Oh yvonne. Een hele dikke Belgische knuffel voor jou.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
17 april 2015.
De bestraling is uitgsteld, m'n hart ligt de dicht bij de plek van de bestraling. In eerste instantie zou dat ach ja niks aan te doen zijn geweest, maar gelukkig bij een 2e keer kijken zou de schade toch wel erg groot zijn geworden, dus moet ik gaan oefenen met m'n adem 40 sec vast te houden. En dan weer opnieuw instellen, maar helaas pindakaas kreeg ik de 5e of 6e urinweginfectie, ben de tel een beetje kwijt, met de zoveelste ab-kuur weer een aanslag op m'n lijf dat net een beetje aan het herstellen was. Nou ja, zo voelde het dan toch.
Ik zit nog tot september aan de herceptin en 5 jaar aan hormoontherapie.
En daar zie ik als een berg tegenop, ze liggen hier al 2 weken en ik kom er niet toe ze te nemen.
Ik hoor en lees alleen maar slechte dingen daarover en ik voel me nu zo goed dat ik niet op allerlei vervelende bijwerkingen zit te wachten.
#Zeurdag
Nee, serieus, ik ben het zat.
Het zit je ook niet mee he Yvonne? Wat een gedoe weer. Hoelang moet je aan de ab? En hoeveel later denken ze te kunnen beginnen met bestralen?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
17 april 2015.
De bestraling is uitgsteld, m'n hart ligt de dicht bij de plek van de bestraling. In eerste instantie zou dat ach ja niks aan te doen zijn geweest, maar gelukkig bij een 2e keer kijken zou de schade toch wel erg groot zijn geworden, dus moet ik gaan oefenen met m'n adem 40 sec vast te houden. En dan weer opnieuw instellen, maar helaas pindakaas kreeg ik de 5e of 6e urinweginfectie, ben de tel een beetje kwijt, met de zoveelste ab-kuur weer een aanslag op m'n lijf dat net een beetje aan het herstellen was. Nou ja, zo voelde het dan toch.
Ik zit nog tot september aan de herceptin en 5 jaar aan hormoontherapie.
En daar zie ik als een berg tegenop, ze liggen hier al 2 weken en ik kom er niet toe ze te nemen.
Ik hoor en lees alleen maar slechte dingen daarover en ik voel me nu zo goed dat ik niet op allerlei vervelende bijwerkingen zit te wachten.
#Zeurdag
Nee, serieus, ik ben het zat.
Ik moet een week ab slikken, en vandaag weer een ct scan om de juiste plek te bepalen voor de bestraling, maar dan nu met adem inhouden.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:27 schreef Mula het volgende:
[..]
Het zit je ook niet mee he Yvonne? Wat een gedoe weer. Hoelang moet je aan de ab? En hoeveel later denken ze te kunnen beginnen met bestralen?
Ik had precies hetzelfde met de hormoonpillen.Ik heb er vreselijk tegenop gezien. Zoveel slechte verhalen over bijwerkingen en ik begon me na de chemo en operatie net weer een beetje mezelf te voelen. Mijn oncologe zei alleen maar dat het echt het beste voor me was en dat er ook genoeg patienten zijn die klachten hebben waar prima mee te leven is. Uiteindelijk bleek dat voor mij ook wel te gelden. Ik had opvliegers en was stijf in de ochtend, maar niet dusdanig dat het opwoog tegen de voordelen van de pillen. Ik zou gewoon morgenochtend de eerste pil erin gooien. Elke pil die je hebt gehad is weer eentje minder van het totaal af!
Wat een goed bericht, lekker werkenquote:Op vrijdag 19 februari 2016 15:37 schreef JK het volgende:
Zo, ik was ff uitgelogd in Fok automatisch. Maakt verder niet uit, maar dan heb je ook geen MyAT.
Mijn vrouw heeft weer een baan! Mag binnenkort weer aan de slag bij de werkgever waar ze toen haar baan kwijt raakte. De doorslag was misschien nog wel dat ze aangaf dat ze sowieso nooit weten als ze iemand aannemen of deze ziek is geweest of ziek gaat worden. Ze start met 14u werken en dan door naar 21u. 36u gaat ze zelf niet meer redden, zegt ze. Ze voelt het zelf het beste aan en we zien wel hoe we daar financieel mee om gaan. Ik werk zelf overigens ook niet fulltime hoor, je werkt om te leven. Als het aan mij lag, deed ik alleen maar leuke dingen.
Toch blijft er een taboe bestaan op de werkvloer over minder werken, maar dat zal mij mijn bips oxideren. Die workaholics komen er wel achter dat ze al hun kostbare tijd hebben vergooid.
Mijn vrouw slikt tamoxifen en heeft vooral last van opvliegers en op de dexascan wel wat afname van botdichtheid geloof ik. Ik hoor haar weinig klagen. Ook op seksueel vlak mag ik absoluut niet klagen, de horrorverhalen zijn bij haar gelukkig niet van toepassing.
Ik zelf ben nu bezig met te hoge bloeddruk, kastje 24u om op regelmatig te meten etc. omdat ik over de grens heen zit en het laatste wat ik moet is medicatie. Komt denk ik door mijn eigengemaakte dieet waarbij ik 14kg afviel met juist snoep te eten, waaronder drop.
Misschien ook stukje stress wat ik zelf dan niet bewust meemaak mbt de borstkanker van mijn vrouw.
Hoop dat ik vanavond kan slapen, denk elk uur wel wakker te liggen... who cares, het is weekend.
Het zit Yvonne idd niet mee, zo goed als het met mijn vrouw ging in het traject, zo slecht gaat het bij Yvonne. Ze hebben ongeveer hetzelfde traject. Hopelijk heb je in de toekomst minder van dit soort bijwerkingen, Yvonne!
Onze Sjaak is 11 maanden nu. Wij hopen echt de 29ste een plan te krijgen, daar hebben we behoefte aan.quote:Op maandag 22 februari 2016 16:25 schreef mrien het volgende:
Jeetje wat heftig mevrouw Cactus![]()
Hopelijk een vlotte aanpak en behandeling
Hoe oud is jullie Sjaak nu? Nog best heel klein toch?
Sterkte!
Een kleine 'yeah' is wel op zijn plaats.quote:Op zondag 21 februari 2016 09:16 schreef Rottdog het volgende:
Hier zit bijna de 5 jaar op wat betreft de hormoontherapie. Ik slik letrozol, om de 3 mnd een zoladex implantaat en moet zeggen kwa bijwerkingen valt het mij enorm mee.
Nu na 15 maart zal ik dit niet meer nodig hebben, na veel gezeur van mijn kant gaat het dan eindelijk gebeuren mijn eierstokken gaan eruit. Mijn tumor was hormoongevoelig en dat heeft mij nooit lekker gezeten. Bij mijn laatste eierstokken controle zag het er naar uit dat als ik stop met de hormonen er een hele grote kans is dat ze weer gaan werken. Daar zat ik dus niet op te wachten.
Ook al zijn we nu volop bezig met de onderzoeken, toch voelt het als een wachtrij voor de achtbaan. Er gebeurt van alles, maar eigenlijk toch nog niet.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:03 schreef JK het volgende:
Sterkte MevrouwCactus, die achtbaan begon hier eigenlijk al meteen na de diagnose. 3 weken lang onderzoeken etc. volgens mij zitten jullie er toch ook al in.
@de rest: dank voor de felicitaties. Binnenkort lekker vakantie (usa) en daarna mag ze aan de bak. 14 uur eerst is mooi zat.
Bij mij is dat gevoel eigenlijk steeds gebleven. Je hoort steeds maar een stukje van het traject. Hapklare brokjes, ahw.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ook al zijn we nu volop bezig met de onderzoeken, toch voelt het als een wachtrij voor de achtbaan. Er gebeurt van alles, maar eigenlijk toch nog niet.
Ik snap je helemaal. Toen eindelijk die eerste chemonaald bij mij er in zat, was ik ook opgelucht. Eindelijk actie en eindelijk gewoon maar zien wat er gebeurt ipv continu je maar de meest vreselijke dingen in je hoofd halen. Toch gek dat je iets wat je echt niet wilt, toch zo kan willen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ook al zijn we nu volop bezig met de onderzoeken, toch voelt het als een wachtrij voor de achtbaan. Er gebeurt van alles, maar eigenlijk toch nog niet.
Gelukkig! En nou gaan we dat een hele tijd vasthouden. Tijd voor herstel!quote:
We hebben morgen afspraak bij de oncoloog voor de uitslagen van alle onderzoeken en voor het behandelplan. We zijn hartstikke zenuwachtig, ik moet morgenvroeg eerst werken maar weet eerlijk gezegd niet of ik dat ga trekken. De afgelopen weken heb ik gedaan alsof het goed ging, maar stiekem valt dat tegen.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:40 schreef JK het volgende:
Gelukkig, Mula!
Nou, MevrouwCactus, bij ons was het de eerste drie weken allerlei onderzoeken. Alles gaat door je hoofd, veel dagen het ziekenhuis gezien. Ik ben toen er even rust was na 3 weken, een weekje thuisgebleven van het werk omdat ik het ff niet trok. Begrepen ze volkomen. Na chemo, bestraling en herceptin etc. effe ziekenhuisrust. We zijn nu bijna 2 jaar verder, gaat best goed met haar. Zij een volle bos krullen en ik begin steeds dunner bovenop te worden aan de voorkant...
Wanneer krijgen jullie info / trajectplan?
Ik zit nu op de bank te twijfelen hoor, vind het maar moeilijk. Ga het gewoon proberen, kan altijd nog omdraaien als het niet lukt.quote:Op zondag 28 februari 2016 21:49 schreef JK het volgende:
Ik had dan niet naar het werk gegaan, maar ik heb altijd ook wel iets thuis te doen om mijn hoofd ergens vanaf proberen te houden. Sterkte morgen, hopelijk valt het goed te behandelen!
einde oefening wil ik wel even nuanceren. ik ken iemand met een lever vol uitzaaiingen bij borstkanker diagnose, ze werkt weer.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:06 schreef MevrouwCactus het volgende:
Dank je.
Vlekjes gevonden op de lever, maar nog niet duidelijk wat voor vlekjes. Eind van deze week of begin volgende week volgt een PET-scan om dat duidelijk te maken. Afhankelijk daarvan gaat er een behandeling opgestart worden. En als het uitzaaiingen zijn, dan is het volgens de arts einde oefening. K*tzooi.
Shit dat is een rot uitslag.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:06 schreef MevrouwCactus het volgende:
Dank je.
Vlekjes gevonden op de lever, maar nog niet duidelijk wat voor vlekjes. Eind van deze week of begin volgende week volgt een PET-scan om dat duidelijk te maken. Afhankelijk daarvan gaat er een behandeling opgestart worden. En als het uitzaaiingen zijn, dan is het volgens de arts einde oefening. K*tzooi.
Zo zal ik het morgen vast ook zien inderdaad. Vandaag even niet, dat lukt niet meer.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
einde oefening wil ik wel even nuanceren. ik ken iemand met een lever vol uitzaaiingen bij borstkanker diagnose, ze werkt weer.
Niet te genezen meer idd, maar ze is momenteel al hele poos klachten vrij
Heel begrijpelijk. Wat een kutbericht.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:17 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Zo zal ik het morgen vast ook zien inderdaad. Vandaag even niet, dat lukt niet meer.
Snap ik helemaal. Wat een rotbericht! Maar; ik heb ook vlekjes op mijn lever. En dan ook echt alleen maar vlekjes, géén kanker. Het kán dus wel!quote:Op maandag 29 februari 2016 17:17 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Zo zal ik het morgen vast ook zien inderdaad. Vandaag even niet, dat lukt niet meer.
Woensdag de 9e pas de uitslag, die afspraak staat al. Ik twijfel of ik wachttijdbemiddeling wil aanvragen via de verzekering. In ons ziekenhuis kan het niet in ieder geval.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:59 schreef Mula het volgende:
Mevrouwcactus, wat moeten jullie trouwens enorm lang wachten op de uitslag als ze pas eind deze week of begin volgende week de scan heeft. Dat is gewoon nog minimaal een week in spanning zitten. Pfff, heftig zeg.
Ik zou het doen. Niet alleen kan de behandeling dan eerder starten, maar wachten is echt 10.000x erger dan weten, zelfs als de uitslag negatief is.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Woensdag de 9e pas de uitslag, die afspraak staat al. Ik twijfel of ik wachttijdbemiddeling wil aanvragen via de verzekering. In ons ziekenhuis kan het niet in ieder geval.
Gelukkig is die scan morgen! Zekerheid wil je toch wel hebben, zeker nu.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
Weet je, ik heb heel veel moeite met het volgende: je krijgt de diagnose borstkanker en hebt het gevoel aan het begin van een (lang) traject te staan. Maar na gister heb ik het idee dat we al zo ongeveer aan het einde staan, er mist een heel stuk van 'rustig op gang komen met chemo's', voordat er gepraat gaat worden over uitzaaiingen enzo. We kunnen er niet eerst even rustig inkomen.
En ja, ik weet dat vlekjes niet meteen het einde is, maar zo voelt het nog steeds.
Uitzaaiingen betekent niet meteen het einde van het nu, maar wel het einde van de toekomst. Hoe lang je ook nog hebt, plannen zit er niet in en ongecompliceerd leven al helemaal niet. Het lijkt me echt zo onwerkelijk om in deze fase zo'n boodschap te krijgen en ik snap dat je er moeite mee hebt dat die mogelijkheid voor jullie bestaat. Fijn dat de scan in ieder geval verzet is en dat er relatief snel duidelijkheid komt. Ik duim voor een goede uitslag!!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
We hebben geluk... de scan is morgen al, in plaats van eind van de week/begin volgende week. Heb de afspraak voor de uitslag kunnen verzetten naar deze donderdag. Scheelt heel heel veel!
Weet je, ik heb heel veel moeite met het volgende: je krijgt de diagnose borstkanker en hebt het gevoel aan het begin van een (lang) traject te staan. Maar na gister heb ik het idee dat we al zo ongeveer aan het einde staan, er mist een heel stuk van 'rustig op gang komen met chemo's', voordat er gepraat gaat worden over uitzaaiingen enzo. We kunnen er niet eerst even rustig inkomen.
En ja, ik weet dat vlekjes niet meteen het einde is, maar zo voelt het nog steeds.
In dat kader, durf ik het nu toch eens jou te vragen Mula. Ik vraag me al een tijdje af wat nu de verwachtingen bij jou zijn?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:07 schreef Mula het volgende:
[..]
Uitzaaiingen betekent niet meteen het einde van het nu, maar wel het einde van de toekomst. Hoe lang je ook nog hebt, plannen zit er niet in en ongecompliceerd leven al helemaal niet. Het lijkt me echt zo onwerkelijk om in deze fase zo'n boodschap te krijgen en ik snap dat je er moeite mee hebt dat die mogelijkheid voor jullie bestaat. Fijn dat de scan in ieder geval verzet is en dat er relatief snel duidelijkheid komt. Ik duim voor een goede uitslag!!
Geen enkel probleem hoor. Ik ben redelijk nuchter en vind het niet erg als mensen dat vragen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:03 schreef laziness het volgende:
[..]
In dat kader, durf ik het nu toch eens jou te vragen Mula. Ik vraag me al een tijdje af wat nu de verwachtingen bij jou zijn?
Hopelijk vindt je dat niet erg
Jeetje, wat knullig.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
Lief dagboek...
Vrouw had vandaag PET-scan. Ze hadden gezegd: niets bijzonders van tevoren, alleen een halve liter water drinken. Onderzoek duurt 20 minuten.
Vrouw komt daar aan, had nuchter moeten zijn. Dus de scan ging niet door. Kreeg toen ook de formulieren mee met informatie over de scan. Over het infuus en dat het 1,5 uur duurt voordat het is ingewerkt enzo. Bedankt ziekenhuis![]()
Nu is de scan morgen, vlak voor de afspraak bij de oncoloog. Die blijft gewoon staan en ze zorgen ervoor dat de uitslag meteen naar hem wordt doorgezet.
/lief dagboek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |