Als dat plaatje nog enigzins boeiend was, dan had ik hem wel op de juiste manier geplaatst voor je. Maar dit is voor niemand interessant.quote:
Volgens mij is iets zo racistisch als de intentie er achter.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 01:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Vreemd ook dat de anti-racisten alleen negatieve dingen in Zwarte Piet zien. Kinderen en volwassenen zijn dol op Zwarte Piet, hij breekt in je huis om cadeautjes te brengen. Niemand die pro-piet is ziet ze als slaafjes, alleen de anti-racisten. Zijn die anti-racisten eigenlijk zelf niet racistisch door zwart als iets negatiefs te zien?
Mijn dochter en neefjes en nichtjes ookquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:18 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wanneer kunnen mensen nou eens relativeren, het is een (Oud Hollandsch) onschuldig kinderfeestje, kinderen associeren dit feest echt niet met racisme, mensen moeten gewoon 3 weken even hun oogjes dichtknijpen die hier een probleem mee hebben, accepteer de traditie, net zoals wij tradities accepteren en respecteren van andere culturen, wij gaan toch ook niet proberen tradities af te schaffen als wij geemigreerd zijn? Mijn zoontje zal net zoals ik opgroeien met een Zwarte Piet!
'Zwarte Piet is geen 'neger', het is een schoorsteenveger'quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 00:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je kunt ontkennen dat het volstrekt onterecht is. ?
Je kunt ook ontkennen dat mensen geen recht hebben om ontevreden te zijn als zij worden geimiteerd.
Klopt. Kwaku zijn blanken ook niet echt heel erg welkom. Gezien de quotes van raadslid Esajas en de voorkeur die uitgesproken wordt over het management. Zelfde hoek van mensen die lopen te janken over het ZP verhaal.quote:Je kunt ook ... ook al ben je het met iemands onvrede niet mee eens ... toch je aanpassen aan iemand omdat het praktischer samenleven is. Dat is de essentie van samenleven: rekening houden met elkaar. Geven en nemen
Deze uitspraak strookt niet met de werkelijkheid (helaas).quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En ook bedrijven zien meer in dat kiezen voor een sinterklaas zonder zwarte piet een heilloze weg is die hun meer klanten kost dan dat het oplevert.
altijd dit malle argumentquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:18 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Volgens mij is iets zo racistisch als de intentie er achter.
Zet een willekeurige rapplaat op en het is "nigger-dit", "nigger-dat". Maar als ík het zeg dan is het racistisch. En terecht ook. Maar dat toont dus aan dat je niet zwart-wit (whehe.) kan zeggen dat iets racistisch is, het ligt aan de insteek. Volgens mij waren we vroeger allemaal gek van dat feest en niemand legde ooit de link met slavernij, racisme of wat dan ook. Als het zo niet bedoeld is, hoe kan het 't dan zijn?
denk dat het voor de middenstand om het even is, veel klanten zal het niet kosten/opleveren iigquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Deze uitspraak strookt niet met de werkelijkheid (helaas).
Als ik tegen een donker iemand "Hey nikker" zeg, denk ik toch wel dat 'ie boos wordt hoor. Probeer het eens uit anders en laat even weten hoe het ging.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:31 schreef sp3c het volgende:
er is nog nooit van je hele leven iemand boos op je geworden omdat je zei nigger dit ... zeker in Nederland niet
Dat iets dus zo racistisch is als de intentie er achter. Dat stond er toch?quote:wat is in godsnaam het punt dat je ermee probeert te maken?
hey nikker kom je niet zoveel tegen in die rapvideo's van jequote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:37 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Als ik tegen een donker iemand "Hey nikker" zeg, denk ik toch wel dat 'ie boos wordt hoor..
ja dat klopt op zich wel maar je argument klopt niet want die stelt compleet het tegenovergesteldequote:[..]
Dat iets dus zo racistisch is als de intentie er achter. Dat staat er toch?
Vorig jaar waren het volgens mij alleen de Appie en de Hema die zwarte piet in de ban deden naast zwarte piet ook bewust andere pieten gebruikten. De rest veranderde niets aan hun beleid.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Deze uitspraak strookt niet met de werkelijkheid (helaas).
maar draaiden jullie meer omzet dan voorgaande jaren?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vorig jaar waren het volgens mij alleen de Appie en de Hema die zwarte piet in de ban deden naast zwarte piet ook bewust andere pieten gebruikten. De rest veranderde niets aan hun beleid.
Bij ons op het dorp hingen er meer pieten in etalages en winkels dan ooit. Ik werk zelf ook in een winkel en er kwamen alleen maar positieve geluiden over onze inrichting met allemaal zp en pakpapier, tasjes enz.
Zelfs de zwarte pieten die zoals gewoonlijk ieder jaar langskwamen werden warmer onthaald dan andere jaren.
In de boekenbranche draaien we nu al 5 jaar ieder jaar minder omzet, maar sinterklaas (en ook kerst afgelopen jaar) zorgt juist voor meer omzet. Sinterklaas leeft echt. Zal vast niet helemaal vanwege zp komen, maar de hele discussie werkt zeker niet in het nadeel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar draaiden jullie meer omzet dan voorgaande jaren?
Gast, serieus? Hier in Nederland spreken we Nederlands en die video's zijn Amerikaans. Het is hetzelfde woord, vertaald naar de taal die we hier spreken. Fucking hell, zeg.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:41 schreef sp3c het volgende:
hey nikker kom je niet zoveel tegen in die rapvideo's van je
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Doe je heel erg hard je best om het allemaal niet te begrijpen?quote:jij stelt dat mensen superboos op je worden als je nigger dat roept zonder racistische intentie en je noemt het nog terecht ook
Nou ja, toch worden er nogal wat volwassen mensen woest op het moment dat je ook maar overweegt te vinden dat ze dat figuur ook best een ander kleurtje mogen geven. Tot doodsbedreigingen aan toe.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:46 schreef sp3c het volgende:
ik denk dat aan het einde van de dag op een paar schreeuwers na aan beide kanten het niemand echt kan boeien of er een nikker in de etalage staat of niet
als je toch eenmaal voor de winkel staat wil je shit kopen, zsm want dan kaun je een biertje gaan drinken
Heb ik het zo kut verwoord ofzo, dat NIEMAND begrijpt wat ik probeer te zeggen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:45 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat heeft het woord nikker te maken met een onschuldig traditioneel oud Hollandsch kinderfeest?
Oftewel van een mug een olifant maken....
quote:'Recordomzet door discussie over Zwarte Piet'
Detailhandel Nederland verwacht dat Nederlanders dit jaar een recordbedrag van 530 miljoen euro aan cadeautjes en lekkernijen voor het sinterklaasfeest uitgeven, een stijging van 3 procent vergeleken met vorig jaar. Dat maakte de brancheorganisatie woensdag bekend.
Vorig jaar ging het om 515 miljoen euro aan extra omzet. De winkeliersvereniging schrijft de stijging toe aan 'de toenemende belangstelling voor het oer-Hollandse feest als gevolg van de discussie over Zwarte Piet.'' Ook het gestegen consumentenvertrouwen draagt bij aan de positieve stemming. 'Consumenten durven weer geld uit te geven en grijpen sinterklaas aan om weer eens flink uit te pakken.'
Detailhandel Nederland zegt blij te zijn dat consumenten zich niet laten afschrikken door de commotie rond het sinterklaasfeest. 'Integendeel, het pakt goed uit. Nog nooit was er zo vroeg in het jaar al aandacht voor het leukste kinderfeest van Nederland', stelt de organisatie.
Onverminderd populair zijn dit jaar kleine cadeautjes die kinderen in de schoen krijgen, vanaf het moment dat de Sint in het land is. Voor pakjesavond op 5 december gaan volgens de winkeliers vooral traditionele cadeaus als speelgoed, spelletjes en parfum als warme broodjes over de toonbank.
http://www.parool.nl/paro(...)er-Zwarte-Piet.dhtml
ik denk niet dat mensen een extra boek kopen omdat jullie piet niet in de ban hebben gedaan hoorquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In de boekenbranche draaien we nu al 5 jaar ieder jaar minder omzet, maar sinterklaas (en ook kerst afgelopen jaar) zorgt juist voor meer omzet. Sinterklaas leeft echt. Zal vast niet helemaal vanwege zp komen, maar de hele discussie werkt zeker niet in het nadeel.
Jawel hoor, alleen probeer ik hiermee te zeggen dat de hele zwarte piet discussie uit zijn verband getrokken wordt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:49 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Heb ik het zo kut verwoord ofzo, dat NIEMAND begrijpt wat ik probeer te zeggen?
dus als jij nikker zegt is het per definitie racistisch?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:48 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Gast, serieus? Hier in Nederland spreken we Nederlands en die video's zijn Amerikaans. Het is hetzelfde woord, vertaald naar de taal die we hier spreken. Fucking hell, zeg.
[..]
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Doe je heel erg hard je best om het allemaal niet te begrijpen?
Wat ik zeg is dat het in die video's niet racistisch is. Maar als ik het roep wel. En dat is terecht. Net zoals ik het niet okay vindt om met "hee flikker/hey faggot" aangesproken te worden, behalve als een andere homo het voor de gein zegt. Dus als de INTENTIE achter Zwarte Piet niet racistisch is, waarom zijn mensen dan toch beledigd? Dat is het punt wat ik wil maken.
Gast, je kunt als blanke nu eenmaal niet met goed fatsoen het woord nikker (of "nigger", voor de duizenden Amerikanen die hier meelezen) in je mond nemen. Dat is toch logisch? Dat is hoe dan ook racistisch. Je kunt een klein kind niet dat woord leren en er positieve draai aan geven. Bestaat niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:52 schreef sp3c het volgende:
dus als jij nikker zegt is het per definitie racistisch?
ook als je intentie niet racistisch is?
dan klopt je argument toch niet?
dan doet de intentie er dus geen kut toe he gastquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:55 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Gast, je kunt als blanke nu eenmaal niet met goed fatsoen het woord nikker (of "nigger", voor de duizenden Amerikanen die hier meelezen) in je mond nemen. Dat is toch logisch? Dat is hoe dan ook racistisch. Je kunt een klein kind niet dat woord leren en er positieve draai aan geven. Bestaat niet.
Met Sinterklaas kan dat wél, want de intentie is niet racistisch.
Anyway, ik geef het op. Ik kom een beetje brak uit mijn woorden, blijkbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |