abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155233645
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 09:40 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

De enige momenten waarop ik zo'n automaat overweeg is bij hevig verlate treinreizen icm vreselijke hongerpijn. Dus inderdaad, op het station, waar er statafels zijn. :P
Ben jij een kenner? Zo ja, hoe is de etiquette van de automatiek?
Ik moet dan helaas teren op nevelachtige herinneringen uit een grijs studentenverleden, en waar ik nu woon hebben ze geen automatiek :).
Het had iets met het eten van diagonale, verticale of horizontale rijen te maken geloof ik.
Maar op zich wel een interessante vraag, de etiquette van de automatiek/snackbar? Misschien een nieuw topic?

[ Bericht 3% gewijzigd door charon op 15-08-2015 22:55:13 ]
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:23:13 #52
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155234085
Febo-bingo _O_

quote:
14s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 09:46 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik zag bij de Lidl eens iemand met een werkshirtje nog aan van een Italiaans restaurantje een flinke lading gnocchi inslaan. En nog wat dingetjes zoals de blikken tomaten enzo, maar dat is dan weer geen probleem.
Hier zie ik ook regelmatig de Turk met winkelwagens vol met meel en ijsbergsla bij de Lidl. Zal wel goedkoper zijn dan de Sligro :P
pi_155234090
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:23 schreef Erasmo het volgende:
Febo-bingo _O_

[..]

Hier zie ik ook regelmatig de Turk met winkelwagens vol met meel en ijsbergsla bij de Lidl. Zal wel goedkoper zijn dan de Sligro :P
Ja, dat zie ik bij ons ook standaard inderdaad. :D
pi_155268824
wat een gezeur over gasten die borden opstapelen of wiebelen....
wat kan mij dat schelen of ze dat wel of niet doen, of een glas aan pakken.

mijn enige doel is als ik aan het werk ben elke gast met een erectie van tevredenheid naar buiten te laten lopen. of ze nu wel of geen borden opstapelen.
  zondag 16 augustus 2015 @ 17:53:17 #55
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155269896
Gadver.
pi_155271002
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:24 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, dat zie ik bij ons ook standaard inderdaad. :D
Van de Aldi weet ik dat die op verzoek BTW-bonnetjes verstrekt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155271041
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:04 schreef markmarkmark het volgende:
wat een gezeur over gasten die borden opstapelen of wiebelen....
wat kan mij dat schelen of ze dat wel of niet doen, of een glas aan pakken.

mijn enige doel is als ik aan het werk ben elke gast met een erectie van tevredenheid naar buiten te laten lopen. of ze nu wel of geen borden opstapelen.
Het komt op mij ook meer over als gezeur dat meneer of mevrouw van de bediening hierdoor een paar extra minuutjes kwijt :') Nou, boehoe zwaar leven.

Het is je werk en het zorgt voor je inkomen. suck it up en leef ermee.

"etiquette" :')
  zondag 16 augustus 2015 @ 18:50:14 #58
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155271269
quote:
19s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:41 schreef TwenteFC het volgende:

Klaag jij nooit op je werk? Omdat je er een inkomen mee verdient, vind je alles allemaal leuk en aardig? Knap hoor.

Bij mij gaat dat anders. Ik zit niet in de horeca maar klaag en scheld de hele dag door. Op mijn collega's, op mijn baas, op mijn klanten, op de computer, op de procedures, op alles! Persoonlijk vind ik dat best normaal, lekker klagen.... Daar zijn we Hollanders voor.
pi_155271302
quote:
19s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:41 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Het komt op mij ook meer over als gezeur dat meneer of mevrouw van de bediening hierdoor een paar extra minuutjes kwijt :') Nou, boehoe zwaar leven.

"etiquette" :')
zo kan ik nog 100 ergernissen van collega kelners opnoemen...
zoals de keuken sluit om 22:00 uur en vijf voor tien komt er nog wat binnen lopen.
zeik er niet over en doe je werk of neem lekker een kantoorbaan als je er niet tegen kunt.
pi_155271494
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:50 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Klaag jij nooit op je werk? Omdat je er een inkomen mee verdient, vind je alles allemaal leuk en aardig? Knap hoor.

Bij mij gaat dat anders. Ik zit niet in de horeca maar klaag en scheld de hele dag door. Op mijn collega's, op mijn baas, op mijn klanten, op de computer, op de procedures, op alles! Persoonlijk vind ik dat best normaal, lekker klagen.... Daar zijn we Hollanders voor.
Natuurlijk wel, maar ik ben mij er wel terdege van bewust dat mijn wensen op een tweede plek staan. En wanneer het er op aankomt doe ik zonder morren wat de klant van mij verwacht.
  zondag 16 augustus 2015 @ 19:00:36 #61
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155271537
En jij denkt dat Kandijfijn & Co dat niet doet?
Dat die het bestek erbij neergooit en tegen de klanten gilt "breng het dan godverdomme maar zelf naar de keuken!!!" :?
pi_155271578
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:00 schreef RobinOok het volgende:
En jij denkt dat Kandijfijn & Co dat niet doet?
Dat die het bestek erbij neergooit en tegen de klanten gilt "breng het dan godverdomme maar zelf naar de keuken!!!" :?
Dat vind ik niet eens klacht waardig gezien de business waar ze inzitten. Al bouwen de klanten een toren van pisa met je borden, lekker interessant.
pi_155284507
En dan bij de keuken aankomen en omdat men lekker heeft lopen stapelen (als er al geen bord is gevallen ondertussen, potje mikado ipv toren van pisa vaak..) kun je lekker met je handen in de etensresten vrotten omdat alles maar op elkaar gekwakt is. Nee, soms is het inderdaad niet wenselijk dat je je borden stapelt :)
  maandag 17 augustus 2015 @ 04:46:23 #64
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_155284514
borden stapelen

serieus

als ik dat doe word ik uit het testament geschrapt
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_155284637
Ik ben de baas van TwenteFC en voortaan geef ik hem op drukke tijden van de dag nog wat extra taken, dan mag hij er zelf wel uitkomen. Het is immers zijn werk en het zorgt voor zijn inkomen
Graag op anoniem
pi_155343316
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:51 schreef markmarkmark het volgende:

[..]

zo kan ik nog 100 ergernissen van collega kelners opnoemen...
zoals de keuken sluit om 22:00 uur en vijf voor tien komt er nog wat binnen lopen.
zeik er niet over en doe je werk of neem lekker een kantoorbaan als je er niet tegen kunt.
Inderdaad, je moet juichen van geluk als je 11 uur durende shift word verlengt tot een dienst van 13 uur. Voor een tafel waar 9 van de 10 keer geen euro aan word verdient.
eten!!!
pi_155343597
Mijn grootste ergernissen:
- Niet reserveren terwijl je 5 gecombineerde allergieën hebt
- Iets niet lekker vinden verwarren met een allergie
- Klachten op iens zetten zonder ze op de avond zelf kenbaar gemaakt te hebben
- (Seksuele) intimidatie van vrouwelijke bedieningsmedewerkers,
- Vaste gasten die vinden dat alles maar voor ze geregeld moet worden, helemaal als ze te amicaal worden
- Groepen van meer dan 8 man die niet even de moeite nemen om te reserveren en wel verwachten dat het halve terras voor ze word omgebouwd en ze ala carte kunnen eten

En pas je alsjeblieft aan aan het soort gelegenheid waar je bent, in een sterrentent gedraag je je fatsoenlijk en neem je de etiquette in acht, in een eetcafe ga je niet lopen zeiken op een student die de borden niet correct serveert.

Pijs kwaliteit is wat mij betreft het enige waar draait in de horeca, als je de rekening krijgt moet je het gevoel hebben dat je waar voor je geld hebt gekregen. En of dat nou komt door een grote maar matige hamburger, malse spare rib met een goed getapt biertje, een mooi opgemaakt bord of een top sommelier met een prachtige wijn maakt eigenlijk niets uit.
eten!!!
pi_155343747
quote:
15s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 01:36 schreef janatwork het volgende:

[..]

Inderdaad, je moet juichen van geluk als je 11 uur durende shift word verlengt tot een dienst van 13 uur. Voor een tafel waar 9 van de 10 keer geen euro aan word verdient.
Het eeuwige dilemma van de horeca...

Je moet altijd blij zijn met gasten, ze zijn immers degene waar je het voor doet. Maar soms komt het zo slecht uit...
We komen hard, zo hard.
pi_155343852
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 02:10 schreef focal het volgende:

[..]

Het eeuwige dilemma van de horeca...

Je moet altijd blij zijn met gasten, ze zijn immers degene waar je het voor doet. Maar soms komt het zo slecht uit...
Ik kost mijn baas pak en beet 25 euro per uur, de medewerker bediening een euro of 15 de afwasser 10. Als wij 2 uur langer moet werken ben je 100 euro aan personeelskosten kwijt, gemiddelde besteding bij ons is 45 euro pp.

Weinig dilemma zou ik zeggen. Kan niet uit, vandaag niet, morgen niet, nooit niet.

Oplossing? variabele openingstijden in de keuken aanhouden.
eten!!!
pi_155343910
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 02:17 schreef janatwork het volgende:

[..]

Ik kost mijn baas pak en beet 25 euro per uur, de medewerker bediening een euro of 15 de afwasser 10. Als wij 2 uur langer moet werken ben je 100 euro aan personeelskosten kwijt, gemiddelde besteding bij ons is 45 euro pp.

Weinig dilemma zou ik zeggen. Kan niet uit, vandaag niet, morgen niet, nooit niet.

Variabele openingstijden vind ik zelf weer niet kunnen. Je hebt nou eenmaal vaste gasten die er van uit gaan dat ze tot een bepaalde tijd bij je kunnen eten. Zodra dat onzeker wordt gaan ze wel ergens anders heen en zie je ze ook niet op je drukke dagen als je keuken wel open is.

Wat ik persoonlijk doe is alleen een hoofdgerecht aanbieden als het erg rustig is en de keuken bijna sluit. Ik verzorg graag nog een maaltijd voor ze maar we kunnen geen keukenploeg 2 uur langer laten staan tot ze bij het desert aangekomen zijn.
We komen hard, zo hard.
pi_155344048
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 02:23 schreef focal het volgende:

[..]

Variabele openingstijden vind ik zelf weer niet kunnen. Je hebt nou eenmaal vaste gasten die er van uit gaan dat ze tot een bepaalde tijd bij je kunnen eten. Zodra dat onzeker wordt gaan ze wel ergens anders heen en zie je ze ook niet op je drukke dagen als je keuken wel open is.

Wat ik persoonlijk doe is alleen een hoofdgerecht aanbieden als het erg rustig is en de keuken bijna sluit. Ik verzorg graag nog een maaltijd voor ze maar we kunnen geen keukenploeg 2 uur langer laten staan tot ze bij het desert aangekomen zijn.
Mijn ervaring is dat na negenen er eigenlijk alleen nog maar toeristen komen eten, late vaste gasten heb ik nooit gehad. Leiden blijft toch een dorp.

Ik ben er trouwens geen fan van om mensen weg te sturen zonder eten, zeker als ik weet dat er niet iets anders open is. Ik heb een keer om half 12, terwijl ik al aan het bier zat, de kachel weer aangestoken om nog een hoofdgerecht te maken voor een Frans gezin die nog niet hadden gegeten.

Maar geld ga je dan nooit meer verdienen.
eten!!!
pi_155349397
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 02:34 schreef janatwork het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat na negenen er eigenlijk alleen nog maar toeristen komen eten, late vaste gasten heb ik nooit gehad. Leiden blijft toch een dorp.

Ik ben er trouwens geen fan van om mensen weg te sturen zonder eten, zeker als ik weet dat er niet iets anders open is. Ik heb een keer om half 12, terwijl ik al aan het bier zat, de kachel weer aangestoken om nog een hoofdgerecht te maken voor een Frans gezin die nog niet hadden gegeten.

Maar geld ga je dan nooit meer verdienen.
Leuk, ik woon/werk ook in leiden :P
We komen hard, zo hard.
pi_155351236
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 02:17 schreef janatwork het volgende:

[..]

staan jullie eind van de avond voor 1 tafel met 2 koks, 3 kelners en een afwasser?
pi_155351698
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 09:40 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

De enige momenten waarop ik zo'n automaat overweeg is bij hevig verlate treinreizen icm vreselijke hongerpijn. Dus inderdaad, op het station, waar er statafels zijn. :P
Ben jij een kenner? Zo ja, hoe is de etiquette van de automatiek?
Als je met een groep mensen bij de automatiek gaat eten, dan ga je niet vlak voor de automaten 5 minuten lang nadenken wat je wilt eten, maar dat bedenk je al als je er heen loopt met de groep. Dan zorg je ervoor dat je je eigen geld kan wisselen voordat je voor de automaat gaat staan en niet als je voor de automaat staat geld van een ander lenen.

Om het goed te doen: Dan loop je met je kleingeld en keuze die je al hebt gemaakt, naar de automaat toe naar de plek waar je snack ligt, zonder uitzoeken, want dat wekt ergernis op bij de persoon die achter je staat. Je pakt het hapje eruit,(doet het luikje dicht!) en gaat meteen eten, zonder te wachten op de rest.

Aan de andere kant zie je heel veel mensen direct naar het binnenkomen voor de automaat staan wachten, in de broekzak graaien om te kijken of er kleingeld is, het kleingeld tellen, geld laten vallen, geld oppakken dan kijken welke de goedkoopste is. 3 keer opnieuw de muntjes van 5 cent er in stoppen die er steeds weer uitvallen.

Intussen blokkeren ze de mensen die dan het geld al in de hand hebben naar de automaat lopen, en als je het dan waagt om tussendoor te komen en iets uit de muur te halen :X
🐱
pi_155353328
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 13:34 schreef markmarkmark het volgende:

[..]

staan jullie eind van de avond voor 1 tafel met 2 koks, 3 kelners en een afwasser?
Vaak wel. Probleem is dat je wel al je personeel naar huis kan sturen maar dan sta je tot diep in de nacht op te ruimen. In de meeste restaurants wordt in de avond alles weer klaargemaakt voor de volgende dag, dus je hebt je mankracht wel nodig later op de avond.
We komen hard, zo hard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')