Die zie je niet in het donkerquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 00:53 schreef Braindead2000 het volgende:
In de VS is er ook nogal wat kritiek als ze met zwarte piet geconfronteerd worden. Waarom heb ik dan nog nooit een zwarte kerstman gezien?
black santa is de normaalste zaak van de wereld, geen vrolijke Fransquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 00:53 schreef Braindead2000 het volgende:
In de VS is er ook nogal wat kritiek als ze met zwarte piet geconfronteerd worden. Waarom heb ik dan nog nooit een zwarte kerstman gezien?
Vind ik ook niet belangrijk. Het was meer een reactie op opmerkingen als: als ik mijn neef in Engeland vertel over zwarte piet dan vind hij het ongelofelijk dat dat hier kan enz.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 00:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
black santa is de normaalste zaak van de wereld
maar lekker belangrijk wat ze er in de VS van vinden?
dan ging er iets mis met quotenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 01:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Vind ik ook niet belangrijk. Het was meer een reactie op opmerkingen als: als ik mijn neef in Engeland vertel over zwarte piet dan vind hij het ongelofelijk dat dat hier kan enz.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 00:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom zou je zwarte Piet niet willen aanpassen? Als je mensen, ook al is dat een minderheid, blij kunt maken met een andere Piet is daar toch weinig mis mee. Ik zie in het verhaal ook geen enkele reden om vast te willen houden aan een zwarte Piet. Het is een bedacht figuur als dan de huidskleur al een halszaak is weet ik echt niet meer wie er nu gek zijn geworden die minderheid, die meerderheid of beide.
Bleusdude ookquote:Ik vind het wel grappig. Als het om de kleur van zwarte Piet gaat dan maakt het kinderen blijkbaar geen bal uit maar veel volwassenen verschieten Wespensteek verschiet van kleur.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die mevrouw die Quincy's moeder Zwarte Piet noemde, wat zal zij zich vreselijk voelen over wat ze Nederland heeft aangedaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 01:04 schreef Lunatiek het volgende:
Je kan zp veranderen wat je wilt, Quincy zal zijn kruistocht pas stoppen als er financiële genoegdoening is geweest voor het leed dat hem is aangedaan door zijn moeder zwarte piet te noemen en zulks.
Dus, weg met zp en kom er maar in Krampus!
Tot iemand Quincy's moeder voor domme geit uitmaakt, dan begint het circus weer opnieuw
prima maar dat heeft geen kut met sint en piet te maken, blijf daar dan ook vanaf met je malle heidense onzinquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 01:08 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[..]
Bleusdude ook![]()
Ik maak er vanaf nu mijn religie van, Wodan en zijn zwarte dodenleger, zijn zwarte kraaien, blijf van mijn religie af!
Ze janken al:quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:10 schreef Thrilled het volgende:
Ze gaan vast wel janken over de gouden oorbellen of de dikke gouden lippen.. die huillies vinden altijd wel wat..
Er is een stichting die zich met dit soort dingen bezig houdtquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 01:31 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ze janken al:
De tegenstanders van Zwarte Piet hebben gemengde gevoelens na het besluit van de Bijenkorf. Ze vinden het goed nieuws dat de Bijenkorf de traditionele klimpiet goudkleurig maakt, maar betreuren het dat het bedrijf niet toegeeft dat Zwarte Piet stereotyperend is. „Ze verschuilen zich nu achter het argument dat het past binnen het nieuwe winkelbeleid en daarmee nemen ze hun verantwoordelijkheid niet”, zei een woordvoerder van de Stichting Nederland Wordt Beter maandag in een reactie.
Het zou de winkelketen volgens de zegsman sieren als ze de verandering op een manier hadden aangekondigd die „inspirerend is voor andere multinationals”. „We staan nog niet te juichen, eerst zien en dan geloven.”
Waarschijnlijk krijgen ze ook nog subsidie ook :pquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 01:36 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Er is een stichting die zich met dit soort dingen bezig houdt![]()
Wat een minderwaardigheidscomplex moet je dan hebben...
Het erge is dat anti-pieten dat minderwaardigheidscomplex blijven voeden. Tegen een kind van 8 zou je zelfs zeggen "doe ff normaal" als hij jankend thuis kwam over zoiets lulligs.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 01:36 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Er is een stichting die zich met dit soort dingen bezig houdt![]()
Wat een minderwaardigheidscomplex moet je dan hebben...
Die worden meteen door de US politie neergeschoten....quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 00:53 schreef Braindead2000 het volgende:
totdat ze deze piet tegen komen....quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 02:00 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik vraag me af of de anti-pieten hier wel donkere mensen als vrienden hebben. Het zullen geen zelfverzekerde donkere mensen zijn. Alleen de jankers onder hun. Je zal maar een zelfverzekerde Surinamer zijn en zo'n huilebalk die anti-piet is als vriend hebben. Dan constant van je vriend horen: Oh wat erg hè, het is bijna weer Sinterklaas. Slaaf Piet komt weer ten tonele, hoe ga je de dagen doorkomen? Kan ik iets voor je doen? Verschrikkelijk wat je overkomt, zo gemeen, zo onrechtvaardig.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 02:49 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
totdat ze deze piet tegen komen....[ afbeelding ]
Het maakt mij juist geen bal uit. Wat mij wel ergerde is die vreemde Quincy met zijn racisme en slavernij gezeur. Als je mij echter vraagt of het een probleem is om zwarte Piet ook andere kleuren te geven dan kan ik geen reden verzinnen dat niet te doen. Als er kinderen zijn die met de huidige situatie problemen hebben zie ik alleen verbetering als dat wordt opgelost.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 01:08 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[..]
Bleusdude ook![]()
Ik maak er vanaf nu mijn religie van, Wodan en zijn zwarte dodenleger, zijn zwarte kraaien, blijf van mijn religie af!
Ze blijven de pro-pieten in elk geval de zwarte piet toespelen!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 01:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Vreemd ook dat de anti-racisten alleen negatieve dingen in Zwarte Piet zien. Kinderen en volwassenen zijn dol op Zwarte Piet, hij breekt in je huis om cadeautjes te brengen. Niemand die pro-piet is ziet ze als slaafjes, alleen de anti-racisten. Zijn die anti-racisten eigenlijk zelf niet racistisch door zwart als iets negatiefs te zien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |