Nee, de meeste vrouwen willen alleen de rechten van het feministe hebben en niet de plichten.quote:Op maandag 10 augustus 2015 13:49 schreef robin007bond het volgende:
Tof om het topic nog zo levend te zien. Is er iets wezenlijks veranderd?
Wat bedoel je eigenlijk? In't algemeen vind ik mensen nogal teleurstellend en allerlei rechten roepen maar in alle bochten wringen om plichten/verantwoordelijkheid te ontlopen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:01 schreef Deckard het volgende:
[..]
Nee, de meeste vrouwen willen alleen de rechten van het feministe hebben en niet de plichten.
Welke plichten heb je het over dan?quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:01 schreef Deckard het volgende:
[..]
Nee, de meeste vrouwen willen alleen de rechten van het feministe hebben en niet de plichten.
Hoeveel vrouwen hoor je over het percentage bouwvakkers, stratenmakers of vuilnismannen? Nee, er wordt voornamelijk gesproken over het percentage vrouwen in de top van het bedrijfsleven.quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:01 schreef Deckard het volgende:
[..]
Nee, de meeste vrouwen willen alleen de rechten voordelen van het feministe hebben en niet de plichten nadelen.
Daar hoor ik ze ook vaak over, dat als een vrouw het wil het soms lastig is om in een mannenberoep aan het werk te komen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:52 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Hoeveel vrouwen hoor je over het percentage bouwvakkers, stratenmakers of vuilnismannen? Nee, er wordt voornamelijk gesproken over het percentage vrouwen in de top van het bedrijfsleven.
Haha, als je als vrouw solliciteert voor vuilnisman, nemen ze je waarschijnlijk wel aan. I call bullshit.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daar hoor ik ze ook vaak over, dat als een vrouw het wil het soms lastig is om in een mannenberoep aan het werk te komen.
Waarom zouden vrouwen een baan als vuilnismanpersoon moet ambiëren? dat doen mannen toch ook niet?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:52 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Hoeveel vrouwen hoor je over het percentage bouwvakkers, stratenmakers of vuilnismannen? Nee, er wordt voornamelijk gesproken over het percentage vrouwen in de top van het bedrijfsleven.
Ohja?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:10 schreef netchip het volgende:
[..]
Haha, als je als vrouw solliciteert voor vuilnisman, nemen ze je waarschijnlijk wel aan. I call bullshit.
Nee, maar dan zou je toch zeggen dat het 50/50 man-vrouw is bij de vuilnismensen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:11 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Waarom zouden vrouwen een baan als vuilnismanpersoon moet ambiëren? dat doen mannen toch ook niet?
Ik heb ooit gewerkt met een vrouwelijke lasser maar de mannen daar konden het maar slecht hebben dat ze betere lassen maakte dan menige mannelijke collega.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:12 schreef netchip het volgende:
[..]
Jazeker, ik geloof er niet in dat ze je zullen weigeren.
Je kunt wel een gelijk statuut willen maar vrouwen krijgen babies. Dat kost een baas geld en een man kan altijd doorwerken.quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:08 schreef Wezentrijn het volgende:
[..]
Wat bedoel je eigenlijk? In't algemeen vind ik mensen nogal teleurstellend en allerlei rechten roepen maar in alle bochten wringen om plichten/verantwoordelijkheid te ontlopen.
Welke rechten en plichten zouden dan verschillen volgens geslacht? Ik wil namelijk geen andere rechten en plichten, ik wil een gelijk statuut.
Een man heeft ook gewoon zwangerschapsverlof hoor. En er zijn zat mannen die als ze kinderen hebben minder gaan werken. Wmb is dat verschil niet zo groot als je schetst.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je kunt wel een gelijk statuut willen maar vrouwen krijgen babies. Dat kost een baas geld en een man kan altijd doorwerken.
En als mannelijke basisschool leraar dan? Denk je niet dat die de schijn tegen heeft? Of een mannelijke verpleegkundige?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb ooit gewerkt met een vrouwelijke lasser maar de mannen daar konden het maar slecht hebben dat ze betere lassen maakte dan menige mannelijke collega.
Er wordt serieus in die wereldjes wel vreemd naar vrouwen gekeken wat net zo kwalijk is als het glazen plafond imo. Nu werd zij wel teruggevraagd omdat ze zo goed was, maar ze moest zich wel extra bewijzen... Echt zo van "nou meisje laat jij maar eens zien dat je kunt lassen dan" iets wat bij mannen nooit zo expliciet gevraagd wordt.
Een vrouw is een half jaar weg, een man niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een man heeft ook gewoon zwangerschapsverlof hoor. En er zijn zat mannen die als ze kinderen hebben minder gaan werken. Wmb is dat verschil niet zo groot als je schetst.
Mannelijke crèche medewerker.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:18 schreef netchip het volgende:
[..]
En als mannelijke basisschool leraar dan? Denk je niet dat de schijn tegen heeft? Of een mannelijke verpleegkundige?
Bijna alle basisscholen hebben mannelijke leraren. Ikzelf heb op mijn basisschool 3 mannelijke leraren gehad, niet meer dan normaal. Volgensmij is dat iets recents dat een mannelijke basisschoolleraar iets vreemds is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:18 schreef netchip het volgende:
[..]
En als mannelijke basisschool leraar dan? Denk je niet dat de schijn tegen heeft? Of een mannelijke verpleegkundige?
Ik heb op een basisschool gezeten waar tegenwoordig geen enkele man meer werkt. Iets van 30 vrouwen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Bijna alle basisscholen hebben mannelijke leraren. Ikzelf heb op mijn basisschool 3 mannelijke leraren gehad, niet meer dan normaal. Volgensmij is dat iets recents dat een mannelijke basisschoolleraar iets vreemds is.
Nee, maar bij een mannelijke medewerker van een kinderdag verblijf wordt wel gehoopt dat hij niet aan hun kindjes zit.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:21 schreef Casiotone het volgende:
Niemand denkt bij een mannelijke leraar of verpleegkundige "nou mannetje eens effe kijken of jij wel kan lesgeven/verplegen"
Nee maar ze denken wel 'wat een homo' of 'bah wat een pedo'.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:21 schreef Casiotone het volgende:
Niemand denkt bij een mannelijke leraar of verpleegkundige "nou mannetje eens effe kijken of jij wel kan lesgeven/verplegen"
ja apart is dat ik heb het idee dat dat in de jaren 80 veel minder aan de orde was... Geen idee hoe dat komt misschien het imago van de PABO.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:20 schreef netchip het volgende:
[..]
Ik heb op een basisschool gezeten waar tegenwoordig geen enkele man meer werkt. Iets van 30 vrouwen.
Ben jij tegen vrouwen quota in het bedrijfsleven?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:22 schreef Cockwhale het volgende:
Laatst zag ik een vrouw de functie van bouwvakker vervullen. Ik zie het niet vaak en het was daarom wel opvallend. Nou moet ik wel toegeven dat ze enigszins voldeed aan datgene wat hedendaags tot de mannelijke kenmerken wordt toegekend. Het gaat er overigens niet om dat elke sector een gelijke verdeling van mannen en vrouwen moet hebben. Het gaat er om dat iedereen gelijke kansen heeft om tot elke sector of functie toe te treden zonder dat geslacht een rol speelt in de uiteindelijke beslissing. Het elimineren van dergelijke discriminatie is uiterst moeilijk, dan wel onmogelijk. Kiezen, selecteren, benoemen en definiëren resulteert altijd in discriminatie, of beter gezegd, is discriminatie. De vraag is echter in hoeverre discriminatie gebaseerd is op heersende (valse) ideeën vanuit cultuur, maatschappij en opvoeding en welk doel dergelijke ideeën vervullen in een samenleving.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |