Viel mij ook op. Bij de o.a de bakkers in de buurt en andere kleine ondernemers.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vorig jaar waren het volgens mij alleen de Appie en de Hema die zwarte piet in de ban deden naast zwarte piet ook bewust andere pieten gebruikten. De rest veranderde niets aan hun beleid.
Bij ons op het dorp hingen er meer pieten in etalages en winkels dan ooit. Ik werk zelf ook in een winkel en er kwamen alleen maar positieve geluiden over onze inrichting met allemaal zp en pakpapier, tasjes enz.
Zelfs de zwarte pieten die zoals gewoonlijk ieder jaar langskwamen werden warmer onthaald dan andere jaren.
Ik maar denken dat huidskleur er niet meer toe doet anno 2015. Maar blijkbaar zijn die x-aantal genetisch aangeboren markers genoeg om je toestemming te geven om je stembanden op bepaalde manieren te laten vibreren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:55 schreef Gellarboy het volgende:
Gast, je kunt als blanke nu eenmaal niet met goed fatsoen het woord nikker (of "nigger", voor de duizenden Amerikanen die hier meelezen) in je mond nemen
zolang er nog een piet is vinden ze wel een reden om het kut te vinden, daarna moet de sint eraan gok ikquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:15 schreef begaaierd het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvraag is hoe het Anti ZP kamp er nu in staat? Heb er al een tijdje niets van vernomen namelijk.
Er zijn een aantal aanpassingen gedaan t.o.v. ZP. Regenboogpiet, stroopwafelpiet, witte piet e.d.
Wat is hun mening hierover?
Wat is eigenlijk het standpunt van die Anti ZP? Inschikken dmv andere soorten Pieten toe te voegen aan de al bestaande Zwarte Pieten? Of totale afschaffing van de ZP?
Iemand die hier iets meer over weet?
Heb je hier een bron van? Of denk je dat de Anti ZP er zo in staat?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:18 schreef sp3c het volgende:
zolang er nog een piet is vinden ze wel een reden om het kut te vinden
Niet per definitie racistisch.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
dus als jij nikker zegt is het per definitie racistisch?
ook als je intentie niet racistisch is?
dan klopt je argument toch niet?
De anti ZP willen alleen maar zeiken en vinden niks goed, die zeiken om het zeiken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:20 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van? Of denk je dat de Anti ZP er zo in staat?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook een voorstander van Zwarte Piet. Echter ben ik wel van mening dat wanneer een groep mensen Zwarte Piet aanstotend vindt dat je hierin best wat aanpassingen mag maken. Zoals vorig jaar is gebeurd met regeboopiet, stroopwafel piet e.d.
Maar ik heb eigenlijk nooit een reactie van het Anti ZP kamp gehoord over deze aanpassing. Konden zij zich hierin vinden? Of was het nog niet genoeg?
het kan een uiting van haatr zijn maar maar het is dom om er vanuit te gaanquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet per definitie racistisch.
Jongeren van nu (Nederland en Amerika) zijn niet opgegroeid met dat woord.
En de reden is dat mensen het woord niet meer wilden gebruiken, omdat er te veel haatemoties aan kleefden. Daarom weet men niet meer waarom mensen dat woord als hufterig ervaren.
Helaas begonnen zwarte jongeren in de hiphopgangstarapscenes dat woord als geuzennaam gebruiken, of als een soort stoer koosnaampje voor andere zwarte jongeren.
Blanke jongeren snappen niet dat als zij het gebruiken het geen zelfspot meer is..... maar spot vanuit buitenaf en daar komen weer de emoties en herinneringen aan vroegere tijden terug.
Ook in Nederland werd het woord gebruikt. Uitgesproken als nikker. En daar zit ook die haat aangekleefd.
Wat dom is om zogenaamd 'ruimdenkend' te stellen dat het een normaal woord is en echt heus niet een uiting van haat is. Dat is geen ruimdenkendheid, dat is kortzichtigheid
,,Wij zijn van mening dat de slavernij, een misdaad tegen de menselijkheid, niet gebagatelliseerd mag worden omwille van een kinderfeest”quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:20 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van? Of denk je dat de Anti ZP er zo in staat?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook een voorstander van Zwarte Piet. Echter ben ik wel van mening dat wanneer een groep mensen Zwarte Piet aanstotend vindt dat je hierin best wat aanpassingen mag maken. Zoals vorig jaar is gebeurd met regeboopiet, stroopwafel piet e.d.
Maar ik heb eigenlijk nooit een reactie van het Anti ZP kamp gehoord over deze aanpassing. Konden zij zich hierin vinden? Of was het nog niet genoeg?
die had ik al veel eerder verwachtquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:28 schreef SeLang het volgende:
De linksen zullen dit wel stigmatiserend vinden. Zwarten, goud, bling etc
Daarom zijn die uitspraken van al die piet-haters dat zp over 5 jaar afgeschaft zal zijn ook zo debiel. Dankzij deze hele discussie is zp en het sinterklaasfeest populairder dan ooit en hoe feller de discussie wordt, hoe meer de mensen zp gaan waarderen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:03 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Viel mij ook op. Bij de o.a de bakkers in de buurt en andere kleine ondernemers.
Daar hingen meer zwarte pieten dan de vorige jaren.
Toen ik het bij twee bakkers waar ik kom navroeg was duidelijk dat ze de hele discussie ontzettend zat zijn en de pieten juist als extra statement werden opgehangen.
Frappante is dat bij 1 van de bakkers een (vrij donker) getinte dame werkt en volledig achter het behoud van zwarte piet staat.
Haar werd niets door de strot geduwd door de anti pieten lobby maakte ze mij en mijn vriendin duidelijk.
Ben je tegen , koop dan geen piet chocolade o.i.d , maak je mening duidelijk indien nodig op een normale manier maar leg je er bij neer als het blijkt dat er ook (meer) mensen in dit land zijn , zo ook de gekleurde Nederlanders die het prima vinden, en zo willen laten.
Ga geen eindeloos herhalen van je standpunt en je mening lopen doordrammen.Want dat is wat er nu gebeurt.
De tegenstanders oogsten op deze manier vooral irritatie , onbegrip en ridiculisering.
En dat is ook meteen weer een aanmoediging en olie op hun steeds weer oplaaiende vuur.
Ze zullen en willen immers het altijd (onbegrepen) slachtoffer blijven , dat staat allang vast.
Niet voor niets werken die zielenpieten samen met de beroepsdemonstranten van Free Palestine.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 01:20 schreef sp3c het volgende:
nee gewoon vervelende mensen
in het begin hadden ze ergens een punt, daarin hebben ze gelijk gekregen maar ze blijven maar doordrammen om het drammen en iedere keer krijgen ze het deksel op hun neus
het zijn een soort Palestijnen zonder raketten
Dat woord is voorgoed besmet en werd indertijd zeker wel primair met haat uitgesproken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
het kan een uiting van haatr zijn maar maar het is dom om er vanuit te gaan
koos zit gewoon een beetje te trollen, vindtie lachenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daarom zijn die uitspraken van al die piet-haters dat zp over 5 jaar afgeschaft zal zijn ook zo debiel. Dankzij deze hele discussie is zp en het sinterklaasfeest populairder dan ooit en hoe feller de discussie wordt, hoe meer de mensen zp gaan waarderen.
Wel denk ik dat de helft van de piet haters die roept dat zp afgeschaft zal zijn over x jaar niet gelooft wat die zelf zegt. Maar je moet iets als je de publieke opinie tegen je hebt.
De andere helft, zoals onze grote vriend Koos Vogels, heeft daarentegen gewoon een bord voor zijn kop of gelooft echt hun eigen onzin.
Natuurlijk is het nepperij en natuurlijk probeert de middenstand er een commercieel feest van te maken. Maar het is ook gewoon een gezellig feest dat de mensen dichter tot elkaar brengt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:28 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ben zelf gewoon anti-sinterklaasfeest en heb sinds ik doorhad dat het allemaal maar nepperij was het al stom gevonden als geheel, inclusief het hele 'zwarte pieten gebeuren', de steeds debieler en commercieler wordende teringzooi die erbij komt kijken, etc.. Ik doe er dan ook zo weinig mogelijk aan mee (wat gelukkig nu ik in het buitenland woon vrij makkelijk gaat). Ik begrijp de blackface klachten en de aversie die dit oproept bij mensen, maar ik begrijp op zich het onschuldig feestgebeuren en de kinderen die het allemaal geen flikker uitmaakt of iemand zwart, geel of paars is, zolang ze maar cadeautjes krijgen (commercie) ook.
Dat gezegd hebbende vind ik de hele anti-piet campagne vrij sneu. Zeer 'militant', beetje orde gaan lopen verstoren, dat soort ongein. Als ouders hun kinderen hier deel aan willen laten nemen... ach... ze doen maar. Een normale discussie had sowieso al veel meer opgeleverd, maargoed, dát dan weer gezegd hebbende vind ik de hele pro-pieten maffia weer net zo triest als de anti-pietenmaffia met hun kansloze Facebookplaatjes, geroep en even hard gescheld en wat dies meer zij. Een ieder die zich op mijn tijdlijn aan een van beide schuldig aan maakt kan op z'n minst een 'ontvolg' verwachten.
En juist door de beide maffia's die elkaar maar op blijven hitsen is dit een groot mediacircus geworden waar de honden nog geen brood van lusten, het gehele jaar door. Vrij kansloos.
Ben je pro-piet? Lekker vieren.
Ben je anti-piet? Houd je eigen kinderen er zoveel mogelijk buiten (niet andermans kinderen, laat dat lekker aan de ouders over) en vertel ze pas zodra ze oud genoeg zijn om een geheimpje te bewaren dat het allemaal nepperij is. Ik had 't zelf eind groep 2 al door, en m'n ouders hebben me op 't hart gedrukt om niets tegen mijn vriendjes en vriendinnetjes te vertellen, wat ik ook netjes niet gedaan heb.
Ben je ondernemer? Doe wat je wilt. Je hebt altijd wel een groep die het ergens niet mee eens is.
Ben je politicus? Schmink jezelf groen en geel.
Dus, tot zover deze zinloze post in een even zinloze discussie![]()
Prima standpunt hoor !quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:28 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
,,Wij zijn van mening dat de slavernij, een misdaad tegen de menselijkheid, niet gebagatelliseerd mag worden omwille van een kinderfeest”
ik gebruik het gewoon als ik daar zin in heb, je merkt wel aan de context of ik hem een poepie vind of dat hij naar schijt stinktquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat woord is voorgoed besmet en werd indertijd zeker wel primair met haat uitgesproken.
Daarom verdween het ook grootdeels uit de taal .In Amerika en in Nederland.
Het is dom te denken dat het een onschuldig woord is.
In bepaalde contexten van goede vrienden ed is het te gebruiken als geuzennaam of stoer koosnaampje .... Maar dan moet je goed bewust zijn van die context.
Een vrouw kan haar man 'poepie' noemen als koosnaampje. Maar als iemand anders de man zo
aanspreekt dan kan hij dat helemaal niet leuk vinden.
De hele context is dan anders. Gebruik dat woord dan niet als buitenstaander .Het is hun woordje, tussen hun 2
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:28 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
,,Wij zijn van mening dat de slavernij, een misdaad tegen de menselijkheid, niet gebagatelliseerd mag worden omwille van een kinderfeest”
Met dit soort lui heb je te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |