abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 november 2015 @ 11:13:41 #226
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157735099
Een naadje is geen 2cm toch?
Maar ik lees nu dat trespa 2,5mm per meter uit kan zetten & krimpen.
Dus een uitzetvoeg is wel handig bij dat spul :') .
pi_157736495
Trespa zet inderdaad veel uit, gaten voor de 4.2 sxhroeven ook 8mm geboort, anders knappen ze af.

Maarr, de gleuf is wat te groot inderdaad. Aan mijn kant verdeel ik het vlak over 4 stroken trespa en hou ik 1 cm tussenruimte.
pi_157736538
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 00:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

[..]

Ga je de goten niet wegwerken dan in zo'n 'bak' van trespa? Dat vind ik nog strakker
Die polyester goten kun je ook af fabriek halen geloof ik, Polytech is hier vlakbij :P

Maakte
Beetje warrige post ludolf. :+

Ik ben idd van plan mn eigen bedrijf te beginnen. :) ik heb de dinsdag nog vrij in de week, die wil er voor gaan gebruiken. Evt avonden er nog bij als mensen iets sneller af willen hebben. Als het een beetje van de grond komt stop ik met mn ene baan en heb ik 4 dagen voor mn eigen bedrijf, en toch nog een vast inkomen.

Nope, over gedacht maar dat word me teveel werk. Als ik dat had gedaan had ik t dak ook over laten steken.
pi_157736605
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 11:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Er zit toch altijd een naadje tussen die dingen, bij de boeien hier ook
Volgens mij is dat alleen bij hout gebruikelijk ivm rotten. Hangt ook een beetje van de constructie af, bij 100 jaar oude huizen zitten er ook geen gleuven en daar zitten meestal nog de originele boeiboorden op.
pi_157737180
Ik mis nog een stukje epdm of dpc folie achter de naden van je trespa. maakt t wat strakker.
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_157737375
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 13:19 schreef Cybersijp het volgende:
Ik mis nog een stukje epdm of dpc folie achter de naden van je trespa. maakt t wat strakker.
Dat zit er toch echt achter. ;)
pi_157741449
Nee, ik zie dat er wat achter zit , maar op de naden dus een stukje extra helemaal van boven naar onderen . Dan zie je wat minder dat er een best een flinke naad tussen zit . nu zie je een stuk steen nog , en idd kijk je tegen een stuk dpc aan . Zelf zou ik opteren voor een strookje van 20 cm epdm of zo.

zie ook hier o.a:
http://www.woodworking.nl/archive/index.php/t-10866.html
pi_157741494
Boeiborden aan de andere kant dr ook op!

Bij mn huis zit de aansluiting vd boeiborden aan de voorkant en de zijkant zo:

Zouden jullie dat bij de garage ook zo doen? Ik zat zelf eigenlijk te denken om het schuine boeibord gewoon tegen t boeibord achter de goot aan te laten komen, dan heb je vanaf de kopse kant de goot gewoon in t zicht. (als jullie t niet snappen paint ik het even)

Verder alvast een stukje goot opgehangen om te testen

Ik denk dat ik m nog iets hoger hang, en dan 3 cm afschot over de hele lengte (9 mtr). Alleen aan de achterkant komt een regenpijp. Mocht iemand dr nog op of aanmerkingen over hebben hoor ik het graag!
pi_157741594
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 16:45 schreef Cybersijp het volgende:
Nee, ik zie dat er wat achter zit , maar op de naden dus een stukje extra helemaal van boven naar onderen . Dan zie je wat minder dat er een best een flinke naad tussen zit . nu zie je een stuk steen nog , en idd kijk je tegen een stuk dpc aan . Zelf zou ik opteren voor een strookje van 20 cm epdm of zo.

[ afbeelding ]

zie ook hier o.a:
http://www.woodworking.nl/archive/index.php/t-10866.html
Interessante link!
Je hebt gelijk, dan valt het idd minder op. Ik ga eens kijken of ik dat er nog achter kan krijgen ^O^
pi_157741814
Qua goot : hang veel te laag , nu kan de wind bij lage regenbelasting het water gewoon achter je trespa waaien .(en kom je op de link die ik je net gaf . )
pi_157741856
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:02 schreef Cybersijp het volgende:
Qua goot : hang veel te laag , nu kan de wind bij lage regenbelasting het water gewoon achter je trespa waaien .(en kom je op de link die ik je net gaf . )
Idd, ik zou 'm denk ik zelf zo kort mogelijk onder je pannen hangen.

Solderen al geprobeerd :P?
  zondag 22 november 2015 @ 18:57:06 #237
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157744434
Wat men hierboven zegt. Plus bij zware regen kan het water niet in maar buiten je goot terechtkomen. Test dit even voor je erachter komt als de hele goot er al op zit.

De constructie met boeiborden en je dakoversteek vind ik wat typisch. De oversteek komt robuust en landelijk over, terwijl dat uitstekende trespa plaatje iel en goedkoop oogt. Ik had zelf voor een mooie bakgoot gekozen of in elk geval een lijst aan de buitenkant van je zinken goot. Maar kennelijk probeer je de opzet van je huis na te maken. Ik zou dit dan zo dicht mogelijk proberen te benaderen.
pi_157745218
hoe hoog is de garage eigenlijk?
pi_157747297
Oke, duidelijk, die goot moet dus omhoog.

quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 18:57 schreef Barrah het volgende:
Wat men hierboven zegt. Plus bij zware regen kan het water niet in maar buiten je goot terechtkomen. Test dit even voor je erachter komt als de hele goot er al op zit.

De constructie met boeiborden en je dakoversteek vind ik wat typisch. De oversteek komt robuust en landelijk over, terwijl dat uitstekende trespa plaatje iel en goedkoop oogt. Ik had zelf voor een mooie bakgoot gekozen of in elk geval een lijst aan de buitenkant van je zinken goot. Maar kennelijk probeer je de opzet van je huis na te maken. Ik zou dit dan zo dicht mogelijk proberen te benaderen.
Nee, als ik de lijn vd pannen doortrek komt t nog wel in de goot, daar had ik wel naar gekeken.

Hmm, jammer dat je t zo ziet. Ik had t ook niet op die manier bekeken eigenlijk.

Over afgetimmerde bakgoten heb ik wel nagedacht, maar werd me gewoon teveel werk. Daarbij vind ik een nette zinken mastgoot best mooi ogen. En inderdaad, het huis heeft t ook zo. T leek mij netjes om de stijl van t huis ook enigsinds door te trekken naar de garage.

Ik was van plan de boeiborden aan de voorkant ook in trespa uit te voeren, dat zal je dan wel helemaal goedkoop vinden ogen omdat je daar over de hele lengte tegen de achterkant aan kijkt. Maar ik zie ook geen onderhoudsvrij alternatief eigenlijk...
pi_157747317
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 19:18 schreef Pollewoppie het volgende:
hoe hoog is de garage eigenlijk?
5.5 meter, muren 3 meter
  zondag 22 november 2015 @ 20:29:44 #241
422610 Barrah
pi_157747714
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 20:20 schreef Makrolon het volgende:
Oke, duidelijk, die goot moet dus omhoog.

[..]

Nee, als ik de lijn vd pannen doortrek komt t nog wel in de goot, daar had ik wel naar gekeken.

Hmm, jammer dat je t zo ziet. Ik had t ook niet op die manier bekeken eigenlijk.

Over afgetimmerde bakgoten heb ik wel nagedacht, maar werd me gewoon teveel werk. Daarbij vind ik een nette zinken mastgoot best mooi ogen. En inderdaad, het huis heeft t ook zo. T leek mij netjes om de stijl van t huis ook enigsinds door te trekken naar de garage.

Ik was van plan de boeiborden aan de voorkant ook in trespa uit te voeren, dat zal je dan wel helemaal goedkoop vinden ogen omdat je daar over de hele lengte tegen de achterkant aan kijkt. Maar ik zie ook geen onderhoudsvrij alternatief eigenlijk...
Die indruk kreeg ik vooral van je foto's van een on-af beeld. Ik weet niet hoe je huis er precies uitziet. Die kopse kanten geven het sowieso meer body. Als je het gelijk houdt met je huis wordt het vast mooi.
  Moderator maandag 23 november 2015 @ 00:42:10 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157756094
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 16:47 schreef Makrolon het volgende:
Boeiborden aan de andere kant dr ook op!
Ook in dit koude weer ben je niet te stoppen? ;) Goed bezig, ziet er goed uit

quote:
Bij mn huis zit de aansluiting vd boeiborden aan de voorkant en de zijkant zo:
[ afbeelding ]
Ik vind dat er nogal vreemd uit zien eigenlijk. Ik zou aan die schuine plaat trespa een hoek zagen dusdanig dat ie loopt tot aan het boeibord aan de zijgevel
quote:
Ik denk dat ik m nog iets hoger hang, en dan 3 cm afschot over de hele lengte (9 mtr). Alleen aan de achterkant komt een regenpijp. Mocht iemand dr nog op of aanmerkingen over hebben hoor ik het graag!
Zijn dat voldoende regenpijpen? Maw, is dat voldoende afvoer? Geen idee hoor, er bestaan richtlijnen voor. Of heb je die erbij gehad?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 23 november 2015 @ 00:46:14 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157756150
Voor wat mijn touchscreen paintskills waard zijn

Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 23 november 2015 @ 08:56:56 #244
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_157757523
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 00:46 schreef derLudolf het volgende:

[ afbeelding ]
Zo zou ik het ook maken, zoals het nu zit zijn 2 stijlen door elkaar.
Er wordt een bakgoot gesuggereerd, maar er hangt een mastgoot aan.

quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 00:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zijn dat voldoende regenpijpen? Maw, is dat voldoende afvoer? Geen idee hoor, er bestaan richtlijnen voor. Of heb je die erbij gehad?
Er zijn wel richtlijnen voor hoor, maar ik hou altijd 100m2. dakvlak per hwa rond 100.
pi_157758038
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 18:57 schreef Barrah het volgende:
Eens. Vind het ook een beetje jammer.
pi_157758119
quote:

[ afbeelding ]
Handig, dan kan ik aan dat haakje onderaan mijn jas ophangen. :+

Maar ik snap je, zo had ik het ook in gedachte inderdaad!

quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 08:56 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Zo zou ik het ook maken, zoals het nu zit zijn 2 stijlen door elkaar.
Er wordt een bakgoot gesuggereerd, maar er hangt een mastgoot aan.

[..]

Er zijn wel richtlijnen voor hoor, maar ik hou altijd 100m2. dakvlak per hwa rond 100.
Oke, dan doe ik het gewoon zo, is makkelijker ook.

Ik heb (grond oppervlakte) 45m2 dak, er komen dus 2 keer 80 mm hwa aan. Dat is genoeg dus?
pi_157758126
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 09:48 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Eens. Vind het ook een beetje jammer.
Dat mag, zijn toch overwegingen die je maakt hé. Bakgoot is een flinke bak (haha) werk extra, en kost ook extra.
  maandag 23 november 2015 @ 10:07:18 #248
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_157758212
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 09:56 schreef Makrolon het volgende:

Ik heb (grond oppervlakte) 45m2 dak, er komen dus 2 keer 80 mm hwa aan. Dat is genoeg dus?
lijkt me prima. :Y
pi_157762446
quote:

In plaats van paint, zo heb ik het gedaan:

maandag 23 november 2015 @ 15:08:39 #250
422610 Barrah
pi_157763129
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 14:37 schreef DarkE het volgende:

[..]

In plaats van paint, zo heb ik het gedaan:

[ afbeelding ]
Jij hebt geen boeiborden achter je goot, amper dakoversteek en een muurtje onder de goot, dus vergelijking gaat mank.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')