abonnement Unibet Coolblue
pi_154855888
Welkom bij alweer het vierde deel van mijn topic waarin ik de bouw van mn garage bij houd.

Link naar deel 1: K&W / Makrolon's bouw van garage
Link naar deel 2: K&W / Makrolon's bouw van garage deel 2!
Link naar deel 2: K&W / Makrolon's bouw van garage deel 3 alweer!

Goed, even een kort overzichtje.

Ongeveer een half jaar geleden begonnen met de bouw van mijn garage, Het word een garage van 9 bij 5 volledig geisoleerd met een smeerput.

Vooraanzicht huis:


In het verlengde vd oprit net achter het huis komt dan de garage *D

Plek vd garage en begonnen met t gat:



Graven:


Laatste loodjes:


Bekisting, isolatie, en wapening vloer put af:


Beton er in:


Muren metselen:


Bijna af:


Roosters er op:


Bekisting klaar, bezig met isolatie leggen:


Bewapening er in, bijna stortklaar:


POMPEN:




klaar:


Binnenmuur lijmen:


Lijmen tot de balklaag klaar, balken er op:


Zeiltje er op, wachten tot de winter voorbij is ;(


Winter duurde niet zo gek lang..

Spant er op:


2e spant er op:




En dat is dus hoe het er nu bij staat.

Ondertussen al een stukje verder, update ik later!
pi_154856036
Laatste update uit t vorige topic:

quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:22 schreef Makrolon het volgende:
Zo, weer mooi wat kunnen doen!

De bedrading voor de buitenlampen gelegd:





Het worden zulk soort lampjes:

[

En dan aan iedere kant van elk raamkozijn 1. 3 dus in totaal.

En toen nog wat gemetseld!




  Moderator zondag 2 augustus 2015 @ 23:40:07 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154856159
Wanneer was die BBQ? :+

Oja, ziet er allemaal weer strak uit _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_154856482
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:40 schreef derLudolf het volgende:
Wanneer was die BBQ? :+

Oja, ziet er allemaal weer strak uit _O_
Heeft hij al geregeld, heb je die enorme barbecue in het midden van de garage niet gezien?

Of was dat de smeerput? :+

quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:30 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ja, was wel vrij warm hoor. :+

Sla hem even opnieuw op, ik heb nog wat toegevoegd. Was iets redelijk belangrijks vergeten. (beton :+ )

Dan zal ik nu even een nieuw topic maken :9
Ach, kom je snel genoeg achter als je dat punt vergeten bent toch? :P
En dat vlinderen, beter laten doen of kan je dat ook prima zelf? Moet vrij snel na het storten gebeuren van wat ik lees.

3 van de foto's in je OP zie ik trouwens niet, kan dat kloppen?
pi_154856598
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:51 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Heeft hij al geregeld, heb je die enorme barbecue in het midden van de garage niet gezien?

Of was dat de smeerput? :+

[..]

Ach, kom je snel genoeg achter als je dat punt vergeten bent toch? :P
En dat vlinderen, beter laten doen of kan je dat ook prima zelf? Moet vrij snel na het storten gebeuren van wat ik lees.

3 van de foto's in je OP zie ik trouwens niet, kan dat kloppen?
Haha, die is al vaker voorbij gekomen. Conclusie was dat dat niet zo best voor je is met die gegalvaniseerde roosters :+

Ik denk dat t wel zelf zou kunnen, maar, je hebt één kans, verneuk je het, heb jij een lelijke vloer en moet je gaan kloten met egaline enzo. Ik heb t laten doen iig, Het hele storten heb ik uitbesteed, zag er toch wel tegenop dat er een grote betonwagen zou staan, een enorme betonpomp, 2 mannen erbij die zsm weer weg wouden, en ik die dan met vrienden dat storten voor het eerst moest gaan doen. :+

Kan kloppen, zal er eens naar kijken...

quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:40 schreef derLudolf het volgende:
Wanneer was die BBQ? :+

Oja, ziet er allemaal weer strak uit _O_
Ik denk begin oktober. :)

Thanks!
  maandag 3 augustus 2015 @ 17:55:20 #6
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_154872247
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:55 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Haha, die is al vaker voorbij gekomen. Conclusie was dat dat niet zo best voor je is met die gegalvaniseerde roosters :+

Ik denk dat t wel zelf zou kunnen, maar, je hebt één kans, verneuk je het, heb jij een lelijke vloer en moet je gaan kloten met egaline enzo. Ik heb t laten doen iig, Het hele storten heb ik uitbesteed, zag er toch wel tegenop dat er een grote betonwagen zou staan, een enorme betonpomp, 2 mannen erbij die zsm weer weg wouden, en ik die dan met vrienden dat storten voor het eerst moest gaan doen. :+

Wel leuk om te lezen dit, intussen ben je gewoon complete muren aan het metselen en dan zie in het begin op tegen beton sjouwen met een paar kameraden :P

Ziet er zoals iedereen al zegt erg goed uit, kijk al vanaf het begin mee en iedere update is mooi om te zien, leerzaam zelfs! ^O^

Keep it up, mate! :Y
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_154881229
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:55 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Wel leuk om te lezen dit, intussen ben je gewoon complete muren aan het metselen en dan zie in het begin op tegen beton sjouwen met een paar kameraden :P

Ziet er zoals iedereen al zegt erg goed uit, kijk al vanaf het begin mee en iedere update is mooi om te zien, leerzaam zelfs! ^O^

Keep it up, mate! :Y
Haha ja, maar met die.muren enzo kan ik lekker op mn gemakje zelf rommelen. Dan staan er geen mensen op me te wachten. Dat is voor mij het grote verschil. ;)
Maar soms denk ik wel eens, wat ben ik aan t doen, zon groot bouwwerk 'even' maken. :p maar tot nu toe gaat t allemaal nog goed.

Thanks! Leuk om te lezen dat je al vanaf t begin mee leest.
pi_154881313
Komt er ook nog een lift naar de 1e verdieping in? 8-)

OT.
Ik vind het nog steeds een gaaf project, en ik zie graag de vorderingen ^O^
pi_154884941
quote:
99s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:47 schreef Juup© het volgende:
Komt er ook nog een lift naar de 1e verdieping in? 8-)

OT.
Ik vind het nog steeds een gaaf project, en ik zie graag de vorderingen ^O^
Een hoge springschans in de tuin om zo de crosser door het raam de verdieping op te knallen. :7
pi_154890683
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 00:37 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Een hoge springschans in de tuin om zo de crosser door het raam de verdieping op te knallen. :7
T raampje is 1m40 hoog, dat word hoofdpijn. :+
pi_154891228
Goed bezig man! Ziet er goed uit ^O^
diseased rhinoceros pizzle
pi_154909141
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:44 schreef Flylib het volgende:
Goed bezig man! Ziet er goed uit ^O^
Thanks!
pi_154909692
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:19 schreef Makrolon het volgende:

[..]

T raampje is 1m40 hoog, dat word hoofdpijn. :+
Beetje bukken kan prima toch?
pi_154912453
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:15 schreef Puala het volgende:

[..]

Beetje bukken kan prima toch?
Iets minder spectaculair maar ik denk dat ik mn motor gewoon beneden zet. :+
  woensdag 5 augustus 2015 @ 07:33:59 #15
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_154918741
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 23:16 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Iets minder spectaculair maar ik denk dat ik mn motor gewoon beneden zet. :+
En hoe krijg je hem dan weer uit de put?
pi_154918920
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 07:33 schreef Barrah het volgende:

[..]

En hoe krijg je hem dan weer uit de put?
ik zeg wat lieve woordjes tegen m ;)
pi_155155920
Zo! Van t weekeind niets aan de garage gedaan.. Maar gister weer een beetje vooruitgang gemaakt!

Voorbij de ramen/deur!



Hoeklijnen dr in gelegd:



Boven de deur zover opgetrokken dat de rollaag er in kan (wou de rollaag er in maken, maar mn specie was op, en om nou de molen aan te slingeren om een klein beetje specie te maken... Die molen is overigens bijna kapot, af en toe staat de trommel gewoon stil terwijl de motor nog draait. Ik hoop dat ie t nog eeeeeven vol houd. :9

Goed, boven de deur dus:


De kat heeft ook nog geholpen t zaagsel van de isolatieplaten op te ruimen...

(katten schijnen het goed te doen in klus topics)

Toen kwam mn moeder nog met een oude vlag aan van vroeger, toen ik nog hutten bouwde. :') die er maar even ingehangen





Dat was m weer! Ik heb volgende week woensdag er bij vrij genomen (ben dinsdags altijd al vrij) en hoop dan dat ik deze muur, en daarmee al het metselwerk (EINDELIJK) helemaal af heb *O* *O* *O*
pi_155165268
Dat is nog eens andere koek dan je gemiddelde boomhut. :7

Rij regelmatig voor mijn werk in de omgeving van Apeldoorn, zal eens opletten of ik ergens een gele vlag zie wapperen. :P
pi_155166201
Blijf dit een mooi project vinden! Lekker degelijk gebouwd. Benieuwd naar de verdere vorderingen.

[ Bericht 19% gewijzigd door tux87 op 13-08-2015 00:30:53 ]
pi_155244419
Het word een beetje saai, maar ik ben weer een stukje verder met metselen. :9 Nog 1 zon update en dan gaan we met t dak beginnen!! *O* ^O^

Rollaag 1


Rollaag 2

(raam open, beetje ventileren)

Rollaag 3


Ik begin er eindelijk handigheid in te krijgen in die rollagen. Jammer dat dit de laatste was :+

Verder nog een paar laagjes er op gezet, nu nog 8 lagen tot de bovenkant!




En nog even een fototje van de kleine chaos in mijn tuin. :+



[ Bericht 0% gewijzigd door Makrolon op 15-08-2015 19:47:49 ]
pi_155244682
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:48 schreef Tom_ het volgende:
Dat is nog eens andere koek dan je gemiddelde boomhut. :7

Rij regelmatig voor mijn werk in de omgeving van Apeldoorn, zal eens opletten of ik ergens een gele vlag zie wapperen. :P
Haha, als je over de jachtlaan komt en je kijkt goed tussen de huizen door kan je de garage zien, anders is ie niet te zien vanaf de grotere wegen. :P

quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 00:18 schreef tux87 het volgende:
Blijf dit een mooi project vinden! Lekker degelijk gebouwd. Benieuwd naar de verdere vorderingen.
Thanks! :7
pi_155244701
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:35 schreef Makrolon het volgende:
Het word een beetje saai, maar ik ben weer een stukje verder met metselen. :9 Nog 1 zon update en dan gaan we met t dak beginnen!! *O* ^O^

Rollaag 1
[ afbeelding ]

Rollaag 2
[ afbeelding ]
(raam open, beetje ventileren)

Rollaag 3
[ afbeelding ]

Ik begin er eindelijk handigheid in te krijgen in die rollagen. Jammer dat dit de laatste was :+

Verder nog een paar laagjes er op gezet, nu nog 8 lagen tot de bovenkant!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En nog even een fototje van de kleine chaos in mijn tuin. :+

[ afbeelding ]
_O_
pi_155245208
Mooi man!
pi_155253501
Nice!

Die kat :D altijd fijn als ze een handje mee willen helpen. Deed de mijne ook tijdens klusjes en zo :)
diseased rhinoceros pizzle
  zondag 16 augustus 2015 @ 08:11:09 #25
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155257784
Nog acht lagen, je begint al af te tellen ;) Ziet er goed uit kerel, kan niets anders er van maken.

_O_
pi_155258384
Thanks :D

Haha, tellen hoeveel lagen ik nog moet doe ik al effe hoor. :')
pi_155369020
Na me 2 dagen, gister en zondag, te hebben opgewonden over het vreselijke kutweer wat we hier af en toe hebben, heb ik vandaag veel kunnen doen.

HET IS AF!!!!!!! het metselwerk dan. Eindelijk, wat ben ik er klaar mee, dat metselen. :')











Nu het dak! ;D

Daar heb ik 2 vraagjes over aan de ervaringsdeskundigen

Onder de nokvorsten, moet ik daar nog iets speciaals doen qua hout ofzo? Of liggen die nokvorsten gewoon op de normale pannen?

Enne, ik pas een dampopen folie toe op het dak, nu staat er dat t beter is die vrij van het dakbeschot te leggen. Dat zou dus betekenen als opbouw: osb - tengels - folie - tengels - panlatten. Kost me extra tengels en het dak word ook een stukje hoger... Zou dat nodig zijn? Of zal ik de folie gewoon direct op de osb leggen? ik heb getest en hij gaat dan niet lekken oid.
pi_155369252
Weet niet waar je dat vandaan hebt maar ik leg het gewoon op het dakbeschot en maak het vast met de tengels.
pi_155369280
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 00:19 schreef DarkE het volgende:
Weet niet waar je dat vandaan hebt maar ik leg het gewoon op het dakbeschot en maak het vast met de tengels.
Staat op het papiertje wat bij die folie zit... en heb t al meer gelezen op internet. Maar ik denk dat ik t ook gewoon vlak op t dakbeschot ga gooien
pi_155371931
Hard gewerkt man, super!!
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 20 augustus 2015 @ 06:42:44 #31
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155371956
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 00:10 schreef Makrolon het volgende:
Na me 2 dagen, gister en zondag, te hebben opgewonden over het vreselijke kutweer wat we hier af en toe hebben, heb ik vandaag veel kunnen doen.

HET IS AF!!!!!!! het metselwerk dan. Eindelijk, wat ben ik er klaar mee, dat metselen. :')

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu het dak! ;D

Daar heb ik 2 vraagjes over aan de ervaringsdeskundigen

Onder de nokvorsten, moet ik daar nog iets speciaals doen qua hout ofzo? Of liggen die nokvorsten gewoon op de normale pannen?

Enne, ik pas een dampopen folie toe op het dak, nu staat er dat t beter is die vrij van het dakbeschot te leggen. Dat zou dus betekenen als opbouw: osb - tengels - folie - tengels - panlatten. Kost me extra tengels en het dak word ook een stukje hoger... Zou dat nodig zijn? Of zal ik de folie gewoon direct op de osb leggen? ik heb getest en hij gaat dan niet lekken oid.
Netjes! En wat een fijn gevoel hè, eindelijk het metselwerk klaar ;)

Onder de nokvorsten nog ruitersteunen en een ruiter plaatsen. Dat draagt je nokvorst.

Qua folie...gewoon direct op het dakbeschot onder de tengels.
pi_155371985
Wauw _O_
  Moderator donderdag 20 augustus 2015 @ 06:58:02 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155372005
Mooi man! Heb je al het metselwerk nu zelf gedaan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155372197
Jeroentje.
pi_155373577
Strak man! Dat doe ik je niet na.
pi_155373682
Ik zou de vorsten ook zeker vastleggen. Hetzij in specie of met haken. Een andere optie is een ruiterrol. Da's een soort epdm achtig spul wat tot op je pannen aansluit. Het is gegarandeerd dicht ook met stuifsneeuw en slagregens.
pi_155374243
Puik werk ^O^

Onder jouw nokpannen: zoals hierboven aangegeven. Eerst een ruiter (dat mogen ook gewoon een 3 tal pannelaten boven elkaar zijn of een balk (dan heb je in dit geval nog ruiterdragers nodig)).

Dan een ondervorst:

En dan de nokpannen. Ik nagel die vast met schroefnagels met zo'n rubberen ring

of met een lange schroef. Er bestaan klemmen zoals hierboven die de volgende nokpan vasthouden. Dat heb ik niet gedaan, maar mijn nokpannen liggen veel stormen later nog steeds goed.

De richting van de nokpannen kies je adhv de meestvoorkomende windrichting in jouw buurt. (even kijken naar de daken van de buren dus)


Edit:
Wat betreft onderdakfolie; waarom wil je eerst OSB leggen, het lijkt me toch dat die platen gaan doorbuigen op zo'n gordingenafstand? Is dat om dan direct als binnenafwerking te dienen oid?
Ik zou bij jouw dak gewoon klassiek eerst kepers, dan folie, dan stoflatten in dezelfde richting en dan pannelatten dwars erop. (Die laatste 2 zijn sowieso wel nodig als je een geventileerd pannendak wil hebben)

Hieronder zitten dan de kepers die op jouw gordingen liggen.

[ Bericht 15% gewijzigd door BBach op 20-08-2015 10:11:53 ]
pi_155374854
wauw _O_
pi_155393897
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 00:10 schreef Makrolon het volgende:
Na me 2 dagen, gister en zondag, te hebben opgewonden over het vreselijke kutweer wat we hier af en toe hebben, heb ik vandaag veel kunnen doen.

HET IS AF!!!!!!! het metselwerk dan. Eindelijk, wat ben ik er klaar mee, dat metselen. :')

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu het dak! ;D

Daar heb ik 2 vraagjes over aan de ervaringsdeskundigen

Onder de nokvorsten, moet ik daar nog iets speciaals doen qua hout ofzo? Of liggen die nokvorsten gewoon op de normale pannen?

Enne, ik pas een dampopen folie toe op het dak, nu staat er dat t beter is die vrij van het dakbeschot te leggen. Dat zou dus betekenen als opbouw: osb - tengels - folie - tengels - panlatten. Kost me extra tengels en het dak word ook een stukje hoger... Zou dat nodig zijn? Of zal ik de folie gewoon direct op de osb leggen? ik heb getest en hij gaat dan niet lekken oid.
Nais, ziet er goed uit! Voelt wel beter dat je het mooi zelf hebt afgemaakt, toch? ^O^

En die trommel heeft het dus toch wel gered tot het eind? :+
pi_155394345
Puik werk ! ^O^
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  donderdag 20 augustus 2015 @ 23:53:27 #42
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_155395503
Ik ken het geweldige gevoel, weer een mijlpaal bereikt. ^O^ Op naar de volgende *)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_155401386
Misschien stomme vraag, maar wordt het dak niet geïsoleerd (met van die kant en klare platen)? Dan heb je die OSB platen toch helemaal niet nodig...
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:20:42 #44
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155401747
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 10:00 schreef Captor het volgende:
Misschien stomme vraag, maar wordt het dak niet geïsoleerd (met van die kant en klare platen)? Dan heb je die OSB platen toch helemaal niet nodig...
Daar heeft hij een kraan voor nodig, dus ik verwacht dat hij onder de kap gaat isoleren.
Geïsoleerd wordt hij sowieso.
pi_155402832
Wow, bedankt voor de complimenten allemaal! :D :D

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:05 schreef BBach het volgende:
Puik werk ^O^

Onder jouw nokpannen: zoals hierboven aangegeven. Eerst een ruiter (dat mogen ook gewoon een 3 tal pannelaten boven elkaar zijn of een balk (dan heb je in dit geval nog ruiterdragers nodig)).
[ afbeelding ]
Dan een ondervorst:
[ afbeelding ]
En dan de nokpannen. Ik nagel die vast met schroefnagels met zo'n rubberen ring
[ afbeelding ]
of met een lange schroef. Er bestaan klemmen zoals hierboven die de volgende nokpan vasthouden. Dat heb ik niet gedaan, maar mijn nokpannen liggen veel stormen later nog steeds goed.

De richting van de nokpannen kies je adhv de meestvoorkomende windrichting in jouw buurt. (even kijken naar de daken van de buren dus)
[ afbeelding ]

Edit:
Wat betreft onderdakfolie; waarom wil je eerst OSB leggen, het lijkt me toch dat die platen gaan doorbuigen op zo'n gordingenafstand? Is dat om dan direct als binnenafwerking te dienen oid?
Ik zou bij jouw dak gewoon klassiek eerst kepers, dan folie, dan stoflatten in dezelfde richting en dan pannelatten dwars erop. (Die laatste 2 zijn sowieso wel nodig als je een geventileerd pannendak wil hebben)

[ afbeelding ]Hieronder zitten dan de kepers die op jouw gordingen liggen.

Die nokvorst is me helemaal duidelijk nu!

Ik dacht eigenlijk dat dat nodig was, dakbeschot... Mijn plan was om de opbouw als volgt te doen
(van binnen naar buiten) gips - rachels - dampdichte folie - 16cm glaswol - osb - dampopen folie - tengels - panlatten - pannen

De osb platen voor t dakbeschot heb ik ook al liggen...

Ik was in de veronderstelling dat de tengels icm de osb platen die overspanning tussen de gordingen wel goed zouden opvangen. Hoe moet ik het me voorstellen met kepers dan, zijn dat gewoon dikkere balken die recht onder de tengels komen? en dan vanaf de binnenkant mn glaswol zo tegen de folie aan? Aan wat voor kopmaat hout moet ik dan gaan denken als kepers?

Nu ik er zo over nadenk zie ik eigenlijk niet echt bezwaren om de osb weg te laten idd... Alleen zo jammer dat het al ligt :+ Dan kan ik misschien toch beter de osb er gewoon opgooien, bespaard me kepers kopen. Of denk jij daar anders over?

[ Bericht 4% gewijzigd door Makrolon op 21-08-2015 11:25:49 ]
pi_155402933
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 06:58 schreef derLudolf het volgende:
Mooi man! Heb je al het metselwerk nu zelf gedaan?
Yes, alles zelf gedaan!

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 23:05 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Nais, ziet er goed uit! Voelt wel beter dat je het mooi zelf hebt afgemaakt, toch? ^O^

En die trommel heeft het dus toch wel gered tot het eind? :+
Ja, zeker. Blij dat ik t toch zelf afgemaakt heb! De molen heeft het net volgehouden, ik moest m wel elke keer helpen hoor :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 10:00 schreef Captor het volgende:
Misschien stomme vraag, maar wordt het dak niet geïsoleerd (met van die kant en klare platen)? Dan heb je die OSB platen toch helemaal niet nodig...
Zoals ik al heb aangegeven in mn andere post, er komt 16 cm glaswol tegenaan. Geisoleerd word ie idd sowieso!

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 10:20 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Daar heeft hij een kraan voor nodig, dus ik verwacht dat hij onder de kap gaat isoleren.
Geïsoleerd wordt hij sowieso.
Ik kwam laatst wel een gebruikte tegen met lichte gebruikssporen... zelf af te halen in alphen a/d rijn ;)
pi_155403543
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:18 schreef Makrolon het volgende:
Wow, bedankt voor de complimenten allemaal! :D :D

[..]

Die nokvorst is me helemaal duidelijk nu!

Ik dacht eigenlijk dat dat nodig was, dakbeschot... Mijn plan was om de opbouw als volgt te doen
(van binnen naar buiten) gips - rachels - dampdichte folie - 16cm glaswol - osb - dampopen folie - tengels - panlatten - pannen

De osb platen voor t dakbeschot heb ik ook al liggen...

Ik was in de veronderstelling dat de tengels icm de osb platen die overspanning tussen de gordingen wel goed zouden opvangen. Hoe moet ik het me voorstellen met kepers dan, zijn dat gewoon dikkere balken die recht onder de tengels komen? en dan vanaf de binnenkant mn glaswol zo tegen de folie aan? Aan wat voor kopmaat hout moet ik dan gaan denken als kepers?
Het mag wel, maar is in principe niet nodig als je een onderdakfolie gebruikt. Nu introduceer je eigenlijk na jouw isolatie opnieuw een damprem met daarop een dampopen folie. Voor de vochthuishouding in een zadeldak zou de buitenkant zo dampopen mogelijk moeten zijn.

Als er een hard dakbeschot wordt gelegd is dat meestal iets als celit D dat isolerend en dampopen is.

Dat heeft evenwel weinig constructieve bijdrage, dus uw dakconstructie moet nog altijd iets van windverband hebben. Bv diagonale bandijzers. In uw geval zal OSB (18mm of meer denk ik?) natuurlijk het geheel nog veel sterker maken, maar dan zou ik de tand en groef wel verlijmen wat het enorm sterk maakt.

Volgens mij heeft een hard dakbeschot (dan spreek ik over de gekende vorm zoals deze)

alleen maar zin als dat het uiteindelijke zichtoppervlak wordt. Maar dan bij een ongeisoleerd dak.

Ik ben ongeveer met een zelfde dak bezig als jij zoals je weet, maar ga hier geen foto's spammen.

Jij zit aan de gordingen

Daarop kepers, die ondersteunen zowel de stoflatten, onderdakfolie, en zorgen voor stijfheid van de gordingbalken. Een gordingendak zakt op termijn altijd door (wasdraaddak), maar dit vertraagd het proces.

Dan windverband Dat zorgt dus voor een verstijving in de langsrichting. Het ziet er stom uit, maar heeft een heel groot effect. Jij hoeft dit dus niet te doen als je met OSB werkt.

Dan onderdakfolie, overlappend te leggen van beneden naar boven, bij voorkeur met dichtgetapte overlappingen. (dit verbetert de winddichtheid en de isolatiewaarde. Rond de isolatie moet de lucht zoveel mogelijk stilstaan) Eerst vastleggen met een paar nietjes en direct erna met stoflatten (=tengellatten), let op de nagellengte. En dan de rest zoals beschreven hierboven. Stoflatten zorgen voor het vastzetten van het doek, maar vooral voor ventilatie onder de pannen. Dat is nodig omdat pannen niet 100% waterdicht zijn (bv bij storm, stuifsneeuw oid), waarna de pannelatten enzo weer moeten kunnen uitdrogen. Vandaar dat je ook aan de nok werkt met een 'droge ventilerende ondervorst' Tengels zijn zo dun (min 15mm nodig) dat ze bijna geen constructieve versterking betekenen. Het zijn de kepers waar de tengellatten op genageld zijn die de krachten verdelen naar de gordingbalken.

Ik zit nog niet verder dan dat, maar bv ueberduitser in zijn topic zit net een stap verder. Hij doet het ook met een vast onderdak, maar dat is dan ook geen geisoleerde porch.

Voor de rest is jouw volgorde van opbouw zoals je wilt uitvoeren wel goed.

Edit: Kepers worden meestal verzaagd uit balken van 63mm dik, dus hun afmetingen zijn iets van een 60*63. Dit is afhankelijk van de afstand tussen de gordingen en de afstand tussen de kepers onderling. Deze tabel is handig:

In de bovenste tabel is de HOH afstand van de gordingen dus verticaal gezien (de overspanningswaarde die genoteerd is, is de afstand tussen uw tussenspant en topgevel of topgevels/tussenspanten onderling.
Bv secties van mijn dak: geen tussenspanten staan verder dan +-3m50, mijn gordingen zijn dus 63x170mm. De gordingen onderling dienen dus maximum 1,40m HOH afstand te hebben. (bij mij iets van een 1m20 ofzo). Dan kijken op de tabel eronder: bij een gordingen-HOH-afstand van 1m40 kan ik dus slanke kepers van 60x60mm gebruiken op voorwaarde dat die keper-HOH-afstand 40cm is. Je moet de tabel gebruiken als richtlijn, maar je mag uiteraard altijd zwaarder gaan of de hoh afstand verkleinen. Wat het beste past (want ook denken aan geometrie en isolatiedikte die je wil)

Edit2 op jouw edit: Kepers zijn niet echt duur, dat is de kost niet. Jouw OSB platen kan je vast nog wel ergens voor gebruiken. Tenzij je toch OSB gebruikt, maar dan moet je enkel nog wat nakijken wat daar de maximale overspanning is. Ik denk persoonlijk dat de belasting wat te hoog gaat zijn voor OSB als ik de gordingenafstand zo inschat. OSB is gemaakt voor regelafstanden van 59cm ofzo. Kepers hebben als voordeel dat je veiliger zal kunnen werken (op een hellende OSB plaat rechtstaan zou ik niet zo zien zitten) en dat het volgens de regels van de kunst zal zijn. Isoleren is uiteraard wel weer moeilijker. Want je zit met 2 lagen isolatie: tussen de kepers en tussen de gordingen. Waarbij je tussen de gordingen opnieuw iets van lattenwerk moet aanbrengen om de isolatie vast te houden en uw plafondrachels op te schroeven. Allemaal nadelen die een sporenkap/spantendak niet heeft. Een gordingendak heeft als voordeel dat de krachten op de topgevels komen ipv op de langse muren en een ringbalk dus niet direct nodig is.

[ Bericht 1% gewijzigd door BBach op 21-08-2015 12:36:26 ]
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:57:47 #48
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155403657
weinig aan hierboven toe te voegen...

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:52 schreef BBach het volgende:
Ik zit nog niet verder dan dat, maar bv ueberduitser in zijn topic zit net een stap verder. Hij doet het ook met een vast onderdak, maar dat is dan ook geen geisoleerde porch.
Ik heb ook een sporenkapje he, dat is wat dat betreft ook eenvoudiger.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:34:50 #49
405076 m-t
wie anders
pi_155419155
quote:
Enne, ik pas een dampopen folie toe op het dak, nu staat er dat t beter is die vrij van het dakbeschot te leggen. Dat zou dus betekenen als opbouw: osb - tengels - folie - tengels - panlatten. Kost me extra tengels en het dak word ook een stukje hoger... Zou dat nodig zijn? Of zal ik de folie gewoon direct op de osb leggen? ik heb getest en hij gaat dan niet lekken oid.
dat legt er aan wat voor soort folie je gebruikt, bij miofol dampdoorlatende folie mag je niet op een harde onderlaag leggen om dat deze folie last heb van capillaire werking.
ga je kijken naar tyvek die heb er geen last van en kan je gelijk op de platen gebruiken.
op het moment dat je dit leest besef je je dat je net 5 seconden van je leven hebt verspild
pi_155419347
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 00:10 schreef Makrolon het volgende:
Na me 2 dagen, gister en zondag, te hebben opgewonden over het vreselijke kutweer wat we hier af en toe hebben, heb ik vandaag veel kunnen doen.

HET IS AF!!!!!!! het metselwerk dan. Eindelijk, wat ben ik er klaar mee, dat metselen. :')

_O_ Wow ziet er strak uit gast! Een garage noem je dat. Zou prima door kunnen voor een klein huis :+.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:56:28 #51
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_155420146
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:18 schreef Makrolon het volgende:

Die nokvorst is me helemaal duidelijk nu!

Let wel op, het kiinkt eenvoudig maar ik vond echt een behoorlijk gekloot zo hoog op het dak.
Was zeg maar het minst comfortabele moment tijdens het bouwen van de gehele overkapping :') .
pi_155421943
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:52 schreef BBach het volgende:

[..]

Het mag wel, maar is in principe niet nodig als je een onderdakfolie gebruikt. Nu introduceer je eigenlijk na jouw isolatie opnieuw een damprem met daarop een dampopen folie. Voor de vochthuishouding in een zadeldak zou de buitenkant zo dampopen mogelijk moeten zijn.

Als er een hard dakbeschot wordt gelegd is dat meestal iets als celit D dat isolerend en dampopen is.
[ afbeelding ]
Dat heeft evenwel weinig constructieve bijdrage, dus uw dakconstructie moet nog altijd iets van windverband hebben. Bv diagonale bandijzers. In uw geval zal OSB (18mm of meer denk ik?) natuurlijk het geheel nog veel sterker maken, maar dan zou ik de tand en groef wel verlijmen wat het enorm sterk maakt.

Volgens mij heeft een hard dakbeschot (dan spreek ik over de gekende vorm zoals deze)
[ afbeelding ]
alleen maar zin als dat het uiteindelijke zichtoppervlak wordt. Maar dan bij een ongeisoleerd dak.

Ik ben ongeveer met een zelfde dak bezig als jij zoals je weet, maar ga hier geen foto's spammen.

Jij zit aan de gordingen

Daarop kepers, die ondersteunen zowel de stoflatten, onderdakfolie, en zorgen voor stijfheid van de gordingbalken. Een gordingendak zakt op termijn altijd door (wasdraaddak), maar dit vertraagd het proces.

Dan windverband Dat zorgt dus voor een verstijving in de langsrichting. Het ziet er stom uit, maar heeft een heel groot effect. Jij hoeft dit dus niet te doen als je met OSB werkt.

Dan onderdakfolie, overlappend te leggen van beneden naar boven, bij voorkeur met dichtgetapte overlappingen. (dit verbetert de winddichtheid en de isolatiewaarde. Rond de isolatie moet de lucht zoveel mogelijk stilstaan) Eerst vastleggen met een paar nietjes en direct erna met stoflatten (=tengellatten), let op de nagellengte. En dan de rest zoals beschreven hierboven. Stoflatten zorgen voor het vastzetten van het doek, maar vooral voor ventilatie onder de pannen. Dat is nodig omdat pannen niet 100% waterdicht zijn (bv bij storm, stuifsneeuw oid), waarna de pannelatten enzo weer moeten kunnen uitdrogen. Vandaar dat je ook aan de nok werkt met een 'droge ventilerende ondervorst' Tengels zijn zo dun (min 15mm nodig) dat ze bijna geen constructieve versterking betekenen. Het zijn de kepers waar de tengellatten op genageld zijn die de krachten verdelen naar de gordingbalken.

Ik zit nog niet verder dan dat, maar bv ueberduitser in zijn topic zit net een stap verder. Hij doet het ook met een vast onderdak, maar dat is dan ook geen geisoleerde porch.

Voor de rest is jouw volgorde van opbouw zoals je wilt uitvoeren wel goed.

Edit: Kepers worden meestal verzaagd uit balken van 63mm dik, dus hun afmetingen zijn iets van een 60*63. Dit is afhankelijk van de afstand tussen de gordingen en de afstand tussen de kepers onderling. Deze tabel is handig:
[ afbeelding ]
In de bovenste tabel is de HOH afstand van de gordingen dus verticaal gezien (de overspanningswaarde die genoteerd is, is de afstand tussen uw tussenspant en topgevel of topgevels/tussenspanten onderling.
Bv secties van mijn dak: geen tussenspanten staan verder dan +-3m50, mijn gordingen zijn dus 63x170mm. De gordingen onderling dienen dus maximum 1,40m HOH afstand te hebben. (bij mij iets van een 1m20 ofzo). Dan kijken op de tabel eronder: bij een gordingen-HOH-afstand van 1m40 kan ik dus slanke kepers van 60x60mm gebruiken op voorwaarde dat die keper-HOH-afstand 40cm is. Je moet de tabel gebruiken als richtlijn, maar je mag uiteraard altijd zwaarder gaan of de hoh afstand verkleinen. Wat het beste past (want ook denken aan geometrie en isolatiedikte die je wil)

Edit2 op jouw edit: Kepers zijn niet echt duur, dat is de kost niet. Jouw OSB platen kan je vast nog wel ergens voor gebruiken. Tenzij je toch OSB gebruikt, maar dan moet je enkel nog wat nakijken wat daar de maximale overspanning is. Ik denk persoonlijk dat de belasting wat te hoog gaat zijn voor OSB als ik de gordingenafstand zo inschat. OSB is gemaakt voor regelafstanden van 59cm ofzo. Kepers hebben als voordeel dat je veiliger zal kunnen werken (op een hellende OSB plaat rechtstaan zou ik niet zo zien zitten) en dat het volgens de regels van de kunst zal zijn. Isoleren is uiteraard wel weer moeilijker. Want je zit met 2 lagen isolatie: tussen de kepers en tussen de gordingen. Waarbij je tussen de gordingen opnieuw iets van lattenwerk moet aanbrengen om de isolatie vast te houden en uw plafondrachels op te schroeven. Allemaal nadelen die een sporenkap/spantendak niet heeft. Een gordingendak heeft als voordeel dat de krachten op de topgevels komen ipv op de langse muren en een ringbalk dus niet direct nodig is.
_O_ _O_ _O_ _O_

Echt bedankt voor deze uitgebreide post! :D

Ik twijfel alleen nogwel wat ik ga doen. :P

Voordelen osb:
Constructie word superstijf en sterk
osb platen al liggen

Nadelen
niet dampopen
moeilijk hanteerbaar
lastig beloopbaar
problemen met doorhangen (evt op te lossen met dikkere tengels?)

Voordelen kepers:
Dampopen
makkelijk beloopbaar
makkelijk monteerbaar (in mn eentje zelfs)

nadelen
ik moet ze nog kopen
ik moet achter die windverbanden aan om ze ergens te vinden
constructie word (denk ik) veel minder sterk en stijf (ook met de windverbanden)

Moeilijk moeilijk... mn gording afstand is trouwens zon 1m20. Wat heb jij gebruikt als windverband BBach? En waar koop ik dat?

T gebeurt elke keer, dan heb ik mn hoofd perfect alles op een rijtje hoe t moet worden, komt een van jullie weer met eigenlijk best goed idee en ben ik weer helemaal in de war. :+

(ik ben wel heel erg blij met jullie input hoor! _O_ )
pi_155421997
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:40 schreef Chicolade het volgende:

[..]

_O_ Wow ziet er strak uit gast! Een garage noem je dat. Zou prima door kunnen voor een klein huis :+.
Haha dankjewel!

Ja, de grondafmetingingen vd garage zijn een meter smaller en een meter minder breed dan het huis. :+
Maar vooral de hoogte doet m groot lijken denk ik, iedereen zegt het.
pi_155422024
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:56 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Let wel op, het kiinkt eenvoudig maar ik vond echt een behoorlijk gekloot zo hoog op het dak.
Was zeg maar het minst comfortabele moment tijdens het bouwen van de gehele overkapping :') .
Hehe, ik ben ook niet zon held met hoogtes. Gelukkig heb ik een hoogwerker tot mn beschikking. :9
pi_155422352
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:45 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Haha dankjewel!

Ja, de grondafmetingingen vd garage zijn een meter smaller en een meter minder breed dan het huis. :+
Maar vooral de hoogte doet m groot lijken denk ik, iedereen zegt het.
Denk dat de deur en ramen ook wel meehelpen, meeste mensen zullen een garage associëren met een donker onafgewerkt hok waar je echt alleen een auto kunt parkeren :P.
  Knikkerking vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:02:21 #56
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_155422688
Lookin' good as always man! Echt een turbo gaaf project.
Wat een werk heb je verzet. Echt alleen maar lof!!
En straks heeeeerlijk genieten met klussen in je zelf gemaakte garage.
Beter kan niet _O_
pi_155434752
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:43 schreef Makrolon het volgende:

[..]

_O_ _O_ _O_ _O_

Echt bedankt voor deze uitgebreide post! :D

Ik twijfel alleen nogwel wat ik ga doen. :P

Voordelen osb:
Constructie word superstijf en sterk
osb platen al liggen

Nadelen
niet dampopen
moeilijk hanteerbaar
lastig beloopbaar
problemen met doorhangen (evt op te lossen met dikkere tengels?)

Voordelen kepers:
Dampopen
makkelijk beloopbaar
makkelijk monteerbaar (in mn eentje zelfs)

nadelen
ik moet ze nog kopen
ik moet achter die windverbanden aan om ze ergens te vinden
constructie word (denk ik) veel minder sterk en stijf (ook met de windverbanden)

Moeilijk moeilijk... mn gording afstand is trouwens zon 1m20. Wat heb jij gebruikt als windverband BBach? En waar koop ik dat?

T gebeurt elke keer, dan heb ik mn hoofd perfect alles op een rijtje hoe t moet worden, komt een van jullie weer met eigenlijk best goed idee en ben ik weer helemaal in de war. :+

(ik ben wel heel erg blij met jullie input hoor! _O_ )
Als je zegt dat je je OSB zal versterken door dikkere tengels te gebruiken komt dat terug neer op een normaal gordingendak :P Want de tengels zijn dan zo dik dat je ze kepers kan noemen ;)
Een nadeel van de OSB is dat je dan nog moet lijmen met watervaste lijm in de tand en groef (ook niet goedkoop)

Dat windverband bestaat gewoon uit standaard bandijzer. Kan je in elke dhz zaak kopen. Ofwel inox bandijzer (duurder maar het beste) in een metaalzaak. Dat moet dan wel in combinatie met kepers (je schroeft of nagelt dat bandijzer op elke keper die je passeert). Puur de gordingen diagonaal verbinden met bandijzer zal te slap zijn.
pi_155436542
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 00:10 schreef Makrolon het volgende:
HET IS AF!!!!!!! het metselwerk dan. Eindelijk, wat ben ik er klaar mee, dat metselen. :')
Gefeliciteerd! :)

quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 06:42 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Onder de nokvorsten nog ruitersteunen en een ruiter plaatsen. Dat draagt je nokvorst.

Qua folie...gewoon direct op het dakbeschot onder de tengels.
quote:
Grappig om te zien hoe "complex" dat in elkaar zit.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  woensdag 26 augustus 2015 @ 13:52:53 #59
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155557710
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 13:36 schreef BBach het volgende:

Dat windverband bestaat gewoon uit standaard bandijzer. Kan je in elke dhz zaak kopen. Ofwel inox bandijzer (duurder maar het beste) in een metaalzaak. Dat moet dan wel in combinatie met kepers (je schroeft of nagelt dat bandijzer op elke keper die je passeert). Puur de gordingen diagonaal verbinden met bandijzer zal te slap zijn.
ik kwam het net trouwens nog op ebay tegen.
http://www.ebay.de/itm/Ma(...)-Rolle-/121048922896
pi_155557792
Gefeliciteerd man! Mooi werk ^O^
diseased rhinoceros pizzle
pi_155571489
Ik zie dat ik helemaal nog niet gereageerd heb... :@ :@

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 13:36 schreef BBach het volgende:

[..]

Als je zegt dat je je OSB zal versterken door dikkere tengels te gebruiken komt dat terug neer op een normaal gordingendak :P Want de tengels zijn dan zo dik dat je ze kepers kan noemen ;)
Een nadeel van de OSB is dat je dan nog moet lijmen met watervaste lijm in de tand en groef (ook niet goedkoop)

Dat windverband bestaat gewoon uit standaard bandijzer. Kan je in elke dhz zaak kopen. Ofwel inox bandijzer (duurder maar het beste) in een metaalzaak. Dat moet dan wel in combinatie met kepers (je schroeft of nagelt dat bandijzer op elke keper die je passeert). Puur de gordingen diagonaal verbinden met bandijzer zal te slap zijn.
Je hebt me om! Ik laat de osb weg. :) Volgende week even uitzoeken hoeveel ik van alles nodig heb, bestellen en dan kan ik weer verder! Thnx voor alle duidelijke info die je hebt gegeven. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 14:53 schreef dedodo het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! :)

[..]

[..]

Grappig om te zien hoe "complex" dat in elkaar zit.
Dank!

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:52 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

ik kwam het net trouwens nog op ebay tegen.
http://www.ebay.de/itm/Ma(...)-Rolle-/121048922896
Is dat goedkoop? Dan bestel ik die gewoon Hoeveel zou ik nodig hebben...

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:55 schreef Flylib het volgende:
Gefeliciteerd man! Mooi werk ^O^
Thanks!!

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:53 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Denk dat de deur en ramen ook wel meehelpen, meeste mensen zullen een garage associëren met een donker onafgewerkt hok waar je echt alleen een auto kunt parkeren :P.
Haha ja dat is zo, er zitten mooiere kozijnen in mn schuur dan in mn huis. :+ Ik wou ook echt een mooie lichte garage, dat is wel gelukt denk ik.

quote:
14s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:02 schreef Atmoz het volgende:
Lookin' good as always man! Echt een turbo gaaf project.
Wat een werk heb je verzet. Echt alleen maar lof!!
En straks heeeeerlijk genieten met klussen in je zelf gemaakte garage.
Beter kan niet _O_
Haha bedankt man, altijd leuk om te lezen, die reacties van jou! ^O^ ^O^

Beter ga jij even vertellen waar je die invalzaag de laatste tijd zoveel voor gebruikt!
pi_155572339
Enne nog een kleine update!

De balken geschulpt, maar omdat de invalzaag niet diep genoeg kan creatief geweest.



in de menie


op de muur:

Hier zie je (helaas) ook goed dat die hoek niet zo mooi is geworden... ( t metselwerk) helaas ook nog de hoek die t meeste in het zicht zit.

Met injectie mortel vast gezet op de buitenmuur (geniaal spul!)




pi_155876127
Zo, weer een klein updatetje.

Vrijdag hoogwerker opgehaald om de dakwerkzaamheden wat makkelijker te maken:


Verder had ik al hout besteld (met supergoede hulp van BBach!! _O_ ) ik kon het in Nederland niet zo snel vinden wat ik nodig had, en omdat ik ook gewoon geen zin had om t allemaal uit te zoeken, en ik het in Belgie wel snel vond voor een mooie prijs, ben ik zaterdagochtend maar even 5 uur in de auto gaan zitten om het daar op te halen.



Wat een drama trouwens, met die volle kar over de slechte belgische wegen, manmanman soms gewoon niet harder dan 40 op een 70 weg. :')

Toen heb ik zaterdag middag even een uurtje er aan gespendeerd, en net nog een uurtje, en heb de 1e 3 kepers op de plek zitten.



en nog even 2 'luchtfotos' gemaakt. Ik durfde niet hoger dan dit. :') Hij kan 17 meter hoog volgens mij, echt bizar hoog. niet voor mij weggelegd :+





Dinsdag eens even zien dat ik een flink aantal kepers er op krijg. Hopelijk is dan ook mn bandijzer binnen (thanks voor de link ueberduitser! Heb die besteld.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Makrolon op 06-09-2015 20:22:06 ]
  zondag 6 september 2015 @ 20:21:02 #64
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155876393
Wauw wat goed!
O+
pi_155876681
Wow O+

Enne qua hoogte. Ik ben het met je eens :@
  zondag 6 september 2015 @ 20:34:02 #66
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_155876972
Das wel gaaf, nu kan je weer ff vaart maken :) .
Pannen heb je al liggen toch?
pi_155878582
Bedankt dames!

@ Bleiblei
Precies, zsm de folie er op, dan is het eindelijk waterdicht.

Ja, ik heb nu op spijkers en het bandijzer na volgens mij alles liggen om het dak af te maken.
pi_155885741
Super leuk om weer een update te zien makrolon !

Keep up the good work. Voor je het weet is het winter , dus dan zou het mooi wezen als je wind en waterdicht etc bent met t "schuurtje" :P
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator maandag 7 september 2015 @ 20:15:38 #69
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  maandag 7 september 2015 @ 20:19:49 #70
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155904623
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 20:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Mwah, dat moet voor de winter toch wel wind en waterdicht kunnen zijn ? O-) ;)
Helaas blijkt de realiteit vaak anders..
Share your talent, move the world.
pi_155933861
Druk geweest!











Ziet er echt super uit al zeg ik het zelf. Zonde dat niemand dit straks meer ziet.

Toen de kepers klaar waren (oke, bijna, ik kom er een tekort. :')) begonnen met het bandijzer.

net kerstverlichting...






Heb t er aan een kant op zitten, moet t alleen nog op elke keper vast zetten. Word echt super stevig die constuctie zo. ^O^

Het weer zit ook nog eens mee, iig tot het weekeind droog. Kan ik mooi de folie dr op krijgen voor het weer gaat regenen. Alleen nog eens even bedenken hoe ik het ga aanpakken aan de niet hoogwerker kant... Als die folie er op ligt kan ik niet meer op t dak lopen en je moet van onder beginnen...
pi_155934499
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 23:48 schreef Cybersijp het volgende:
Super leuk om weer een update te zien makrolon !

Keep up the good work. Voor je het weet is het winter , dus dan zou het mooi wezen als je wind en waterdicht etc bent met t "schuurtje" :P
Leuk om te horen dat updates gewaardeerd worden! :)

quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 20:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Mwah, dat moet voor de winter toch wel wind en waterdicht kunnen zijn ? O-) ;)
Ik wil eeigenlijk voor de winter de buitenkant dicht en afgewerkt hebben. Maar in ieder geval wind en waterdicht.
  PR/Manusje van alles dinsdag 8 september 2015 @ 22:16:41 #73
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_155934701
Pure porno! :9
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 8 september 2015 @ 22:37:57 #74
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_155935464
Aan de hoeveelheid windverband zal het iig niet liggen ;)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  woensdag 9 september 2015 @ 08:05:50 #75
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_155940552
Ziet er zo gaaf uit in deze fase.
Vakwerk O+ .
  woensdag 9 september 2015 @ 08:18:16 #76
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155940652
Leuk om te zien hoe een dak in elkaar zit :9
O+
  woensdag 9 september 2015 @ 08:27:20 #77
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_155940759
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 08:18 schreef Saisai het volgende:
Leuk om te zien hoe een dak in elkaar zit :9
Let wel, dit is één van de vormen waarop het kan :) .
  woensdag 9 september 2015 @ 08:58:02 #78
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155941116
Dit ziet er weer mooi uit kerel! ^O^ ^O^ ^O^
  woensdag 9 september 2015 @ 08:59:55 #79
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155941135
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 08:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Let wel, dit is één van de vormen waarop het kan :) .
* Saisai schrijft mee :P
O+
  woensdag 9 september 2015 @ 09:44:05 #80
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_155941788
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 08:59 schreef Saisai het volgende:

[..]

* Saisai schrijft mee :P
De laatste keer dat ik offtopic ga voordat ik op mijn kop krijg van Vonk O-) .
Makrolon heeft een gordingendak met kepers.
Bij onze terrasoverkapping heb ik een gordingendak zonder kepers gemaakt:
K&W / bleiblei en stormqueen zijn nog dapper bezig! (deel 8)
En je hebt bijv. ook nog een sporendak waarbij je alleen de verticale balken (sporen) hebt, en gee horizontale balken (gordingen).
Interessant linkje is deze:
http://www.joostdevree.nl(...)ies_met_termen.shtml
sowieso, die site van Joost de Vree is gewoon _O_ .

@Makrolon, dat staalband zit zo toch prima? Lijkt mij aan de andere kant niet meer nodig. Sterker nog, als je zuinig had willen doen had je het zelfs met 2 halve kruizen ook gered (1 van middenboven naar rechtsonder en 1 van middenboven naar linksonder). Zolang je maar 2 driehoeken in je dak hebt zitten, elk een kant uit. Of zit ik er naast Ueberduitser?
  woensdag 9 september 2015 @ 09:58:14 #81
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155942032
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik offtopic ga voordat ik op mijn kop krijg van Vonk O-) .
Makrolon heeft een gordingendak met kepers.
Bij onze terrasoverkapping heb ik een gordingendak zonder kepers gemaakt:
K&W / bleiblei en stormqueen zijn nog dapper bezig! (deel 8)
En je hebt bijv. ook nog een sporendak waarbij je alleen de verticale balken (sporen) hebt, en gee horizontale balken (gordingen).
Interessant linkje is deze:
http://www.joostdevree.nl(...)ies_met_termen.shtml
sowieso, die site van Joost de Vree is gewoon _O_ .

@Makrolon, dat staalband zit zo toch prima? Lijkt mij aan de andere kant niet meer nodig. Sterker nog, als je zuinig had willen doen had je het zelfs met 2 halve kruizen ook gered (1 van middenboven naar rechtsonder en 1 van middenboven naar linksonder). Zolang je maar 2 driehoeken in je dak hebt zitten, elk een kant uit. Of zit ik er naast Ueberduitser?
Ik heb een huis op het oog waar het dak van vervangen moet worden :@
Eerst maar eens weer een baan vinden :')
O+
  woensdag 9 september 2015 @ 10:24:38 #82
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155942473
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:44 schreef bleiblei het volgende:
Of zit ik er naast Ueberduitser?
Je redenatie klopt wel redelijk, maar toch niet helemaal correct volgens mij. Zoals hij het nu heeft is eigenlijk perfect, zowel onder als boven aan de spantbenen heb je nu driehoeken die vormvast zijn.
Had wel gekund met minder, had je de windverbanden in het andere dakvlak om moeten draaien zogezegd. Dan zou je per spantbeen een zowel hoog als laag een aansluiting van het windverband hebben.
Als er nog band is zou ik lekker de andere kant ook nog even vormvaster maken. In principe zou een enkel kruis over het hele vlak al goed zijn.
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 11:15:00 #83
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155943386
Ziet er mooi uit!! Over die verticale balken (kepers?) ga je nu OSB maken ofzo? En dan daarop de panlatten? Of hoe heurt dat precies?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 9 september 2015 @ 11:23:13 #84
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155943535
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:15 schreef derLudolf het volgende:
Ziet er mooi uit!! Over die verticale balken (kepers?) ga je nu OSB maken ofzo? En dan daarop de panlatten? Of hoe heurt dat precies?
De OSB laat hij dus weg. Volgorde is nu folie, tengels, panlatten en dakpannen.
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 12:09:36 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155944397
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:23 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

De OSB laat hij dus weg. Volgorde is nu folie, tengels, panlatten en dakpannen.
Aha, vandaar de hoogwerker zeker omdat je anders door de folie trapt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155971042
@derLudolf: vermoedelijk omdat dat makkelijker werken is. Een onderdakfolie is beloopbaar (mandragend). Niet dat het makkelijk is om op te lopen :P

@markolon: ziet er goed uit ^O^ In elk geval meer dan voldoende windverband. 1 kruis aan beide zijden zou zeker genoeg moeten zijn.
pi_155971257
Thanks voor de leuke reacties allemaal! ^O^ :D

@ Derludolf
OSB onder een hoek van 45 graden loopt ook niet gemakkelijk hoor. :P Die hoogwerker kan ik gratis gebruiken, zou dus gek zijn om t niet te doen. Ik kan er alleen maar aan een kant bij komen, andere dakvlak zal ik toch zonder moeten doen.

@ BBach
thanks! Ik had 50m gekocht, dacht dat ik dat nodig zou hebben. :P Maar heb t nu toch liggen dus ik maak alles er gewoon op.

Ik kan alleen nergens spijkers vinden die lang genoeg zijn... Ik moet door 25mm panlat en 15 mm stoflat heen de keper in. dan moet ie denk ik zon 40 mm de keper in, dus heb ik spijkers nodig van 80mm. Die vind ik wel in blank staal, maar niet verzonken. Ik wil ze dr gewoon met de hand in gaan slaan. de bouwmaat heeft max 55 mm lange spijkers.

Iemand suggestie waar ik die kan krijgen? Zou ze t liefst vandaag bestellen zodat ik ze voor t weekeind nog heb...

Ik moet niet t internet autistje uithangen en gewoon even bellen. :') Ik heb ze al gevonden bij de lokale ijzerwarenhandel. ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door Makrolon op 10-09-2015 12:59:26 ]
  Moderator donderdag 10 september 2015 @ 12:59:13 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155971409
Is schroeven geen optie?

Anders, deze? https://www.ecotools.nl/draadnagels-35x80/
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155971444
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:59 schreef derLudolf het volgende:
Is schroeven geen optie?

Anders, deze? https://www.ecotools.nl/draadnagels-35x80/
Schroeven moet ik denk ik voorboren omdat die latjes zo dun zijn, dat word best veel werk...

bij die staat niet of ze gegalvaniseerd zijn ofniet. Maar ik heb ze al gevonden bij de lokale ijzerwarenhandel (zie edit vorige bericht)
  donderdag 10 september 2015 @ 13:09:48 #90
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155971588
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:51 schreef Makrolon het volgende:
Ik moet niet t internet autistje uithangen en gewoon even bellen. Ik heb ze al gevonden bij de lokale ijzerwarenhandel.
_O- ^O^
  zaterdag 12 september 2015 @ 00:33:55 #91
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_156015960
Kort vraagje, kan het kloppen dat ik helemaal geen trapgat heb ontdekt? Ik vraag me af waar je die wilt plaatsen :D
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_156018265
Ik betreed de zolder via het raam, beetje onhandig maar minder kans op ongewenste pottenkijkers bij mn handeltje daar.

:9
Nee, ik moet t gat nog maken. Komt rechts achter in de hoek een hoektrap. Maar wil die trap eerst hebben want heb nu nog geen idee hoe groot dat gat moet worden.
  zaterdag 12 september 2015 @ 08:25:45 #93
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_156018419
Ik heb voor de vliering die ik in mijn bestaande garage (3x6m) heb gebouwd via internet een bouwpakket besteld. Mooi stukje vakwerk voor relatief weinig geld. Is een vrij steile trap geworden, die nog wel prima beloopbaar is. Het trapgat is ongeveer 110x150 met een luik in twee delen, waarvan het smalste (40x150) altijd dicht is. Het brede luik sluit en opent makkelijk dankzij een contragewicht. Het luik is zodanig sterk gemaakt dat het beloopbaar is.

Veel buren met dezelfde garage met een vliering gebruiken een ladder, maar ik merk dat je met een vaste trap je zolder heel anders en veel meer gebruikt. Wel heb ik vanwege de ruimte bewust voor een vrij steile trap gekozen. Maar je kunt nog prima met een grote doos in je handen naar boven lopen.

Edit:
Ik heb deze. Maar als je jezelf qua ruimte een grotere trap kunt permitteren is er online volop keus.

[ Bericht 12% gewijzigd door Barrah op 12-09-2015 08:32:02 ]
pi_156019674
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 08:25 schreef Barrah het volgende:
Ik heb voor de vliering die ik in mijn bestaande garage (3x6m) heb gebouwd via internet een bouwpakket besteld. Mooi stukje vakwerk voor relatief weinig geld. Is een vrij steile trap geworden, die nog wel prima beloopbaar is. Het trapgat is ongeveer 110x150 met een luik in twee delen, waarvan het smalste (40x150) altijd dicht is. Het brede luik sluit en opent makkelijk dankzij een contragewicht. Het luik is zodanig sterk gemaakt dat het beloopbaar is.

Veel buren met dezelfde garage met een vliering gebruiken een ladder, maar ik merk dat je met een vaste trap je zolder heel anders en veel meer gebruikt. Wel heb ik vanwege de ruimte bewust voor een vrij steile trap gekozen. Maar je kunt nog prima met een grote doos in je handen naar boven lopen.

Edit:
Ik heb deze. Maar als je jezelf qua ruimte een grotere trap kunt permitteren is er online volop keus.
Interessant! Ik wil sowieso een vaste trap inderdaad. De zolder is echt flink groot en kan voor veel meer dan alleen opslag gebruikt worden. Ik ga nog eens even rustig op die site kijken binnenkort. Prijs valt me alles mee.
pi_156023820
Ik weet niet waarom, maar ben opeens toch een beetje bang dat t hele zooitje om waait bij de 1e flinke storm nu het hele dak dicht zit. :') slaat nergens op eigenlijk, want hij heeft die storm van vorig jaar ook overleeft, en toen stond de buitenmuur nog nieteens.
  zaterdag 12 september 2015 @ 20:29:49 #96
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_156032690
Voor ik bij die site bestelde heb ik ook andere sites bekeken. Uiteindelijk ben ik bij deze uitgekomen omdat ik deze maat zocht. Die hadden ze elders ook wel, maar dan waren de trapbomen en tredes veel dunner. Voor een trap van deze maten is deze nog vrij stabiel. Zeker als je hem vast zou zetten. Bij mij hangt ie aan bedhaken zodat hij er eventueel ook uit kan. Handig als er bijvoorbeeld een aanhanger naar binnen en helemaal naar achter zou moeten.

Verschillende mensen adviseerden me van te voren een vlizotrap. Ben blij dat ik het niet heb gedaan. De boel opengooien en weer afsluiten gaat zo veel makkelijker.
  zondag 13 september 2015 @ 10:04:54 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_156043177
Wauw, ik vind dit zo superknap he! _O_
***
pi_156060424
Hij is waterdicht!!



Dit is de andere kant, de binnenste stoflatten doe ik nog. Daar kwam ik nu niet bij.


Verder begonnen aan de panlatten. wat een gedoe is dat zeg... Vooral die 1e uitmeten, heb t nu vanaf de nok uit gedaan. Ik hoop maar dat ik een beetje goed uit kom en dat de pannen niet enorm golven als ze er straks op liggen... maarja, we zien het wel.

Druk bezig:




En t eindresultaat van vandaag:





Die andere kant gaat wel echt lastig worden ben ik bang... Misschien toch proberen die hoogwerker bij de buurvrouw in de tuin te zetten, word wel echt heel krap.
pi_156060554
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 10:04 schreef Brighteyes het volgende:
Wauw, ik vind dit zo superknap he! _O_
Ah, dankjewel! O+

Toch denk ik dat een hoop mensen dit gewoon zouden kunnen, enige wat je wel echt nodig hebt is tijd en doorzettingsvermogen. :P
  zondag 13 september 2015 @ 23:19:00 #100
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_156066354
Idd gewoon verstand op nul zetten en doorgaan.........en doorgaan......en doorgaan......en doorgaan. Totdat je ineens het moment bereik van, verrek ik ben bijna klaar :P Dit heb ik iig wel ervaren toen ik mijn huidige woning aan het verbouwen was. Week in week uit 5 avonden na werktijd en dan nog elke zaterdag. Na een half jaar stond ik te kijken van, en nu? Oh ja verhuizen 8)7
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_156066460
Ooohhh wauw O+
  maandag 14 september 2015 @ 08:55:27 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_156070599
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:28 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ah, dankjewel! O+

Toch denk ik dat een hoop mensen dit gewoon zouden kunnen, enige wat je wel echt nodig hebt is tijd en doorzettingsvermogen. :P
Ja maar dan nog, alles uitzoeken en ook nog begrijpen. Ik lees hier dan de tips en dan nog denk ik vaak 'Hoe???' :D Terwijl ik echt niet heel dom ben verder. :P
***
  Moderator maandag 14 september 2015 @ 09:00:11 #103
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156070668
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 08:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja maar dan nog, alles uitzoeken en ook nog begrijpen. Ik lees hier dan de tips en dan nog denk ik vaak 'Hoe???' :D Terwijl ik echt niet heel dom ben verder. :P
Ja precies dat heb ik ook. Vooral hoe je het dak erop zet, maar in dit topic is wel veel duidelijk geworden :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156070765
Soms kom je tot het besef... fok is best leerzaam!

Het begint op te schieten nu Makrolon!
  Knikkerking dinsdag 15 september 2015 @ 18:15:57 #105
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156114033
Wow, dat gaat hard hier. Toppie!!
Echt kickse foto's. Doet me meteen denken aan mijn avontuur vorig jaar met zo'n hoogwerker huren O-)

Eerst met 't bad door het raam :D (ging maar nét)


En erna een pilske op 't dak drinken met de mannen 8-)


Zeer leuk speelgoed. Ik vond 10mtr al genoeg, die van jou gaat écht fokking hoog })
Zou denk ik wel bang zijn als die volledig uitgeschoven is...

Succes met 't klussen verder!!
  dinsdag 15 september 2015 @ 18:57:32 #106
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156115484
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 08:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja maar dan nog, alles uitzoeken en ook nog begrijpen. Ik lees hier dan de tips en dan nog denk ik vaak 'Hoe???' :D Terwijl ik echt niet heel dom ben verder. :P
Lang leve internet. Monier heeft bijv. erg goede handleidingen hoe je een pannendak op zou moeten bouwen. Verder is de site van Joost v vree onmisbaar bij dergelijke klussen :Y .
Laat niet weg dat je het dan wel nog moet doen :P .
  dinsdag 15 september 2015 @ 18:59:52 #107
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156115577
Maar ziet er goed uit! Gaat lekker hard zo :Y
pi_156119118
Al dat technische aan input en zo en zo vind ik zo tof maar dat iemand zo maar zelf een garage bouwt, en dan nog één waar hij letterlijk en figuurlijk zo diep in is gedoken...... ik kan er eigenlijk maar één reactie (in veelvoud) op geven die voor mij alles zegt wat ik wil zeggen namelijk
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
o ja en ^O^
Waar het stinkt is het warm.
pi_156119333
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar het stinkt is het warm.
pi_156125542
Zoo, de panlatten zitten op hun plek! De ene kant ging makkelijk, met de hoogwerker, de 2e kant ging eigen sneller. :9 alleen was het wel enger. Maar als je eenmaal op dat dak staat gewoon niet aan denken wat er gebeurt als je naar beneden glijd en in je val nog even de schutting met je rug oid meepakt dan wil het best. :+





Verder ben ik bezig nog even een kleine wijziging aan te brengen. Ik had de pannen op mn oprit uitgelegt voor de dakmaat, dat heb ik blijkbaar niet goed gedaan, want ik moest de pannen heel ruim leggen om het echt nét te redden.
Ik had voor een dakoversteek van 35 cm en achter een oversteek van 10 cm, meer ruimte had ik daar niet. Die 10 cm sloeg eigenlijk al nergens op en zorgt voor een stuk meer werk om t af te werken zometeen. Dus ik ben nu alles aan het inkorten en heb zometeen geen oversteek meer achter, voor nogwel. op die manier liggen mn pannen een stuk mooier, en scheelt t me het een en ander aan afwerken. Geen foto's van, komt nog wel!
pi_156126020
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 08:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja maar dan nog, alles uitzoeken en ook nog begrijpen. Ik lees hier dan de tips en dan nog denk ik vaak 'Hoe???' :D Terwijl ik echt niet heel dom ben verder. :P
Hahaha, ja, als t voor jezelf is doe je net iets meer moeite om t te snappen he. :9 Ik had eerst ook een hoop dingen, dan was ik aan het lezen op internet over hoe dingen moesten, en dan snapte ik de ene term na de andere niet. Helemaal gek werd ik daarvan. Maar langzaam maar zeker valt alles op zn plek en heb ik het helemaal duidelijk in mn hoofd zitten hoe ik dingen moet en ga uitvoeren.
en dan nog zijn er mensen zoals BBach en ueberduitser (en nog wel meer hoor) die roet in het eten gooien en mij dingen totaaaal anders laten doen als ik in gedachte had. Dat kost nog wel eens wat moeite. :') Maar uiteindelijk ben ik daar heel blij mee uiteraard!

quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 09:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja precies dat heb ik ook. Vooral hoe je het dak erop zet, maar in dit topic is wel veel duidelijk geworden :)
Ik ben blij dat mensen nog iets van mn project opsteken! Ik hoop dat als iemand ooit hetzelfde achterlijke idee heeft als ik ze bij deze topicreeks uitkomen, dat scheelt ze een hoop zoekwerk.

quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 09:06 schreef jdel het volgende:
Soms kom je tot het besef... fok is best leerzaam!

Het begint op te schieten nu Makrolon!
Absoluut! Ik durf wel te zeggen dat het zonder fok niet gelukt was, of een heel stuk lastiger was geworden in ieder geval!

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:15 schreef Atmoz het volgende:
Wow, dat gaat hard hier. Toppie!!
Echt kickse foto's. Doet me meteen denken aan mijn avontuur vorig jaar met zo'n hoogwerker huren O-)

Eerst met 't bad door het raam :D (ging maar nét)
[ afbeelding ]

En erna een pilske op 't dak drinken met de mannen 8-)
[ afbeelding ]

Zeer leuk speelgoed. Ik vond 10mtr al genoeg, die van jou gaat écht fokking hoog })
Zou denk ik wel bang zijn als die volledig uitgeschoven is...

Succes met 't klussen verder!!
Haha, ja, dat weet ik nogwel! Mooi speelgoed ja, Alleen met dat bad zo is de bedoeling niet he :+ Misschien verzamel ik nog eens moed om m helemaal uit te schuiven. :P
Thanks! Jij ook, plaats eens wat fotos van waar je mee bezig bent man! :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:57 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Lang leve internet. Monier heeft bijv. erg goede handleidingen hoe je een pannendak op zou moeten bouwen. Verder is de site van Joost v vree onmisbaar bij dergelijke klussen :Y .
Laat niet weg dat je het dan wel nog moet doen :P .
Ja, ook klusidee kom ik vaak tegen als ik iets zoek. Zonder internet was ik hier echt nooit aan begonnen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:15 schreef knoblaucha6 het volgende:
Al dat technische aan input en zo en zo vind ik zo tof maar dat iemand zo maar zelf een garage bouwt, en dan nog één waar hij letterlijk en figuurlijk zo diep in is gedoken...... ik kan er eigenlijk maar één reactie (in veelvoud) op geven die voor mij alles zegt wat ik wil zeggen namelijk
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
o ja en ^O^
Haha, bedankt!! ^O^ ^O^
pi_156126414
Sow goed bezig! Echt goed gedaan.

Heb je trouwens de laatste en laatste panlat wel op zijn kant zodat hij dikker is? Anders hangt je pan zo raar omdat ze gemaakt zijn om weer over een andere pan heen te liggen. Kan zijn dat je dat al gedaan hebt maar t is niet goed te zien op de foto ;)
pi_156126684
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:23 schreef speedfightrage het volgende:
Sow goed bezig! Echt goed gedaan.

Heb je trouwens de laatste en laatste panlat wel op zijn kant zodat hij dikker is? Anders hangt je pan zo raar omdat ze gemaakt zijn om weer over een andere pan heen te liggen. Kan zijn dat je dat al gedaan hebt maar t is niet goed te zien op de foto ;)
Thanks.
Op de laatste foto kan je t een beetje zien, heb ik gedaan! ^O^ ^O^

Ik zie trouwens ook dat t op de onderste foto lijkt of ik dronken was toen ik de onderste panlat deed. :') Die zit inderdaad niet zo recht, maakt niet uit, komt toch geen pan aan te hangen. De rest zit zover ik kon zien en uitmeten wel recht!
pi_156250934
Weer een stukje verder. :)

Eerst zaterdag ochtend met zn 4e alle pannen naar boven getilt, ging super snel. 2 op de grond, een op de ladder en ik op het dak en met 2 uurtjes hadden we alles op t dak liggen.



smiddags in mn eentje alle pannen op de plek gelegd. Dat gaat best vlot als alles al op t dak ligt.



En klaar!






Alleen de nokvorsten moeten er nog op.

Verder vandaag even het laatste kozijntje geplaatst:


Wel last van mn rug en handen nu, door dat geloop op dat schuine dak en t tillen van die zware pannen... Maargoed, gaat wel weer over. :9
pi_156251105
Super! Je mag trots op jezelf zijn als je kijkt wat voor moois er nu al staat!
pi_156251358
Dat dak is echt heel gaaf zo met die pannen zeg :o O+
pi_156251359
Zo dan, mooi werk hoor! Kwam je goed uit met de pannen of heb je genoeg over voor een 2e schuurtje. :P Hoe ga je de nokvorsten vastzetten, volgens mij zie ik al beugels zitten?

En wat komen er voor dakgoten op, van die mooie afgetimmerde? :9
pi_156251578
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 20:16 schreef Benoves het volgende:
Super! Je mag trots op jezelf zijn als je kijkt wat voor moois er nu al staat!
Thanks!

quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 20:25 schreef Puala het volgende:
Dat dak is echt heel gaaf zo met die pannen zeg :o O+
Dankje! Vind het zelf ook super. Elke keer als ik thuis kom loop ik even een stukje de tuin in om te kijken. :+

quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 20:25 schreef Tom_ het volgende:
Zo dan, mooi werk hoor! Kwam je goed uit met de pannen of heb je genoeg over voor een 2e schuurtje. :P Hoe ga je de nokvorsten vastzetten, volgens mij zie ik al beugels zitten?

En wat komen er voor dakgoten op, van die mooie afgetimmerde? :9
Thanks! Ik kan nog een halve garage overkappen met de pannen die ik nog over heb ja. :') Interesse? :9

Ik maak een ruiter:


Daar overheen komt een ondervorst, soort dik folie, daarop leg ik de nokvorsten die ik vast schroef in de ruiter.

Nee, geen afgetimmerde dakgoten. Anders had ik mn dak ook over laten steken maar dat wou ik niet, word me te veel werk. Ik wil als de kosten niet mega hoog zijn wel zinken dakgoten.
pi_156251754
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 20:32 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Dankje! Vind het zelf ook super. Elke keer als ik thuis kom loop ik even een stukje de tuin in om te kijken.
Dat snap ik wel :Y ik heb nog gekeken toen ik zaterdag in de buurt was bij je of ik ergens een garage in aanbouw kon ontdekken. Maar helaas :)
pi_156251759
Moest die onderste panlat niet rechtop staan om de pan vlak te houden?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 20 september 2015 @ 20:37:42 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_156251820
Mooi zo zeg!! _O_
***
pi_156252710
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 20:36 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat snap ik wel :Y ik heb nog gekeken toen ik zaterdag in de buurt was bij je of ik ergens een garage in aanbouw kon ontdekken. Maar helaas :)
Jammer! In welk deel van Apeldoorn zat je?

quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 20:36 schreef densmee het volgende:
Moest die onderste panlat niet rechtop staan om de pan vlak te houden?
Dat moet die zeker, daarom heb ik dat ook gedaan. ;)

quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 20:37 schreef Brighteyes het volgende:
Mooi zo zeg!! _O_
Dank. :)
pi_156253638
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 20:54 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Jammer! In welk deel van Apeldoorn zat je?
Paar min vanaf afslag zuid, bij die weg die deze maand dicht is. Zat ik in de buurt? :+
pi_156256827
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 21:14 schreef Puala het volgende:

[..]

Paar min vanaf afslag zuid, bij die weg die deze maand dicht is. Zat ik in de buurt? :+
Ik weet niet zogoed welke weg je bedoeld. :+ Maar je zat niet echt in de buurt denk ik! Volgende keer bij west er af, dan zit je al een stuk meer in de richting!
  zondag 20 september 2015 @ 22:36:51 #125
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_156257929
Hij gaat lekker!! Ziet er goed uit chef!

Alleen vind ik het persoonlijk jammer van die oude pannen. Mooie nieuwe bouw met verkleurde pannen. Al snap ik je wel helemaal. Ik heb vorig jaar het dak van de aanbouw vervangen (klein dakje 20m2) en weet wat een beetje sjieke keramische pan kost. (Pannen vallen mee, nokvorsten / eindpannen etc zijn debiel qua prijs).
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  maandag 21 september 2015 @ 07:54:22 #126
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156263459
Ziet er wederom mooi uit kerel!

quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 20:32 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Daar overheen komt een ondervorst, soort dik folie,
http://www.ebay.de/itm/25(...)e=STRK%3AMEBIDX%3AIT


Je gaat verder voor een zinken mastgootje neem ik aan? ^O^
Moet ik er ook nog aan knooien. Ik weet niet of ik ga solderen, of dat ik zo'n klemsysteem neem. Jij?
pi_156267522
Ziet er weer puik uit , en die pannen ? ach je kan je geld maar een keer uitgeven . als je het had laten doen had je nu een prefab 4x4 mtr hutje staan. dit is zo veel meer waard ! Andere pannen kunnen altijd nog :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_156282730
Gaaf man! ga je de pannen nog schoonspuiten met een hogedrukspuit? aangezien je toch een hoogwerker hebt staan. Dan zien ze er weer als nieuw uit :)

Of zijn ze dusdanig aangetast door de elementen dat dat niet meer kan?
  Moderator maandag 21 september 2015 @ 22:00:02 #129
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156282951
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:53 schreef mitchell88 het volgende:
Gaaf man! ga je de pannen nog schoonspuiten met een hogedrukspuit? aangezien je toch een hoogwerker hebt staan. Dan zien ze er weer als nieuw uit :)

Of zijn ze dusdanig aangetast door de elementen dat dat niet meer kan?
Dan spuit he de coating eraf en daar worden ze niet mooier van.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156307025
Zo, gister avond en vandaag weer druk geweest! Wel een mijlpaal bereikt, hij is wind en waterdicht! En hij kan op slot! *O*

Goed. Gister uit werk mn bouwpakketje wat al een dik half jaar bij mn pa in de schuur ligt opgehaald.


Omdat t een tijdje geleden was dat ik dat ding heb gedemonteerd was t even goed kijken hoe alles moet, maar hij zat in een keer perfect!

Eerst de 2 verticale rails gemonteerd


Toen de as met de veren dr tussen gehangen


de 2 horizontale rails met de tussenligger gemonteerd:


Vervolgens de deurpanelen er tussen:




Veren op spanning gezet, en toen was t tijd voor het belangrijkste, want ik ga dat ding niet met de hand bedienen :+



Hij hangt hier nog half los, heb geen foto gemaakt dat ie vast zit. Maar wat een mooi deurtje zeg, opent en sluit echt heel soepel, als ie bijna bij het einde is gaat ie wat langzamer, reageert goed op de afstandsbedieningen. Overal mooie rubberen afdichtingen enzo. Echt heeel blij mee *) *)

toen was het tijd voor het dak:

de ruiter op zn plek.


Bovenste pannen hadden echt niet verder uit elkaar moeten liggen. :+


Ondervorst dr op:


En de nokvorsten!




Omdat ik nog even wou genieten van alles heb ik meteen maar even opgeruimd. :P





Man, wat is deze fase leuk om te doen *O* met metselen dacht ik vaak om 12 uur, is de dag al om. :9 en nu ben ik probleemloos van 8 tot t donker word bezig, en dan moet ik mezelf er echt toe zetten tussendoor te eten.

Nu is het zaak om de buitenkant af te krijgen, voegen, dakgoten er aan, trespa boeiborden dr op. alhoewel ik eigenlijk liever binnen bezig ga. :+
  Knikkerking dinsdag 22 september 2015 @ 21:37:15 #131
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156307337
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:28 schreef Makrolon het volgende:
Zo, gister avond en vandaag weer druk geweest! Wel een mijlpaal bereikt, hij is wind en waterdicht! En hij kan op slot! *O*

Een redelijk belangrijk moment ^O^
Gefeliciteerd!! Het einde is in zicht :7
Binnenkort opening met champagne en alles *O*
pi_156307493
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 22:36 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Hij gaat lekker!! Ziet er goed uit chef!

Alleen vind ik het persoonlijk jammer van die oude pannen. Mooie nieuwe bouw met verkleurde pannen. Al snap ik je wel helemaal. Ik heb vorig jaar het dak van de aanbouw vervangen (klein dakje 20m2) en weet wat een beetje sjieke keramische pan kost. (Pannen vallen mee, nokvorsten / eindpannen etc zijn debiel qua prijs).
Dankjewel!

Ja, tuurlijk had ik nieuwe pannen ook mooier gevonden. Maar kosten spelen ook mee, deze waren helemaal gratis. Dan is het verschil met nieuwe pannen echt wel de moeite waard. En t past wel goed bij het huis zo. :9

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 07:54 schreef ueberduitser het volgende:
Ziet er wederom mooi uit kerel!

[..]

http://www.ebay.de/itm/25(...)e=STRK%3AMEBIDX%3AIT
[ afbeelding ]

Je gaat verder voor een zinken mastgootje neem ik aan? ^O^
Moet ik er ook nog aan knooien. Ik weet niet of ik ga solderen, of dat ik zo'n klemsysteem neem. Jij?
Thanks! Haha, je was net te laat met je ebay link. :9 ik had ze toen net besteld voor een kleine 40 euro meer. :/ wat een geld trouwens voor wat het eigenlijk is, zon ondervorst.

Ik had me er totaal nog niet in verdiept. maar nav jouw post effe gekeken, ik ga inderdaad voor een zinken mastgootje! Ik denk 37 cm. Moet nog even kijken, eigenlijk vind ik solderen wel het leukst. Heb dat ooit op stage gedaan, was volgens mij niet zo heel moeilijk. Weet jij het al wat je gaat doen?

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 12:34 schreef Cybersijp het volgende:
Ziet er weer puik uit , en die pannen ? ach je kan je geld maar een keer uitgeven . als je het had laten doen had je nu een prefab 4x4 mtr hutje staan. dit is zo veel meer waard ! Andere pannen kunnen altijd nog :)
Thanks! Iemand opperde al hier in dit topic, als de pannen van t huis aan vervanging toe zijn kan je die van de garage meteen mee pakken. :)

Ik heb toevallig vd week alles opgetelt, ik zit nu op een kleine 14000 euro. Dat valt mij echt enorm mee! als alles af is laat ik t huis met de garage taxeren, ben wel benieuwd wat t voor de waarde van het huis doet. Ik hoop meer dan die 14k :P

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:53 schreef mitchell88 het volgende:
Gaaf man! ga je de pannen nog schoonspuiten met een hogedrukspuit? aangezien je toch een hoogwerker hebt staan. Dan zien ze er weer als nieuw uit :)

Of zijn ze dusdanig aangetast door de elementen dat dat niet meer kan?
Ja, ik wil nog even spul van hg oid halen om algen/mos en vogelpoep er vanaf te krijgen. Maar als nieuw ga ik ze niet meer krijgen hoor.. Zie hieronder waarom ;)

quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 22:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan spuit he de coating eraf en daar worden ze niet mooier van.
Coating zit er niet meer op,



Rechts is een nieuwe pan (had die man nog liggen) en links een oude, je ziet gewoon dat die hele toplaag aangetast is. van t gladde oppervlakte is niets meer over. ben dus ook niet zo bang dat ik er wat af spuit. :P
  woensdag 23 september 2015 @ 09:08:45 #133
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156315148
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:40 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Thanks! Haha, je was net te laat met je ebay link. :9 ik had ze toen net besteld voor een kleine 40 euro meer. :/ wat een geld trouwens voor wat het eigenlijk is, zon ondervorst.
Ik moet hem zelf nog bestellen, maar dat wil ik gelijk met de goot doen.
quote:
Ik had me er totaal nog niet in verdiept. maar nav jouw post effe gekeken, ik ga inderdaad voor een zinken mastgootje! Ik denk 37 cm. Moet nog even kijken, eigenlijk vind ik solderen wel het leukst. Heb dat ooit op stage gedaan, was volgens mij niet zo heel moeilijk. Weet jij het al wat je gaat doen?

[..]
Ik twijfel. Ik heb nog nooit gesoldeerd, maar zou het wel graag willen doen. In de familie van m'n vrouw is wel een soldeerbout en zink aanwezig.
Vindt dat ook wat professioneler en er mooier uit zien dan de klemconstructie.
pi_156358751
Gister heb ik tl armaturen opgehaald, voor gratis! *D Hebben alleen aan een systeemplafond gehangen dus moet even iets verzinnen om ze op te hangen. Wil ze eigenlijk gelijk hebben met onderkant balken, als ik ze tegen de osb platen aan schroef krijg je denk ik schaduwvorming vd 26 cm hoge balken...

Enn net mn trap besteld! Deze is het geworden, 80 cm breed met een kwartslag. Twijfelde tussen 70 of 80 cm, zit 80 euro verschil tussen, maar die 10 cm extra doen wel een hoop denk ik.



quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 08:25 schreef Barrah het volgende:
Ik heb voor de vliering die ik in mijn bestaande garage (3x6m) heb gebouwd via internet een bouwpakket besteld. Mooi stukje vakwerk voor relatief weinig geld. Is een vrij steile trap geworden, die nog wel prima beloopbaar is. Het trapgat is ongeveer 110x150 met een luik in twee delen, waarvan het smalste (40x150) altijd dicht is. Het brede luik sluit en opent makkelijk dankzij een contragewicht. Het luik is zodanig sterk gemaakt dat het beloopbaar is.

Veel buren met dezelfde garage met een vliering gebruiken een ladder, maar ik merk dat je met een vaste trap je zolder heel anders en veel meer gebruikt. Wel heb ik vanwege de ruimte bewust voor een vrij steile trap gekozen. Maar je kunt nog prima met een grote doos in je handen naar boven lopen.

Edit:
Ik heb deze. Maar als je jezelf qua ruimte een grotere trap kunt permitteren is er online volop keus.
De link die jij stuurde heeft maar een vaste trap kwam ik achter. Scheelt wel flink wat euro's met de trap die ik nu besteld heb :9 maar past beter in mijn garage. :) Toch bedankt! ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:08 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ik moet hem zelf nog bestellen, maar dat wil ik gelijk met de goot doen.

[..]

Ik twijfel. Ik heb nog nooit gesoldeerd, maar zou het wel graag willen doen. In de familie van m'n vrouw is wel een soldeerbout en zink aanwezig.
Vindt dat ook wat professioneler en er mooier uit zien dan de klemconstructie.
Ik heb de klemconstructie nog nooit gezien. Maar solderen is sowieso mooier natuurlijk. Ik ga gewoon wat yt filmpjes bekijken en er aan beginnen denk ik.

Als t goed lukt wil ik best even naar DE komen en jouw goot solderen hoor :9
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 21:17:01 #135
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156358830
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:14 schreef Makrolon het volgende:
Gister heb ik tl armaturen opgehaald, voor gratis! *D Hebben alleen aan een systeemplafond gehangen dus moet even iets verzinnen om ze op te hangen. Wil ze eigenlijk gelijk hebben met onderkant balken, als ik ze tegen de osb platen aan schroef krijg je denk ik schaduwvorming vd 26 cm hoge balken...

Enn net mn trap besteld! Deze is het geworden, 80 cm breed met een kwartslag. Twijfelde tussen 70 of 80 cm, zit 80 euro verschil tussen, maar die 10 cm extra doen wel een hoop denk ik.

[ afbeelding ]

[..]

Ik heb de klemconstructie nog nooit gezien. Maar solderen is sowieso mooier natuurlijk. Ik ga gewoon wat yt filmpjes bekijken en er aan beginnen denk ik.

Als t goed lukt wil ik best even naar DE komen en jouw goot solderen hoor :9
Je schroeft er toch nog wel een paar nieuwe lampen en starters in mag ik hopen ?
Voor een goede lichtopbrengst ;)
  donderdag 24 september 2015 @ 21:20:29 #136
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156358953
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:14 schreef Makrolon het volgende:
Gister heb ik tl armaturen opgehaald, voor gratis! *D Hebben alleen aan een systeemplafond gehangen dus moet even iets verzinnen om ze op te hangen. Wil ze eigenlijk gelijk hebben met onderkant balken, als ik ze tegen de osb platen aan schroef krijg je denk ik schaduwvorming vd 26 cm hoge balken...

Enn net mn trap besteld! Deze is het geworden, 80 cm breed met een kwartslag. Twijfelde tussen 70 of 80 cm, zit 80 euro verschil tussen, maar die 10 cm extra doen wel een hoop denk ik.

[ afbeelding ]

[..]

Ik heb de klemconstructie nog nooit gezien. Maar solderen is sowieso mooier natuurlijk. Ik ga gewoon wat yt filmpjes bekijken en er aan beginnen denk ik.

Als t goed lukt wil ik best even naar DE komen en jouw goot solderen hoor :9
Altijd de 80cm nemen, 70 is te smal als je wat groter spul naar boven wil hebben.
Mooi steil trapje trouwens, maar voor de garage moet dat kunnen.

Dat solderen kan ik je nog wel eens aan gaan houden ;)
pi_156358968
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:17 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Je schroeft er toch nog wel een paar nieuwe lampen en starters in mag ik hopen ?
Voor een goede lichtopbrengst ;)
Is dat nuttig? :9 ook starters?? Als ze nog goed functioneren? Als de grote vonkenboer het aanraad doe ik dat natuurlijk!

Die vuilniszak vol tl buizen op de achterbank was trouwens nog best spannend bij drempels kan ik je vertellen. :+
pi_156359030
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:20 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Altijd de 80cm nemen, 70 is te smal als je wat groter spul naar boven wil hebben.
Mooi steil trapje trouwens, maar voor de garage moet dat kunnen.

Dat solderen kan ik je nog wel eens aan gaan houden ;)
Is ook zo, en die paar euro die t scheelt is op t hele bedrag ook niks...

Ik kan m nog luier laten maken als ik zou willen, maar zou het echt extreem stijl zijn? Ik zal morgen de trap in huis eens nameten, die is ook vrij steil, kijken of hij nog steiler word.

Haha, oei, wat heb ik gezegd. :+
  donderdag 24 september 2015 @ 21:25:58 #139
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156359123
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:22 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Is ook zo, en die paar euro die t scheelt is op t hele bedrag ook niks...

Ik kan m nog luier laten maken als ik zou willen, maar zou het echt extreem stijl zijn? Ik zal morgen de trap in huis eens nameten, die is ook vrij steil, kijken of hij nog steiler word.

Haha, oei, wat heb ik gezegd. :+
Dit is meer dan 45 graden. Een huistrap kun je deze vuistregel aanhouden: 2x optrede + 1x de aantrede moet tussen de 56 en 62 cm liggen. Dan loopt de trap goed. Voor een garage hoef je dat uiteraard niet aan te houden.

Als je een 45 graden trap kwijt kunt hier zou ik dat wel doen trouwens
pi_156359155
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:37 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Een redelijk belangrijk moment ^O^
Gefeliciteerd!! Het einde is in zicht :7
Binnenkort opening met champagne en alles *O*
Haha thanks.

Ik wou nog een k&w meet bbq organiseren, maar ik denk dat ik dat beter van t voorjaar kan doen. Word nu toch wel wat fris in een garage zonder verwarming...
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 21:28:46 #141
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156359218
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:20 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Is dat nuttig? :9 ook starters?? Als ze nog goed functioneren? Als de grote vonkenboer het aanraad doe ik dat natuurlijk!

Die vuilniszak vol tl buizen op de achterbank was trouwens nog best spannend bij drempels kan ik je vertellen. :+
Het één en ander is natuurlijk afhankelijk van de leeftijd v.d. lampen en het aantal branduren wat ze al achter de rug hebben ;)

Zijn de lampen al wat ouder dan raad ik het in ieder geval aan te vervangen.
Je lichtopbrengst gaat er in ieder geval altijd met sprongen op vooruit ^O^

En vaak zijn de starters al net zo oud als de lampen zelf; dus ook die vervang ik dan altijd mee.
pi_156359221
Oppassen wie je allemaal een sleutel geeft :P
Als je mama een sleutel geeft kan je rustig Fokken! op zolder wel vergeten :D
pi_156359492
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:25 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dit is meer dan 45 graden. Een huistrap kun je deze vuistregel aanhouden: 2x optrede + 1x de aantrede moet tussen de 56 en 62 cm liggen. Dan loopt de trap goed. Voor een garage hoef je dat uiteraard niet aan te houden.

Als je een 45 graden trap kwijt kunt hier zou ik dat wel doen trouwens
Maar 2 x optrede is 40, plus 1x aantrede 17 is 57, dus dan loopt ie goed toch? :+
pi_156359561
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:28 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het één en ander is natuurlijk afhankelijk van de leeftijd v.d. lampen en het aantal branduren wat ze al achter de rug hebben ;)

Zijn de lampen al wat ouder dan raad ik het in ieder geval aan te vervangen.
Je lichtopbrengst gaat er in ieder geval altijd met sprongen op vooruit ^O^

En vaak zijn de starters al net zo oud als de lampen zelf; dus ook die vervang ik dan altijd mee.
Hmm oke, dan vervang ik ze wel gewoon denk ik. :) Die man heeft niet gezegd hoeveel branduren er op stonden. :P
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 21:38:43 #145
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156359588
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:37 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Hmm oke, dan vervang ik ze wel gewoon denk ik. :) Die man heeft niet gezegd hoeveel branduren er op stonden. :P
Is het T8 of T5 verlichting ? :9
  donderdag 24 september 2015 @ 21:38:47 #146
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156359592
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:36 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Maar 2 x optrede is 40, plus 1x aantrede 17 is 57, dus dan loopt ie goed toch? :+
Fffffff.... heb ik hem verkeerd????
2x aan + 1x op lijkt me beter. Foi, schoolgeld terug gaan halen :(
pi_156359856
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Is het T8 of T5 verlichting ? :9
Geen idee. :+ Wat is is het verschil? En hoe zie ik t? :9

quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:38 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Fffffff.... heb ik hem verkeerd????
2x aan + 1x op lijkt me beter. Foi, schoolgeld terug gaan halen :(
Ik dacht al, de ueberduitser die een foutje maakt! Kan niet hoor. :9

Ik heb al een mailtje gestuurd of de trap iets luier gemaakt kan worden. :)

quote:
6s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Oppassen wie je allemaal een sleutel geeft :P
Als je mama een sleutel geeft kan je rustig Fokken! op zolder wel vergeten :D
De sleutels en afstandbedieningen blijven allemaal in eigen beheer. :+
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 21:52:29 #148
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156360082
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:46 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Geen idee. :+ Wat is is het verschil? En hoe zie ik t? :9

[..]

Ik dacht al, de ueberduitser die een foutje maakt! Kan niet hoor. :9

Ik heb al een mailtje gestuurd of de trap iets luier gemaakt kan worden. :)

[..]

De sleutels en afstandbedieningen blijven allemaal in eigen beheer. :+
pi_156360163
kan je voor de tl-bakken niet een stuk osb tussen de balken schroeven waar de tl bak in zit
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 24 september 2015 @ 21:58:19 #150
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156360339
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:46 schreef Makrolon het volgende:

[..]


Ik dacht al, de ueberduitser die een foutje maakt! Kan niet hoor. :9

Ik heb al een mailtje gestuurd of de trap iets luier gemaakt kan worden. :)
Hij doet ook best zeer ;)

En de trap wat luier ga je geen spijt van krijgen. :)
pi_156360436
quote:
Misschien domme vraag, maar waarom kan het geen T10 zijn dan? Zijn toch ook veel voorkomend?
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 22:13:08 #152
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156360940
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:00 schreef NotToBe het volgende:

[..]

Misschien domme vraag, maar waarom kan het geen T10 zijn dan? Zijn toch ook veel voorkomend?
Verhoudingsgewijs komt de dikke (ouderwetse) T8 tl en de dunne T5 tl verlichting het meest voor.
Veel meer dan een T10 :)
pi_156361076
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:13 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Verhoudingsgewijs komt de dikke (ouderwetse) T8 tl en de dunne T5 tl verlichting het meest voor.
Veel meer dan een T10 :)
T10 is meer voor bedrijfsmatige toepassingen? Zou verklaren waarom ze me zo normaal voor komen.
pi_156402532
Gisteren de dakpannen schoon gemaakt. :)

Eerst met de staalborstel alle vogelpoep er af gehaald, toen wou ik t even afnevelen met de hogedruk om t vervolgens met hg groene aanslagverwijderaar te behandelen, maar toen ik met de hd begon heb ik meteen alles maar gedaan. :9

verschil afgespoten en niets aan gedaan:


De linkerkant ga ik ook niet doen, kom ik niet bij met de hoogwerker. En die kant zie ik toch niet. :9




Tevens de laatste luchtfoto's want de hoogwerker gaat morgen weer weg. Geniet er van. :9

Enn, ik ben begonnen met voegen! Wat een kutwerk, wat gaat het langzaam, maar wat word het mooi! Niet normaal hoe anders je er opeens tegenaan kijkt met een voeg er tussen.





pi_156403812
Wow.

Dat voegen geeft echt een wereld van verschil.
  zaterdag 26 september 2015 @ 19:56:24 #156
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_156404994
Mooi!

Hoe ga je die dakbalken afwerken in je gevel? Zo te zien komt er geen boeideel tegenaan onder je hoekpannen?
pi_156405130
Strak man! Maakt inderdaad veel verschil.
pi_156405922
Ik ben vast heel irritant saai maar bij jouw updates neig ik de hele tijd alleen maar naar buigen :+
Dus _O_ maar weer.
Waar het stinkt is het warm.
  Knikkerking zaterdag 26 september 2015 @ 20:36:37 #159
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156406057
^^ Ik sluit me daar volledig bij aan!

Echt mega gaaf gewoon 8-) 8-) 8-)
Zojuist aan m'n vriendin laten zien dit topic. Ze vond 't ook heel sjiek gemaakt allemaal ^O^

_O_
pi_156406277
Dak in de zon schreeuwt om zonnepanelen :D
  zondag 27 september 2015 @ 01:03:29 #161
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156413315
Daaamn, wat ben ik jaloers. Hobby garage _O_ .
Komt er ook een vette klassieker in te staan? Of heb je ander soortige projecten?
  zondag 27 september 2015 @ 07:00:41 #162
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156415081
Mooi werk weer hoor, nu ga je zien dat je kleine foutjes in het metselwerk minder opvallend worden.

Kant en klare voegmortel gebruikt? Of ben je zelf aan het mixen geslagen?
  Moderator zondag 27 september 2015 @ 11:06:14 #163
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zondag 27 september 2015 @ 11:14:44 #164
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156417479
Wat betreft de zinken goot, ikzelf heb voor een klemsysteem gekozen, werkt perfect en ziet er best netjes uit.
Wel vind ik gesoldeerd strakker en is het een stukje goedkoper.
Ik zag alleen tegen het solderen op en was bang dure goten te verknallen waardoor ik uiteindelijk voor klemmen gekozen heb.
pi_156425386
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 19:56 schreef Barrah het volgende:
Mooi!

Hoe ga je die dakbalken afwerken in je gevel? Zo te zien komt er geen boeideel tegenaan onder je hoekpannen?
Jawelhoor, komen trespa of dibond boeidelen tegenaan. In dezelfde kleur als de roldeur. Ik kon de kleur van t huis niet krijgen in folie, en de kleur vd roldeur wel. Dus hou ik de hele garage in t groen vd roldeur.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 20:31 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik ben vast heel irritant saai maar bij jouw updates neig ik de hele tijd alleen maar naar buigen :+
Dus _O_ maar weer.
Hahaha, dat vind ik helemaal niet irritant saai hoor. :+ Thanks!

quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2015 20:36 schreef Atmoz het volgende:
^^ Ik sluit me daar volledig bij aan!

Echt mega gaaf gewoon 8-) 8-) 8-)
Zojuist aan m'n vriendin laten zien dit topic. Ze vond 't ook heel sjiek gemaakt allemaal ^O^

_O_
Haha, leuk. Dankjewel.

quote:
6s.gif Op zaterdag 26 september 2015 20:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dak in de zon schreeuwt om zonnepanelen :D
Komen ze ook! En dan gaan die op de uitbouw weg denk ik, nu in t najaar komt daar pas tegen 1 uur zon op. :/

quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 01:03 schreef bleiblei het volgende:
Daaamn, wat ben ik jaloers. Hobby garage _O_ .
Komt er ook een vette klassieker in te staan? Of heb je ander soortige projecten?
Ik doe sowieso aan motorcross, dus mn motoren komen er in te staan, en ik heb 2 jaar geleden oid een caddy mk1 pickup gehad. Dat vond ik wel erg leuk, dus misschien komt er weer zoiets. Of een andere vw, golf 1 of 2 oid.

quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 07:00 schreef ueberduitser het volgende:
Mooi werk weer hoor, nu ga je zien dat je kleine foutjes in het metselwerk minder opvallend worden.

Kant en klare voegmortel gebruikt? Of ben je zelf aan het mixen geslagen?
Klopt, ik vind het echt mega mooi worden zo. Wel denk ik dat die foutjes in de voorgevel extra gaan opvallen... Ik ben zelf aan t mixen geslagen, schrok een beetje van de kosten van kant en klare voegmortel.

quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 11:14 schreef bleiblei het volgende:
Wat betreft de zinken goot, ikzelf heb voor een klemsysteem gekozen, werkt perfect en ziet er best netjes uit.
Wel vind ik gesoldeerd strakker en is het een stukje goedkoper.
Ik zag alleen tegen het solderen op en was bang dure goten te verknallen waardoor ik uiteindelijk voor klemmen gekozen heb.
Nou, ik ben van plan een klussebedrijfje te beginnen. Mijn oom heeft al een klussenbedrijf, en als ik dit eerst bij mijn eigen goten leer, mag ik zijn goten solderen, als ik het dan goed kan kan ik het ook voor klanten van hem (en later hoop ik ook mn eigen klanten) gaan doen. Hij kan het niet namelijk. Dus dat is een extra reden om te gaan solderen. :)
  zondag 27 september 2015 @ 17:46:38 #166
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156425957
Lijkt mij een goed argument :P .
Laat maar weten als je geslaagd bent voor de test, dan mag je het mij ook leren O-) .
pi_156432073
Ga jij maar klusbedrijf beginnen Makrolon. En daar ik de eerste ben die op die post reageert ben ik de eerste klant. Niet dat ik dan per sé een klus voor je heb, zou niet eens weten wat maar ik eis wel korting op die klus die ik niet voor je heb hoor, als eerste FOK!klant :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar het stinkt is het warm.
pi_156432167
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 17:46 schreef bleiblei het volgende:
Lijkt mij een goed argument :P .
Laat maar weten als je geslaagd bent voor de test, dan mag je het mij ook leren O-) .
Alsof jij een leermeester nodig hebt :o
Dat kun jij ook allemaal zelluf hoor :Y
Waar het stinkt is het warm.
pi_156439809
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 17:19 schreef Makrolon het volgende:
Nou, ik ben van plan een klussebedrijfje te beginnen. Mijn oom heeft al een klussenbedrijf, en als ik dit eerst bij mijn eigen goten leer, mag ik zijn goten solderen, als ik het dan goed kan kan ik het ook voor klanten van hem (en later hoop ik ook mn eigen klanten) gaan doen. Hij kan het niet namelijk. Dus dat is een extra reden om te gaan solderen. :)
Wat doe je nu voor werk ? ;) :P
pi_156443448
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 23:50 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat doe je nu voor werk ? ;) :P
Ik heb nu 2 baantjes, werk bij een reclamebedrijf en bouw markten op en af. Maar heb de Dinsdag nog vrij in de week, die wil ik gaan gebruiken om iets op te starten (evt dag vrij nemen of avonden er bij als t nodig is.) Mocht t goed lopen kan ik stoppen met een van mn baantjes. Komt het niet van de grond is t jammer maar stop ik gewoon weer.
pi_156535917
Pff... Ik heb dus steeds een volle speciekuip droog mengsel aangemaakt, 4 emmers zand en een emmer cement. Met het idee dat gewoon steeds ler half emmertje aan te mengen met water zodat t niet erg zou zijn als ik t een dag of paar dagen liet staan, het droge mengsel...

Nu kom ik er dus achter dat wat ik een dag later heb gevoegt gewoon niet hard word, denk dat t cement geactiveert is door het vocht in het zand oid? Baal hier goed van... En een deel van t voegwerk voor niets als t niet alsnog uit hard en dit maakt t een stuk lastiger, nu kon ik even een emmertje maken en effe uurtje voegen. Dat kan dus niet meer zo makkelijk.
  Knikkerking donderdag 1 oktober 2015 @ 22:58:51 #172
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156536494
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:46 schreef Makrolon het volgende:
Pff... Ik heb dus steeds een volle speciekuip droog mengsel aangemaakt, 4 emmers zand en een emmer cement. Met het idee dat gewoon steeds ler half emmertje aan te mengen met water zodat t niet erg zou zijn als ik t een dag of paar dagen liet staan, het droge mengsel...

Nu kom ik er dus achter dat wat ik een dag later heb gevoegt gewoon niet hard word, denk dat t cement geactiveert is door het vocht in het zand oid? Baal hier goed van... En een deel van t voegwerk voor niets als t niet alsnog uit hard en dit maakt t een stuk lastiger, nu kon ik even een emmertje maken en effe uurtje voegen. Dat kan dus niet meer zo makkelijk.
Wow, das balen!

Je zou zeggen dat 't dan merkbaar harde "brokken" zouden worden als dat "activeren" zou kloppen, toch? Ik neem aan dat het droge spul nog altijd goed mengbaar was? (En dus niets te zien is van uitharding)...

Erg vreemd zoiets.
Ik heb zelf nog een aantal zakken cement staan wat ook redelijk hard aan het worden is. Daar zitten dus echt van die brokken in, en die maal ik steeds handmatig plat met een steen. Opzich gaat dat redelijk goed, dus ik snap eigenlijk niet hoe dat bij jou dan zo fout kan gaan.

In ieder geval flink balen zeg! :{w
pi_156536581
Ja, helemaal onderin zaten wel wat harde stukken, maar verder was het nog prima mengbaar en verwerkbaar! Heel vreemd idd.

Ik ben de muur nu steeds goed nat aan t sproeien in de hoop dat t alsnog uithard...
  Moderator zondag 4 oktober 2015 @ 12:12:45 #174
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156589232
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:01 schreef Makrolon het volgende:
Ja, helemaal onderin zaten wel wat harde stukken, maar verder was het nog prima mengbaar en verwerkbaar! Heel vreemd idd.

Ik ben de muur nu steeds goed nat aan t sproeien in de hoop dat t alsnog uithard...
Ik durf het bijna niet te vragen; maar helpt het ? :@
pi_156769171
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:12 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te vragen; maar helpt het ? :@
Haha, t lijkt toch nog aardig uit te harden ja! Ze zullen wel niet zo hard als de andere voegen worden, maar aan die kant komt toch nooit iemand...

Inmiddels de 1e muur bijna af op een paar m2 na. Maar de nachtvorst komt weer op, dus weer niet of ik het af ga krijgen voor de winter..
  PR/Manusje van alles zondag 11 oktober 2015 @ 21:53:47 #176
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_156769393
Te hard is ook niet goed he. :P
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_156793396
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 21:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Te hard is ook niet goed he. :P
Te hard kan niet heb ik me laten vertellen. :+
  PR/Manusje van alles dinsdag 13 oktober 2015 @ 06:38:15 #178
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_156796647
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:58 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Te hard kan niet heb ik me laten vertellen. :+
je nieuwe vriendin zal inderdaad op een andere manier uit haar voegen springen als ie keihard is wanneer het straks lekker koud is buiten. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_156883129
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 06:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

je nieuwe vriendin zal inderdaad op een andere manier uit haar voegen springen als ie keihard is wanneer het straks lekker koud is buiten. :D
:')
pi_156883300
Goed, een kleine update!

Voor de verandering, het dak nog maar eens opgeweest :9

Rails geplaatst:



Enn, panelen!





Ik wil eigenlijk nog een rijtje van 6 panelen er onder hebben, dan heb ik 3000 kwh (ongeveer) per jaar op t dak liggen. Ik gebruik zon 1500, en dan wil ik met de overige 1500 met een airco unit gaan verwarmen om zo ook mn gasverbruik naar beneden te krijgen. Maar ik moet eerst weer tegen een goedkoop setje panelen van t zelfde formaat aanlopen.

En vandaag heeft mn vader voor mij de trap opgehaald! :D

2 dure pakketjes:



Effe uitgepakt:



ook al even een beetje in elkaar gepast. Word echt heel mooi volgens mij!

Nu eerst de hoek waar hij in komt vlak maken met fix en finish en dan latexen!

Even jullie mening, ik zat te denken om de muren wit te doen, en dan een band in het grijs over de muur te doen rondom. Mooi? Breekt het wit een beetje maar houd het toch lekker licht.
pi_156883349
Nog een vraagje, hoe zouden jullie de treden behandelen? Wat mij betreft blijft de trap gewoon blank, maar dat hout word mega snel vies natuurlijk als je er overheen loopt... Blanke lak oid er overheen?
pi_156883409
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:45 schreef Makrolon het volgende:
Nog een vraagje, hoe zouden jullie de treden behandelen? Wat mij betreft blijft de trap gewoon blank, maar dat hout word mega snel vies natuurlijk als je er overheen loopt... Blanke lak oid er overheen?
Botenlak.
pi_156883841
Strak plan om gewoon 1,5 meter grijs te verven. Wordt niet zo snel ranzig allemaal!

En die trap kun je inderdaad gewoon lekker in de blanke lak pappen denk ik dan. Botenlak is het mooist uiteraard maar zal wel prijzig zijn.

Een vuren trap hou je toch niet mooi in een schuur. Die trap je kapot op de randen. Niet erg in de schuur denk ik?
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:19:17 #184
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:23:36 #185
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156887317
Ik zou ook voor van die traanplaat tredes gaan. Is stroef, makkelijk schoonmaken en niet heel arbeidsintensief om te plaatsen :) .
pi_156887953
Top idee!
Laat die handjes wapperen!
pi_156892893
Zijn er nu dakpannen stuk gegaan tijdens het plaatsen van de panelen?
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_156893656
Trap in de epoxy zetten , betere bescherming is er niet en ziet er mooi uit.
pi_156894554
Goeie ideeen! Die traanplaat dingen zijn nieteens zo duur. Dat word t denk ik. :)

Nee, de dakpannen had ik omhoog geschoven om op het dak te kunnen lopen.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:21:42 #190
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_156895421
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 11:12 schreef Makrolon het volgende:
Goeie ideeen! Die traanplaat dingen zijn nieteens zo duur. Dat word t denk ik. :)
Nu in de aanbieding daar :P
3,56 per stuk ipv 5,09 :D

En GRATIS THUISBEZORGD :P vanaf 30,- euri

Fff snel bestellen daar dus :7 :7
pi_156929508
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:21 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Nu in de aanbieding daar :P
3,56 per stuk ipv 5,09 :D

En GRATIS THUISBEZORGD :P vanaf 30,- euri

Fff snel bestellen daar dus :7 :7
Thanks voor de tip! Ik heb ze gister mooi nog even besteld. :)

Vandaag een nieuwe meterkast in huis geplaatst, had t ding al een dik jaar liggen... Nu met de zonnepanelen maar meteen de nieuwe kast geplaatst.

Oude situatie:



Onderin komen de 4 kabels van de garage binnen.

En nieuwe situatie:







Die bochtjes rechts bovenin hadden netter gekunt, maar verder ben ik meer dan tevreden! De andere 2 kabels (groep 2 en krachtgroep) vanaf de garage moet ik laten nog even naar boven brengen.

Ook gezien dat er 3 fase's mn huis binnenkomen, dus dat is mooi. Ik stel het alleen uit tot ik echt krachtstroom nodig heb, ik wil mn oude meter niet kwijt namelijk. :9
pi_156929663
Omdat die lekker de verkeerde kant op kan draaien bedoel je 8-)

Schoonheidsprijs verdient het niet, maar je bent weer lekker modern. Zo te zien heb je binnen ook nog wel wat te moderniseren t.z.t.?

Eerst die boet maar eens klaarmaken :7
Laat die handjes wapperen!
pi_156929749
Gaat goed!

Alleen dan beetje jammer van die spijkerzadels..
Als je een jaar verder bent, breken ze af als je ernaar kijkt :{
pi_156930562
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:57 schreef Gieliovd het volgende:
Omdat die lekker de verkeerde kant op kan draaien bedoel je 8-)

Schoonheidsprijs verdient het niet, maar je bent weer lekker modern. Zo te zien heb je binnen ook nog wel wat te moderniseren t.z.t.?

Eerst die boet maar eens klaarmaken :7
Precies! Kunnen ze nooit zien wat ik terug lever en later gebruik en wat ik meteen gebruik.

Maarja, zal niet onder een nieuwe meter uit komen als ik krachtstroom wil ben ik bang...

Ja klopt, mijn huis is nog niet half zo strak afgewerkt als jouw huis. :9 ik heb daar ook gewoon het geduld niet voor hoor. Maar er zijn wel wat zaken die ik nog een keer wil aanpakken. In de kerstvakantie ga ik de keuken aanpakken iig heb ik besloten.

Zooooveel te doen ook, tuin moet ook nog helemaal. Een week van 10 dagen en dan maar 3 dagen werken zou mij niet verkeerd uitkomen. :9
pi_156930606
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:00 schreef naaa het volgende:
Gaat goed!

Alleen dan beetje jammer van die spijkerzadels..
Als je een jaar verder bent, breken ze af als je ernaar kijkt :{
Ik kijk er over een jaar gewoon niet meer naar. :9

Zal wel meevallen denk ik, dingen worden niet blootgestelt aan zonlicht. En ik kon gewoon geen andere beugels kwijt, ik had van die beugels liggen met zon dakje er op, maar die kwamen te ver buiten de plaat waardoor de kast er nietmeer omheen kon,
pi_156932095
10 dagen per week, 3 dagen werken.

_O_
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 18 oktober 2015 @ 22:25:25 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156933020
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:02 schreef Gieliovd het volgende:
10 dagen per week, 3 dagen werken.

_O_
Dat zou mooi zijn
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157030093
De trap zit er in! *D

Maar ik begin bij het begin. :+

Eerst dat ding met pijn en moeite in elkaar gezet, dat is wel even lastig hoor, zoveel treden die er in moeten passen, en dan moet die zijplank ook nog in een uitsparing in de trapboom vallen... Je moet m eigenlijk in 2 richtingen tegelijk bewegen als jullie snappen wat ik bedoel... MAargoed, t is gelukt:





Daarvoor had ik de muur al gestuced en gelatext. Kutwerk is dat trouwens, was ik even vergeten. Maar met veel schuren toch een redelijk strakke muur gekregen. :)





Trapgat gemaakt:


wat zien die balken er uit he door het weer... Best zonde..

Even een foto tijdens het moed verzamelen om het gevaarte op zn plek te tillen :+



En toen zat hij!






Daarna even gekeken hoegroot t trapgat moest wezen, en een balk uit de muur gehaald (die zat niet vast) en de ander bij de muur afgezaagd... Moet ik nog afwerken, die balkkop zal ik wel niet zo overheen kunnen stucen ofwel? Dat andere gat pur ik vol en stuc ik dan overheen.



Ik heb nu nog minder zin om verder te gaan met voegen nu ik binnen zo lekker bezig ben... :')
  donderdag 22 oktober 2015 @ 22:29:13 #200
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_157030405
Cool! Met zo'n trap ga je ook veel meer gebruik maken van de zolder.
Siesta & Fiesta!
  donderdag 22 oktober 2015 @ 22:54:25 #201
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_157031497
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 22:29 schreef Bramito het volgende:
Cool! Met zo'n trap ga je ook veel meer gebruik maken van de zolder.
:{w beetje Fokker komt niet van zijn zolder af ;)
Trap is voor mama die eten brengt :+
Traanplaat al binnen anders glijdt mama van de trap :D

[ Bericht 8% gewijzigd door ikweethetookniet op 22-10-2015 23:00:57 ]
  donderdag 22 oktober 2015 @ 23:05:36 #202
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_157031976
Mooi maagdelijk schoon nog! Loopt ie een beetje?
  Moderator donderdag 22 oktober 2015 @ 23:08:51 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157032095
Keurig. Hij is wel steil of niet?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157035021
Valt wel mee nog! Ik heb m iets luier laten maken dan die tekeningen die ik eerst poste, en hij loopt prima. :)

En idd, zonder fatsoenlijke trap gebruik je zon zolder een stuk minder.
pi_157035031
Hard gewerkt weer! Nog ff stuken tussendoor... Lol.
Laat die handjes wapperen!
pi_157037958
Doet ie ff tussendoor hoor _O_
pi_157253946
Even stil geweest, maar zit niet stil hoor! Druk bezig met voegen, pest is alleen dat je echt bijna een hele dag vrij moet hebben. paar uurtjes gaat gewoon niet, dan kan je de helft vd specie weg gooien...

Muur 1 klaar, en effe een trespa boeibord gemonteerd om te zien hoe t staat:





Ik vind t niet zo mooi, dat witte. Dus heb groene folie besteld op mn werk, dan ga ik de boeiborden groen plakken. Bijna dezelfde kleur vd deur, ik hoop dat t verschil niet teveel opvalt. Anders moet de deur ook nog geplakt worden.

En begonnen aan de achter muur:




Ook die is bijna klaar dus.
pi_157254275
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 20:13 schreef Makrolon het volgende:
[...]

Ook die is bijna klaar dus.
Bijna tijd voor een garagewarming party 8-)
  zondag 1 november 2015 @ 20:36:12 #209
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_157254732
quote:
99s.gif Op zondag 1 november 2015 20:23 schreef Juup© het volgende:
Bijna tijd voor een garagewarming party 8-)
:N GarageZOLDERverwarming party :P *O*
  zondag 1 november 2015 @ 20:48:03 #210
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157255210
Weer mooi gewerkt!

Komen er gebeugelde goten op die boeidelen? Of ga je die nog op een andere manier afwerken?
pi_157260699
Gebeugelde goten inderdaad!

Volgend jaar k&w bbq meet!
pi_157389011
Van t weekeind weinig tijd voor de garage helaas... Van de week savonds wel effe wat gedaan







Stucplaten tegen de dagkanten van t raam aan gezet om de spouwlat weg te werken, vooraf t kozijn op de dpcfolie afgekit. Nu nog even hoek beschermers halen voor in t stucwerk, dan hoop ik vd week tijd te hebben om de lange muur en t stukje naast de garage deur te stucen.
pi_157391274
^O^
pi_157400112
Afwerken gaat een hoop tijd in zitten , maar hou de moed erin . je bent wind en waterdicht toch ? Geen noodzaak om te haasten meer, easy does it rustig verder knutselen .
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_157717781
updeet!

Wit kozijn:


Groen kozijn!


Kleur past best mooi bij de roldeur. :)

Ook de boeiborden groen gemaakt en gemonteerd aan een kant:







ook nog even wat fotos van mn slechte stucwerk. :')





Maarr dat komt goed, een keer schuren, nog een keer stucen, dan nog een keer schuren en t is strak! (hoop ik :9 )

Ook heb ik de dakgoten binnen, rib uit mn lijf maar word wel echt heel mooi met de zinken goten er aan.
pi_157718177
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 14:03 schreef Cybersijp het volgende:
Afwerken gaat een hoop tijd in zitten , maar hou de moed erin . je bent wind en waterdicht toch ? Geen noodzaak om te haasten meer, easy does it rustig verder knutselen .
Klopt, echt fijn, als t nu kutweer is of t is donker (veeeel te vroeg weer) kan ik gewoon lekker binnen bezig. :)
  Moderator zaterdag 21 november 2015 @ 16:50:31 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157718184
Keurig :D

Heb je voordat je ging stuccen wel even een luchtleiding naar de kelder gemaakt? (zie topic van Atmoz', reacties van vandaag).

Waarom eigenlijk zinken goten? PVC of polyester is toch met zo goed? Polyester is bovendien tot 18m naadloos leverbaar (zie Patentgoot.nl )
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157718898
Zink gaat gewoon langer dan 100 jaar mee , dat gaan pvc en polyester nooit redden.
  zaterdag 21 november 2015 @ 17:30:20 #219
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_157719104
Heel mooi !!
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_157722263
Groen is beter ja!
pi_157724060
Thanks! Ben blij dat ik niet de enige ben die t groen echt stukke beter vind. :9 vind het wel een mooie kleur groen ook.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 16:50 schreef derLudolf het volgende:
Keurig :D

Heb je voordat je ging stuccen wel even een luchtleiding naar de kelder gemaakt? (zie topic van Atmoz', reacties van vandaag).

Waarom eigenlijk zinken goten? PVC of polyester is toch met zo goed? Polyester is bovendien tot 18m naadloos leverbaar (zie Patentgoot.nl )
Ik heb 50 mm en 75 mm loze leiding naar de put liggen, kan daar genoeg lucht door? :+ Ik had t gezien ja in t topic van atmoz. :9

Meerdere redenen, zink is mooier, ik vind t leuk om dat in elkaar te solderen,ik wil het zink solderen leren voor mn klussenbedrijf, en ik vind het mooier. Oh, dat had ik al gezegd. :+

Nee, pvc ziet er toch niet uit? Die polyester kende ik niet, ziet er wel mooi uit ja. Maar ook behoorlijk duur, transport van 9 meter is ook niet goedkoop.
  Moderator zondag 22 november 2015 @ 00:35:20 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157731746
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 20:22 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik heb 50 mm en 75 mm loze leiding naar de put liggen, kan daar genoeg lucht door? :+ Ik had t gezien ja in t topic van atmoz. :9

Meerdere redenen, zink is mooier, ik vind t leuk om dat in elkaar te solderen,ik wil het zink solderen leren voor mn klussenbedrijf, en ik vind het mooier. Oh, dat had ik al gezegd. :+
quote:
Oh cool, ga je zelf bedrijf beginnen? Je had nu toch twee banen? Of een dag vrij in de week?
Nee, pvc ziet er toch niet uit? Die polyester kende ik niet, ziet er wel mooi uit ja. Maar ook behoorlijk duur, transport van 9 meter is ook niet goedkoop.
Ga je de goten niet wegwerken dan in zo'n 'bak' van trespa? Dat vind ik nog strakker
Die polyester goten kun je ook af fabriek halen geloof ik, Polytech is hier vlakbij :P


Maakte
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 22 november 2015 @ 11:02:36 #223
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Moderator zondag 22 november 2015 @ 11:06:34 #224
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157735009
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 11:02 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom zit dit niet naadloos aan elkaar ? Of kan dat niet qua montage ?
Er zit toch altijd een naadje tussen die dingen, bij de boeien hier ook
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 22 november 2015 @ 11:10:42 #225
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_157735055
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 11:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Er zit toch altijd een naadje tussen die dingen, bij de boeien hier ook
Hier niet volgens mij; en dat is ook trespa :P
  zondag 22 november 2015 @ 11:13:41 #226
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157735099
Een naadje is geen 2cm toch?
Maar ik lees nu dat trespa 2,5mm per meter uit kan zetten & krimpen.
Dus een uitzetvoeg is wel handig bij dat spul :') .
pi_157736495
Trespa zet inderdaad veel uit, gaten voor de 4.2 sxhroeven ook 8mm geboort, anders knappen ze af.

Maarr, de gleuf is wat te groot inderdaad. Aan mijn kant verdeel ik het vlak over 4 stroken trespa en hou ik 1 cm tussenruimte.
pi_157736538
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 00:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]


[..]

Ga je de goten niet wegwerken dan in zo'n 'bak' van trespa? Dat vind ik nog strakker
Die polyester goten kun je ook af fabriek halen geloof ik, Polytech is hier vlakbij :P


Maakte
Beetje warrige post ludolf. :+

Ik ben idd van plan mn eigen bedrijf te beginnen. :) ik heb de dinsdag nog vrij in de week, die wil er voor gaan gebruiken. Evt avonden er nog bij als mensen iets sneller af willen hebben. Als het een beetje van de grond komt stop ik met mn ene baan en heb ik 4 dagen voor mn eigen bedrijf, en toch nog een vast inkomen.

Nope, over gedacht maar dat word me teveel werk. Als ik dat had gedaan had ik t dak ook over laten steken.
pi_157736605
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 11:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Er zit toch altijd een naadje tussen die dingen, bij de boeien hier ook
Volgens mij is dat alleen bij hout gebruikelijk ivm rotten. Hangt ook een beetje van de constructie af, bij 100 jaar oude huizen zitten er ook geen gleuven en daar zitten meestal nog de originele boeiboorden op.
pi_157737180
Ik mis nog een stukje epdm of dpc folie achter de naden van je trespa. maakt t wat strakker.
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_157737375
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 13:19 schreef Cybersijp het volgende:
Ik mis nog een stukje epdm of dpc folie achter de naden van je trespa. maakt t wat strakker.
Dat zit er toch echt achter. ;)
pi_157741449
Nee, ik zie dat er wat achter zit , maar op de naden dus een stukje extra helemaal van boven naar onderen . Dan zie je wat minder dat er een best een flinke naad tussen zit . nu zie je een stuk steen nog , en idd kijk je tegen een stuk dpc aan . Zelf zou ik opteren voor een strookje van 20 cm epdm of zo.



zie ook hier o.a:
http://www.woodworking.nl/archive/index.php/t-10866.html
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_157741494
Boeiborden aan de andere kant dr ook op!



Bij mn huis zit de aansluiting vd boeiborden aan de voorkant en de zijkant zo:


Zouden jullie dat bij de garage ook zo doen? Ik zat zelf eigenlijk te denken om het schuine boeibord gewoon tegen t boeibord achter de goot aan te laten komen, dan heb je vanaf de kopse kant de goot gewoon in t zicht. (als jullie t niet snappen paint ik het even)

Verder alvast een stukje goot opgehangen om te testen





Ik denk dat ik m nog iets hoger hang, en dan 3 cm afschot over de hele lengte (9 mtr). Alleen aan de achterkant komt een regenpijp. Mocht iemand dr nog op of aanmerkingen over hebben hoor ik het graag!
pi_157741594
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 16:45 schreef Cybersijp het volgende:
Nee, ik zie dat er wat achter zit , maar op de naden dus een stukje extra helemaal van boven naar onderen . Dan zie je wat minder dat er een best een flinke naad tussen zit . nu zie je een stuk steen nog , en idd kijk je tegen een stuk dpc aan . Zelf zou ik opteren voor een strookje van 20 cm epdm of zo.

[ afbeelding ]

zie ook hier o.a:
http://www.woodworking.nl/archive/index.php/t-10866.html
Interessante link!
Je hebt gelijk, dan valt het idd minder op. Ik ga eens kijken of ik dat er nog achter kan krijgen ^O^
pi_157741814
Qua goot : hang veel te laag , nu kan de wind bij lage regenbelasting het water gewoon achter je trespa waaien .(en kom je op de link die ik je net gaf . )
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_157741856
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:02 schreef Cybersijp het volgende:
Qua goot : hang veel te laag , nu kan de wind bij lage regenbelasting het water gewoon achter je trespa waaien .(en kom je op de link die ik je net gaf . )
Idd, ik zou 'm denk ik zelf zo kort mogelijk onder je pannen hangen.

Solderen al geprobeerd :P?
  zondag 22 november 2015 @ 18:57:06 #237
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157744434
Wat men hierboven zegt. Plus bij zware regen kan het water niet in maar buiten je goot terechtkomen. Test dit even voor je erachter komt als de hele goot er al op zit.

De constructie met boeiborden en je dakoversteek vind ik wat typisch. De oversteek komt robuust en landelijk over, terwijl dat uitstekende trespa plaatje iel en goedkoop oogt. Ik had zelf voor een mooie bakgoot gekozen of in elk geval een lijst aan de buitenkant van je zinken goot. Maar kennelijk probeer je de opzet van je huis na te maken. Ik zou dit dan zo dicht mogelijk proberen te benaderen.
pi_157745218
hoe hoog is de garage eigenlijk?
pi_157747297
Oke, duidelijk, die goot moet dus omhoog.

quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 18:57 schreef Barrah het volgende:
Wat men hierboven zegt. Plus bij zware regen kan het water niet in maar buiten je goot terechtkomen. Test dit even voor je erachter komt als de hele goot er al op zit.

De constructie met boeiborden en je dakoversteek vind ik wat typisch. De oversteek komt robuust en landelijk over, terwijl dat uitstekende trespa plaatje iel en goedkoop oogt. Ik had zelf voor een mooie bakgoot gekozen of in elk geval een lijst aan de buitenkant van je zinken goot. Maar kennelijk probeer je de opzet van je huis na te maken. Ik zou dit dan zo dicht mogelijk proberen te benaderen.
Nee, als ik de lijn vd pannen doortrek komt t nog wel in de goot, daar had ik wel naar gekeken.

Hmm, jammer dat je t zo ziet. Ik had t ook niet op die manier bekeken eigenlijk.

Over afgetimmerde bakgoten heb ik wel nagedacht, maar werd me gewoon teveel werk. Daarbij vind ik een nette zinken mastgoot best mooi ogen. En inderdaad, het huis heeft t ook zo. T leek mij netjes om de stijl van t huis ook enigsinds door te trekken naar de garage.

Ik was van plan de boeiborden aan de voorkant ook in trespa uit te voeren, dat zal je dan wel helemaal goedkoop vinden ogen omdat je daar over de hele lengte tegen de achterkant aan kijkt. Maar ik zie ook geen onderhoudsvrij alternatief eigenlijk...
pi_157747317
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 19:18 schreef Pollewoppie het volgende:
hoe hoog is de garage eigenlijk?
5.5 meter, muren 3 meter
  zondag 22 november 2015 @ 20:29:44 #241
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157747714
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 20:20 schreef Makrolon het volgende:
Oke, duidelijk, die goot moet dus omhoog.

[..]

Nee, als ik de lijn vd pannen doortrek komt t nog wel in de goot, daar had ik wel naar gekeken.

Hmm, jammer dat je t zo ziet. Ik had t ook niet op die manier bekeken eigenlijk.

Over afgetimmerde bakgoten heb ik wel nagedacht, maar werd me gewoon teveel werk. Daarbij vind ik een nette zinken mastgoot best mooi ogen. En inderdaad, het huis heeft t ook zo. T leek mij netjes om de stijl van t huis ook enigsinds door te trekken naar de garage.

Ik was van plan de boeiborden aan de voorkant ook in trespa uit te voeren, dat zal je dan wel helemaal goedkoop vinden ogen omdat je daar over de hele lengte tegen de achterkant aan kijkt. Maar ik zie ook geen onderhoudsvrij alternatief eigenlijk...
Die indruk kreeg ik vooral van je foto's van een on-af beeld. Ik weet niet hoe je huis er precies uitziet. Die kopse kanten geven het sowieso meer body. Als je het gelijk houdt met je huis wordt het vast mooi.
  Moderator maandag 23 november 2015 @ 00:42:10 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157756094
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 16:47 schreef Makrolon het volgende:
Boeiborden aan de andere kant dr ook op!
Ook in dit koude weer ben je niet te stoppen? ;) Goed bezig, ziet er goed uit

quote:
Bij mn huis zit de aansluiting vd boeiborden aan de voorkant en de zijkant zo:
[ afbeelding ]
Ik vind dat er nogal vreemd uit zien eigenlijk. Ik zou aan die schuine plaat trespa een hoek zagen dusdanig dat ie loopt tot aan het boeibord aan de zijgevel
quote:
Ik denk dat ik m nog iets hoger hang, en dan 3 cm afschot over de hele lengte (9 mtr). Alleen aan de achterkant komt een regenpijp. Mocht iemand dr nog op of aanmerkingen over hebben hoor ik het graag!
Zijn dat voldoende regenpijpen? Maw, is dat voldoende afvoer? Geen idee hoor, er bestaan richtlijnen voor. Of heb je die erbij gehad?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 23 november 2015 @ 00:46:14 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157756150
Voor wat mijn touchscreen paintskills waard zijn

Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 23 november 2015 @ 08:56:56 #244
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_157757523
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 00:46 schreef derLudolf het volgende:
Voor wat mijn touchscreen paintskills waard zijn

[ afbeelding ]
Zo zou ik het ook maken, zoals het nu zit zijn 2 stijlen door elkaar.
Er wordt een bakgoot gesuggereerd, maar er hangt een mastgoot aan.

quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 00:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zijn dat voldoende regenpijpen? Maw, is dat voldoende afvoer? Geen idee hoor, er bestaan richtlijnen voor. Of heb je die erbij gehad?
Er zijn wel richtlijnen voor hoor, maar ik hou altijd 100m2. dakvlak per hwa rond 100.
pi_157758038
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 18:57 schreef Barrah het volgende:
De constructie met boeiborden en je dakoversteek vind ik wat typisch. De oversteek komt robuust en landelijk over, terwijl dat uitstekende trespa plaatje iel en goedkoop oogt. Ik had zelf voor een mooie bakgoot gekozen of in elk geval een lijst aan de buitenkant van je zinken goot. Maar kennelijk probeer je de opzet van je huis na te maken. Ik zou dit dan zo dicht mogelijk proberen te benaderen.
Eens. Vind het ook een beetje jammer.
pi_157758119
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 00:46 schreef derLudolf het volgende:
Voor wat mijn touchscreen paintskills waard zijn

[ afbeelding ]
Handig, dan kan ik aan dat haakje onderaan mijn jas ophangen. :+

Maar ik snap je, zo had ik het ook in gedachte inderdaad!

quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 08:56 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Zo zou ik het ook maken, zoals het nu zit zijn 2 stijlen door elkaar.
Er wordt een bakgoot gesuggereerd, maar er hangt een mastgoot aan.

[..]

Er zijn wel richtlijnen voor hoor, maar ik hou altijd 100m2. dakvlak per hwa rond 100.
Oke, dan doe ik het gewoon zo, is makkelijker ook.

Ik heb (grond oppervlakte) 45m2 dak, er komen dus 2 keer 80 mm hwa aan. Dat is genoeg dus?
pi_157758126
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 09:48 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Eens. Vind het ook een beetje jammer.
Dat mag, zijn toch overwegingen die je maakt hé. Bakgoot is een flinke bak (haha) werk extra, en kost ook extra.
  maandag 23 november 2015 @ 10:07:18 #248
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_157758212
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 09:56 schreef Makrolon het volgende:

Ik heb (grond oppervlakte) 45m2 dak, er komen dus 2 keer 80 mm hwa aan. Dat is genoeg dus?
lijkt me prima. :Y
pi_157762446
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 00:46 schreef derLudolf het volgende:
Voor wat mijn touchscreen paintskills waard zijn

In plaats van paint, zo heb ik het gedaan:

  maandag 23 november 2015 @ 15:08:39 #250
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157763129
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 14:37 schreef DarkE het volgende:

[..]

In plaats van paint, zo heb ik het gedaan:

[ afbeelding ]
Jij hebt geen boeiborden achter je goot, amper dakoversteek en een muurtje onder de goot, dus vergelijking gaat mank.
pi_157764198
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 15:08 schreef Barrah het volgende:

[..]

Jij hebt geen boeiborden achter je goot, amper dakoversteek en een muurtje onder de goot, dus vergelijking gaat mank.
Ik heb zeker wel een boeibord achter mijn goot al is die niet veel hoger dan de muurplaat, cm of 8. Amper dakoversteek...? Centimeter of 12 maar. Muurtje onder de goot is een steunbeer, doet niets t.a.v. de goot. Dat is 3 foute aannames in 1 zin, hulde!

Maar daar ging het ook helemaal niet om, ik wilde het effect van het uitlopen van het uiteinde van het schuine boekbord in een punt laten zien.
pi_157773610
Laten we t gezellig houden he ;)

quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 14:37 schreef DarkE het volgende:

[..]

In plaats van paint, zo heb ik het gedaan:

[ afbeelding ]
Zo ga ik het ook doen! Ik zat er eerst over in omdat ik geen rekening heb gehouden met de hoogte vamn de boeiborden achter de goot... dus met de hoek die het boeibord voor gaat maken komt ie niet mooi uit bij die van de goten, maar als m net als jou aan de onderkant afzaag komt dat wel mooi uit. (ik hoop dat t een beetje duidelijk is :'))

Net voor de afwisseling maar wat led strips besteld. Ik wil boven de garagedeur een witte strip die altijd aan gaat als het donker word. En ik heb wat rgb stips besteld, leek me wel tof om die ook onder de garagedeur te maken en achter het boeibord te plakken en te gebruiken als kerstverlichting, of bij feestjes oid. Hoef ik niet elk jaar met de steiger er bij om kerstverlichting op te hangen :9
pi_157778615
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:52 schreef Makrolon het volgende:
Laten we t gezellig houden he ;)

[..]

Zo ga ik het ook doen! Ik zat er eerst over in omdat ik geen rekening heb gehouden met de hoogte vamn de boeiborden achter de goot... dus met de hoek die het boeibord voor gaat maken komt ie niet mooi uit bij die van de goten, maar als m net als jou aan de onderkant afzaag komt dat wel mooi uit. (ik hoop dat t een beetje duidelijk is :'))

Net voor de afwisseling maar wat led strips besteld. Ik wil boven de garagedeur een witte strip die altijd aan gaat als het donker word. En ik heb wat rgb stips besteld, leek me wel tof om die ook onder de garagedeur te maken en achter het boeibord te plakken en te gebruiken als kerstverlichting, of bij feestjes oid. Hoef ik niet elk jaar met de steiger er bij om kerstverlichting op te hangen :9
Disco garage? :P
  Moderator dinsdag 24 november 2015 @ 13:18:02 #254
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157783865
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 november 2015 07:51 schreef Juup© het volgende:

[..]

Disco garage? :P
Feestverlichting voor de K&W BBQ meet :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157785170
Precies, en kerstverlichting die ik niet elk jaar tevoorschijn hoef te halen :P

En ik vind t natuurlijk wel mooi, beetje kloten met zulke dingen. Ook onlangs domotica ontdekt, kan ik mooi intregeren.
pi_157785367
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 13:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Feestverlichting voor de K&W BBQ meet :P
^O^
  Moderator dinsdag 24 november 2015 @ 18:37:17 #257
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_157791465
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 13:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Feestverlichting voor de K&W BBQ meet :P
Mag het wel iets beter weer worden dan nu ! :P
  Moderator dinsdag 24 november 2015 @ 19:03:58 #258
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157792398
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 18:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Mag het wel iets beter weer worden dan nu ! :P
Het is altijd weer om te BBQ'en, het is gewoon niet altijd weer om buiten te eten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 27 november 2015 @ 20:58:27 #259
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_157868080
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 19:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Het is altijd weer om te BBQ'en, het is gewoon niet altijd weer om buiten te eten.
Gast.... Serieus??

Hij heeft een mega zolder, en wij zijn allemaal FOKkers.
We durven niet eens buiten te eten!!
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  vrijdag 27 november 2015 @ 22:03:09 #260
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_157870096
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 20:58 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Hij heeft een mega zolder, en wij zijn allemaal FOKkers.
We durven niet eens buiten te eten!!
:Y papa achter de bbq buiten en mama bereidt vlees voor en brengt het naar zolder :7
pi_157955245
Zoo, de lange muur en t stukje naast de sectionaaldeur klaar. En het is moooooi O+







Ik ben echt meer dan tevreden over hoe t raampje en de afwerking is geworden. De muren van de garage zijn straks netter afgewerkt dan die van het huis. :') Voor t eerst ook acrylaatkit gebruikt, daar word het wel netjes van.
Meteen even de schakelaar voor de bediening vd roldeur afgemonteerd.

Over t vensterbankje twijfel ik nog, ik had dit hout nog liggen, anders had ik m nog 1 of 2 cm verder uit laten steken. even zien nog of ik nog een nieuwe maak. Sowieso moeten de randen nog afgerond worden.


Effe een foto met de auto er in, krijgen jullie misschien een beter beeld van de grootte. T valt mij echt 100 % mee. Als de auto zo staat kan ik gewoon nog sleutelen aan mn motor zonder er last van te hebben.



Lijkt niet veel wat ik gedaan heb, maar t is echt een hoop werk, dat stucen, ik kan het natuurlijk niet dus ik ben langer bezig met schuren dan t stucen zelf, en dat 2 keer...
pi_157956138
Ik heb zelf vellingblokken in mijn garage, vind ik persoonlijk wel mooi lijken.
Zijn misschien iets duurder dan "gewone" blokken, maar als je ze lijmt en dus een hele dunne voeg hebt hoef je niet te stuccen voor een mooi resultaat......
:P
pi_157958675
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:08 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb zelf vellingblokken in mijn garage, vind ik persoonlijk wel mooi lijken.
Zijn misschien iets duurder dan "gewone" blokken, maar als je ze lijmt en dus een hele dunne voeg hebt hoef je niet te stuccen voor een mooi resultaat......
:P
Klopt, die vind ik ook mooi. Mn ex vond ze niet mooi, en daar moest ik toen nog rekening mee houden. :+
pi_157958870
Wat had jouw ex in de schuur te zoeken ? :? }:|
pi_157959158
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:33 schreef bluemoon23 het volgende:
Wat had jouw ex in de schuur te zoeken ? :? }:|
Als t aan mij lag bleef ze in de keuken. :+ Misschien is het daarom mn ex. :')
  Moderator dinsdag 1 december 2015 @ 23:49:41 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157959275
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:44 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Als t aan mij lag bleef ze in de keuken. :+
Als daar d'r talenten lagen ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 2 december 2015 @ 01:36:53 #267
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_157960404
Leuk die foto,s van de begane grond ;) maar dit is Fok !
Dus zolder eerst en foto,s graag :7
  woensdag 2 december 2015 @ 01:41:00 #268
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_157960411
Balkenlaag van plafond nog ff behandelen met ontweringswater ;)
http://www.schildersverfo(...)out/ontweringswater/

Dan is het helemaal ^O^

Traptredestraanplaat al binnen :?
  woensdag 2 december 2015 @ 16:09:42 #269
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157966514
De laatste keer dat die motor hier voorbijkwam zag de garage er nog iets anders uit...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 2 december 2015 @ 16:14:40 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157966607
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 16:09 schreef Barrah het volgende:
De laatste keer dat die motor hier voorbijkwam zag de garage er nog iets anders uit...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In tussentijd is er heel wat gebeurd ja :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 2 december 2015 @ 20:49:16 #271
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_157972960
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 16:09 schreef Barrah het volgende:
De laatste keer dat die motor hier voorbijkwam zag de garage er nog iets anders uit...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is een hele hoop gebeurd in de tussen tijd :P
  Knikkerking woensdag 2 december 2015 @ 20:59:57 #272
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157973257
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:34 schreef Makrolon het volgende:
Zoo, de lange muur en t stukje naast de sectionaaldeur klaar. En het is moooooi O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik ben echt meer dan tevreden over hoe t raampje en de afwerking is geworden. De muren van de garage zijn straks netter afgewerkt dan die van het huis. :') Voor t eerst ook acrylaatkit gebruikt, daar word het wel netjes van.
Meteen even de schakelaar voor de bediening vd roldeur afgemonteerd.

Over t vensterbankje twijfel ik nog, ik had dit hout nog liggen, anders had ik m nog 1 of 2 cm verder uit laten steken. even zien nog of ik nog een nieuwe maak. Sowieso moeten de randen nog afgerond worden.
[ afbeelding ]

Effe een foto met de auto er in, krijgen jullie misschien een beter beeld van de grootte. T valt mij echt 100 % mee. Als de auto zo staat kan ik gewoon nog sleutelen aan mn motor zonder er last van te hebben.

[ afbeelding ]

Lijkt niet veel wat ik gedaan heb, maar t is echt een hoop werk, dat stucen, ik kan het natuurlijk niet dus ik ben langer bezig met schuren dan t stucen zelf, en dat 2 keer...
Gaaaaaf 8-) :7

Wat een plaats ook he... Man, dat zou mij ook goed "staan" :P
Echt niet normaal goed gedaan dit project. Wat een topper!!!! ^O^


quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:26 schreef Makrolon het volgende:

Klopt, die vind ik ook mooi. Mn ex vond ze niet mooi, en daar moest ik toen nog rekening mee houden. :+
Haha }) }) })
Alweer helemaal overheen toch?!
pi_157974163
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 16:09 schreef Barrah het volgende:
De laatste keer dat die motor hier voorbijkwam zag de garage er nog iets anders uit...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die motor is ook 6 jaar jonger geworden. :+

Mooi he om dat zo te zien, ik krijg ook herinneringen van facebook, dan zie je dat ik nog met de binnenmuur bezig was een jaar geleden. Pff, moet er nu niet meer aan denken. :+
pi_157974263
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:59 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Gaaaaaf 8-) :7

Wat een plaats ook he... Man, dat zou mij ook goed "staan" :P
Echt niet normaal goed gedaan dit project. Wat een topper!!!! ^O^

[..]

Haha }) }) })
Alweer helemaal overheen toch?!
Haha, ja, echt heel nice. Super blij dat ik t nu gewoon kan gebruiken. En t word met elke klus die ik doe alleen maar beter en functioneler nu. Bedankt man.

Haha ja hoor, ging wel vrij vlot. Zit nu naast een ander meisje op de bank. ;) achteraf wel blij dat t zo gegaan is, anders had ik dit nu allemaal niet gehad.
  woensdag 2 december 2015 @ 22:07:18 #275
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157975406
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:27 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Die motor is ook 6 jaar jonger geworden. :+
Kun je nagaan wat zo'n garage doet voor het behoud van je spullen :')
pi_157977784
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:07 schreef Barrah het volgende:

[..]

Kun je nagaan wat zo'n garage doet voor het behoud van je spullen :')
Ik kijk elke ochtend vol spanning of met mn auto het zelfde gebeurt. :+
  Moderator donderdag 3 december 2015 @ 00:03:11 #277
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157978643
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:31 schreef Makrolon het volgende:
Zit nu naast een ander meisje op de bank. ;)
Is die ook zes jaar jonger geworden? _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 3 december 2015 @ 07:53:43 #278
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_157981258
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:24 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik kijk elke ochtend vol spanning of met mn auto het zelfde gebeurt. :+
Qua auto ben je toch ook wel vooruit gegaan in vergelijk met het begin hier?

Ziet er mooi uit hoor, strak werk voor een garage ^O^
pi_157982708
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 00:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is die ook zes jaar jonger geworden? _O-
_O- _O- Nee, die maar 2 :+ Over aantal jaar haar ook maar eens in de schuur zetten. Als ik dat nu doe word t al snel strafbaar. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 07:53 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Qua auto ben je toch ook wel vooruit gegaan in vergelijk met het begin hier?

Ziet er mooi uit hoor, strak werk voor een garage ^O^
Deze had ik al van t begin, maar je doelt op die caddy pickup denk ik? (geloof dat ik die ook wel eens gepost heb) die is helaas al wel weg. Leuk ding was dat. :9

Thanks!!
  donderdag 3 december 2015 @ 10:33:57 #280
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_157982864
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:22 schreef Makrolon het volgende:

[..]

[..]

Deze had ik al van t begin, maar je doelt op die caddy pickup denk ik? (geloof dat ik die ook wel eens gepost heb) die is helaas al wel weg. Leuk ding was dat. :9

Thanks!!

Die bedoelde ik, of was die van de vrouw?

Die caddy pickup nooit gezien eigenlijk. De caddy staat net als een golf 1 en corrado op m'n wishlist. Niet dat ik dat lijstje ooit ga afstrepen, maar wie weet. Als ik ooit veel geld win :P

edit: brute matzwarte caddy al gevonden op fb ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door ueberduitser op 03-12-2015 11:34:38 ]
pi_157998167
Reed vandaag voor m'n werk in Apeldoorn en zag ineens een gele vlag wapperen.

Zag er goed uit. ;)
pi_158004405
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:40 schreef Tom_ het volgende:
Reed vandaag voor m'n werk in Apeldoorn en zag ineens een gele vlag wapperen.
[ afbeelding ]
Zag er goed uit. ;)
Haha, wat leuk! Toevallig ook dat je hier langs kwam, is niet echt een doorgaande weg. Waar moest je wezen?

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:33 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die bedoelde ik, of was die van de vrouw?

Die caddy pickup nooit gezien eigenlijk. De caddy staat net als een golf 1 en corrado op m'n wishlist. Niet dat ik dat lijstje ooit ga afstrepen, maar wie weet. Als ik ooit veel geld win :P

edit: brute matzwarte caddy al gevonden op fb ;)
deze inderdaad:


Tof ding was dat, zelf een 1.9 tdi ingebouwd. Die blauwe golf was idd van mn vriendin.

Caddy zou ik nog wel weer terug willen een keer, leuke auto en ook nog handig zoals je ziet. Mn motor kon er ook in als ik ging crossen.
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:11:10 #283
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_158004481
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:06 schreef Makrolon het volgende:

[..]
deze inderdaad:
[ afbeelding ]

Tof ding was dat, zelf een 1.9 tdi ingebouwd. Die blauwe golf was idd van mn vriendin.

Caddy zou ik nog wel weer terug willen een keer, leuke auto en ook nog handig zoals je ziet. Mn motor kon er ook in als ik ging crossen.
en op verbreed staal hè _O_
Mij leek een caddy VR6 of R32 rwd dan wel een leuk project :P
pi_158029632
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:06 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Haha, wat leuk! Toevallig ook dat je hier langs kwam, is niet echt een doorgaande weg. Waar moest je wezen?

[..]

deze inderdaad:
[ afbeelding ]

Tof ding was dat, zelf een 1.9 tdi ingebouwd. Die blauwe golf was idd van mn vriendin.

Caddy zou ik nog wel weer terug willen een keer, leuke auto en ook nog handig zoals je ziet. Mn motor kon er ook in als ik ging crossen.
Ik kom veel bij particulieren, en die gele vlag is best duidelijk te zien als je over de tuinen heen kan kijken. :+
  Moderator zaterdag 5 december 2015 @ 12:39:10 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158030496
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:40 schreef Tom_ het volgende:
Reed vandaag voor m'n werk in Apeldoorn en zag ineens een gele vlag wapperen.
[ afbeelding ]
Zag er goed uit. ;)
De negerhut van oom Sander? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158065419
Zo, van t weekeind weer bezig geweest. Eerst de bedrading voor mn kerstverlichting door de spouw gefrommelt vanaf de roldeur naar boven, bij de roldeur heb ik een pvcbuis waardoor ik er mee naar binnen kan.

Toen begonnen met de afwerking van de oversteek, even over nagedacht hoe ik t zou doen, maar ik ga tussen de gordingen gewoon multiplex maken. Heb vuren balken met 18 cm schroeven (wat een megadingen trouwens) dwars door de gordingen vast gezet. De ssd had t er wel effe zwaar mee.





Nu kan ik de multiplex platen zo regen die vuren balken en de kepers vast zetten. De multiplek planken heb ik ook al op maat en in de grondverf staan.

Vandaag de trespa boeidelen op maat gemaakt. Ik had goede hulp:



De onderkanten zijn ook op maat gemaakt. en ik heb ze ook al groen geplakt. Nu nog even tijd vinden om t zooitje te monteren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:11 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

en op verbreed staal hè _O_
Mij leek een caddy VR6 of R32 rwd dan wel een leuk project :P
Haha, in de tijd dat ik mn caddy ombouwde was hij nog belastingvrij. Dan is 1 op 20 wel leuk op diesel. :p enne, als je dan aandrijving op de wielen achter maakt moet je t gewoon awd maken! Wel leuke projectjes.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 11:23 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Ik kom veel bij particulieren, en die gele vlag is best duidelijk te zien als je over de tuinen heen kan kijken. :+
[ afbeelding ]
Haha, ja, dat klopt. Je zie t m sowieso vanaf een afstand wel door de aardige hoogte. De vlag is nu weg trouwens :9


quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De negerhut van oom Sander? :P
Waarom negerhut? :')

quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 01:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Balkenlaag van plafond nog ff behandelen met ontweringswater ;)
http://www.schildersverfo(...)out/ontweringswater/

Dan is het helemaal ^O^

Traptredestraanplaat al binnen :?
Ik was hier nog helemaal op vergeten te reageren!
Ik heb gezocht naar zulk spul, maar niets gevonden.. Werkt dat goed?

Ja, traptrede traanplaten liggen er al los op! nog los want ik twijfel nog of ik de trap wil schilderen of dat ik m zo laat... Denk dat ie heel snel vies word zo..
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 20:48:19 #287
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158066050
Zeg, heeft je knecht nou haar auto in de garage staan en staat de jouwe buiten weg te rotten? Dat gaat de verkeerde kant op ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158066130
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 20:48 schreef derLudolf het volgende:
Zeg, heeft je knecht nou haar auto in de garage staan en staat de jouwe buiten weg te rotten? Dat gaat de verkeerde kant op ;)
Nee hoor dat gaat prima zo :P
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 20:53:08 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158066181
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:27 schreef Makrolon het volgende:

Waarom negerhut? :')


O nee dat was oom Tom :P Maar er staat toch iets van Sanders hut op die vlag? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 20:54:24 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158066223
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:51 schreef Puala het volgende:

[..]

Nee hoor dat gaat prima zo :P
Wil jij je even stil houden :6
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 6 december 2015 @ 21:59:34 #291
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_158067800
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:27 schreef Makrolon het volgende:

Ik was hier nog helemaal op vergeten te reageren!
Ik heb gezocht naar zulk spul, maar niets gevonden.. Werkt dat goed?
Dan heb je niet goed gezocht :|W


¤ 3,28 (inclusief 21% BTW) *O*

Met ontweringswater is het mogelijke verweerde plekken in blank gelakt hout te verwijderen.

Voordat men dit gaat toe passen moet men eerst de totale laklag verwijderen. Wel het totale vlak waar de verwerings is waar te nemen. Gebruik hiervoor een goed afbijtmiddel en daarna goed schoonwassen met water. Het Ontweringswater (onverdund) op het gehele oppervlak aanbrengen om een egale kleur te verkrijgen. Het ontweringswater goed in laten werken tot dat de vergrijzing weg is. Hierna goed met water nawassen. Zonodig behandeling met ontweringswater herhalen.

Ontweringswater zonodig verwarmen om het krachtiger te maken.

http://www.schildersverfo(...)out/ontweringswater/

Ik zeg flesje kopen en proberen voor die drie euroootjes :P wat kan je gebeuren
pi_158172441
Waarom staat de garage zo ver naar achteren?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_158179209
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:05 schreef Merode32 het volgende:
Waarom staat de garage zo ver naar achteren?
Waarom zou ik hem verder naar voren zetten?

quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 20:48 schreef derLudolf het volgende:
Zeg, heeft je knecht nou haar auto in de garage staan en staat de jouwe buiten weg te rotten? Dat gaat de verkeerde kant op ;)
Haha je bedoeld die polo denk ik, die is ook van mij. Als t zometeen weer gaat vriezen staat mn eigen autotje lekker binnen hoor :p
pi_158179235
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:28 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Waarom zou ik hem verder naar voren zetten?
Meer tuin over
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_158179359
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:29 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Meer tuin over
Dan heb ik achter de garage een donker stuk tuin tussen 2 muren in, kleinere oprit over, loop ik tegen mn garage aan als ik uit de achterdeur van mn huis naar buiten ga... Nee, dit is prima zo. Mijn tuin is ook nog groot zat zo. Ca 11 x 13 oid schat ik.
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 20:46:01 #296
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158179721
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:28 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Waarom zou ik hem verder naar voren zetten?

[..]

Haha je bedoeld die polo denk ik, die is ook van mij. Als t zometeen weer gaat vriezen staat mn eigen autotje lekker binnen hoor :p
Ik had hem niet herkend als Polo. Hoezo heb je 2 wagens dan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158180026
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik had hem niet herkend als Polo. Hoezo heb je 2 wagens dan?
Die polo was voor de handel... Toen ging ie kapot en had ik er geen zin meer in. :') maar hoop m met een weekje weer te koop kunnen zetten
  Moderator zondag 13 december 2015 @ 10:43:30 #298
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_158210726
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:33 schreef Makrolon het volgende:
Mijn tuin is ook nog groot zat zo. Ca 11 x 13 oid schat ik.
En als je helemaal niet zo'n grootte tuinliefhebber bent dan is dat nog groot genoeg :P
pi_158262914
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 10:43 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En als je helemaal niet zo'n grootte tuinliefhebber bent dan is dat nog groot genoeg :P
Haha, klopt. Ik vind tuin wel echt leuk hoor, alleen liever grote oprit/garage :+
pi_158262923
Ik word er altjd zo zenuwachtig van als het topic bijna dicht gaat :')
pi_158262928
Beter gewoon topics met max 100 pagina's!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')