abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159962986
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:11 schreef yvonne het volgende:

[..]

17 april 2015.

De bestraling is uitgsteld, m'n hart ligt de dicht bij de plek van de bestraling. In eerste instantie zou dat ach ja niks aan te doen zijn geweest, maar gelukkig bij een 2e keer kijken zou de schade toch wel erg groot zijn geworden, dus moet ik gaan oefenen met m'n adem 40 sec vast te houden. En dan weer opnieuw instellen, maar helaas pindakaas kreeg ik de 5e of 6e urinweginfectie, ben de tel een beetje kwijt, met de zoveelste ab-kuur weer een aanslag op m'n lijf dat net een beetje aan het herstellen was. Nou ja, zo voelde het dan toch.
Ik zit nog tot september aan de herceptin en 5 jaar aan hormoontherapie.
En daar zie ik als een berg tegenop, ze liggen hier al 2 weken en ik kom er niet toe ze te nemen.
Ik hoor en lees alleen maar slechte dingen daarover en ik voel me nu zo goed dat ik niet op allerlei vervelende bijwerkingen zit te wachten.

#Zeurdag
Nee, serieus, ik ben het zat.
Oh yvonne. Een hele dikke Belgische knuffel voor jou.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  † In Memoriam † dinsdag 16 februari 2016 @ 17:27:14 #202
240917 Mula
pi_159968207
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:11 schreef yvonne het volgende:

[..]

17 april 2015.

De bestraling is uitgsteld, m'n hart ligt de dicht bij de plek van de bestraling. In eerste instantie zou dat ach ja niks aan te doen zijn geweest, maar gelukkig bij een 2e keer kijken zou de schade toch wel erg groot zijn geworden, dus moet ik gaan oefenen met m'n adem 40 sec vast te houden. En dan weer opnieuw instellen, maar helaas pindakaas kreeg ik de 5e of 6e urinweginfectie, ben de tel een beetje kwijt, met de zoveelste ab-kuur weer een aanslag op m'n lijf dat net een beetje aan het herstellen was. Nou ja, zo voelde het dan toch.
Ik zit nog tot september aan de herceptin en 5 jaar aan hormoontherapie.
En daar zie ik als een berg tegenop, ze liggen hier al 2 weken en ik kom er niet toe ze te nemen.
Ik hoor en lees alleen maar slechte dingen daarover en ik voel me nu zo goed dat ik niet op allerlei vervelende bijwerkingen zit te wachten.

#Zeurdag
Nee, serieus, ik ben het zat.
Het zit je ook niet mee he Yvonne? Wat een gedoe weer. Hoelang moet je aan de ab? En hoeveel later denken ze te kunnen beginnen met bestralen?

Ik had precies hetzelfde met de hormoonpillen.Ik heb er vreselijk tegenop gezien. Zoveel slechte verhalen over bijwerkingen en ik begon me na de chemo en operatie net weer een beetje mezelf te voelen. Mijn oncologe zei alleen maar dat het echt het beste voor me was en dat er ook genoeg patienten zijn die klachten hebben waar prima mee te leven is. Uiteindelijk bleek dat voor mij ook wel te gelden. Ik had opvliegers en was stijf in de ochtend, maar niet dusdanig dat het opwoog tegen de voordelen van de pillen. Ik zou gewoon morgenochtend de eerste pil erin gooien. Elke pil die je hebt gehad is weer eentje minder van het totaal af!
  vrijdag 19 februari 2016 @ 15:37:49 #203
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_160043012
Zo, ik was ff uitgelogd in Fok automatisch. Maakt verder niet uit, maar dan heb je ook geen MyAT.

Mijn vrouw heeft weer een baan! Mag binnenkort weer aan de slag bij de werkgever waar ze toen haar baan kwijt raakte. De doorslag was misschien nog wel dat ze aangaf dat ze sowieso nooit weten als ze iemand aannemen of deze ziek is geweest of ziek gaat worden. Ze start met 14u werken en dan door naar 21u. 36u gaat ze zelf niet meer redden, zegt ze. Ze voelt het zelf het beste aan en we zien wel hoe we daar financieel mee om gaan. Ik werk zelf overigens ook niet fulltime hoor, je werkt om te leven. Als het aan mij lag, deed ik alleen maar leuke dingen.
Toch blijft er een taboe bestaan op de werkvloer over minder werken, maar dat zal mij mijn bips oxideren. Die workaholics komen er wel achter dat ze al hun kostbare tijd hebben vergooid.

Mijn vrouw slikt tamoxifen en heeft vooral last van opvliegers en op de dexascan wel wat afname van botdichtheid geloof ik. Ik hoor haar weinig klagen. Ook op seksueel vlak mag ik absoluut niet klagen, de horrorverhalen zijn bij haar gelukkig niet van toepassing.

Ik zelf ben nu bezig met te hoge bloeddruk, kastje 24u om op regelmatig te meten etc. omdat ik over de grens heen zit en het laatste wat ik moet is medicatie. Komt denk ik door mijn eigengemaakte dieet waarbij ik 14kg afviel met juist snoep te eten, waaronder drop. ;)
Misschien ook stukje stress wat ik zelf dan niet bewust meemaak mbt de borstkanker van mijn vrouw.
Hoop dat ik vanavond kan slapen, denk elk uur wel wakker te liggen... who cares, het is weekend.

Het zit Yvonne idd niet mee, zo goed als het met mijn vrouw ging in het traject, zo slecht gaat het bij Yvonne. Ze hebben ongeveer hetzelfde traject. Hopelijk heb je in de toekomst minder van dit soort bijwerkingen, Yvonne!
  Admin vrijdag 19 februari 2016 @ 15:49:05 #204
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_160043254
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:27 schreef Mula het volgende:

[..]

Het zit je ook niet mee he Yvonne? Wat een gedoe weer. Hoelang moet je aan de ab? En hoeveel later denken ze te kunnen beginnen met bestralen?

Ik had precies hetzelfde met de hormoonpillen.Ik heb er vreselijk tegenop gezien. Zoveel slechte verhalen over bijwerkingen en ik begon me na de chemo en operatie net weer een beetje mezelf te voelen. Mijn oncologe zei alleen maar dat het echt het beste voor me was en dat er ook genoeg patienten zijn die klachten hebben waar prima mee te leven is. Uiteindelijk bleek dat voor mij ook wel te gelden. Ik had opvliegers en was stijf in de ochtend, maar niet dusdanig dat het opwoog tegen de voordelen van de pillen. Ik zou gewoon morgenochtend de eerste pil erin gooien. Elke pil die je hebt gehad is weer eentje minder van het totaal af!
Ik moet een week ab slikken, en vandaag weer een ct scan om de juiste plek te bepalen voor de bestraling, maar dan nu met adem inhouden.
Ben benieuwd.
En die hormoonzooi ga ik dit weekend mee beginnen, ik heb alles even laten bezinken, maar ik heb in feite geen enkel alternatief.
We zien wel :)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin vrijdag 19 februari 2016 @ 15:52:14 #205
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_160043326
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 15:37 schreef JK het volgende:
Zo, ik was ff uitgelogd in Fok automatisch. Maakt verder niet uit, maar dan heb je ook geen MyAT.

Mijn vrouw heeft weer een baan! Mag binnenkort weer aan de slag bij de werkgever waar ze toen haar baan kwijt raakte. De doorslag was misschien nog wel dat ze aangaf dat ze sowieso nooit weten als ze iemand aannemen of deze ziek is geweest of ziek gaat worden. Ze start met 14u werken en dan door naar 21u. 36u gaat ze zelf niet meer redden, zegt ze. Ze voelt het zelf het beste aan en we zien wel hoe we daar financieel mee om gaan. Ik werk zelf overigens ook niet fulltime hoor, je werkt om te leven. Als het aan mij lag, deed ik alleen maar leuke dingen.
Toch blijft er een taboe bestaan op de werkvloer over minder werken, maar dat zal mij mijn bips oxideren. Die workaholics komen er wel achter dat ze al hun kostbare tijd hebben vergooid.

Mijn vrouw slikt tamoxifen en heeft vooral last van opvliegers en op de dexascan wel wat afname van botdichtheid geloof ik. Ik hoor haar weinig klagen. Ook op seksueel vlak mag ik absoluut niet klagen, de horrorverhalen zijn bij haar gelukkig niet van toepassing.

Ik zelf ben nu bezig met te hoge bloeddruk, kastje 24u om op regelmatig te meten etc. omdat ik over de grens heen zit en het laatste wat ik moet is medicatie. Komt denk ik door mijn eigengemaakte dieet waarbij ik 14kg afviel met juist snoep te eten, waaronder drop. ;)
Misschien ook stukje stress wat ik zelf dan niet bewust meemaak mbt de borstkanker van mijn vrouw.
Hoop dat ik vanavond kan slapen, denk elk uur wel wakker te liggen... who cares, het is weekend.

Het zit Yvonne idd niet mee, zo goed als het met mijn vrouw ging in het traject, zo slecht gaat het bij Yvonne. Ze hebben ongeveer hetzelfde traject. Hopelijk heb je in de toekomst minder van dit soort bijwerkingen, Yvonne!
Wat een goed bericht, lekker werken ^O^
Ja, het valt allemaal niet lekker, maar ik ben er nog en de prognose is verder goed, dat houd ik maar voor ogen :)

Hebben of hadden jullie ook zo'n last met slecht drinken?
Het doet geen pijn ofzo, maar ik moet me echt dwingen om te drinken, vroeger ging ik zonder flesje water de deur niet uit, nu met moeite en pijn 1 glas.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

vrijdag 19 februari 2016 @ 16:00:32 #206
4259 JK
pi_160043530
Wel raar dat ze niet meteen die techniek toepassen met ademhalen.
Als het je linkerborst is, heb je sowieso kans op hartschade door straling. In het UMC passen ze die techniek dus wel toe en mijn vrouw moest ook iets van 30 of 40 sec. de adem in kunnen houden, de langste zou iets van 30 sec. duren of nog iets minder. Soms heb je ook korte 'shots' van bijv. 5 of 10 seconden.

Maar goed, het is nog allemaal proberen natuurlijk, maar feit blijft dat er vrouwen zijn die na een x aantal jaar hartschade hadden, die niet de adem inhielden. Alles leer je helaas met ervaring. Ben zo benieuwd hoe over 100 jaar de behandelingen zijn. Het liefst gewoon een tabletje. Oh, u heeft borstkanker? Hier heb je een stripje met pillen, 2 maals daags slikken, 3 dagen lang en u bent er van af. ^O^
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2016 @ 17:44:38 #207
240917 Mula
pi_160046016
Bij mij kon die ademhaling-techniek ook niet. Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij had het er mee te maken dat de lymfeklieren op mn borst bestraald moesten worden en dan was het onmogelijk om mn hart niet te raken.

JK, mooi dat het zo goed gaat met je vrouw. Gefeliciteerd met dr nieuwe baan!

Hier is het even stressen. Mijn ontlasting is niet goed. Laatste keer dat dat zo was, bleek ik uitzaaiingen in mijn lever te hebben. :{ Het kan komen door uitzaaiingen, een verstopte stent of gewoon een virusje waar mn lever van op hol is geslagen. Mn dokter was er nog niet zo heel erg van onder de indruk, aangezien er veel mensen buikgriep enzo hebben. Voel me voor de rest goed, dus eerst maar afwachten of het beter wordt. Maar toch niet leuk. :{
  Admin vrijdag 19 februari 2016 @ 17:56:09 #208
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_160046307
Nee, kan ik me voorstellen! Zenuwengedoe.
Fingers crossed ( ik mis zo'n smiley)
:*

vrijdag 19 februari 2016 @ 21:37:47 #209
3542 Gia
User under construction
pi_160053384
Bij mij was het gelukkig de rechterborst. Moet er niet aan denken, hartschade door bestraling bij een kunsthartklep. Poeh, hadden ze, denk ik, dan niet gedaan.

JK, super dat je vrouw weer kan gaan werken.
Yvonne, beetje uitstel is niet erg. Kun je oefen met de ademhaling. Alleen nu niet puffen.
Mula, hopelijk valt het mee. Ik duim voor je.
  zondag 21 februari 2016 @ 09:16:33 #210
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_160086042
Hier zit bijna de 5 jaar op wat betreft de hormoontherapie. Ik slik letrozol, om de 3 mnd een zoladex implantaat en moet zeggen kwa bijwerkingen valt het mij enorm mee.

Nu na 15 maart zal ik dit niet meer nodig hebben, na veel gezeur van mijn kant gaat het dan eindelijk gebeuren mijn eierstokken gaan eruit. Mijn tumor was hormoongevoelig en dat heeft mij nooit lekker gezeten. Bij mijn laatste eierstokken controle zag het er naar uit dat als ik stop met de hormonen er een hele grote kans is dat ze weer gaan werken. Daar zat ik dus niet op te wachten.
pi_160087188
Ik kom me hier voorzichtig melden. Twee weken geleden kregen we te horen dat mijn vrouw borstkanker heeft. Rechterborst, tumor van 3 cm, maar met kalk er omheen 5 cm. Voor zover ze op de echo konden zien zijn de lymfeklieren schoon. De komende week staan er een MRI, CT-scan en botscan gepland. Op 29 februari krijgen we daar de uitslagen van en is de eerste afspraak bij de oncoloog.

Het is allemaal nog een beetje raar, we zijn wel aan het idee gewend maar de achtbaan moet nog beginnen. Waarschijnlijk krijgt vrouw in de week van 7 maart de eerste chemo. De operatie staat gepland voor na alle chemo's, ergens in het najaar.
Ik ga zo dit topic eens doorlezen, jullie verhalen een beetje leren kennen.
pi_160120622
Jeetje wat heftig mevrouw Cactus :'(
Hopelijk een vlotte aanpak en behandeling
Hoe oud is jullie Sjaak nu? Nog best heel klein toch?
Sterkte!
pi_160124454
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:25 schreef mrien het volgende:
Jeetje wat heftig mevrouw Cactus :'(
Hopelijk een vlotte aanpak en behandeling
Hoe oud is jullie Sjaak nu? Nog best heel klein toch?
Sterkte!
Onze Sjaak is 11 maanden nu. Wij hopen echt de 29ste een plan te krijgen, daar hebben we behoefte aan.
  maandag 22 februari 2016 @ 18:39:27 #214
3542 Gia
User under construction
pi_160124621
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 09:16 schreef Rottdog het volgende:
Hier zit bijna de 5 jaar op wat betreft de hormoontherapie. Ik slik letrozol, om de 3 mnd een zoladex implantaat en moet zeggen kwa bijwerkingen valt het mij enorm mee.

Nu na 15 maart zal ik dit niet meer nodig hebben, na veel gezeur van mijn kant gaat het dan eindelijk gebeuren mijn eierstokken gaan eruit. Mijn tumor was hormoongevoelig en dat heeft mij nooit lekker gezeten. Bij mijn laatste eierstokken controle zag het er naar uit dat als ik stop met de hormonen er een hele grote kans is dat ze weer gaan werken. Daar zat ik dus niet op te wachten.
Een kleine 'yeah' is wel op zijn plaats.
De mijne was ook hormoongevoelig, maar schijnbaar werken die eierstokken al niet meer.
Nou, als dit de overgang was, kom ik goed weg.
Moet nog ruim een jaar arimidex, maar ben ook bang te stoppen.

Stel je voor dat ik weer ongesteld wordt! Zitten er van die verdekt opgestelde micrometastasen, die dan ineens met z'n allen gaan woekeren.

Brrrr. Horrorscenario.
  maandag 22 februari 2016 @ 22:03:32 #215
4259 JK
pi_160131734
Sterkte MevrouwCactus, die achtbaan begon hier eigenlijk al meteen na de diagnose. 3 weken lang onderzoeken etc. volgens mij zitten jullie er toch ook al in.

@de rest: dank voor de felicitaties. Binnenkort lekker vakantie (usa) en daarna mag ze aan de bak. 14 uur eerst is mooi zat.
pi_160154113
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:03 schreef JK het volgende:
Sterkte MevrouwCactus, die achtbaan begon hier eigenlijk al meteen na de diagnose. 3 weken lang onderzoeken etc. volgens mij zitten jullie er toch ook al in.

@de rest: dank voor de felicitaties. Binnenkort lekker vakantie (usa) en daarna mag ze aan de bak. 14 uur eerst is mooi zat.
Ook al zijn we nu volop bezig met de onderzoeken, toch voelt het als een wachtrij voor de achtbaan. Er gebeurt van alles, maar eigenlijk toch nog niet.
  woensdag 24 februari 2016 @ 12:23:52 #217
3542 Gia
User under construction
pi_160172104
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:44 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ook al zijn we nu volop bezig met de onderzoeken, toch voelt het als een wachtrij voor de achtbaan. Er gebeurt van alles, maar eigenlijk toch nog niet.
Bij mij is dat gevoel eigenlijk steeds gebleven. Je hoort steeds maar een stukje van het traject. Hapklare brokjes, ahw.
Ik had eerst de operatie, toen bestralen en daarna chemo. Diagnose 11 oktober, laatste chemo 24 mei. Nu nog steeds hormoontherapie.

Het is zwaar. Echt, maar doe het gewoon stapje voor stapje en blijf vooral steeds denken 'zo, dat hebben we gehad' en laat het volgende dan weer over je heen komen. Met angst en beven vooruit kijken helpt niet, dan maak je jezelf alleen maar gek.
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 12:09:07 #218
240917 Mula
pi_160227438
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:44 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik snap je helemaal. Toen eindelijk die eerste chemonaald bij mij er in zat, was ik ook opgelucht. Eindelijk actie en eindelijk gewoon maar zien wat er gebeurt ipv continu je maar de meest vreselijke dingen in je hoofd halen. Toch gek dat je iets wat je echt niet wilt, toch zo kan willen.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over het verdere traject!

Mijn ontlastingproblemen bleken buikgriep te zijn. Lichamelijk alles weer ok hier!
  vrijdag 26 februari 2016 @ 16:20:35 #219
3542 Gia
User under construction
pi_160234382
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:09 schreef Mula het volgende:
Lichamelijk alles weer ok hier!
Gelukkig! En nou gaan we dat een hele tijd vasthouden. Tijd voor herstel!

Oh, dinsdag is het alweer maart. Nog effe, en we kunnen weer buiten zitten!
  zondag 28 februari 2016 @ 16:40:47 #220
4259 JK
pi_160287883
Gelukkig, Mula!

Nou, MevrouwCactus, bij ons was het de eerste drie weken allerlei onderzoeken. Alles gaat door je hoofd, veel dagen het ziekenhuis gezien. Ik ben toen er even rust was na 3 weken, een weekje thuisgebleven van het werk omdat ik het ff niet trok. Begrepen ze volkomen. Na chemo, bestraling en herceptin etc. effe ziekenhuisrust. We zijn nu bijna 2 jaar verder, gaat best goed met haar. Zij een volle bos krullen en ik begin steeds dunner bovenop te worden aan de voorkant... ;)

Wanneer krijgen jullie info / trajectplan?
pi_160288226
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:40 schreef JK het volgende:
Gelukkig, Mula!

Nou, MevrouwCactus, bij ons was het de eerste drie weken allerlei onderzoeken. Alles gaat door je hoofd, veel dagen het ziekenhuis gezien. Ik ben toen er even rust was na 3 weken, een weekje thuisgebleven van het werk omdat ik het ff niet trok. Begrepen ze volkomen. Na chemo, bestraling en herceptin etc. effe ziekenhuisrust. We zijn nu bijna 2 jaar verder, gaat best goed met haar. Zij een volle bos krullen en ik begin steeds dunner bovenop te worden aan de voorkant... ;)

Wanneer krijgen jullie info / trajectplan?
We hebben morgen afspraak bij de oncoloog voor de uitslagen van alle onderzoeken en voor het behandelplan. We zijn hartstikke zenuwachtig, ik moet morgenvroeg eerst werken maar weet eerlijk gezegd niet of ik dat ga trekken. De afgelopen weken heb ik gedaan alsof het goed ging, maar stiekem valt dat tegen.
Een vriendin die ook collega is van me, weet gelukkig dat het niet zo goed gaat en die steunt me heel erg. Al is het maar even een kneepje in mijn schouder, het helpt.
Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat ik thuis zou moeten doen, zou hier tegen de muren omhoog lopen denk ik. Dan maar 'lekker' naar het werk voor afleiding.
  zondag 28 februari 2016 @ 21:49:01 #222
4259 JK
pi_160297863
Ik had dan niet naar het werk gegaan, maar ik heb altijd ook wel iets thuis te doen om mijn hoofd ergens vanaf proberen te houden. Sterkte morgen, hopelijk valt het goed te behandelen!
pi_160306388
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 21:49 schreef JK het volgende:
Ik had dan niet naar het werk gegaan, maar ik heb altijd ook wel iets thuis te doen om mijn hoofd ergens vanaf proberen te houden. Sterkte morgen, hopelijk valt het goed te behandelen!
Ik zit nu op de bank te twijfelen hoor, vind het maar moeilijk. Ga het gewoon proberen, kan altijd nog omdraaien als het niet lukt.
  † In Memoriam † maandag 29 februari 2016 @ 10:11:55 #224
240917 Mula
pi_160307878
MevrouwCactus en vrouw, veel sterkte vandaag!
pi_160318067
Dank je.

Vlekjes gevonden op de lever, maar nog niet duidelijk wat voor vlekjes. Eind van deze week of begin volgende week volgt een PET-scan om dat duidelijk te maken. Afhankelijk daarvan gaat er een behandeling opgestart worden. En als het uitzaaiingen zijn, dan is het volgens de arts einde oefening. K*tzooi.
pi_160318177
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:06 schreef MevrouwCactus het volgende:
Dank je.

Vlekjes gevonden op de lever, maar nog niet duidelijk wat voor vlekjes. Eind van deze week of begin volgende week volgt een PET-scan om dat duidelijk te maken. Afhankelijk daarvan gaat er een behandeling opgestart worden. En als het uitzaaiingen zijn, dan is het volgens de arts einde oefening. K*tzooi.
einde oefening wil ik wel even nuanceren. ik ken iemand met een lever vol uitzaaiingen bij borstkanker diagnose, ze werkt weer.
Niet te genezen meer idd, maar ze is momenteel al hele poos klachten vrij
pi_160318255
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:06 schreef MevrouwCactus het volgende:
Dank je.

Shit dat is een rot uitslag.

Heel veel sterkte
pi_160318296
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

einde oefening wil ik wel even nuanceren. ik ken iemand met een lever vol uitzaaiingen bij borstkanker diagnose, ze werkt weer.
Niet te genezen meer idd, maar ze is momenteel al hele poos klachten vrij
Zo zal ik het morgen vast ook zien inderdaad. Vandaag even niet, dat lukt niet meer.
  maandag 29 februari 2016 @ 17:38:25 #229
3542 Gia
User under construction
pi_160318768
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:17 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Zo zal ik het morgen vast ook zien inderdaad. Vandaag even niet, dat lukt niet meer.
Heel begrijpelijk. Wat een kutbericht.
Heel veel sterkte samen.
  maandag 29 februari 2016 @ 18:09:51 #230
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160319471
MevrouwCactus wat een rot bericht -O-
Sterkte samen en ik duim dat het geen uitzaaiingen zijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
  † In Memoriam † maandag 29 februari 2016 @ 18:10:15 #231
240917 Mula
pi_160319480
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:17 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Snap ik helemaal. Wat een rotbericht! Maar; ik heb ook vlekjes op mijn lever. En dan ook echt alleen maar vlekjes, géén kanker. Het kán dus wel!
  maandag 29 februari 2016 @ 19:12:09 #232
4259 JK
pi_160320797
Dat is inderdaad een klote bericht. Niet meteen van het slechtste uit gaan, het kan dus ook wat anders zijn en wat je van anderen al leest hoeft het echt niet meteen het einde te zijn. Maar goed, dat is makkelijk praten, het spookt nu constant door je hoofd. Hopelijk geeft de PET-scan snel duidelijkheid en ik hoop voor jullie dat het niets meer dan een paar vlekjes zijn en geen uitzaaiingen zijn.
pi_160320988
M_c wat een rotnieuws zeg. Die hadden jullie niet zijn aankomen. Hopelijk geeft de pet-scan snel uitslag en is die uitslag het beste van de kwade.
  † In Memoriam † maandag 29 februari 2016 @ 19:32:40 #234
240917 Mula
pi_160321503
Yvonne, heb jij eigenlijk al nieuws over de bestraling?
pi_160321702
och lieve mc en vrouw :* heel veel sterkte komende tijd
:)
  † In Memoriam † maandag 29 februari 2016 @ 19:59:51 #236
240917 Mula
pi_160322670
Mevrouwcactus, wat moeten jullie trouwens enorm lang wachten op de uitslag als ze pas eind deze week of begin volgende week de scan heeft. Dat is gewoon nog minimaal een week in spanning zitten. Pfff, heftig zeg.
pi_160324104
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:59 schreef Mula het volgende:
Mevrouwcactus, wat moeten jullie trouwens enorm lang wachten op de uitslag als ze pas eind deze week of begin volgende week de scan heeft. Dat is gewoon nog minimaal een week in spanning zitten. Pfff, heftig zeg.
Woensdag de 9e pas de uitslag, die afspraak staat al. Ik twijfel of ik wachttijdbemiddeling wil aanvragen via de verzekering. In ons ziekenhuis kan het niet in ieder geval.
  † In Memoriam † maandag 29 februari 2016 @ 20:52:09 #238
240917 Mula
pi_160324455
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:43 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Woensdag de 9e pas de uitslag, die afspraak staat al. Ik twijfel of ik wachttijdbemiddeling wil aanvragen via de verzekering. In ons ziekenhuis kan het niet in ieder geval.
Ik zou het doen. Niet alleen kan de behandeling dan eerder starten, maar wachten is echt 10.000x erger dan weten, zelfs als de uitslag negatief is.
pi_160334371
We hebben geluk... de scan is morgen al, in plaats van eind van de week/begin volgende week. Heb de afspraak voor de uitslag kunnen verzetten naar deze donderdag. Scheelt heel heel veel!

Weet je, ik heb heel veel moeite met het volgende: je krijgt de diagnose borstkanker en hebt het gevoel aan het begin van een (lang) traject te staan. Maar na gister heb ik het idee dat we al zo ongeveer aan het einde staan, er mist een heel stuk van 'rustig op gang komen met chemo's', voordat er gepraat gaat worden over uitzaaiingen enzo. We kunnen er niet eerst even rustig inkomen.

En ja, ik weet dat vlekjes niet meteen het einde is, maar zo voelt het nog steeds.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:45:41 #240
3542 Gia
User under construction
pi_160336276
Borstkanker is voor iedereen een rollercoaster. Ongeacht de volgorde.
Ik had dan nog de 'mazzel' dat ik voor de punctie een week opgenomen was, en voor de operatie weer. Ik had verpleegkundigen om me heen, waar ik met vragen en angst terecht kan, die de wond verzorgden.
Maar het blijft heel onwezenlijk.
Je voelt je gezond en toch zegt men dat je ziek bent. Vervolgens gaan ze er nog voor zorgen dat je je ziek voelt ook. Het is een ellende.

Als ik er aan terug denk is het een wazige vlek, een periode waar ik effe stilstond. Ik leefde niet, maar werd geleefd.

MC en vrouw, en alle anderen die nog komen gaan, laat het gebeuren, blijf vooral niet met vragen lopen, maar stel ze, hier of in het ziekenhuis. Gedeelde smart is halve smart gaat m.i. met kanker niet echt op. Je moet het zelf klaren. Maar het helpt wel om van anderen te horen dat ze een bepaalde bijwerking ook hadden. Dat neemt ongerustheid weg.

Sterkte samen.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:23:09 #241
4259 JK
pi_160347680
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
Weet je, ik heb heel veel moeite met het volgende: je krijgt de diagnose borstkanker en hebt het gevoel aan het begin van een (lang) traject te staan. Maar na gister heb ik het idee dat we al zo ongeveer aan het einde staan, er mist een heel stuk van 'rustig op gang komen met chemo's', voordat er gepraat gaat worden over uitzaaiingen enzo. We kunnen er niet eerst even rustig inkomen.

En ja, ik weet dat vlekjes niet meteen het einde is, maar zo voelt het nog steeds.
Gelukkig is die scan morgen! Zekerheid wil je toch wel hebben, zeker nu.
'Rustig op gang komen' bestaat volgens mij niet. Ik schrok al heel erg bij borstkanker an sich. Zoiets had ik niet verwacht dat mijn vrouw het op haar 29e zou krijgen. Als ze 70 zou zijn, tja, kan, nee op een moment dat je net één jaar getrouwd bent en alles in orde hebt en aan kinderen denkt. Het kunnen nog steeds gewoon vlekjes zijn en met uitzaaiingen kan je ook heel lang leven. Wie zegt dat wij als -voor zover wij weten- gezonde mensen volgende week nog krijgen?

Ik hoop dat de uitslag snel volgt en dat het goed nieuws is vwb de vlekjes, niets zo spannend als wachten op dit soort uitslagen.

edit; vergeet niet dat ze zeiden dat de lymfeklieren schoon waren, als dit echt zo is, zouden die vlekjes minder goed te verklaren zijn als uitzaaiingen, tenzij ze tegelijkertijd dan ook ergens anders kanker zou hebben (maar dat zien ze op een petscan wel). Positief er in gaan, geldt voor jullie beiden, positief zijn scheelt echt met genezen. Blij dat mijn vrouw nog positiever was dan ik. :+
  † In Memoriam † dinsdag 1 maart 2016 @ 20:07:55 #242
240917 Mula
pi_160349207
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
We hebben geluk... de scan is morgen al, in plaats van eind van de week/begin volgende week. Heb de afspraak voor de uitslag kunnen verzetten naar deze donderdag. Scheelt heel heel veel!

Uitzaaiingen betekent niet meteen het einde van het nu, maar wel het einde van de toekomst. Hoe lang je ook nog hebt, plannen zit er niet in en ongecompliceerd leven al helemaal niet. Het lijkt me echt zo onwerkelijk om in deze fase zo'n boodschap te krijgen en ik snap dat je er moeite mee hebt dat die mogelijkheid voor jullie bestaat. Fijn dat de scan in ieder geval verzet is en dat er relatief snel duidelijkheid komt. Ik duim voor een goede uitslag!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mula op 01-03-2016 20:17:47 ]
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:03:46 #243
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160350995
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:07 schreef Mula het volgende:

[..]

Uitzaaiingen betekent niet meteen het einde van het nu, maar wel het einde van de toekomst. Hoe lang je ook nog hebt, plannen zit er niet in en ongecompliceerd leven al helemaal niet. Het lijkt me echt zo onwerkelijk om in deze fase zo'n boodschap te krijgen en ik snap dat je er moeite mee hebt dat die mogelijkheid voor jullie bestaat. Fijn dat de scan in ieder geval verzet is en dat er relatief snel duidelijkheid komt. Ik duim voor een goede uitslag!!
In dat kader, durf ik het nu toch eens jou te vragen Mula. Ik vraag me al een tijdje af wat nu de verwachtingen bij jou zijn?
Hopelijk vindt je dat niet erg :@
Ik heb je lief mijn hele leven
  † In Memoriam † dinsdag 1 maart 2016 @ 22:31:45 #244
240917 Mula
pi_160354385
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:03 schreef laziness het volgende:

[..]

In dat kader, durf ik het nu toch eens jou te vragen Mula. Ik vraag me al een tijdje af wat nu de verwachtingen bij jou zijn?
Hopelijk vindt je dat niet erg :@
Geen enkel probleem hoor. Ik ben redelijk nuchter en vind het niet erg als mensen dat vragen.

Er is bij mij geen enkele verwachting. Ik ben in october wederom schoon verklaard en tot nu toe is er geen reden om te denken dat er op het moment tumorgroei is. Het is afwachten hoelang deze chemo de boel kan onderdrukken. Kan nog een week zijn, kan nog veel en veel langer zijn. Online lees ik over mensen die rond de 50e kuur van deze (redelijk nieuwe) chemo zitten (ik heb er 20 gehad) en waarbij de boel stabiel is, zelfs al krijgen ze wegens de heftige bijwerkingen nog maar 1x per 4 weken (ipv 3) chemo.

Toen vorig jaar bleek dat ik weer uitzaaiingen had, was ik relatief kort daarvoor gestopt met Taxol en was daar naar teruggaan (als mijn huidige chemo niet meer zou voldoen) niet echt een optie. Inmiddels is het dat wel. Tuurlijk is het dan afwachten of het wederom effectief is, maar het is in ieder geval wel fijn om te weten dat het niet meteen einde verhaal is als mijn huidige chemo niet meer werkt.

Het is dus puur afwachten. Vooralsnog denk ik maar gewoon dat onkruid niet vergaat. :P
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:56:42 #245
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_160355414
Mula dat jij dan nog maar heel lang onkruid mag wezen 😙

Mc heel veel succes in deze rollercoaster. Heb het ervaren als ik stond erbij en keek erna, te onwerkelijk. Geen idee waar jullie lopen maar een second opinion kan nooit geen kwaad.
pi_160362265
Lief dagboek...

Vrouw had vandaag PET-scan. Ze hadden gezegd: niets bijzonders van tevoren, alleen een halve liter water drinken. Onderzoek duurt 20 minuten.
Vrouw komt daar aan, had nuchter moeten zijn. Dus de scan ging niet door. Kreeg toen ook de formulieren mee met informatie over de scan. Over het infuus en dat het 1,5 uur duurt voordat het is ingewerkt enzo. Bedankt ziekenhuis }:|
Nu is de scan morgen, vlak voor de afspraak bij de oncoloog. Die blijft gewoon staan en ze zorgen ervoor dat de uitslag meteen naar hem wordt doorgezet.
/lief dagboek
  woensdag 2 maart 2016 @ 11:35:47 #247
3542 Gia
User under construction
pi_160363019
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
Lief dagboek...

Vrouw had vandaag PET-scan. Ze hadden gezegd: niets bijzonders van tevoren, alleen een halve liter water drinken. Onderzoek duurt 20 minuten.
Vrouw komt daar aan, had nuchter moeten zijn. Dus de scan ging niet door. Kreeg toen ook de formulieren mee met informatie over de scan. Over het infuus en dat het 1,5 uur duurt voordat het is ingewerkt enzo. Bedankt ziekenhuis }:|
Nu is de scan morgen, vlak voor de afspraak bij de oncoloog. Die blijft gewoon staan en ze zorgen ervoor dat de uitslag meteen naar hem wordt doorgezet.
/lief dagboek
Jeetje, wat knullig.
Maar goed, een dag uitstel. Anders had je ook de uitslag pas gekregen van de oncoloog, dus dat maakt op zich niet uit. Maar wel voor niets naar het ziekenhuis. En dat is zeer vervelend.

Persoonlijk heb ik dit soort vervelende dingen helemaal niet meegemaakt. Integendeel, iedereen was heel lief en heel duidelijk met uitleggen. Ook met prikken mocht ik voor, hoefde geen nummertje. En zo hoort het te zijn. Je hebt al zoveel angst en verdriet aan je hoofd, dat ze juist extra zorgvuldig moeten zijn.

Sterkte voor morgen.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 21:00:43 #248
240917 Mula
pi_160376726
Wat irritant dat zo'n miscommunicatie nou net nu moest gebeuren mevrcactus. Wel fijn dat ze zoveel meedenken dat de uitslag in ieder geval niet verzet hoeft te worden.

Komen jullie op het moment de dagen een beetje door?
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2016 @ 12:00:36 #249
240917 Mula
pi_160387688
*duimt*
pi_160393280
Vandaag was 1 van de langste dagen van mijn leven. Maar geen uitzaaiingen *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')