Hoe kom je er bij dat ik bij jou in de stad woon. En bijna altijd kook ik zelf.quote:Op zondag 23 augustus 2015 12:13 schreef sirdanilot het volgende:
Echt triest om te bedenken dat er figuren als Newman in mijn stad wonen, en dat ik die waarschijnlijk nog af en toe tegen kom ook
Nou ik ken Leiden niet zo goed want ik woon er niet. Maar bij LaPlace staat er wel dat alles vers is en huisgemaakt, dus daarom dacht ik laat ik eens proberen. Het wordt ook wel ter plekker bereid en het is niet zo dat alles al 4 uur in een opschepbakje ligt. En als je het niet probeert dan weet je het niet of het wat is.quote:Op zondag 23 augustus 2015 01:32 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik ben slechts een kok, en voor een kok heb ik mij heel netjes uitgedrukt. Meestal ben ik een stuk lomper. Je hoeft echt niet de halve stad door voor een goede burger, 50 meter naast de v&d zit eetwinkel Noroc die verkopen erg goede hamburgers en zijn op zondag open.
Maar je bent typerend voor de Nederlandse horeca bezoeker, hoog van de toren blazen over hoe slecht de horeca wel niet is, maar niet de moeite nemen om 50 meter om te lopen. En dan vervolgens wel weer gaan klagen over de matige kwaliteit van een buffetrestaurant.
Ik zou willen dat meer mensen jouw instelling hebben, al zijn mijn ervaringen (net als bij Cat22) wisselend. Vanuit de uitbaters snap ik ook dat je probeert extra omzet te draaien, maar de één pakt het wat beter op dan een ander.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:37 schreef focal het volgende:
[..]
Als bedienend personeel ben je altijd blij met je gasten en probeer je ze een topervaring te geven.
De realiteit is helaas meestal iets anders, over het algemeen zijn spaaractie mensen niet je leukste gasten. De meesten hebben in hun hoofd dat het een goedkoop avondje uit moet worden en willen graag snel hun eten op tafel en drinken er 1 glas huiswijn bij. Je verdient aan dit soort acties niets tenzij je mensen wel zo krijgt dingen bij te bestellen, wat vaak ongemakkelijk is. *knip*
Ik zie het vaak ook als een "test": bevalt het dan kom ik later nog wel een keer terug, en als ik slecht behandeld wordt dan weet ik ook waar ik aan toe ben.quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:14 schreef Cat22 het volgende:
Spaaractie-etentjes.... voor mij altijd een test hoe gastvrij de horeca werkelijk is.
Ik zal echt niet de hele avond op een flesje water teren, snap ook wel dat de marge vaak in de bijverkoop zit, en dat de winst dit keer echt niet in het eten zit, en het menu minder verrassend zal zijn dan de reguliere kaart. Maar ik zie het wel als een visitekaartje van het restaurant en een test om er later nog eens terug te gaan of niet. *knip*
Ik ontvang zulke complimenten liever mondeling, niet als korting.quote:
Ik begrijp heel goed dat voor iemand met een niet al te hoog inkomen de horeca geen waar voor zijn geld levert, voor de prijs van 2 biertjes en een hoofdgerecht moet een bijstandsmoeder met 3 kinderen twee weken eten.quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:25 schreef _Newman_ het volgende:
[..]
Nou ik ken Leiden niet zo goed want ik woon er niet. Maar bij LaPlace staat er wel dat alles vers is en huisgemaakt, dus daarom dacht ik laat ik eens proberen. Het wordt ook wel ter plekker bereid en het is niet zo dat alles al 4 uur in een opschepbakje ligt. En als je het niet probeert dan weet je het niet of het wat is.
Voor mij is uit eten ook gewoon een luxe dingetje. Ik heb inkomen op bijstands niveau, maar ik heb wel werk hoor, maar veel geld heb ik niet. Dus als ik dan me zelf eens een keer verwen bij hoge uitzondering dan kan ik best een beetje boos worden dat ik overal bordjes zie met vers dit en vers dat en huisgemaakte patat enzo en staat er staat dan iemand de hamburger voor je neus te grillen dan krijg je wel het idee dat het wat voor zou moeten moet stellen maar als het dan niet lekker smaakt nou dan ben ik best teleurgesteld en vooral omdat dat voor mij best een uitgave is.
Een paar jaar geleden toen de restaurant week net geintroduceerd werd vond ik het fantastisch, ondernemers die er aan meededen zagen het als marketing en boden hun normale beleving aan voor een lagere prijs.quote:Op zondag 23 augustus 2015 14:58 schreef Inbox4me het volgende:
Leuke topicreeks
Ik ben wel benieuwd hoe horecapersoneel/ondernemers aankijkt tegen gasten die met zo'n spaarkaart (bv AH restaurantactie) aan komen zetten. Voor mij af en toe een drempel, ik voel me dan zo'n typisch zuinige Hollander
Rustige goed etende kinderen zijn graag geziene gasten in de horeca, overal! Vaak zijn ze na sluit nog op een positieve manier onderwerp van gesprekquote:Op zondag 23 augustus 2015 23:35 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik ontvang zulke complimenten liever mondeling, niet als korting.
Maar altijd fijn als een rustig, goed etend kind gewaardeerd wordt.
De ah betaald helemaal niets aan de restaurateur, volgens mij zijn de kosten om mee te doen als restaurant zo'n 4 euro per couvert. Waar je de korting vandaan tovert mag je als restaurant helemaal zelf uitzoeken.quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:25 schreef Inbox4me het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig: hoe is de verdeling van de kosten, bv zo'n spaaractie van AH: is dat 50/50 tussen restaurants en AH, of is die verhouding heel anders?
Vraag het gewoon eens aan je werkgever? Want het zal toch wel iets anders zijn?quote:Op maandag 24 augustus 2015 00:56 schreef janatwork het volgende:
De ah betaald helemaal niets aan de restaurateur, volgens mij zijn de kosten om mee te doen als restaurant zo'n 4 euro per couvert. Waar je de korting vandaan tovert mag je als restaurant helemaal zelf uitzoeken.
Ik reageer even op gasten die spaaracties of bonnen in zijn algemeen gebruiken niet specifiek AH-actiesquote:Op zondag 23 augustus 2015 14:58 schreef Inbox4me het volgende:
Leuke topicreeks
Ik ben wel benieuwd hoe horecapersoneel/ondernemers aankijkt tegen gasten die met zo'n spaarkaart (bv AH restaurantactie) aan komen zetten. Voor mij af en toe een drempel, ik voel me dan zo'n typisch zuinige Hollander
Dan zijn het niet echte hele goede verkopers sommige horecapersoneel lijkt niet helemaal te snappen dat mensen een beleving afnemen waar eten en drinken onderdeel van vormen. Te directe verkooptechnieken schaden deze beleving.quote:Zelf ooit een keer bij een sterrenrestaurant gegeten met een aanbieding, bediening was wel erg joviaal en zowel bediening als eigenaar probeerden continu extra's te verkopen wat ik wat ongemakkelijk begon te vinden.
Passie en oprecht enthousiasme voor je vak werkt altijd de dag dat ik dat verlies neem ik ontslagquote:Overigens heb ik ook genoeg goede ervaringen met horeca. Meest memorabele: eind vorig jaar in een Belgische eetcafé in Maastricht gegeten, waarbij de eigenaar zo aanstekelijk enthousiast adviseerde over zijn jeneverkaart (en ruim de tijd nam) dat ik nog vrolijk word als ik er aan terugdenk
Ik zal het morgen checken, maar als het bij de iens diner deals zo is verwacht niet niet hele andere voorwaarden voor de ah actie.quote:Op maandag 24 augustus 2015 01:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Vraag het gewoon eens aan je werkgever? Want het zal toch wel iets anders zijn?
Kernactiviteiten van Ahold zijn het uitknijpen van leveranciers en dividend en bonussen uitkeren. Ga er maar van uit dat de restaurants hier aan het kortste eind trekken en de aandeelhouders en Dick Boer aan het langste.quote:Op maandag 24 augustus 2015 01:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Vraag het gewoon eens aan je werkgever? Want het zal toch wel iets anders zijn?
Impliceer je daarmee dat restaurants en klanten niet mee zouden moeten doen?quote:Op maandag 24 augustus 2015 07:13 schreef Fixers het volgende:
[..]
Kernactiviteiten van Ahold zijn het uitknijpen van leveranciers en dividend en bonussen uitkeren. Ga er maar van uit dat de restaurants hier aan het kortste eind trekken en de aandeelhouders en Dick Boer aan het langste.
Ik impliceer daarmee dat de restaurants aan de actie zelf er niet veel meer aan over zullen houden dan stoelvulling. Het verdienen zullen ze echt moeten doen aan bijverkoop. Het adagium "Ze eten je arm en drinken je rijk." Gaat hier nog meer op dan anders.quote:Op maandag 24 augustus 2015 07:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Impliceer je daarmee dat restaurants en klanten niet mee zouden moeten doen?
Ooit met een vriendin een keer meegedaan met de restaurantweek en we hebben gewoon lekker (veel) wijn gedronken, tussengerecht genomen en een extra kaasplankje en de uiteindelijke rekening was veel meer dan ik normaal in een restaurant uitgeefquote:Op maandag 24 augustus 2015 00:45 schreef janatwork het volgende:
En als je voor het hele pakket gaat (iets wat ik altijd doe in luxe restaurants) maakt het aan de eind van de avond weinig uit, die paar euro korting vallen dan snel weg op de totale rekening.
In een chique restaurant vraagt men al snel een tientje voor een (0,7) fles mineraalwater, de marge daarop is groter dan die op wijnquote:Op maandag 24 augustus 2015 11:05 schreef Elvi het volgende:
Maar is het echt een issue als je geen wijn besteld?Ik hou niet zo van alcohol en ik drink geen frisdrank meer. Dan bestel ik dus een spa rood. Ik bestel wat ik lekker vind en niet om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Maar vinden restauranthouders dat echt vervelend?
Als de hele tafel dat doet wel. Denk ik.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:05 schreef Elvi het volgende:
Maar is het echt een issue als je geen wijn besteld?Ik hou niet zo van alcohol en ik drink geen frisdrank meer. Dan bestel ik dus een spa rood. Ik bestel wat ik lekker vind en niet om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Maar vinden restauranthouders dat echt vervelend?
Dat is ook weer waar. Als je vrij regelmatig kortingsacties doet gaan mensen die dagen uitzoeken. Maar dan ga ik er ook vanuit dat je kaart zo is opgebouwd dat je er ook op die dagen nog genoeg aan over houdt.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn ervaring is dat als restaurants gaan werken met periodieke kortingen mensen daar hun bezoek op afstemmen en vooral komen op de (bv) 2 voor de prijs van 1 dagen.
Ik ben een dorstig mens dus met 1 spa rood red ik het nietquote:Op maandag 24 augustus 2015 11:07 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Als de hele tafel dat doet wel. Denk ik.
En 't ligt er ook aan of je er een paar besteld, of de hele avond met 1 spa rood gaat zitten doen.
Meeste restaurants die ik zie beginnen met dat soort coupons/acties (even afgezien van de restaurantweek) zie ik binnen niet al te lange tijd daarna over de kop gaan.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:09 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar. Als je vrij regelmatig kortingsacties doet gaan mensen die dagen uitzoeken. Maar dan ga ik er ook vanuit dat je kaart zo is opgebouwd dat je er ook op die dagen nog genoeg aan over houdt.
Of beseffen dat mensen zulke acties ook gebruiken om het restaurant uit te proberen. En dus niet de borden op tafel smijten of zuchten als je met een vakantieveilingen-bon komtquote:Op maandag 24 augustus 2015 11:16 schreef MutedFaith het volgende:
Dan ben je gewoon een domme ondernemer. Coupons en acties zijn hartstikke prima als marketinginstrument, maar dan moet je wel heel goed weten wat je doet en hoe je er alsnog winst op kunt maken.
Ja. Herkenbaar.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:22 schreef Elvi het volgende:
[..]
Of beseffen dat mensen zulke acties ook gebruiken om het restaurant uit te proberen. En dus niet de borden op tafel smijten of zuchten als je met een vakantieveilingen-bon komt
Fair punt, maar geldt dat niet ook voor de gast?quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:36 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Herkenbaar.
Doe dan niet mee aan zo'n actie als restaurant.
De goedlopende restaurants die ik ken doen niet en deden nooit aan dit soort acties, maar zijn restaurants met een duidelijk concept, een goede bediening, goede prijs-kwaliteitsverhouding, en een strategie die zich richt op een mix van veel vaste klanten aangevuld met eenmalige bezoekers (toeristen).quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:16 schreef MutedFaith het volgende:
Dan ben je gewoon een domme ondernemer. Coupons en acties zijn hartstikke prima als marketinginstrument, maar dan moet je wel heel goed weten wat je doet en hoe je er alsnog winst op kunt maken.
Nee, ik heb er toch voor betaald whehehehequote:Op maandag 24 augustus 2015 11:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Fair punt, maar geldt dat niet ook voor de gast?
Er wordt juist hier beschreven wat voor soort gasten dit soort acties aantrekt.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Fair punt, maar geldt dat niet ook voor de gast?
Denk je? ik gebruik het wel om ergens voor het eerst te eten bv, maar dan kan het zeker een blijvertje worden!quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:
volgens mij trekt het vooral mensen aan die alleen maar met dit soort acties komt eten.
Dat snap ik, maar dat is ook een risico wat je zelf neemt. Het is wel gewoon een onderneming en als je tweederangs wil betalen is het als eersterangs gast behandeld worden ook weer niet zo heel vanzelfsprekend.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:44 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee, ik heb er toch voor betaald whehehehe
Maar serieus: nee. Want via Vakantieveilingen krijg je dus een ander menu dan wanneer je daar zonder korting eet (tenminste; bij de restaurants waar ik terecht ben gekomen). Ik zie het dus als een testdrive. Zijn ze daar aardig, is het eten goed? En als ik merk dat je als tweederangs gast wordt behandeld hoef ik daar dus ook niet terug te komen voor de volle pond.
Anders voelen ze zich een dief van hun eigen portemonneequote:Op maandag 24 augustus 2015 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn ervaring is dat als restaurants gaan werken met periodieke kortingen mensen daar hun bezoek op afstemmen en vooral komen op de (bv) 2 voor de prijs van 1 dagen.
het lijkt mij dat je je als restaurant zelf aanmeld bij zo een actie, dus ook geen probleem hebt met zulke gasten.quote:Op zondag 23 augustus 2015 14:58 schreef Inbox4me het volgende:
Leuke topicreeks
Zelf ooit een keer bij een sterrenrestaurant gegeten met een aanbieding, bediening was wel erg joviaal en zowel bediening als eigenaar probeerden continu extra's te verkopen wat ik wat ongemakkelijk begon te vinden.
Overigens heb ik ook genoeg goede ervaringen met horeca. Meest memorabele: eind vorig jaar in een Belgische eetcafé in Maastricht gegeten, waarbij de eigenaar zo aanstekelijk enthousiast adviseerde over zijn jeneverkaart (en ruim de tijd nam) dat ik nog vrolijk word als ik er aan terugdenk
Lijkt me toch dat iedereen, ongeacht beurs, als eersterangs gast behandeld hoort te worden?quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat is ook een risico wat je zelf neemt. Het is wel gewoon een onderneming en als je tweederangs wil betalen is het als eersterangs gast behandeld worden ook weer niet zo heel vanzelfsprekend.
Zo ben ik wel.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:
volgens mij trekt het vooral mensen aan die alleen maar met dit soort acties komt eten.
Ik deel de restaurants die ik bezoek in 3 soorten opquote:Op maandag 24 augustus 2015 13:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zo ben ik wel.Maar ik zou sowieso niet snel ergens vaste klant worden.
Ongeacht beurs wel, niet ongeacht welke greep je uit je beurs wil doen. Als dat een tweederangs bedrag is beland je doorgaans bij een tweederangs tent waar je dus ook tweederangs behandeld wordt. Dan heb je van die bonnen om met een tweederangs uitgave toch bij een eersterangs restaurant te gaan eten, maar dan vind ik het niet heel gek dat je krijgt waarvoor je bereid bent te betalen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:09 schreef agter het volgende:
[..]
Lijkt me toch dat iedereen, ongeacht beurs, als eersterangs gast behandeld hoort te worden?
Dat vind ik ook, je bent toch uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor die keus. Wel meedoen aan zo'n actie en dan gaan neerkijken op het publiek dat je ermee trekt vind ik nogal vreemdquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:48 schreef MutedFaith het volgende:
Als jij als eersterangs restaurant niet je best wil doen om tweederangs betalers, die gebruik maken van een door jou zelf uitgegeven actie, net zo te behandelen als je normale publiek, dan kun je je afvragen of je volgende keer niet beter gewoon NIET aan zo'n actie mee kunt doen als restaurant.
Dat is toch raar?quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ongeacht beurs wel, niet ongeacht welke greep je uit je beurs wil doen. Als dat een tweederangs bedrag is beland je doorgaans bij een tweederangs tent waar je dus ook tweederangs behandeld wordt. Dan heb je van die bonnen om met een tweederangs uitgave toch bij een eersterangs restaurant te gaan eten, maar dan vind ik het niet heel gek dat je krijgt waarvoor je bereid bent te betalen.
Tuurlijk, een goede kok gaat niet slecht koken omdat je korting krijgt. Maar juist die handelingen en de duurdere ingrediėnten rechtvaardigen een menuprijs. Als je daarin gaat snijden is je menu minder waard, en is er dus geen sprake van korting.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
Maar als de kok tijdens zo'n actie met evenveel plezier en aandacht kookt, maar wel iets dat minder handelingen behoeft en niet het duurste van de kaart biedt, is daar dan weer niets mis mee vind ik
Als de restaurateur aan gasten met die kortings acties de zelfde aandacht zou besteden is hij in no time failliet. Je verdient echt helemaal niets meer als je meedoet aan die acties.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:42 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is toch raar?
Je zit aan tafeltje in een goed restaurant met een kortingsbon, en de mensen naast je hebben die bon niet.
Dan zouden zij betere service krijgen dan jij, in jouw verhaal, want ze betalen meer.
De service zou gewoon hetzelfde moeten zijn. Anders ben je de naam 'een goed restaurant' niet waard, imo.
Of vind jij dat de hoogste betaler (die met het duurste gerecht of zo?), gewoon meer service verdient dan de rest?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |