Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor. Dus of het nou voetgangers zijn of fietsers , als jij afslaat moet je al het overige verkeer voor laten gaan die op dezelfde weg rechtdoor blijft gaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:13 schreef roos94 het volgende:
Thanks!
Nog 1 vraagje; ik kom er echt niet uit wat betreft de voorrang met voetgangers. Als de auto rechtdoor gaat, en aan de rechterkant van de weg wil iemand oversteken, moet je die dan voor laten gaan omdat die op dezelfde weg rechtdoor wilt als de auto? Of is dit alleen bij afslaan ? Op internet zie ik een miljoen verschillende antwoorden..
Dat is een goede. Die website die dit plaatje maakte zegt dat de voetganger voorrang heeft. Maar volgens mij klopt dat niet want voorrangsborden gelden niet voor voetgangers. En zou de auto technisch dus voorrang moeten hebben. Die zitten immers op een ''voorangsweg''. En borden gaat boven verkeersregelsquote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:42 schreef roos94 het volgende:
Dank!! Dus dit geldt alleen bij afslaan? En ook als er een voorrangsbord is die de auto voorrang geeft?zoals op het plaatje
Volgens mij moet je iedereen voor laten gaan als je een bocht maakt.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:52 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Dat is een goede. Die website die dit plaatje maakte zegt dat de voetganger voorrang heeft. Maar volgens mij klopt dat niet want voorrangsborden gelden niet voor voetgangers. En zou de auto technisch dus voorrang moeten hebben. Die zitten immers op een ''voorangsweg''. En borden gaat boven verkeersregels
En je hebt nog meer omstandigheden waarbij je een voetganger moet voor laten als autobestuurder zijnde
Dat had ik ook. Af en toe leek het net of je zat te lessen met duizenden instructeurs om je heen. Als je het dan zo graag wilt uitleggen, waarom begin je dan geen rijschool?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:04 schreef OudeBok het volgende:
Ik heb juist sinds ik niet meer in die lesauto zit amper nog last van irritante mensen .
Een bestuurder die op een voorrangsweg rijdt moet voorrang krijgen van bestuurders op alle kruisende wegen. Maar verkeersborden die de voorrang regelen, regelen de voorrang tussen bestuurders onderling en niet tussen voetgangers en bestuurders. Dus in feite moet je dan wel voetgangers voor laten gaan begrijp ik. Wat een gedoe allemaal :pquote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:08 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Volgens mij moet je iedereen voor laten gaan als je een bocht maakt.
Komt wel goed, ik had dinsdag maar één vraag waarbij ik echt dacht 'wtf' (ook iets technisch ). Als je alle regels en borden kent dan haal je het gewoon. Ik maakte me vooral druk over gevaarherkenning, maar dat viel ook mee!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:18 schreef roos94 het volgende:
Beetje laat, maar bedankt voor jullie reacties!
Morgen m'n theorie examen, hopen dat ik het haal.
Vandaag tijdens een oefenexamen kreeg ik weer zo'n achterlijke vraag. : Lichtarmaturen van een auto mogen alleen voorzien zijn van xenonverlichting, is dat juist? Echt, wtf.. Nooit van gehoord, nooit gelezen etc. Als ik morgen zulke vragen krijg dan ga ik 't nooit halen.
Imho terecht. Door rood rijden...quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:37 schreef rssaftw het volgende:
Ik denk dat veel instructeurs zo iemand hadden laten zakken.
Je had moeten zakken... Door rood rijdenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:37 schreef rssaftw het volgende:
Het maakt trouwens wel heel veel uit wie je rijexamen beoordeeld. Ik reed namelijk letter tijdens mijn examen 1x door oranje en 1x door rood. Maar doordat hij zag dat ik goed kon rijden heeft hij me wel laten slagen. Ik denk dat veel instructeurs zo iemand hadden laten zakken.
Het theorie examen is best te doen als je er goed voor geleerd hebt. Hoewel ik toch altijd verbaasd was dat er mensen al meer dan 10x over gedaan hadden.
Op die manier ben ik 3x gezakt, met 1 fout te veel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:41 schreef roos94 het volgende:
Gezakt deel 1 had ik maar twee fouten, maar deel 2 had ik zes fout en je mocht maar vijf fouten hebben
Wat is deel 1 en wat is deel 2?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:41 schreef roos94 het volgende:
Gezakt deel 1 had ik maar twee fouten, maar deel 2 had ik zes fout en je mocht maar vijf fouten hebben
Deel 1 is gevaarherkenning, je mag 12 fout hebben.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat is deel 1 en wat is deel 2?
Ohw, is dat nog steeds zo. Ik vond gevaarherkenning altijd een beetje bullshit (en vind dat nog steeds), want je mag de helft fout hebben. Hoezo, het CBR gelooft er wel in?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:00 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Deel 1 is gevaarherkenning, je mag 12 fout hebben.
Deel 2 is kennis & regels, je mag 5 fout hebben.
Volgende keer niet je theorieboek meer open doen en alleen een paar oefenexamens maken, verder niet teveel twijfelen en wellicht had je de eerste keer gewoon pech.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:08 schreef roos94 het volgende:
Vind het klote. Heb verdomme meer dan 45 oefenexamens gemaakt en ken het theorieboek zo goed als uit mn kop. En dan nog zakken sommige mensen kijken hun boek een paar x door en slagen wel
Balen, wat had je fout dan?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:08 schreef roos94 het volgende:
Vind het klote. Heb verdomme meer dan 45 oefenexamens gemaakt en ken het theorieboek zo goed als uit mn kop. En dan nog zakken sommige mensen kijken hun boek een paar x door en slagen wel
Hoezo doe je nu pas theorie-examen? Je had al heel veel lessen gehad toch?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:18 schreef roos94 het volgende:
Beetje laat, maar bedankt voor jullie reacties!
Morgen m'n theorie examen, hopen dat ik het haal.
Vandaag tijdens een oefenexamen kreeg ik weer zo'n achterlijke vraag. : Lichtarmaturen van een auto mogen alleen voorzien zijn van xenonverlichting, is dat juist? Echt, wtf.. Nooit van gehoord, nooit gelezen etc. Als ik morgen zulke vragen krijg dan ga ik 't nooit halen.
Met een theorie-examen moet je leren alsof je een tien wil halen. Je moet het hele boek van binnen en buiten kennen en nog meer. Dan slaag je 99% van de tijd. Maar veel mensen leren om een voldoende te scoren en dat is niet genoeg. Daarom zakken er zoveel mensen, je moet gewoon een andere instelling hebben als het op theorie-examen aankomt.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:37 schreef rssaftw het volgende:
Het theorie examen is best te doen als je er goed voor geleerd hebt. Hoewel ik toch altijd verbaasd was dat er mensen al meer dan 10x over gedaan hadden.
Ligt natuurlijk aan hoeveel lessen je nodig hebt. Je moet sowieso je theorie plus voertuigbeheersing + verkeersdeelneming halen. Ik heb zelf net mijn theorie gehaald en ik reken op een 1500 euro maximaal inclusief examens. Ligt er ook een beetje aan hoe snel je het oppakt. Heb je een autorijbewijs? Want met de brommer ben je natuurlijk een andere plek op de weg gewend. Daarnaast zijn er natuurlijk ook gewoon de gewone verschillen, een motor is veel zwaarder, meer kracht, snellere acceleratie enz...quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:46 schreef Posergoth6667 het volgende:
Weet iemand hier toevallig wat een normaal bedrag is voor een motorrijbewijs met alles er op en aan? Ik kan zo op een motor stappen en naar spanje rijden, dat is niet zo moeilijk. heb zelfs in een duister verleden al een keer het parkeerterrein stuk gehaald maar dat is al jaren verlopen. helm, kleding en handschoenen heb ik ook gewoon liggen voor dagelijks gebruik op de snelle schakel brommert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |