abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155291035
Aan Aygodutch nog een een vraag gesteld naar aanleiding van de documenten m.b.t. investering in Infraunion. Wellicht ook interessant voor anderen.
quote:
Beste Han,

hartelijk dank voor de documentatie. Ik heb nog twee vragen:
1. waar kan ik de registratie vinden van de 5% extra die Aygodutch heeft toegezegd voor investeringen gedaan in de maand juli? Dit kan ik niet opmaken uit de bijgevoegde documenten.
2. kan ik een overzicht ontvangen op welke datum ik welk bedrag kan verwachten liefst opgebouwd uit: totaalbedrag, aflossing, rente.

Mvg,
Signature
pi_155291348
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:45 schreef Jackthe het volgende:
Aan Aygodutch nog een een vraag gesteld naar aanleiding van de documenten m.b.t. investering in Infraunion. Wellicht ook interessant voor anderen.

[..]

in de mail van de tot standkoming staat dat het betaal bedrag inclusief de extra fee is. Echter ontbreekt er bij mij ook een betaalschema. Ik kan de rente plus aflossing nu niet juist in mijn eigen CF administratie bijhouden.
Dat heb ik gemeld aan AGD, maar ik heb geen info aangaande een betaal schema ontvangen. Wellicht dat het nog komt, ze zijn bezig met allerlei aanpassingen.
pi_155291457
Ik heb ook ingeschreven op FashionUnited van Collin. Echter wilde ik die incentive wel hebben, maar dat irritante directe betalen gooide weer eens roet in het eten. Dan maar een wat lager bedrag.
pi_155292228
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:57 schreef CRWD het volgende:

[..]

in de mail van de tot standkoming staat dat het betaal bedrag inclusief de extra fee is. Echter ontbreekt er bij mij ook een betaalschema. Ik kan de rente plus aflossing nu niet juist in mijn eigen CF administratie bijhouden.
Dat heb ik gemeld aan AGD, maar ik heb geen info aangaande een betaal schema ontvangen. Wellicht dat het nog komt, ze zijn bezig met allerlei aanpassingen.
Ah, die had ik gemist. :) Scheelt weer iets in mijn cashflow overzicht. Inderdaad mis ik nog de andere informatie om mijn administratie compleet te maken.
Laten we ze maar even de tijd geven, dit komt vast ook op het fok!-wensenlijstje van Harm :D.
Signature
pi_155293841
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wel een goed verhaal. Ik mis alleen altijd jaarcijfers etc over de bedrijven op dit platform.
Zekerheden incl. hoofdelijke aansprakelijkheid lijken goed. Ook de drie jaar staan me wel aan.
Denk nog even na hoop dat het niet zo snel vol loopt.
Dat gebeurt wel vaak bij ccf heb ik het gevoel. Geen cijfers maar wel een leuk verhaal. Als iemand niet een paar kerncijfers wil geven dan is het voor mij een no go! Anderen denken blijkbaar hier anders over; vol!
pi_155296867
De lawine aan GvE-projecten vanwege de nieuwe fee-structuur komt niet los. KoM daarentegen heeft weer een nieuwe, wat mij betreft weer niet aantrekkelijk. Een negatief resultaat van 22k in 2015 maar een winst van 111k in het jaar daarop vind ik, zonder toelichting (kan ik althans niet vinden), opmerkelijk. Deze zin uit de analyse van Agium is voor mij onbegrijpelijk: 'Door het negatieve resultaat van 20K, wat gerelateerd aan het beperkte Eigen Vermogen is de rentabiliteit Eigen Vermogen procentueel een hoog negatief percentage. '
Ik pas.
https://www.kapitaalopmaat.nl/FootActive
  maandag 17 augustus 2015 @ 16:48:05 #232
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155297059
Ook weer enige onduidelijkheid over de looptijd. Bij "financieel" staat dat het om 60 maanden gaat.
pi_155297255
¤ 70 k eigen vermogen volgens de bijlage. In de tekst staat dat hij 25k eigen vermogen inbrengt. Kan er geen touw aan vastknopen...
pi_155297317
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:48 schreef crowd-fundi het volgende:
Ook weer enige onduidelijkheid over de looptijd. Bij "financieel" staat dat het om 60 maanden gaat.
Goed gezien. Ja, erg slordig. Vervolgens ga je je dan afvragen of de berekeningen van dat Agium nu op basis van 48 of 60 maanden is gebaseerd.
pi_155297441
ik ga er geen vragen meer over stellen want de antwoorden zijn vast weer vaag.
pi_155297500
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:56 schreef Horsemen het volgende:
Goed gezien. Ja, erg slordig. Vervolgens ga je je dan afvragen of de berekeningen van dat Agium nu op basis van 48 of 60 maanden is gebaseerd.
Aflossing lening de kom staat voor 2016 begroot op euro 23.927,74 dus de lening van 100000 euro zal dus wel in 5 jaar afgelost worden.
Misschien is er wel geprognotiseerd dat hij na 48 maanden in default gaat! :)
pi_155297585
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dat zal het zijn ja :+ :P
pi_155297600
Het percentage opgehaald geld bij de Bio Product Processor van AGD is de afgelopen dagen rustig opgelopen naar bijna 18% maar is nu tot stilstand gekomen. Het is hier al honderd keer gezegd maar een dergelijk project zou bij GvE in een dagje vol zitten.
pi_155297667
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:06 schreef Horsemen het volgende:
Het percentage opgehaald geld bij de Bio Product Processor van AGD is de afgelopen dagen rustig opgelopen naar bijna 18% maar is nu tot stilstand gekomen. Het is hier al honderd keer gezegd maar een dergelijk project zou bij GvE in een dagje vol zitten.
dat zouden die drie projecten bij investormatch ook zijn.
pi_155297756
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:08 schreef Camogli het volgende:

[..]

dat zouden die drie projecten bij investormatch ook zijn.
Ja, ze zullen er echt iets aan moeten doen om dat vlot te trekken....
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:12:54 #241
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155297761
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:06 schreef Horsemen het volgende:
Al die platformen zouden een link moeten opnemen naar dit forum! ;)
Maar ja, je gaat je eigen concurrentie niet organiseren. ;(
pi_155297762
Ik wacht het AGD project af, daar heb ik dus nog geen toezegging in gedaan. Dat doe ik nooit aan het begin, omdat ik geen flauw idee heb hoelang het wel niet gaat duren voordat het tot stand komt. Dan leg ik wel in als het einde in zicht komt. Wanneer ik een ander mooi project zie, dan gaan de middelen daar heen.

Ik heb weken geleden ook een aardige toezegging gedaan via greencrowd. Dat schiet ook niet op.
Ook bij KOM zou ik niet snel iets toezeggen in de begin fase (dat ligt aan het project). GVE en Collin wel weer.

Dat is denk ik ook de reden waarom je soms vrij forse bedragen aan het einde ziet, terwijl een project eerst onder de 40% blijft steken
pi_155297815
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:12 schreef CRWD het volgende:
Ik wacht het AGD project af, daar heb ik dus nog geen toezegging in gedaan. Dat doe ik nooit aan het begin, omdat ik geen flauw idee heb hoelang het wel niet gaat duren voordat het tot stand komt. Dan leg ik wel in als het einde in zicht komt. Wanneer ik een ander mooi project zie, dan gaan de middelen daar heen.

Ik heb weken geleden ook een aardige toezegging gedaan via greencrowd. Dat schiet ook niet op.
Ook bij KOM zou ik niet snel iets toezeggen in de begin fase (dat ligt aan het project). GVE en Collin wel weer.
Ja, dat is mede het probleem denk ik. Weer een kip en het ei verhaal.
pi_155297925
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, dat is mede het probleem denk ik. Weer een kip en het ei verhaal.
Jep, het is ook lastig. Als de toezeggingen vrijblijvend zouden zijn dan zou ik wel eerder iets grotere bedragen inleggen, maar dan wordt het helemaal een zootje. Dan is het project vol... en dan opeens toch niet en terug naar 60% :)
pi_155297988
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:18 schreef CRWD het volgende:

[..]

Jep, het is ook lastig. Als de toezeggingen vrijblijvend zouden zijn dan zou ik wel eerder iets grotere bedragen inleggen, maar dan wordt het helemaal een zootje. Dan is het project vol... en dan opeens toch niet en terug naar 60% :)
ik denk dat de combinatie zou kunnen werken:
1. Betalen als het project 90% is volgeschreven
2. Korte looptijd van max een maand.
pi_155298006
de massa's vertrouwen de wildgroei aan platformen gewoon niet. Dat veranderd ook niet 1, 2 3. Ik ben wel benieuwd wat AGD, KOM en investormatch zelf eigenlijk doen om investeerders te zoeken. Bijvoorbeeld enigszins acquisitie op DGA's oid... - Of natuurlijk het fok forum. - Daar schijnen de projecten ook wel een kapitaal injectie van te krijgen :)
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:23:21 #247
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155298054
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:20 schreef Camogli het volgende:

[..]

ik denk dat de combinatie zou kunnen werken:
1. Betalen als het project 90% is volgeschreven
2. Korte looptijd van max een maand.
Zencap probeert het met een nog kortere looptijd, maar tegelijkertijd nemen ze ook een loopje met die tijd. Vandaag weer een project met 20 dagen verlengd.
pi_155298144
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:23 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Zencap probeert het met een nog kortere looptijd, maar tegelijkertijd nemen ze ook een loopje met die tijd. Vandaag weer een project met 20 dagen verlengd.
zencap heeft dus eigenlijk een onbeperkte looptijd. Of een onbekende.
pi_155298214
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Aflossing lening de kom staat voor 2016 begroot op euro 23.927,74 dus de lening van 100000 euro zal dus wel in 5 jaar afgelost worden.
48 maanden dus... Klopt de berekening dan wel?!?!
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:36:41 #250
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155298408
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:29 schreef Camogli het volgende:

[..]

48 maanden dus... Klopt de berekening dan wel?!?!
Wat in de samenvatting vermeld wordt lijkt puur de aflossing. Hoe de rente betaald wordt vind je nergens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')