Bron: RTL Nieuwsquote:Bouwkranen storten op huizen Alphen aan den Rijn, meerdere gewonden
Twee bouwkranen en een brugdeel bij de Julianabrug in Alphen aan den Rijn zijn omgevallen op huizen waar mensen wonen. Er zijn meerdere gewonden.
Meer volgt.
Tip, zonder geluid kijken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Filmpje:
http://www.mobypicture.com/user/Royoooo/view/18349869
Oe, dat is heavy.
Dat geschreeuwquote:Op maandag 3 augustus 2015 16:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Filmpje:
Oe, dat is heavy.
Word er nou tegen dat wijf geschreeuwd 'Rustig!'quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:30 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat geschreeuwIemand had haar direct uit moeten schakelen.
Tja, wie weet heeft ze familie/bekenden in die huizen daar.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:30 schreef ems. het volgende:
[..]
Is er al een Poolse kraanmachinist aan het kruis genageld hier op FOK!?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:30 schreef hottentot het volgende:
Is toch ongelofelijk dat dit kan, welke kluns heeft deze spoedklus berekend?
kon dat brugdeel niet haar kant op vallen? Man man manquote:Op maandag 3 augustus 2015 16:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Filmpje:
Oe, dat is heavy.
Bron dat het een Pool was?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is er al een Poolse kraanmachinist aan het kruis genageld hier op FOK!?
Aan het gegil zou je denken dat dat brugdeel op haar voet vielquote:Op maandag 3 augustus 2015 16:33 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
kon dat brugdeel niet haar kant op vallen? Man man man
Die had inderdaad beter onder die kraan kunnen liggen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:30 schreef ems. het volgende:
[..]
Ze zal wel lange tenen hebben. Haar man? roept ook rustig...die vrouw krijgt tikken vanavond van zijn hijskraanquote:Op maandag 3 augustus 2015 16:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Aan het gegil zou je denken dat dat brugdeel op haar voet viel
Grip3 ondertussen, ambulances uit de naburige regio Haaglanden ook die kant opquote:Op maandag 3 augustus 2015 16:35 schreef Frutsel het volgende:
#Grip2 inmiddels, Lifeliners 1 + 2 ook die kant op
zie post 2quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:38 schreef Ryan3 het volgende:
filmpje:
http://i.mobypicture.com/user/Royoooo/view/18349869
heftig.
Spuit 11. Post #2.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:39 schreef Rectum het volgende:
Er schijnen ook beelden van de val te zijn:
http://i.mobypicture.com/user/Royoooo/view/18349869
Ja meldt de NOS ookquote:Op maandag 3 augustus 2015 16:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zeker 20 gewonden lees ik op Twitter
Die brug staat al 6 maanden in de renovatiestand, was eerst sprake van 2 weken likkie verfquote:Op maandag 3 augustus 2015 16:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar die bruggen daar tussen Alphen en Gouda... Boskoop schip tegenaan gevaren, Waddinxveen idem en nu dit weer.
http://www.mourik.com/nie(...)en-aan-den-rijn.htmlquote:Op maandag 3 augustus 2015 16:42 schreef kurk_droog het volgende:
Welke aannemer is daar aan het bouwen?
Mag je blij zijn als je op de camping in Spanje zit.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:43 schreef Sapstengel het volgende:
Gaat ook gewoon recht door dat huis heen
Lekker dan als je daar woont.
Nee, tuurlijk niet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:44 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Zou het soms sarcastisch bedoelt zijn?
Zo zie je maar, aannames zijn de mother of all fuck ups.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:41 schreef Perrin het volgende:
Aannemer lijkt Mourik te zijn:
http://www.mourik.com/nie(...)en-aan-den-rijn.html
1 kraan is niet geel, mourik is normaal geelquote:Op maandag 3 augustus 2015 16:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
http://www.mourik.com/nie(...)en-aan-den-rijn.html
Me too.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:47 schreef Enchanter het volgende:
Ziet er uit alsof daar winkels onder die woningen zitten , vrees het ergste
quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zo zie je maar, aannemers zijn de mother of all fuck ups.
Alsof er mensen openlijk voor uit durven te komen dat ze in Alphen a/d Rijn wonenquote:
Winkels? hopelijk is iedereen op vakantiequote:
De mobieltjesbrigadequote:
quote:De straat ziet er uit als een rampgebied, zo vertelt onze verslaggeefster ter plaatse. De brug stond klaar om op haar plek gehesen te worden. De kettingen zaten vast. Maar toen gebeurde er iets waardoor de brug, met de twee kranen, naar beneden stortte.
De ravage is enorm. Een aantal huizen en een winkel in tweedehands spullen zijn verwoest. De twee kranen liggen over de woningen van de Hooftstraat heen.
De politie heeft het gebied afgezet. In heel Alphen zijn sirenes te horen. Twee traumahelikopter zijn onderweg naar de rampplek. Omstanders staan gillend met handen voor hun mond toe te kijken.
Er zijn minstens 20 gewonden gevallen.
http://www.leidschdagblad(...)in-Alphen?lref=vptop
RTL meldt al meer dan 20 gewonden, vrees van wel ...quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hopelijk ligt daar niemand onder.
https://www.google.nl/map(...)7:0xfcec3ba3907e15b8quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:47 schreef Enchanter het volgende:
Ziet er uit alsof daar winkels onder die woningen zitten , vrees het ergste
En een uniek selfie maken?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja ik zou d r gewoon ff onderdoor lopen ofzo...
naar boven gekeken? Naar de vogels of zo?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik erger me ook aan dat gegil, maar wie weet heeft het nog iemand ertoe gebracht om naar boven te kijken wat er aan de hand was.
Als je gegil hoort kijk je toch even om je heen. Dan kan het soms best goed uitpakken dat sommige wijven hysterisch beginnen te gillen als ze iets zien gebeuren.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:49 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
naar boven gekeken? Naar de vogels of zo?
Wel een beetje overdreven met 20 gewonden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:52 schreef Scorpie het volgende:
Rampenplan in werking gesteld in omliggende ziekenhuizen.
Maar daar is geen terras te zien.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
https://www.google.nl/map(...)7:0xfcec3ba3907e15b8
Hier kijk je nu de straat in waar het is gebeurt. Witte huis is het huis wat instort.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
https://www.google.nl/map(...)7:0xfcec3ba3907e15b8
Hier kijk je nu de straat in waar het is gebeurt. Witte huis is het huis wat instort.
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656quote:
Ach ze roepen maar wat, niemand weet precies.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:52 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Wel een beetje overdreven met 20 gewonden.
Zullen er dan wel wat meer zijn..
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:53 schreef Adolecens het volgende:
Dit is de winkel op deze foto: Used Products
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
[ afbeelding ]
Doet u mij maar een gebruikte bouwkraan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:54 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Openingstijden: Vandaag geopend · 13:00–18:00
Dat witte knutsel/kunst-winkeltje ernaast is ook weg..quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:53 schreef Adolecens het volgende:
Dit is de winkel op deze foto: Used Products
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
[ afbeelding ]
Normale procedure met zoveel gewonden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:52 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
GRIP 1 Bronbestrijding. Incident van beperkte afmetingen. Afstemming tussen de verschillende disciplines nodig.quote:
quote:Op RTL Z is een extra live-uitzending over de omgevallen bouwkranen.
Regionale inzet met bijstand van andere regio's.quote:
Dat kunnen ze toch niet over het hoofd hebben gezien?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:56 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Gewoon niet goed berekend op het gewicht man. Je ziet die boot meteen hellen.
Woow, kant en klaar voor de Onderzoeksraad voor de Veiligheid. Daar hebben ze wat aanquote:
Foute berekening? Geen idee. Ik zie in ieder geval geen kabels breken ofzo.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat kunnen ze toch niet over het hoofd hebben gezien?
rustig muziekje op de achtergrond, stuk beter aan te gluren dit. Of een windvlaag die het deel voorbij het kanteling brengt of een fout bij de machinisten / bevestigingquote:Op maandag 3 augustus 2015 16:55 schreef Yasmin23 het volgende:
Op de nos filmpje vanuit andere hoek
http://nos.nl/artikel/205(...)hen-20-gewonden.html
Daar is ook rekenwerk aan vooraf gegaan mag ik hopen? Lijkt me niet dat men aannames gaan doen wanneer er duizenden tonnen in de lucht hangen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Goede berekening, foute aannames over de stabiliteit van die pontons lijkt me.
Met een paar grote snijbranders aan stukken snijden en dan weghalen? Geen idee.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:01 schreef Frutsel het volgende:
Hoe krijg je die kranen en zooi straks weg... moeten andere kranen voor komen? D'r is al bijna geen plaats
Wachten tot het vloed wordtquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:01 schreef Frutsel het volgende:
Hoe krijg je die kranen en zooi straks weg... moeten andere kranen voor komen? D'r is al bijna geen plaats
quote:'Daar moeten doden zijn, dat kan niet anders'
"Het is een ongeluk, het is een drama", dat zegt een ooggetuige in Alphen aan de Rijn tegen RTL Nieuws. "Drie kranen hijzen daar een brugdek op zijn plek. De kranen zijn omgevallen op huizen waar mensen wonen.
"Ik heb het zien gebeuren, ik zie de kranen nog omvallen in slowmotion. Daar moeten doden zijn gevallen, dat kan niet anders", zegt een andere omwonende. "De kranen zijn omgevallen in de richting van de restaurantjes bij de Hooftstraat."
Die zitten beneden bij dit soort kranen, maar zullen het wel niet naar hun zin hebben gehad.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Die machinist ook helemaal naar beneden geflikkerd in zijn cabine...
het zijn geen torenkranenquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Dit is geen kraan met een cabine bovenin.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:01 schreef Yasmin23 het volgende:
lijkt er op dat hij uit de kraan wordt geslingerdquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is geen kraan met een cabine bovenin.
grote kans dat ze op afstand de zooi stonden te bedienen trouwens.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:02 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Die zitten beneden bij dit soort kranen, maar zullen het wel niet naar hun zin hebben gehad.
Ik hoorde haar hier in Utrecht nog.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:03 schreef CherryLips het volgende:
Jezus zelfs in dat HD-filmpje hoor je dat mens gillen.
Die mannen vooraan het ponton, zo rond 1:00..quote:
Veel kijkers ivm het spectaculaire karakter van het transport.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:04 schreef CherryLips het volgende:
Wat zijn er veel beelden van trouwens
Ja lijkt mij dat mensen dit sowieso al stonden te filmen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:04 schreef CherryLips het volgende:
Zo'n brugdeel vervangen trekt wel wat bekijks natuurlijk. Zeker op zo'n mooie dag.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:04 schreef CherryLips het volgende:
maar het probleem ligt bij het dek waar het misgaat, niet bij de pontons. Je hoort ze al schreeuwen dat ze de controle verliezen over het dek.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:02 schreef Rewimo het volgende:
Die pontons kapseizen en drijven weg, daardoor gaat die eerste kraan om. En de tweede doordat het brugdek erop neerstort
moet je dan als een idioot gaan schreeuwen of rondjes gaan rennen? Jezus mens, doe normaal joh.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:06 schreef motorbloempje het volgende:
Het lijkt alsof het die mensen op dat dak links in het filmpje echt geen zier boeitZo stil blijven ze staan
Een nieuwe vuurwerkramp / monstertruck incident.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:08 schreef Mani89 het volgende:
Nou hier kan je een commissie vol met oud kamerleden weer een heel tijdje mee zoet houden.
Zeg ik dat? Ik vind het alleen vreemd dat ze niet even een moment de camera naar beneden halen zo van 'wtfquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:07 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
moet je dan als een idioot gaan schreeuwen of rondjes gaan rennen? Jezus mens, doe normaal joh.
Ligt er aan hoe ernstig de gewonden er aan toe zijn. Elk ziekenhuis kan met de normale bezetting maar een zéér beperkt aantal ernstig gewonden tegelijk opnemen. Bij 10+ ernstig gewonden tegelijk heb je binnen de regio al een aardig probleem.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:52 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Waar is dat filmpje?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:08 schreef BlauweTijger het volgende:
Die vrouw die aan het eind van dat HD filmpje ook onderaan in beeld uit haar huis komt rennen..Halve straat van der gebombardeerd.
gvd das snel..quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:10 schreef Infection het volgende:
Hier nog dronebeelden van na het ongeluk:
En ook daar hoor je dat hysterische mens nogquote:
Ja, lekker optiefen met dat ding.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:10 schreef Infection het volgende:
Die zal wel denken.... hooooly fuckkkk filmen filmen filmen. Ik zou denk van schrik vergeten die drone te besturen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat ding vloog al rond, zag net ook al ergens beelden van voor het ongeluk.
Is het niet gewoon het nieuwe luchtalarm?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En ook daar hoor je dat hysterische mens nog
Op NPO1 idd, maar die beelden waren HDquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat ding vloog al rond, zag net ook al ergens beelden van voor het ongeluk.
Goddamn, welkom in 2015quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:10 schreef Infection het volgende:
Stempel lijkt ook niet best te zitten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:56 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Gewoon niet goed berekend op het gewicht man. Je ziet die boot meteen hellen.
Gvd wat een jankwijf. Valt toch de andere kant op.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Filmpje:
Oe, dat is heavy.
kijk nou eens naar het filmpje en Let op het brugdeel hoe die ineens overzwenkt..dat kan geen kraan houden. Het gaat daar mis.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Stempel lijkt ook niet best te zitten.
Het schijnt ook haar huis te zijn waar het op viel... Dus kan me de reactie wel voorstellen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:13 schreef BlauweTijger het volgende:
Iedereen zeiken op dat mens dat schreeuwt terwijl straks blijkt dat der halve familie erin zit.
Ja, snap ik ook niet zo.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:13 schreef BlauweTijger het volgende:
Iedereen zeiken op dat mens dat schreeuwt terwijl straks blijkt dat der halve familie in zo'n huis zit.
Je ziet op 1 minuut ofzo de machinist van de ene kraan eruit rennen, die had het al door. De ander bleef wel zittenquote:
Welkom op Fokquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:13 schreef BlauweTijger het volgende:
Iedereen zeiken op dat mens dat schreeuwt terwijl straks blijkt dat der halve familie in zo'n huis zit.
hoe lang dat geraas van pijn ook doorgaat, man alsof de twintowers weer instorten...quote:
Nou nou nouquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:15 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
hoe lang dat geraas van pijn ook doorgaat, man alsof de twintowers weer instorten...
Ik gok een windvlaag. En ok echt ingenieur hoef je er niet voor te zijn om te zien dat die kranen veel te groot zijn en een zware windvangende last. Op zo'n klein instabiel ponton.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:13 schreef Pap89 het volgende:
Daar wij met ons werk ook in die branche zitten, heftig.
Gaat zeer veel aan vooraf, voordat zo'n klus wordt uitgevoerd, veel rekenwerk + grote marges.
Wat de reden dan is voor zoiets?
Misschien door het ponton?
Het kan aan mij liggen, maar ik zie niemand vertrekkenquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je ziet op 1 minuut ofzo de machinist van de ene kraan eruit rennen, die had het al door. De ander bleef wel zitten
+ dat stuk brug een grote windvanger.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:16 schreef kree het volgende:
[..]
Ik gok een windvlaag. En ok echt ingenieur hoef je er niet voor te zijn om te zien dat die kranen veel te groot zijn en een zware windvangende last. Op zo'n klein instabiel ponton.
Dit. Bij al die filmpjes in de reacties allemaal zeiken over haar gekrijs...quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:13 schreef BlauweTijger het volgende:
die kranen vangen de wind niet man. Het gaat echt alleen om dat brugdeel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:16 schreef kree het volgende:
[..]
Ik gok een windvlaag. En ok echt ingenieur hoef je er niet voor te zijn om te zien dat die kranen veel te groot zijn en een zware windvangende last. Op zo'n klein instabiel ponton.
Tering dat is echt wel een heftig filmpje om de één of andere reden. Hart klopt wel ff in m'n keel als je al die paniek ziet. Mijn godquote:
Wat is het trouwens stil als de boel eenmaal is omgevallenquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:17 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Tering dat is echt wel een heftig filmpje om de één of andere reden. Hart klopt wel ff in m'n keel als je al die paniek ziet. Mijn god![]()
Voor zover ik het kon zien stonden die kranen allebei aan de zijkant van het ponton, met zo'n gewicht begint dat te hellen en heb je natuurlijk totaal geen controle meer over de lading. Dat begint te zwaaien, gewicht komt op plaatsen waar het niet berekend was en dan stort de hele handel in.
Ze leken dus het brugdeel vanaf de kade op het ponton te tillen terwijl de kranen er al op stonden. Vervolgens wilden ze het naar de brug varen en op z'n plek hijsen. Maar dat brugdeel had natuurlijk gewoon vanaf de kant op het ponton moeten worden gehezen. Dat ze het vanaf het water doen komt enorm over als een tijd/kosten besparing waar je U tegen zegt. En tja... dan krijg je dit.
Is het in die branche niet gebruikelijk om de huizen rondom zo een project/klus te ontruimen voor de tijd van die klus?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:13 schreef Pap89 het volgende:
Daar wij met ons werk ook in die branche zitten, heftig.
Gaat zeer veel aan vooraf, voordat zo'n klus wordt uitgevoerd, veel rekenwerk + grote marges.
Wat de reden dan is voor zoiets?
Misschien door het ponton?
Verticaal gefilmd.quote:
het begint pas te hellen nadat het brugdeel de verkeerde kant opgaat, ervoor zie ik niets gebeuren met die pontonsquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:17 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Tering dat is echt wel een heftig filmpje om de één of andere reden. Hart klopt wel ff in m'n keel als je al die paniek ziet. Mijn god![]()
Voor zover ik het kon zien stonden die kranen allebei aan de zijkant van het ponton, met zo'n gewicht begint dat te hellen en heb je natuurlijk totaal geen controle meer over de lading. Dat begint te zwaaien, gewicht komt op plaatsen waar het niet berekend was en dan stort de hele handel in.
Ze leken dus het brugdeel vanaf de kade op het ponton te tillen terwijl de kranen er al op stonden. Vervolgens wilden ze het naar de brug varen en op z'n plek hijsen. Maar dat brugdeel had natuurlijk gewoon vanaf de kant op het ponton moeten worden gehezen. Dat ze het vanaf het water doen komt enorm over als een tijd/kosten besparing waar je U tegen zegt. En tja... dan krijg je dit.
Waarom niet zo vaak gebeurt er zo iets niet in NLquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:18 schreef Childofthe90s het volgende:
Heftig voor de direct betrokkenen, maar of hier nu een extra journaal voor nodig is?
Dat was het ook naar de vuurwerkramp in enschede mensen zijn dan in shock.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wat is het trouwens stil als de boel eenmaal is omgevallen
Bizar, wel filmen, maar niks geen hulpverlening..quote:
Veel spectaculaire beelden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:18 schreef Childofthe90s het volgende:
Heftig voor de direct betrokkenen, maar of hier nu een extra journaal voor nodig is?
Jij bent bang dat Sesamstraat in het geding komt?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:18 schreef Childofthe90s het volgende:
Argh, het 'kraakt' ook nog zo lekker doorquote:
Ja daar gaan mijn kijkcijfersquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij bent bang dat Sesamstraat in het geding komt?
quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:20 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja daar gaan mijn kijkcijfers
Janneke141[/url] het volgende:[/b]quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:19 schreef [quote]
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/2239607/2/25#154870292]maandag 3 augustus 2015 16:42 schreef Janneke141 het volgende:
"Mwah, dah giet wel Joop!"
Als bij iedere hijsklus alles ontruimd moet worden, dan staat half Nederland stilquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is het in die branche niet gebruikelijk om de huizen rondom zo een project/klus te ontruimen voor de tijd van die klus?
Ik bedoel je moet altijd rekening houden met het ergste lijkt me en dus de huizen in een straal van zo groot als de kranen hoog zijn ontruimen. Toch? Is dat geen standard practice bij zo een zaken?
quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:20 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja daar gaan mijn kijkcijfers
Dus er is een kans dat die huizen zijn ontruimd?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:21 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Als bij iedere hijsklus alles ontruimd moet worden, dan staat half Nederland stil
Wordt wel (als het goed is) rekening mee gehouden, waar een kraan eventueel neer zou kunnen komen.
Zeg jij maar niksquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:20 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Janneke141[/url] het volgende:[/b]
Mooi stuurluitopic weer zeg.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:19 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Bizar, wel filmen, maar niks geen hulpverlening..
Nee, maar een extra uitzending past meer bij een 'ongoing crisis' zoals een terroristische aanslag of een ramp met veel slachtoffers. Neemt nogmaals niet weg dat dit vreselijk is voor de slachtoffers.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij bent bang dat Sesamstraat in het geding komt?
Als de boel nog bezig is met instorten lijkt me dat niet zo verstandig.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:22 schreef kurk_droog het volgende:
Iedereen filmen maar zouden die mensen niet moeten kijken voor slachtoffers misschien
Altijd eerst voor je eigen veiligheid zorgen als omstanderquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:22 schreef kurk_droog het volgende:
Iedereen filmen maar zouden die mensen niet moeten kijken voor slachtoffers misschien
Wat wil je dat die mensen gaan doen? Er zijn urban search and rescue teams aanwezig, die dat toch iéts beter kunnen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:22 schreef kurk_droog het volgende:
ik zie niets instorten meer. Alleen maar mensen die filmen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:22 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Als de boel nog bezig is met instorten lijkt me dat niet zo verstandig.
EHBO les 1.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:23 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Altijd eerst voor je eigen veiligheid zorgen als omstander
Het is dan ook wrsch te gevaarlijk om jezelf daar tussen te gaan begeven. Regel 1 van EHBO --> breng jezelf en andere mensen niet óók in gevaar, zéker als je niet weet waar je mee te maen hebt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:19 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Bizar, wel filmen, maar niks geen hulpverlening..
Vind het ook wel bij een ramp van deze omvang passen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:22 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nee, maar een extra uitzending past meer bij een 'ongoing crisis' zoals een terroristische aanslag of een ramp met veel slachtoffers. Neemt nogmaals niet weg dat dit vreselijk is voor de slachtoffers.
Elk filmpje dat binnen is gekomen herhalen ze nu.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:24 schreef TigerXtrm het volgende:
NOS herhaalt ook steeds dat schreeuw filmpje![]()
als ik daar was had ik het wel geweten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het is dan ook wrsch te gevaarlijk om jezelf daar tussen te gaan begeven. Regel 1 van EHBO --> breng jezelf en andere mensen niet óók in gevaar, zéker als je niet weet waar je mee te maen hebt.
Er zijn veel slachtoffers.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:22 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nee, maar een extra uitzending past meer bij een 'ongoing crisis' zoals een terroristische aanslag of een ramp met veel slachtoffers. Neemt nogmaals niet weg dat dit vreselijk is voor de slachtoffers.
Dat gaat echt door merg en been...quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:24 schreef TigerXtrm het volgende:
Als je kijkt hoeveel mensen er aan de andere kant op straat en op de huizen lopen dan lijkt me niet dat de boel ontruimd is....quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is het in die branche niet gebruikelijk om de huizen rondom zo een project/klus te ontruimen voor de tijd van die klus?
Ik bedoel je moet altijd rekening houden met het ergste lijkt me en dus de huizen in een straal van zo groot als de kranen hoog zijn ontruimen. Toch? Is dat geen standard practice bij zo een zaken?
Als je een selfie-filmpje zou maken had je ff je moment of fame kunnen pakkenquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:24 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Elk filmpje dat binnen is gekomen herhalen ze nu.
Ik nu ookquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:25 schreef Blistering het volgende:
Dat schreeuw filmpjeIk moet gelijk denken aan die geiten filmpjes op Dumpert.
Ik lach nietquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:25 schreef Blistering het volgende:
haha super leuk man. tief nu maar weer op.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:25 schreef Blistering het volgende:
Internetheldjequote:Op maandag 3 augustus 2015 17:25 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
als ik daar was had ik het wel geweten.
Absoluut niet. Dat moet je professionele hulpverleners laten doen die weten wat ze doen. Voor je het weet stort de boel nog verder in.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:22 schreef kurk_droog het volgende:
Ja, bij nader inzien heb je ook wel gelijk. Zeker als er mogelijk doden zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vind het ook wel bij een ramp van deze omvang passen.
Die man ook echt. Rustig rustig.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:24 schreef TigerXtrm het volgende:
Nouja het lijkt me dat het hier duidelijk was waar een kraan eventueel neer zou kunnen komen. En dus ook kwam. Imo hadden al die huizen/winkels gewoon ontruimd moeten zijn/worden voordat je met zo een grote last en zware kranen aan de slag gaat.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:21 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Als bij iedere hijsklus alles ontruimd moet worden, dan staat half Nederland stil
Wordt wel (als het goed is) rekening mee gehouden, waar een kraan eventueel neer zou kunnen komen.
De naam ook al gewoon genoemd op NOS Journaal. Doe uit dat licht.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:27 schreef BlauweTijger het volgende:
Ook levensgroot die sponsor op die hijskraan.![]()
Achteraf is het altijd makkelijk praten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja het lijkt me dat het hier duidelijk was waar een kraan eventueel neer zou kunnen komen. En dus ook kwam. Imo hadden al die huizen/winkels gewoon ontruimd moeten zijn/worden voordat je met zo een grote last en zware kranen aan de slag gaat.
Zal wel weer een hoop heisa over komen. Lekker voor de gewonden (of nabestaanden mochten er doden zijn gevallen), elkaar de schuld toeschuiven, ik zie het alweer gebeuren.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:13 schreef BlauweTijger het volgende:
Dit. Ligt iemand open en bloot op de straat in de problemen te wezen, helpen, afzetten, 112 bellen, gerust stellen, mensen op afstand houden, dat soort zaken. Tuurlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:26 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Internetheldje![]()
Ik ben ook groot voorstander van hulpverlening en haat omstanders die blijven kijken, maar hier kunnen amateurs bijzonder weinig toevoegen.
Inderdaad, misschien enkel proberen de weg een beetje vrij te maken voor hulpdiensten (auto weghalen ofzo).quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:28 schreef CherryLips het volgende:
In dit soort situaties zou ik ook maken dat ik wegkwam (tenzij er familie oid bij betrokken was), ik kan toch niet helpen.
Ditquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:29 schreef TigerXtrm het volgende:
Maar goed... straks moeten er dus weer kranen aan te pas komen om die bende op te ruimen. Ik zou even een dagje iets anders gaan doen als ik er naast woonde
Ik had waarschijnlijk met telefoon bij het raam gestaan. Je verwacht toch dat er vakmensen aan het werk zijn...quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:30 schreef Zelfscanner het volgende:
Maar eerlijk, als ik daar woonde was ik sws mn huis uit geweest. 2 kranen + een brug op een drijvend vlot. Tja...
Ik had denk ik gewoon staan kijken vanaf het balkon.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:30 schreef Zelfscanner het volgende:
Maar eerlijk, als ik daar woonde was ik sws mn huis uit geweest. 2 kranen + een brug op een drijvend vlot. Tja...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |