abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154986407
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En over het irritante getjilp en geschijt van de weidevogels.
Niet genieten van de aanwezigheid van weidevogels. :N
Ik durf te stellen dat we in de stad meer last hebben van het geschijt van vogels dankzij de duiven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 15:43:30 #252
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_154986495
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Klopt. Punt is dat die mensen best mogen aangeven dat het allemaal wat beter kan en rekening met hen gehouden kan worden.
Dat ben ik met je eens. Men mag best onthouden dat er ook mensen wonen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 15:47:50 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_154986604
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet genieten van de aanwezigheid van weidevogels. :N
Ik durf te stellen dat we in de stad meer last hebben van het geschijt van vogels dankzij de duiven.
Machtig man. Al die vogels. Kieviten, rovers, ganzen, eenden, zwanen.. en dan ook nog de seizoensvogels. Pak eens de fiets en geniet. Diversiteit in vliegend wild vind je bijna niet zo groot als in het 'drukke' westen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_154986656
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit soort mensen doet mij denken aan sommige mensen die hier komen wonen, die klagen over de luchtjes en lawaai wat de landbouw en veeteelt veroorzaakt op het platte land.
Ik woon nu tegenover een sloot.

Moest opeens aan kikkers wennen als ik met het raam open sliep.

Man, man, man, wat maken die beesten een lawaai.

Ik kan er nu wel tegen. :)
pi_154986680
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Machtig man. Al die vogels. Kieviten, rovers, ganzen, eenden, zwanen.. en dan ook nog de seizoensvogels. Pak eens de fiets en geniet. Diversiteit in vliegend wild vind je bijna niet zo groot als in het 'drukke' westen.
Ik fiets wekelijks minstens 3 keer in de natuur. Maanden geleden had ik geluk, toen fietste ik net voorbij een weide op het moment dat daar honderden vogels waren. Een geweldig plaatje.
#NoDAPL
pi_154986723
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:49 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik woon nu tegenover een sloot.

Moest opeens aan kikkers wennen als ik met het raam open sliep.

Man, man, man, wat maken die beesten een lawaai.

Ik kan er nu wel tegen. :)
Aan krekels moet je ook even wennen. ;)
#NoDAPL
pi_154986789
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:43 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Men mag best onthouden dat er ook mensen wonen.
Een bedrijf is amoreel! Het heeft geen goede of slechte moraal, het heeft geen moraal. Zo'n bedrijf doet iets als het er beter van wordt en iets niet als het er slechter van zou worden als het dat wel zou doen. Wil je dat een bedrijf haar verantwoordelijkheid neemt, zet in het contract wat het bedrijf moet doen, sluit boeteclausules af voor het geval de gemeente van mening is dat omwonenden terecht klagen over overmatige overlast...
Een bedrijf gaat niet investeren in extra schoonmakers als het niet gestraft wordt als het dat niet doet.
#NoDAPL
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 15:54:29 #258
168739 Red_85
'echt wel'
pi_154986815
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik fiets wekelijks minstens 3 keer in de natuur. Maanden geleden had ik geluk, toen fietste ik net voorbij een weide op het moment dat daar honderden vogels waren. Een geweldig plaatje.
Rovers vind ik juist geweldig. Buizerds, kiekendieven en zelfs valken kom je ten noorden van AMS bij de vleet tegen de laatste 3 jaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_154986870
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat vind jij van de volgende oplossing? Organisators van dit soort evenementen een vergoeding laten betalen aan alle buurtbewoners die overlast ondervinden van zo'n evenement, bijv. 50 Euro per inwoner. Heb je overlast? Toon het aan aan de gemeente en de gemeente zorgt er voor (via een contract) dat die bedrijven dit betalen. Het probleem zou snel zijn opgelost.
Wat heb je nou aan 50 euro als de pis over je drempel loopt? Ik denk dat je als gemeente moet bepalen welke overlast acceptabel is, en als er niet voldoende maatregelen genomen zijn om dat te beperken, dan is het jammer maar kan het feest niet doorgaan. Dan gaat de organisatie maar met de pet rond bij de profiterende bedrijven om te zorgen dat die overlast binnen bepaalde grenzen blijft.

Je ziet allerlei vormen van ondernemerschap ontstaan waarbij nogal makkelijk de lasten bij een ander over de schutting worden geflikkerd. Lekker goedkoop natuurlijk, maar ik zou zeggen neem die lasten zoveel mogelijk zelf op je, je hebt immers ook de lusten (geld) en dan is het wellicht mogelijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154986902
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Rovers vind ik juist geweldig. Buizerds, kiekendieven en zelfs valken kom je ten noorden van AMS bij de vleet tegen de laatste 3 jaar.
Volgens mij was het De Grote Jager die ik toen tegenkwam. :)

Als je daar tientallen tot honderden van bij elkaar ziet zitten en vliegen boven en op zo'n weide... O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 07-08-2015 16:04:46 ]
#NoDAPL
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 15:57:08 #261
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_154986906
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En dat is toch ook gewoon prima, dat we dat hier niet hebben, als ik dat zou willen zou ik wel bij jou wonen.

Ik woon hier oa omdat ik de drukte, de toeristen, de festivals, de feesten etc echt geweldig vind. Als ik er niet tegen zou kunnen zou ik naar de veluwe verhuizen.

Maar andersom zou je wel opeens gelijk hebben? Je verhuist ergens heen en de daar heersende "norm" ga je aanvechten, dan spoor je echt niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_154986971
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En dat is toch ook gewoon prima, dat we dat hier niet hebben, als ik dat zou willen zou ik wel bij jou wonen.

Ik woon hier oa omdat ik de drukte, de toeristen, de festivals, de feesten etc echt geweldig vind. Als ik er niet tegen zou kunnen zou ik naar de veluwe verhuizen.

Maar andersom zou je wel opeens gelijk hebben? Je verhuist ergens heen en de daar heersende "norm" ga je aanvechten, dan spoor je echt niet.
Zo eenvoudig is dat niet, in of nabij een stad wonen kan ook een noodzaak zijn, aangezien je daar nu eenmaal werkt of een opleiding volgt. Als het puur om de leefomgeving zou gaan dan zou ik - binnen Nederland, buiten Nederland zijn er veel mooiere plaatsen - ook op de Veluwe wonen, wegens tal van andere factoren is het geen optie.
#NoDAPL
pi_154987067
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

:')

Doe niet zo dom man. Vooral niet praten over supporters als je nooit bij een voetbalwedstrijd komt.
Ik kom ze voor/na de wedstrijd in de trein/metro/station of bij Arena tegen met de kratten bier _O-
pi_154987075
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat heb je nou aan 50 euro als de pis over je drempel loopt?
Het punt is niet wat de bewoner er aan heeft, het punt is wat het bedrijf aanspoort om haar verantwoordelijkheid te nemen. Van mij mag het ook 100 Euro of 1000 Euro zijn.

quote:
Ik denk dat je als gemeente moet bepalen welke overlast acceptabel is, en als er niet voldoende maatregelen genomen zijn om dat te beperken, dan is het jammer maar kan het feest niet doorgaan.
Ook dat noemde ik in mijn voorstel. Echter hebben bedrijven dan al de winst gepakt, je moet ervoor zorgen dat het hen meer geld kost wanneer ze niet die overlast voldoende beperken dan wanneer ze dat wel doen.

quote:
Je ziet allerlei vormen van ondernemerschap ontstaan waarbij nogal makkelijk de lasten bij een ander over de schutting worden geflikkerd. Lekker goedkoop natuurlijk, maar ik zou zeggen neem die lasten zoveel mogelijk zelf op je, je hebt immers ook de lusten (geld) en dan is het wellicht mogelijk.
Inderdaad, vandaar mijn voorstel om hen boetes op te leggen via contracten.
#NoDAPL
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 16:02:41 #265
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_154987110
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo eenvoudig is dat niet, in of nabij een stad wonen kan ook een noodzaak zijn, aangezien je daar nu eenmaal werkt of een opleiding volgt. Als het puur om de leefomgeving zou gaan dan zou ik - binnen Nederland, buiten Nederland zijn er veel mooiere plaatsen - ook op de Veluwe wonen, wegens tal van andere factoren is het geen optie.
Ja, dat kan. Maar die mensen wonen dan meestal niet op de prinsengracht hoor. Dat zijn mensen die geld hebben en met hun "kijk mij in Amsterdam gaan wonen" harses er bewust voor gekozen hebben. je komt niet "per ongeluk" op de prinsengracht terecht omdat je echt geen keuze hebt :').

Nogmaals, die mensen hebben 5 dagen per jaar last van overlast, de meeste Amsterdammers wonen in Sloten, Zuid Oost, Osdorp, die hebben in hun karige flatjes 24/7/365 last van overlast, ik zie geen "vrienden van Osdorp" klagen :').

Ik woon in een miljoenenpand en heb 5 dagen overlast, heb medelijden met me, boe fucking hoe :').
Get woke, go broke!
pi_154987208
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 16:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, dat kan. Maar die mensen wonen dan meestal niet op de prinsengracht hoor. Dat zijn mensen die geld hebben en met hun "kijk mij in Amsterdam gaan wonen" harses er bewust voor gekozen hebben. je komt niet "per ongeluk" op de prinsengracht terecht omdat je echt geen keuze hebt :').

Nogmaals, die mensen hebben 5 dagen per jaar last van overlast, de meeste Amsterdammers wonen in Sloten, Zuid Oost, Osdorp, die hebben in hun karige flatjes 24/7/365 last van overlast, ik zie geen "vrienden van Osdorp" klagen :').

Ik woon in een miljoenenpand en heb 5 dagen overlast, heb medelijden met me, boe fucking hoe :').
Dat ben ik met je eens, het zijn verwende kakkers die geen medelijden krijgen van mij. Dat neemt niet weg dat 1 punt van hen valide is en dat dit ook speelt in veel gewone buurten.
#NoDAPL
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 16:06:43 #267
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_154987239
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 16:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, het zijn kakkers die geen medelijden krijgen van mij.
Nou ja, ze hebben prima recht om te klagen over de enorme afvalberg, dat hoort gewoon niet. Als je een grote stad wil zijn moet je je zaakjes op orde hebben op dat gebied.

Maar klagen over een feest, sja, dat is en blijft gewoon achterlijk in deze stad.
Get woke, go broke!
pi_154987400
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 12:09 schreef computergirl het volgende:

[..]

Als een huldiging van Ajax alleen een beetje juichen en speeches zou zijn en dan weer naar huis is er geen probleem.
Het probleem ontstaat pas omdat een enorme massa provincialen er op afkomt die voordat ze op Leidseplein aankomen al bezopen zijn en vaak ook andere drugs binnen hebben. Vervolgens spullen vernielen, de boel onderpissen, zooi achterlaten en tiefusherrie maken.
Zelfde volk komt ook naar 538 feest,, net zo opgefokt en aso.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 13:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Maar neem even de huldiging die 'mis' ging in mei 2011. Op de zaterdag had de stad gerekend op 50.000 man en zette op 4 plekken een rijtje van 5 piskruizen van 4 neer met 3 dixies.
Daarbij geen crowdcontrol en menslogistieke maatregelen.

Toen deed zondag Siem de Jong 2x scoren en Danny Landzaat in eigen doel. Gekkenhuis. Na 7 lange jaren eindelijk de titel. 3 sterren. Nooit meer vergeten.
Schitterende dag, zelf ook bij.

Vervolgens waren er meer mensen op het museumplein gekomen dan een jaar ervoor tijdens de halve finale tegen Uruguay, waar er naar schatting 120.000 stonden. Kijk de luchtfoto's maar, bij Ajax was het drukker. 83 toiletten op zoveel mensen is echt kansloos weinig. Niet verwonderlijk dat je dan 1000 man ziet plantjes water geven.

Rest is geschiedenis. En omdat de stad een totaal verkeerde inschatting maakte en totaal niet aan humanlogistics nadacht, is de supporter de gebeten hond. 'Maar da's logisch' natuurlijk.

Dagen erna waren juist het geluid, gejuich, de speeches, de drukte en het gezeik bron van discussie. Die 65 die opgepakt werden, vind ik een peulenschil op het aantal wat daar op af kwam en heb je ook tijdens dancefeesten.

Waarom dan de supporter de gebeten hond? Aanleiding voor alles is de verkeerde inschatting van de gemeente.
Spullen stukmaken praat ik even niet goed hier he. Die 100 die dat doen, direct naar de kerker sturen en de schade op verhalen.
Er zijn te weinig pisbakken. Wat een slappe smoes! Jouw urine, jouw probleem. Zuip niet, ga even bij een kroeg langs om je blaas te ledigen, zoek ergens groen op waar niemand je ziet en waar niemand woont...

Ik heb zelf dit jaar een huldiging van dichtbij meegemaakt (niet als toeschouwer, ik moet er niet aan denken), het leek inderdaad alleen maar om het zuipen te gaan. Uren van te voren stonden ze er al, de commercie speelde er uitgebreid op in. Ik wil best geloven dat ze het ook doen voor die paar seconden dat ze de voetballers en trainer zien passeren maar het zuipen is zeker een intrinsiek onderdeel van zo'n huldiging. Het is een van de vele zuipexcuus'feesten'. Hetzelfde zie je bijv. bij carnaval en koningsdag.
#NoDAPL
  Moderator vrijdag 7 augustus 2015 @ 16:26:23 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154987837
Lijken mij gewoon terechte klachten

Zijn gewoon zaken die de organisatie beter moet gaan regelen (of anders ... ) net als elk andere feestje, juist omdat het in de binnenstad is

Die gewenste gelijke behandeling is niet altijd een voordeeltje natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 16:40:32 #270
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_154988314
quote:

[..]

Maar 1 verschil is er, in AMS heeft dit soort kutvolk wel invloed. Want alles moet policor en naar iedereen moet geluisterd worden. En anders begin je een 'vrienden van .....' clubje.

Op het platteland zegt de boer gewoon dat je je muil moet houden of anders moet opsodemieteren.
Praat je altijd in luchthaven-afkortingen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 17:04:25 #271
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_154988966
quote:

Op het platteland zegt de boer gewoon dat je je muil moet houden of anders moet opsodemieteren.
_O_
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_154989058
utrecht heeft ook grachten, misschien eens afwisselen met elkaar?
Het 538 feest verplaatsen heeft ook de sfeer in Amsterdam veel goed gedaan
pi_154989307
quote:

[..]

Maar 1 verschil is er, in AMS heeft dit soort kutvolk wel invloed. Want alles moet policor en naar iedereen moet geluisterd worden. En anders begin je een 'vrienden van .....' clubje.

Behalve dan dat de geciviliseerden in de stad wonen en nu eigenlijk zeggen dat de provinciaaltjes op moeten zouten. Je moet het niet omdraaien.
pi_154989776
quote:

[..]

Gewoon thuis blijven als provinciaal.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 18:06:21 #275
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_154990090
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 17:10 schreef computergirl het volgende:
utrecht heeft ook grachten, misschien eens afwisselen met elkaar?
Het 538 feest verplaatsen heeft ook de sfeer in Amsterdam veel goed gedaan
Was dat niet dat feest dat van midden in de stad verplaatst werd naar een of ander buitenaf veld waar geen mens meer wilde komen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')