abonnement Unibet Coolblue
pi_155636407
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:09 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ligt natuurlijk aan hoeveel lessen je nodig hebt. Je moet sowieso je theorie plus voertuigbeheersing + verkeersdeelneming halen. Ik heb zelf net mijn theorie gehaald en ik reken op een 1500 euro maximaal inclusief examens. Ligt er ook een beetje aan hoe snel je het oppakt. Heb je een autorijbewijs? Want met de brommer ben je natuurlijk een andere plek op de weg gewend. Daarnaast zijn er natuurlijk ook gewoon de gewone verschillen, een motor is veel zwaarder, meer kracht, snellere acceleratie enz...

en voor welke variant ga je? a1 , a2 of a ?
De bromfiets waar ik het meeste op rij is zwaarder dan de motor van een vriend van me (kleine 125cc sport motor). Mijn brommer is ook als 125 verkrijgbaar, alleen het motorblok is verschillend. Zelfde frame, remmen etc. Moet zeggen, mijn brommer is iets hoogtoeriger en op zijn motor is het daardoor iets makkelijker rijden. Ik kan echt gewoon opstappen en rijden, of het nu een sport, toer of cross motor is. Ik ga wel gewoon voor een A, zie niet in waarom ik lichter zou gaan. Ik heb al een rijbewijs. Theorie moet zo te halen zijn, was voor mijn auto ook maar even een avondje of 3/4 leren en gaan. Dat eerste examen lijkt me ook wel goed te doen, die heb ik zelfs al een keer gehaald.

1500 euro is op zich wel een goed richtpunt denk ik. Dank je wel :)
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:45:52 #152
286575 Roces18
Chef de party
pi_155637205
Een sportmotor heeft natuurlijk een laag gewicht. Zo veel mogelijk pks per kg. Een schakelbrommer weegt denk max honderd kg. Een beetje toermotor met zat pk weegt al gauw 200-250kg. Best een verschil. Niets voor kleine vrouwen dus haha
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_155759290
Ik heb gisteren dus mijn eerste rijles gehad. Het eerste uur was vooral sturen, richting aangeven en de goede procedures qua spiegels en kijken. Dat ging uitstekend. Het moment dat ik moest gaan schakelen in het tweede uur, echter, ging het helemaal fout. Veel ruzie met mijn voeten gehad, daarnaast schakelde ik iedere keer verkeerd (ik vermoed door te veel kracht zetten), ik ging met opschakelen van 2 naar 3 bijvoorbeeld te vaak per ongeluk naar 5, en met terugschakelen van 3 naar 2 per ongeluk naar 4. Heeft iemand misschien tips voor me om dit beter onder de knie te krijgen? Ik raak op de een of andere manier namelijk vaak in paniek na het verkeerd schakelen, en vergeet ik de complete layout van de versnellingspook.

Alvast bedankt!
I'm not going for the fire that's coming out of the walls, yeah...I'm not going there to be in the VIP area and drink fancy fucking champagne. Nah, I'm not going for none of those reasons to tell you truth, you know... I'm just going for the music...
  woensdag 2 september 2015 @ 15:07:01 #154
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_155759408
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:01 schreef GtaRipper het volgende:
jn eerste rijles gehad. Het eerste uur was vooral sturen, richting aangeven en de goede procedures qua spiegels en kijken. Dat ging uitstekend. Het moment dat ik moest gaan schakelen in het tweede uur, echter, ging het helemaal fout. Veel ruzie met mijn voeten gehad, daarnaast schakelde ik iedere keer verkeerd (ik vermoed door te veel kracht zetten), ik ging met opschakelen van 2 naar 3 bijvoorbeeld te vaak per ongeluk naar 5, en met terugschakelen van 3 naar 2 per ongeluk naar 4. Heeft iemand misschien tips voor me om dit beter onder de knie te krijgen? Ik raak op de een of an
Niet stressen en blijven oefenen.. het is pas je eerste les hé ;)

Duurt misschien nog wel een aantal lessen voordat je het echt onder de knie hebt.
Ik ben geil
pi_155759426
quote:
99s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:07 schreef defokkingfoker het volgende:

[..]

Niet stressen en blijven oefenen.. het is pas je eerste les hé ;)

Duurt misschien nog wel een aantal lessen voordat je het echt onder de knie hebt.
Is schakelen mogelijk thuis te oefenen?
I'm not going for the fire that's coming out of the walls, yeah...I'm not going there to be in the VIP area and drink fancy fucking champagne. Nah, I'm not going for none of those reasons to tell you truth, you know... I'm just going for the music...
  woensdag 2 september 2015 @ 15:14:15 #156
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_155759591
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:07 schreef GtaRipper het volgende:

[..]

Is schakelen mogelijk thuis te oefenen?
Ja, kost wel wat.

http://www.consoleshop.nl(...)B4-889F-2C80F46CBC80
http://www.consoleshop.nl(...)ystation-4-1-tb.html
http://www.consoleshop.nl/product/499205/project-cars-ps4.html

Je kunt het ook oefenen in iemand zijn auto, met de motor uit, zodat je sneller de versnellingen kunt vinden.
Ik ben geil
pi_155759911
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 21:45 schreef Roces18 het volgende:
Een sportmotor heeft natuurlijk een laag gewicht. Zo veel mogelijk pks per kg. Een schakelbrommer weegt denk max honderd kg. Een beetje toermotor met zat pk weegt al gauw 200-250kg. Best een verschil. Niets voor kleine vrouwen dus haha
Onzin dit. :') Ik ben klein en mijn motor weegt toch echt wel 200kg, en dat gaat prima. Loop er zo mee de garage in en zeker als het ding eenmaal rijdt, merk je niks meer van dat gewicht. Als 'ie ligt krijg ik hem vast niet in m'n eentje overeind maar da's een kwestie van niet neerleggen. :P

Overigens is er ook een speciaal topic voor motorlessers in PTA, staat een hoop zinnige informatie in. :Y
Your opinion of me is none of my business.
pi_155760764
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:01 schreef GtaRipper het volgende:
Ik heb gisteren dus mijn eerste rijles gehad. Het eerste uur was vooral sturen, richting aangeven en de goede procedures qua spiegels en kijken. Dat ging uitstekend. Het moment dat ik moest gaan schakelen in het tweede uur, echter, ging het helemaal fout. Veel ruzie met mijn voeten gehad, daarnaast schakelde ik iedere keer verkeerd (ik vermoed door te veel kracht zetten), ik ging met opschakelen van 2 naar 3 bijvoorbeeld te vaak per ongeluk naar 5, en met terugschakelen van 3 naar 2 per ongeluk naar 4. Heeft iemand misschien tips voor me om dit beter onder de knie te krijgen? Ik raak op de een of andere manier namelijk vaak in paniek na het verkeerd schakelen, en vergeet ik de complete layout van de versnellingspook.

Alvast bedankt!
Veel plezier met lessen :)
Niet teveel stressen over het schakelen/koppelen, dat komt vanzelf goed ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_155761218
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:54 schreef Messina het volgende:

[..]

Veel plezier met lessen :)
Niet teveel stressen over het schakelen/koppelen, dat komt vanzelf goed ;)
Dankjewel!

Ik ga het gewoon in mijn vaders auto even oefenen zoals defokkingfoker al aangaf.
I'm not going for the fire that's coming out of the walls, yeah...I'm not going there to be in the VIP area and drink fancy fucking champagne. Nah, I'm not going for none of those reasons to tell you truth, you know... I'm just going for the music...
pi_155822586
Hé, wat leuk dat hier een topic over is!

Ik ben nu twee maanden bezig, zit nu op 18 lessen. Op dit moment bezig met de bijzondere manoeuvres, kreeg vandaag tijdens m'n rijles te horen dat het de goede kant op gaat :) ik vind het nog steeds hartstikke leuk om te rijden, ben zo blij dat ik hier eindelijk het geld voor had :D

Ik heb een ttt in m'n pakket, maar mijn instructeur heeft liever dat ik ze omzet in rijlessen. Ik voel me prima op m'n gemak in de auto dus denk eigenlijk ook niet dat ik een ttt echt nodig heb. Wat zijn jullie ervaringen? Veel baat bij gehad?
Life is for learning
pi_155822868
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:20 schreef Colbie het volgende:
Hé, wat leuk dat hier een topic over is!

Ik ben nu twee maanden bezig, zit nu op 18 lessen. Op dit moment bezig met de bijzondere manoeuvres, kreeg vandaag tijdens m'n rijles te horen dat het de goede kant op gaat :) ik vind het nog steeds hartstikke leuk om te rijden, ben zo blij dat ik hier eindelijk het geld voor had :D

Ik heb een ttt in m'n pakket, maar mijn instructeur heeft liever dat ik ze omzet in rijlessen. Ik voel me prima op m'n gemak in de auto dus denk eigenlijk ook niet dat ik een ttt echt nodig heb. Wat zijn jullie ervaringen? Veel baat bij gehad?
Als jij niet zenuwachtig wordt van een examen zou ik die ttt laten schieten. Je moet dan wel bijzondere verrichtingen doen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 4 september 2015 @ 19:34:56 #162
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_155822979
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:01 schreef GtaRipper het volgende:
Ik heb gisteren dus mijn eerste rijles gehad. Het eerste uur was vooral sturen, richting aangeven en de goede procedures qua spiegels en kijken. Dat ging uitstekend. Het moment dat ik moest gaan schakelen in het tweede uur, echter, ging het helemaal fout. Veel ruzie met mijn voeten gehad, daarnaast schakelde ik iedere keer verkeerd (ik vermoed door te veel kracht zetten), ik ging met opschakelen van 2 naar 3 bijvoorbeeld te vaak per ongeluk naar 5, en met terugschakelen van 3 naar 2 per ongeluk naar 4. Heeft iemand misschien tips voor me om dit beter onder de knie te krijgen? Ik raak op de een of andere manier namelijk vaak in paniek na het verkeerd schakelen, en vergeet ik de complete layout van de versnellingspook.

Alvast bedankt!
Als ie van 2 naar 5 gaat dan heb je de pook wat krampachtig vast denk ik. In principe springt de pook terug naar t midden als je hem uit de versnelling haalt. Lichtjes omhoog duwen uit 2, pook springt naar midden en rustig omhoog duwen naar 3.

Maar dat gaat vanzelf goed. Is pas je eerste les :)
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_155823179
Ja das ff wennen he. Van 2 naar 3 geen zijwaardse beweging maken. Eerst naar boven tot hij vanzelf naar rechts tikt, daarna verder naar boven. Van 3 naar 2 weer wel een beweging naar links maken.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155823272
hij moet glijden, je moet niet echt kracht gaan zetten.

Wat mijn instructeur deed, stilstaan op leeg parkeerterrein, instructeur roept een nummer en dan moet ik naar die versnelling schakelen, zonder te kijken. Werkte wel goed vond ik, omdat je stil staat hoef je nergens anders op te letten en kan je op je gemak de layout leren :P

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2015 19:47:10 ]
  vrijdag 4 september 2015 @ 20:09:15 #165
286575 Roces18
Chef de party
pi_155823870
Toen in autorijles had oefende ik in MN hoofd het schakelen. Dus hoe kom je van een naar drie Enzo. Maar je leert het vanzelf wel
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:28:24 #166
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_155835597
Nou ik ben boos hoor, 10 lessen verder en nog heb ik niet het idee dat ik iets geleerd heb.
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_155836410
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:28 schreef 1marcelfilms het volgende:
Nou ik ben boos hoor, 10 lessen verder en nog heb ik niet het idee dat ik iets geleerd heb.
De leercurve wordt gaandeweg steeds minder steil, verbeteringen zijn dus minder goed zichtbaar.
Da's normaal hoor. ;)
Wedden dat sommige details die je zelf niet opvallen aan het verbeteren zijn?
pi_155836611
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:28 schreef 1marcelfilms het volgende:
Nou ik ben boos hoor, 10 lessen verder en nog heb ik niet het idee dat ik iets geleerd heb.
Dan stop je maar
pi_155836867
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:33 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Dan stop je maar
Vond je het zelf ook tof om dat soort antwoorden te krijgen toen je zelf nog aan het lessen was en vragen had?
Bijzonder flauw van je.
  zaterdag 5 september 2015 @ 12:58:03 #170
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_155838357
Nou ja bij rijles zit ik in een auto en naast mij zit een mevrouw maar die zegt nog steeds dezelfde dingen als eerst. zoals schakelen enzo en remmen
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_155838445
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 september 2015 12:58 schreef 1marcelfilms het volgende:
Nou ja bij rijles zit ik in een auto en naast mij zit een mevrouw maar die zegt nog steeds dezelfde dingen als eerst. zoals schakelen enzo en remmen
Er is een verschil tussen leren en oefenen.
Remmen en schakelen heb je blijkbaar al geleerd en nu ben je aan het oefenen wanneer je dat moet doen.
Het feit dat je instructrice je vertelt wanneer je moet schakelen of remmen betekent imho dat je het wel kunt maar nu aan het leren/oefenen bent wanneer je het toe moet passen.
pi_155842406
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:28 schreef 1marcelfilms het volgende:
Nou ik ben boos hoor, 10 lessen verder en nog heb ik niet het idee dat ik iets geleerd heb.
En wat zei je rij-instructeur daarop toen je vertelde hoe je erover voelde?
  zaterdag 5 september 2015 @ 17:04:34 #173
286575 Roces18
Chef de party
pi_155843838
dan neem je toch gewoon een andere
heb ik ook 1x gedaan
die gast liet me alleen maar beetje rijden
gaf geen op of aanmerkingen
zei alleen, ga hier maar naartoe of hierheen :')
tja dat kan ik zonder hem ook wel
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 6 september 2015 @ 16:28:31 #174
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_155867193
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 17:04 schreef Roces18 het volgende:
dan neem je toch gewoon een andere
heb ik ook 1x gedaan
die gast liet me alleen maar beetje rijden
gaf geen op of aanmerkingen
zei alleen, ga hier maar naartoe of hierheen :')
tja dat kan ik zonder hem ook wel
Lekker simpel.
pi_155871236
Tweede les inmiddels gehad. Het kwartiertje dat ik in mijn vader zijn auto heb geoefend heeft een hoop verschil gemaakt naar mijn gevoel. Heb maar twee maal in een tijdsbestek van twee uur in de verkeerde versnelling gezeten, kon dus wat meer op het verkeer letten ook omdat het blind ging. Het blijft wel een uitdaging om bijv in rotondes af te remmen, terug naar zijn twee te gaan en als je er uit bent weer heel kort naar zijn drie alvorens je weer bij de volgende rotonde komt en het hele proces opnieuw begint. Ik denk dat het gewoon heel erg wennen is om op zoveel dingen te moeten letten.
I'm not going for the fire that's coming out of the walls, yeah...I'm not going there to be in the VIP area and drink fancy fucking champagne. Nah, I'm not going for none of those reasons to tell you truth, you know... I'm just going for the music...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')