmatuur te zijn...

We hebben uiteindelijk nog 2 extra groeiecho's gehad om de groei in de gaten te houden, zodat die niet te hard naar beneden gaan gaan maar dat gebeurde niet. Uiteindelijk woog ze net geen 2500 gram. Het is nog steeds geen groot kindje maar ze doet alles op haar eigen lijntje en dat is prima! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_155174856
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 03:15 schreef Sara82 het volgende:
Hè Stoel, dat is niet het bericht dat je wil horen. :*

(vanwaar eigenlijk die groeiecho's die ik hier voorbij zie komen? :@ Hier checken ze je bloeddruk, hartje, en trekken ze een meetlint over je buik heen. Geen ideeeee wat voor maatje hoofd/buik/been eraan hangt verder. Is dat pas wanneer één van die dingen niet goed is, of is het in de ene praktijk standaard, en bij de andere niet? Just curious.)

Hier ook geen extra echo's verder. Misschien eentje met 36 weken, een liggingsecho. Echoscopiste gaf bij de laatste echo aan dat er een indicatie voor is, want eerste kind + placenta aan de voorzijde, waardoor de kans groter is dat de ligging foutief wordt bepaald en die echo kan zij dan voor de verzekering weer prima verantwoorden had ze het over.

Dus ik ga 't bij de volgende controle wel even aangeven bij de verloskundigen, als ze daar al niet zelf over beginnen.
pi_155174913
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:52 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Hier ook geen extra echo's verder. Misschien eentje met 36 weken, een liggingsecho. Echoscopiste gaf bij je laatste echo aan dat er een indicatie voor is, want eerste kind + placenta aan de voorzijde, waardoor de kans groter is dat de ligging foutief wordt bepaald en die echo kan zij dan voor de verzekering weer prima verantwoorden had ze het over.

Dus ik ga 't bij de volgende controle wel even aangeven bij de verloskundigen, als ze daar al niet zelf over beginnen.
Wat een onzin :D

maar goed, jij merkt uiteindelijk niks van een onterechte declaratie hoor. :)
pi_155175101
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:02 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Nee hoor Stoel, wij kwamen er met 30 weken achter dat dametje gewoon niet zo hard groeide.. Ze bleek uiteindelijk ook dysmatuur te zijn...

We hebben uiteindelijk nog 2 extra groeiecho's gehad om de groei in de gaten te houden, zodat die niet te hard naar beneden gaan gaan maar dat gebeurde niet. Uiteindelijk woog ze net geen 2500 gram. Het is nog steeds geen groot kindje maar ze doet alles op haar eigen lijntje en dat is prima! :)
Ooh dat is fijn! De baby wordt nu al op zo'n 2365 gr geschat (gewicht v nu) (ben 35+3 nu) dus dat gewicht zal wel prima zijn..

We zullen t di horen.
pi_155175104
Hahaha wtf :D Als het góed is, beginnen je verloskundigen daar niet zelf over. Zo wel, zou ik ernstig aan ze twijfelen.
pi_155175165
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:01 schreef WupWup het volgende:
Hahaha wtf :D Als het góed is, beginnen je verloskundigen daar niet zelf over. Zo wel, zou ik ernstig aan ze twijfelen.
Heb je t tegen mij?
  donderdag 13 augustus 2015 @ 12:05:40 #84
50430 Yuki
Student Midwife
pi_155175217
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:03 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Heb je t tegen mij?
Ik denk tegen Jantina, wiens vk aangeeft dat ze bij de verzekering prima kan verdedigen dat ze een extra echo doet... Beetje raar idd, als ze daar uit zichzelf over begonnen is. Als antwoord op een vraag "wordt dat wel vergoed?" kan het natuurlijk prima.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_155175280
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wat een onzin :D

maar goed, jij merkt uiteindelijk niks van een onterechte declaratie hoor. :)
Ik vond het ergens wel logisch klinken. Want in het verleden is het blijkbaar vaker voorgekomen dat kind tijdens bevalling toch in stuitligging bleek te liggen. En dat was dan volgens haar steeds bij vrouwen met de placenta voor...

quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:05 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ik denk tegen Jantina, wiens vk aangeeft dat ze bij de verzekering prima kan verdedigen dat ze een extra echo doet... Beetje raar idd, als ze daar uit zichzelf over begonnen is. Als antwoord op een vraag "wordt dat wel vergoed?" kan het natuurlijk prima.
Het is de echoscopiste die zegt het te kunnen declareren bij de verzekering.
pi_155175300
Spannend stoel :*

Hier maarliefst twee extra groeiecho's want BMI van 32. En die suffe suikertest (de resultaten waren overigens om door een ringetje te halen. Dikke doei met je 'risico risico!! anders kunnen we je kindje niet in de gaten houden'-gezeik vk, nou is 't wel een keer afgelopen :@ )
pi_155175367
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:19 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Lijkt me onvermijdelijk :P

Gelukkig geeft vriendinlief niet om voetbal (al heeft ze wel een crush op Frank de Boer ontwikkeld die me zorgen baart), dus ik kan toekomstige kinderen gewoon een Ajax- en Oranje-shirt aantrekken en hoef me niet met die rare Rode Duivels bezighouden.

Dit krijg je nu met een man in dit topic
*Voetbalclub* tenuetje ligt hier al klaar :@ Een van de eerste dingetjes die ik voor baby gekocht heb O+
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
pi_155175386
quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:05 schreef Yuki het volgende:

[..]

+1 :Y

En dan nog klopt het gezwam over de vergoeding niet :D maar dat is probleem van de echoscopist en niet van Jantina verder.

Een verloskundige kan prima met haar handen voelen rond week 36 hoe baby ligt. Een eerste kind of placenta op de voorwand zijn dan echt geen belemmeringen. (Heel) hoog bmi kan dat wel zijn maar hoeft ook niet altijd. Dat voel je gewoon. Als je dan de ligging niet kunt bepalen, wat gewoon kan gebeuren natuurlijk, dan is het vroeg genoeg om in te sturen voor een echo.
Ik heb ook wel eens gehad dat ik bij een week of 37 echt twijfelde of het gewoonweg echt niet wist. Dat kan, dan is het een kwestie van even snel de echo erop en met 3 seconden heb je gezien of kind head first ligt of niet. Dat declareer ik dan zelf niet want echo staat naast de onderzoeksbank en turbo-echo dus och. Maar als je vk geen eigen apparaat heeft dan stuur je in naar een centrum en is declaratie prima.

Overigens ligt slechts 3% van de kinderen rond 36/37 weken in stuit. Daarbij is geen verband tussen ligging en placenta aan de voor- of achterzijde.
pi_155175436
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:11 schreef 1stGirl het volgende:

[..]

*Voetbalclub* tenuetje ligt hier al klaar :@ Een van de eerste dingetjes die ik voor baby gekocht heb O+
Ik heb niks met voetbal en mijn man nog minder. Op vakantie liep er een manneke met een Ajax pakje aan. Ik vond het vrij herkenbaar Ajax in ieder geval. Zegt mijn man: ik denk dat dat jongetje een pakje aan heeft van een of andere voetbalclub. ja schat, een of andere voetbalclub :')
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_155175479
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:07 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ik vond het ergens wel logisch klinken. Want in het verleden is het blijkbaar vaker voorgekomen dat kind tijdens bevalling toch in stuitligging bleek te liggen. En dat was dan volgens haar steeds bij vrouwen met de placenta voor...
Dat is een beetje oma verteld hoor :D ik denk dat je dat wel met een korrel zout mag nemen ;)
Onverwachte stuiten komen gewoon voor, een echo geeft geen garanties dat het kind zo blijft liggen. Het komt namelijk ook voor dat een kind bij 37 weken met de echo head first lag, bij 39 weken weken uitwendig duidelijk te voelen nog steeds head first en dat mevrouw dan bij 39+2 bevalt van kind, in stuit. Een echo is vooral handig voor wanneer je het niet voelt of twijfelt over de ligging. In die zin helpt het heus om de onverwachte stuiten te voorkomen. Dat waren vroeger de "ah kak dus tóch een stuit :') " gevalletjes.
Met een liggingsecho is niets mis op moment dat je verloskundige het niet weet/twijfelt. Maar standaard uitgevoerd is het vooral kassa voor de echopraktijk :+

En als je het zelf gewoon leuk vindt om nog eens te kijken dan is daar natuurlijk niets mis mee hè :) begrijp me nie verkeerd :*
pi_155175597
Mignonne, weet jij of stuitligging erfelijk kan zijn? Ik had laatst deze discussie met mijn moeder. Ikzelf ben in een stuitligging geboren, maar ook alle oudste van mijn tantes zijn in stuit geboren. Daarom weet mijn ma vrij zeker dat deze baby ook een stuit terecht komt.
Ik denk eerlijk gezegd dat het een beetje onzin is (en ze zegt tegenwoordig wel vaker rare dingen ;) )
Magisch theater
pi_155175710
Met mijn man hetzelfde Estrys, dat vind ik wel handig :)
Magisch theater
pi_155175740
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:20 schreef 1stGirl het volgende:
Mignonne, weet jij of stuitligging erfelijk kan zijn? Ik had laatst deze discussie met mijn moeder. Ikzelf ben in een stuitligging geboren, maar ook alle oudste van mijn tantes zijn in stuit geboren. Daarom weet mijn ma vrij zeker dat deze baby ook een stuit terecht komt.
Ik denk eerlijk gezegd dat het een beetje onzin is (en ze zegt tegenwoordig wel vaker rare dingen ;) )
Hmmm dat hangt er maar net van af.
In principe is stuit over het algemeen gewoon toeval. Baby ligt head first of niet zeg maar. Maar bij bijvoorbeeld bepaalde afwijkingen van de baarmoeder kan een stuitligging wel vaker voorkomen en die afwijkingen kunnen dan wel weer erfelijk zijn in sommige gevallen. Als bijvoorbeeld de baarmoeder een andere vorm heeft of als er veel vleesbomen zijn en zulks. Maar goed, dat is vrij zeldzaam. Er is wel een groot onderzoek geweest en daar uit zou wel blijken dat ouders die zelf in stuit hebben gelegen vaker een kind in stuit krijgen. Maar er zouden wel de nodige vraagtekens bij dat onderzoek zijn, ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar verder niet in verdiept heb.

Maar hey, on the bright side, zo te horen is een vaginale stuitbevalling van een eerste kind in jouw familie over t algemeen dus ook goed te doen ;) dus ik zou me er niet te druk om maken verder en het gewoon tzt zien ;)
pi_155176821
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:20 schreef 1stGirl het volgende:
Hoeveel oudste heeft je tante gehad dan? :P

Is het bij langere vrouwen ook lastiger te schatten hoe groot de baby is? Ik kreeg op de dag van mijn bevalling nog te horen dat Stip echt wel rond de 3500 gram zou zijn en hij bleek 4176 en dit hebben meerdere vk's zo verkeerd ingeschat.
pi_155176856
Ow ja hoor, ik wacht rustig af ;)
Mijn ma is wat dat betreft zenuwachtiger, want ik geloof dat het toch niet zo'n prettige bevalling was.

Ik heb een hele hoop tantes die allemaal één oudste hebben :)
Magisch theater
pi_155176870
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:11 schreef 1stGirl het volgende:
Ow ja hoor, ik wacht rustig af ;)
Mijn ma is wat dat betreft zenuwachtiger, want ik geloof dat het toch niet zo'n prettige bevalling was.

Ik heb een hele hoop tantes die allemaal één oudste hebben :)
Ahhh, ik miste de -s bij tante :+
pi_155176882
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:09 schreef Dot. het volgende:

[..]

Is het bij langere vrouwen ook lastiger te schatten hoe groot de baby is? Ik kreeg op de dag van mijn bevalling nog te horen dat Stip echt wel rond de 3500 gram zou zijn en hij bleek 4176 en dit hebben meerdere vk's zo verkeerd ingeschat.
Het gewicht is volgens mij altijd lastig in te schatten. Ik ben klein en bij mij zaten ze er bij de jongste ook zo'n beetje 500 gram naast
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_155177012
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:09 schreef Dot. het volgende:

[..]

Das een best verschil :Y
Dat meerdere vk's dat zo hebben ingeschat geeft wel een beetje aan dat je het goed verborgen hebt gehouden :P

Dat ligt doorgaans niet aan je lengte hoor. Dat schatten van gewicht is in feite heel eenvoudig qua handeling. Je voelt een kind gewoon tussen je handen en dan bedenk je je van wat heb ik hier vast, hoeveel gram is dat. Met ervaring leer je zo vanzelf inschatten wat je tussen je handen hebt.

Zoals een kaasboer op het oog goed kan inschatten welk stuk 500 gram kaas is, zo kan je vk over het algemeen inschatten wat ze tussen de handen heeft. Maar het blijft een schatting ja en afwijkingen aan beide kanten van t spectrum komen wel voor :Y en is voor mij ook de reden waarom ik er niet standaard een uitspraak over doe eigk. Als ik zeg 4 kilo dan raken veel mensen in paniek want z0mg 4 kilo!! en als je er naast zit qua gewicht krijg je dat weer te horen :D bovendien vergeten mensen wel eens dat een kind nog doorgroeit. Dus als ik bij 38 weken zeg dat baby nú 3400 gram is en kind wordt met 41+6 geboren en dan is t ineens ja jij zei 3400 gram maar hij is bijna 4 kilo. Ehm.. ja :') nevermind. :+ bovendien zegt gewicht naar mijn mening niet zo gek veel. Goed is goed zeg maar.
pi_155177072
Ik vond hem hierdoor wel lekker spekkie hoor O+ En het was vooral het hoofdje waar ik moeite mee had :+ Maar ze gingen wel meteen dreigen met suikerwater vanwege zn gewicht en we moesten al gaan bijvoeden bij -7%, omdat hij zo zwaar was.

Ik nam het ook allemaal met een korrel zout, want mijn moeder heeft geen enkel kind onder de 4 kilo gehad, dus ik verwachte dat ook niet bij mezelf. Vriend is ook niet erg klein.

Oh, ik ga zometeen mn baas inlichten. Ben heel benieuwd! Hij heeft de afgelopen weken namelijk hetzelfde nieuws gehad van 2 collega's en in ons kleine team hakt dat er best wel in :+
pi_155177144
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:23 schreef Dot. het volgende:
Ik vond hem hierdoor wel lekker spekkie hoor O+ En het was vooral het hoofdje waar ik moeite mee had :+ Maar ze gingen wel meteen dreigen met suikerwater vanwege zn gewicht en we moesten al gaan bijvoeden bij -7%, omdat hij zo zwaar was.

Ik nam het ook allemaal met een korrel zout, want mijn moeder heeft geen enkel kind onder de 4 kilo gehad, dus ik verwachte dat ook niet bij mezelf. Vriend is ook niet erg klein.
Dat vind ik altijd zo bijzonder :D 7% is 7%. Dat is dus al relatief. Een kind van 3 kilo die 7% is afgevallen is relatief net zoveel gewicht kwijt als een kind van 4 kilo die 7% kwijt is. Je maakt dus geen ander beleid ofzo alleen maar omdat het kind met een hoger gewicht startte, daar compenseerde die percentages nu juist al voor :')

Hier idem :Y Ik hou wel van spekkige baby's <3 drollies zijn het! In mijn familie ook allemaal grote baby's, mn zusje woog 3980 en dat was de lichtste van mn moeder :P mn broertje was geloof ik 4,5 kilo en ik als eerste kind 4100 gram. Dikbil :') Mn oma en tante ook grote kinders en ik dus ook. Ik maak me er niet zo erg druk om eigk en mijn verloskundige gelukkig ook niet (dat dan weer niet :') )

Succes met vertellen! Hopelijk reageert je baas wel leuk :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')