Waar kan je in Nederland zo goedkoop eten? In de restaurants waar ik kom heb je echt voor dat geld geen maaltijd inclusief drank.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:11 schreef sirdanilot het volgende:
Maar de prijzen zijn absurd. Voor 20 euro exclusief drank heb je een *beetje* goede maaltijd in NL.
Dit. Als ik iets van werken in de horeca geleerd heb is het hoe ik een afwijzing of negatieve boodschap toch altijd in een positief jasje kan verpakken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Als bediening zou ik gewoon zeggen bij het afrekenen: Creditcard? Natuurlijk kan dat meneer, maar als u pint krijgt u van mij nog een heerlijke espresso (of een grappa).
De klant vind dat vrijwel zeker leuk, als hij zakelijk eet begrijpt hij waarom je dat zegt en zal als hij toch met company cc betaald je fooi wat hoger maken.
nou klanten zoals jij wel af en toe..quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:01 schreef _Newman_ het volgende:
en als restaurant wil je niet je klanten weg jagen denk ik??
Ik ben tegenwoordig niet zo vaak meer van huis, maar heb jarenlang voor mijn werk in hotels moeten wonen en at dan dagelijks in restaurants. Ben blij dat dit elders in Europa was en niet in Nederland.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:25 schreef sirdanilot het volgende:
Klopt , de slechte smaak van de hollander is ook zeer zeker kwalijk te noemen, en is waarschijnlijk ook de reden dat goedkoop-goed-middensegment voedsel nauwelijks tot niet verkrijgbaar is in Nederland, en dat 9 van de 10 mesnen die zelf thuis koken ook niet lekker eten (knorr pakje, poeder jus, aardappels, door gekookte groente en kiloknallervlees)
Laatst wilden wat mensen naar Donatellos zo een budget pizza tent, nou daar ga ik dus gewoon niet meer heen, kook ik liever thuis.
Zeker, maar helaas is goed klaargemaakte huismanskost niet iets wat je in een restaurant zult aantreffen, sterker nog, ik vrees ook niet bij de meeste mensen thuis.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:07 schreef Stompzinnig het volgende:
De 'Hollandse maaltijd' vind ik echt goddelijk. Niet elke dag, maar lekkere aardappels, lekkere groenten en een misschien klein maar lekker stukje vlees vind ik geweldig.
Het is gewoon dom om dat enkel te associeren met voer van de huishoudschool.
Wat loop je nou weer te insinueren dat ik een goede burger verwacht van de La Place en datdit mijn niveau is. Wat ben jij dan voor een idioot.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:31 schreef janatwork het volgende:
[..]
Het is ondertussen al weer 20 jaar geleden dat de Beukenhof in Oegstgeest zijn ster verloor, dat toen der tijd je ervaring in de top horeca niet een positieve was is natuurlijk jammer maar misschien niet echt een maatstaf voor hoe het er momenteel aan toegaat in de horeca.
Dat je überhaupt en goede burger verwacht bij een buffet restaurant zoals la Place geeft misschien wel voldoende aan. Probeer de volgende keer dat je in Leiden bent eens wat te gaan drinken bij Borgman en Borgman, voor nog geen 2 euro 50 leveren zij je met een glimlach een prachtige cappuccino.
De schandalig hoge huren in de horeca en de hoge personeelskosten zijn daar voor een groot deel de oorzaak van.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:45 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ga maar heel weinig naar restaurants in Nederland. De prijzen liggen véél te hoog voor veel te weinig kwaliteit. Wat inderdaad ontbreekt in dit land, zijn van die volks restaurantjes waar je voor weinig geld gewoon huisgemaakt, goed lokaal eten kunt krijgen. Is er gewoon niet of nauwelijks.
Vind het sowieso belachelijk waarom je voor een goede maaltijd minstens 20 euro kwijt zou moeten zijn voor alleen het eten. Dat is nergens voor nodig, goede kwaliteit ligt niet alleen maar aan dure ingrediënten gebruiken. In andere landen kun je voor 15 euro inclusief drankjes prima eten.
Ik ben slechts een kok, en voor een kok heb ik mij heel netjes uitgedrukt. Meestal ben ik een stuk lomper. Je hoeft echt niet de halve stad door voor een goede burger, 50 meter naast de v&d zit eetwinkel Noroc die verkopen erg goede hamburgers en zijn op zondag open.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:53 schreef _Newman_ het volgende:
[..]
Wat loop je nou weer te insinueren dat ik een goede burger verwacht van de La Place en datdit mijn niveau is. Wat ben jij dan voor een idioot.
In de hele breestraat was alles dicht op zondag middag en alleen de V&D was open en ik moest bij de V&D zijn voor kleding te kopen. Ik was niet van plan uit te gaan lunchen want had thuis al gegeten maar om een uurtje of 2 had ik weer honger. Dus ik dacht ik neem een hamburger bij de V&D. dan hoef ik niet de halve stad door om een goede hamburger te zoeken en dan weer het halve centrum doorzwalken om terug naar de V&D te gaan.
Iedereen hebt toch wel eens dat ze de macdonalds binnenlopen of een hema worst kopen of een snackbar. Ook al doe je het maar 1 keer per jaar als je toevallig op je vliegtuig moet wachten of weet ik veel wat. Ga ik toch niet gelijk neerkijken op iemand. Die mensen weten heus wel dat die hamburgers niet goed zijn. De Leidse lullos van minerva staan er ook gewoon in de rij hoor.
wie denk jij dan wel niet dat je ben. mafkees.
Ben je je pilletjes vergeten te slikken jongen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:53 schreef _Newman_ het volgende:
[..]
Wat loop je nou weer te insinueren dat ik een goede burger verwacht van de La Place en datdit mijn niveau is. Wat ben jij dan voor een idioot.
In de hele breestraat was alles dicht op zondag middag en alleen de V&D was open en ik moest bij de V&D zijn voor kleding te kopen. Ik was niet van plan uit te gaan lunchen want had thuis al gegeten maar om een uurtje of 2 had ik weer honger. Dus ik dacht ik neem een hamburger bij de V&D. dan hoef ik niet de halve stad door om een goede hamburger te zoeken en dan weer het halve centrum doorzwalken om terug naar de V&D te gaan.
Iedereen hebt toch wel eens dat ze de macdonalds binnenlopen of een hema worst kopen of een snackbar. Ook al doe je het maar 1 keer per jaar als je toevallig op je vliegtuig moet wachten of weet ik veel wat. Ga ik toch niet gelijk neerkijken op iemand. Die mensen weten heus wel dat die hamburgers niet goed zijn. De Leidse lullos van minerva staan er ook gewoon in de rij hoor.
wie denk jij dan wel niet dat je ben. mafkees.
Helaas is kwaliteit verkopen geen prioriteit meer in de meeste restaurants.quote:Op zondag 23 augustus 2015 01:16 schreef janatwork het volgende:
[..]
De schandalig hoge huren in de horeca en de hoge personeelskosten zijn daar voor een groot deel de oorzaak van.
Er word in het middensegment horeca de laatste jaren echt heel erg weinig geld verdient. De vaste lasten zijn hoog en de omzet zeker op de niet weekend dagen zijn vaak niet kosten dekkend. Dat moet wel terug verdient worden in het weekend.
Ik moet altijd een beetje huilen om de in het buitenland is het beter vergelijkingen, half jaar geleden een weekje Parijs gedaan, lunch en diner 6 dagen buiten de deur. Ik heb nog nooit zo veel geld betaald voor zulk matig eten, uiteraard ook wel goed uit eten geweest maar dat koste helemaal de hoofdprijs.
Nou snap ik dat Parijs niet gelijk staat aan het buitenland, maar overal zijn goede en slechte restaurants.
Ik maak me ook 'schuldig' aan het regelmatig eten bij een restaurant met het all-you-can-eat sushi concept. Maar ik zie het niet echt als 'uit eten' maar meer als een vervanging voor de snackbar. Het is een soort fastfood, maar dan anders.quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:54 schreef Pap89 het volgende:
De gemiddelde Nederlander is steeds vaker te vinden bij de All you can eat wok/tapas/wat dan ook restaurants.
"Gezellig uit eten" is voor een groot deel van de Nederlands automatisch een vreetschuur, die zijn blij met patat/vlees/ijs
Heerlijk echt dit is wat ik vooral in de winter mis, boerenkool, hutspot en andere stamppotten met rookworst saucijzen en een speklap. Voor mij is de Nederlandse keuken altijd moeilijk uit te leggen naast deze gerechten, ja we hebben ook mosterdsoep, pannenkoeken etc. Maar dat komt toch echt in meerdere landen voor. Nederland is toch vaak een vergaarbak van allerlei culturen en dan op de Nederlandse manier klaargemaakt.. Carpaccio? je ziet het bijna niet in Italie, in Nederland overal.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeker, maar helaas is goed klaargemaakte huismanskost niet iets wat je in een restaurant zult aantreffen, sterker nog, ik vrees ook niet bij de meeste mensen thuis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |