Als de hele tafel dat doet wel. Denk ik.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:05 schreef Elvi het volgende:
Maar is het echt een issue als je geen wijn besteld?Ik hou niet zo van alcohol en ik drink geen frisdrank meer. Dan bestel ik dus een spa rood. Ik bestel wat ik lekker vind en niet om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Maar vinden restauranthouders dat echt vervelend?
Dat is ook weer waar. Als je vrij regelmatig kortingsacties doet gaan mensen die dagen uitzoeken. Maar dan ga ik er ook vanuit dat je kaart zo is opgebouwd dat je er ook op die dagen nog genoeg aan over houdt.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn ervaring is dat als restaurants gaan werken met periodieke kortingen mensen daar hun bezoek op afstemmen en vooral komen op de (bv) 2 voor de prijs van 1 dagen.
Ik ben een dorstig mens dus met 1 spa rood red ik het nietquote:Op maandag 24 augustus 2015 11:07 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Als de hele tafel dat doet wel. Denk ik.
En 't ligt er ook aan of je er een paar besteld, of de hele avond met 1 spa rood gaat zitten doen.
Meeste restaurants die ik zie beginnen met dat soort coupons/acties (even afgezien van de restaurantweek) zie ik binnen niet al te lange tijd daarna over de kop gaan.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:09 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar. Als je vrij regelmatig kortingsacties doet gaan mensen die dagen uitzoeken. Maar dan ga ik er ook vanuit dat je kaart zo is opgebouwd dat je er ook op die dagen nog genoeg aan over houdt.
Of beseffen dat mensen zulke acties ook gebruiken om het restaurant uit te proberen. En dus niet de borden op tafel smijten of zuchten als je met een vakantieveilingen-bon komtquote:Op maandag 24 augustus 2015 11:16 schreef MutedFaith het volgende:
Dan ben je gewoon een domme ondernemer. Coupons en acties zijn hartstikke prima als marketinginstrument, maar dan moet je wel heel goed weten wat je doet en hoe je er alsnog winst op kunt maken.
Ja. Herkenbaar.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:22 schreef Elvi het volgende:
[..]
Of beseffen dat mensen zulke acties ook gebruiken om het restaurant uit te proberen. En dus niet de borden op tafel smijten of zuchten als je met een vakantieveilingen-bon komt
Fair punt, maar geldt dat niet ook voor de gast?quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:36 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Herkenbaar.
Doe dan niet mee aan zo'n actie als restaurant.
De goedlopende restaurants die ik ken doen niet en deden nooit aan dit soort acties, maar zijn restaurants met een duidelijk concept, een goede bediening, goede prijs-kwaliteitsverhouding, en een strategie die zich richt op een mix van veel vaste klanten aangevuld met eenmalige bezoekers (toeristen).quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:16 schreef MutedFaith het volgende:
Dan ben je gewoon een domme ondernemer. Coupons en acties zijn hartstikke prima als marketinginstrument, maar dan moet je wel heel goed weten wat je doet en hoe je er alsnog winst op kunt maken.
Nee, ik heb er toch voor betaald whehehehequote:Op maandag 24 augustus 2015 11:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Fair punt, maar geldt dat niet ook voor de gast?
Er wordt juist hier beschreven wat voor soort gasten dit soort acties aantrekt.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Fair punt, maar geldt dat niet ook voor de gast?
Denk je? ik gebruik het wel om ergens voor het eerst te eten bv, maar dan kan het zeker een blijvertje worden!quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:
volgens mij trekt het vooral mensen aan die alleen maar met dit soort acties komt eten.
Dat snap ik, maar dat is ook een risico wat je zelf neemt. Het is wel gewoon een onderneming en als je tweederangs wil betalen is het als eersterangs gast behandeld worden ook weer niet zo heel vanzelfsprekend.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:44 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee, ik heb er toch voor betaald whehehehe
Maar serieus: nee. Want via Vakantieveilingen krijg je dus een ander menu dan wanneer je daar zonder korting eet (tenminste; bij de restaurants waar ik terecht ben gekomen). Ik zie het dus als een testdrive. Zijn ze daar aardig, is het eten goed? En als ik merk dat je als tweederangs gast wordt behandeld hoef ik daar dus ook niet terug te komen voor de volle pond.
Anders voelen ze zich een dief van hun eigen portemonneequote:Op maandag 24 augustus 2015 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn ervaring is dat als restaurants gaan werken met periodieke kortingen mensen daar hun bezoek op afstemmen en vooral komen op de (bv) 2 voor de prijs van 1 dagen.
het lijkt mij dat je je als restaurant zelf aanmeld bij zo een actie, dus ook geen probleem hebt met zulke gasten.quote:Op zondag 23 augustus 2015 14:58 schreef Inbox4me het volgende:
Leuke topicreeks
Ik ben wel benieuwd hoe horecapersoneel/ondernemers aankijkt tegen gasten die met zo'n spaarkaart (bv AH restaurantactie) aan komen zetten. Voor mij af en toe een drempel, ik voel me dan zo'n typisch zuinige Hollander
Zelf ooit een keer bij een sterrenrestaurant gegeten met een aanbieding, bediening was wel erg joviaal en zowel bediening als eigenaar probeerden continu extra's te verkopen wat ik wat ongemakkelijk begon te vinden.
Overigens heb ik ook genoeg goede ervaringen met horeca. Meest memorabele: eind vorig jaar in een Belgische eetcafé in Maastricht gegeten, waarbij de eigenaar zo aanstekelijk enthousiast adviseerde over zijn jeneverkaart (en ruim de tijd nam) dat ik nog vrolijk word als ik er aan terugdenk
Lijkt me toch dat iedereen, ongeacht beurs, als eersterangs gast behandeld hoort te worden?quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat is ook een risico wat je zelf neemt. Het is wel gewoon een onderneming en als je tweederangs wil betalen is het als eersterangs gast behandeld worden ook weer niet zo heel vanzelfsprekend.
Zo ben ik wel.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:
volgens mij trekt het vooral mensen aan die alleen maar met dit soort acties komt eten.
Ik deel de restaurants die ik bezoek in 3 soorten opquote:Op maandag 24 augustus 2015 13:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zo ben ik wel.Maar ik zou sowieso niet snel ergens vaste klant worden.
Ongeacht beurs wel, niet ongeacht welke greep je uit je beurs wil doen. Als dat een tweederangs bedrag is beland je doorgaans bij een tweederangs tent waar je dus ook tweederangs behandeld wordt. Dan heb je van die bonnen om met een tweederangs uitgave toch bij een eersterangs restaurant te gaan eten, maar dan vind ik het niet heel gek dat je krijgt waarvoor je bereid bent te betalen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:09 schreef agter het volgende:
[..]
Lijkt me toch dat iedereen, ongeacht beurs, als eersterangs gast behandeld hoort te worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |