abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155420973
Het is zoals ik het beleefd heb. In jo post maak ik niets op dat het ergens anders beter is.
pi_155421120
En in het buitenland (met name azie) doet niemand neerbuigend over je als je daar komt in hun restaurant. Alleen hier heb ik dat meegemaakt.
pi_155421245
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:10 schreef _Newman_ het volgende:

Leef lekker in jullie eigen wereldje zonder ooit wat anders meegemaakt te hebben. Ik vin het zielig dat jullie je zo verheven voelen boven anderen.
:') en dan doe je het weer :')
Ik begin die ober steeds beter te begrijpen.
pi_155421652
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:49 schreef RobinOok het volgende:
Ik kom ook wel eens in restaurants met collega's die "niet gewend zijn dat de ober uitlegt wat voor wijn hij schenkt". En maak het ook regelmatig mee dat die collega's de dag erna dan vertellen hoe vreselijk er op hun werd neergekeken door de obers. En ik zweer, dat is gewoon NIET waar. Het is gewoon het eigen ongemak dat geprojecteerd wordt op de obers.
Dit.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_155423399
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:20 schreef _Newman_ het volgende:
En in het buitenland (met name azie) doet niemand neerbuigend over je als je daar komt in hun restaurant. Alleen hier heb ik dat meegemaakt.
Ik vraag me af of je dat echt zo hebt ervaren en of je überhaupt ooit buiten Nederland bent geweest. Maar goed, je gelooft ook in feng shui voer, waarbij 'chemicals' per definitie slecht zijn.
pi_155425706
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:37 schreef _Newman_ het volgende:
Ach hoe het hoort heb ik gewoon schijt aan. Als het maar lekker smaakt en de bediening zich zich vriendelijk gedraagt ben ik tevreden.

Ik ben wel is in zo en sterren restaurant geweest (in Oegstgeest) waar ik half lauwe eenden plakjes kreeg en een bolletje ijs waarvan ik 100% zeker wist dat het van de supermarkt kwam (sterker nog uit de supermarkt heb ik wel lekkerder ijs gegeten). Dat was dus 100 euro voor drie couverts hoorde ik achteraf (er was ook nog een ranzig soepje bii ook, gelukkig heel er weinig...).

Toen stond er nog zo een ober op ons neer te kijken toen ie vroeg of wij wijn wilde, maar ik hou niet van wijn dus ik wilde bier (en met mij een stuk of 12 andere mensen ook (mijn meer down to earth collegae), Stond die ober ons aan te kijken of ik een stuk stont ben. (ik was uitgenodigd door de baas die want kicked op bekakte restaurants, ik hoefde niet te betalen anders was ik hem meteen al gepeerd)

Vind je het gek dat mensen liever naar de indonees gaan..... Tering veel geld vragen in zo een sterren restaurant voor eten wat echt zwaar beneden peil was. Fuck de horeca, vind je het gek dat iedereen failliet gaat met ranzige soep en een en wijn en van alles en nog wat. Het stelt in Nederland echt geen reet voor, het is meer een state of mind dat mensen denken dat het bijzonder is want het smaakt nergens naar.

In de meeste arme landen kan je een konings maaltijd krijgen voor een schijntje. Het heeft niks met "goedkoop" te maken maar meer dat de koks daar echt passie hebben voor wat ze serveren en ze hebben "trots" dat ze dat kunnen koken ipv status of dat soort dingen en al doen ze 100 keer meer hun best als wie dan ook ze weigeren gewoon fooi aan te nemen, als je ze fooi geeft komen ze achter je aan rennen om je geld terug te geven want ze zijn te trots om dat aan te nemen. Zelfs in Hong Kong, wat een van de duurste steden is ter wereld om te leven, kan je voor 2,5 euro een pond BBQ roasted duck of eend kopen waar de meeste sterren restaurants in Nederland niet aan kunnen tippen.(even een financiele vergelijking: een 2 kamer flat is daar 2500 euro ofzo (4 tot 5 keer zo duur als in Nederland), maar je kan daar wel goedkoop en zeeeeeer goed eten en zeer zeer zeer goed).

Dus fuck de horeca in Nederland Ze kunnen godvertdomme nog geen eens een fatsoenlijke koffie of cappuccino zetten. WTF fuck de nederlandse horeca, echt waar (tenzij ze wel de goede kwaliteit leveren en vriendelijk zijn en niet uit de hoogte, wat overigens enkel bij aziatische restaurants zo is naar mijn idee).

Afgelopen zondag was ik nog bij La Place in Leiden voor een Hawaian burger (nou ja ik was bij de V&D voor kleding eigenlijk en kreeg honger, het zat niet in de planning). Je zou denken wat kam je daar nou aan verklooien. zowel de patat als de burger waren niet te vreten. WTF hoe kan je nou een hawaian burger verneuken.
Het is ondertussen al weer 20 jaar geleden dat de Beukenhof in Oegstgeest zijn ster verloor, dat toen der tijd je ervaring in de top horeca niet een positieve was is natuurlijk jammer maar misschien niet echt een maatstaf voor hoe het er momenteel aan toegaat in de horeca.

Dat je überhaupt en goede burger verwacht bij een buffet restaurant zoals la Place geeft misschien wel voldoende aan. Probeer de volgende keer dat je in Leiden bent eens wat te gaan drinken bij Borgman en Borgman, voor nog geen 2 euro 50 leveren zij je met een glimlach een prachtige cappuccino.
eten!!!
pi_155425905
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:10 schreef _Newman_ het volgende:

[..]

Ja enkel de meeste Nederlandse horeca hoor (niet eens alle horeca). Voor de res tvalt dat wel mee. Ik voel me niet beter dan andere mensen (aleenn andere mensen voelen zich beter dan mij).

Kijk als je naar de groenteboer gaat verwachte je kwaliteits groente
Als je naar de slager gaat verwacht je kwaliteits vlees.
Als je een cappuccino besteld verwacht je in Nederland voor 3 euro wel wat goeds maar je krijgt slootwater terwijl je in milaan voor 1,20 euro de cappuccino uit je dromen krijgt.

Er klopt gewoon niks in Nederland van de integriteit en kwaliteit in de horeca. Een beetje rsaar dat ik daar geen kritiek op mag hebben vind ik.....

Leef lekker in jullie eigen wereldje zonder ooit wat anders meegemaakt te hebben. Ik vin het zielig dat jullie je zo verheven voelen boven anderen.
Ben het wel met je eens dat de kwaliteit gemiddeld genomen erg laag is in de Nederlandse horeca. Blijkbaar eet het grootste deel van Nederland liever voor 12 euro een sateschotel met voorgemarineerde sligrosate, dan dat ze 20 euro betalen voor een ambachtelijk bereid bord voedsel.

Ook is het blijkbaar nog steeds acceptabel om een bakje machineschuim als cappuccino te verkopen. De mensen hebben altijd genoeg te klagen over de horeca, maar het gros van de mensen zou eens wat kritischer moeten zijn op wat ze op tafel krijgen.

Ik werkte in een restaurant waar in in het seizoen de chef een ambachtelijke wildstoofschotel maakte. Het wild werd zelf gesneden en alles klopte er aan.(en werd ook toegelicht aan tafel) Toch was voor 5 euro minder de sateschotel veruit de bestseller... Zo lang mensen niet wat meer kwaliteit gaan verwachten zul je ook weinig verbetering gaan zien ben ik bang.

Ik zie veel goede restaurantjes het moeilijk hebben terwijl de all you can eat restaurants elke avond afgeladen zitten hier in de buurt. Laatst moest ik mee naar de shabu shabu, ik vond het echt vreselijk. Al je bestellingen moest je doen via een ipad en vervolgens werd het ongeïnteresseerd op tafel neergezet... Restaurant compleet afgeladen en verderop zit een ambachtelijke sushi tent met een half lege zaak.

In de straat waar ik woon zit een geweldige indonesisch afhaal restaurant waar het meestal rustig is terwijl om de hoek een lange rij staat voor de Easy-Wok...
Ik denk dat we in Nederland de horeca hebben die we verdienen :)

[ Bericht 7% gewijzigd door focal op 22-08-2015 00:54:54 ]
We komen hard, zo hard.
pi_155426491
Helemaal mee eens, er is amper meer een middensegment waarin gewoon ambachtelijk word gekookt, dat is bijna helemaal weg geconcurreerd door all you can eat zaken en restaurants waar alles halffabricaat of kant en klaar is.

Een gebrek aan fatsoenlijk opgeleide koks en de crisis hebben ook niet mee geholpen...
eten!!!
pi_155426644
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:59 schreef janatwork het volgende:
Helemaal mee eens, er is amper meer een middensegment waarin gewoon ambachtelijk word gekookt, dat is bijna helemaal weg geconcurreerd door all you can eat zaken en restaurants waar alles halffabricaat of kant en klaar is.

Een gebrek aan fatsoenlijk opgeleide koks en de crisis hebben ook niet mee geholpen...
Op dit moment ligt het geld bij ketens en 'hippe' restaurants. Ik zie hier nu veel restaurants op leuke plekken die hip en groots ingericht worden. Het eten bestaat uit dingen zoals een groothandelburgertje, maar dan wel geserveerd op een houten plank met mooi italiaans broodje en veldsla etc. Het lijkt allemaal heel wat maar je kan het gewoon laten bereiden door een student op minimumloon. Het lijkt wel of voor veel mensen de garnering belangrijker is dan wat er onder ligt.
We komen hard, zo hard.
pi_155426646
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:38 schreef focal het volgende:
Ben het wel met je eens dat de kwaliteit gemiddeld genomen erg laag is in de Nederlandse horeca. Blijkbaar eet het grootste deel van Nederland liever voor 12 euro een sateschotel met voorgemarineerde sligrosate, dan dat ze 20 euro betalen voor een ambachtelijk bereid bord voedsel.
Ik ben ook vaak verbaasd hoe klein het prijsverschil eigenlijk is tussen een goedkope matige hap en een heerlijke maaltijd voor een paar euro meer. Dan kies ik toch echt liever dat laatste.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_155427000
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben ook vaak verbaasd hoe klein het prijsverschil eigenlijk is tussen een goedkope matige hap en een heerlijke maaltijd voor een paar euro meer. Dan kies ik toch echt liever dat laatste.
Ik vind de supermarkt altijd het belangrijkste bewijs dat mensen in Nederland geen fuck geven om wat ze eten. Echt letterlijk bijna alles bevat niet wat je wilt dat het zou bevatten. Soepen bevatten amper waar het naar moet smaken, perenijsjes bevatten amper peer etc. Mijn grote droom is dat iedereen een keer wat kritischer wordt en we met zijn allen kwaliteit afdwingen.
We komen hard, zo hard.
pi_155427002
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar de meeste Nederlanders willen veel voor weinig, minimaal 220 gram vlees en een flinke bak patat. Ik moet diep van binnen heel hard huilen als ik weer zo'n kanonskogel van een biefstuk voor 14.50 voorbij zie gaan, pepersausje van knorr, mayo van remia en succes.

En dan wel klagen dat de biefstuk niet perfect gebakken en wat taai is :X _O-
eten!!!
pi_155433073
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:17 schreef focal het volgende:

[..]

Ik vind de supermarkt altijd het belangrijkste bewijs dat mensen in Nederland geen fuck geven om wat ze eten. Echt letterlijk bijna alles bevat niet wat je wilt dat het zou bevatten. Soepen bevatten amper waar het naar moet smaken, perenijsjes bevatten amper peer etc. Mijn grote droom is dat iedereen een keer wat kritischer wordt en we met zijn allen kwaliteit afdwingen.
Volgens mij geef je hier net t verkeerde voorbeeld. Perenijsjes (het a-merk) bevat juist wel een redelijke hoeveelheid peer.
Maar van die potjes guacemole met 0,5% avacadopoeder illustreert je klacht ook aardig.

Ik zoek mij soms helemaal scheel naar een goed en lekker product. Gelukkig is dat in de horeca makkelijker: duur is meestal (niet altijd) goed.
Professioneel gifmenger.
pi_155436315
Ik ga maar heel weinig naar restaurants in Nederland. De prijzen liggen véél te hoog voor veel te weinig kwaliteit. Wat inderdaad ontbreekt in dit land, zijn van die volks restaurantjes waar je voor weinig geld gewoon huisgemaakt, goed lokaal eten kunt krijgen. Is er gewoon niet of nauwelijks.

Vind het sowieso belachelijk waarom je voor een goede maaltijd minstens 20 euro kwijt zou moeten zijn voor alleen het eten. Dat is nergens voor nodig, goede kwaliteit ligt niet alleen maar aan dure ingrediënten gebruiken. In andere landen kun je voor 15 euro inclusief drankjes prima eten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:58:17 #117
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155436665
Ben jij wel helemaal van deze wereld?
pi_155436711
In andere landen kan dat wel, maar ik woon hier en vind dat mensen best een fatsoenlijk loon mogen. 20 euro ex drankjes is absoluut geen gekke prijs voor een goede maaltijd.
pi_155436735
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 14:45 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ga maar heel weinig naar restaurants in Nederland. De prijzen liggen véél te hoog voor veel te weinig kwaliteit. Wat inderdaad ontbreekt in dit land, zijn van die volks restaurantjes waar je voor weinig geld gewoon huisgemaakt, goed lokaal eten kunt krijgen. Is er gewoon niet of nauwelijks.

Vind het sowieso belachelijk waarom je voor een goede maaltijd minstens 20 euro kwijt zou moeten zijn voor alleen het eten. Dat is nergens voor nodig, goede kwaliteit ligt niet alleen maar aan dure ingrediënten gebruiken. In andere landen kun je voor 15 euro inclusief drankjes prima eten.
Arbeid kost hier vrij veel. Niet alleen salaris, maar ook de daarop komende kosten.
Professioneel gifmenger.
pi_155436760
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 14:58 schreef RobinOok het volgende:
Ben jij wel helemaal van deze wereld?
Ben jij wel eens in een andere land dan Nederland geweest?

De prijzen hier voor slecht voedsel, terwijl je daar voor dat geld een heerlijk feestmaal zou krijgen, dat staat toch niet meer in verhouding?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_155436798
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 15:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

De prijzen hier voor slecht voedsel, terwijl je daar voor dat geld een heerlijk feestmaal zou krijgen, dat staat toch niet meer in verhouding?
De lonen hier in Nederland, terwijl je daar hele dorpen ervan kan onderhouden, dat staat toch niet meer in verhouding?
pi_155436829
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 15:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
In andere landen kan dat wel, maar ik woon hier en vind dat mensen best een fatsoenlijk loon mogen. 20 euro ex drankjes is absoluut geen gekke prijs voor een goede maaltijd.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 15:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dan boek ik liever voor 60 euro een ryanairtje naar een land (portugal, oost europa, veel andere dingen in zuid europa etc.) waar je voor 15 euro wél een heel lekker maaltje krijgt, en dan een week lang lekker genieten.
pi_155436865
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 15:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Zullen we de verzorgingstaat volledig afbreken, zodat jij goedkoop kunt eten?
Professioneel gifmenger.
pi_155436959
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 15:07 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Zullen we de verzorgingstaat volledig afbreken, zodat jij goedkoop kunt eten?
Nee hoor

Maar de prijzen zijn absurd. Voor 20 euro exclusief drank heb je een *beetje* goede maaltijd in NL. Voor 40 euro zie ik al een vlucht naar Portugal staan op ryan air. Dat is toch in geen verhouding meer? Voor 2x zo veel geld zit je aan de andere kant van europa waar je veel beter, goedkoper eten hebt.

Dan weet ik het wel. Doei NL horeca !
pi_155437001
Wist je dat vliegen belachelijk goedkoop is, mede doordat kerosine gesubsidieerd wordt? Eten is niet te duur, vliegen is te goedkoop.
pi_155437133
De lonen maken niet zoveel uit, het is gewoon dat er nog heel erg veel Nederlanders zijn die nooit iets anders kiezen dan een menu van een carpaccio, een biefstuk en een dame blanche. Of een keer een pizza gaan eten.

Je zou maar als buitenlander een paar weken in Nederland op vakantie gaan. Dan zit je 90% van de avonden friet te eten omdat dat het enige is dat ze hier kunnen met een aardappel. Met zo'n triest slaatje ernaast.

Al zijn er tegenwoordig wel heel veel restaurantjes waar je wel voor een leuke prijs goed kunt eten. Je moet het alleen van te voren even uitzoeken.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:22:53 #127
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_155437231
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 15:11 schreef sirdanilot het volgende:

Maar de prijzen zijn absurd. Voor 20 euro exclusief drank heb je een *beetje* goede maaltijd in NL.

Waar kan je in Nederland zo goedkoop eten? In de restaurants waar ik kom heb je echt voor dat geld geen maaltijd inclusief drank.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_155437280
Klopt , de slechte smaak van de hollander is ook zeer zeker kwalijk te noemen, en is waarschijnlijk ook de reden dat goedkoop-goed-middensegment voedsel nauwelijks tot niet verkrijgbaar is in Nederland, en dat 9 van de 10 mesnen die zelf thuis koken ook niet lekker eten (knorr pakje, poeder jus, aardappels, door gekookte groente en kiloknallervlees)

Laatst wilden wat mensen naar Donatellos zo een budget pizza tent, nou daar ga ik dus gewoon niet meer heen, kook ik liever thuis.
pi_155437456
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Als bediening zou ik gewoon zeggen bij het afrekenen: Creditcard? Natuurlijk kan dat meneer, maar als u pint krijgt u van mij nog een heerlijke espresso (of een grappa).
De klant vind dat vrijwel zeker leuk, als hij zakelijk eet begrijpt hij waarom je dat zegt en zal als hij toch met company cc betaald je fooi wat hoger maken.
Dit. Als ik iets van werken in de horeca geleerd heb is het hoe ik een afwijzing of negatieve boodschap toch altijd in een positief jasje kan verpakken.

En dat lijkt me ook meteen een van de belangrijkste dingen binnen horeca etiquette.
"Pools are perfect for holding water"
pi_155438952
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:01 schreef _Newman_ het volgende:
en als restaurant wil je niet je klanten weg jagen denk ik??
nou klanten zoals jij wel af en toe..
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:51:06 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155441800
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 15:25 schreef sirdanilot het volgende:
Klopt , de slechte smaak van de hollander is ook zeer zeker kwalijk te noemen, en is waarschijnlijk ook de reden dat goedkoop-goed-middensegment voedsel nauwelijks tot niet verkrijgbaar is in Nederland, en dat 9 van de 10 mesnen die zelf thuis koken ook niet lekker eten (knorr pakje, poeder jus, aardappels, door gekookte groente en kiloknallervlees)

Laatst wilden wat mensen naar Donatellos zo een budget pizza tent, nou daar ga ik dus gewoon niet meer heen, kook ik liever thuis.
Ik ben tegenwoordig niet zo vaak meer van huis, maar heb jarenlang voor mijn werk in hotels moeten wonen en at dan dagelijks in restaurants. Ben blij dat dit elders in Europa was en niet in Nederland.
Dan nog snak je regelmatig naar een gekookt aardappeltje en een portie warme groenten.
Vrienden van mij uit nieuw zeeland waren recent een aantal weken op rondreis in NL vrienden en familie bezoeken en beklaagden zich over hoe slecht er gegeten wordt. Pakjes en margarine, en de verwarming op 18 graden als er al gestookt werd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_155442250
De 'Hollandse maaltijd' vind ik echt goddelijk. Niet elke dag, maar lekkere aardappels, lekkere groenten en een misschien klein maar lekker stukje vlees vind ik geweldig.

Het is gewoon dom om dat enkel te associeren met voer van de huishoudschool.

Oh god, als ik er aan denk hoe mijn oma kookte stroomt het water me in de bek. Vooral het gebruik van echte.producten als boter, omdat alternatieven voor hen de herinnering aan de oorlog opriepen en het opeens weer betaalbaar werd.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:12:10 #133
45206 Pietverdriet
pi_155442410
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 19:07 schreef Stompzinnig het volgende:
De 'Hollandse maaltijd' vind ik echt goddelijk. Niet elke dag, maar lekkere aardappels, lekkere groenten en een misschien klein maar lekker stukje vlees vind ik geweldig.

Het is gewoon dom om dat enkel te associeren met voer van de huishoudschool.

Zeker, maar helaas is goed klaargemaakte huismanskost niet iets wat je in een restaurant zult aantreffen, sterker nog, ik vrees ook niet bij de meeste mensen thuis.
pi_155443734
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:31 schreef janatwork het volgende:

[..]

Het is ondertussen al weer 20 jaar geleden dat de Beukenhof in Oegstgeest zijn ster verloor, dat toen der tijd je ervaring in de top horeca niet een positieve was is natuurlijk jammer maar misschien niet echt een maatstaf voor hoe het er momenteel aan toegaat in de horeca.

Dat je überhaupt en goede burger verwacht bij een buffet restaurant zoals la Place geeft misschien wel voldoende aan. Probeer de volgende keer dat je in Leiden bent eens wat te gaan drinken bij Borgman en Borgman, voor nog geen 2 euro 50 leveren zij je met een glimlach een prachtige cappuccino.
Wat loop je nou weer te insinueren dat ik een goede burger verwacht van de La Place en datdit mijn niveau is. Wat ben jij dan voor een idioot.

In de hele breestraat was alles dicht op zondag middag en alleen de V&D was open en ik moest bij de V&D zijn voor kleding te kopen. Ik was niet van plan uit te gaan lunchen want had thuis al gegeten maar om een uurtje of 2 had ik weer honger. Dus ik dacht ik neem een hamburger bij de V&D. dan hoef ik niet de halve stad door om een goede hamburger te zoeken en dan weer het halve centrum doorzwalken om terug naar de V&D te gaan.

Iedereen hebt toch wel eens dat ze de macdonalds binnenlopen of een hema worst kopen of een snackbar. Ook al doe je het maar 1 keer per jaar als je toevallig op je vliegtuig moet wachten of weet ik veel wat. Ga ik toch niet gelijk neerkijken op iemand. Die mensen weten heus wel dat die hamburgers niet goed zijn. De Leidse lullos van minerva staan er ook gewoon in de rij hoor.

wie denk jij dan wel niet dat je ben. mafkees.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:02:52 #135
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155444136
Zoek de verschillen....
(tussen de keurige woorden van janatwork en de tirade van Newman
Tip: druk je nou ook eens wat beschaafder uit, dan hoeven we niet zo op je neer te kijken.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:16:53 #136
45206 Pietverdriet
pi_155446823
Wees een aanvulling, newman, geen ergernis
pi_155455548
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 14:45 schreef sirdanilot het volgende:

De schandalig hoge huren in de horeca en de hoge personeelskosten zijn daar voor een groot deel de oorzaak van.

Er word in het middensegment horeca de laatste jaren echt heel erg weinig geld verdient. De vaste lasten zijn hoog en de omzet zeker op de niet weekend dagen zijn vaak niet kosten dekkend. Dat moet wel terug verdient worden in het weekend.

Ik moet altijd een beetje huilen om de in het buitenland is het beter vergelijkingen, half jaar geleden een weekje Parijs gedaan, lunch en diner 6 dagen buiten de deur. Ik heb nog nooit zo veel geld betaald voor zulk matig eten, uiteraard ook wel goed uit eten geweest maar dat koste helemaal de hoofdprijs.

Nou snap ik dat Parijs niet gelijk staat aan het buitenland, maar overal zijn goede en slechte restaurants.
eten!!!
pi_155455890
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 19:53 schreef _Newman_ het volgende:

[..]

Wat loop je nou weer te insinueren dat ik een goede burger verwacht van de La Place en datdit mijn niveau is. Wat ben jij dan voor een idioot.

In de hele breestraat was alles dicht op zondag middag en alleen de V&D was open en ik moest bij de V&D zijn voor kleding te kopen. Ik was niet van plan uit te gaan lunchen want had thuis al gegeten maar om een uurtje of 2 had ik weer honger. Dus ik dacht ik neem een hamburger bij de V&D. dan hoef ik niet de halve stad door om een goede hamburger te zoeken en dan weer het halve centrum doorzwalken om terug naar de V&D te gaan.

Iedereen hebt toch wel eens dat ze de macdonalds binnenlopen of een hema worst kopen of een snackbar. Ook al doe je het maar 1 keer per jaar als je toevallig op je vliegtuig moet wachten of weet ik veel wat. Ga ik toch niet gelijk neerkijken op iemand. Die mensen weten heus wel dat die hamburgers niet goed zijn. De Leidse lullos van minerva staan er ook gewoon in de rij hoor.

Ik ben slechts een kok, en voor een kok heb ik mij heel netjes uitgedrukt. Meestal ben ik een stuk lomper. Je hoeft echt niet de halve stad door voor een goede burger, 50 meter naast de v&d zit eetwinkel Noroc die verkopen erg goede hamburgers en zijn op zondag open.

Maar je bent typerend voor de Nederlandse horeca bezoeker, hoog van de toren blazen over hoe slecht de horeca wel niet is, maar niet de moeite nemen om 50 meter om te lopen. En dan vervolgens wel weer gaan klagen over de matige kwaliteit van een buffetrestaurant.
eten!!!
pi_155456245
Buffetrestaurant?
Opwarmkeuken bedoel je.
  zondag 23 augustus 2015 @ 08:28:07 #140
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_155457937
Het begon hier als een interessante discussie, maar deze modderstrooierij hoef ik niet te volgen.. Toedeloe :)
pi_155458302
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 19:53 schreef _Newman_ het volgende:

[..]

Ben je je pilletjes vergeten te slikken jongen?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_155459688
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 01:16 schreef janatwork het volgende:

[..]

De schandalig hoge huren in de horeca en de hoge personeelskosten zijn daar voor een groot deel de oorzaak van.

Er word in het middensegment horeca de laatste jaren echt heel erg weinig geld verdient. De vaste lasten zijn hoog en de omzet zeker op de niet weekend dagen zijn vaak niet kosten dekkend. Dat moet wel terug verdient worden in het weekend.

Ik moet altijd een beetje huilen om de in het buitenland is het beter vergelijkingen, half jaar geleden een weekje Parijs gedaan, lunch en diner 6 dagen buiten de deur. Ik heb nog nooit zo veel geld betaald voor zulk matig eten, uiteraard ook wel goed uit eten geweest maar dat koste helemaal de hoofdprijs.

Nou snap ik dat Parijs niet gelijk staat aan het buitenland, maar overal zijn goede en slechte restaurants.
Helaas is kwaliteit verkopen geen prioriteit meer in de meeste restaurants.
Enige wat belangrijk is is dat er veel winst gepakt wordt per bestelling. Dus bij inkoop wordt de goedkoopste bocht wijn. Gepakt en wordt er een hoofdprijs voor gevraagd etc.

Eerlijk zijn over de gebruikte producten zit er helaas niet meer in. Veel komt gewoon uit de groothandel waar geen kennis meer aanwezig is en enkel pakjes worden verkocht
hardcoholic
pi_155460186
De gemiddelde Nederlander is steeds vaker te vinden bij de All you can eat wok/tapas/wat dan ook restaurants.

"Gezellig uit eten" is voor een groot deel van de Nederlands automatisch een vreetschuur, die zijn blij met patat/vlees/ijs
  zondag 23 augustus 2015 @ 11:56:54 #144
47102 Elvi
miemkwien
pi_155460237
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 11:54 schreef Pap89 het volgende:
De gemiddelde Nederlander is steeds vaker te vinden bij de All you can eat wok/tapas/wat dan ook restaurants.

"Gezellig uit eten" is voor een groot deel van de Nederlands automatisch een vreetschuur, die zijn blij met patat/vlees/ijs
Ik maak me ook 'schuldig' aan het regelmatig eten bij een restaurant met het all-you-can-eat sushi concept. Maar ik zie het niet echt als 'uit eten' maar meer als een vervanging voor de snackbar. Het is een soort fastfood, maar dan anders.
pi_155460505
Echt triest om te bedenken dat er figuren als Newman in mijn stad wonen, en dat ik die waarschijnlijk nog af en toe tegen kom ook :(
pi_155460599
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zeker, maar helaas is goed klaargemaakte huismanskost niet iets wat je in een restaurant zult aantreffen, sterker nog, ik vrees ook niet bij de meeste mensen thuis.
Heerlijk echt dit is wat ik vooral in de winter mis, boerenkool, hutspot en andere stamppotten met rookworst saucijzen en een speklap. Voor mij is de Nederlandse keuken altijd moeilijk uit te leggen naast deze gerechten, ja we hebben ook mosterdsoep, pannenkoeken etc. Maar dat komt toch echt in meerdere landen voor. Nederland is toch vaak een vergaarbak van allerlei culturen en dan op de Nederlandse manier klaargemaakt.. Carpaccio? je ziet het bijna niet in Italie, in Nederland overal.
  zondag 23 augustus 2015 @ 12:32:35 #147
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155460860
Maar waarom mis je dat? Dat kun je toch gewoon zelf maken? Ik zit daar dus helemaal niet op te wachten om dat buiten de deur te eten. En ik denk meer mensen niet, anders was het er wel. Het is wat de meeste mensen al dagelijks/wekelijks zelf maken, die willen wat anders als ze uit gaan.

Trouwens, het bestaat wel. Af en toe, her en der. Best hip weer tegenwoordig, bijvoorbeeld bij De Rotterdamsche Kookpot
  zondag 23 augustus 2015 @ 12:35:27 #148
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_155460912
:')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 23 augustus 2015 @ 12:36:31 #149
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155460933
Haha.
pi_155461142
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 12:36 schreef RobinOok het volgende:
Haha.
Klinkt mij niet zo slecht. Of juist een herrietoeslag :@
  zondag 23 augustus 2015 @ 14:58:28 #151
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_155464473
Leuke topicreeks :)

Ik ben wel benieuwd hoe horecapersoneel/ondernemers aankijkt tegen gasten die met zo'n spaarkaart (bv AH restaurantactie) aan komen zetten. Voor mij af en toe een drempel, ik voel me dan zo'n typisch zuinige Hollander :P

Zelf ooit een keer bij een sterrenrestaurant gegeten met een aanbieding, bediening was wel erg joviaal en zowel bediening als eigenaar probeerden continu extra's te verkopen wat ik wat ongemakkelijk begon te vinden.

Overigens heb ik ook genoeg goede ervaringen met horeca. Meest memorabele: eind vorig jaar in een Belgische eetcafé in Maastricht gegeten, waarbij de eigenaar zo aanstekelijk enthousiast adviseerde over zijn jeneverkaart (en ruim de tijd nam) dat ik nog vrolijk word als ik er aan terugdenk :)
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_155465036
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 12:32 schreef RobinOok het volgende:
Maar waarom mis je dat? Dat kun je toch gewoon zelf maken? Ik zit daar dus helemaal niet op te wachten om dat buiten de deur te eten. En ik denk meer mensen niet, anders was het er wel. Het is wat de meeste mensen al dagelijks/wekelijks zelf maken, die willen wat anders als ze uit gaan.

Trouwens, het bestaat wel. Af en toe, her en der. Best hip weer tegenwoordig, bijvoorbeeld bij De Rotterdamsche Kookpot
Oeps ik mis dat vanuit Italie ;-) soms wel eens wat rookworsten mee, maar toch maak ik het hier niet.
pi_155467828
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 14:58 schreef Inbox4me het volgende:
Leuke topicreeks :)

Ik ben wel benieuwd hoe horecapersoneel/ondernemers aankijkt tegen gasten die met zo'n spaarkaart (bv AH restaurantactie) aan komen zetten. Voor mij af en toe een drempel, ik voel me dan zo'n typisch zuinige Hollander :P

Zelf ooit een keer bij een sterrenrestaurant gegeten met een aanbieding, bediening was wel erg joviaal en zowel bediening als eigenaar probeerden continu extra's te verkopen wat ik wat ongemakkelijk begon te vinden.

Overigens heb ik ook genoeg goede ervaringen met horeca. Meest memorabele: eind vorig jaar in een Belgische eetcafé in Maastricht gegeten, waarbij de eigenaar zo aanstekelijk enthousiast adviseerde over zijn jeneverkaart (en ruim de tijd nam) dat ik nog vrolijk word als ik er aan terugdenk :)
Als bedienend personeel ben je altijd blij met je gasten en probeer je ze een topervaring te geven.

De realiteit is helaas meestal iets anders, over het algemeen zijn spaaractie mensen niet je leukste gasten. De meesten hebben in hun hoofd dat het een goedkoop avondje uit moet worden en willen graag snel hun eten op tafel en drinken er 1 glas huiswijn bij. Je verdient aan dit soort acties niets tenzij je mensen wel zo krijgt dingen bij te bestellen, wat vaak ongemakkelijk is. 80% heeft zich ingesteld op een goedkoop avondje uit en zit niet te wachten op wijnarrangementen etc.
Dit kan ongemakkelijk worden in wat luxere tenten waar de bedrijfsvoering juist is gericht op mensen die graag geld uitgeven voor die extra ervaring. Zo werken wij met een lounge waar we mensen ontvangen voor een aperitief zodat we de werkdruk kunnen spreiden voor de keuken. Bij spaaracties zie je vaak gelijk een zuur gezicht van; 'Ja leuk dat je me wat extra's probeert te verkopen maar zet me maar gewoon aan tafel en kom maar op met dat eten'.
Het probleem is ook dat alles relatief erg duur wordt als mensen goedkoop eten. Een flesje wijn plus aperitief en koffie toe kan dan in een keer betekenen dat je avondje uit twee keer zo duur wordt en dat is dan weer niet de bedoeling.

Aan de andere kant heb je ook weer een groep hele leuke gasten die normaal niet uit eten gaan en juist superblij zijn dat je ze een leuke avond kan bieden. Enthousiasme bij je gasten is het belangrijkst en dan maakt het me echt niets uit dat ze de avond teren op een flesje water.

[ Bericht 5% gewijzigd door focal op 23-08-2015 16:43:19 ]
We komen hard, zo hard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')