abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155468565
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 12:13 schreef sirdanilot het volgende:
Echt triest om te bedenken dat er figuren als Newman in mijn stad wonen, en dat ik die waarschijnlijk nog af en toe tegen kom ook :(
Hoe kom je er bij dat ik bij jou in de stad woon. En bijna altijd kook ik zelf.
En waarom moet je zo onaardig tegen mensen doen?
pi_155469002
Spaaractie-etentjes.... voor mij altijd een test hoe gastvrij de horeca werkelijk is.
Ik zal echt niet de hele avond op een flesje water teren, snap ook wel dat de marge vaak in de bijverkoop zit, en dat de winst dit keer echt niet in het eten zit, en het menu minder verrassend zal zijn dan de reguliere kaart. Maar ik zie het wel als een visitekaartje van het restaurant en een test om er later nog eens terug te gaan of niet.

De ervaringen variėren.... vaak word ik netjes ontvangen en heb ik een fijne avond. Maar soms merk je aan alles dat het een verplicht nummertje is, wat zo snel mogelijk weer de deur uit moet en waar je zo min mogelijk personele uren aan moet besteden. Het moge duidelijk zijn bij welk restaurant ik nog een keertje terug zal gaan.

Gisteren nog uit eten geweest en kudo's voor dat restaurant ^O^ Er waren vier jonge kinderen bij ( en ja, ik heb de kind-discussie hier gevolgd). We zaten buiten dus ze konden zich lekker uitleven in het klimtoestel wat er stond. En men dacht zo fijn mee. Portie spareribs voor de ene en er werd spontaan gezegd: 'halve portie is ook mogelijk'. Welk ijsje wilden ze? Hele assortiment aan roomijs werd opgenoemd. Eentje wilde ijs met chocoladesaus. Waar de volwassene met de dame blanche een klein kannetje kreeg, kreeg zij de door haar bestelde bolletjes roomijs en een hele sauskom met chocoladesaus. _O_ Die natuurlijk niet opging, maar het gebaar is top en kost de uitbater bijna niets.
We hadden een jarige dus de serveerster kwam de kinderen vragen om even mee te helpen. En ze kregen allemaal een kaarsje of iets anders om te dragen toen de feestelijke toet onder luid gezang werd binnen gedragen. Echte gastvrijheid. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_155469349
quote:
17s.gif Op zondag 23 augustus 2015 01:32 schreef janatwork het volgende:

[..]

Ik ben slechts een kok, en voor een kok heb ik mij heel netjes uitgedrukt. Meestal ben ik een stuk lomper. Je hoeft echt niet de halve stad door voor een goede burger, 50 meter naast de v&d zit eetwinkel Noroc die verkopen erg goede hamburgers en zijn op zondag open.

Maar je bent typerend voor de Nederlandse horeca bezoeker, hoog van de toren blazen over hoe slecht de horeca wel niet is, maar niet de moeite nemen om 50 meter om te lopen. En dan vervolgens wel weer gaan klagen over de matige kwaliteit van een buffetrestaurant.
Nou ik ken Leiden niet zo goed want ik woon er niet. Maar bij LaPlace staat er wel dat alles vers is en huisgemaakt, dus daarom dacht ik laat ik eens proberen. Het wordt ook wel ter plekker bereid en het is niet zo dat alles al 4 uur in een opschepbakje ligt. En als je het niet probeert dan weet je het niet of het wat is.

Voor mij is uit eten ook gewoon een luxe dingetje. Ik heb inkomen op bijstands niveau, maar ik heb wel werk hoor, maar veel geld heb ik niet. Dus als ik dan me zelf eens een keer verwen bij hoge uitzondering dan kan ik best een beetje boos worden dat ik overal bordjes zie met vers dit en vers dat en huisgemaakte patat enzo en staat er staat dan iemand de hamburger voor je neus te grillen dan krijg je wel het idee dat het wat voor zou moeten moet stellen maar als het dan niet lekker smaakt nou dan ben ik best teleurgesteld en vooral omdat dat voor mij best een uitgave is.
  zondag 23 augustus 2015 @ 20:25:25 #157
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_155475699
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 16:37 schreef focal het volgende:

[..]

Als bedienend personeel ben je altijd blij met je gasten en probeer je ze een topervaring te geven.

De realiteit is helaas meestal iets anders, over het algemeen zijn spaaractie mensen niet je leukste gasten. De meesten hebben in hun hoofd dat het een goedkoop avondje uit moet worden en willen graag snel hun eten op tafel en drinken er 1 glas huiswijn bij. Je verdient aan dit soort acties niets tenzij je mensen wel zo krijgt dingen bij te bestellen, wat vaak ongemakkelijk is. *knip*
Ik zou willen dat meer mensen jouw instelling hebben, al zijn mijn ervaringen (net als bij Cat22) wisselend. Vanuit de uitbaters snap ik ook dat je probeert extra omzet te draaien, maar de één pakt het wat beter op dan een ander.

Ik ben wel nieuwsgierig: hoe is de verdeling van de kosten, bv zo'n spaaractie van AH: is dat 50/50 tussen restaurants en AH, of is die verhouding heel anders?

quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:14 schreef Cat22 het volgende:
Spaaractie-etentjes.... voor mij altijd een test hoe gastvrij de horeca werkelijk is.
Ik zal echt niet de hele avond op een flesje water teren, snap ook wel dat de marge vaak in de bijverkoop zit, en dat de winst dit keer echt niet in het eten zit, en het menu minder verrassend zal zijn dan de reguliere kaart. Maar ik zie het wel als een visitekaartje van het restaurant en een test om er later nog eens terug te gaan of niet. *knip*
Ik zie het vaak ook als een "test": bevalt het dan kom ik later nog wel een keer terug, en als ik slecht behandeld wordt dan weet ik ook waar ik aan toe ben.
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_155485112
quote:
14s.gif Op zondag 23 augustus 2015 12:35 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ] :')
Ik ontvang zulke complimenten liever mondeling, niet als korting. :+
Maar altijd fijn als een rustig, goed etend kind gewaardeerd wordt.
Professioneel gifmenger.
pi_155486403
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:25 schreef _Newman_ het volgende:

[..]

Nou ik ken Leiden niet zo goed want ik woon er niet. Maar bij LaPlace staat er wel dat alles vers is en huisgemaakt, dus daarom dacht ik laat ik eens proberen. Het wordt ook wel ter plekker bereid en het is niet zo dat alles al 4 uur in een opschepbakje ligt. En als je het niet probeert dan weet je het niet of het wat is.

Voor mij is uit eten ook gewoon een luxe dingetje. Ik heb inkomen op bijstands niveau, maar ik heb wel werk hoor, maar veel geld heb ik niet. Dus als ik dan me zelf eens een keer verwen bij hoge uitzondering dan kan ik best een beetje boos worden dat ik overal bordjes zie met vers dit en vers dat en huisgemaakte patat enzo en staat er staat dan iemand de hamburger voor je neus te grillen dan krijg je wel het idee dat het wat voor zou moeten moet stellen maar als het dan niet lekker smaakt nou dan ben ik best teleurgesteld en vooral omdat dat voor mij best een uitgave is.
Ik begrijp heel goed dat voor iemand met een niet al te hoog inkomen de horeca geen waar voor zijn geld levert, voor de prijs van 2 biertjes en een hoofdgerecht moet een bijstandsmoeder met 3 kinderen twee weken eten.

De enige tip die ik kan geven is: goedkoop is duurkoop zeker in de horeca. Liever 1 keer per 2 jaar een goede hamburger dan 2 keer per jaar een matige.
eten!!!
pi_155486794
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 14:58 schreef Inbox4me het volgende:
Leuke topicreeks :)

Ik ben wel benieuwd hoe horecapersoneel/ondernemers aankijkt tegen gasten die met zo'n spaarkaart (bv AH restaurantactie) aan komen zetten. Voor mij af en toe een drempel, ik voel me dan zo'n typisch zuinige Hollander :P
Een paar jaar geleden toen de restaurant week net geintroduceerd werd vond ik het fantastisch, ondernemers die er aan meededen zagen het als marketing en boden hun normale beleving aan voor een lagere prijs.

Tegenwoordig is het alleen maar een manier om lege stoelen vol te krijgen, er word op die acties zeer weinig verdiend en dus worden er door de keuken speciale actie menu's gemaakt met goedkopere ingrediėnten en minder handelingen. De winst moet komen van de bij verkoop dus ook de bediening worden verkopers in plaats van gastheren.

En als je voor het hele pakket gaat (iets wat ik altijd doe in luxe restaurants) maakt het aan de eind van de avond weinig uit, die paar euro korting vallen dan snel weg op de totale rekening.

Zelf heb ik als kok alleen maar meegedaan aan de iens diner deals, in ons geval het 5 gangen menu inclusief amuse, brood, water, koffie en friandises voor 29.50 dat was ongeveer 50% korting. Dan moest er ook nog 3.75 ex btw per couvert naar iens.

Voor 8 euro inkoop kan je alleen 5 gangen koken als je je leveranciers onder druk zet, beknibbelt op de kwaliteit van je ingrediėnten en je porties kleiner maakt.

Ik vond het verschrikkelijk.

Gelukkig heb ik nu een eigenaar die een nog grotere hekel aan acties heeft dan ik dus daar hoef ik niet meer aan mee te werken *O*
eten!!!
pi_155486855
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 23:35 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik ontvang zulke complimenten liever mondeling, niet als korting. :+
Maar altijd fijn als een rustig, goed etend kind gewaardeerd wordt.
Rustige goed etende kinderen zijn graag geziene gasten in de horeca, overal! Vaak zijn ze na sluit nog op een positieve manier onderwerp van gesprek ^O^
eten!!!
pi_155487031
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 20:25 schreef Inbox4me het volgende:

Ik ben wel nieuwsgierig: hoe is de verdeling van de kosten, bv zo'n spaaractie van AH: is dat 50/50 tussen restaurants en AH, of is die verhouding heel anders?

De ah betaald helemaal niets aan de restaurateur, volgens mij zijn de kosten om mee te doen als restaurant zo'n 4 euro per couvert. Waar je de korting vandaan tovert mag je als restaurant helemaal zelf uitzoeken.
eten!!!
  maandag 24 augustus 2015 @ 01:10:27 #163
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_155487298
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 00:56 schreef janatwork het volgende:

De ah betaald helemaal niets aan de restaurateur, volgens mij zijn de kosten om mee te doen als restaurant zo'n 4 euro per couvert. Waar je de korting vandaan tovert mag je als restaurant helemaal zelf uitzoeken.
Vraag het gewoon eens aan je werkgever? Want het zal toch wel iets anders zijn?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_155487330
quote:

Ik ben wel benieuwd hoe horecapersoneel/ondernemers aankijkt tegen gasten die met zo'n spaarkaart (bv AH restaurantactie) aan komen zetten. Voor mij af en toe een drempel, ik voel me dan zo'n typisch zuinige Hollander :P
Ik reageer even op gasten die spaaracties of bonnen in zijn algemeen gebruiken niet specifiek AH-acties :).

Als eerste als een kans je bent dan vaak een nieuwe gast of een vaste gast die even mooi een korting meepakt. Mocht jij die nieuwe gast zijn krijg ik de kans om een goede indruk te maken zodat je wellicht een nieuwe vaste gast wordt of op zijn minst enthousiast vertelt aan zijn omgeving hoe leuk het was.

Soms krijg je ook wel eens gasten die het normaal gesproken niet kunnen veroorloven en niet zo bekend zijn in betere restaurants. Dan willen ze vreemde dingen als hun jas over de stoel hangen etc. Daar kan ik niet zo heel goed tegen maar ik probeer zo snel mogelijk mee te veren om ze een leuke avond te bezorgen.
quote:
Zelf ooit een keer bij een sterrenrestaurant gegeten met een aanbieding, bediening was wel erg joviaal en zowel bediening als eigenaar probeerden continu extra's te verkopen wat ik wat ongemakkelijk begon te vinden.
Dan zijn het niet echte hele goede verkopers sommige horecapersoneel lijkt niet helemaal te snappen dat mensen een beleving afnemen waar eten en drinken onderdeel van vormen. Te directe verkooptechnieken schaden deze beleving.

Maar uiteindelijk blijft het natuurlijk lastig het goede evenwicht hierin te vinden. Bediening hier had het blijkbaar niet helemaal in de smiezen. Of jij was er overgevoelig voor omdat je in tegenstelling tot veel gasten meer op je uitgaven moest letten ;).
quote:
Overigens heb ik ook genoeg goede ervaringen met horeca. Meest memorabele: eind vorig jaar in een Belgische eetcafé in Maastricht gegeten, waarbij de eigenaar zo aanstekelijk enthousiast adviseerde over zijn jeneverkaart (en ruim de tijd nam) dat ik nog vrolijk word als ik er aan terugdenk :)
Passie en oprecht enthousiasme voor je vak werkt altijd de dag dat ik dat verlies neem ik ontslag :)
pi_155487476
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 01:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik zal het morgen checken, maar als het bij de iens diner deals zo is verwacht niet niet hele andere voorwaarden voor de ah actie.
eten!!!
pi_155488983
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 01:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Kernactiviteiten van Ahold zijn het uitknijpen van leveranciers en dividend en bonussen uitkeren. Ga er maar van uit dat de restaurants hier aan het kortste eind trekken en de aandeelhouders en Dick Boer aan het langste.
pi_155489002
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 07:13 schreef Fixers het volgende:

[..]

Kernactiviteiten van Ahold zijn het uitknijpen van leveranciers en dividend en bonussen uitkeren. Ga er maar van uit dat de restaurants hier aan het kortste eind trekken en de aandeelhouders en Dick Boer aan het langste.
Impliceer je daarmee dat restaurants en klanten niet mee zouden moeten doen?
pi_155489034
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 07:19 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Impliceer je daarmee dat restaurants en klanten niet mee zouden moeten doen?
Ik impliceer daarmee dat de restaurants aan de actie zelf er niet veel meer aan over zullen houden dan stoelvulling. Het verdienen zullen ze echt moeten doen aan bijverkoop. Het adagium "Ze eten je arm en drinken je rijk." Gaat hier nog meer op dan anders.
pi_155489741
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 00:45 schreef janatwork het volgende:
En als je voor het hele pakket gaat (iets wat ik altijd doe in luxe restaurants) maakt het aan de eind van de avond weinig uit, die paar euro korting vallen dan snel weg op de totale rekening.
Ooit met een vriendin een keer meegedaan met de restaurantweek en we hebben gewoon lekker (veel) wijn gedronken, tussengerecht genomen en een extra kaasplankje en de uiteindelijke rekening was veel meer dan ik normaal in een restaurant uitgeef :7 Maar het was een super avond :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 24 augustus 2015 @ 10:14:18 #170
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_155490564
Zo gaat 't bij ons ook meestal. Ik grijp de restaurantweek (en soortgelijke acties) aan om mijn vrouw over te halen toch maar een keer bij dat ene restaurant te gaan eten waar we normaal gezien niet zo snel zouden komen. En uiteindelijk maken we gebruik van zoeen beetje alles wat ze ons aan extra's erbij aanbieden/willen verkopen, of dat nou extra gangen, wijnarrangementen, koffie met friandises of een aperitief is..
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_155491086
Maar ik begrijp dat met zo'n actie er andere, goedkopere, gangen geserveerd worden.
In hoeverre heb je dan wel de 'echte' beleving van de kwaliteit van het restaurant?
Make my day!
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:00:07 #172
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_155491333
Dat vind ik over 't algemeen best meevallen. Als 't die avond bevalt gaan we bijna altijd nog wel een keer terug, en zoveel verschil vind ik er dan niet in zitten.

Gangen zullen vast goedkoper zijn. Deels doordat ze in grotere hoeveelheden in kunnen kopen (iedereen krijgt immers hetzelfde) en 't werk kunnen 'standaardiseren', waardoor ze wellicht met een kracht minder in de keuken uit kunnen, maar anderzijds vast ook wel door niet met bepaalde niet-seizoensproducten te werken of door heule exclusieve / dure ingrediėnten te vermijden. Maar dat maakt de gerechten die op tafel komen niet opeens van mindere kwaliteit, of minder lekker, dan normaal.

Wat ik wel jammer vind is dat je bij binnenkomst af en toe echt behandeld word als 'daar heb je er weer een die alleen komt als t goedkoper is', en dat 't personeel in sommige zaken pas vriendelijk wordt als ze zien dat je toch nog wel wat extra geld achter laat in alle bijverkopen.

Zo krijg je 't dus nooit voor elkaar dat mensen terug gaan komen.
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:05:16 #173
47102 Elvi
miemkwien
pi_155491429
Maar is het echt een issue als je geen wijn besteld? :@ Ik hou niet zo van alcohol en ik drink geen frisdrank meer. Dan bestel ik dus een spa rood. Ik bestel wat ik lekker vind en niet om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Maar vinden restauranthouders dat echt vervelend?
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:06:20 #174
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155491456
Mijn ervaring is dat als restaurants gaan werken met periodieke kortingen mensen daar hun bezoek op afstemmen en vooral komen op de (bv) 2 voor de prijs van 1 dagen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:07:40 #175
45206 Pietverdriet
pi_155491481
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:05 schreef Elvi het volgende:
Maar is het echt een issue als je geen wijn besteld? :@ Ik hou niet zo van alcohol en ik drink geen frisdrank meer. Dan bestel ik dus een spa rood. Ik bestel wat ik lekker vind en niet om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Maar vinden restauranthouders dat echt vervelend?
In een chique restaurant vraagt men al snel een tientje voor een (0,7) fles mineraalwater, de marge daarop is groter dan die op wijn
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:07:41 #176
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_155491482
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:05 schreef Elvi het volgende:
Als de hele tafel dat doet wel. Denk ik.

En 't ligt er ook aan of je er een paar besteld, of de hele avond met 1 spa rood gaat zitten doen.
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:09:09 #177
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_155491508
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn ervaring is dat als restaurants gaan werken met periodieke kortingen mensen daar hun bezoek op afstemmen en vooral komen op de (bv) 2 voor de prijs van 1 dagen.
Dat is ook weer waar. Als je vrij regelmatig kortingsacties doet gaan mensen die dagen uitzoeken. Maar dan ga ik er ook vanuit dat je kaart zo is opgebouwd dat je er ook op die dagen nog genoeg aan over houdt.
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:10:53 #178
47102 Elvi
miemkwien
pi_155491544
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:07 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Als de hele tafel dat doet wel. Denk ik.

En 't ligt er ook aan of je er een paar besteld, of de hele avond met 1 spa rood gaat zitten doen.
Ik ben een dorstig mens dus met 1 spa rood red ik het niet _O-
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:11:22 #179
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_155491552
Dan denk ik niet dat ze er veel problemen mee zullen hebben..
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:14:31 #180
45206 Pietverdriet
pi_155491600
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:09 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Dat is ook weer waar. Als je vrij regelmatig kortingsacties doet gaan mensen die dagen uitzoeken. Maar dan ga ik er ook vanuit dat je kaart zo is opgebouwd dat je er ook op die dagen nog genoeg aan over houdt.
Meeste restaurants die ik zie beginnen met dat soort coupons/acties (even afgezien van de restaurantweek) zie ik binnen niet al te lange tijd daarna over de kop gaan.
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:16:15 #181
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_155491631
Dan ben je gewoon een domme ondernemer. Coupons en acties zijn hartstikke prima als marketinginstrument, maar dan moet je wel heel goed weten wat je doet en hoe je er alsnog winst op kunt maken.
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:22:30 #182
47102 Elvi
miemkwien
pi_155491740
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:16 schreef MutedFaith het volgende:
Dan ben je gewoon een domme ondernemer. Coupons en acties zijn hartstikke prima als marketinginstrument, maar dan moet je wel heel goed weten wat je doet en hoe je er alsnog winst op kunt maken.
Of beseffen dat mensen zulke acties ook gebruiken om het restaurant uit te proberen. En dus niet de borden op tafel smijten of zuchten als je met een vakantieveilingen-bon komt :')
pi_155492016
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:22 schreef Elvi het volgende:

[..]

Of beseffen dat mensen zulke acties ook gebruiken om het restaurant uit te proberen. En dus niet de borden op tafel smijten of zuchten als je met een vakantieveilingen-bon komt :')
Ja. Herkenbaar.
Doe dan niet mee aan zo'n actie als restaurant.
Make my day!
pi_155492054
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:36 schreef agter het volgende:

[..]

Ja. Herkenbaar.
Doe dan niet mee aan zo'n actie als restaurant.
Fair punt, maar geldt dat niet ook voor de gast?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:42:50 #185
45206 Pietverdriet
pi_155492163
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:16 schreef MutedFaith het volgende:
De goedlopende restaurants die ik ken doen niet en deden nooit aan dit soort acties, maar zijn restaurants met een duidelijk concept, een goede bediening, goede prijs-kwaliteitsverhouding, en een strategie die zich richt op een mix van veel vaste klanten aangevuld met eenmalige bezoekers (toeristen).
In toeristische gebieden kan je je natuurlijk puur op toeristen richten, maar door de komst van review sites en mobiel internet zie ik steeds minder kans voor "tourist traps"
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:44:42 #186
47102 Elvi
miemkwien
pi_155492203
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, ik heb er toch voor betaald whehehehe :')

Maar serieus: nee. Want via Vakantieveilingen krijg je dus een ander menu dan wanneer je daar zonder korting eet (tenminste; bij de restaurants waar ik terecht ben gekomen). Ik zie het dus als een testdrive. Zijn ze daar aardig, is het eten goed? En als ik merk dat je als tweederangs gast wordt behandeld hoef ik daar dus ook niet terug te komen voor de volle pond.
pi_155492274
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er wordt juist hier beschreven wat voor soort gasten dit soort acties aantrekt.
Dat weet je toch als restaurant? Als je dat niet wil, doe het dan niet.
Make my day!
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:49:53 #188
45206 Pietverdriet
pi_155492324
volgens mij trekt het vooral mensen aan die alleen maar met dit soort acties komt eten.
pi_155492399
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:
volgens mij trekt het vooral mensen aan die alleen maar met dit soort acties komt eten.
Denk je? ik gebruik het wel om ergens voor het eerst te eten bv, maar dan kan het zeker een blijvertje worden!
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:55:11 #190
45206 Pietverdriet
pi_155492448
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:53 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Denk je?
Niet allemaal, maar wel veel.
pi_155492570
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:44 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee, ik heb er toch voor betaald whehehehe :')

Maar serieus: nee. Want via Vakantieveilingen krijg je dus een ander menu dan wanneer je daar zonder korting eet (tenminste; bij de restaurants waar ik terecht ben gekomen). Ik zie het dus als een testdrive. Zijn ze daar aardig, is het eten goed? En als ik merk dat je als tweederangs gast wordt behandeld hoef ik daar dus ook niet terug te komen voor de volle pond.
Dat snap ik, maar dat is ook een risico wat je zelf neemt. Het is wel gewoon een onderneming en als je tweederangs wil betalen is het als eersterangs gast behandeld worden ook weer niet zo heel vanzelfsprekend.
pi_155492821
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Anders voelen ze zich een dief van hun eigen portemonnee :Y
Alsof de AH op maandag, woensdag en vrijdag 50% korting geeft en de andere dagen dus niet. Dan ga je echt niet winkelen op dinsdag, donderdag en zaterdag, ook niet als je al jarenlang al je boodschappen op donderdag deed.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_155494139
quote:

Zelf ooit een keer bij een sterrenrestaurant gegeten met een aanbieding, bediening was wel erg joviaal en zowel bediening als eigenaar probeerden continu extra's te verkopen wat ik wat ongemakkelijk begon te vinden.
Overigens heb ik ook genoeg goede ervaringen met horeca. Meest memorabele: eind vorig jaar in een Belgische eetcafé in Maastricht gegeten, waarbij de eigenaar zo aanstekelijk enthousiast adviseerde over zijn jeneverkaart (en ruim de tijd nam) dat ik nog vrolijk word als ik er aan terugdenk :)
het lijkt mij dat je je als restaurant zelf aanmeld bij zo een actie, dus ook geen probleem hebt met zulke gasten.
pi_155494280
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar dat is ook een risico wat je zelf neemt. Het is wel gewoon een onderneming en als je tweederangs wil betalen is het als eersterangs gast behandeld worden ook weer niet zo heel vanzelfsprekend.
Lijkt me toch dat iedereen, ongeacht beurs, als eersterangs gast behandeld hoort te worden?
Make my day!
pi_155494363
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo ben ik wel. :@ Maar ik zou sowieso niet snel ergens vaste klant worden.
  maandag 24 augustus 2015 @ 13:38:57 #196
45206 Pietverdriet
pi_155494991
quote:
14s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:12 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zo ben ik wel. :@ Maar ik zou sowieso niet snel ergens vaste klant worden.
Ik deel de restaurants die ik bezoek in 3 soorten op
1) Wij verwennen ons zelf met een feestje aan smakelijk uit eten gaan (uitzoeken welke restaurants erg goed zouden zijn en dan heerlijk gaan eten)
2) We hebben geen zin om te koken en willen een smakelijk maal (vaste klant cat.)
3) Honger en onderweg
pi_155496407
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:09 schreef agter het volgende:

[..]

Lijkt me toch dat iedereen, ongeacht beurs, als eersterangs gast behandeld hoort te worden?
Ongeacht beurs wel, niet ongeacht welke greep je uit je beurs wil doen. Als dat een tweederangs bedrag is beland je doorgaans bij een tweederangs tent waar je dus ook tweederangs behandeld wordt. Dan heb je van die bonnen om met een tweederangs uitgave toch bij een eersterangs restaurant te gaan eten, maar dan vind ik het niet heel gek dat je krijgt waarvoor je bereid bent te betalen.
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:48:54 #198
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_155499104
Als jij als eersterangs restaurant niet je best wil doen om tweederangs betalers, die gebruik maken van een door jou zelf uitgegeven actie, net zo te behandelen als je normale publiek, dan kun je je afvragen of je volgende keer niet beter gewoon NIET aan zo'n actie mee kunt doen als restaurant.
pi_155500243
Mee eens, je moet gewoon altijd aan iedereen het zelfde leveren. Anders is het geen korting. Dan verkoop je een goedkoper product voor een lagere prijs.

Als een liter volle melk met 50% korting verkocht word en het blijkt 750 ml half volle melk te zijn ben je ook niet tevreden.

Als je mij 50% korting geeft op het menu maar ook de inkoop halveert dan krijg ik niet waar ik voor betaald heb.
eten!!!
pi_155500348
Maar als de kok tijdens zo'n actie met evenveel plezier en aandacht kookt, maar wel iets dat minder handelingen behoeft en niet het duurste van de kaart biedt, is daar dan weer niets mis mee vind ik :)
pi_155500425
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:48 schreef MutedFaith het volgende:
Als jij als eersterangs restaurant niet je best wil doen om tweederangs betalers, die gebruik maken van een door jou zelf uitgegeven actie, net zo te behandelen als je normale publiek, dan kun je je afvragen of je volgende keer niet beter gewoon NIET aan zo'n actie mee kunt doen als restaurant.
Dat vind ik ook, je bent toch uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor die keus. Wel meedoen aan zo'n actie en dan gaan neerkijken op het publiek dat je ermee trekt vind ik nogal vreemd :{
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_155500675
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ongeacht beurs wel, niet ongeacht welke greep je uit je beurs wil doen. Als dat een tweederangs bedrag is beland je doorgaans bij een tweederangs tent waar je dus ook tweederangs behandeld wordt. Dan heb je van die bonnen om met een tweederangs uitgave toch bij een eersterangs restaurant te gaan eten, maar dan vind ik het niet heel gek dat je krijgt waarvoor je bereid bent te betalen.
Dat is toch raar?
Je zit aan tafeltje in een goed restaurant met een kortingsbon, en de mensen naast je hebben die bon niet.
Dan zouden zij betere service krijgen dan jij, in jouw verhaal, want ze betalen meer.

De service zou gewoon hetzelfde moeten zijn. Anders ben je de naam 'een goed restaurant' niet waard, imo.
Of vind jij dat de hoogste betaler (die met het duurste gerecht of zo?), gewoon meer service verdient dan de rest?
Make my day!
pi_155500742
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
Maar als de kok tijdens zo'n actie met evenveel plezier en aandacht kookt, maar wel iets dat minder handelingen behoeft en niet het duurste van de kaart biedt, is daar dan weer niets mis mee vind ik :)
Tuurlijk, een goede kok gaat niet slecht koken omdat je korting krijgt. Maar juist die handelingen en de duurdere ingrediėnten rechtvaardigen een menuprijs. Als je daarin gaat snijden is je menu minder waard, en is er dus geen sprake van korting.
eten!!!
pi_155500951
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:42 schreef agter het volgende:

[..]

Dat is toch raar?
Je zit aan tafeltje in een goed restaurant met een kortingsbon, en de mensen naast je hebben die bon niet.
Dan zouden zij betere service krijgen dan jij, in jouw verhaal, want ze betalen meer.

De service zou gewoon hetzelfde moeten zijn. Anders ben je de naam 'een goed restaurant' niet waard, imo.
Of vind jij dat de hoogste betaler (die met het duurste gerecht of zo?), gewoon meer service verdient dan de rest?
Als de restaurateur aan gasten met die kortings acties de zelfde aandacht zou besteden is hij in no time failliet. Je verdient echt helemaal niets meer als je meedoet aan die acties.

Hij zal dus agressiever moeten upsellen en minder dure gerechten moeten serveren.
eten!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')