abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:36:46 #1
62913 Blik
The one and Only!
pi_154888806
LONDON BABY



De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

REIZEN NAAR LONDEN:
KLM
KLM/AF cityjet
British Airways
BMI
RyanAir
EasyJet
Eurostar
GoLondon (Stena Line)

Vervoer van en naar het vliegveld:
Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/ of www.stanstedexpress.com/ryanair/

Rail-vervoer
• Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4.40)
• Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
• Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
• Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
• Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
• Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
• Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
• City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
• Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
(eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

Bussen
• Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
• Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
• Gatwick: National Express
• Stansted: PDF met alle vervoers opties
• Luton: Overzicht van bussen

REIZEN IN LONDEN:
Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £5 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.
Je betaalt per reis, maar met een maximum per dag (price cap). Als je op een werkdag vóór 9.30 's ochtends reist dan is de price cap £8.40 pond, anders £7.00 (prijzen uit 2012). Wanneer je vijf dagen of langer in Londen bent, is het vaak goedkoper om op de Oyster card een Travel card (voor zone 1/2) te zetten voor 7 dagen. Reis je buiten zone 2 (bijv. naar Heathrow), dan worden alleen kosten vanaf zone 2 berekend.

2) De tweede opties is een (papieren) Travel Card voor 1 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dag is even duur als de Oyster card, aangezien de price cap op de Oyster kaart gelijk is aan de prijs van een Travel Card voor 1 dag. Voor mensen die 5-7 dagen blijven is een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk, mits je regelmatig gebruik maakt van het openbaar vervoer. Papieren travelcards worden zowel bij railway-stations als bij metrostations verkocht, maar om van de 2for1 aanbiedingen gebruik te maken, moet je hem op een railway-station kopen.

3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

De prijzen voor 2012 ( cash / oyster / travelcard) kun je hier vinden.

Een Oystercard kun je hier online kopen.

Overzicht van zone systeem (klik voor groot)


Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).
Transport for London (Al het openbaar vervoer)
Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
• Tube map: pfd / gif
Oystercard

THINGS TO DO IN LONDEN:
LondonTown
Visit London
Time Out London
Events in Westminster
TKTS (voorheen 'Official Half-Price Ticket Booth')

OVERIG:
BBC Weather
BBC News

FOK!kers in London (permanent):
• Drive-R
• Stuart
• MrOrange
• lushfemke
• Monopoly_Man




Openingspost
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:37:04 #2
62913 Blik
The one and Only!
pi_154888814
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Voor de baas toch? Gewoon taxi nemem dan.
Klopt, had ik ook al bedacht. Maar naar mijn meeting komen vanaf het hotel wordt ook al een klein probleempje gok ik. :D
pi_154889292
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Klopt, had ik ook al bedacht. Maar naar mijn meeting komen vanaf het hotel wordt ook al een klein probleempje gok ik. :D
Fietsen is zo'n gek idee nog niet misschien.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:14:10 #4
62913 Blik
The one and Only!
pi_154889478
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:02 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Fietsen is zo'n gek idee nog niet misschien.
Ik had mijn tripje gepland rond de Piccadily line, zodat ik niet allemaal hoefde over te stappen. Dus vliegen op Heathrow, woensdag meeting in het centrum, overnachten Leicester Square, donderdag meeting halverwege Piccadily line rond Northfields, daarna door naar Heathrow.

Met name het gedeelte van donderdag wordt een beetje lastig, de fiets is iets te ver :)

Maar goed, taxi's regelen dan maar en dan wordt het tripje maar iets duurder...
pi_154889503
Ik blijf donderdag binnen DLR gebied. Zal wat drukker zijn. So be it.
pi_154890325
De staking is dus deze week en niet volgende week?
Fijn voor mij, in ieder geval. Sterkte voor degene die er wel zijn.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:11:54 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_154890527
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik had mijn tripje gepland rond de Piccadily line, zodat ik niet allemaal hoefde over te stappen. Dus vliegen op Heathrow, woensdag meeting in het centrum, overnachten Leicester Square, donderdag meeting halverwege Piccadily line rond Northfields, daarna door naar Heathrow.

Met name het gedeelte van donderdag wordt een beetje lastig, de fiets is iets te ver :)

Maar goed, taxi's regelen dan maar en dan wordt het tripje maar iets duurder...
Tijdens de vorige staking was 'een taxi nemen' of 'een taxi bestellen' ook niet iets wat je zomaar even kon doen. Het verkeer slibt helemaal dicht en iedereen neemt als alternatief een taxi.

Beter boek je je hotel om in de richting Paddington, zodat je dicht bij de Heathrow Express zit en ga je vanuit Heathrow naar je tweede meeting. Niet vanuit London.

Ik zit zelf ook weer tijdens de staking in London, weer alleen in DLR gebied. Ik wandel ipv naar Tower Hill Gateway naar Bank, zodat ik de directe lijn naar London City heb. De treinen waren de vorige keer erg druk, dus wel lekker om aan het beginpunt in te stappen. Al zal op Shadwell overstappen ipv Canning Town ook nog wel te doen zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:12:33 #8
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_154890544
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:02 schreef -J-D- het volgende:
De staking is dus deze week en niet volgende week?
Fijn voor mij, in ieder geval. Sterkte voor degene die er wel zijn.
Het is deze week niet de eerste en ook niet de laatste staking. Kan volgende week net zo goed feest zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_154890581
Paar weken geleden ook al. En dik drama met taxi en bussen. Dus fiets is misschien zo gek nog niet.

Laatste week van manlief in Londen. Daar gaat mijn adresje -O-
Vanaf nu weer alles zelf boeken en betalen dus dat wordt sparen.
Met een meidenkwartet
pi_154890760
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik had mijn tripje gepland rond de Piccadily line, zodat ik niet allemaal hoefde over te stappen. Dus vliegen op Heathrow, woensdag meeting in het centrum, overnachten Leicester Square, donderdag meeting halverwege Piccadily line rond Northfields, daarna door naar Heathrow.

Met name het gedeelte van donderdag wordt een beetje lastig, de fiets is iets te ver :)

Maar goed, taxi's regelen dan maar en dan wordt het tripje maar iets duurder...
Je kan er ook nog over nadenken om in Heathrow Express gebied te gaan zitten met je hotel, mocht je dit nog kunnen omboeken. Hotel in de buurt van Paddington zoeken en indien mogelijk ook daar je meetings houden (of op Heathrow).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:32:14 #11
62913 Blik
The one and Only!
pi_154890978
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je kan er ook nog over nadenken om in Heathrow Express gebied te gaan zitten met je hotel, mocht je dit nog kunnen omboeken. Hotel in de buurt van Paddington zoeken en indien mogelijk ook daar je meetings houden (of op Heathrow).
Hmm, kom ik alleen weer in de knoei met mijn avondafspraak rond Waterloo. Lastig...
pi_154891033
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:32 schreef Blik het volgende:

[..]

Hmm, kom ik alleen weer in de knoei met mijn avondafspraak rond Waterloo. Lastig...
Dan kun je dus mooi gaan fietsen met zo'n openbare Barclays Santander Bike. Worden zowat overal verhuurd, ook in de buurt van Paddington en Waterloo.

https://tfl.gov.uk/modes/cycling/santander-cycles

Van Paddington naar Waterloo is het 3,3 miles. Moet te doen zijn. Zie je ook gelijk de stad op een leuke manier.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:40:25 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_154891150
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan kun je dus mooi gaan fietsen met zo'n openbare Barclays Santander Bike. Worden zowat overal verhuurd, ook in de buurt van Paddington en Waterloo.

https://tfl.gov.uk/modes/cycling/santander-cycles

Van Paddington naar Waterloo is het 3,3 miles. Moet te doen zijn. Zie je ook gelijk de stad op een leuke manier.
Dan kan ik ook gewoon in mijn hotel blijven. Ernaartoe komen morgen zal geen probleem zijn omdat ik er al ben voor de staking. Kan ik vanuit het hotel naar mijn afspraak in Waterloo en dan 's ochtends met de fiets naar Paddington en van daaruit de trein pakken naar Heathrow.
pi_154891168
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Dan kan ik ook gewoon in mijn hotel blijven. Ernaartoe komen morgen zal geen probleem zijn omdat ik er al ben voor de staking. Kan ik vanuit het hotel naar mijn afspraak in Waterloo en dan 's ochtends met de fiets naar Paddington en van daaruit de trein pakken naar Heathrow.
Kan ook ja!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:44:18 #15
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_154891226
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:32 schreef Blik het volgende:

[..]

Hmm, kom ik alleen weer in de knoei met mijn avondafspraak rond Waterloo. Lastig...
Houd er rekening mee dat als andere mensen moeten reizen voor de afspraken met jou je last minute cancellations gaat krijgen. Bij ons was slechts 15% van het personeel op kantoor tijdens de vorige staking. Je kunt Waterloo vanuit Paddington prima met de Bakerloo line doen, zonder overstap. Desondanks zou ik 's avonds niet te lang weg blijven, om 21:30 beginnen ze en de meeste lijnen zullen al uren eerder in de problemen gaan komen/zeer druk worden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:46:33 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_154891270
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:44 schreef XL het volgende:

[..]

Houd er rekening mee dat als andere mensen moeten reizen voor de afspraken met jou je last minute cancellations gaat krijgen. Bij ons was slechts 15% van het personeel op kantoor tijdens de vorige staking. Je kunt Waterloo vanuit Paddington prima met de Bakerloo line doen, zonder overstap. Desondanks zou ik 's avonds niet te lang weg blijven, om 21:30 beginnen ze en de meeste lijnen zullen al uren eerder in de problemen gaan komen/zeer druk worden.
Afspraak met een vriend van mij, woont op 20 minuten lopen vanaf Waterloo. Waterloo gekozen omdat het precies in het midden lag tussen waar hij woont en waar ik verblijf. Dus is voor mij ook maar 20 minuten lopen vanaf Leicester Square,

Die afspraak is de enige afspraak die 100% zeker doorgaat :D
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:47:32 #17
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_154891292
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Dan kan ik ook gewoon in mijn hotel blijven. Ernaartoe komen morgen zal geen probleem zijn omdat ik er al ben voor de staking. Kan ik vanuit het hotel naar mijn afspraak in Waterloo en dan 's ochtends met de fiets naar Paddington en van daaruit de trein pakken naar Heathrow.
Die fietsen krijg je ook niet. Je kunt niks in Zone1 volgens plan doen. Maar je schema lijkt gunstig.

Woensdag: Geen problemen tot 19:30
Donderdag: Vanuit Paddington naar Heathrow, vanuit Heathrow taxi naar Northfields.
Donderdag terug naar Heathrow is je grootste risico, ik zou nu alvast een Airport Hotel met flexibele rate boeken, zodat je om 16:00 kostenloos kunt afzeggen als je het lijkt te gaan halen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:53:33 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_154892766
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:47 schreef XL het volgende:

[..]

Die fietsen krijg je ook niet. Je kunt niks in Zone1 volgens plan doen. Maar je schema lijkt gunstig.

Woensdag: Geen problemen tot 19:30
Donderdag: Vanuit Paddington naar Heathrow, vanuit Heathrow taxi naar Northfields.
Donderdag terug naar Heathrow is je grootste risico, ik zou nu alvast een Airport Hotel met flexibele rate boeken, zodat je om 16:00 kostenloos kunt afzeggen als je het lijkt te gaan halen.
Plan de campagne voor donderdag is waarschijnlijk 's ochtends naar Paddington, dan met Heathrow Connect naar West Ealing, vanaf daar kan ik lopen naar mijn meeting-bestemming. Dan kan ik vervolgens kijken of ik de trein vanuit daar of een taxi.

In ieder geval op tijd richting Heathrow gaan die dag
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:59:02 #19
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_154892876
Eigenlijk moet het vanuit Ealing wel goed komen, dan kun je taxi's laten komen die niet in Zone 1 rijden. Gewoon eentje bestellen uit Egham, Staines etc als het in Ealing zelf nog niet zou lukken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_154893386
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:12 schreef XL het volgende:

[..]

Het is deze week niet de eerste en ook niet de laatste staking. Kan volgende week net zo goed feest zijn.
Ja, heb je gelijk in.
Maar even goed in de gaten houden.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_154897088
Iemand nog tips voor een paar leuke wijken? Ik ben dr van donderdag tm zaterdag, alle massa toerisme dingen heb ik vorige keer al gehad.
pi_154897621
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:14 schreef -J-D- het volgende:
Ik ga volgende week van ma - do naar Londen. Ik hoor links en rechts wel eens dat Shoreditch de moeite waard is. Kan iemand me er meer over vertellen?
Shoreditch is de laatste 10 jaar ofzo een van de hippere buurten geweest. Tegenwoordig is het al erg gentrified en zijn de up and coming buurten iets verder richting het oosten en zuiden, maar Shoreditsch heeft heel wat leuke dingen te bieden. Zie mijn post in het vorige topic over Shoreditch etc.
pi_154897825
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:09 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Shoreditch is de laatste 10 jaar ofzo een van de hippere buurten geweest. Tegenwoordig is het al erg gentrified en zijn de up and coming buurten iets verder richting het oosten en zuiden, maar Shoreditsch heeft heel wat leuke dingen te bieden. Zie mijn post in het vorige topic over Shoreditch etc.
Thanks!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_154939307
Rennen voor de laatste allemaal! :P

Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Eindredactie Film & TV / PR woensdag 5 augustus 2015 @ 21:36:00 #25
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_154939333
Jeetje mina wat een drukte
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
  donderdag 6 augustus 2015 @ 00:40:04 #26
62913 Blik
The one and Only!
pi_154945774
Voorlopig allemaal nog geen last van gehad. Ben benieuwd of er morgen nog fietsen beschikbaar zijn, want die zijn nu al bijna overal op of beperkt beschikbaar
  donderdag 6 augustus 2015 @ 03:07:02 #27
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_154947274
Ik herken m'n vaste "krantenaangever" op die foto. Anderhalf jaar lang iedere dag langs die plek gelopen :)
pi_154949603
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 00:40 schreef Blik het volgende:
Voorlopig allemaal nog geen last van gehad. Ben benieuwd of er morgen nog fietsen beschikbaar zijn, want die zijn nu al bijna overal op of beperkt beschikbaar
Die worden 's nachts vaak weer teruggebracht naar de punten waar 's ochtends meer vraag is. En ze gaan ook meer "pop-up" stations draaien vandaag. Dus met een beetje geluk komt het wel goed.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 10:10:48 #29
62913 Blik
The one and Only!
pi_154949701
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:05 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Die worden 's nachts vaak weer teruggebracht naar de punten waar 's ochtends meer vraag is. En ze gaan ook meer "pop-up" stations draaien vandaag. Dus met een beetje geluk komt het wel goed.
Ging prima inderdaad, 6 fietsen nog. Gefietst naar Paddington vanaf Leicester Square over Regent Street. Trein naar Ealing Broadway gepakt en nu in de bus naar eindbestemming. Taxi besteld voor vanmiddag om me naar Heathrow te brengen voor 25 pond (normaal 18 pond, maar speciale rate vandaag :'))
pi_154957701
DLR was gewoon rustig vandaag.
Kut BA :r :r
pi_154968062
Heb een uur over Camden - soho gedaan met de bus :')
  donderdag 6 augustus 2015 @ 23:42:41 #32
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_154970479
Vandaag was beter dan de vorige staking. Voor mijn gevoel. 27 augustus zal de volgende wel zijn, dan ga ik weer
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_155054449
Nog 1 nachtje en dan gaan we! Zin in!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_155097851
Eerste dag was gaaf.
London Eye was wel leuk. Pulled pork bij Pitt Cue in Soho was heeeerlijk. Avondeten bij Iberica gruwelijk lekker.
Ja alles is duur hier. But that's life.
Straatartiesten bij de Thames en Covent Garden was steeds genieten.
Morgen ff met zo'n snelle boot over de Thames scheuren.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:09:50 #35
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_155108888
Leuk om te lezen. Ik hoop dat jullie vandaag weer een hele fijne dag hebben.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:11:59 #36
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155108932
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:25 schreef andreas612 het volgende:
Heb een uur over Camden - soho gedaan met de bus :')
Lopend ben je haast sneller... :D
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_155109006
De DLR was gewoon uitgestorven vorige week tijdens de staking.
De boot stonden wel aardige rijen.
pi_155109785
Ik ben per fiets van SW naar Kings Cross gegaan tijdens de staking. Dat was wel vrij bizar. Kruisingen die vol stonden, of het licht nou groen of rood was maakte niet zo veel meer uit, maar op mijn fiets kon ik er prima tussendoor wandelen. ^O^
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_155112306
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:11 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Lopend ben je haast sneller... :D
Ja, maar ik was eerder al van hyde park naar camden gelopen, dus ik had even genoeg van de drukte, daarbij zat ik wel lekker :+
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:31:40 #40
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155113521
Paar jaar terug in Londen met dertig graden in april eigenlijk alles lopend gedaan. Zo groot is de stad ook weer niet en je ziet veel meer. Alleen in de ochtend en avond met de metro geweest eigenlijk...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_155171582
Wij gaan vrijdag voor 4 dagen! We gaan zaterdag baar de harry potter tour, is dat wat? Vriendin wilt ook naar madame tussauds, in amsterdam vind ik die maar saai..
pi_155171665
Volgende maand weer naartoe in het kader van het WK Rugby, zin in!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 13 augustus 2015 @ 09:32:02 #43
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_155171775
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:21 schreef Vlaggenroof het volgende:
Wij gaan vrijdag voor 4 dagen! We gaan zaterdag baar de harry potter tour, is dat wat? Vriendin wilt ook naar madame tussauds, in amsterdam vind ik die maar saai..
Die Tour (Harry Potter) vorig jaar rond kerst gedaan. Erg indrukwekkend vonden we. Veel plezier!

[ Bericht 1% gewijzigd door AlwaysHappy op 13-08-2015 11:55:45 ]
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_155171863
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:21 schreef Vlaggenroof het volgende:
Wij gaan vrijdag voor 4 dagen! We gaan zaterdag baar de harry potter tour, is dat wat? Vriendin wilt ook naar madame tussauds, in amsterdam vind ik die maar saai..
Heb wel veel goeds gehoord over de Harry Potter Studio Tour (is dat degene die je gaat doen?). Madame Tussauds is Madame Tussauds. Ben er een keer in Las Vegas geweest (kregen gratis kaartjes) en verder hoef ik er nooit meer naartoe, helemaal niet als ik ervoor moet betalen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155173986
Madame Toussaud's heeft, samen met de Angus Steak Houses misschien, toch wel echt de titel van grootste tourist trap. Ontzettend duur, lange rijen en er is volgens mij helemaal niks aan.

Ga naar een van de vele geweldige gratis musea.
pi_155178428
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:21 schreef Vlaggenroof het volgende:
Wij gaan vrijdag voor 4 dagen! We gaan zaterdag baar de harry potter tour, is dat wat?
Gisteren gedaan. Echt heel leuk. Trek er maar drie uur voor uit.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_155180966
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:18 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Gisteren gedaan. Echt heel leuk. Trek er maar drie uur voor uit.
Nieuwe butterbeer icecream geprobeerd?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_155181178
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:55 schreef RipCity het volgende:

[..]

Nieuwe butterbeer icecream geprobeerd?
Nee alleen het drankje
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_155185788
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:02 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Nee alleen het drankje
jet al gedaan?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_155191006
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:43 schreef Tim86 het volgende:

[..]

jet al gedaan?
Ja. Ben net weer thuis.
Was echt Gaaaaaaaaaaaaaaf. Bedankt voor de tip.
Uitgebreider verslag volgt later.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_155191348
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:20 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Ja. Ben net weer thuis.
Was echt Gaaaaaaaaaaaaaaf. Bedankt voor de tip.
Uitgebreider verslag volgt later.
Goed om te horen :D

Wel pech met het weer vandaag.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  Eindredactie Film & TV / PR donderdag 13 augustus 2015 @ 22:51:31 #52
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_155194535
Door het weer zit ik vast in Londen op dit moment :')
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
pi_155196097
London, leuke stad. Maar niet erg bijzonder.

[ Bericht 30% gewijzigd door Spanje op 14-08-2015 00:03:50 ]
''No dejes para mañana lo que puedas hacer hoy''
Buenos Aires is mijn thuis.
pi_155208682
Maandag

We kwamen rond lunchtijd aan. Eerst gegeten bij Pitt Cue in Soho. (menu) De Pulled Pork daar werd getipt op internet. Deze smaakte inderdaad heerlijk samen met de side dish Grilled courgettes & Ricotta



Mijn vrouw had Crumbed Featherblade en dat smaakte heerlijk mals!



We hebben daarna Londen Eye bezocht. We hadden kaarten vooraf dus dat scheelt een tijd in de rij staan bij de kassa. Je kon vooraf bijbetalen om in een kortere rij te staan, maar dat hadden we niet gedaan. Was ook niet nodig, want zo druk was het niet. We waren binnen een kwartier aan de beurt.






In de avond hebben we gegeten bij Iberica Marleybone, naar aanleiding van tips op Tripadvisor.
Heerlijk gegeten. De porties waren niet heel groot als avondmaal, maar het smaakte voortreffelijk.

Vooraf hadden we samen:
Trío of Ibéricos
A journey though our three Ibérico hams travelling from the centre to the south of Spain



En ook Toasted bread with tomato



Als hoofdgerecht had ik twee tapas.
The Ibérica burger with secreto pork loin & Piparra peppers



Fried fresh squid with alioli sauce



Mijn vrouw had
Salmorejo (thick gazpacho) with green apple & basil granita & sun blushed tomato (v)
+
Confit of cod (brandada) with olives & white grapes



Al met al erg smakelijk, al was de burger niet heel bijzonder. Voor de rest een echte aanrader.

In de avond genoten van alle straatartiesten bij Covent Garden en bij Londen Eye. Moest helaas nog mee doen aan een optreden van een straatartiest maar die filmpjes bespaar ik jullie.

Dinsdag

Eerst met de Thames Jet over de Thames scheuren. Eerste stukje gaat rustig, daarna gaat ie los. Vol snelheid en lekker wild in de bochten. Erg leuke ervaring. Dank voor de tip, Tim!



Vervolgens naar Highgate Cemetery.



Wel bijzonder te zien. We zijn alleen in het oostelijk deel geweest, waar je zonder gids kunt komen. Het westelijk deel is alleen toegankelijk met gids, maar dat hebben we niet gezien.

Camden Market was echt gaaf. Heerlijk gegeten daar bij de vele eetkraampjes. Echt een aanrader!





Daarna gegeten bij Honey & Co. Bekend van het 24Kitchen-programma A marriage of flavours.



Het restaurant zit een stukje buiten het centrum en is heel klein en redelijk sober ingericht. Maar het eten was geniaal! Zelden zo lekker gegeten! Zeker doen als je daar bent. Wel reserveren, anders kan je het vergeten.
Eerst voor twee personen een tafel vol voorgerechten.



Daarna had ik
Roasted lamb salad with cherries, almonds, freekah, herbs & labaneh, Georgian cherry sauce



Mijn vrouw had
BBQ aubergine – aubergine roasted in a BBQ tahini crust, jeweled rice salad & lime



Nogmaals, dit is echt een aanrader. Op weg naar buiten nog een stuk taart meegenomen dat ze aan de toonbank verkochten. Heeeeeeeeeeerlijk!

Woensdag

Een groot deel van de dag hebben we besteed aan de Harry Potter Tour in Watford. We werden opgehaald in het centrum van London en daar ook weer teruggebracht.
Enige vertraging opgelopen door een lekke band.



En daarna doordat iemand werd aangereden vlak voor onze neus. Politie en ambulance erbij en pas een tijd later konden we verder.






Trek er zeker 3 uur voor uit om alle geheimen te ontdekken! Echt leuk, ook al ben ik geen Harry Potter verslaafde. Had de boeken gelezen en een paar films gezien, maar ik was helemaal verbaasd hoe mooi ze het daar gemaakt hebben.

Donderdag
In de ochtend over Borough Market gelopen. Geen foto’s van gemaakt.
Ook erg leuk om mee te maken. Heel anders van Camden Market. Zeker een aanrader. Kijk wel even goed op welke dag je daar het beste kan komen. Op bepaalde dagen in de week is het alleen voor handelaren.







London is een prachtige stad waar genoeg te beleven is. Nog genoeg andere dingen gedaan, maar die zijn niet het vermelden waard. Dit zijn wel de hoogtepunten.
Ja, het is een dure stad. Al met al (incl. vliegen + hotel) zijn we ong. 2000 euro kwijt geweest in 4 dagen, maar dat was het zeker waard!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  Eindredactie Film & TV / PR vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:15:41 #55
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_155209706
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:42 schreef -J-D- het volgende:
Maandag

We kwamen rond lunchtijd aan. Eerst gegeten bij Pitt Cue in Soho. (menu) De Pulled Pork daar werd getipt op internet. Deze smaakte inderdaad heerlijk samen met de side dish Grilled courgettes & Ricotta

[ afbeelding ]

Mijn vrouw had Crumbed Featherblade en dat smaakte heerlijk mals!

[ afbeelding ]

We hebben daarna Londen Eye bezocht. We hadden kaarten vooraf dus dat scheelt een tijd in de rij staan bij de kassa. Je kon vooraf bijbetalen om in een kortere rij te staan, maar dat hadden we niet gedaan. Was ook niet nodig, want zo druk was het niet. We waren binnen een kwartier aan de beurt.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

In de avond hebben we gegeten bij Iberica Marleybone, naar aanleiding van tips op Tripadvisor.
Heerlijk gegeten. De porties waren niet heel groot als avondmaal, maar het smaakte voortreffelijk.

Vooraf hadden we samen:
Trío of Ibéricos
A journey though our three Ibérico hams travelling from the centre to the south of Spain

[ afbeelding ]

En ook Toasted bread with tomato

[ afbeelding ]

Als hoofdgerecht had ik twee tapas.
The Ibérica burger with secreto pork loin & Piparra peppers

[ afbeelding ]

Fried fresh squid with alioli sauce

[ afbeelding ]

Mijn vrouw had
Salmorejo (thick gazpacho) with green apple & basil granita & sun blushed tomato (v)
+
Confit of cod (brandada) with olives & white grapes

[ afbeelding ]

Al met al erg smakelijk, al was de burger niet heel bijzonder. Voor de rest een echte aanrader.

In de avond genoten van alle straatartiesten bij Covent Garden en bij Londen Eye. Moest helaas nog mee doen aan een optreden van een straatartiest maar die filmpjes bespaar ik jullie.

Dinsdag

Eerst met de Thames Jet over de Thames scheuren. Eerste stukje gaat rustig, daarna gaat ie los. Vol snelheid en lekker wild in de bochten. Erg leuke ervaring. Dank voor de tip, Tim!

[ afbeelding ]

Vervolgens naar Highgate Cemetery.

[ afbeelding ]

Wel bijzonder te zien. We zijn alleen in het oostelijk deel geweest, waar je zonder gids kunt komen. Het westelijk deel is alleen toegankelijk met gids, maar dat hebben we niet gezien.

Camden Market was echt gaaf. Heerlijk gegeten daar bij de vele eetkraampjes. Echt een aanrader!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Daarna gegeten bij Honey & Co. Bekend van het 24Kitchen-programma A marriage of flavours.

[ afbeelding ]

Het restaurant zit een stukje buiten het centrum en is heel klein en redelijk sober ingericht. Maar het eten was geniaal! Zelden zo lekker gegeten! Zeker doen als je daar bent. Wel reserveren, anders kan je het vergeten.
Eerst voor twee personen een tafel vol voorgerechten.

[ afbeelding ]

Daarna had ik
Roasted lamb salad with cherries, almonds, freekah, herbs & labaneh, Georgian cherry sauce

[ afbeelding ]

Mijn vrouw had
BBQ aubergine – aubergine roasted in a BBQ tahini crust, jeweled rice salad & lime

[ afbeelding ]

Nogmaals, dit is echt een aanrader. Op weg naar buiten nog een stuk taart meegenomen dat ze aan de toonbank verkochten. Heeeeeeeeeeerlijk!

Woensdag

Een groot deel van de dag hebben we besteed aan de Harry Potter Tour in Watford. We werden opgehaald in het centrum van London en daar ook weer teruggebracht.
Enige vertraging opgelopen door een lekke band.

[ afbeelding ]

En daarna doordat iemand werd aangereden vlak voor onze neus. Politie en ambulance erbij en pas een tijd later konden we verder.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Trek er zeker 3 uur voor uit om alle geheimen te ontdekken! Echt leuk, ook al ben ik geen Harry Potter verslaafde. Had de boeken gelezen en een paar films gezien, maar ik was helemaal verbaasd hoe mooi ze het daar gemaakt hebben.

Donderdag
In de ochtend over Borough Market gelopen. Geen foto’s van gemaakt.
Ook erg leuk om mee te maken. Heel anders van Camden Market. Zeker een aanrader. Kijk wel even goed op welke dag je daar het beste kan komen. Op bepaalde dagen in de week is het alleen voor handelaren.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

London is een prachtige stad waar genoeg te beleven is. Nog genoeg andere dingen gedaan, maar die zijn niet het vermelden waard. Dit zijn wel de hoogtepunten.
Ja, het is een dure stad. Al met al (incl. vliegen + hotel) zijn we ong. 2000 euro kwijt geweest in 4 dagen, maar dat was het zeker waard!
Leuk verslag :)
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:49:50 #56
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_155210788
Leuk verslag! Wel vrij duur uit trouwens voor 4 dagen :o wij waren (verblijvende in een centraal 4 sterren hotel) voor een volle week heel wat minder kwijt, terwijl we niet hebben bezuinigd op het eten. Maar ach, het is de ervaring meer dan waard. Inmiddels twee keer in Londen geweest en het is echt een van mijn favoriete steden in Europa. Leuke foto's van de HP tour ook! Die hebben wij ook gedaan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_155217619
Klinkt goed JD. En duur is het zeker maar je hebt ook wel top notch dingen bezocht en genuttigd. Prijs/kwaliteit lijkt me het zeker waard.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:42:47 #58
62913 Blik
The one and Only!
pi_155217731
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 14:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
Leuk verslag! Wel vrij duur uit trouwens voor 4 dagen :o wij waren (verblijvende in een centraal 4 sterren hotel) voor een volle week heel wat minder kwijt, terwijl we niet hebben bezuinigd op het eten. Maar ach, het is de ervaring meer dan waard. Inmiddels twee keer in Londen geweest en het is echt een van mijn favoriete steden in Europa. Leuke foto's van de HP tour ook! Die hebben wij ook gedaan.
Je kunt het in London natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt. Hotels kunnen zo 50 euro per nacht schelen en er is volgens mij met name veel geld uitgegeven aan lekker eten als ik zo de foto's zie.
pi_155224456
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 18:37 schreef Tim86 het volgende:
Klinkt goed JD. En duur is het zeker maar je hebt ook wel top notch dingen bezocht en genuttigd. Prijs/kwaliteit lijkt me het zeker waard.
Absoluut! Geen seconde spijt van.
Een van onze beste stedentrips ooit. (en dat na 15 stedentrips samen)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_155224785
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:10 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Absoluut! Geen seconde spijt van.
Een van onze beste stedentrips ooit. (en dat na 15 stedentrips samen)
Ziet er top uit zeg!!
Met een meidenkwartet
  donderdag 20 augustus 2015 @ 12:17:56 #61
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_155376715
quote:
99s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:42 schreef XL het volgende:
Vandaag was beter dan de vorige staking. Voor mijn gevoel. 27 augustus zal de volgende wel zijn, dan ga ik weer
En bingo! Daarmee heb ik 3 uit 3 stakingen in 3 bezoeken aan London te pakken!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_155387590
quote:
99s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:17 schreef XL het volgende:

[..]

En bingo! Daarmee heb ik 3 uit 3 stakingen in 3 bezoeken aan London te pakken!
Kan je het geen week uitstellen?
pi_155387679
Misschien ga ik via megabus.com naar Londen
Nu mijn vraag is hoe krijg ik het goedkoopst Britse ponden?

Gewoon daar naar een willekeurige bankautomaat en via Mastercard of mss Maestro gewoon geld afhalen? Of gewoon naar zo'n tradionele geldwissel ding gaan?
pi_155388252
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 19:57 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien ga ik via megabus.com naar Londen
Nu mijn vraag is hoe krijg ik het goedkoopst Britse ponden?

Gewoon daar naar een willekeurige bankautomaat en via Mastercard of mss Maestro gewoon geld afhalen? Of gewoon naar zo'n tradionele geldwissel ding gaan?
pinnen in Engeland.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_155388473
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 19:57 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien ga ik via megabus.com naar Londen
Nu mijn vraag is hoe krijg ik het goedkoopst Britse ponden?

Gewoon daar naar een willekeurige bankautomaat en via Mastercard of mss Maestro gewoon geld afhalen? Of gewoon naar zo'n tradionele geldwissel ding gaan?
Gewoon pinnen met je pinpas. Zeker niet met je creditcard, dan komen er extra relatief hoge kosten per opname bij.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155389797
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:13 schreef RipCity het volgende:

[..]

pinnen in Engeland.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gewoon pinnen met je pinpas. Zeker niet met je creditcard, dan komen er extra relatief hoge kosten per opname bij.
Kan je pinnen via maestro?

  donderdag 20 augustus 2015 @ 21:16:22 #67
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_155390682
Gewoon met je pinpas van je bank waar je hier ook mee pint kun je daar ook pinnen. De meeste winkels e.d. kun je ook gewoon met je pinpas betalen.
50 pond opnemen kost mijn man op dit moment minstens 70 euro. Hij heeft een ABN pinpas.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 20 augustus 2015 @ 21:17:16 #68
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_155390713
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 19:54 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Kan je het geen week uitstellen?
Ik ga voor mijn werk zo vaak naar Londen. Heb geen invloed op mijn meetings, maar ik heb aan de dlr altijd genoeg. Kantoor is tower bridge road, hotel aan tower hill gateway. Verder ga ik londen niet in :-)

Vliegen natuurlijk via London City.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_155390799
quote:
99s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 21:17 schreef XL het volgende:

[..]

Ik ga voor mijn werk zo vaak naar Londen. Heb geen invloed op mijn meetings, maar ik heb aan de dlr altijd genoeg. Kantoor is tower bridge road, hotel aan tower hill gateway. Verder ga ik londen niet in :-)

Vliegen natuurlijk via London City.
Leuk, ga je nooit als je werk is gedaan voor ontspanning de stad in? of heb je daar echt geen tijd voor?
  donderdag 20 augustus 2015 @ 22:07:19 #70
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_155392230
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 21:20 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Leuk, ga je nooit als je werk is gedaan voor ontspanning de stad in? of heb je daar echt geen tijd voor?
Jawel, niet tijdens tube strike en meestal ga ik de stad uit. Nou ja, het centrum uit. Bezoek dan vrienden die allemaal wat verder van zone 1 wonen. Ik heb zelf enkele maanden in Londen gewoond en werk er al 10 jaar voor verschillende bedrijven die daar hun europese hoofdkantoor hebben. Het bijzondere is er niet af, maar de druk om alles te zien is wel weg. Ik vind het juist leuk dat ik er tegenwoordig zonder agenda ben als ik wat tijd over heb. Het leukste zijn toch de wijken waar normaal verdienende mensen wonen. Bermondsey waar ik nu werk vind ik erg hip en leuk. Is echter nog steeds heel erg duur en centraal. Wel relatief relaxed ten opzichte van het meerendeel van zone1.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_155400356
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:52 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

[..]

Kan je pinnen via maestro?

[ afbeelding ]
Jawel, zowel bij de pinautomaat als in de meeste winkels. Gewoon net als in Nederland.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155411223
Morgen voor het eerst naar Londen :)

ben benieuwd
Trotse Twentenaar
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:54:10 #73
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_155411486
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 16:44 schreef zlotka het volgende:
Morgen voor het eerst naar Londen :)

ben benieuwd
Je gaat het er erg leuk vinden en tijd te kort komen :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:24:40 #74
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_155412165
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 16:44 schreef zlotka het volgende:
Morgen voor het eerst naar Londen :)

ben benieuwd
Tof! Voor hoelang? Blijft een van mijn favoriete steden in de wereld. Zoveel moois te zien en doen!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_155412605
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 16:54 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je gaat het er erg leuk vinden en tijd te kort komen :Y
Ben er ook bang voor :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 17:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Tof! Voor hoelang? Blijft een van mijn favoriete steden in de wereld. Zoveel moois te zien en doen!
Woensdag middag vliegen we weer terug, we hebben dus 3 volle dagen. Zit wel een zondag tussen maar ook op zondag lijkt mij dat er genoeg te doen is. :)
Trotse Twentenaar
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:43:47 #76
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_155431383
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 17:48 schreef zlotka het volgende:

[..]

Ben er ook bang voor :P

[..]

Woensdag middag vliegen we weer terug, we hebben dus 3 volle dagen. Zit wel een zondag tussen maar ook op zondag lijkt mij dat er genoeg te doen is. :)
Plan je tube strike slim!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:34:35 #77
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_155520573
Tube strike is verschoven naar de tweede week van september
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_155520683
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:34 schreef XL het volgende:
Tube strike is verschoven naar de tweede week van september
Ik ga de 17 t/m 19... hopelijk nergens last van...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155529788
Ook weer weekendje Londen achter de rug. Beetje de standaard dingen gedaan gezien ik met mijn vriendin ging die nog niet vaak geweest was. Was echt enorm druk (tsja wat verwacht je in Augustus...) en ook nog eens 33 graden....wel erg warm. Maar was wel weer mooi. Toch kan ik er niet over uit dat ik Londen vroeger toch wat interessanter vond ofzo (ben er in mijn jeugd vaak geweest); het lijkt alsof het heel wat toeristischter is geworden nu. Heb wel 1 highlight bezocht die ik nog niet kende: Camden Market. En dat was echt leuk met al die eettentjes ^O^

Verder nog naar de musical, Jersey Boys, was zoals altijd simpel maar leuk vermaak. Volgende keer toch eens een keer naar een Shakespeare of theater-stuk, wil ik toch ook wel eens meemaken ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_155532867
Nog wat pica's van m'n laatste trip:

Big Ben by andreas612, on Flickr

Central London by andreas612, on Flickr

Trafalgar Square by andreas612, on Flickr

Piccadilly Circus by andreas612, on Flickr

Piccadilly Circus by andreas612, on Flickr

Near Piccadilly Circus by andreas612, on Flickr

Near Piccadilly Circus by andreas612, on Flickr

Camden by andreas612, on Flickr

South Kensington by andreas612, on Flickr

The Gherkin by andreas612, on Flickr

Business District by andreas612, on Flickr

Business District by andreas612, on Flickr

Brick Lane by andreas612, on Flickr

Brick Lane by andreas612, on Flickr

London Panorama by andreas612, on Flickr
pi_155538077
Mooie foto's :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_156037180
Donderdagochtend vroeg weer naar Londen. Heel veel zin in! Op zaterdag reizen we door naar Brighton. Nog tube strikes gepland voor die dagen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 13 september 2015 @ 01:36:56 #83
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_156040708
Mooie foto's inderdaad!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 13 september 2015 @ 01:39:55 #84
448289 Lizaatje
Girls On Film!
pi_156040750
Gave foto's!

Heerlijke stad London. O+
pi_156135598
Morgen! Zoveel zin in!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 16 september 2015 @ 10:41:12 #86
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156135872
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:26 schreef Nielsch het volgende:
Morgen! Zoveel zin in!
Veel plezier. Ik hoop dat t weer - en de tube - een beetje meewerkt. :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_156157951
Succes met dat weer. Was vandaag iig niet veel soeps. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_156174032
Heerlijk weer vandaag!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_156179591
Die foto's O+
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156194255
Foto's zijn inderdaad erg mooi. Wij vertrekken vanavond. Maar 2 dagjes 😞 wel tickets voor Wicked en een reservering bij Lima Fitzrovia.

Heb er zin in!
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  vrijdag 18 september 2015 @ 11:44:54 #91
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_156194560
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:21 schreef miro86 het volgende:
Foto's zijn inderdaad erg mooi. Wij vertrekken vanavond. Maar 2 dagjes 😞 wel tickets voor Wicked en een reservering bij Lima Fitzrovia.

Heb er zin in!
Veel plezier alvast!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_156264519
Gisteravond laat teruggekomen na 4 dagen UK, waaronder enkele dagen in Londen. Heb er zoals altijd weer van genoten! Het weer was eigenlijk alle dagen fantastisch en we hebben veel buiten kunnen zitten. We vlogen donderdagochtend vroeg richting Luton en stonden na die busrit rond 10:30 voor ons hotel op Finchley Road (vanwege het WK Rugby waren de hotelprijzen echt bizar hoog overal, dus vandaar dat we iets meer buiten het centrum zaten). Was verder een prima locatie; vlakbij de Underground (jubilee line) en Overground.

We hebben die donderdag eerst de Sky Garden bezocht. Wat een enorm gaaf gebouw is dat zeg, ik was best wel onder de indruk! Het uitzicht over Londen vanaf de 35ste verdieping is ook fenomenaal; mooi dat zo'n attractie (nog) gratis is.

Na de lunch zijn we richting Soho gegaan, beetje rondgeslenterd. Ben al vaak in Londen geweest (heb er ook gewoond) maar ik vind het altijd leuk om die bekende plekken weer te zien. Tegen het einde van de middag naar vrienden gegaan die sinds kort in een appartement nabij White City / Shepherd's Bush Market wonen. Daar ook de buurtpub geprobeerd. 's Avonds naar Camden om te eten en nog wat pints te drinken. Blijft toch altijd een toffe plek, vooral al die beer gardens bij de Locks. Vanaf Camden Market waren we met de Overground in 10 minuten weer bij ons hotel. Mooie toevoeging aan het OV-netwerk aldaar.

Op vrijdag eerst uitgebreid ontbeten in het hotel en daarna naar Tate Modern geweest. Ze zijn daar ook flink aan het bouwen en ben benieuwd naar de uitbreiding van dat museum. Via de Millennium Bridge naar St. Paul's gelopen en de metro genomen naar Holborn. Geluncht bij Wetherspoon's en daarna een rondleiding met gids gedaan door de Inns of Court. In een woord: geweldig! Het is sowieso interessant om te horen over het Britse systeem van barristers en sollicitors maar de plekken waar we kwamen, schitterend! Heel veel groen, rustige pleintjes, geweldig mooie gebouwen... alsof je door Oxford heenloopt. En dat allemaal in hartje centrum door gewoon enkele steegjes in te lopen die je normaal zo voorbij loopt. Was zeker de moeite waard. Tot slot nog de Royal Courts of Justice aan de Stand bezocht. Tof gebouw, alsof je door Hogwarts heenloopt!

Na al dat lopen zijn we bier gaan drinken in Walkabout bij Temple. 's Avonds daar de openingswedstrijd van het WK gekeken. De hele tent stond vol met Engelsen die ook kwamen kijken, gave ervaing!

Zaterdag hebben we vanaf Victoria een trein genomen richting Brighton om daar twee WK wedstrijden bij de wonen. Heel leuk stadje! De Lanes zijn echt heel schattig en door alle Amerikanen, Zuid Afrikanen en Japanners die er rondliepen hing er ook echt een mooie sfeer.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 21 september 2015 @ 09:33:55 #93
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_156264600
quote:
6s.gif Op maandag 21 september 2015 09:27 schreef Nielsch het volgende:
Gisteravond laat teruggekomen na 4 dagen UK, waaronder enkele dagen in Londen. Heb er zoals altijd weer van genoten! Het weer was eigenlijk alle dagen fantastisch en we hebben veel buiten kunnen zitten. We vlogen donderdagochtend vroeg richting Luton en stonden na die busrit rond 10:30 voor ons hotel op Finchley Road (vanwege het WK Rugby waren de hotelprijzen echt bizar hoog overal, dus vandaar dat we iets meer buiten het centrum zaten). Was verder een prima locatie; vlakbij de Underground (jubilee line) en Overground.

We hebben die donderdag eerst de Sky Garden bezocht. Wat een enorm gaaf gebouw is dat zeg, ik was best wel onder de indruk! Het uitzicht over Londen vanaf de 35ste verdieping is ook fenomenaal; mooi dat zo'n attractie (nog) gratis is.

Na de lunch zijn we richting Soho gegaan, beetje rondgeslenterd. Ben al vaak in Londen geweest (heb er ook gewoond) maar ik vind het altijd leuk om die bekende plekken weer te zien. Tegen het einde van de middag naar vrienden gegaan die sinds kort in een appartement nabij White City / Shepherd's Bush Market wonen. Daar ook de buurtpub geprobeerd. 's Avonds naar Camden om te eten en nog wat pints te drinken. Blijft toch altijd een toffe plek, vooral al die beer gardens bij de Locks. Vanaf Camden Market waren we met de Overground in 10 minuten weer bij ons hotel. Mooie toevoeging aan het OV-netwerk aldaar.

Op vrijdag eerst uitgebreid ontbeten in het hotel en daarna naar Tate Modern geweest. Ze zijn daar ook flink aan het bouwen en ben benieuwd naar de uitbreiding van dat museum. Via de Millennium Bridge naar St. Paul's gelopen en de metro genomen naar Holborn. Geluncht bij Wetherspoon's en daarna een rondleiding met gids gedaan door de Inns of Court. In een woord: geweldig! Het is sowieso interessant om te horen over het Britse systeem van barristers en sollicitors maar de plekken waar we kwamen, schitterend! Heel veel groen, rustige pleintjes, geweldig mooie gebouwen... alsof je door Oxford heenloopt. En dat allemaal in hartje centrum door gewoon enkele steegjes in te lopen die je normaal zo voorbij loopt. Was zeker de moeite waard. Tot slot nog de Royal Courts of Justice aan de Stand bezocht. Tof gebouw, alsof je door Hogwarts heenloopt!

Na al dat lopen zijn we bier gaan drinken in Walkabout bij Temple. 's Avonds daar de openingswedstrijd van het WK gekeken. De hele tent stond vol met Engelsen die ook kwamen kijken, gave ervaing!

Zaterdag hebben we vanaf Victoria een trein genomen richting Brighton om daar twee WK wedstrijden bij de wonen. Heel leuk stadje! De Lanes zijn echt heel schattig en door alle Amerikanen, Zuid Afrikanen en Japanners die er rondliepen hing er ook echt een mooie sfeer.
Brighton is altijd goede sfeer. The Artist Residence is het hotel of choice. Als je ooit eens naar Brighton gaat buiten het Rugby WK dan heb je daar goede prijzen, prachtig hotel en Brighton is fantastisch. Vanaf Amsterdam kun je met Garuda (goed en goedkoop) naar Gatwick vliegen, dan ben je er al bijna!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_156264652
Dat geloof ik wel van die sfeer. Er zijn normaliter natuurlijk ook veel toeristen, maar nu waren er echt heel veel mensen. Je zag ook dat de inwoners van Brighton het tof vonden dat er zo'n evenement was. Velen vonden het tof om bijvoorbeeld als vrijwilliger te werken. Er waren ook diverse straten afgezet waar allemaal optreden en food festivals waren. Het weer hielp natuurlijk ook heel erg mee.

Maar de hotels waren dit weekend "onbetaalbaar", of nouja, een stuk duurder dan normaal. Niet zo gek natuurlijk. We zaten nu in de Jurys Inn naast het station. Was ook wel prima trouwens. Vooral omdat we veel met de trein zijn geweest (zaterdag London-Brighton-Falmer-Brighton en zondag Brighton-Falmer-Brighton-Gatwick) was dat wel een uitkomst.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_156267380
FOK!kers hier die al eens in het Elysee hotel hebben overnacht?
Ik wil in februari misschien voor een paar dagen (vrijdag tot dinsdag) naar Londen gaan voor de eerste keer

En dit hotel lijkt me toch een goede keuze.
Ik kan dit hotel boeken als pakket voor 448 euro.
Of hebben jullie nog tips voor andere centraal gelegen hotels?

Edit: en betaalbaar natuurlijk max 350/380 euro voor 2 personen :+

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2015 13:01:23 ]
pi_156555290
Wie heeft de beste tip voor een goedgoedkoophotel of ideale airBNB? Onverwachte herfstvakantietrip!
Be brave. Be kind.
pi_157444674
Iemand nog leuke tips voor Londen als je in je eentje bent?
pi_157444854
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:31 schreef electronique het volgende:
Iemand nog leuke tips voor Londen als je in je eentje bent?
Ik vond het heerlijk alleen. Lekker rondlopen. Heb vanalles gedaan. Geen specifieke tips maar er is vast wel iemand met meer inspiratie.
Veel plezier.
Met een meidenkwartet
pi_157446014
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:31 schreef electronique het volgende:
Iemand nog leuke tips voor Londen als je in je eentje bent?
- Wandeling langs de Thames is best leuk. Je kunt bijna overal dicht bij het water wandelen, maar soms moet je even om een gebouw heen ofzo.
- Gratis musea (British Museum etc.)
- wandeling/boekje lezen in Hyde Park (mocht je in de zomer gaan.)
- stiekem alles wat je met meerdere personen ook kunt doen. :P Er is niets raars aan om in je eentje naar een musical te gaan ofzo. :)
  dinsdag 10 november 2015 @ 14:32:52 #100
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_157448362
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:31 schreef electronique het volgende:
Iemand nog leuke tips voor Londen als je in je eentje bent?
Ik zou de flat-tire-bike-tour doen. Ben je met een groepje. krijg je Londen te zien op een andere manier.
pi_157455125
Wij zijn het laatste weekend van de herstvakantie geweest. super chillweekend. Geslapen in het Tune hotel a la easyhotel qua kamer dichtbij Kings Cross St Pancras. Gegeten bij the breakfast club( geen rij) bourough market, Dirty Bones in Kingly Court en Wahaca. Cocktails in The winchester; pub in Islington/Angel, en Sexyfish aan Berkley square. High tea in The Wolseley. We hebben gelunched in Soho House, waar je lid moet zijn om binnen te eten of drinken. Soort van besloten club waar je geen foto's mag maken en casual gekleed moet zijn. Ze hebben een allerlei van zulke houses in verschillende buurten en ze staan bekent om goed eten en gezellige feesten. Door vrienden die lid zijn, binnen gekomen. Het was dus een weekend met veel eten.

Ook een tour door de Tower gedaan en een heel klein beetje geshopt.
Be brave. Be kind.
  dinsdag 10 november 2015 @ 20:43:57 #102
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_157456104
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:31 schreef electronique het volgende:
Iemand nog leuke tips voor Londen als je in je eentje bent?
Alles wat je met een ander ook zou doen.

Als je van musea houdt: British Museum, Tate Modern, Tate Britain, National Gallery, V&A, allemaal gratis. En nog veel meer. :)

Londen is een grote stad, genoeg mensen die er volop dingen alleen doen. Ik woon er, dus ik loop vanzelfsprekend vaak ook alleen naar dingen toe of eet ergens snel iets, en dat is heel normaal. Ook genoeg mensen die alleen naar het theater gaan als dat je aanspreekt.

Dus ik zou gewoon zien wat je wilt zien. Als je er nog niet eerder geweest ben zeker ook even naar Greenwich gaan. Kan met de DLR of boot, beide zijn cool voor toeristen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_157456114
Heb ook weer vluchten geboekt voor weekend voor kerst. Moet alleen nog een hostel kiezen. Narrowed it down to 2 hostels:

Wombats City Hostel, gloednieuw hostel met een gezellige bar en relatief grote kamers. Nadeel is dat het 10 minuten lopen vanaf metro station ligt (Tower Bridge) en dat we waarschijnlijk veel moeten overstappen bij Bank of Embankment.

Of

Astor Queensway Hostel. Paar euro duurder en wat kleinere kamers, maar schijnt erg gezellig te zijn. Lokatie is perfect, want ligt 3 minuten van Queensway metrostation af, waar de Central Line ligt. Daarnaast ligt het net ten noorden van Hyde Park, leuke buurt :)

Iemand ervaring met een van beide?
pi_157457729
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:44 schreef Retarded het volgende:
Heb ook weer vluchten geboekt voor weekend voor kerst. Moet alleen nog een hostel kiezen. Narrowed it down to 2 hostels:

Wombats City Hostel, gloednieuw hostel met een gezellige bar en relatief grote kamers. Nadeel is dat het 10 minuten lopen vanaf metro station ligt (Tower Bridge) en dat we waarschijnlijk veel moeten overstappen bij Bank of Embankment.

Of

Astor Queensway Hostel. Paar euro duurder en wat kleinere kamers, maar schijnt erg gezellig te zijn. Lokatie is perfect, want ligt 3 minuten van Queensway metrostation af, waar de Central Line ligt. Daarnaast ligt het net ten noorden van Hyde Park, leuke buurt :)

Iemand ervaring met een van beide?
Wij zaten vlakbij Tower Hill en hebben hier dus elke keer de tube gepakt, maar we hebben weinig last gehad van het overstappen hoor. Weet niet waar je allemaal maar toe wil, maar de keren dat wij over moesten stappen was het totaal niet vervelend. Gaat allemaal snel en is duidelijk aangegeven.
Trotse Twentenaar
pi_157457763
Wil in december ook nog 3 dagen gaan voor foto's, maar ik vrees de regen :o

En de vluchten zijn ook alweer 100+ ;(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 10 november 2015 @ 21:41:39 #106
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_157457813
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:44 schreef Retarded het volgende:
Heb ook weer vluchten geboekt voor weekend voor kerst. Moet alleen nog een hostel kiezen. Narrowed it down to 2 hostels:

Wombats City Hostel, gloednieuw hostel met een gezellige bar en relatief grote kamers. Nadeel is dat het 10 minuten lopen vanaf metro station ligt (Tower Bridge) en dat we waarschijnlijk veel moeten overstappen bij Bank of Embankment.

Of

Astor Queensway Hostel. Paar euro duurder en wat kleinere kamers, maar schijnt erg gezellig te zijn. Lokatie is perfect, want ligt 3 minuten van Queensway metrostation af, waar de Central Line ligt. Daarnaast ligt het net ten noorden van Hyde Park, leuke buurt :)

Iemand ervaring met een van beide?
Het is maar net wat je wilt. Met de Central line zul je ook moeten overstappen dus daar moet je 't niet om doen, niet dat overstappen iets uitmaakt verder.

Ik vind de buurt rondon Tower Bridge persoonlijk leuker, je zit daar dichtbij Brick Lane, bij de rivier, veel te doen. Queensway zit dan weer dichter bij Hyde Park en Portobello, dus het is net wat je interessanter vindt.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_157465936
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:44 schreef Retarded het volgende:
Heb ook weer vluchten geboekt voor weekend voor kerst. Moet alleen nog een hostel kiezen. Narrowed it down to 2 hostels:

Wombats City Hostel, gloednieuw hostel met een gezellige bar en relatief grote kamers. Nadeel is dat het 10 minuten lopen vanaf metro station ligt (Tower Bridge) en dat we waarschijnlijk veel moeten overstappen bij Bank of Embankment.

Of

Astor Queensway Hostel. Paar euro duurder en wat kleinere kamers, maar schijnt erg gezellig te zijn. Lokatie is perfect, want ligt 3 minuten van Queensway metrostation af, waar de Central Line ligt. Daarnaast ligt het net ten noorden van Hyde Park, leuke buurt :)

Iemand ervaring met een van beide?
Heb vorig jaar in het Astor gezeten. Leuk hostel, op steenworpafstand van Hyde Park. Vanaf het dichtstbijzijnde metrostation waren alle trekpleisters goed bereikbaar. Kamers waren prima, schone WC's en douches en vond het ook niet duur.
pi_157466199
Ik zou Wombats doen, veel leukere buurt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:37:44 #109
370890 mabo11
Bracht VIESDIK op tv
pi_157696858
Ik ga met 4 vrienden (23 jaar) rond oud op nieuw naar Londen voor het darten en een voetbalwedstrijd. We hebben het programma al redelijk klaar, alleen hebben we nog niets met oud op nieuw. Iemand die leuke ideeën heeft? Mijn voorkeur gaat uit naar all-in maar dan vind ik alleen maar partyboats of chique ballen van rond de 200 pond, dit vinden we teveel geld en er komen wat ik gezien heb op aftermovies alleen mensen die ouder zijn dan ons.
VIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016
pi_158172092
Die zijn inderdaad super! :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_158228723
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:37 schreef mabo11 het volgende:
Ik ga met 4 vrienden (23 jaar) rond oud op nieuw naar Londen voor het darten en een voetbalwedstrijd. We hebben het programma al redelijk klaar, alleen hebben we nog niets met oud op nieuw. Iemand die leuke ideeën heeft? Mijn voorkeur gaat uit naar all-in maar dan vind ik alleen maar partyboats of chique ballen van rond de 200 pond, dit vinden we teveel geld en er komen wat ik gezien heb op aftermovies alleen mensen die ouder zijn dan ons.
Boven op primrose hill??

Al was dat vorig jaar wel chaos nu ze ticketing hebben bij london eye :(
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_158229549
Iemand al naar Winter Wonderland in Hyde Park geweest? Ik ga wss donderdag. Vind dat soort dingen altijd wel leuk :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_158231511
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 00:22 schreef Tim86 het volgende:
Iemand al naar Winter Wonderland in Hyde Park geweest? Ik ga wss donderdag. Vind dat soort dingen altijd wel leuk :)
Was eind november al idioot druk dus succes. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_158232014
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 00:22 schreef Tim86 het volgende:
Iemand al naar Winter Wonderland in Hyde Park geweest? Ik ga wss donderdag. Vind dat soort dingen altijd wel leuk :)
Ik heb het vorig jaar over geslagen. We hadden nog zoveel andere dingen te doen O+ . Het ziet er wel heel leuk uit. Veel plezier.
Met een meidenkwartet
pi_158233770
Thanks. Zal idd wel druk zijn ja, maar als je mij een gluhweintje in de hand drukt en lekker naar mensen laat kijken vermaak ik me ook al goed :P
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_158350408
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 00:22 schreef Tim86 het volgende:
Iemand al naar Winter Wonderland in Hyde Park geweest? Ik ga wss donderdag. Vind dat soort dingen altijd wel leuk :)
Ik denk megadruk of viel dat mee? Wij waren daar in november op een zondagmiddag en toen was het al druk. Wel heel leuk en groot die kermis.

Wat me ook opviel was dat het soms bij de metro voorkwam dat de middelste coupés helemaal volgepropt zaten, maar dat wij in de achterste coupe gewoon konden zitten en er niemand hoefde te staan. Geldt natuurlijk niet voor de spits wanneer het gewoonweg overal druk is.
pi_158351796
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 07:22 schreef Zelfwoordenaar het volgende:

[..]

Ik denk megadruk of viel dat mee? Wij waren daar in november op een zondagmiddag en toen was het al druk. Wel heel leuk en groot die kermis.

Wat me ook opviel was dat het soms bij de metro voorkwam dat de middelste coupés helemaal volgepropt zaten, maar dat wij in de achterste coupe gewoon konden zitten en er niemand hoefde te staan. Geldt natuurlijk niet voor de spits wanneer het gewoonweg overal druk is.
Druk ja, maar het is zo huge dat het weinig uitmaakte. Uiteindelijk kwamen wij toch meer voor de sfeer en de gluhwein en dat was wel prima.

Al is het echt meer een big Kermis dan een echt winterland zoals je het in de rest van Europa ziet.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_158354441
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 10:28 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Druk ja, maar het is zo huge dat het weinig uitmaakte. Uiteindelijk kwamen wij toch meer voor de sfeer en de gluhwein en dat was wel prima.

Al is het echt meer een big Kermis dan een echt winterland zoals je het in de rest van Europa ziet.
Het was én deed me denken aan een Duitse kermis. Het marktje is overigens een tourist trap. Alles is veel te duur.
pi_158354831
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:37 schreef Zelfwoordenaar het volgende:

[..]

Het was én deed me denken aan een Duitse kermis. Het marktje is overigens een tourist trap. Alles is veel te duur.
het Bavarian bierplaza en nog wat andere dingen wel, maar verder is het niet echt te vergelijken met de sfeer van Duitse Kerstmarkten.

En 5.50 pond voor een klein kartonnen bekertje gluhwein..tja. London prices :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_158381843
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:37 schreef Zelfwoordenaar het volgende:

[..]

Het was én deed me denken aan een Duitse kermis. Het marktje is overigens een tourist trap. Alles is veel te duur.
Ze proberen meer om Oktoberfest in Munchen na te maken dan een normale duitse kerstmarkt...
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_158678676
Nog fokkers te vinden in Londen tijdens de jaarwisseling?
pi_158725694
Ikke ja. Maar gewoon thuis met dit klotenweer. Misschien rond twaalven nog vanaf Albert Bridge naar het vuurwerk kijken, dat was vorig jaar wel leuk. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_158848277
Heel onverwachts ga ik toch nog een weekend volgende maand! Net alles geboekt *O*
Vorig jaar ben ik drie keer geweest en heb ik al veel gezien. Lang nog niet alles natuurlijk. Maar nu ga ik met een vriendin dus me ook eens verdiepen in winkelen (buiten de standaard straten).
Met een meidenkwartet
pi_158848385
Op terugweg vanuit ierland gaan we nog twee nachten naar Londen. Appartement geboekt en weer eens lekker wandelen door onze favoriete stad <3

Geen idee wat we gaan doen. lekker eten en een vriend die ook mee komt wil nog eens naar Hamleys haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158850876
Ik ga aanstaande vrijdag voor 5 dagen, super veel zin in. :D.
En zondag naar de Harry Potter studios. Yay *O*
pi_159119550
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:58 schreef Crientj het volgende:
Ik ga aanstaande vrijdag voor 5 dagen, super veel zin in. :D.
En zondag naar de Harry Potter studios. Yay *O*
Weer terug?
Wat heb je allemaal gedaan?
Met een meidenkwartet
pi_159119605
Ik ga gewoon 2x! In februari met vriendin. En in april met het hele gezin. Kinderen tussen 3 en 8. Dus heel anders maar veel zin in!
Met mijn kleuter naar de dino's kijken en een middag proefjes doen in het science museum. En speeltuintjes, Tate, veel bussen, skygarden en verder eens nadenken.
Met een meidenkwartet
pi_159137650
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:08 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Weer terug?
Wat heb je allemaal gedaan?
Jazeker. :) Voornamelijk in het centrum geweest, maar o.a dus naar de Harry Potter studios (*O* Dat was awesome.), verder Stratford, Oxford Street/Regent Street/Bond Street afgelopen naar Piccadilly Circus. Ehm.. Langs de Big Ben gelopen richting the London Eye en toen nog een stuk verder en daar weer de tube gepakt richting Shadwell/Whitechapel. Ennn Hyde Park O+.
pi_159419829
Gisteren terug gekomen na drie dagen Londen. Voor mn vriend was het de eerste keer dus vooral veel gelopen de bezienswaardigheden bezocht en wat gewinkeld. Goede tip voor de toekomstige reizigers; niet meer boeken met Terravision als je vanaf Stansted met de bus naar Londen wilt. Wij kwamen met onze kaartjes bij de bussen aan en nergens waren Terravision bussen te vinden. Uiteindelijk kwamen we erachter dat Terravision niet meer mag rijden vanaf stansted.. Desondanks blijven ze wel gewoon kaartjes aanbieden vanaf hun website. Een bus medewerker vertelde ons dat onze tickets illegaal waren en we dus weer opnieuw kaartjes voor de bus moesten gaan kopen.. En met ons vele anderen. Volgens mij is het pas vanaf dit weekend dat ze niet meer mogen rijden. Verder heel leuk weekend gehad, uiteraard veels te kort zoals altijd.
pi_159568642
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:19 schreef Makemyday17 het volgende:
Gisteren terug gekomen na drie dagen Londen. Voor mn vriend was het de eerste keer dus vooral veel gelopen de bezienswaardigheden bezocht en wat gewinkeld. Goede tip voor de toekomstige reizigers; niet meer boeken met Terravision als je vanaf Stansted met de bus naar Londen wilt. Wij kwamen met onze kaartjes bij de bussen aan en nergens waren Terravision bussen te vinden. Uiteindelijk kwamen we erachter dat Terravision niet meer mag rijden vanaf stansted.. Desondanks blijven ze wel gewoon kaartjes aanbieden vanaf hun website. Een bus medewerker vertelde ons dat onze tickets illegaal waren en we dus weer opnieuw kaartjes voor de bus moesten gaan kopen.. En met ons vele anderen. Volgens mij is het pas vanaf dit weekend dat ze niet meer mogen rijden. Verder heel leuk weekend gehad, uiteraard veels te kort zoals altijd.
Volgensmij is het uberhaupt makkelijker om gewoon tickets te kopen op het vliegveld?
pi_159590547
Ik ga in april met twee klassen naar Londen.
Heeft iemand nog een tip waar ik relatief goedkoop kan eten met een man of 40? Niet MacDonalds-achtig.
Wil vooraf even contact zoeken met het restaurant om het door te spreken.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_159590645
Ik ben destijds met een studiereis bij een Whetherspoon's gaan eten met de hele club, ik weet alleen niet meer welke. Was wel een kleinere groep maar het ging prima.
Tap tap tap
pi_159590705
Weet niet of een pub nou ideaal is met een klas kinďeren..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 2 februari 2016 @ 10:53:30 #135
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159590849
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:45 schreef Tim86 het volgende:
Weet niet of een pub nou ideaal is met een klas kinďeren..
Vooral zulke goedkope pubs!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_159590864
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:36 schreef -J-D- het volgende:
Ik ga in april met twee klassen naar Londen.
Heeft iemand nog een tip waar ik relatief goedkoop kan eten met een man of 40? Niet MacDonalds-achtig.
Wil vooraf even contact zoeken met het restaurant om het door te spreken.
geen specifieke tips. Maar op opentable.co.uk kun je de prijscategorie, de wijk en de grootte van de groep selecteren. Misschien kun je zo iets vinden.
Met een meidenkwartet
pi_159590890
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:53 schreef XL het volgende:

[..]

Vooral zulke goedkope pubs!
komt goed volk ja :D
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 2 februari 2016 @ 11:04:59 #138
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159591049
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:36 schreef -J-D- het volgende:
Ik ga in april met twee klassen naar Londen.
Heeft iemand nog een tip waar ik relatief goedkoop kan eten met een man of 40? Niet MacDonalds-achtig.
Wil vooraf even contact zoeken met het restaurant om het door te spreken.
Ik verblijf vaak in een hotel met een restaurant waar ze geen alcohol schenken. De laatste keer dat ik er at was het goed (ongeveer 12 maanden geleden). Het is echter vanwege de alcohol regel niet populair. Ze hebben omgebouwd sindsdien, weet ook niet of ze dezelfde kok nog hebben. Kwaliteit was hoog, prijs ok! Capaciteit past, maar ja.... In een hotel dus hoe constant het is kan ik niet zeggen. Ik eet er zelf veel minder vaak dan ik er slaap vanwege de alcohol regel en vele leuke kleine restaurantjes in de omgeving. Ligging is bij the Shard en Tower Bridge. Hotel heet: bermondsey square
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_159594087
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:36 schreef -J-D- het volgende:
Ik ga in april met twee klassen naar Londen.
Heeft iemand nog een tip waar ik relatief goedkoop kan eten met een man of 40? Niet MacDonalds-achtig.
Wil vooraf even contact zoeken met het restaurant om het door te spreken.
Met 40? Ligt er aan wat je zoekt. Tayyabs bijvoorbeeld is een leuk en groot curry house en die kunnen dat wel als je ze goed vantevoren belt. Enkele van de mid-market chains waarschijnlijk ook wel: Pizza Express, Wahaca, Zizi, Cote, dat soort dingen. Ligt er ook aan welke dag je voor gaat. In het weekend zijn de zakelijke buurten vaak rustig... veel restaurants zijn dan gesloten maar degene die open zijn kunnen misschien wel iets met zo'n grote groep.
pi_159604506
Dank allen.
Het gaat om leerlingen van 15 jaar, en we zitten er doordeweeks. Woensdag uit mijn hoofd.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_159612020
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 20:09 schreef -J-D- het volgende:
Dank allen.
Het gaat om leerlingen van 15 jaar, en we zitten er doordeweeks. Woensdag uit mijn hoofd.
Dan zou ik gewoon een pub van de Wetherspoon keten nemen. Kwalitatief okee eten, goed betaalbaar en meestal veel ruimte. Waar zitten jullie?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_159612756
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:45 schreef Tim86 het volgende:
Weet niet of een pub nou ideaal is met een klas kinďeren..
Het is meer een grote restaurantketen in pubstijl, maar sommige zijn ruim opgezet en hebben ook een vrij uitgebreid menu, wat handig is met een grote groep want dan is er voor elk wat wils :)
Tap tap tap
pi_159619505
Aangezien het officieel toch pubs zijn doen ze misschien toch wel lastig met een grote groep kinderen. Probeer toch even die andere suggesties die ik had.

Wagamama's lijkt me ook een optie.
  woensdag 3 februari 2016 @ 21:52:29 #144
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_159635333
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 00:01 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het is meer een grote restaurantketen in pubstijl, maar sommige zijn ruim opgezet en hebben ook een vrij uitgebreid menu, wat handig is met een grote groep want dan is er voor elk wat wils :)
Spoons zijn wel degelijk pubs, en populair bij de chavs ook :D
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 3 februari 2016 @ 21:56:53 #145
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_159635524
tussen 14-17 mag je vaak niet overal in een Pub komen maar alleen in een bepaald gedeelte.
Wat doe ik hier?
pi_159642560
In de meeste Wetherspoons mogen gewoon kinderen komen. Ze hebben zelfs een specifieke menukaart voor kinderen, hou toch op.

Chavs komen er vast maar ook gewoon locals, studenten en toeristen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_159643082
Hoe dan ook...als je ergens met 40 kids heen wilt (good luck btw...) zou ik sowieso van tevoren iets vastleggen en afspreken met het restaurant/pub/vreetschuur. Bij McDonalds zal het niet snel nodig zijn, maar een pub met 40+ man kan nog wel eens een probleem zijn voor eten
pi_159643529
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 08:26 schreef Retarded het volgende:
Hoe dan ook...als je ergens met 40 kids heen wilt (good luck btw...) zou ik sowieso van tevoren iets vastleggen en afspreken met het restaurant/pub/vreetschuur. Bij McDonalds zal het niet snel nodig zijn, maar een pub met 40+ man kan nog wel eens een probleem zijn voor eten
Dat sowieso...

Maar aan de andere kant, er gaan continu schoolklassen van over de hele wereld naar Londen. Ze zullen er wel ervaring mee hebben in die restaurants...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_159644054
Met z'n allen naar Nando's. ^O^
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_159645656
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 08:26 schreef Retarded het volgende:
Hoe dan ook...als je ergens met 40 kids heen wilt (good luck btw...) zou ik sowieso van tevoren iets vastleggen en afspreken met het restaurant/pub/vreetschuur. Bij McDonalds zal het niet snel nodig zijn, maar een pub met 40+ man kan nog wel eens een probleem zijn voor eten
Ja dat sowieso, anders gaat het 'm niet worden.
Tap tap tap
  maandag 8 februari 2016 @ 11:45:50 #151
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_159750260
Wat kan ik het best doen: van Stansted naar de buurt van het British Museum, net in of net na de ochtendspits.... Stansted Express of National Express bus?
pi_159754212
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:45 schreef Gaoxing het volgende:
Wat kan ik het best doen: van Stansted naar de buurt van het British Museum, net in of net na de ochtendspits.... Stansted Express of National Express bus?
bus komt vast te staan in het verkeer maar is goedkoop. Trein is duur maar snel en betrouwbaar.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 8 februari 2016 @ 17:34:22 #153
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_159758978
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:45 schreef Tim86 het volgende:

[..]

bus komt vast te staan in het verkeer maar is goedkoop. Trein is duur maar snel en betrouwbaar.
Dank je :) Ik heb inmiddels een taxi besteld. Die komt ook vast te staan, maar heeft een vaste prijs. En ik reis met een inmiddels grieperig kind, dus die kan dan mooi even slapen.
pi_159759006
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:34 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dank je :) Ik heb inmiddels een taxi besteld. Die komt ook vast te staan, maar heeft een vaste prijs. En ik reis met een inmiddels grieperig kind, dus die kan dan mooi even slapen.
Taxi is nog wel duurder dan de trein lijkt me alleen :P
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 8 februari 2016 @ 17:36:37 #155
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_159759020
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:35 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Taxi is nog wel duurder dan de trein lijkt me alleen :P
Nee, dat bleek dus niet het geval. Gedeeltelijk natuurlijk ook omdat we met drie zijn.
pi_159759127
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:36 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Nee, dat bleek dus niet het geval. Gedeeltelijk natuurlijk ook omdat we met drie zijn.
Ahh oke mooi. Enjoy London :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 8 februari 2016 @ 17:55:00 #157
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_159759339
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:41 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Ahh oke mooi. Enjoy London :)
Dank je. Het is het verjaardagscadeau van de dochter met griep, dus ik heb de Etos leeg gekocht en hoop maar dat het goed komt. Ons hotel is 3 minuten lopen van het British Museum, dus als het echt niet gaat kan ze haar bed in en leren haar broer en ik het museum bijzonder goed kennen ;)
pi_159759581
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:55 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dank je. Het is het verjaardagscadeau van de dochter met griep, dus ik heb de Etos leeg gekocht en hoop maar dat het goed komt. Ons hotel is 3 minuten lopen van het British Museum, dus als het echt niet gaat kan ze haar bed in en leren haar broer en ik het museum bijzonder goed kennen ;)
Dat zou een domper zijn! Ik hoop op snelle fitheid. Veel plezier!
Met een meidenkwartet
  maandag 8 februari 2016 @ 21:58:00 #159
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_159767065
Trouwens een tip: door de bewuste griep ben ik alle extra kaartjes pas laat gaan boeken, en tot enorme teleurstelling bleek de Harry Potter studiotour vol te zitten. Bij de studio. Maar na even zoeken niet bij diverse touroperators die het met busreis aanboden, en zo gaan we toch *O*
pi_159835978
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:45 schreef Gaoxing het volgende:
Wat kan ik het best doen: van Stansted naar de buurt van het British Museum, net in of net na de ochtendspits.... Stansted Express of National Express bus?
Geen ervaring met de bus maar ik ben maandag van en woensdag naar Stansted gereisd en vond de trein echt heel relaxed. Net iets duurder maar heb echt een hekel aan die bussen..
pi_159836472
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 14:59 schreef electronique het volgende:

[..]

Geen ervaring met de bus maar ik ben maandag van en woensdag naar Stansted gereisd en vond de trein echt heel relaxed. Net iets duurder maar heb echt een hekel aan die bussen..
De bus is prima. Zit niet overvol en ook wifi aanwezig. Oppassen allee als je op zondag vertrekt dat de metro's pas vanaf 7 uur smorgens rijden om naar station te komen.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 00:13:16 #162
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_159877393
Ik ga 4 tot en met 7 maart met mijn vriendin naar Londen! Voor mij de eerste keer in de stad, mijn vriendin is er al een keer eerder geweest. Zij heeft me verteld een aantal dingen sowieso te willen doen. Zo wil zij naar de Lush in Oxford Street, even langs King's Cross en Platform 9 3/4, Covent Garden over en samen hebben we al besloten naar Greenwich (Observatory) te gaan en een tocht langs of over de Thames te maken.

De rest staat nog open ter invulling. Londen biedt veel meer dan je in 2,5 dag kunt bekijken natuurlijk, dus dat wordt sowieso nog wel een uitdaging om te plannen.

Zijn er hier ook nog tips die wat meer van de gebaande paden af zijn? We zijn beide behoorlijke muziek- en cultuurliefhebbers, maar hebben wel een beperkt budget en gaan liever de lange rijen uit de weg.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 15:17 schreef MichelWuyts het volgende:
De bus is prima. Zit niet overvol en ook wifi aanwezig. Oppassen allee als je op zondag vertrekt dat de metro's pas vanaf 7 uur smorgens rijden om naar station te komen.
Wij hebben ook tickets geboekt van Stansted naar Liverpool Street Station met National Express. Kun je er enigszins op vertrouwen dat die bussen hun schema's volgen?
pi_159880098
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 00:13 schreef Belabor het volgende:
Ik ga 4 tot en met 7 maart met mijn vriendin naar Londen! Voor mij de eerste keer in de stad, mijn vriendin is er al een keer eerder geweest. Zij heeft me verteld een aantal dingen sowieso te willen doen. Zo wil zij naar de Lush in Oxford Street, even langs King's Cross en Platform 9 3/4, Covent Garden over en samen hebben we al besloten naar Greenwich (Observatory) te gaan en een tocht langs of over de Thames te maken.

De rest staat nog open ter invulling. Londen biedt veel meer dan je in 2,5 dag kunt bekijken natuurlijk, dus dat wordt sowieso nog wel een uitdaging om te plannen.

Zijn er hier ook nog tips die wat meer van de gebaande paden af zijn? We zijn beide behoorlijke muziek- en cultuurliefhebbers, maar hebben wel een beperkt budget en gaan liever de lange rijen uit de weg.

[..]

Wij hebben ook tickets geboekt van Stansted naar Liverpool Street Station met National Express. Kun je er enigszins op vertrouwen dat die bussen hun schema's volgen?
De Lush, arme jongen. Die heb je in elke Nederlandse stad ook. De bus, tsja, als je in de spits gaat kan het langer duren. Daarbuiten rijden ze aardig op schema.

- Je kan kijken of je nog gratis tickets voor de Sky Garden kan reserveren, geweldig uitzicht over Londen!

http://skygarden.london/plan-your-visit

- Combiticket Tower Bridge + Monument is ook niet duur (en goedkoper met een studentenkaart) en erg leuk voor first timers.

https://www.gammabookings(...)ickets.aspx?eid=0005

- Sir John Soane's Museum is mijn favoriete gratis museum van Londen, echt super:

http://www.soane.org/

- Ook gratis en interessant: Tate Modern

http://www.tate.org.uk/visit/tate-modern

- Tate Modern kun je perfect combineren met een lunch op de Borough Food Market


- Wandelen over Trafalgar Square en Strand en dan gratis naar binnen bij de geweldige Royal Courts of Justice (magnifiek gebouw)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Royal_Courts_of_Justice

- En 's avonds lekker slenteren door Camden Town en hier een ijsje met haar gaan eten

http://www.chinchinlabs.com/

[ Bericht 9% gewijzigd door Nielsch op 13-02-2016 07:29:38 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 13 februari 2016 @ 09:20:43 #164
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159880570
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 00:13 schreef Belabor het volgende:
Ik ga 4 tot en met 7 maart met mijn vriendin naar Londen! Voor mij de eerste keer in de stad, mijn vriendin is er al een keer eerder geweest. Zij heeft me verteld een aantal dingen sowieso te willen doen. Zo wil zij naar de Lush in Oxford Street, even langs King's Cross en Platform 9 3/4, Covent Garden over en samen hebben we al besloten naar Greenwich (Observatory) te gaan en een tocht langs of over de Thames te maken.

De rest staat nog open ter invulling. Londen biedt veel meer dan je in 2,5 dag kunt bekijken natuurlijk, dus dat wordt sowieso nog wel een uitdaging om te plannen.

Zijn er hier ook nog tips die wat meer van de gebaande paden af zijn? We zijn beide behoorlijke muziek- en cultuurliefhebbers, maar hebben wel een beperkt budget en gaan liever de lange rijen uit de weg.

[..]

Wij hebben ook tickets geboekt van Stansted naar Liverpool Street Station met National Express. Kun je er enigszins op vertrouwen dat die bussen hun schema's volgen?
Je kunt naar greenwich met de boot. Heb je greenwich en boottocht afgevinkt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_159882625
Een avondje op stap met een vriendin, waar gaan we t best heen? Hotel in Kensington, maar voor mijn gevoel is dat niet zo bruisend (en/of te duur).
Met een meidenkwartet
pi_159883321
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 12:14 schreef Cathmar het volgende:
Een avondje op stap met een vriendin, waar gaan we t best heen? Hotel in Kensington, maar voor mijn gevoel is dat niet zo bruisend (en/of te duur).
Ligt eraan wat je wil doen. Cocktails drinken, dansen, de pub in, romantische wandeling maken...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_159883464
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 07:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De Lush, arme jongen. Die heb je in elke Nederlandse stad ook. De bus, tsja, als je in de spits gaat kan het langer duren. Daarbuiten rijden ze aardig op schema.

- Je kan kijken of je nog gratis tickets voor de Sky Garden kan reserveren, geweldig uitzicht over Londen!

http://skygarden.london/plan-your-visit

- Combiticket Tower Bridge + Monument is ook niet duur (en goedkoper met een studentenkaart) en erg leuk voor first timers.

https://www.gammabookings(...)ickets.aspx?eid=0005

- Sir John Soane's Museum is mijn favoriete gratis museum van Londen, echt super:

http://www.soane.org/

- Ook gratis en interessant: Tate Modern

http://www.tate.org.uk/visit/tate-modern

- Tate Modern kun je perfect combineren met een lunch op de Borough Food Market


- Wandelen over Trafalgar Square en Strand en dan gratis naar binnen bij de geweldige Royal Courts of Justice (magnifiek gebouw)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Royal_Courts_of_Justice

- En 's avonds lekker slenteren door Camden Town en hier een ijsje met haar gaan eten

http://www.chinchinlabs.com/
over lush is niet waar :P dit is de grootste Lush ter wereld met n heleboel exclusieve producten die alleen daar worden verkocht dus zeker wel n bezoekje waard
pi_159883712
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 12:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je wil doen. Cocktails drinken, dansen, de pub in, romantische wandeling maken...
Cocktails en drankjes, klein dansje misschien.
Met een meidenkwartet
pi_159883829
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 13:07 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

over lush is niet waar :P dit is de grootste Lush ter wereld met n heleboel exclusieve producten die alleen daar worden verkocht dus zeker wel n bezoekje waard
Gay
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 13 februari 2016 @ 13:31:37 #170
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_159883941
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 13:07 schreef Memento-Mori het volgende:
over lush is niet waar :P dit is de grootste Lush ter wereld met n heleboel exclusieve producten die alleen daar worden verkocht dus zeker wel n bezoekje waard
Exact de reden waarom mijn vriendin daar heen wil ;)
pi_159886914
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 13:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gay
hij kan dat toch ff over hebben voor z'n vriendin? Mijn vriend is ook gewoon mee geweest toen we er waren
pi_159888842
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 12:14 schreef Cathmar het volgende:
Een avondje op stap met een vriendin, waar gaan we t best heen? Hotel in Kensington, maar voor mijn gevoel is dat niet zo bruisend (en/of te duur).
sexyfish... mr. foggs... of mr foggs tavern voor cocktails
wel even reserveren

maggy's voor een geweldig dansje.
Be brave. Be kind.
pi_159890355
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 00:13 schreef Belabor het volgende:
Ik ga 4 tot en met 7 maart met mijn vriendin naar Londen! Voor mij de eerste keer in de stad, mijn vriendin is er al een keer eerder geweest. Zij heeft me verteld een aantal dingen sowieso te willen doen. Zo wil zij naar de Lush in Oxford Street, even langs King's Cross en Platform 9 3/4, Covent Garden over en samen hebben we al besloten naar Greenwich (Observatory) te gaan en een tocht langs of over de Thames te maken.

De rest staat nog open ter invulling. Londen biedt veel meer dan je in 2,5 dag kunt bekijken natuurlijk, dus dat wordt sowieso nog wel een uitdaging om te plannen.

Zijn er hier ook nog tips die wat meer van de gebaande paden af zijn? We zijn beide behoorlijke muziek- en cultuurliefhebbers, maar hebben wel een beperkt budget en gaan liever de lange rijen uit de weg.

[..]

Wij hebben ook tickets geboekt van Stansted naar Liverpool Street Station met National Express. Kun je er enigszins op vertrouwen dat die bussen hun schema's volgen?
Wat voor muziek houden jullie van?

Verder kun je als cultuurliefhebber naar veel musea inderdaad, voor de meeste zijn de vaste collecties gratis: Tate Modern, Tate Britain, National Gallery, National Portrait Gallery, British Museum... en zo kan ik nog wel even door gaan.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_159910796
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 16:05 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

hij kan dat toch ff over hebben voor z'n vriendin? Mijn vriend is ook gewoon mee geweest toen we er waren
Lush heeft overigens ook best goed scheerschuim/-crême. ^O^ En hier ook goedkoper dan in veel andere landen geloof ik.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_159911244
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:25 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Lush heeft overigens ook best goed scheerschuim/-crême. ^O^ En hier ook goedkoper dan in veel andere landen geloof ik.
Lush is idd okay! Die in oxford street heeft leuke extra dingen die ze bij andere shops niet hebben. Je moet er alleen niet te lang rondlopen en je vriendin aanleren niet ja te zeggen tegen alles wat verkopers onder je neus houden want cross-selling hebben ze tot prioriteit nummer 1 verheven bij Lush en ze zijn er erg goed in :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_159929254
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 00:13 schreef Belabor het volgende:
Ik ga 4 tot en met 7 maart met mijn vriendin naar Londen! Voor mij de eerste keer in de stad, mijn vriendin is er al een keer eerder geweest. Zij heeft me verteld een aantal dingen sowieso te willen doen. Zo wil zij naar de Lush in Oxford Street, even langs King's Cross en Platform 9 3/4, Covent Garden over en samen hebben we al besloten naar Greenwich (Observatory) te gaan en een tocht langs of over de Thames te maken.

De rest staat nog open ter invulling. Londen biedt veel meer dan je in 2,5 dag kunt bekijken natuurlijk, dus dat wordt sowieso nog wel een uitdaging om te plannen.

Zijn er hier ook nog tips die wat meer van de gebaande paden af zijn? We zijn beide behoorlijke muziek- en cultuurliefhebbers, maar hebben wel een beperkt budget en gaan liever de lange rijen uit de weg.

[..]

Wij hebben ook tickets geboekt van Stansted naar Liverpool Street Station met National Express. Kun je er enigszins op vertrouwen dat die bussen hun schema's volgen?
Ja rijden prima op tijd! Kan natuurlijk ook liggen aan of je echt in de ochtendspits gaat reizen, maar is prima geregeld. Waar je uitstapt kun je ook gewoon weer instappen en kaarten zijn hele dag geldig, dus bus missen is geen probleem.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  maandag 15 februari 2016 @ 19:19:49 #177
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_159943196
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 09:14 schreef MichelWuyts het volgende:
Ja rijden prima op tijd! Kan natuurlijk ook liggen aan of je echt in de ochtendspits gaat reizen, maar is prima geregeld. Waar je uitstapt kun je ook gewoon weer instappen en kaarten zijn hele dag geldig, dus bus missen is geen probleem.
Dank je wel, dat is op zich weer een kleine geruststelling. Nog maar een kleine drie weekjes te gaan! :D
pi_159977770
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 17:37 schreef Esje-lief het volgende:

[..]

sexyfish... mr. foggs... of mr foggs tavern voor cocktails
wel even reserveren

maggy's voor een geweldig dansje.

Hahaha, echt?

Ga richting het oosten... in ieder geval niet in de buurt van Chelsea.

Ik raad je aan om voor cocktails naar Nightjar of Oriole te gaan. Dansen ligt er maar aan waar je van houd, maar Dalston is een goede buurt hiervoor. Superstore, Nest, dat soort dingen.
pi_159981016
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:06 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Hahaha, echt?

Ga richting het oosten... in ieder geval niet in de buurt van Chelsea.

Ik raad je aan om voor cocktails naar Nightjar of Oriole te gaan. Dansen ligt er maar aan waar je van houd, maar Dalston is een goede buurt hiervoor. Superstore, Nest, dat soort dingen.
En niet te vergeten! The Venue!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_160150580
Ik ga voor de tweede keer naar londen! 1 april vertrek ik. Even een paar vragen..

Wat zullen jullie doen met het geld? Pinnen daar, of hier geld inwisselen? Vorige keer had ik omgewisseld maar dat was best prijzig.

Ik heb ook een londen pass(o dat hotel goedkoop is dacht ik ach waarom ook niet).. Wat kan je er eigenlijk allemaal mee? En is het nu zo dat de metro's 24 uur per dag rijden of dat nog niet?
pi_160150710
Wie wisselt er (hier) nou nog geld om? Dat is toch iets van voor het pintijdperk? Ik kom al zo'n 15 jaar elk jaar in Engeland en nog nooit hier ponden gehaald.

Geen idee wat je met die pas kan, staat vast wel op een website.

Nee de metro's rijden nog niet in de nacht. Sowieso was het voorstel dat dit alleen in het weekend zou gebeuren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160151317
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:21 schreef Nielsch het volgende:
Wie wisselt er (hier) nou nog geld om? Dat is toch iets van voor het pintijdperk? Ik kom al zo'n 15 jaar elk jaar in Engeland en nog nooit hier ponden gehaald.

Geen idee wat je met die pas kan, staat vast wel op een website.

Nee de metro's rijden nog niet in de nacht. Sowieso was het voorstel dat dit alleen in het weekend zou gebeuren.
Ik dacht dat ze vanaf september 2015 snachts ook gingen rijden. Ik ga wel in het weekend.
pi_160151666
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:53 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze vanaf september 2015 snachts ook gingen rijden. Ik ga wel in het weekend.
Klopt maar dat is onder dreiging van staking niet doorgegaan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160151819
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Klopt maar dat is onder dreiging van staking niet doorgegaan.
Ah oke, weet jw ook hoelaat gemiddeld de metro's stoppen met rijden? Dan kan ik daar (alvast) rekening mee houden..

Garantie dat mijn maestro pasje werkt?
pi_160151897
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:21 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Ah oke, weet jw ook hoelaat gemiddeld de metro's stoppen met rijden? Dan kan ik daar (alvast) rekening mee houden..

Garantie dat mijn maestro pasje werkt?
Je kan ook de bus pakken..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 23 februari 2016 @ 18:38:27 #186
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_160152160
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:21 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Ah oke, weet jw ook hoelaat gemiddeld de metro's stoppen met rijden? Dan kan ik daar (alvast) rekening mee houden..

Garantie dat mijn maestro pasje werkt?
Metro's stoppen tussen middernacht en 1 uur ergens. Bussen gaan doorgaans de hele dag/nacht door, of er zijn speciale nachtbussen. Hoe dan ook kun je in centraal Londen (waar je naar ik aanneem verblijft) 24 uur per dag wel overal terecht komen.

Maestro pas kun je sowieso mee pinnen. Toen ik hier nog niet woonde kon ik bij diverse banken gewoon pinnen, en in veel winkels en restaurants werkt het ook gewoon als je met pas wil betalen. Geld inwisselen is echt helemaal nergens voor nodig.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_160155176
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:38 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Metro's stoppen tussen middernacht en 1 uur ergens. Bussen gaan doorgaans de hele dag/nacht door, of er zijn speciale nachtbussen. Hoe dan ook kun je in centraal Londen (waar je naar ik aanneem verblijft) 24 uur per dag wel overal terecht komen.

Maestro pas kun je sowieso mee pinnen. Toen ik hier nog niet woonde kon ik bij diverse banken gewoon pinnen, en in veel winkels en restaurants werkt het ook gewoon als je met pas wil betalen. Geld inwisselen is echt helemaal nergens voor nodig.
Thanks, then I will try that then!
pi_160170911
Ik ben er van het weekend ook weer even een dagje. Weet iemand of er zaterdag ergens een leuk evenementje is? Random, gewoon leuk. Maakt niet uit wat.
pi_160213763
quote:
17s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:30 schreef Jaytonism het volgende:
Ik ben er van het weekend ook weer even een dagje. Weet iemand of er zaterdag ergens een leuk evenementje is? Random, gewoon leuk. Maakt niet uit wat.
Take your pick: http://www.timeout.com/lo(...)y?package_page=46679
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_160254258
Ik ga in november weer, rugbyreisje naar Wembley!

Mijn vrouw mag volgende week voor een onderzoek bij een rampsimulatie drie nachten in het nieuwste Hilton Hotel aan de Bankside. Ik moet helaas thuis blijven...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160320364
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 11:09 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga in november weer, rugbyreisje naar Wembley!

Mijn vrouw mag volgende week voor een onderzoek bij een rampsimulatie drie nachten in het nieuwste Hilton Hotel aan de Bankside. Ik moet helaas thuis blijven...
Voetbalreisje naar Wembley or rugbyreisje naar Twickenham, neem ik aan?
pi_160320423
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:54 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Voetbalreisje naar Wembley or rugbyreisje naar Twickenham, neem ik aan?
Nee rugbyreisje naar Wembley.

http://www.wembleystadium(...)rians-v-South-Africa
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_160320759
Nog bedankt voor de cocktail tips mensen! Super weekend gehad weer.
Ook eindelijk eens door de stad gefietst. Stond ook al lang op mijn lijstje.
Eind april weer. Dan met kinderen. Heel anders, ook zin in!
Met een meidenkwartet
pi_160327399
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:10 schreef Cathmar het volgende:
Nog bedankt voor de cocktail tips mensen! Super weekend gehad weer.
Ook eindelijk eens door de stad gefietst. Stond ook al lang op mijn lijstje.
Eind april weer. Dan met kinderen. Heel anders, ook zin in!
Welke bar werd het uiteindelijk?
pi_160335107
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 22:05 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Welke bar werd het uiteindelijk?
Sky garden bar.
En ik was te laat om te reserveren bij de tips van hier helaas. Maar heb ze op t lijstje. Volgende keer met kinderen maar ga dit jaar ook nog een keer met man mee.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 1 maart 2016 @ 13:52:36 #196
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_160339300
iemand ervaringen met voetbalwedstrijden bezoeken in londen?
Wat doe ik hier?
  Eindredactie Film & TV / PR dinsdag 1 maart 2016 @ 13:54:25 #197
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_160339346
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 13:52 schreef tdrone het volgende:
iemand ervaringen met voetbalwedstrijden bezoeken in londen?
Ja, dat is bij veel clubs niet zo makkelijk. Heb een wedstrijd bij Fulham bezocht en daar moest je eerst lid worden van de club voordat je uberhaupt kaartjes mocht kopen. Weet niet hoe t bij de hele grote clubs zoals arsenal of manchester gaat
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
pi_160340453
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 13:52 schreef tdrone het volgende:
iemand ervaringen met voetbalwedstrijden bezoeken in londen?
Ja, best veel aangezien ik hier woon en Fulham fan ben.

Er is een topic in VBL over het bezoeken met buitenlandse wedstrijden. Tottenham/Arsenal/Spurs/Chelsea/West Ham zal je bijna zeker niet lukken, maar kijk naar de kleinere clubs, naar de Championship en alles daaronder. Er is ontzettend veel leuk voetbal in de lagere divisies.
pi_163322219
5 daagjes londen geboekt in augustus!!
Be brave. Be kind.
  zondag 26 juni 2016 @ 21:10:56 #200
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_163322665
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:01 schreef Esje-lief het volgende:
5 daagjes londen geboekt in augustus!!
Lekker!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_163323079
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:01 schreef Esje-lief het volgende:
5 daagjes londen geboekt in augustus!!
Leuk vooruitzicht!
Met een meidenkwartet
pi_163325644
Via Ryanair retour Londen geboekt. Nog leuke aanraders voor een overnachting?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 26 juni 2016 @ 22:31:34 #203
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_163326508
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:09 schreef Miniem het volgende:
Via Ryanair retour Londen geboekt. Nog leuke aanraders voor een overnachting?
Met hoeveel personen ga je?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_163327646
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Met hoeveel personen ga je?
2 :Y
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_163329347
Echt chille tips kun je nu wel geven zo zonder budget.
pi_163330761
Ach, wordt allemaal lekker goedkoop dankzij Brexitards.

I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_163332854
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:09 schreef Miniem het volgende:
Via Ryanair retour Londen geboekt. Nog leuke aanraders voor een overnachting?
Mijn vrouw zat in maart voor werk in het Hilton Bankside, dat vond ze wel een aanrader.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 27 juni 2016 @ 12:04:17 #208
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_163336598
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:09 schreef Miniem het volgende:
Via Ryanair retour Londen geboekt. Nog leuke aanraders voor een overnachting?
Wij hebben in een Easyhotel gezeten bij Paddington Station. Aangezien we toch veel onderweg waren, hadden we niet zo'n behoefte aan een luxe kamer :)

Ligt er dus ook een beetje aan wat je wil qua comfort, ;)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_163336659
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:04 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Wij hebben in een Easyhotel gezeten bij Paddington Station. Aangezien we toch veel onderweg waren, hadden we niet zo'n behoefte aan een luxe kamer :)

Ligt er dus ook een beetje aan wat je wil qua comfort, ;)
Had je kamer een raam? Ooit uit budgetoverwegingen een easyhotel geboekt zonder raam. Vreselijk benauwde boel om over brandveiligheid maar niet te spreken.
  maandag 27 juni 2016 @ 12:11:38 #210
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_163336726
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:07 schreef MCH het volgende:

[..]

Had je kamer een raam? Ooit uit budgetoverwegingen een easyhotel geboekt zonder raam. Vreselijk benauwde boel om over brandveiligheid maar niet te spreken.
Oei, daar twijfel ik even over... Maar ook met raam kan ik mij voorstellen dat het een benauwd gevoel geeft.
Al heb ik een keer in Den Haag geslapen en daar waren de kamers wel groter dan in Londen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_163336787
Heb een keer 1 nacht gedaan in het easyhotel in paddington in Londen...

Ik doe het nooit meer :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_163336832
Ik kreeg koppijn wegens gebrek aan frisse luft.
  maandag 27 juni 2016 @ 12:27:02 #213
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_163337042
Ibis budget whitechapel is ons goed bevallen. Klein en niet al te luxe. Maar maar voldoende comfort voor 3 dagen.
pi_163338417
Wij gaan over een week of 2 voor 5 dagen naar Londen en ik zoek nog een leuk hotelletje voor 2 personen. Moet 's avonds (23:00 ofzo) nog te bereiken zijn vanuit omgeving Trafalgar Square (tot hoe laat gaan de metro's?) en een groot tweepersoonsbed hebben (ik las dat ze in goedkope hotels vaak nogal smal of kort zijn, en dat gaat niet werken voor ons).

Heeft iemand tips?

Uiteraard wilde ik gewoon daar in de buurt een hotel, maar ja, dat is 200-300 euro per nacht :(
pi_163345367
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:30 schreef lios het volgende:
Wij gaan over een week of 2 voor 5 dagen naar Londen en ik zoek nog een leuk hotelletje voor 2 personen. Moet 's avonds (23:00 ofzo) nog te bereiken zijn vanuit omgeving Trafalgar Square (tot hoe laat gaan de metro's?) en een groot tweepersoonsbed hebben (ik las dat ze in goedkope hotels vaak nogal smal of kort zijn, en dat gaat niet werken voor ons).

Heeft iemand tips?

Uiteraard wilde ik gewoon daar in de buurt een hotel, maar ja, dat is 200-300 euro per nacht :(
Wat is dan je budget? Hoe wil je dat anderen voor je gaan zoeken als je je budget niet geeft?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163347353
Wij gaan voor het Qbic nabij Whitechapel.

500 Pond voor 5 nachten 2 personen.... In de medium kamer.

Ik was eerst naar Travelodge aan het kijken, ook daar in de straat. Maar teveel slechte recencies.
Be brave. Be kind.
pi_163347437
Ik ga met mijn nicht. Haar eerste keer, mijn zevende... Hahahahaha. Ik heb vooral zin in gezelligheid met vrienden daar, lekker eten en nu eindelijk St, Pauls eens beklimmen! En ik wil naar Tate Modern. Laatste keer was 5 jaar geleden.
Be brave. Be kind.
pi_163353788
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat is dan je budget? Hoe wil je dat anderen voor je gaan zoeken als je je budget niet geeft?
Oh, sorry. Ik denk 50-70 euro per nacht, bovengrens 100 als dat realistischer is.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:45:46 #219
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_164026722
Of we doen even decadent.. Iets meer dan een maand geleden was ik er al (tijdens de week van het referendum) maar ik ga medio november weer. 8-) :)

Ik had het plan al langer, maar ik zocht nog een aanleiding. Toen ik zag dat de David Bowie-musical Lazarus naar Londen zou komen had ik die aanleiding. Ticket daarvan is inmiddels in the pocket.

Ik moet deze keer alleen even kijken naar een wat goedkopere optie om te gaan vliegen. Voorgaande keren steeds met KLM gegaan maar dat kan vast goedkoper.
pi_164027110
Goede kick, ik ga over een paar weken weer een week en zoek ook dingen buiten de stad. We gaan in ieder geval naar die Harry Potter Studios :@ En verder wilden we graag een dag naar Oxford en Canterbury, waarschijnlijk gaan we met de trein.
Zijn er verder nog gouden tips voor dingen die je écht écht écht niet mag missen in en rondom Londen? Zijn er ergens leuke festivals of andere zomerfeesten in augustus? Ik heb ook naar openluchtbiopscopen gekeken, maar dat is lastig omdat vriendin en ik een compleet andere smaak hebben.
Ik ben dus op zoek naar dingen waarbij jullie dachten 'wow, hier had ik nooit bij stilgestaan maar wat tof'.
Tap tap tap
  dinsdag 26 juli 2016 @ 19:08:16 #221
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_164027269
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:03 schreef CherryLips het volgende:
Goede kick, ik ga over een paar weken weer een week en zoek ook dingen buiten de stad. We gaan in ieder geval naar die Harry Potter Studios :@ En verder wilden we graag een dag naar Oxford en Canterbury, waarschijnlijk gaan we met de trein.
Zijn er verder nog gouden tips voor dingen die je écht écht écht niet mag missen in en rondom Londen? Zijn er ergens leuke festivals of andere zomerfeesten in augustus? Ik heb ook naar openluchtbiopscopen gekeken, maar dat is lastig omdat vriendin en ik een compleet andere smaak hebben.
Ik ben dus op zoek naar dingen waarbij jullie dachten 'wow, hier had ik nooit bij stilgestaan maar wat tof'.
Geen verdere tips, maar de Harry Potter studio's O+ O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_164027389
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:03 schreef CherryLips het volgende:
Goede kick, ik ga over een paar weken weer een week en zoek ook dingen buiten de stad. We gaan in ieder geval naar die Harry Potter Studios :@ En verder wilden we graag een dag naar Oxford en Canterbury, waarschijnlijk gaan we met de trein.
Zijn er verder nog gouden tips voor dingen die je écht écht écht niet mag missen in en rondom Londen? Zijn er ergens leuke festivals of andere zomerfeesten in augustus? Ik heb ook naar openluchtbiopscopen gekeken, maar dat is lastig omdat vriendin en ik een compleet andere smaak hebben.
Ik ben dus op zoek naar dingen waarbij jullie dachten 'wow, hier had ik nooit bij stilgestaan maar wat tof'.
Cornwall
pi_164027721
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:03 schreef CherryLips het volgende:
Goede kick, ik ga over een paar weken weer een week en zoek ook dingen buiten de stad. We gaan in ieder geval naar die Harry Potter Studios :@ En verder wilden we graag een dag naar Oxford en Canterbury, waarschijnlijk gaan we met de trein.
Zijn er verder nog gouden tips voor dingen die je écht écht écht niet mag missen in en rondom Londen? Zijn er ergens leuke festivals of andere zomerfeesten in augustus? Ik heb ook naar openluchtbiopscopen gekeken, maar dat is lastig omdat vriendin en ik een compleet andere smaak hebben.
Ik ben dus op zoek naar dingen waarbij jullie dachten 'wow, hier had ik nooit bij stilgestaan maar wat tof'.
Naar de Harry Potter play vanzelfsprekend. Op de vrijdag voorafgaande de week gaan er 40 laatste kaarten in de verkoop (online).. Wie niet waagt die niet wint..
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_164029049
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:12 schreef MCH het volgende:

[..]

Cornwall
Dat is een beetje ver voor 1 dagje ;( maar staat wel op m'n lijstje voor ooit.
Tap tap tap
pi_164029057
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:25 schreef RipCity het volgende:

[..]

Naar de Harry Potter play vanzelfsprekend. Op de vrijdag voorafgaande de week gaan er 40 laatste kaarten in de verkoop (online).. Wie niet waagt die niet wint..
Bedankt voor de tip!
Tap tap tap
pi_164029293
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:03 schreef CherryLips het volgende:
Goede kick, ik ga over een paar weken weer een week en zoek ook dingen buiten de stad. We gaan in ieder geval naar die Harry Potter Studios :@ En verder wilden we graag een dag naar Oxford en Canterbury, waarschijnlijk gaan we met de trein.
Zijn er verder nog gouden tips voor dingen die je écht écht écht niet mag missen in en rondom Londen? Zijn er ergens leuke festivals of andere zomerfeesten in augustus? Ik heb ook naar openluchtbiopscopen gekeken, maar dat is lastig omdat vriendin en ik een compleet andere smaak hebben.
Ik ben dus op zoek naar dingen waarbij jullie dachten 'wow, hier had ik nooit bij stilgestaan maar wat tof'.
Dagje met de trein naar Brighton is ook een aanrader!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_164030391
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dagje met de trein naar Brighton is ook een aanrader!
O leuk, die onthou ik :)
Zijn we er een week en dan rennen we ons zo nog een ongeluk :')
Tap tap tap
  dinsdag 26 juli 2016 @ 21:07:52 #228
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_164030960
Canterbury vond ik leuk vanwege de kathedraal maar niet veel meer dan dat. Maar de kathedraal is dan ook echt wel de moeite waard. En de treinrit er naar toe was wel leuk: het laatste eind leek wel alsof je ergens over een achterafgelegen landpaatje ging met de trein. :)

Dichterbij de stad vond ik Kew (met het prachtige park) en Hampton court erg leuk. Dat laatste ligt ook dicht bij Richmond en het gelijknamige park wat ook de moeite waard is.

Zelf wilde ik dit jaar op de dag van het referendum naar Cambridge maar vanwege het weer heb ik daar vanaf gezien. In plaats daarvan heb ik toen precies op die dag een rondleiding gehad in the houses of Parliament. Dat was echt onvergetelijk: niet alleen vanwege de pracht en geschiedenis van het gebouw maar ook vanwege de geschiedenis van die dag. ^O^
pi_164033990
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 21:07 schreef beantherio het volgende:
Canterbury vond ik leuk vanwege de kathedraal maar niet veel meer dan dat. Maar de kathedraal is dan ook echt wel de moeite waard. En de treinrit er naar toe was wel leuk: het laatste eind leek wel alsof je ergens over een achterafgelegen landpaatje ging met de trein. :)

Dichterbij de stad vond ik Kew (met het prachtige park) en Hampton court erg leuk. Dat laatste ligt ook dicht bij Richmond en het gelijknamige park wat ook de moeite waard is.

Zelf wilde ik dit jaar op de dag van het referendum naar Cambridge maar vanwege het weer heb ik daar vanaf gezien. In plaats daarvan heb ik toen precies op die dag een rondleiding gehad in the houses of Parliament. Dat was echt onvergetelijk: niet alleen vanwege de pracht en geschiedenis van het gebouw maar ook vanwege de geschiedenis van die dag. ^O^
Canterbury ben ik al twee keer eerder geweest en ik vond het juist erg leuk, met een rondvaartbootje langs al die oude gebouwen O+
Kew en Hampton Court ben ik de vorige keer geweest, maar er schijnen ook wandelgebieden te zijn waar je tussen de herten wandelt dus daar ben ik ook benieuwd naar. Al ga ik niet naar Londen om te wandelen terwijl ik op de Veluwe woon :@
Cambridge ben ik ook al geweest, vandaar dat we voor Oxford hebben gekozen :D En die rondleiding door het parlement hebben we ook al eens gedaan :D

Misschien moet ik eens een andere bestemming kiezen.
Tap tap tap
  dinsdag 26 juli 2016 @ 22:55:35 #230
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_164034868
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 22:28 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Canterbury ben ik al twee keer eerder geweest en ik vond het juist erg leuk, met een rondvaartbootje langs al die oude gebouwen O+
Kew en Hampton Court ben ik de vorige keer geweest, maar er schijnen ook wandelgebieden te zijn waar je tussen de herten wandelt dus daar ben ik ook benieuwd naar. Al ga ik niet naar Londen om te wandelen terwijl ik op de Veluwe woon :@
Cambridge ben ik ook al geweest, vandaar dat we voor Oxford hebben gekozen :D En die rondleiding door het parlement hebben we ook al eens gedaan :D

Misschien moet ik eens een andere bestemming kiezen.
Ach, er is altijd wel wat nieuws te ontdekken. Ik denk ook vaak van "ik moet eens een keer ergens anders naar toe gaan" maar Londen als totaalplaatje is heel moeilijk los te laten. Ik vind het heerlijk om een combi te maken van een beetje door de stad banjeren, wat te shoppen (dit jaar veeeel platenzaken bezocht), markten op te zoeken (waarvan er veel zijn), wat museums bezoeken (waarvan er nog veel meer zijn), lekker eten, wat theater te bezoeken, in een park gaan liggen luieren (bij mooi weer natuurlijk) en alles te doen wat me in het hoofd schiet. Dagen in Londen vullen zich zo makkelijk. Ik verveel me er nooit en dat is dan toch iedere keer weer een reden om te gaan. Het is natuurlijk ook zo lekker in de buurt en de taal is ook zo handig. Ik kan nu eigenlijk al niet meer wachten tot november. :)

Wat misschien nog kleine tips zijn: ik heb dit jaar o.a. een paar stukken langs het Regents canal gelopen wat erg leuk was (voor een indruk moet je onderstaande video's van Londonist misschien eens bekijken) en ik heb Highgate cementary bezocht (erg spooky). Op de site van Londonist zijn trouwens vaak nog wel leuke, aparte plekken en evenementen te vinden: daar haal ik nog wel eens ideeën vandaan. Succes. :)

pi_164034946
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:54 schreef CherryLips het volgende:

[..]

O leuk, die onthou ik :)
Zijn we er een week en dan rennen we ons zo nog een ongeluk :')
Is zeker leuk. The Lanes zijn geweldig om doorheen te lopen, het strand en de pier zijn natuurlijk erg beroemd en een rondleiding door The Royal Pavilion is ook erg mooi. Verder heel veel restaurantjes en barretjes en terrasjes.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_164036201
Bedankt voor jullie tips! Ik had op pinterest ook wat aparte dingen gevonden. Highgate ben ik ook geweest, vond het erg mooi. We willen rustig aan doen, was de vorige ook goed bevallen. Heerlijk liggen slapen in Kew Gardens :') Vandaar dat we nu ook een week gaan ipv vier dagen.
Tap tap tap
pi_164037553
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:03 schreef CherryLips het volgende:
Goede kick, ik ga over een paar weken weer een week en zoek ook dingen buiten de stad. We gaan in ieder geval naar die Harry Potter Studios :@ En verder wilden we graag een dag naar Oxford en Canterbury, waarschijnlijk gaan we met de trein.
Zijn er verder nog gouden tips voor dingen die je écht écht écht niet mag missen in en rondom Londen? Zijn er ergens leuke festivals of andere zomerfeesten in augustus? Ik heb ook naar openluchtbiopscopen gekeken, maar dat is lastig omdat vriendin en ik een compleet andere smaak hebben.
Ik ben dus op zoek naar dingen waarbij jullie dachten 'wow, hier had ik nooit bij stilgestaan maar wat tof'.
Ik ben zelf wel fan van de (food)markt bij Camden: http://www.camdenmarket.com/food-drink
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_164039245
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:03 schreef CherryLips het volgende:
Goede kick, ik ga over een paar weken weer een week en zoek ook dingen buiten de stad. We gaan in ieder geval naar die Harry Potter Studios :@ En verder wilden we graag een dag naar Oxford en Canterbury, waarschijnlijk gaan we met de trein.
Zijn er verder nog gouden tips voor dingen die je écht écht écht niet mag missen in en rondom Londen? Zijn er ergens leuke festivals of andere zomerfeesten in augustus? Ik heb ook naar openluchtbiopscopen gekeken, maar dat is lastig omdat vriendin en ik een compleet andere smaak hebben.
Ik ben dus op zoek naar dingen waarbij jullie dachten 'wow, hier had ik nooit bij stilgestaan maar wat tof'.
De Sky Garden is ook nog steeds gratis zie ik! Geweldig uitzicht hoog boven Londen. Wel even van tevoren online reserveren!

https://skygarden.london/plan-your-visit

Daarnaast is Borough Food Market ook een aanrader!

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_164045721
Relatief unieke dingen, eh: Kijk dan inderdaad even naar Londonist en andere blogs.

Ik zou Shitfaced Shakespeare of Secret Cinema bijvoorbeeld wel aanraden. In de zomer is Frank's Rooftop in Peckham altijd wel leuk.
pi_164061690
Een beetje een persoonlijke hobby; maar ik hou heel erg van metrostations en hun geschiedenis / architectuur. Dit vind ik een mooie route waarbij je langs hele mooie stations komt en waar je dus mooie plaatjes kan schieten:

Kilburn Park
Maida Vale - Bakerloo line, 2
Baker Street - Bakerloo line, 1
St. John's Wood - Jubilee line, 1
Southwark - Jubilee line, 1
Westminster - Jubilee line, 1
St. James's Park - Circle line, 1
Gloucester Road - Circle line, 1
Bounds Green - Piccadilly line, 4
Arnos Grove - Piccadilly line, 4
Southgate - Piccadilly line, 4
Oakwood - Piccadilly line, 5
Cockfosters - Piccadilly line, 5

Daarna zijn Gants Hill, East Finchley en Sudbury Town ook erg mooi al kon ik die niet goed in mijn route inpassen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_164061865
Bedankt voor alle tips!
Zelf vind ik begraafplaatsen erg mooi :@ Maar vriendin met wie ik ga heeft daar een hekel aan, vind er niets mooi aan, dus dat wordt nog leuk. Highgate ben ik wel eens geweest, maar er zijn er nog een paar. Misschien dat we een keertje los van elkaar een dagje de stad in gaan.
Tap tap tap
pi_164068857
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:50 schreef CherryLips het volgende:
Bedankt voor alle tips!
Zelf vind ik begraafplaatsen erg mooi :@ Maar vriendin met wie ik ga heeft daar een hekel aan, vind er niets mooi aan, dus dat wordt nog leuk. Highgate ben ik wel eens geweest, maar er zijn er nog een paar. Misschien dat we een keertje los van elkaar een dagje de stad in gaan.
Stoke Newington heeft een prachtige begraafplaats.
https://en.wikipedia.org/wiki/Abney_Park_Cemetery
pi_164158748
Vorige week heb ik een aanbod gekregen om in Londen te gaan werken, fantastisch natuurlijk! Ik ga dit aanbod waarschijnlijk accepteren, maar ik ben mij nu aan het verdiepen in wat mij allemaal te wachten staat.
Volgens mij zitten hier mensen op dit forum die in Londen wonen en die mij wellicht kunnen helpen met het e.a.

Ik ben dus op zoek naar woonruimte voor samen met mijn vriendin. Ik ga waarschijnlijk werken vlakbij Wimbledon Station, dus zou ik wel graag in die regio willen gaan wonen. Heeft er iemand tips wat betreft regio's? En wellicht een goede site om appartementen te gaan checken?

Ik moet waarschijnlijk in oktober beginnen, maar doordat ik in september op vakantie ga heb ik dan een maand geen tijd om dingen te regelen. Is de woningmarkt in Londen zo dat als ik deze maand die kant op ga om wat te bezichtigen, ik deze bijvoorbeeld kan vasthouden tot oktober? Of werkt de markt zo snel dat je er meteen in moet en anders te laat bent?

Wat moet ik nog meer regelen behalve een National Insurance Number, bankrekening en health care?

Alle andere tips zijn uiteraard hartstikke welkom! Alvast bedankt!
pi_164158880
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 17:51 schreef paulafca het volgende:
Vorige week heb ik een aanbod gekregen om in Londen te gaan werken, fantastisch natuurlijk! Ik ga dit aanbod waarschijnlijk accepteren, maar ik ben mij nu aan het verdiepen in wat mij allemaal te wachten staat.
Volgens mij zitten hier mensen op dit forum die in Londen wonen en die mij wellicht kunnen helpen met het e.a.

Ik ben dus op zoek naar woonruimte voor samen met mijn vriendin. Ik ga waarschijnlijk werken vlakbij Wimbledon Station, dus zou ik wel graag in die regio willen gaan wonen. Heeft er iemand tips wat betreft regio's? En wellicht een goede site om appartementen te gaan checken?

Ik moet waarschijnlijk in oktober beginnen, maar doordat ik in september op vakantie ga heb ik dan een maand geen tijd om dingen te regelen. Is de woningmarkt in Londen zo dat als ik deze maand die kant op ga om wat te bezichtigen, ik deze bijvoorbeeld kan vasthouden tot oktober? Of werkt de markt zo snel dat je er meteen in moet en anders te laat bent?

Wat moet ik nog meer regelen behalve een National Insurance Number, bankrekening en health care?

Alle andere tips zijn uiteraard hartstikke welkom! Alvast bedankt!
je moet hier zijn: KAA / United Kingdom #25
pi_164159150
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:45 schreef beantherio het volgende:
Of we doen even decadent.. Iets meer dan een maand geleden was ik er al (tijdens de week van het referendum) maar ik ga medio november weer. 8-) :)

Ik had het plan al langer, maar ik zocht nog een aanleiding. Toen ik zag dat de David Bowie-musical Lazarus naar Londen zou komen had ik die aanleiding. Ticket daarvan is inmiddels in the pocket.

Ik moet deze keer alleen even kijken naar een wat goedkopere optie om te gaan vliegen. Voorgaande keren steeds met KLM gegaan maar dat kan vast goedkoper.
Easyjet vanaf Schiphol of Ryanair vanaf Eindhoven zijn het goedkoopste denk ik. :)
  maandag 1 augustus 2016 @ 19:30:41 #242
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_164160984
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 18:11 schreef Operc het volgende:

[..]

Easyjet vanaf Schiphol of Ryanair vanaf Eindhoven zijn het goedkoopste denk ik. :)
Bedankt. Ik zat daar al naar te kijken maar ik vind het wel jammer dat ze niet op Heathrow vliegen omdat ik van daar wel het padje naar de stad ken (in de zin van vervoer). Welk van de andere vliegvelden rondom Londen heeft een beetje goede aansluiting op de metro?
pi_164161130
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:30 schreef beantherio het volgende:

[..]

Bedankt. Ik zat daar al naar te kijken maar ik vind het wel jammer dat ze niet op Heathrow vliegen omdat ik van daar wel het padje naar de stad ken (in de zin van vervoer). Welk van de andere vliegvelden rondom Londen heeft een beetje goede aansluiting op de metro?
Trein van Liverpool Street Station naar Gatwick was wel prima geloof ik. (Tijdje geleden dat ik die gebruikt heb.)
  maandag 1 augustus 2016 @ 19:38:00 #244
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_164161218
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:03 schreef CherryLips het volgende:
Goede kick, ik ga over een paar weken weer een week en zoek ook dingen buiten de stad. We gaan in ieder geval naar die Harry Potter Studios :@ En verder wilden we graag een dag naar Oxford en Canterbury, waarschijnlijk gaan we met de trein.
Zijn er verder nog gouden tips voor dingen die je écht écht écht niet mag missen in en rondom Londen? Zijn er ergens leuke festivals of andere zomerfeesten in augustus? Ik heb ook naar openluchtbiopscopen gekeken, maar dat is lastig omdat vriendin en ik een compleet andere smaak hebben.
Ik ben dus op zoek naar dingen waarbij jullie dachten 'wow, hier had ik nooit bij stilgestaan maar wat tof'.
Ben je trouwens al eens in Stratford-upon-Avon geweest? Ik overweeg daar dit najaar, als ik er weer ben, een dag voor uit te trekken. Uiteraard vanwege de Shakespeare-connectie. :)
  maandag 1 augustus 2016 @ 19:41:12 #245
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_164161310
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:35 schreef Operc het volgende:

[..]

Trein van Liverpool Street Station naar Gatwick was wel prima geloof ik. (Tijdje geleden dat ik die gebruikt heb.)
Bedankt. Ik ga het eens onderzoeken. :)
pi_164161605
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:30 schreef beantherio het volgende:

[..]

Bedankt. Ik zat daar al naar te kijken maar ik vind het wel jammer dat ze niet op Heathrow vliegen omdat ik van daar wel het padje naar de stad ken (in de zin van vervoer). Welk van de andere vliegvelden rondom Londen heeft een beetje goede aansluiting op de metro?
vanaf stansted de stansted express (trein) naar het cetrum is echt ideaal, en zeker als je het 3 maanden van tevoren boekt is het niet duur :) ben je icm ryanair vaak nog steeds zeer goedkoop uit (hoewel t wel n beetje uitmaakt waarvandaan je in NL komt om naar ehv te gaan)
pi_164161648
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 17:57 schreef computergirl het volgende:

[..]

je moet hier zijn: KAA / United Kingdom #25
Ah, top! Thanks!
pi_164161688
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:38 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ben je trouwens al eens in Stratford-upon-Avon geweest? Ik overweeg daar dit najaar, als ik er weer ben, een dag voor uit te trekken. Uiteraard vanwege de Shakespeare-connectie. :)
Ben ik eventjes geweest :D Is erg gezellig en ook de kerstwinkel was erg leuk midden in de zomer. Dat je tussen de kerstmuziek wespen staat te meppen. Geboortehuis van Shakespeare, straattheater, erg leuk.
Tap tap tap
  maandag 1 augustus 2016 @ 19:57:52 #249
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164161745
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:30 schreef beantherio het volgende:

[..]

Bedankt. Ik zat daar al naar te kijken maar ik vind het wel jammer dat ze niet op Heathrow vliegen omdat ik van daar wel het padje naar de stad ken (in de zin van vervoer). Welk van de andere vliegvelden rondom Londen heeft een beetje goede aansluiting op de metro?
London City is DLR dus met Oyster.
London Gatwick kan ook met Oyster, maar soms zijn vooruit geboekte treinkaartjes goedkoper.

Waar je in London heen wil is belangrijk. Van Heathrow naar Tower Hill Gateway met de underground duurt langer dan je vlucht naar London.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_164161750
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:30 schreef beantherio het volgende:

[..]

Bedankt. Ik zat daar al naar te kijken maar ik vind het wel jammer dat ze niet op Heathrow vliegen omdat ik van daar wel het padje naar de stad ken (in de zin van vervoer). Welk van de andere vliegvelden rondom Londen heeft een beetje goede aansluiting op de metro?
Allemaal geloof ik wel. Vaak kun je met de trein (Southend, Stansted) en anders wel met de bus. Easybus kost bijvoorbeeld niet zoveel als je bepaalde tijden boekt.
Ik vlieg deze keer op City, word opgehaald door familie. De luxe O+
Tap tap tap
  maandag 1 augustus 2016 @ 22:16:33 #251
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_164166173
quote:
99s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:57 schreef XL het volgende:

[..]

London City is DLR dus met Oyster.
London Gatwick kan ook met Oyster, maar soms zijn vooruit geboekte treinkaartjes goedkoper.

Waar je in London heen wil is belangrijk. Van Heathrow naar Tower Hill Gateway met de underground duurt langer dan je vlucht naar London.
Klopt. Maar ik zit zelf meestal in een hotel aan Russell Square en dan is het toch wel erg makkelijk om vanaf het vliegveld zonder overstap en enkel een kort eindje lopen bij je hotel te kunnen komen.

Iedereen bedankt voor de tips!
pi_164167028
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 22:16 schreef beantherio het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik zit zelf meestal in een hotel aan Russell Square en dan is het toch wel erg makkelijk om vanaf het vliegveld zonder overstap en enkel een kort eindje lopen bij je hotel te kunnen komen.

Iedereen bedankt voor de tips!
En download de Citymapper app :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 3 augustus 2016 @ 10:24:25 #253
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164194276
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 22:16 schreef beantherio het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik zit zelf meestal in een hotel aan Russell Square en dan is het toch wel erg makkelijk om vanaf het vliegveld zonder overstap en enkel een kort eindje lopen bij je hotel te kunnen komen.

Iedereen bedankt voor de tips!
Dan kun je de Eurostar overwegen. Direct naar Pancras en vanaf daar kun je lopen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 3 augustus 2016 @ 10:39:47 #254
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_164194497
quote:
99s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 10:24 schreef XL het volgende:

[..]

Dan kun je de Eurostar overwegen. Direct naar Pancras en vanaf daar kun je lopen.
Heb ik aan gedacht en zelfs al onderzocht (idd vanwege de nabijheid van St. Pancras). Maar de prijs daarvan viel me vies tegen: toen ik het eerder dit jaar bekeek ging een retourtje al heel erg in de richting van dubbel de prijs van een vliegticket. Heel jammer want qua reistijd zou het voor mij "deur tot deur" zelfs iets sneller zijn geweest dan vliegen.

edit: hmm.. Net nog eens opnieuw gekeken en ik zie nu veel lagere prijzen. Misschien dat dit toch nog het overwegen waard is.

edit 2: ik zie toch wel erg veel "overstaps" gedurende de reis. Voor mijn keuze zou dat voor de heenreis 4x zijn (Rotterdam, Antwerpen en 2x in Brussel). Daarmee valt het voordeel van een uitstap dichtbij het hotel toch wel een beetje weg.

[ Bericht 9% gewijzigd door beantherio op 03-08-2016 11:55:03 ]
pi_164197066
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 10:39 schreef beantherio het volgende:

[..]

Heb ik aan gedacht en zelfs al onderzocht (idd vanwege de nabijheid van St. Pancras). Maar de prijs daarvan viel me vies tegen: toen ik het eerder dit jaar bekeek ging een retourtje al heel erg in de richting van dubbel de prijs van een vliegticket. Heel jammer want qua reistijd zou het voor mij "deur tot deur" zelfs iets sneller zijn geweest dan vliegen.

edit: hmm.. Net nog eens opnieuw gekeken en ik zie nu veel lagere prijzen. Misschien dat dit toch nog het overwegen waard is.

edit 2: ik zie toch wel erg veel "overstaps" gedurende de reis. Voor mijn keuze zou dat voor de heenreis 4x zijn (Rotterdam, Antwerpen en 2x in Brussel). Daarmee valt het voordeel van een uitstap dichtbij het hotel toch wel een beetje weg.
je stapt maar 1x over in Brussel..En normaal ook niet in Antwerpen.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 3 augustus 2016 @ 12:54:30 #256
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164197311
Precies, je moet een trein naar Brussel-Zuid en dan in 1x verder.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:16:37 #257
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_164197801
Bij alle varianten die ik zie zie ik toch steeds minstens 2 overstappen. Prijs lijkt trouwens wel een variabele te zijn daarbij: bij de duurdere varianten heb je minder overstappen.

Nou, ik ga er binnenkort nog wel eens nader naar kijken.
pi_164199912
Volgende week een dagje naar London. Weer eens met het vliegtuig. gelukkig via London City Airport. Wat een heerlijk vliegveld is dat toch. Ben benieuwd of ik eens geen regen heb in London.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 16:41:24 #259
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164202750
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:16 schreef beantherio het volgende:
Bij alle varianten die ik zie zie ik toch steeds minstens 2 overstappen. Prijs lijkt trouwens wel een variabele te zijn daarbij: bij de duurdere varianten heb je minder overstappen.

Nou, ik ga er binnenkort nog wel eens nader naar kijken.
Je moet altijd in Brussel overstappen, maar je route naar Brussel is vrij.
Van de website van Eurostar:

quote:
Handig om te weten

Dit ticket omvat een reis vanaf elk station in Nederland naar Brussel-Zuid met gelijk welke binnenlandse trein van NS of NMBS (Thalys-treinen uitgezonderd dus), plus de rechtstreekse reis met Eurostar van Brussel naar Londen/Ebbsfleet/Ashford.
Je reis vanuit Elk Nederlands Station mag aanvangen tot 24 uur voor het vertrek van je Eurostar-trein van Brussel naar Engeland.
De reistijd op je ticket geldt alleen voor het traject Brussel - Londen/Ebbsfleet/Ashford.
Het ticket is geldig voor het hele traject van Elk Nederlands Station naar Londen/Ebbsfleet/Ashford.
Zorg voor voldoende tijd voor de aansluiting met de Eurostar-trein in Brussel.
In Brussel moet je inchecken voor de Eurostar-trein naar Engeland, voorzie voor de zekerheid minstens 45 minuten tussen de aankomst van je trein in Brussel-Zuid en het vertrek van de Eurostar-trein.
De internationale intercity (Amsterdam, Den Haag HS, Rotterdam, Roosendaal, Antwerpen, Brussel) is voor mid/west zuid/west Nederland ideaal voor dit. Als hij nog steeds zo rijd, ik woon daar niet meer.

Vanuit hier kan ik vrij eenvoudig via Maastricht direct naar Brussel

Volgens mij is bij Eurostar ongeveer 3 maanden van tevoren de ideale tijd. Volgens mij heb je retours voor 120 euro en dat is een goede prijs. Ik zou inderdaad wel naar een gunstig station rijden (zelf of taxi). Dat is voor de meeste mensen in Nederland aantrekkelijker dan naar Schiphol.

Je kunt vliegtickets goedkoper krijgen, met name naar de Stansteds enzo van deze wereld. Tegen de tijd dat je bij Russell Square bent heb je je koffer over heel wat drempeltjes getild en ben je serieus wat extra tijd en geld kwijt. Dan zijn de Nederlandse NS stations een droom :D

Niet voor iedereen en niet altijd, maar die Eurostar is echt niet zo slecht. Het bedrijf waarvoor ik werk is verhuisd naar omgeving Pancras (vanuit Bermondey) en ik vloog altijd naar London City, dat is sindskort de eurostar. Met mijn boekingsgedrag (last minute en 1st class) is het wel duurder dan vliegen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_164203460
Ik heb laatst ook nog naar de Eurostar gekeken, maar heb toch voor het vliegtuig gekozen omdat het op dat moment niet goedkoper was dan met de KLM naar City, je ruim op tijd in Brussel moet zijn en ik het treinverkeer in Nederland niet vertrouw op zaterdag :D Ik was laatst een dag naar Antwerpen en dat was een drama, op elk traject wel onderhoud of springers of seinstoringen.
Maargoed, het loopt deze week ook niet helemaal soepel naar Schiphol (en op de luchthaven zelf) dus dat maakt nu ook niet meer uit :D
Tap tap tap
  Moderator woensdag 3 augustus 2016 @ 20:36:13 #261
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164207594
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 14:50 schreef NikeyAjax het volgende:
Volgende week een dagje naar London. Weer eens met het vliegtuig. gelukkig via London City Airport. Wat een heerlijk vliegveld is dat toch. Ben benieuwd of ik eens geen regen heb in London.
Ik ben bang dat je dan pech hebt gehad, het regent in Londen minder vaak dan in Nederland ;) zelf bijna nooit regen gehad, alleen toen ik er woonde een paar keer maar zelfs dat was op 1 hand te tellen :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 3 augustus 2016 @ 22:36:33 #262
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164212133
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je dan pech hebt gehad, het regent in Londen minder vaak dan in Nederland ;) zelf bijna nooit regen gehad, alleen toen ik er woonde een paar keer maar zelfs dat was op 1 hand te tellen :D
Het regent gemiddeld (meer dan 1mm) op 29% van alle dagen in London. Dus gemiddeld gezien heb je 2x per week regen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_164248608
Lekker in Londen nu!
Be brave. Be kind.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 19:58:44 #264
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_164250377
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 18:16 schreef Esje-lief het volgende:
Lekker in Londen nu!
Geniet er van!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_164273800
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 19:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Geniet er van!
Dank je wellllll!
Be brave. Be kind.
  maandag 19 september 2016 @ 22:15:07 #266
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_165439764
Mijn trip voor november inmiddels geboekt! Toch maar weer met het vliegtuig en toch maar weer via Heathrow, alhoewel deze keer via BA i.p.v. KLM. Scheelt toch minstens 60 euro.

Trouwens nog even gekeken naar tickets voor het toneelstuk No man's land met in de hoofdrollen sir Ian McKellen and Patrick Stewart. Het idee van een goed toneelstuk met zulke acteurs (Gandalf en Jean-Luc Picard!) klonk geweldig totdat ik de prijzen van kaarten zag: als je niet wordt uitgeloot voor een goedkope ticket (van 20 pond) betaal je daar minstens 195 pond voor. :o ;(
pi_165441070
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2016 22:15 schreef beantherio het volgende:
Mijn trip voor november inmiddels geboekt! Toch maar weer met het vliegtuig en toch maar weer via Heathrow, alhoewel deze keer via BA i.p.v. KLM. Scheelt toch minstens 60 euro.

Trouwens nog even gekeken naar tickets voor het toneelstuk No man's land met in de hoofdrollen sir Ian McKellen and Patrick Stewart. Het idee van een goed toneelstuk met zulke acteurs (Gandalf en Jean-Luc Picard!) klonk geweldig totdat ik de prijzen van kaarten zag: als je niet wordt uitgeloot voor een goedkope ticket (van 20 pond) betaal je daar minstens 195 pond voor. :o ;(
Moet je beter kijken want is nonsens. Duurste (premium) zijn max 150 (vaak 125) en overige zijn o.a. 55 pond etc.

Daarnaast zijn day seats redelijk gemakkelijk te verkrijgen als je beetje moeite ervoor wil doen en vroeg opstaat om in de rij gaat staan. Daarnaast kan je ook nog aan online lottery meedoen. Maar zoals gezegd: als je er echt heen wil lukt je dat. Zelfs voor Harry Potter (sold out tot December 2017) kan je om 6 uur in de rij gaan staan en als t om 10 uur opent heb je dan 98% kans om een ticket te krijgen voor de dag zelf. Altijd wel 10-20 returns/productie tickets available.

https://tickets.delfontma(...)rofile=IN5&Promo=O89
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 21 september 2016 @ 13:55:48 #268
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_165470471
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:50 schreef RipCity het volgende:

[..]

Moet je beter kijken want is nonsens. Duurste (premium) zijn max 150 (vaak 125) en overige zijn o.a. 55 pond etc.

Daarnaast zijn day seats redelijk gemakkelijk te verkrijgen als je beetje moeite ervoor wil doen en vroeg opstaat om in de rij gaat staan. Daarnaast kan je ook nog aan online lottery meedoen. Maar zoals gezegd: als je er echt heen wil lukt je dat. Zelfs voor Harry Potter (sold out tot December 2017) kan je om 6 uur in de rij gaan staan en als t om 10 uur opent heb je dan 98% kans om een ticket te krijgen voor de dag zelf. Altijd wel 10-20 returns/productie tickets available.

https://tickets.delfontma(...)rofile=IN5&Promo=O89
De officiële site liet voor de door mij gewenste tijd die prijs zien, maar ik zie onder jouw linkje inderdaad al wat goedkopere prijzen. Ik ga me er nog eens in verdiepen. Bedankt.
pi_165583568
Pas weer terug van een paar dagen Londen. Tweede keer Londen dit jaar.

Concrete aanleiding was het concert van Björk in de Royal Albert Hall, plus de Björk-expositie in Somerset House. Echter ook genoeg tijd voor diverse andere dingen. Bijvoorbeeld het Serpentine-paviljoen van dit jaar, Natural History Museum, V&A Museum, stukje London Design Festival, de nieuwbouw van Tate Modern en een streetart tour door Brick Lane en omgeving. Verder nog ruzie gemaakt met de koninklijke familie van Saudi Arabië, hamburgers gegeten bij Byron en her en der geslenterd. :)

Goed concept trouwens, al die gratis musea. Zo'n Natural History Museum interesseert me inhoudelijk niet zoveel, maar ik vind het gebouw wel tof. Toch leuk als je daar dan gratis even doorheen kunt rausen. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2016 19:47:22 ]
  maandag 26 september 2016 @ 21:52:12 #270
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_165587921
Klinkt als een leuke trip k_man. ^O^

Ik ga ook voor de tweede keer dit jaar. O.b.v. aantal verblijfsdagen is het nu mijn 2e woonplaats. :+

Wel een dure 2e woonplaats trouwens. :@
pi_165588057
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2016 19:43 schreef k_man het volgende:

Goed concept trouwens, al die gratis musea. Zo'n Natural History Museum interesseert me inhoudelijk niet zoveel, maar ik vind het gebouw wel tof. Toch leuk als je daar dan gratis even doorheen kunt rausen. ^O^
dat vind ik ook tof, dan kan je even kwartiertje rondkijken en even piesen :+
pi_165588138
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat vind ik ook tof, dan kan je even kwartiertje rondkijken en even piesen :+
Dat had ik de laatste keer bij het british museum bedacht toen het regende :')
Ik was alleen niet de enige met dat idee.
Tap tap tap
pi_165608831
Grappig dat niemand aanhaakt op de Arabieren. Of denken jullie 'oh ja, ruzie maken met Saudi's, dat doen wij ook altijd in Londen'? :P
pi_165609322
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:10 schreef k_man het volgende:
Grappig dat niemand aanhaakt op de Arabieren. Of denken jullie 'oh ja, ruzie maken met Saudi's, dat doen wij ook altijd in Londen'? :P
:')
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:29:44 #275
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165609498
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:10 schreef k_man het volgende:
Grappig dat niemand aanhaakt op de Arabieren. Of denken jullie 'oh ja, ruzie maken met Saudi's, dat doen wij ook altijd in Londen'? :P
als je t echt graag wil vertellen dan kan dat vanaf hier :
pi_165610136
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:10 schreef k_man het volgende:
Grappig dat niemand aanhaakt op de Arabieren. Of denken jullie 'oh ja, ruzie maken met Saudi's, dat doen wij ook altijd in Londen'? :P
ik niet, maar ze gedragen zich nogal hufterig met hun enorme auto's geloof ik dus vond het niet zo schokkend :P
  dinsdag 27 september 2016 @ 21:46:34 #277
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_165612820
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:24 schreef MCH het volgende:

[..]

:')
Ik ben nu wel nieuwsgierig dus vertel ! :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_165615922
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik niet, maar ze gedragen zich nogal hufterig met hun enorme auto's geloof ik dus vond het niet zo schokkend :P
Ach ja, schokkend is het ook niet. Het was gewoon raar.

Ik liep langs Harrods terug naar mijn hotel iets verderop. Het was daar nogal een komen en gaan van hele dure auto's. Er kwam ook een grote, erg opvallende Bentley aan - deels knalpaars, deels glimmend zilver. Dus ik nam een paar foto's. Niet als enige, maar kennelijk was ik toevallig degene die 'betrapt' werd. Er kwam in ieder geval een heel boze dame aangestormd. Did you take a picture? Give me that! Delete it now!

Ze probeerde dus m'n camera af te pakken en toen dat niet lukte eiste ze dat ik de foto zou verwijderen. Ik heb gezegd dat we gewoon op straat staan en dat ik foto's mag maken waarvan ik maar wil. Zij beweerde dat het niet mag dus ik heb aangegeven dat ze dan de politie maar moest bellen. Dat ging ze nog doen ook. Ik hoorde haar zeggen 'somebody took a picture of our car ... yes, parked on the street'. Toen ben ik maar weer verder gewandeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2016 23:23:06 ]
pi_165616041
Ik vergeet nog de Engelsman die er naast stond. Zij tegen mij: 'you can't take pictures!' Hij: 'you shouldn't drive a car like that then'. Lekker droog. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2016 23:22:53 ]
  woensdag 28 september 2016 @ 06:26:14 #280
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165618066
Ik was niet geinteresseerd, maar nu ik het gelezen heb wil ik de foto zien.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165619235
quote:
99s.gif Op woensdag 28 september 2016 06:26 schreef XL het volgende:
Ik was niet geinteresseerd, maar nu ik het gelezen heb wil ik de foto zien.
Die lelijke "kijk naar mij" auto's ken ik inmiddels wel, ik ben haast nieuwsgieriger naar wat voor vaag wijf er dan uit kwam.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_165619816
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:27 schreef LintuxCx het volgende:
Die lelijke "kijk naar mij" auto's ken ik inmiddels wel, ik ben haast nieuwsgieriger naar wat voor vaag wijf er dan uit kwam.
Dat vind ik ook raar. Het was echt zo'n auto die schreeuwt "HALLO, HALLO, ZIEN JULLIE MIJ WEL?! HALLO! HIER BEN IK!!!" :P Moet iedereen lekker zelf weten natuurlijk, maar als je zo'n extreem opvallende auto neemt moet je niet boos worden als je opvalt.
  woensdag 28 september 2016 @ 10:50:37 #283
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_165620350
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat vind ik ook raar. Het was echt zo'n auto die schreeuwt "HALLO, HALLO, ZIEN JULLIE MIJ WEL?! HALLO! HIER BEN IK!!!" :P Moet iedereen lekker zelf weten natuurlijk, maar als je zo'n extreem opvallende auto neemt moet je niet boos worden als je opvalt.
Je hebt gelijk, en dan ook nog extra aandacht trekken door te gaan roepen dat je er geen foto van mag maken..... dom mens.... :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 28 september 2016 @ 10:51:20 #284
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165620357
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat vind ik ook raar. Het was echt zo'n auto die schreeuwt "HALLO, HALLO, ZIEN JULLIE MIJ WEL?! HALLO! HIER BEN IK!!!" :P Moet iedereen lekker zelf weten natuurlijk, maar als je zo'n extreem opvallende auto neemt moet je niet boos worden als je opvalt.
Oooh, nummer 94. Dat is lagere royalty! ;)

Wat een bijzonder vreemd nummerbord.
pi_165620405
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:51 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oooh, nummer 94. Dat is lagere royalty! ;)

Wat een bijzonder vreemd nummerbord.
Ja, het zijn mensen van de koninklijke familie, maar ik begreep dat die uit zo'n 15.000 personen bestaat. Dus op zich zegt het niet zoveel dat je een royal bent. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2016 10:54:19 ]
  woensdag 28 september 2016 @ 10:55:09 #286
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165620426
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, het zijn mensen van de koninklijke familie, maar ik begreep dat die uit zo'n 15.000 personen bestaat. Dus op zich zegt het niet zoveel dat je een royal bent. :)
Ja klopt. Het geeft wel enige status, maar niet de status die je er in een Europees land aan zou kunnen verbinden, zeg maar.
pi_165620492
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat vind ik ook raar. Het was echt zo'n auto die schreeuwt "HALLO, HALLO, ZIEN JULLIE MIJ WEL?! HALLO! HIER BEN IK!!!" :P Moet iedereen lekker zelf weten natuurlijk, maar als je zo'n extreem opvallende auto neemt moet je niet boos worden als je opvalt.
Damn wat een lelijke kleur.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_165620524
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Damn wat een lelijke kleur.
Rare opmerking met jouw usernaam... :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2016 11:03:03 ]
pi_165620977
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:01 schreef k_man het volgende:

[..]

Rare opmerking met jouw usernaam... :D
Ja kun je nagaan als zelfs ik al zie dat het geen zicht is.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 28 september 2016 @ 18:57:08 #290
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_165629977
Het jezelf te kijk zetten maar eigenlijk niet gezien worden is iets wat vaker voorkomt in Londen. Rondom Tate Modern is er op dat gebied ook sprake van een kleine "rel": http://hyperallergic.com/(...)reaten-legal-action/

Tja, een glazen appartement kopen midden in een drukke stad als Londen terwijl er naast je een al eerder aangekondigde uitbereiding van een van de grootste trekpleisters van de stad wordt gebouwd is misschien niet zo heel handig. :)
pi_165631244
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:57 schreef beantherio het volgende:
Het jezelf te kijk zetten maar eigenlijk niet gezien worden is iets wat vaker voorkomt in Londen. Rondom Tate Modern is er op dat gebied ook sprake van een kleine "rel": http://hyperallergic.com/(...)reaten-legal-action/

Tja, een glazen appartement kopen midden in een drukke stad als Londen terwijl er naast je een al eerder aangekondigde uitbereiding van een van de grootste trekpleisters van de stad wordt gebouwd is misschien niet zo heel handig. :)
Ah, daar was ik vrijdag. De bordjes over de privacy van de buren vielen me toen al op. Ik vroeg me af wat je daar in de praktijk nou mee moet. Alleen de andere kant op kijken?

Het verbaast me trouwens dat het koopappartementen zijn. Je kijkt inderdaad zo naar binnen en het viel me op dat ik overal dezelfde vloer en dezelfde keuken zag.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2016 19:53:28 ]
pi_165631492
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Ah, daar was ik vrijdag. De bordjes over de privacy van de buren vielen me toen al op. Ik vroeg me af wat je daar in de praktijk nou mee moet. Alleen de andere kant op kijken?

Het verbaast me trouwens dat het koopappartementen zijn. Je kijkt inderdaad zo naar binnen en het viel me op dat ik overal dezelfde vloer en dezelfde keuken zag.
ik heb ergens gelezen dat het de bedoeling was geweest dat er ondoorzichtig glas in zou komen
pi_165631633
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik heb ergens gelezen dat het de bedoeling was geweest dat er ondoorzichtig glas in zou komen
In die appartementen bedoel je? Ja, dat staat in het artikel genoemd als één van de mogelijke oplossingen.
  woensdag 28 september 2016 @ 20:05:11 #294
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_165631654
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik heb ergens gelezen dat het de bedoeling was geweest dat er ondoorzichtig glas in zou komen
Ik las ergens dat de ontwerpers dat juist niet wilden. Maar zoiets moet het op termijn wel worden, want men kan niet van het Tate verwachten dat ze het observatiedek gaan sluiten.
pi_165632354
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:05 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik las ergens dat de ontwerpers dat juist niet wilden. Maar zoiets moet het op termijn wel worden, want men kan niet van het Tate verwachten dat ze het observatiedek gaan sluiten.
Dat is ook geen gezicht. Het zou dan gaan om folie die eenzijdig spiegelt - dus bewoners kunnen wel naar buiten kijken, maar andersom spiegelt het. Dat gaat bovendien weer heel andere problemen opleveren met buren, vanwege irritante reflecties van de zon.
pi_165632777
First world problems. :')
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:41:28 #297
370890 mabo11
Bracht VIESDIK op tv
pi_165757031
Wij gaan met oud op nieuw weer naar Londen, vorig jaar hadden we dit feest een klein beetje onderschat zodat we vuurwerk via de vitrines moesten kijken (geen kaartjes gekocht) en we wilde hierna een pub in maar daar moest je ook overal tickets voor hebben. Ik weet dat het vroeg is maar op internet kan ik alleen kneiterdure all in gala's vinden. Heeft er iemand goede tips voor ons om oud en nieuw te vieren?
VIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016
pi_165767473
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 20:41 schreef mabo11 het volgende:
Wij gaan met oud op nieuw weer naar Londen, vorig jaar hadden we dit feest een klein beetje onderschat zodat we vuurwerk via de vitrines moesten kijken (geen kaartjes gekocht) en we wilde hierna een pub in maar daar moest je ook overal tickets voor hebben. Ik weet dat het vroeg is maar op internet kan ik alleen kneiterdure all in gala's vinden. Heeft er iemand goede tips voor ons om oud en nieuw te vieren?
Uitgaan in Londen op die avond is het gewoon niet waard. Het is overal druk, duur, je gaat lang in de rij moeten staan en het is gewoon iedere keer een teleurstelling. De meeste Londenaren vieren het thuis of gaan gewoon bij vrienden langs om die reden. Als je van clubs houd is dat wel een mogelijkheid.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 18:11:49 #299
370890 mabo11
Bracht VIESDIK op tv
pi_165773477
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 12:11 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Uitgaan in Londen op die avond is het gewoon niet waard. Het is overal druk, duur, je gaat lang in de rij moeten staan en het is gewoon iedere keer een teleurstelling. De meeste Londenaren vieren het thuis of gaan gewoon bij vrienden langs om die reden. Als je van clubs houd is dat wel een mogelijkheid.
Ja idd hier kwamen we vorig jaar ook achter toen we geen tickets hadden voor pubs. Uiteindelijk toch via een achteringang binnen gesneakt en daar was het best gezellig. Dit jaar wilde we dus tickets halen, maar weet de naam van de pub niet meer en ik dacht miss heeft iemand een idee.
VIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016
pi_165775344
Sorry, dat ik
pi_165775351
twee keer posts maar ik wilde een leuke tt maken. :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')