Fijnquote:Op maandag 4 januari 2016 21:06 schreef yvonne het volgende:

En ook weer thuis, toch nog een fikse jaap, 10 cm, maar de motherfucker is eruit, dat is het belangrijkste, alleen m,n bovenarm is helemaal doof, stom gevoel. ik kukel nog steedsin slaap en daar ga ik.lekker aan toe geven.
Dagopnamequote:
quote:Op maandag 4 januari 2016 21:06 schreef yvonne het volgende:

En ook weer thuis, toch nog een fikse jaap, 10 cm, maar de motherfucker is eruit, dat is het belangrijkste, alleen m,n bovenarm is helemaal doof, stom gevoel. ik kukel nog steedsin slaap en daar ga ik.lekker aan toe geven.
Doe maar lekker. Deze hindernis heb je weer gehaald. Nu op naar het herstelquote:Op maandag 4 januari 2016 21:06 schreef yvonne het volgende:

Inderdaad snel. Ik moest 9 dagen blijven, vanwege bloedverdunners.quote:
Gelukkig geen drain, verder alles goed, dus dan mag je naar huis.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
had geen idee dat dat zo gebeurt, heb je drain in de wond?
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Gelukkig geen drain, verder alles goed, dus dan mag je naar huis.
Voel me opperbest nu.
Super!quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Voel me opperbest nu.
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Voel me opperbest nu.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:48 schreef yvonne het volgende:
En goed nieuws, ze heeft alles kunnen verwijderen
Het heelt goed, litteken is heel mooi gedaan, trekt behoorlijk weg, verder niks raars te zien, ze kon tijdens de operatie al een reconstructie doen, dus dat valt me alles mee.
Nu opknappen en door naar de volgende ronde: bestraling.
Wat goed! Mocht ook wel eens, een mazzeltje bij alle ellendequote:Op woensdag 13 januari 2016 14:48 schreef yvonne het volgende:
Het heelt goed, litteken is heel mooi gedaan, trekt behoorlijk weg, verder niks raars te zien, ze kon tijdens de operatie al een reconstructie doen, dus dat valt me alles mee.
Super!quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:48 schreef yvonne het volgende:
Wat fijnquote:Op woensdag 13 januari 2016 14:48 schreef yvonne het volgende:
Hoeveel krijg je er?quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:48 schreef yvonne het volgende:
Ik moet nog eerst 6 kilo afvallen voordat mijn gezonde borst verkleind en gelift gaat worden. De weegschaal in het ziekenhuis was minder vriendelijk dan die bij mijn dietiste.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 06:46 schreef JK het volgende:
Mooi dat alles goed ging, incl reconstructie! Bij de reductie van de gezonde borst van mijn vrouw ging dat minder, omdat de wond openscheurde. Dat werd daarna dus ook niet echt mooi meer, al is daar altijd wat aan te doen, al wil ze dat nu niet. Genoeg polonaise aan haar lijf gehad eventjes. Belangrijker is dat het weg is en weg moet blijven.
Poortwachter ook schoon?
Nog steeds prima, wond geneest netjes. Ik zit te wachten op de oproep voor de bestralingen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:59 schreef Gia het volgende:
http://www.borstkanker.nl/actueel_nieuws&iid=8375
Kom net dit bericht tegen. Gelukkig heb ik dit middel niet nodig, maar het is tich te gek dat overleven af hangt van je inkomen! Dus, allemaal tekenen.
Yvonne, hoe is 't met je?
Hoe gaat het nu met je?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:31 schreef Mula het volgende:
Goed nieuws Yvonne!
Hier gaat het even heel erg brak. Ik heb maandag bij mijn chemo een verhoogde dosis anti-histamine gehad en dat is niet helemaal goed gevallen. Ik voel me zo beroerd.Eerste dagen net een junk geweest, nu nog zo intens moe, benauwd en gewoon algehele ellende. Voor de zekerheid straks naar de huisarts, maar ik vrees dat ik het gewoon moet uitzitten.
Het gaat gelukkig weer goed met me. Ik ben echt enorm beroerd geweest.quote:
Ik had mijn laatste kuur in mei, dus richting de zomer. Ben die hele zomer bezig geweest, 6 weken, met hyperbare zuurstof. Dat leidde wel af. Maar het duurt echt wel even voor die rommel uitgewerkt is.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nog steeds prima, wond geneest netjes. Ik zit te wachten op de oproep voor de bestralingen.
De Herceptin geeft me alleen erge bot en spierpijn, en dat doet toch zeerder dan je zo zou denken.
Ik durfde er niks over te zeggen in het kader, niet zo piepen hoor, maar gister toch maar even aangekaart bij de oncoloog, die legde uit hoe en wat en schreef sterkere medicatie uit, netjes.
Ik heb nog weleens de neiging maar niks te zeggen want het gaat wel over blablabla.
Dat leer ik nog niet af
Is het trouwens mogelijk dat je weken na je laatste chemo nog zo nu en dan zo'n echte chemo misselijkheid hebt?
Wat een goeie! Tai Chi, dat is veel meer iets voor mij dan sportschoolgedoe.quote:
Heb jij zo'n energie dat je dat kunt ( dat gestoei met gewichten)? Ik ben op dit moment al blij als ik een wandelroute van 3-4 km kan wandelen. Maar ik moet zeggen dat ik een maand geleden alleen maar 500 meter amper overleefdequote:Op vrijdag 22 januari 2016 14:09 schreef Mula het volgende:
[..]
Het gaat gelukkig weer goed met me. Ik ben echt enorm beroerd geweest.
De chemo die ik nu krijg (wat trouwens ook zo'n dure is) is gebaseerd op Herceptin en ik heb ook bot- en spierpijn. Soms zeurt het een beetje, maar soms zijn het echt heel erg pijnlijke steken. Heel vermoeiend, vooral als het zeurt. Voor mijn spieren helpt het echt enorm als ik sport. En dan niet af en toe een stukje wandelen, maar gewoon heftig te keer gaan met gewichten.
quote:Op zondag 24 januari 2016 15:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Heb jij zo'n energie dat je dat kunt ( dat gestoei met gewichten)? Ik ben op dit moment al blij als ik een wandelroute van 3-4 km kan wandelen. Maar ik moet zeggen dat ik een maand geleden alleen maar 500 meter amper overleefde
Ik hoop voor je dat je net zoveel uit Tai Chi haalt als ik. Het is niet alleen het bewegen, maar je komt echt even tot rust.En het is heel goed voor je balans. Hoewel ik er wat dat betreft nog niet ben. Ben echt een gammel geval.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat een goeie! Tai Chi, dat is veel meer iets voor mij dan sportschoolgedoe.
2 februari is er een profeles in Dordt, ga ik meteen meedoen.
Ik had daar nou zelf nooit aan gedacht
Ik bookmark dit topic eensDie hyperbare zuurstof klinkt ook goed.
Ik moet straks ook nog an de Letrozol.
Ze houden je wel bezig hè?
Heb straks bestraling, herceptin en Leprozol.
17 april 2015.quote:Op maandag 25 januari 2016 09:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Wanneer was bij jou de diagnose ook al weer? Bij mij heeft het hele traject operatie, bestraling, chemo 8 maanden geduurd. Daarna HBO, Herstel en Balans (ook een aanrader!) en sinds november 2012 huidtherapie, vanwege oedeem/fibrose in de borst.
Dankjewel, die kan ik vandaag goed gebruikenquote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:39 schreef Lavenderr het volgende:
Iedereen hier een virtuele omhelzing. En veel warme zon gewenst in het voorjaar
Wat een klotesituatiequote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dankjewel, die kan ik vandaag goed gebruiken
pak aan, hier nog eenquote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dankjewel, die kan ik vandaag goed gebruiken
Ik slik nu al sinds mei 2012 die antihormonen. Eerst tamoxifen, nu arimidex (anastrozol), de bijwerkingen zijn super vervelend. Kan 's morgens geen vuist maken, zo stram zijn mijn vingers dan. En dat geldt voor mijn hele lijf. Eenmaal in beweging, gaat het goed. Daarom vind ik tai chi ook zo fijn. Het zijn zachte bewegingen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
17 april 2015.
De bestraling is uitgsteld, m'n hart ligt de dicht bij de plek van de bestraling. In eerste instantie zou dat ach ja niks aan te doen zijn geweest, maar gelukkig bij een 2e keer kijken zou de schade toch wel erg groot zijn geworden, dus moet ik gaan oefenen met m'n adem 40 sec vast te houden. En dan weer opnieuw instellen, maar helaas pindakaas kreeg ik de 5e of 6e urinweginfectie, ben de tel een beetje kwijt, met de zoveelste ab-kuur weer een aanslag op m'n lijf dat net een beetje aan het herstellen was. Nou ja, zo voelde het dan toch.
Ik zit nog tot september aan de herceptin en 5 jaar aan hormoontherapie.
En daar zie ik als een berg tegenop, ze liggen hier al 2 weken en ik kom er niet toe ze te nemen.
Ik hoor en lees alleen maar slechte dingen daarover en ik voel me nu zo goed dat ik niet op allerlei vervelende bijwerkingen zit te wachten.
#Zeurdag
Nee, serieus, ik ben het zat.
Oh yvonne. Een hele dikke Belgische knuffel voor jou.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
17 april 2015.
De bestraling is uitgsteld, m'n hart ligt de dicht bij de plek van de bestraling. In eerste instantie zou dat ach ja niks aan te doen zijn geweest, maar gelukkig bij een 2e keer kijken zou de schade toch wel erg groot zijn geworden, dus moet ik gaan oefenen met m'n adem 40 sec vast te houden. En dan weer opnieuw instellen, maar helaas pindakaas kreeg ik de 5e of 6e urinweginfectie, ben de tel een beetje kwijt, met de zoveelste ab-kuur weer een aanslag op m'n lijf dat net een beetje aan het herstellen was. Nou ja, zo voelde het dan toch.
En daar zie ik als een berg tegenop, ze liggen hier al 2 weken en ik kom er niet toe ze te nemen.
Ik hoor en lees alleen maar slechte dingen daarover en ik voel me nu zo goed dat ik niet op allerlei vervelende bijwerkingen zit te wachten.
#Zeurdag
Het zit je ook niet mee he Yvonne? Wat een gedoe weer. Hoelang moet je aan de ab? En hoeveel later denken ze te kunnen beginnen met bestralen?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
17 april 2015.
#Zeurdag
Ik moet een week ab slikken, en vandaag weer een ct scan om de juiste plek te bepalen voor de bestraling, maar dan nu met adem inhouden.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:27 schreef Mula het volgende:
[..]
Het zit je ook niet mee he Yvonne? Wat een gedoe weer. Hoelang moet je aan de ab? En hoeveel later denken ze te kunnen beginnen met bestralen?
Ik had precies hetzelfde met de hormoonpillen.Ik heb er vreselijk tegenop gezien. Zoveel slechte verhalen over bijwerkingen en ik begon me na de chemo en operatie net weer een beetje mezelf te voelen. Mijn oncologe zei alleen maar dat het echt het beste voor me was en dat er ook genoeg patienten zijn die klachten hebben waar prima mee te leven is. Uiteindelijk bleek dat voor mij ook wel te gelden. Ik had opvliegers en was stijf in de ochtend, maar niet dusdanig dat het opwoog tegen de voordelen van de pillen. Ik zou gewoon morgenochtend de eerste pil erin gooien. Elke pil die je hebt gehad is weer eentje minder van het totaal af!
Wat een goed bericht, lekker werkenquote:Op vrijdag 19 februari 2016 15:37 schreef JK het volgende:
Zo, ik was ff uitgelogd in Fok automatisch. Maakt verder niet uit, maar dan heb je ook geen MyAT.
Mijn vrouw heeft weer een baan! Mag binnenkort weer aan de slag bij de werkgever waar ze toen haar baan kwijt raakte. De doorslag was misschien nog wel dat ze aangaf dat ze sowieso nooit weten als ze iemand aannemen of deze ziek is geweest of ziek gaat worden. Ze start met 14u werken en dan door naar 21u. 36u gaat ze zelf niet meer redden, zegt ze. Ze voelt het zelf het beste aan en we zien wel hoe we daar financieel mee om gaan. Ik werk zelf overigens ook niet fulltime hoor, je werkt om te leven. Als het aan mij lag, deed ik alleen maar leuke dingen.
Toch blijft er een taboe bestaan op de werkvloer over minder werken, maar dat zal mij mijn bips oxideren. Die workaholics komen er wel achter dat ze al hun kostbare tijd hebben vergooid.
Mijn vrouw slikt tamoxifen en heeft vooral last van opvliegers en op de dexascan wel wat afname van botdichtheid geloof ik. Ik hoor haar weinig klagen. Ook op seksueel vlak mag ik absoluut niet klagen, de horrorverhalen zijn bij haar gelukkig niet van toepassing.
Ik zelf ben nu bezig met te hoge bloeddruk, kastje 24u om op regelmatig te meten etc. omdat ik over de grens heen zit en het laatste wat ik moet is medicatie. Komt denk ik door mijn eigengemaakte dieet waarbij ik 14kg afviel met juist snoep te eten, waaronder drop.
Misschien ook stukje stress wat ik zelf dan niet bewust meemaak mbt de borstkanker van mijn vrouw.
Hoop dat ik vanavond kan slapen, denk elk uur wel wakker te liggen... who cares, het is weekend.
Het zit Yvonne idd niet mee, zo goed als het met mijn vrouw ging in het traject, zo slecht gaat het bij Yvonne. Ze hebben ongeveer hetzelfde traject. Hopelijk heb je in de toekomst minder van dit soort bijwerkingen, Yvonne!
Onze Sjaak is 11 maanden nu. Wij hopen echt de 29ste een plan te krijgen, daar hebben we behoefte aan.quote:Op maandag 22 februari 2016 16:25 schreef mrien het volgende:
Jeetje wat heftig mevrouw Cactus![]()
Hopelijk een vlotte aanpak en behandeling
Hoe oud is jullie Sjaak nu? Nog best heel klein toch?
Sterkte!
Een kleine 'yeah' is wel op zijn plaats.quote:Op zondag 21 februari 2016 09:16 schreef Rottdog het volgende:
Hier zit bijna de 5 jaar op wat betreft de hormoontherapie. Ik slik letrozol, om de 3 mnd een zoladex implantaat en moet zeggen kwa bijwerkingen valt het mij enorm mee.
Nu na 15 maart zal ik dit niet meer nodig hebben, na veel gezeur van mijn kant gaat het dan eindelijk gebeuren mijn eierstokken gaan eruit. Mijn tumor was hormoongevoelig en dat heeft mij nooit lekker gezeten. Bij mijn laatste eierstokken controle zag het er naar uit dat als ik stop met de hormonen er een hele grote kans is dat ze weer gaan werken. Daar zat ik dus niet op te wachten.
Ook al zijn we nu volop bezig met de onderzoeken, toch voelt het als een wachtrij voor de achtbaan. Er gebeurt van alles, maar eigenlijk toch nog niet.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:03 schreef JK het volgende:
Sterkte MevrouwCactus, die achtbaan begon hier eigenlijk al meteen na de diagnose. 3 weken lang onderzoeken etc. volgens mij zitten jullie er toch ook al in.
@de rest: dank voor de felicitaties. Binnenkort lekker vakantie (usa) en daarna mag ze aan de bak. 14 uur eerst is mooi zat.
Bij mij is dat gevoel eigenlijk steeds gebleven. Je hoort steeds maar een stukje van het traject. Hapklare brokjes, ahw.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ook al zijn we nu volop bezig met de onderzoeken, toch voelt het als een wachtrij voor de achtbaan. Er gebeurt van alles, maar eigenlijk toch nog niet.
Ik snap je helemaal. Toen eindelijk die eerste chemonaald bij mij er in zat, was ik ook opgelucht. Eindelijk actie en eindelijk gewoon maar zien wat er gebeurt ipv continu je maar de meest vreselijke dingen in je hoofd halen. Toch gek dat je iets wat je echt niet wilt, toch zo kan willen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ook al zijn we nu volop bezig met de onderzoeken, toch voelt het als een wachtrij voor de achtbaan. Er gebeurt van alles, maar eigenlijk toch nog niet.
Gelukkig! En nou gaan we dat een hele tijd vasthouden. Tijd voor herstel!quote:
We hebben morgen afspraak bij de oncoloog voor de uitslagen van alle onderzoeken en voor het behandelplan. We zijn hartstikke zenuwachtig, ik moet morgenvroeg eerst werken maar weet eerlijk gezegd niet of ik dat ga trekken. De afgelopen weken heb ik gedaan alsof het goed ging, maar stiekem valt dat tegen.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:40 schreef JK het volgende:
Gelukkig, Mula!
Nou, MevrouwCactus, bij ons was het de eerste drie weken allerlei onderzoeken. Alles gaat door je hoofd, veel dagen het ziekenhuis gezien. Ik ben toen er even rust was na 3 weken, een weekje thuisgebleven van het werk omdat ik het ff niet trok. Begrepen ze volkomen. Na chemo, bestraling en herceptin etc. effe ziekenhuisrust. We zijn nu bijna 2 jaar verder, gaat best goed met haar. Zij een volle bos krullen en ik begin steeds dunner bovenop te worden aan de voorkant...
Wanneer krijgen jullie info / trajectplan?
Ik zit nu op de bank te twijfelen hoor, vind het maar moeilijk. Ga het gewoon proberen, kan altijd nog omdraaien als het niet lukt.quote:Op zondag 28 februari 2016 21:49 schreef JK het volgende:
Ik had dan niet naar het werk gegaan, maar ik heb altijd ook wel iets thuis te doen om mijn hoofd ergens vanaf proberen te houden. Sterkte morgen, hopelijk valt het goed te behandelen!
einde oefening wil ik wel even nuanceren. ik ken iemand met een lever vol uitzaaiingen bij borstkanker diagnose, ze werkt weer.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:06 schreef MevrouwCactus het volgende:
Dank je.
Vlekjes gevonden op de lever, maar nog niet duidelijk wat voor vlekjes. Eind van deze week of begin volgende week volgt een PET-scan om dat duidelijk te maken. Afhankelijk daarvan gaat er een behandeling opgestart worden. En als het uitzaaiingen zijn, dan is het volgens de arts einde oefening. K*tzooi.
Shit dat is een rot uitslag.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:06 schreef MevrouwCactus het volgende:
Dank je.
Vlekjes gevonden op de lever, maar nog niet duidelijk wat voor vlekjes. Eind van deze week of begin volgende week volgt een PET-scan om dat duidelijk te maken. Afhankelijk daarvan gaat er een behandeling opgestart worden. En als het uitzaaiingen zijn, dan is het volgens de arts einde oefening. K*tzooi.
Zo zal ik het morgen vast ook zien inderdaad. Vandaag even niet, dat lukt niet meer.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
einde oefening wil ik wel even nuanceren. ik ken iemand met een lever vol uitzaaiingen bij borstkanker diagnose, ze werkt weer.
Niet te genezen meer idd, maar ze is momenteel al hele poos klachten vrij
Heel begrijpelijk. Wat een kutbericht.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:17 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Zo zal ik het morgen vast ook zien inderdaad. Vandaag even niet, dat lukt niet meer.
Snap ik helemaal. Wat een rotbericht! Maar; ik heb ook vlekjes op mijn lever. En dan ook echt alleen maar vlekjes, géén kanker. Het kán dus wel!quote:Op maandag 29 februari 2016 17:17 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Zo zal ik het morgen vast ook zien inderdaad. Vandaag even niet, dat lukt niet meer.
Woensdag de 9e pas de uitslag, die afspraak staat al. Ik twijfel of ik wachttijdbemiddeling wil aanvragen via de verzekering. In ons ziekenhuis kan het niet in ieder geval.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:59 schreef Mula het volgende:
Mevrouwcactus, wat moeten jullie trouwens enorm lang wachten op de uitslag als ze pas eind deze week of begin volgende week de scan heeft. Dat is gewoon nog minimaal een week in spanning zitten. Pfff, heftig zeg.
Ik zou het doen. Niet alleen kan de behandeling dan eerder starten, maar wachten is echt 10.000x erger dan weten, zelfs als de uitslag negatief is.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Woensdag de 9e pas de uitslag, die afspraak staat al. Ik twijfel of ik wachttijdbemiddeling wil aanvragen via de verzekering. In ons ziekenhuis kan het niet in ieder geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |