die wordt meegenomen in de winst-/verliesrekening. Zie je dus nergens expliciet.quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:36 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Wat in de samenvatting vermeld wordt lijkt puur de aflossing. Hoe de rente betaald wordt vind je nergens.
Vermoedelijk niet. uit overzicht Agium over de zolenman.quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:29 schreef Camogli het volgende:
48 maanden dus... Klopt de berekening dan wel?!?!
dat ook, maar in 48 maanden is die ton nog niet terug bij de investeerders op deze manier.quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Vermoedelijk niet. uit overzicht Agium over de zolenman.
Aflossing Kom lening:
2015 : Euro 22093.96
2016: Euro 23927.74
Vermoedelijk voor het gemak de hele annuiteit van een jaar in 2015 opgenomen terwijl het jaar al voor 3/4 voorbij is als de lening afgesloten wordt. Tja dat schiet niet echt op...............
Jawel je hebt een annuiteit over 4 jaar . In het begin wat meer rente en minder aflossing. dus de eerste twee jaren wat minder dan 25K per jaar aflossen de laatste 2 jaren wat meer dan 25K aflossen per jaar. Samen 100K terugbetalenquote:Op maandag 17 augustus 2015 17:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:
2015 : Euro 22093.96
2016: Euro 23927.74
dat doet KoM vaker. Ook bij de kerstwinkel wordt de aflossing van de eerste 12 maanden op 2015 geboekt.quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Jawel je hebt een annuiteit over 4 jaar . In het begin wat meer rente en minder aflossing. dus de eerste twee jaren wat minder dan 25K per jaar aflossen de laatste 2 jaren wat meer dan 25K aflossen per jaar. Samen 100K terugbetalen
Dus de hoogte van de eerste twee termijnen zal wel kloppen. Wat hier vermeld is is alleen de aflossing. De rente zit in een andere post.
Maar wat niet klopt is dat Agium in de voorstelling van zaken voor 2015 dat al 3/4 voorbij is een heel jaar aflossing opneemt.
Afijn ik heb geen zooltjes nodig, dus hoef geen incentive, dus ook geen investering. Kortom Ik geloof niet in de onderbouwing van dit project.
Ik ben ook van de partij. Wie vult die laatste 700 even in?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:52 schreef Groepfunder het volgende:
Van Tongeren Shipping BV op Investormatch heeft inmiddels ¤7.300 van de gevraagde ¤10.000,-. Met het tempo van gisteren zou het project in de eerste helft van deze week volgeschreven moeten zijn.
https://www.investormatch(...)-binnen-de-zeevaart/
In de op staat dat er voor kickstarter een apart topic is, daar zullen vast mensen zijn die je verder kunnen helpen. Ik heb zelf geen ervaring met kickstarter.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:41 schreef RustCohle het volgende:[/b
[b]Iemand die zelf via kickstarter (of iets dergelijks) een project is begonnen?
en nu is er weer 200 euro teruggetrokken. Iemand heeft niet binnen een half uur het bedrag overgemaakt....quote:
GC / Kickstarter NL #1 - Vanaf 29 april NL projecten!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:41 schreef RustCohle het volgende:
Kickstarter.com: World's largest funding platform for creative projects.
Voor iedereen die Kickstarter.com nog niet kent: het is een crowd funding site voor creatieve projecten. Doel is om geld aan te trekken, als de minimum limiet van een project is bereikt dan pas wordt je bod of 'pledge' werkelijk van je creditcard via Amazon afgeschreven en start de productie. Het is niet alleen techniek, het is van alles, van shows, een film maken, kunsttentoonstelling, chilisaus tot een robot. En je kunt ook zelf een project bedenken!![]()
Kickstarter projecten komen regelmatig in het nieuws, zoals op Engadget, BBC, CNN, Wired, noem maar op. Hier hoor je er niet zo veel van, ben benieuwd wie er hier op Fok! ook ervaring mee heeft.
Iemand die zelf via kickstarter (of iets dergelijks) een project is begonnen?
Toch bijna vol! Deze ondernemer heeft zijn gewenste bedrag in één week opgehaald via Investormatch! Ik denk dat kleine kredietbedragen voor startende platforms - waar ik Investormatch dan ook maar even toe reken - belangrijk zijn. Het genereert succesverhalen, zowel voor investeerders als voor kredietnemers en dat trekt nieuwe mensen aan. In dit draadje is door sommigen verzucht dat deze lening - en andere leningen - sneller zouden zijn volgelopen als ze door GVE waren aangeboden. Ik vermoed dat zij gelijk hebben, maar je moet je wel afvragen of dat voor investeerders wel zo gunstig is. Nu kon je rustig de pitch lezen en een weloverwogen beslissing nemen. Dat vind ik als investeerder ook belangrijker. Ik zie graag meer kleine leningen, met een laag risico en een (zeer) gunstig rendement bij AGD, Investormatch en anderen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:52 schreef Camogli het volgende:
[..]
en nu is er weer 200 euro teruggetrokken. Iemand heeft niet binnen een half uur het bedrag overgemaakt....
en de 200 euro's zijn weer teruggetrokken. Dit werkt zo niet...quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:07 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
En weer vol! Deze ondernemer heeft zijn gewenste bedrag in één week opgehaald via Investormatch! Ik denk dat kleine kredietbedragen voor startende platforms - waar ik Investormatch dan ook maar even toe reken - belangrijk zijn. Het genereert succesverhalen, zowel voor investeerders als voor kredietnemers en dat trekt nieuwe mensen aan. In dit draadje is door sommigen verzucht dat deze lening - en andere leningen - sneller zouden zijn volgelopen als ze door GVE waren aangeboden. Ik vermoed dat zij gelijk hebben, maar je moet je wel afvragen of dat voor investeerders wel zo gunstig is. Nu kon je rustig de pitch lezen en een weloverwogen beslissing nemen. Dat vind ik als investeerder ook erg belangrijker. Ik zie graag meer kleine leningen, met een laag risico en een (zeer) gunstig rendement bij AGD, Investormatch en anderen.
Precies. GVE heeft ook niet in 2011 een project van een miljoen geplaatst, maar is begonnen met kleine, vaak ook nog particuliere leningen. Nu plaatst niet een forum een dergelijk groot project, maar toch: 100K is al een gigantisch bedrag voor een beginnend platform.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:07 schreef Groepfunder het volgende:
En weer vol! Deze ondernemer heeft zijn gewenste bedrag in één week opgehaald via Investormatch! Ik denk dat kleine kredietbedragen voor startende platforms - waar ik Investormatch dan ook maar even toe reken - belangrijk zijn. Het genereert succesverhalen, zowel voor investeerders als voor kredietnemers en dat trekt nieuwe mensen aan. In dit draadje is door sommigen verzucht dat deze lening - en andere leningen - sneller zouden zijn volgelopen als ze door GVE waren aangeboden. Ik vermoed dat zij gelijk hebben, maar je moet je wel afvragen of dat voor investeerders wel zo gunstig is. Nu kon je rustig de pitch lezen en een weloverwogen beslissing nemen. Dat vind ik als investeerder ook erg belangrijker. Ik zie graag meer kleine leningen, met een laag risico en een (zeer) gunstig rendement bij AGD, Investormatch en anderen.
Toch ook wéér enkele fake reacties bij dit project.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:48 schreef crowd-fundi het volgende:
Zo, KoM wordt op een heel nette manier de les gelezen bij die boxenverhuurder.
wel interessant! Zo zie je maar weer...quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:58 schreef noppenkoning het volgende:
interessant stuk: https://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/593
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10111quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:05 schreef CRWD het volgende:
[..]
wel interessant! Zo zie je maar weer...
Wellicht kunnen we achterhalen om welk Horeca project het gaat voor een bedrag van ¤ 42.500,-
In april 2015
Die had je snel naar voren gehaald.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:06 schreef halftempo het volgende:
[..]
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10111
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |