Das een goed idee want we missen nu 5 maanden waarin vast wel iemand geslaagd is en Bradster wil de OP vast wel even aanpassen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:41 schreef defokkingfoker het volgende:
Ik bijvoorbeeld
Weet alleen niet meer wanneer.. Kan het wel uitzoeken
Of het nou met d / t of dt is, mensen aanrijden gebeurd toch welquote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:44 schreef defokkingfoker het volgende:
En trouwens.. Het is aanrijdt
Met een spatie er tussen ook nog toch? aan rijdtquote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:44 schreef defokkingfoker het volgende:
En trouwens.. Het is aanrijdt
Gebeurt. [/GrammarNazi]quote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Of het nou met d / t of dt is, mensen aanrijden gebeurd toch wel
Ik word heel erg aangetrokken richting een BX, maar voor mijn budget vind je die niet in goede staat dus dat word hem niet.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 08:56 schreef dick_laurent het volgende:
Waar ik trouwens wel nieuwsgierig naar ben, wat voor koekblik ga je straks aanschaffen Braddie?
Dat was een grapjequote:Op woensdag 12 augustus 2015 03:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Gebeurt. [/GrammarNazi]
Maar aanrijdingen verwachten? Ben je zo niet-vertrouwd over jezelf, of heb je het over aan-komen-rijden?
Hoe dan ook, je hebt je kaartje (bijna dan). Gelukkig staat daar niet op hoeveel pogingen er nodig waren.
Gozer, ik zie toevallig nét deze staan bij v&a:quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik word heel erg aangetrokken richting een BX, maar voor mijn budget vind je die niet in goede staat dus dat word hem niet.
Het gaat bij mij nu puur om een auto met én plek voor 5 mensen én een grote kofferruimte (Voor wat band gear ) En hij mag niet veel zwaarder zijn dan 1150.
Denk niet dat hier 5 man + band gear in kan. En helaas is de auto 2x m`n budget (Budget is 750, vraagprijs is 1400..)quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gozer, ik zie toevallig nét deze staan bij v&a:
V&A / [TK] Audi A3 1.8 1997
Best dikke bak voor een schappelijke prijs op zich
Oei 750 is wel een redelijk minimaal bedragje.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Denk niet dat hier 5 man + band gear in kan. En helaas is de auto 2x m`n budget (Budget is 750, vraagprijs is 1400..)
(Met bandgear doel ik trouwens niet op een drumstel, maar op de gitaren, versterkers, kabels, statieven... Het drumstel en de P.A neemt de drummer maar mee Om maar even aan te geven dat de kofferbak nou ook weer niet massive hoeft te zijn)
Het hoeft ook zeker geen hele mooie auto te zijn, het voordeel is dat mijn vader monteur is dus die kan helpenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oei 750 is wel een redelijk minimaal bedragje.
Moet denk ik wel lukken met enig speurwerk, maar verwacht geen shiney autootje voor dat geld
Ik ben erg tevreden over mijn Astra ja.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:04 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het hoeft ook zeker geen hele mooie auto te zijn, het voordeel is dat mijn vader monteur is dus die kan helpen
Zo`n Astra als wat jij hebt, is dat niets?
Okee, misschien wat ongelukkig geformuleerd. Ik heb helemaal niets tegen je. Excuses, mocht dat nodig zijn.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:57 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat was een grapje
En niet meteen zo`n denigrerende toon in je post graag.
Thanks!! Of ik kom goed terug, of ik kom niet terugquote:Op woensdag 12 augustus 2015 02:17 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik geloof m'n ogen niet
Braddie is back
Inclusief rijbewijs zelfs
Gefeliciteerd knul
quote:Goedemorgen Braddie,
Nogmaals proficiat met het behalen van je rijbewijs! We zijn echt super blij voor jou!
Als het goed is moet je het uitslagformulier intussen via de mail hebben ontvangen maar ik heb deze ook in de bijlage toegevoegd.
Wat betreft het aantal lessen is een beetje lastig te zeggen omdat er best wel wat lessen zijn afgezegd en ik deze niet apart kan zien. Het totale aantal lessen komt in ieder geval op 187 lessen.
Je hebt er hard voor gewerkt en het heeft je allemaal niet meegezeten maar gelukkig heb je het met deze laatste rit mooi afgesloten, chapeau!
Heel veel succes en plezier met je rijbewijs en veel veilige kilometers toegewenst!
Met vriendelijke groet, A
Mijn leswagen was de nieuwste Volkswagen Polo en die reed echt heel relaxed en comfortabel. Ongeveer twee weken na het behalen van mijn rijbewijs heb ik een Opel Corsa uit 1997 gekocht en je merkt heeeeeel veel verschil met die nieuwe auto's. Alles is 'slechter', zoals zwaarder sturen, zwaardere pedalen en de versnellingspook schakelt minder soepel. Zal voor een deel ook wel aan de slijtage liggen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:58 schreef Braddie het volgende:
Hoe was jullie eerste keer rijden zonder instructeur trouwens?
Holy shit.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:03 schreef Braddie het volgende:
Trouwens, er wilde wat mensen weten hoeveel lesuur ik heb gehad.
Dus ik heb mijn rijschool even gemaild, en dit hebben ze teruggezegd.
[..]
Mijn ervaring was eigenlijk best positief over m'n eerste autootje. Ook in een nieuwste model Polo diesel gelest (nu twee jaar terug), heb na het behalen van m'n rijbewijs een Renault Clio uit 2000 gekocht, en die reed eigenlijk minstens net zo soepel. Schakelen deed die zelfs een stuk fijner!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:57 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Mijn leswagen was de nieuwste Volkswagen Polo en die reed echt heel relaxed en comfortabel. Ongeveer twee weken na het behalen van mijn rijbewijs heb ik een Opel Corsa uit 1997 gekocht en je merkt heeeeeel veel verschil met die nieuwe auto's. Alles is 'slechter', zoals zwaarder sturen, zwaardere pedalen en de versnellingspook schakelt minder soepel. Zal voor een deel ook wel aan de slijtage liggen.
Het is een kwestie van wennen, maar ik zou er wel eerst voor zorgen dat je de auto goed onder controle hebt voordat je in het drukke verkeer gaat rijden. Ik neem aan dat je ook alleen nieuwe en relaxte lesauto's gewend bent
Uhh whut? Je hebt pas drie rijlessen gehad, en kan nauwelijks rijden.... maar je hebt wel je 'eigen' auto?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:35 schreef 1marcelfilms het volgende:
Hoi ik heb straks mijn 3e les maar ik blijf gewoon enorm slecht rijden. Die les auto schakelt heel zwaar en stuurt ook anders dan mijn eigen auto
ook moet ik steeds in spiegels kijken en nog harder optrekken steeds.
Ja. mijn eigen auto rijd gewoon veel fijner.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:00 schreef dick_laurent het volgende:
Uhh whut? Je hebt pas drie rijlessen gehad, en kan nauwelijks rijden.... maar je hebt wel je 'eigen' auto?
Wat klopt er niet aan dit plaatje
Als je ondertussen lekker zelf auto rijdt op jouw manier?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:07 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
Ja. mijn eigen auto rijd gewoon veel fijner.
Hoeveel lessen zou ik ongeveer nodig hebben om gewoon goed te kunnen rijden?
ik ga hier gewoon niet eens verder op inquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:07 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
Ja. mijn eigen auto rijd gewoon veel fijner.
Hoeveel lessen zou ik ongeveer nodig hebben om gewoon goed te kunnen rijden?
Gebruik je eigen auto voor de lessenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:35 schreef 1marcelfilms het volgende:
Hoi ik heb straks mijn 3e les maar ik blijf gewoon enorm slecht rijden. Die les auto schakelt heel zwaar en stuurt ook anders dan mijn eigen auto
ook moet ik steeds in spiegels kijken en nog harder optrekken steeds.
nee kan niet.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:03 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Gebruik je eigen auto voor de lessen
Niet vliegen?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:24 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
nee kan niet.
Nou ja net les gehad ik moest weer rijden.
Lol nee?quote:
Misschien is het beter dat je je auto laat staan.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:24 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
nee kan niet.
Nou ja net les gehad ik moest weer rijden.
Ik les in een volkswagen golf uit 2014 en heb op eigen terrein een focus uit 2000 en een volkswagen UP uit 2013 getest, beide volkswagen tippen toch echt niet aan de focus uit 2000 naar mijn mening. Maar daar zal vast niet iedereen het mee eens zijnquote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:57 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Mijn leswagen was de nieuwste Volkswagen Polo en die reed echt heel relaxed en comfortabel. Ongeveer twee weken na het behalen van mijn rijbewijs heb ik een Opel Corsa uit 1997 gekocht en je merkt heeeeeel veel verschil met die nieuwe auto's. Alles is 'slechter', zoals zwaarder sturen, zwaardere pedalen en de versnellingspook schakelt minder soepel. Zal voor een deel ook wel aan de slijtage liggen.
Het is een kwestie van wennen, maar ik zou er wel eerst voor zorgen dat je de auto goed onder controle hebt voordat je in het drukke verkeer gaat rijden. Ik neem aan dat je ook alleen nieuwe en relaxte lesauto's gewend bent
Ik heb toevallig gelest in een up en nu een focus uit 2000, en ik vind de focus ook veel lekkerder sturenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:21 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik les in een volkswagen golf uit 2014 en heb op eigen terrein een focus uit 2000 en een volkswagen UP uit 2013 getest, beide volkswagen tippen toch echt niet aan de focus uit 2000 naar mijn mening. Maar daar zal vast niet iedereen het mee eens zijn
Zodeknetterquote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:03 schreef Braddie het volgende:
Trouwens, er wilde wat mensen weten hoeveel lesuur ik heb gehad.
Dus ik heb mijn rijschool even gemaild, en dit hebben ze teruggezegd.
[..]
Geen uren over je schouder turen. Je kan toch ook op de fiets achterom kijken?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:36 schreef 1marcelfilms het volgende:
Hoi ik moest vandaag zeg maar bij les iemand inhalen maar nu snap ik niet hoe je over je schouder moet kijken en ook nog recht sturen
iemand tips er voor?
dan zie ik te weinig. op de fiets kan het nietquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Geen uren over je schouder turen. Je kan toch ook op de fiets achterom kijken?
Niet over je schouder kijken! Gwn vol gas blijven bumper kleven, gaat die gene voor je vanzelf naar rechts. Als er rechts een berm/vangrail is dan kan je de gene voor je ook een klein tikje geven, hierdoor attendeer je hem op zijn langzame snelheidquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:36 schreef 1marcelfilms het volgende:
Hoi ik moest vandaag zeg maar bij les iemand inhalen maar nu snap ik niet hoe je over je schouder moet kijken en ook nog recht sturen
iemand tips er voor?
Lekker serieusquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:30 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Niet over je schouder kijken! Gwn vol gas blijven bumper kleven, gaat die gene voor je vanzelf naar rechts. Als er rechts een berm/vangrail is dan kan je de gene voor je ook een klein tikje geven, hierdoor attendeer je hem op zijn langzame snelheid
Je hoeft echt niet 180 graden met je hoofd te doen. Alleen je hoofd draaien, schouders hoeven niet mee te doen. In principe kijk je naast je. Wat achter je gebeurt kun je in je spiegels zien.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:36 schreef 1marcelfilms het volgende:
Hoi ik moest vandaag zeg maar bij les iemand inhalen maar nu snap ik niet hoe je over je schouder moet kijken en ook nog recht sturen
iemand tips er voor?
Te bedenken wat voor een dikke waggie je had kunnen halen als je na 30 lessen in één keer was geslaagd.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:03 schreef Braddie het volgende:
Trouwens, er wilde wat mensen weten hoeveel lesuur ik heb gehad.
Dus ik heb mijn rijschool even gemaild, en dit hebben ze teruggezegd.
[..]
Maar dan moest hij wel 5 jaar sparen, en als hij een auto toen gekocht had had hij vrij veel aan mrb enzo kwijt geweest incl de -2 schade vrije jaren en elk half jaar weer een nieuw oud barrel.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 00:26 schreef ScheurGleuf het volgende:
[..]
Te bedenken wat voor een dikke waggie je had kunnen halen als je na 30 lessen in één keer was geslaagd.
Wel bizar dat de uitkering zo hoog is, dat hij dit avontuur daarvan heeft kunnen betalen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 03:32 schreef DieselTank het volgende:
250 lessen van ons geld nou leuk
Ga eens werken joh lui mens
Mensen zoals braddie verkloten het als de rest, je kan wel op fok stoer doen met je uitkering maar het is eigenlijk toch hartstikke triest? Ga nou maar solliciteren en met je moeders seicanto naar je sollicitatie gesprekken.
In de problemen met wie??quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:29 schreef DieselTank het volgende:
Is het trouwens zo dat een rijschool / persoon niet iedereen die arijdt op 1 dag mag laten slagen? Anders komen ze in de problemen met de cjb ofzo???
Dat bedrijf die al die rijbewijzen beheerd.quote:
CBR dus.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:43 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Dat bedrijf die al die rijbewijzen beheerd.
Vertelde iemand mij, maar ik had mijn twijfel daarbij dus ik vraag het even hierquote:Op maandag 17 augustus 2015 21:17 schreef vannelle het volgende:
[..]
CBR dus.
En laat dat nou ook de instantie zijn die bepaalt of iemand slaagt of zakt voor een rijbewijs.
Hoezo denk je dat een rijschool dat bepaalt of zelfs in de problemen kan komen?
Posts verwijderd na mijn waarschuwing.quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:44 schreef Anne het volgende:
Ik vind het ook wel weer genoeg geweest met dat afzeiken.
Kee.quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:32 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Vertelde iemand mij, maar ik had mijn twijfel daarbij dus ik vraag het even hier
Dat weet je niet aangezien ze niet bepaald onafhankelijk zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
het is absoluut NIET zo dat het CBR een quotum van geslaagden hanteert laat staan dat het voor een rijschool negatieve gevolgen heeft als ze alleen maar goede kandidaten aanbieden.
Dat weet ik wél na jarenlang instructeur te zijn geweest.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 17:19 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Dat weet je niet aangezien ze niet bepaald onafhankelijk zijn.
Hoe kan een instantie objectief zijn als ze geen concurrentie hebben? Waarom zulke hoge prijzen? Als ze ons toch zo graag willen laten slagenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 17:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat weet ik wél na jarenlang instructeur te zijn geweest.
Al zou concurrentie geen kwaad kunnen, persoonlijk vind ik de prijzen nogal hoog.
En waarom precies zou een instantie zonder concurrentie niet objectief kunnen zijn?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 17:28 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Hoe kan een instantie objectief zijn als ze geen concurrentie hebben? Waarom zulke hoge prijzen? Als ze ons toch zo graag willen laten slagen
Lijkt me echt kut, zakken voor je examen terwijl je wel een perfecte rit reed.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 18:27 schreef DieselTank het volgende:
Maar ik hoor altijd dat ze niet geslaagd zijn omdat de examinator een slechte dag had
Je hebt toch je eigen auto waar je in rijdt? Hoe kun je dat lastig vinden dan?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 19:59 schreef 1marcelfilms het volgende:
Hoi ik ben weer terug ik heb nu 5 lessen gedaan maar ik vind het nog steeds wel lastig met veel dingen tegelijk doen. ook moet ik soms van rijstrook wisselen enzo en dat is nog wel redelijk te doen.
Ook vind ik snelheid wel lastig want theorie die ik wel ken zie ik bij het rijden niet en dan rij ik soms te langzaam.
Tja ik eigen auto is het wel relaxed met muziekje aan enzo maar bij les is het wel spannender zeg maar, en dat maakt het toch wel moeilijkerquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:14 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Je hebt toch je eigen auto waar je in rijdt? Hoe kun je dat lastig vinden dan?
Ja maar ik had 2 kleine ingreepjes maar dat was overbodig hoor echt waar ik had het allang gezien.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 19:19 schreef vannelle het volgende:
[..]
Lijkt me echt kut, zakken voor je examen terwijl je wel een perfecte rit reed.
Dat bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:33 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ja maar ik had 2 kleine ingreepjes maar dat was overbodig hoor echt waar ik had het allang gezien.
Rijden met een categorie voertuig waarvoor je geen rijbevoegdheid hebt. Om niet te spreken over je verzekering dat niet uit zal keren op grond van de tekst in de beruchte "kleine lettertjes".quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:17 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
Tja ik eigen auto is het wel relaxed met muziekje aan enzo maar bij les is het wel spannender zeg maar, en dat maakt het toch wel moeilijker
ligt eraan wat de reden van de ingreep is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus.
In de mening van de kandidaat gaat het gewoon geweldig.
Maar ondanks dat je de situatie gezien hebt heb je blijkbaar niet snel genoeg of op de goede manier gereageerd, vandaar de ingreep.
Ben ik het ergens wel en ergens niet mee eens. Ingreep = ingreep en zakken. Period. Als je zelfstandig rijdt zit er ook niemand naast je met extra pedalen die kan ingrijpen. En wat mij betreft mogen er ook best wel strenge controles komen dat niet de ene examinator met de voet al op de rem in het examen zit terwijl de ander onderuit gezakt met zijn voeten op het dashboard zit (doen ze natuurlijk niet, maar even bij wijze van spreken).quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 23:17 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
ligt eraan wat de reden van de ingreep is.
Het probleem zit 'm in de communicatie naar buiten toe. Misschien heb ik het alleen, maar het CBR komt op mij over als een grote black box. Er is nul transparantie.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 17:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
En waarom precies zou een instantie zonder concurrentie niet objectief kunnen zijn?
Geloof me, dat zijn ze echt wel. Al is het wel zo dat mensen die zakken meestal naar het CBR wijzen omdat ze hun eigen onvermogen niet toe willen of durven geven.
Wat de prijzen betreft ligt het anders, daar is een monopolipositie voor hun wel handig en nadelig voor de klanten.
Persoonlijk vind ik de tarieven buiten proportie, omgerekend ligt hun uurtarief hoger dan dat van een goede chirurg maar als klant heb je helaas geen alternatief.
Daar is ooit wel sprake van geweest maar waarom dat niet door is gegaan weet ik eerlijk gezegd niet.
Maar wordt er objectief geëxamineerd? Absoluut.
Je vergeet eigenwijze. Het is een grote, eigenwijze black box die zelf regeltjes lijkt te maken en graag op de stoel van aanklager, rechter en beul tegelijk gaat zitten.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 03:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het probleem zit 'm in de communicatie naar buiten toe. Misschien heb ik het alleen, maar het CBR komt op mij over als een grote black box. Er is nul transparantie.
Helemaal gelijk in, maar ik wilde het wat objectief houden. Het CBR zou zich alleen met theorie- en praktijkexamens moeten bezighouden, en niet met bestuurlijke maatregelen, zoals alcoholsloten of vorderen van rijbewijzen. Zelfs de eigen verklaring zou extern geregeld moeten worden. Zet het onder het verklaring omtrent gedrag en je hebt een prima controle. Volgens mij zelfs beter, want dan zijn de rotte appels veel makkelijker er tussenuit te plukken. Rijbewijzen zijn dan alleen voor gezonde personen zonder aantekening bij justitiequote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je vergeet eigenwijze. Het is een grote, eigenwijze black box die zelf regeltjes lijkt te maken en graag op de stoel van aanklager, rechter en beul tegelijk gaat zitten.
Het spijt me maar dat is niet waar.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 00:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ben ik het ergens wel en ergens niet mee eens. Ingreep = ingreep en zakken. Period.
Zoals ik eerder al typte was er een paar jaar geleden sprake van dat het CBR een concurrent zou krijgen maar dat is helaas niet door gegaan, de reden weet ik niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Helemaal gelijk in, maar ik wilde het wat objectief houden. Het CBR zou zich alleen met theorie- en praktijkexamens moeten bezighouden, en niet met bestuurlijke maatregelen, zoals alcoholsloten of vorderen van rijbewijzen. Zelfs de eigen verklaring zou extern geregeld moeten worden. Zet het onder het verklaring omtrent gedrag en je hebt een prima controle. Volgens mij zelfs beter, want dan zijn de rotte appels veel makkelijker er tussenuit te plukken. Rijbewijzen zijn dan alleen voor gezonde personen zonder aantekening bij justitie
Het rijbewijsregister is alleen ondergebracht bij het RDW omdat een dergelijk register alleen door de overheid mag worden bijgehouden, anders zou die database ook door het CBR beheerd worden.
Gvd niemand die mij gewoon wil helpenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 23:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Rijden met een categorie voertuig waarvoor je geen rijbevoegdheid hebt. Om niet te spreken over je verzekering dat niet uit zal keren op grond van de tekst in de beruchte "kleine lettertjes".
Dat moet vast erg relaxed rijden...
En dat zou dus ook niet mogelijk moeten zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:36 schreef vannelle het volgende:
Al is de 1 wat strenger dan de andere.
Nee! Zolang jij zonder rijbewijs zelf achter het stuur kruipt van een niet-les-auto waar geen instructeur naast zit!quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:46 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
Gvd niemand die mij gewoon wil helpen
Ach joh, dat is toch lekker zijn probleem..quote:Op woensdag 19 augustus 2015 17:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee! Zolang jij zonder rijbewijs zelf achter het stuur kruipt van een niet-les-auto waar geen instructeur naast zit!
Dat doe je gewoon niet. Punt!
bestaat er eigenlijk ook een 2marcelfilms?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:46 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
Gvd niemand die mij gewoon wil helpen
Totdat 'ie iemand aan gort rijdt.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:08 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ach joh, dat is toch lekker zijn probleem..
Ik heb ook weleens op een scooter gereden toen ik geen rijbewijs had. Het is wat..
Dat kan iedereen overkomen met een rijbewijs of geen rijbewijs. Zijn gasten die 30 jaar zonder rijden en geen boetes, ongeluk of wat. Dan heb je gasten met een rijbewijs die na 1 jaar al aan een cursus mogen.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 09:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Totdat 'ie iemand aan gort rijdt.
Gasten met een rijbewijs zijn verzekerd voor dat soort grapjes. Als jij in een rolstoel beland omdat je aangereden bent door iemand zonder rijbewijs moet je maar hopen dat diegene genoeg geld heeft om jou schade te betalen. Van een kale kip kun je niet plukken, en verzekering doet daar niets aan uit betalen...quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:46 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat kan iedereen overkomen met een rijbewijs of geen rijbewijs. Zijn gasten die 30 jaar zonder rijden en geen boetes, ongeluk of wat. Dan heb je gasten met een rijbewijs die na 1 jaar al aan een cursus mogen.
Je hoeft het me niet uit te leggen hoor, maar hij kan best een blokje om rijden als hij wat wil leren, parkeerplaatsje opzoeken. Dat daar gevolgen aan zitten dat is aan jezelf, maar op basis van aannames die je maakt rij je iedereen dus het ziekenhuis in als je het pasje niet bezit. Sorry maar dan sla je de plank behoorlijk mis.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Gasten met een rijbewijs zijn verzekerd voor dat soort grapjes. Als jij in een rolstoel beland omdat je aangereden bent door iemand zonder rijbewijs moet je maar hopen dat diegene genoeg geld heeft om jou schade te betalen. Van een kale kip kun je niet plukken, en verzekering doet daar niets aan uit betalen...
Je snapt mijn punt niet.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 12:56 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Je hoeft het me niet uit te leggen hoor, maar hij kan best een blokje om rijden als hij wat wil leren, parkeerplaatsje opzoeken. Dat daar gevolgen aan zitten dat is aan jezelf, maar op basis van aannames die je maakt rij je iedereen dus het ziekenhuis in als je het pasje niet bezit. Sorry maar dan sla je de plank behoorlijk mis.
Euhm, en dat hij alleen een "blokje om" rijdt of een parkeerplaatsje opzoekt is ook een aanname, die je nu zelf doet he.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 12:56 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Je hoeft het me niet uit te leggen hoor, maar hij kan best een blokje om rijden als hij wat wil leren, parkeerplaatsje opzoeken. Dat daar gevolgen aan zitten dat is aan jezelf, maar op basis van aannames enzovoort enzovoort bla bla.
Jawel, officieel kan dat indien je een uittreksel vd gemeente waar je woont meeneemt, geloof ik....quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:49 schreef delano.888 het volgende:
Je mag toch helemaal geen auto op je naam zetten als je geen rijbewijs hebt of wel?
Je hoeft me de regels niet uit te leggen, zoals ik al zei die ken ik allemaal wel.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet.
Ik zeg alleen dat ALS je iemand het ziekenhuis in rijdt, zonder pasje in je bezit, dat iedereen dan een veel groter probleem heeft dan ALS je iemand het ziekenhuis in rijdt met pasje in je bezit.
Ik heb nergens gezegd dat de kans groter is met/zonder pasje dat je iemand het ziekenhuis in rijdt.
Het gaat mij puur om het feit dat je onverzekerd rond rijdt.
Dat heeft ook gevolgen voor ongelukken die niet jou schuld zijn! Als jij (rondrijdend zonder rijbewijs) aangereden wordt door een andere auto die duidelijk de schuldige is, dan nog heb jij een probleem en zal de verzekering van de tegenpartij waarschijnlijk van jou geld willen zien!
Klopt maar als je dat doet dan vraag je er ook om, de snelweg oprijden of de stad in is nogal wat riskanter maar ik zie ZELF geen probleem als iemand even een parkeerplaatsje opzoekt hoor, deed ik destijds ook, met een benzine auto de koppeling onder controle krijgen. Scheelde me behoorlijk wat kosten qua lessen uiteindelijk.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Euhm, en dat hij alleen een "blokje om" rijdt of een parkeerplaatsje opzoekt is ook een aanname, die je nu zelf doet he.
Wie zegt dat ie niet gewoon de snelweg op gaat en weet ik veel wat? Hij beweert gewoon een auto te hebben, als in; bezitten. Dan geloof ik echt niet dat ie daar alleen sporadisch op een afgesloten parkeerterrein een blokje mee doet.
Maar goed, begin sws gevoel te krijgen dat die gast of keihard loopt te trollen of het iq van een pindarots heeft (of beiden) dus ik ga er verder niet meer op in
Jij stelt dat het bezit van een rijbewijs niet uit moet maken. Dus we gaan honderd jaar terug in de tijd, waarbij je een rijbewijs kon afhalen, of misschien terug naar 1983, waar je gewoon E bij B kreeg. Om maar bij de laatste groep te blijven, heb jij wel eens een gemiddelde 50+er zien rijden met iets achter hun auto geknoopt?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 12:56 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Je hoeft het me niet uit te leggen hoor, maar hij kan best een blokje om rijden als hij wat wil leren, parkeerplaatsje opzoeken. Dat daar gevolgen aan zitten dat is aan jezelf, maar op basis van aannames die je maakt rij je iedereen dus het ziekenhuis in als je het pasje niet bezit. Sorry maar dan sla je de plank behoorlijk mis.
Zullen we er anders Kamervragen van maken?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 14:28 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Jij stelt dat het bezit van een rijbewijs niet uit moet maken. Dus we gaan honderd jaar terug in de tijd, waarbij je een rijbewijs kon afhalen, of misschien terug naar 1983, waar je gewoon E bij B kreeg. Om maar bij de laatste groep te blijven, heb jij wel eens een gemiddelde 50+er zien rijden met iets achter hun auto geknoopt?
Het bezit van een rijbewijs is misschien niet altijd het bewijs van een goede rijvaardigheid, maar het helpt wel. Dat het rijbewijs zo is geëvolueerd is gewoon vanwege de ervaringen in het verleden.
Ja, ik vind ook niet altijd alles even zinnig, maar een rijbewijs vertegenwoordigt wel een bepaalde waarde, zowel aan technische rijvaardigheid als in psychisch opzicht, anders kunnen we allemaal net zo goed dit hele systeem afschaffen. Zou je daar een voorstander van willen zijn? Dat je roze kaart gewoon helemaal geen waarde meer heeft?
Amen. Aanhanger is daar wel een mooi voorbeeld van, ik heb BE en mijn moeder heeft het ook. Ik heb hem apart moeten halen, mijn moeder kreeg hem erbij. In theorie zou je verwachten dat het niveau rijvaardigheid met aanhangers gelijk is, in praktijk gaat dat je zeer tegenvallen. Mijn moeder rijdt er niet mee.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 14:28 schreef Ridocar het volgende:
Het bezit van een rijbewijs is misschien niet altijd het bewijs van een goede rijvaardigheid, maar het helpt wel. Dat het rijbewijs zo is geëvolueerd is gewoon vanwege de ervaringen in het verleden.
Ik hoopte dat je er in ieder geval iets zinnigs over mijn stukje ging zeggen, maar anders beschouw ik dit antwoord als: "je hebt helemaal gelijk"quote:Op donderdag 20 augustus 2015 14:43 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Zullen we er anders Kamervragen van maken?
Meestal betaalt een verzekering wel uit (mits de auto gewoon verzekerd is), maar wordt de schade verhaald op de bestuurder.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
...
verzekering doet daar niets aan uit betalen...
Jawel. En zelfs de verzekering mag op jouw naam staan.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:49 schreef delano.888 het volgende:
Je mag toch helemaal geen auto op je naam zetten als je geen rijbewijs hebt of wel?
Zijn het zulke plaatjes?quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:18 schreef Curiosity het volgende:
De plaatjes bij het CBR zijn heel duidelijk .
Cquote:Op maandag 24 augustus 2015 16:03 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Zijn het zulke plaatjes?
[ afbeelding ]
Nee, echte foto's.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:03 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Zijn het zulke plaatjes?
[ afbeelding ]
Dit dus.quote:
Zo een vraag zul je (denk)ik niet krijgen, tenminste kreeg ik niet.. Maar deze vraag is toch wel heel simpel? B- en C kan het namelijk niet zijn, dan blijft A over.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:13 schreef roos94 het volgende:
Ik heb deze week mijn theorie examen, maar ik krijg echt veel vragen in de oefenexamens waarover gewoon níets te vinden is in mijn theorieboek.
Voorbeeldje:
[ afbeelding ]
Staat helemaal niets over in mijn boek. Heb ik gewoon een verkeerd boek of wat?
Is dat uberhaupt Nederlands dan????? Iemand die rijondericht geeft?? Wtf is dat dan? Belgisch ofzo? Maar de instructeur of ''de toezichthouder'' is bij het autorijbewijs juridisch verantwoordelijk bij bijv. schade/boetes enz. Bij motor is dat weer niet , dan ben je het zelf.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:13 schreef roos94 het volgende:
Ik heb deze week mijn theorie examen, maar ik krijg echt veel vragen in de oefenexamens waarover gewoon níets te vinden is in mijn theorieboek.
Voorbeeldje:
[ afbeelding ]
Staat helemaal niets over in mijn boek. Heb ik gewoon een verkeerd boek of wat?
Ik heb deze, van Lens, uit 2014
[ afbeelding ]
Ik kreeg wel zulke rare vragen en naar mijn mening veel te weinig borden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:17 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Zo een vraag zul je (denk)ik niet krijgen, tenminste kreeg ik niet.. Maar deze vraag is toch wel heel simpel? B- en C kan het namelijk niet zijn, dan blijft A over.
Ik leerde uit een boekje van de ANWB, alles stond daar in. Voorzover ik het kan herinneren.
Maak eens een oefenexamen van Vekabest, die vondt ik het meest op een echt examen lijken (2012 of 2013 was online te downloaden)
quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:03 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Zijn het zulke plaatjes?
[ afbeelding ]
Die staan in theorieboeken,alhoewel anders.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:18 schreef Curiosity het volgende:
De plaatjes bij het CBR zijn heel duidelijk .
Ik heb gisteren theorieboeken set van Verkeersrijschool Tempo Den Haag(38e druk is recent) gekocht,ga even zoeken of het er in staat.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:13 schreef roos94 het volgende:
Ik heb deze week mijn theorie examen, maar ik krijg echt veel vragen in de oefenexamens waarover gewoon níets te vinden is in mijn theorieboek.
Voorbeeldje:
[ afbeelding ]
Staat helemaal niets over in mijn boek. Heb ik gewoon een verkeerd boek of wat?
Ik heb deze, van Lens, uit 2014
[ afbeelding ]
Nogmaals gefeliciteerd! Fijn he!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 02:58 schreef Rick25 het volgende:
Ben ik weer.
Wanneer mag ik nou ook eens in het OP? Ben geslaagd tijdens nummertje 205 en mijn egootje moet zo nu en dan ook eens gestreeld worden 😝
quote:Zonder noemenswaardige dingen eigenlijk. Nog steeds geen toeterende mensen gehad, geen middelvingers, geen boze blikken.
Eigenlijk kun je dat helemaal niet over jezelf zeggen. Dingen die je niet gezien hebt heb je namelijk niet gezien. Het feit dat ze niet voor gevaar hadden kunnen zorgen kan net zo goed door de last-minute ingreep van een andere weggebruiker zijn gekomen!quote:Heb in die 2000 zelfstandige kilometers nog niet 1x iets gemist dat voor gevaar kan zorgen. Met een instructeur ben je toch wat nonchalanter. Als ik iets niet zie, ziet hij het wel. Dat soort werk.
Toch wel netjes met toegestane kinderzitjes he?quote:Eerste keer snelweg zat ik hem toch wel te zweten en te stressen. Even naar Schiphol gereden. Op zich niets moeilijks aan maar ik had wel gelijk een ventje van 2 achterin en een baby van 5 maanden oud.
Hier in Deventer trokken die bumperklevende idioten zich vrij weinig aan van die L toen ik les had...quote:Wel moet ik zeggen, ik irriteer me wel mateloos aan andere weggebruikers. Mensen gedragen zich toch echt een stuk netter als er een L op je auto staat. Bumperklevers heb ik nooit gehad in die leswagen en nu heb ik ze constant.
Dat is na de eerste remactie toch niet meer onverwachts? Dan weet je dat die aan het prutsen is en je dus iets meer afstand wilt houden!quote:Wat misschien nog vervelender is zijn bumperklevers voor je. Dat degene voor je dus kleeft bij zijn voorganger en dat ie dus constant onverwachts op de rem zit en dergelijke.
Lijkt me verstandig om niet met een stijve rond te gaan rijden, is toch weer een vorm van afleidingquote:Verder krijg ik ook echt een slappe van schildpadjes.
Boetes heb ik in de twee jaar dat ik m'n rijbewijs had gelukkig nog niet! Ik hoop dat dat zo blijft...quote:Overigens heb ik vandaag mijn eerste boete gehad. Geflitst terwijl ik in Noordwijk 6km te hard reed. 6 fucking km😂😂
Ik doe zelf ook altijd wat voorzichtiger met lesauto's, maar ik heb wel eens gehoord van wat ze "lesautootje pesten" noemen. Gewoon irritant doen. En als excuus zeggen ze dan: "Ja, dan leren ze vast hoe het echt werkt".quote:Op woensdag 26 augustus 2015 02:58 schreef Rick25 het volgende:
Ben ik weer.
(...)
Wel moet ik zeggen, ik irriteer me wel mateloos aan andere weggebruikers. Mensen gedragen zich toch echt een stuk netter als er een L op je auto staat. Bumperklevers heb ik nooit gehad in die leswagen en nu heb ik ze constant. Ook op de snelweg als je bij Amsterdam een file nadert is het echt een verschrikking dat ze kleven terwijl je een baby en een ventje van 2 achterin hebt zitten.
(...)
http://theorieboek.nl/ van Lensquote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
Bij welke toko doe je die oefenexamens? En kop op! Echt niet je hele examen zal vol zitten met dit soort debiele vragen.
Kom op! Beetje vertrouwen in jezelf! Als je daar nog nooit van hebt gehoord en je hebt wel goed geleerd dan is het dus duidelijk onjuist.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:18 schreef roos94 het volgende:
Lichtarmaturen van een auto mogen alleen voorzien zijn van xenonverlichting, is dat juist? Echt, wtf.. Nooit van gehoord, nooit gelezen etc.
ZO heb ik het geleerd: Kijk je hem in z'n nek of bek? Dan heeft die voorrang.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:13 schreef roos94 het volgende:
Thanks!
Nog 1 vraagje; ik kom er echt niet uit wat betreft de voorrang met voetgangers. Als de auto rechtdoor gaat, en aan de rechterkant van de weg wil iemand oversteken, moet je die dan voor laten gaan omdat die op dezelfde weg rechtdoor wilt als de auto? Of is dit alleen bij afslaan ? Op internet zie ik een miljoen verschillende antwoorden..
Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor. Dus of het nou voetgangers zijn of fietsers , als jij afslaat moet je al het overige verkeer voor laten gaan die op dezelfde weg rechtdoor blijft gaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:13 schreef roos94 het volgende:
Thanks!
Nog 1 vraagje; ik kom er echt niet uit wat betreft de voorrang met voetgangers. Als de auto rechtdoor gaat, en aan de rechterkant van de weg wil iemand oversteken, moet je die dan voor laten gaan omdat die op dezelfde weg rechtdoor wilt als de auto? Of is dit alleen bij afslaan ? Op internet zie ik een miljoen verschillende antwoorden..
Dat is een goede. Die website die dit plaatje maakte zegt dat de voetganger voorrang heeft. Maar volgens mij klopt dat niet want voorrangsborden gelden niet voor voetgangers. En zou de auto technisch dus voorrang moeten hebben. Die zitten immers op een ''voorangsweg''. En borden gaat boven verkeersregelsquote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:42 schreef roos94 het volgende:
Dank!! Dus dit geldt alleen bij afslaan? En ook als er een voorrangsbord is die de auto voorrang geeft?zoals op het plaatje
Volgens mij moet je iedereen voor laten gaan als je een bocht maakt.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:52 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Dat is een goede. Die website die dit plaatje maakte zegt dat de voetganger voorrang heeft. Maar volgens mij klopt dat niet want voorrangsborden gelden niet voor voetgangers. En zou de auto technisch dus voorrang moeten hebben. Die zitten immers op een ''voorangsweg''. En borden gaat boven verkeersregels
En je hebt nog meer omstandigheden waarbij je een voetganger moet voor laten als autobestuurder zijnde
Dat had ik ook. Af en toe leek het net of je zat te lessen met duizenden instructeurs om je heen. Als je het dan zo graag wilt uitleggen, waarom begin je dan geen rijschool?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:04 schreef OudeBok het volgende:
Ik heb juist sinds ik niet meer in die lesauto zit amper nog last van irritante mensen .
Een bestuurder die op een voorrangsweg rijdt moet voorrang krijgen van bestuurders op alle kruisende wegen. Maar verkeersborden die de voorrang regelen, regelen de voorrang tussen bestuurders onderling en niet tussen voetgangers en bestuurders. Dus in feite moet je dan wel voetgangers voor laten gaan begrijp ik. Wat een gedoe allemaal :pquote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:08 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Volgens mij moet je iedereen voor laten gaan als je een bocht maakt.
Komt wel goed, ik had dinsdag maar één vraag waarbij ik echt dacht 'wtf' (ook iets technisch ). Als je alle regels en borden kent dan haal je het gewoon. Ik maakte me vooral druk over gevaarherkenning, maar dat viel ook mee!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:18 schreef roos94 het volgende:
Beetje laat, maar bedankt voor jullie reacties!
Morgen m'n theorie examen, hopen dat ik het haal.
Vandaag tijdens een oefenexamen kreeg ik weer zo'n achterlijke vraag. : Lichtarmaturen van een auto mogen alleen voorzien zijn van xenonverlichting, is dat juist? Echt, wtf.. Nooit van gehoord, nooit gelezen etc. Als ik morgen zulke vragen krijg dan ga ik 't nooit halen.
Imho terecht. Door rood rijden...quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:37 schreef rssaftw het volgende:
Ik denk dat veel instructeurs zo iemand hadden laten zakken.
Je had moeten zakken... Door rood rijdenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:37 schreef rssaftw het volgende:
Het maakt trouwens wel heel veel uit wie je rijexamen beoordeeld. Ik reed namelijk letter tijdens mijn examen 1x door oranje en 1x door rood. Maar doordat hij zag dat ik goed kon rijden heeft hij me wel laten slagen. Ik denk dat veel instructeurs zo iemand hadden laten zakken.
Het theorie examen is best te doen als je er goed voor geleerd hebt. Hoewel ik toch altijd verbaasd was dat er mensen al meer dan 10x over gedaan hadden.
Op die manier ben ik 3x gezakt, met 1 fout te veel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:41 schreef roos94 het volgende:
Gezakt deel 1 had ik maar twee fouten, maar deel 2 had ik zes fout en je mocht maar vijf fouten hebben
Wat is deel 1 en wat is deel 2?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:41 schreef roos94 het volgende:
Gezakt deel 1 had ik maar twee fouten, maar deel 2 had ik zes fout en je mocht maar vijf fouten hebben
Deel 1 is gevaarherkenning, je mag 12 fout hebben.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat is deel 1 en wat is deel 2?
Ohw, is dat nog steeds zo. Ik vond gevaarherkenning altijd een beetje bullshit (en vind dat nog steeds), want je mag de helft fout hebben. Hoezo, het CBR gelooft er wel in?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:00 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Deel 1 is gevaarherkenning, je mag 12 fout hebben.
Deel 2 is kennis & regels, je mag 5 fout hebben.
Volgende keer niet je theorieboek meer open doen en alleen een paar oefenexamens maken, verder niet teveel twijfelen en wellicht had je de eerste keer gewoon pech.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:08 schreef roos94 het volgende:
Vind het klote. Heb verdomme meer dan 45 oefenexamens gemaakt en ken het theorieboek zo goed als uit mn kop. En dan nog zakken sommige mensen kijken hun boek een paar x door en slagen wel
Balen, wat had je fout dan?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:08 schreef roos94 het volgende:
Vind het klote. Heb verdomme meer dan 45 oefenexamens gemaakt en ken het theorieboek zo goed als uit mn kop. En dan nog zakken sommige mensen kijken hun boek een paar x door en slagen wel
Hoezo doe je nu pas theorie-examen? Je had al heel veel lessen gehad toch?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:18 schreef roos94 het volgende:
Beetje laat, maar bedankt voor jullie reacties!
Morgen m'n theorie examen, hopen dat ik het haal.
Vandaag tijdens een oefenexamen kreeg ik weer zo'n achterlijke vraag. : Lichtarmaturen van een auto mogen alleen voorzien zijn van xenonverlichting, is dat juist? Echt, wtf.. Nooit van gehoord, nooit gelezen etc. Als ik morgen zulke vragen krijg dan ga ik 't nooit halen.
Met een theorie-examen moet je leren alsof je een tien wil halen. Je moet het hele boek van binnen en buiten kennen en nog meer. Dan slaag je 99% van de tijd. Maar veel mensen leren om een voldoende te scoren en dat is niet genoeg. Daarom zakken er zoveel mensen, je moet gewoon een andere instelling hebben als het op theorie-examen aankomt.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:37 schreef rssaftw het volgende:
Het theorie examen is best te doen als je er goed voor geleerd hebt. Hoewel ik toch altijd verbaasd was dat er mensen al meer dan 10x over gedaan hadden.
Ligt natuurlijk aan hoeveel lessen je nodig hebt. Je moet sowieso je theorie plus voertuigbeheersing + verkeersdeelneming halen. Ik heb zelf net mijn theorie gehaald en ik reken op een 1500 euro maximaal inclusief examens. Ligt er ook een beetje aan hoe snel je het oppakt. Heb je een autorijbewijs? Want met de brommer ben je natuurlijk een andere plek op de weg gewend. Daarnaast zijn er natuurlijk ook gewoon de gewone verschillen, een motor is veel zwaarder, meer kracht, snellere acceleratie enz...quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:46 schreef Posergoth6667 het volgende:
Weet iemand hier toevallig wat een normaal bedrag is voor een motorrijbewijs met alles er op en aan? Ik kan zo op een motor stappen en naar spanje rijden, dat is niet zo moeilijk. heb zelfs in een duister verleden al een keer het parkeerterrein stuk gehaald maar dat is al jaren verlopen. helm, kleding en handschoenen heb ik ook gewoon liggen voor dagelijks gebruik op de snelle schakel brommert.
De bromfiets waar ik het meeste op rij is zwaarder dan de motor van een vriend van me (kleine 125cc sport motor). Mijn brommer is ook als 125 verkrijgbaar, alleen het motorblok is verschillend. Zelfde frame, remmen etc. Moet zeggen, mijn brommer is iets hoogtoeriger en op zijn motor is het daardoor iets makkelijker rijden. Ik kan echt gewoon opstappen en rijden, of het nu een sport, toer of cross motor is. Ik ga wel gewoon voor een A, zie niet in waarom ik lichter zou gaan. Ik heb al een rijbewijs. Theorie moet zo te halen zijn, was voor mijn auto ook maar even een avondje of 3/4 leren en gaan. Dat eerste examen lijkt me ook wel goed te doen, die heb ik zelfs al een keer gehaald.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:09 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk aan hoeveel lessen je nodig hebt. Je moet sowieso je theorie plus voertuigbeheersing + verkeersdeelneming halen. Ik heb zelf net mijn theorie gehaald en ik reken op een 1500 euro maximaal inclusief examens. Ligt er ook een beetje aan hoe snel je het oppakt. Heb je een autorijbewijs? Want met de brommer ben je natuurlijk een andere plek op de weg gewend. Daarnaast zijn er natuurlijk ook gewoon de gewone verschillen, een motor is veel zwaarder, meer kracht, snellere acceleratie enz...
en voor welke variant ga je? a1 , a2 of a ?
Niet stressen en blijven oefenen.. het is pas je eerste les héquote:Op woensdag 2 september 2015 15:01 schreef GtaRipper het volgende:
jn eerste rijles gehad. Het eerste uur was vooral sturen, richting aangeven en de goede procedures qua spiegels en kijken. Dat ging uitstekend. Het moment dat ik moest gaan schakelen in het tweede uur, echter, ging het helemaal fout. Veel ruzie met mijn voeten gehad, daarnaast schakelde ik iedere keer verkeerd (ik vermoed door te veel kracht zetten), ik ging met opschakelen van 2 naar 3 bijvoorbeeld te vaak per ongeluk naar 5, en met terugschakelen van 3 naar 2 per ongeluk naar 4. Heeft iemand misschien tips voor me om dit beter onder de knie te krijgen? Ik raak op de een of an
Is schakelen mogelijk thuis te oefenen?quote:Op woensdag 2 september 2015 15:07 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Niet stressen en blijven oefenen.. het is pas je eerste les hé
Duurt misschien nog wel een aantal lessen voordat je het echt onder de knie hebt.
Ja, kost wel wat.quote:Op woensdag 2 september 2015 15:07 schreef GtaRipper het volgende:
[..]
Is schakelen mogelijk thuis te oefenen?
Onzin dit. Ik ben klein en mijn motor weegt toch echt wel 200kg, en dat gaat prima. Loop er zo mee de garage in en zeker als het ding eenmaal rijdt, merk je niks meer van dat gewicht. Als 'ie ligt krijg ik hem vast niet in m'n eentje overeind maar da's een kwestie van niet neerleggen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:45 schreef Roces18 het volgende:
Een sportmotor heeft natuurlijk een laag gewicht. Zo veel mogelijk pks per kg. Een schakelbrommer weegt denk max honderd kg. Een beetje toermotor met zat pk weegt al gauw 200-250kg. Best een verschil. Niets voor kleine vrouwen dus haha
Veel plezier met lessenquote:Op woensdag 2 september 2015 15:01 schreef GtaRipper het volgende:
Ik heb gisteren dus mijn eerste rijles gehad. Het eerste uur was vooral sturen, richting aangeven en de goede procedures qua spiegels en kijken. Dat ging uitstekend. Het moment dat ik moest gaan schakelen in het tweede uur, echter, ging het helemaal fout. Veel ruzie met mijn voeten gehad, daarnaast schakelde ik iedere keer verkeerd (ik vermoed door te veel kracht zetten), ik ging met opschakelen van 2 naar 3 bijvoorbeeld te vaak per ongeluk naar 5, en met terugschakelen van 3 naar 2 per ongeluk naar 4. Heeft iemand misschien tips voor me om dit beter onder de knie te krijgen? Ik raak op de een of andere manier namelijk vaak in paniek na het verkeerd schakelen, en vergeet ik de complete layout van de versnellingspook.
Alvast bedankt!
Dankjewel!quote:Op woensdag 2 september 2015 15:54 schreef Messina het volgende:
[..]
Veel plezier met lessen
Niet teveel stressen over het schakelen/koppelen, dat komt vanzelf goed
Als jij niet zenuwachtig wordt van een examen zou ik die ttt laten schieten. Je moet dan wel bijzondere verrichtingen doen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 19:20 schreef Colbie het volgende:
Hé, wat leuk dat hier een topic over is!
Ik ben nu twee maanden bezig, zit nu op 18 lessen. Op dit moment bezig met de bijzondere manoeuvres, kreeg vandaag tijdens m'n rijles te horen dat het de goede kant op gaat ik vind het nog steeds hartstikke leuk om te rijden, ben zo blij dat ik hier eindelijk het geld voor had
Ik heb een ttt in m'n pakket, maar mijn instructeur heeft liever dat ik ze omzet in rijlessen. Ik voel me prima op m'n gemak in de auto dus denk eigenlijk ook niet dat ik een ttt echt nodig heb. Wat zijn jullie ervaringen? Veel baat bij gehad?
Als ie van 2 naar 5 gaat dan heb je de pook wat krampachtig vast denk ik. In principe springt de pook terug naar t midden als je hem uit de versnelling haalt. Lichtjes omhoog duwen uit 2, pook springt naar midden en rustig omhoog duwen naar 3.quote:Op woensdag 2 september 2015 15:01 schreef GtaRipper het volgende:
Ik heb gisteren dus mijn eerste rijles gehad. Het eerste uur was vooral sturen, richting aangeven en de goede procedures qua spiegels en kijken. Dat ging uitstekend. Het moment dat ik moest gaan schakelen in het tweede uur, echter, ging het helemaal fout. Veel ruzie met mijn voeten gehad, daarnaast schakelde ik iedere keer verkeerd (ik vermoed door te veel kracht zetten), ik ging met opschakelen van 2 naar 3 bijvoorbeeld te vaak per ongeluk naar 5, en met terugschakelen van 3 naar 2 per ongeluk naar 4. Heeft iemand misschien tips voor me om dit beter onder de knie te krijgen? Ik raak op de een of andere manier namelijk vaak in paniek na het verkeerd schakelen, en vergeet ik de complete layout van de versnellingspook.
Alvast bedankt!
De leercurve wordt gaandeweg steeds minder steil, verbeteringen zijn dus minder goed zichtbaar.quote:Op zaterdag 5 september 2015 10:28 schreef 1marcelfilms het volgende:
Nou ik ben boos hoor, 10 lessen verder en nog heb ik niet het idee dat ik iets geleerd heb.
Dan stop je maarquote:Op zaterdag 5 september 2015 10:28 schreef 1marcelfilms het volgende:
Nou ik ben boos hoor, 10 lessen verder en nog heb ik niet het idee dat ik iets geleerd heb.
Vond je het zelf ook tof om dat soort antwoorden te krijgen toen je zelf nog aan het lessen was en vragen had?quote:
Er is een verschil tussen leren en oefenen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:58 schreef 1marcelfilms het volgende:
Nou ja bij rijles zit ik in een auto en naast mij zit een mevrouw maar die zegt nog steeds dezelfde dingen als eerst. zoals schakelen enzo en remmen
En wat zei je rij-instructeur daarop toen je vertelde hoe je erover voelde?quote:Op zaterdag 5 september 2015 10:28 schreef 1marcelfilms het volgende:
Nou ik ben boos hoor, 10 lessen verder en nog heb ik niet het idee dat ik iets geleerd heb.
Lekker simpel.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:04 schreef Roces18 het volgende:
dan neem je toch gewoon een andere
heb ik ook 1x gedaan
die gast liet me alleen maar beetje rijden
gaf geen op of aanmerkingen
zei alleen, ga hier maar naartoe of hierheen
tja dat kan ik zonder hem ook wel
Hele aardige man is het wel. Hij kan je af en toe wel flink afstraffen als je gevaarlijk rijdt bijvoorbeeld, dan gaat hij zijn stem verheffen. Niet dat hij boos wordt, maar dat je even flink wakker wordt geschud.quote:Op zondag 6 september 2015 19:13 schreef Colbie het volgende:
^ Komt vanzelf, het went snel genoeg! Ik had in het begin best wel wat moeite met terugschakelen voor bochten/rotondes en ben nog steeds wel eens te laat klaar - dan heb ik de koppeling nog ingedrukt terwijl ik de bocht al instuur en dat mag dus niet.. Hoe vind je het rijden? Heb je een leuke rij-instructeur?
Mooi, theorie is voor velen toch wel het grootste obstakel voor dat roze pasje.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:52 schreef Opsonisatie het volgende:
Heuy, autotheorie gehaald. Weer een stapje closer voor rijbewijs
Haha, was m'n tweede keer. Eerste keer gezakt met een foutje teveel.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:03 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Mooi, theorie is voor velen toch wel het grootste obstakel voor dat roze pasje.
Wel grappig om te lezen. Dit gaat op een gegeven moment compleet automatisch.quote:Op zondag 6 september 2015 18:29 schreef GtaRipper het volgende:
Tweede les inmiddels gehad. Het kwartiertje dat ik in mijn vader zijn auto heb geoefend heeft een hoop verschil gemaakt naar mijn gevoel. Heb maar twee maal in een tijdsbestek van twee uur in de verkeerde versnelling gezeten, kon dus wat meer op het verkeer letten ook omdat het blind ging. Het blijft wel een uitdaging om bijv in rotondes af te remmen, terug naar zijn twee te gaan en als je er uit bent weer heel kort naar zijn drie alvorens je weer bij de volgende rotonde komt en het hele proces opnieuw begint. Ik denk dat het gewoon heel erg wennen is om op zoveel dingen te moeten letten.
Jup.quote:Op vrijdag 11 september 2015 00:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel grappig om te lezen. Dit gaat op een gegeven moment compleet automatisch.
Ik herken het, ik had hetzelfde gevoel. Ik heb mijn rijbewijs nu ruim 6 jaar en dit gaat echt volledig automatisch. Misschien helpt het.quote:Op vrijdag 11 september 2015 00:22 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Jup.
Ik neem ze af en toe nog wel in zn drie maar dan rij ik er met 25km/h af en vraag ik me af waarom ik in zn 3 sta
Mja. Ik rij er met goeie snelheid op, minder geen gas maar door die bocht rem je af natuurlijk. Daar denk ik soms niet aan.quote:Op vrijdag 11 september 2015 00:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik herken het, ik had hetzelfde gevoel. Ik heb mijn rijbewijs nu ruim 6 jaar en dit gaat echt volledig automatisch. Misschien helpt het.
Het verschilt ook per auto trouwens.. maar met al die lesdiesels moet je hem wel in de 2 nemen,
Ik doe het ook maar kan ne geen reden bedenken.quote:Op vrijdag 11 september 2015 00:28 schreef defokkingfoker het volgende:
Hoezo mag je eigenlijk niet met de koppeling ingedrukt een bocht nemen? Heb dat nooit uitgelegd gekregen, en doe het stiekem wel vaak...
Laaat maar.. even logisch nadenken
Nu ik ff nadenk doe ik dat alleen wanneer ik weet dat ik moet remmen.. of schakel ik in een bocht nog even.. ja ja slecht van me
In dat geval vroeger beginnen met je handelingen. Toen ik leste had ik altijd meegekregen dat je klaar moet zijn met alle andere handelingen (schakelen, koppeling op, richting aangeven, niet persé in die volgorde) voor je een bocht inzet.quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:15 schreef d4v1d het volgende:
Ja, maar als je telaat schakelt heb ik hem meestal pas halverwege de bocht weer los.
Ja, dat heb ik ook geleerd hoor. Had er heel veel moeite mee. Gaat nu eigenlijk altijd wel goed, heel af en toe dat mn koppeling nog omlaag zitquote:Op vrijdag 11 september 2015 10:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
In dat geval vroeger beginnen met je handelingen. Toen ik leste had ik altijd meegekregen dat je klaar moet zijn met alle andere handelingen (schakelen, koppeling op, richting aangeven, niet persé in die volgorde) voor je een bocht inzet.
Vrijstelling behaald! Over twee weken mijn rij-examen!quote:Op donderdag 17 september 2015 23:27 schreef Super-B het volgende:
Morgenmiddag heb ik de Tussentijdse Toets! Spannend hoor.
Gefeliciteerd! Hoe vond de ttt zelf gaan?quote:Op maandag 21 september 2015 11:57 schreef Super-B het volgende:
[..]
Vrijstelling behaald! Over twee weken mijn rij-examen!
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:39 schreef Stickers het volgende:
Nou ik ben geslaagd! Als ik terugkijk was t erg simpel. Wel t parkeren verneukt en uiteindelijk ook niet hoeven doen. Tot slot straatjekeren in een straat met geparkeerde auto's, maar dat ging soepel. Verder helemaal geen examenoefeningen gedaan, zoals tomtom, clusteropdracht of naar een aangewezen punt toe riiden. Gewoon een hele korte rijles.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 22 september 2015 11:39 schreef Stickers het volgende:
Nou ik ben geslaagd! Als ik terugkijk was t erg simpel. Wel t parkeren verneukt en uiteindelijk ook niet hoeven doen. Tot slot straatjekeren in een straat met geparkeerde auto's, maar dat ging soepel. Verder helemaal geen examenoefeningen gedaan, zoals tomtom, clusteropdracht of naar een aangewezen punt toe riiden. Gewoon een hele korte rijles.
Ah nice, gefeliciteerdquote:Op dinsdag 22 september 2015 11:39 schreef Stickers het volgende:
Nou ik ben geslaagd! Als ik terugkijk was t erg simpel. Wel t parkeren verneukt en uiteindelijk ook niet hoeven doen. Tot slot straatjekeren in een straat met geparkeerde auto's, maar dat ging soepel. Verder helemaal geen examenoefeningen gedaan, zoals tomtom, clusteropdracht of naar een aangewezen punt toe riiden. Gewoon een hele korte rijles.
Nou, wat dacht je van het van de instructeur laten afhangen?quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:05 schreef delano.888 het volgende:
Nou wat dacht je dan van iets eerder schakelen en je stuur vast houden? Probleem opgelost!
Heeft jouw instructeur je wel van die referentiepuntjes geleerd?quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:47 schreef Stickers het volgende:
Bedankt allemaal. Volgende stap wordt nu dus een autootje uitzoeken en heel veel oefenen met fileparkeren. Dat gaat tot nu toe echt bagger
Ja xtc werkt keigoed.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:25 schreef 1marcelfilms het volgende:
Nou ja ik denk dat ik wel voor mijn 18e kan slagen.
dan ga ik mijzelf met mijn wagen naar de canarishe eilanden rijden
EDIT: ik heb gelezen dat sommige pillen nemen om beter te rijden is dat waar?
Ja zeker*, maar die schat ik verkeerd in of ik stuur te snel/langzaam terug....quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:15 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Heeft jouw instructeur je wel van die referentiepuntjes geleerd?
Rugleuning (jouw) achterbank gelijk aan bumper (andere auto) --> gaan sturen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:43 schreef Stickers het volgende:
[..]
Ja zeker*, maar die schat ik verkeerd in of ik stuur te snel/langzaam terug....
*portier gelijk met auto naast je = insturen
*klein tekentje achterop de ruit en als die over de stoep is terugsturen
Oefenen, oefenen, oefenen. Ik begreep tijdens mijn rijlessen dat de meeste mensen instinctief het stuur de verkeerde kant op draaien bij een bocht achteruit.quote:Op woensdag 23 september 2015 17:57 schreef Colbie het volgende:
Heeft iemand nog dè tip voor het bochtje achteruit? Heb geleerd via de buitenspiegel met de bocht mee te sturen op het moment dat de stoep verdwijnt en terug te sturen wanneer 'ie weer in de spiegel komt, maar ik vind het echt driedubbel niks omdat ik niet goed kan zien waar ik uit moet komen
Bij mij zat er een stickertje op de ruit als referentie punt. Als die gelijk was met de stoep moest je 1 keer rondsturen en ging de rest vanzelf.quote:Op woensdag 23 september 2015 18:18 schreef De_Dakgoot het volgende:
Ik moest dacht ik het achterzijraampje pakken als referentie punt voor de bocht. zodra deze voorbij de bocht was kon ik indraaien
Heb ik ook hoor. Moet vaak corrigeren en dan word ik zenuwachtig. Zie het meest tegen de bijzondere manoeuvres op..quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:43 schreef Stickers het volgende:
[..]
Ja zeker*, maar die schat ik verkeerd in of ik stuur te snel/langzaam terug....
*portier gelijk met auto naast je = insturen
*klein tekentje achterop de ruit en als die over de stoep is terugsturen
Die ik heb ik anders geleerd: zodra de stoep van de weg waar je in wilt in je zijruit (achterbank) verschijnt, stuur volledig naar rechts. Maar ben meestal te laatquote:Op woensdag 23 september 2015 17:57 schreef Colbie het volgende:
Heeft iemand nog dè tip voor het bochtje achteruit? Heb geleerd via de buitenspiegel met de bocht mee te sturen op het moment dat de stoep verdwijnt en terug te sturen wanneer 'ie weer in de spiegel komt, maar ik vind het echt driedubbel niks omdat ik niet goed kan zien waar ik uit moet komen
Sinds wanneer moet er links file geparkeerd worden dan?quote:Op woensdag 23 september 2015 19:34 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Heb ik ook hoor. Moet vaak corrigeren en dan word ik zenuwachtig. Zie het meest tegen de bijzondere manoeuvres op..
Met fileparkeren heb ik geleerd: rugsteun achterbank gelijk met achterkant auto naast je. Aan de rechterkant van de weg lukt het me meestal wel. Aan de linkerkant van de weg heb ik geen idee wat ik aan het doen ben
In mijn straat kan het alleen linksquote:Op woensdag 23 september 2015 19:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet er links file geparkeerd worden dan?
Succes. Als de geboortedatum in je profiel klopt ben ik ouder dan jij bent, ik heb pas sinds anderhalf jaar mijn rijbewijsquote:Op woensdag 23 september 2015 20:21 schreef Sneakie het volgende:
Vrijdag mag ik dan op voor mijn examen. TTT heb ik 2 maanden geleden ongeveer gehad en daarna nog 10 rijlessen genomen. Vooral mijn doorstroming / overtuiging kon beter maar heb wel de vrijstellingen gehaald.
Helaas ben ik al een wat oudere bestuurder waardoor ik soms iets te voorzichtig reed.
Ondertussen is de overtuiging en doorstroming wel redelijk gevorderd en hoop dat dit voldoende is voor vrijdag .
Dat is ook waar (ben een behoorlijk introvert type). Bedankt en ik probeer er morgen het beste van te maken .quote:Op woensdag 23 september 2015 20:38 schreef Messina het volgende:
[..]
Succes. Als de geboortedatum in je profiel klopt ben ik ouder dan jij bent, ik heb pas sinds anderhalf jaar mijn rijbewijs
Denk dat 'te voorzichtig' niet zozeer met leeftijd te maken heeft, maar met persoonlijkheid
Maar dan ben je op de fiets vast ook een rustig type dat stopt voor rood, zijn arm uit steekt en dergelijke?quote:Op donderdag 24 september 2015 07:18 schreef Sneakie het volgende:
[..]
Dat is ook waar (ben een behoorlijk introvert type). Bedankt en ik probeer er morgen het beste van te maken .
Klopt, nu ik zelf in de auto rijd besef ik des te meer waarom het handig is dat fietsers dat doen, en waarom ik het zelf doe op de fiets.quote:Op donderdag 24 september 2015 09:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar dan ben je op de fiets vast ook een rustig type dat stopt voor rood, zijn arm uit steekt en dergelijke?
Als ik de problemen hier soms lees, dan kan ik mij echt niet meer voorstellen hoe ik sommige dingen vroeger gedaan heb. Fileparkeren met regeltjes, ik doe het gewoon op gevoel... Soms gaat dat fout (vooral als ik te strak langs een ander stuur), herstellen lukt dan niet. Kan ik er beter uit rijden en het nog een keer proberen. Troost voor iedereen, als je je rijbewijs een tijdje hebt, zal het meeste wel aardig op gevoel gaan lukken.
Mijn ruimtelijk inzicht is niet zo best waardoor ik het lastig vind om te zien wanneer achterlicht gelijk is aan de achterbank, vooral links. Maar dat zal na 100 x proberen wel goedkomen hoop ik.quote:Op donderdag 24 september 2015 19:21 schreef FReemdeling het volgende:
Inmiddels heb ik het felbegeerde papiertje pasje al bijna een maand op zak. Examen ging een maand geleden eigenlijk gewoon nagenoeg perfect...
Voor wat betreft het file parkeren.... Zowel links als rechts hetzelfde... Achterbank > achterlichten > insturen en spiegel > achterlichten > terugsturen. Simpeler kan het eigenlijk niet. Zal ongetwijfeld iets verschillen per auto, maar ben van een Skoda Octavia (2015) naar een Golf (1995) gegaan en 't is exact het zelfde referentiepunt.
Is toch goed?quote:Op donderdag 24 september 2015 21:47 schreef bobbernaut het volgende:
zojuist mijn praktijk examen aangevraagd
ben nu al zenuwachtig, heb m 16 november pas..quote:
Jammer.. niet opgeven en gewoon doorzetten.quote:Op zaterdag 26 september 2015 01:07 schreef Sneakie het volgende:
Ik heb mijn examen vandaag totaal verprutst. Gisteren is onze tweeling geboren, en had wel het gevoel dat ik kon meeliften op de euforie. Rijles voor het examen ging dan ook best goed, maar toen het examen begon en ik mijn eerste foutje maakte kakte ik totaal in, en herkende ik mijn eigen rijstijl geen eens meer. Ben bang dat het allemaal toch te veel van het goede was.
Volgende keer beter.
Bedanktquote:Op zaterdag 26 september 2015 01:17 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Jammer.. niet opgeven en gewoon doorzetten.
Gefeliciteerd met je tweeling!
Heb je toevallig al een TTT gedaan? Dan krijg je namelijk ook een oordeel (en tips) van je examinator. Kan je die vergelijken met de kritiek die je nog krijgt van je rijinstructeur.quote:Op zaterdag 26 september 2015 14:00 schreef Ypmaha het volgende:
Zit te twijfelen of ik mijn rijexamen vast zal aanvragen. Heb net mijn 50e les gehad, en het ging heel goed. Mijn rijleraar is nog steeds heel kritisch. Dat snap ik ook wel, omdat ze bij het CBR volgens mij heel streng zijn maargoed, ik kan ook niet eeuwig door blijven lessen omdat niemand perfect rijdt.
Kritiek puntje was eigenlijk alleen maar dat ik te dicht op de auto voor me zit. Maar dan zegt hij dat hij hoopt dat ik voor de jaarwisseling kan afrijden. Dan ben ik 12 lessen verder.
Ja, daar was ik voor geslaagd met als enig kritiek puntje dat ik bang was om fouten te maken en daardoor niet ver vooruit keek. deze week heb ik de hele tijd bij een collega in de auto gezeten, en heb gekeken hoe hij met verkeersituaties omging die ik moeilijk vond, en heb in ieder geval deze les een stuk assertiever gereden.quote:Op zaterdag 26 september 2015 14:04 schreef Anne het volgende:
[..]
Heb je toevallig al een TTT gedaan? Dan krijg je namelijk ook een oordeel (en tips) van je examinator. Kan je die vergelijken met de kritiek die je nog krijgt van je rijinstructeur.
Maar daar heb je inmiddels aan gewerkt dus? .quote:Op zaterdag 26 september 2015 14:07 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Ja, daar was ik voor geslaagd met als enig kritiek puntje dat ik bang was om fouten te maken en daardoor niet ver vooruit keek.
zie mijn vorige bericht. ik denk dat als ik volgende week minstens zo goed reed als deze week ik gewoon dat examen aan ga vragen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 14:08 schreef Anne het volgende:
[..]
Maar daar heb je inmiddels aan gewerkt dus? .
Dan zou ik gewoon eens een poging wagen, ook al is je rijinstructeur het daar niet mee eens.
Jij bepaalt .
Ik heb het idee dat ze pas examen gaan aanvragen als je 100% alles goed doet, maar de wachttijd is over het algemeen al 6+ weken (althans hier). Dus als jij geslaagd bent voor je ttt gewoon zorgen dat je snel daarna kan afrijden.quote:
Hoe slaag je voor een TTT? Bedoel je de speciale verrichtingen? Want die deed ik tijdens mijn TTT prima! De rest van de rit echter...quote:Op zaterdag 26 september 2015 21:30 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ze pas examen gaan aanvragen als je 100% alles goed doet, maar de wachttijd is over het algemeen al 6+ weken (althans hier). Dus als jij geslaagd bent voor je ttt gewoon zorgen dat je snel daarna kan afrijden.
Gewoon aanvragen wanneer jij denkt dat je er klaar voor bent.. Zelf had ik mijn examen pas na mijn 20ste les aangevraagd (van de 30). Door de lange wachttijden in Amsterdam moest ik het aantal lessen per week terugschroeven naar 1 inplaats van 3.quote:Op zaterdag 26 september 2015 14:00 schreef Ypmaha het volgende:
Zit te twijfelen of ik mijn rijexamen vast zal aanvragen. Heb net mijn 50e les gehad, en het ging heel goed. Mijn rijleraar is nog steeds heel kritisch. Dat snap ik ook wel, omdat ze bij het CBR volgens mij heel streng zijn maargoed, ik kan ook niet eeuwig door blijven lessen omdat niemand perfect rijdt.
Kritiek puntje was eigenlijk alleen maar dat ik te dicht op de auto voor me zit. Maar dan zegt hij dat hij hoopt dat ik voor de jaarwisseling kan afrijden. Dan ben ik 12 lessen verder. Ik heb het idee dat hij nog zoveel mogelijk lessen van mij wil, ipv dat hij denkt dat ik ga zakken.
Hoe was dat bij jullie?
ja, ik bedoel de speciale verrichtingenquote:Op zaterdag 26 september 2015 22:51 schreef Messina het volgende:
[..]
Hoe slaag je voor een TTT? Bedoel je de speciale verrichtingen? Want die deed ik tijdens mijn TTT prima! De rest van de rit echter...
Ze beoordelen alles in zijn geheel geloof ik. Ik heb mijn vrijstelling voor speciale verrichtingen iig en geen verdere tips. Dat staat dan ook op je formulier bij het cbr waar je praktijk examinator in kan kijken tijdens je echte examen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 22:51 schreef Messina het volgende:
[..]
Hoe slaag je voor een TTT? Bedoel je de speciale verrichtingen? Want die deed ik tijdens mijn TTT prima! De rest van de rit echter...
Zoals ik zei; Mijn rit was dramatisch (zenuwen, nare man). Maar de vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen had ik wel binnen.quote:Op zondag 27 september 2015 12:55 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ze beoordelen alles in zijn geheel geloof ik. Ik heb mijn vrijstelling voor speciale verrichtingen iig en geen verdere tips. Dat staat dan ook op je formulier bij het cbr waar je praktijk examinator in kan kijken tijdens je echte examen.
Nou mooi toch?quote:Op zondag 27 september 2015 13:02 schreef Messina het volgende:
[..]
Zoals ik zei; Mijn rit was dramatisch (zenuwen, nare man). Maar de vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen had ik wel binnen.
Het rijden zelf ging dramatisch (met de koppeling in met 45 door een bocht...). Anderhalve week later heb ik een bijna foutloze rit* gereden en mijn rijbewijs was binnen
* Ik vergat mijn knipperlicht aan te zetten op de laatste rotonde voor het CBR
Heel kort gezegd: Kijk en denk vooruit.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 20:01 schreef Evi90 het volgende:
Invoegen gaat niet zo goed bij mij, ik word zenuwachtig waardoor ik steeds dingen vergeet. Hoe hebben jullie dat geleerd (welke stappen)?
Invoegen is helemaal niet kut al rijden er idd echt eikels op de weg.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 20:20 schreef delano.888 het volgende:
Invoegen is gewoon kut had laatst nog bijna een ongeluk omdat een kut golfje met opzet het gat dicht duwde. Wat een eikels soms op de weg.
Bij bepaald volk is de enige remedie dan ook om hem er gewoon tussen te douwen...quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 02:50 schreef vannelle het volgende:
Gewoon vooruit kijken en denken en als het goed is heb je dan ook al een alternatief bedacht voor het geval er "een kut golfje met opzet het gat dicht duwt".
Kost dat?quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:57 schreef Super-B het volgende:
Een rijbewijs halen is tegenwoordig een dure grap.
Voor mij 35 uur x 30 euro, 4 x 28,55 (theorie), 1 x 255,00 (praktijk).quote:
Neuhquote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:29 schreef d4v1d het volgende:
Naast mijn school zit een shoarmaturk. Bij een Grote Kapsalon krijg je nu een gratis proefrijles bij een of andere rijschool in de buurt. ( )
Ik ben al in het bezit van een rijbewijs, maar het lijkt me wel geinig om gewoon zo'n proefrijles te doen nu. (moet nog ff bedenken of ik het dan wil verneuken of juist goed doen ). én ik heb wel zin in een kapsalon.
Maar checkt zo'n rijschool eigenlijk of je al in het bezit bent van rijbewijs, of checken ze iets bij het CBR voor de proefles?
(Alles is vrijblijvend als het goed is. )
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:29 schreef d4v1d het volgende:
Naast mijn school zit een shoarmaturk. Bij een Grote Kapsalon krijg je nu een gratis proefrijles bij een of andere rijschool in de buurt. ( )
Ik ben al in het bezit van een rijbewijs, maar het lijkt me wel geinig om gewoon zo'n proefrijles te doen nu. (moet nog ff bedenken of ik het dan wil verneuken of juist goed doen ). én ik heb wel zin in een kapsalon.
Maar checkt zo'n rijschool eigenlijk of je al in het bezit bent van rijbewijs, of checken ze iets bij het CBR voor de proefles?
(Alles is vrijblijvend als het goed is. )
Stiekem zou ik dat nog eens willen doen, als noob-alike een les krijgen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:29 schreef d4v1d het volgende:
Naast mijn school zit een shoarmaturk. Bij een Grote Kapsalon krijg je nu een gratis proefrijles bij een of andere rijschool in de buurt. ( )
Ik ben al in het bezit van een rijbewijs, maar het lijkt me wel geinig om gewoon zo'n proefrijles te doen nu. (moet nog ff bedenken of ik het dan wil verneuken of juist goed doen ). én ik heb wel zin in een kapsalon.
Maar checkt zo'n rijschool eigenlijk of je al in het bezit bent van rijbewijs, of checken ze iets bij het CBR voor de proefles?
(Alles is vrijblijvend als het goed is. )
Gezakt op één punt.quote:
Welk punt?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:59 schreef Super-B het volgende:
[..]
Gezakt op één punt.
Nu dus ook mijn vrijstelling van de tussentijdse toets kwijtgeraakt voor het volgende examen.
Als je je aanmeldt voor een gratis proefles vragen ze alleen je naam, adres en telefoonnummer. Pas na de proefles kan je beslissen of je verder wil met de rijschool. Verder gaan ze echt niks controleren.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:29 schreef d4v1d het volgende:
Naast mijn school zit een shoarmaturk. Bij een Grote Kapsalon krijg je nu een gratis proefrijles bij een of andere rijschool in de buurt. ( )
Ik ben al in het bezit van een rijbewijs, maar het lijkt me wel geinig om gewoon zo'n proefrijles te doen nu. (moet nog ff bedenken of ik het dan wil verneuken of juist goed doen ). én ik heb wel zin in een kapsalon.
Maar checkt zo'n rijschool eigenlijk of je al in het bezit bent van rijbewijs, of checken ze iets bij het CBR voor de proefles?
(Alles is vrijblijvend als het goed is. )
Poging tot het inhalen van een vrachtwagen van rechts in de tunnel op de snelweg. Ondanks dat ik aangegeven heb niet van plan te zijn om te gaan halen, gaf ik blijkbaar toch die indruk. Jammer. Volgende keer beter.quote:
ik denk dat ik een faalangstrijexamen ga doen. Niet zozeer omdat ik faalangst heb, maar meer omdat ze volgens mij echt superstreng zijn. Ik weet haast zeker dat ik in het begin wel een paar foutjes zal maken, maar ik heb geen zin om te zakken omdat ik 2 seconden afstand ipv 3 seconden hield.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:44 schreef Super-B het volgende:
[..]
Poging tot het inhalen van een vrachtwagen van rechts in de tunnel op de snelweg. Ondanks dat ik aangegeven heb niet van plan te zijn om te gaan halen, gaf ik blijkbaar toch die indruk. Jammer. Volgende keer beter.
Ik zou jou dat niet aanraden, evenals dat ik jou (en anderen) niet zou aanraden om een tussentijdse toets aan te vragen. Allemaal zonde van je geld.quote:Op maandag 12 oktober 2015 17:28 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
ik denk dat ik een faalangstrijexamen ga doen. Niet zozeer omdat ik faalangst heb, maar meer omdat ze volgens mij echt superstreng zijn. Ik weet haast zeker dat ik in het begin wel een paar foutjes zal maken, maar ik heb geen zin om te zakken omdat ik 2 seconden afstand ipv 3 seconden hield.
Het kost ook maar 50 euro meer.
Het enige verschil tussen een faalangstexamen en een normaal examen is de mogelijkheid om een time-out te krijgen. Dat betekent dat je even mag stoppen als je in 'paniek' raakt. Verder zijn de examinatoren 'getraind' om met angstige mensen om te gaan. Dat betekent dat ze gewoon aardig met je gaan praten, zodat je je op je gemakt voelt.quote:Op maandag 12 oktober 2015 17:28 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
ik denk dat ik een faalangstrijexamen ga doen. Niet zozeer omdat ik faalangst heb, maar meer omdat ze volgens mij echt superstreng zijn. Ik weet haast zeker dat ik in het begin wel een paar foutjes zal maken, maar ik heb geen zin om te zakken omdat ik 2 seconden afstand ipv 3 seconden hield.
Het kost ook maar 50 euro meer.
Een ander verschil is dat examinatoren een speciaal certificaat moeten halen om faalangst-examens te doen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 19:31 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Het enige verschil tussen een faalangstexamen en een normaal examen is de mogelijkheid om een time-out te krijgen. Dat betekent dat je even mag stoppen als je in 'paniek' raakt. Verder zijn de examinatoren 'getraind' om met angstige mensen om te gaan. Dat betekent dat ze gewoon aardig met je gaan praten, zodat je je op je gemakt voelt.
Dat ze streng zijn is allemaal bangmakerij van mensen die niet kunnen rijden en daarom zakken. Je moet gewoon gaan rijden zoals je het geleerd hebt en voor je het weet is de examenrit voorbij. Serieus, een examenrit is gewoon een stukje woonwijk, een stukje 50 km/u weg en een stukje snelweg. Daarna rij je weer terug naar het CBR
Stukje snelweg was hier een keuze. Ik mocht zelf de route terug naar het CBR bepalen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 19:31 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Het enige verschil tussen een faalangstexamen en een normaal examen is de mogelijkheid om een time-out te krijgen. Dat betekent dat je even mag stoppen als je in 'paniek' raakt. Verder zijn de examinatoren 'getraind' om met angstige mensen om te gaan. Dat betekent dat ze gewoon aardig met je gaan praten, zodat je je op je gemakt voelt.
Dat ze streng zijn is allemaal bangmakerij van mensen die niet kunnen rijden en daarom zakken. Je moet gewoon gaan rijden zoals je het geleerd hebt en voor je het weet is de examenrit voorbij. Serieus, een examenrit is gewoon een stukje woonwijk, een stukje 50 km/u weg en een stukje snelweg. Daarna rij je weer terug naar het CBR
Ik zou verdwaald zijn zonder navigatiequote:Op maandag 12 oktober 2015 21:03 schreef Messina het volgende:
[..]
Stukje snelweg was hier een keuze. Ik mocht zelf de route terug naar het CBR bepalen.
Stukje 50KM, stukje centrum, snelweg
Haha, ik mocht de navigatie gebruiken, maar was niet ver van m'n toenmalige woning, dus de weg naar de rijschool (vlakbij het CBR) zat er wel inquote:Op maandag 12 oktober 2015 21:34 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik zou verdwaald zijn zonder navigatie
Kan normaal redelijk mn weg vinden, maar denk dat ik tijdens zo'n examen met teveel spanning zit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf had ik mijn theorie examen in Eindhoven gedaan terwijl ik in Amsterdam woonquote:Op maandag 12 oktober 2015 23:18 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Vanmiddag een nieuwe theorie-examen rijbewijs B aangevraagd(in Barendrecht op vrijdag 30 oktober!!),blijkt dat examen-centrum op ~30 minuten lopen vanaf NS-station R'dam Lombardijen.
Nu alleen nog een geschikte rijschool vinden,voor komende 2/3 weken.
Er was niks dichterbij beschikbaar dan 3 uur rijden?quote:Op maandag 12 oktober 2015 23:58 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Zelf had ik mijn theorie examen in Eindhoven gedaan terwijl ik in Amsterdam woon
Had opeens in mijn hoofd gekregen dat ik het theorie examen wilde halen.. bleek dat ze in Amsterdam zaten te verbouwen naar de nieuwe methode. Dan maar 3 uur reizen richting het CBR in Eindhoven... Als ik het niet had gehaald zouden de 3 uurtjes terug wel heel kut geweest zijn
Jawel.. alleen was er nergens meer plek. En als er eenmaal iets in mn kop opkomt dan wil ik het ook meteen doen..quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 00:04 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Er was niks dichterbij beschikbaar dan 3 uur rijden?
Was het gelukt??quote:Op maandag 12 oktober 2015 23:58 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Zelf had ik mijn theorie examen in Eindhoven gedaan terwijl ik in Amsterdam woon
Had opeens in mijn hoofd gekregen dat ik het theorie examen wilde halen.. bleek dat ze in Amsterdam zaten te verbouwen naar de nieuwe methode. Dan maar 3 uur reizen richting het CBR in Eindhoven... Als ik het niet had gehaald zouden de 3 uurtjes terug wel heel kut geweest zijn
Begrijpend lezen was niet je beste vak op school?quote:
Dat met die wachttijden is nog steeds zo. Ik heb echt half Nederland gezien. Theorie gehaald in Schelluinen en gezakt in Rijswijk en Utrecht, de t.t.t. in Barendrecht gereden en afrijden in Rotterdam.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 00:07 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Jawel.. alleen was er nergens meer plek. En als er eenmaal iets in mn kop opkomt dan wil ik het ook meteen doen..
En het grappige is.. ik begon pas in de trein met leren uit een theorieboek Die 3 uurtjes kwamen dus zeker van pas
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 08:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Begrijpend lezen was niet je beste vak op school?
Ik heb daar destijds ook mijn theorie-examen gedaan, in Barendrecht Ik volgde een theorie-cursus bij een R'damse rijschool en na de laatste les werden we per touringcar naar Barendrecht gebracht. Terug moesten we zelf met OV.quote:Op maandag 12 oktober 2015 23:18 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Vanmiddag een nieuwe theorie-examen rijbewijs B aangevraagd(in Barendrecht op vrijdag 30 oktober!!),blijkt dat examen-centrum op ~30 minuten lopen vanaf NS-station R'dam Lombardijen.
Nu alleen nog een geschikte rijschool vinden,voor komende 2/3 weken.
Whut???quote:Op woensdag 14 oktober 2015 01:24 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik heb daar destijds ook mijn theorie-examen gedaan, in Barendrecht Ik volgde een theorie-cursus bij een R'damse rijschool en na de laatste les werden we per touringcar naar Barendrecht gebracht. Terug moesten we zelf met OV.
Er ging/gaat dus wel een lijnbus er naar toe, waardoor het veel minder dan 30 minuten lopen is
Ja, de theorie-cursus was 3 zaterdagen. Dit http://www.koosvanderbilt(...)at-b/theoriecursus-bquote:
Lucky you!!!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:11 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ja, de theorie-cursus was 3 zaterdagen. Dit http://www.koosvanderbilt(...)at-b/theoriecursus-b
De groep was van wat ik kan herinneren rond de 15 personen.
Destijds was het de eerste 2 zaterdagen volledig theorieles, van 9u-16u was het volgens mij. De derde zaterdag 's ochtends theorieles en oefenexamens en dan werden we met de touringcar naar het CBR in Barendrecht gebracht voor het echte examen
Ik had theorie wel in 1x gehaald, maar dat gold helaas niet voor alle cursisten destijds
Rij je dan alleen rondjes? Belachelijk, je hoort elke les iets nieuws te leren of in ieder geval iets te herhalen wat er nog niet goed in zit. Heb je niet zo'n kaart met onderdelen die hij af kan strepen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:29 schreef mimimi het volgende:
Mijn rij instructeur heeft er een handje van om dingen te rekken, ik kan al 5 lessen lang goed keren en toch leert hij me niets nieuws. Ik heb zo les, als het weer gebeurt ga ik er wat van zeggen.
Waar ben je op gezakt?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:09 schreef Super-B het volgende:
Twee weken terug was ik gezakt voor mijn praktijkexamen. Heb gekozen om tóch maar nog twee a drie lessen te nemen om te werken aan de punten van kritiek van de examinator om vervolgens daarna direct weer herexamen te doen. Vandaag dan in ieder geval mijn eerste les na het zakken.
(Onbewuste) Poging tot het inhalen van een vrachtwagen via de rechterrijstrook in de tunnel op de snelweg..quote:
O ja, had je al een keer gezegd geloof ik.quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:34 schreef Super-B het volgende:
[..]
(Onbewuste) Poging tot het inhalen van een vrachtwagen via de rechterrijstrook in de tunnel op de snelweg..
Hoe laat moet je en welke omgeving?quote:Op maandag 19 oktober 2015 23:18 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
O ja, had je al een keer gezegd geloof ik.
Ik moet donderdagochtend, het enige wat bij mij mis kan gaan is over schouder kijken.
quote:Op maandag 12 oktober 2015 21:46 schreef d4v1d het volgende:
aan de andere kant is verdwalen nooit erg zei mijn instructeur.
Als het maar niet ten koste gaat van je oplettendheid en rijvaardigheid.
Als je in Utrecht begint en opeens in Rotterdam eindigt, maar je rijdt prima is er niks aan de hand vond hijWees hier voorzichtig mee, though. Je zal toch echt borden moeten volgen op de snelweg om bijvoorbeeld zo erg te verdwalen, en dan word je keihard afgerekend op niet zelfstandig route kunnen plannen en niet vooruit kunnen kijken. Klein verdwalen, alas, grote verdwaalacties = klaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
Om 9.50, Rotterdam noord.quote:Op maandag 19 oktober 2015 23:31 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Hoe laat moet je en welke omgeving?
Oooh, dan komen we elkaar niet tegen dus.quote:
Moet je ook?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:24 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Oooh, dan komen we elkaar niet tegen dus.
8:55 in Zwolle. Ik ook wel, ik hoop dat het scheelt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:39 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Moet je ook?
Ik ben eigenlijk wel blij met de tijd, locatie en herfstvakantie.
Dat is een fijne tijd ! Nu is het vakantie scheelt het sowieso al . maar anders zijn net alle scholieren op school en de rest op het werk. Ik ben ook om die tijd geslaagd in Zwolle . bij wie les je ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:44 schreef DeLuna het volgende:
[..]
8:55 in Zwolle. Ik ook wel, ik hoop dat het scheelt.
Kruidhof.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:01 schreef roosszz het volgende:
[..]
Dat is een fijne tijd ! Nu is het vakantie scheelt het sowieso al . maar anders zijn net alle scholieren op school en de rest op het werk. Ik ben ook om die tijd geslaagd in Zwolle . bij wie les je ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |