abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154844383
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 16:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat ook, ja. En als dat het geval is is het misschien tijd om de aankleding van het feest te heroverwegen.

Anderzijds zou je kunnen stellen dat de parade in de kern gewoon een andere vorm van carnaval is. Niets mis mee, maar dan hoef je verder natuurlijk niet te verwachten dat dergelijke parades bijdragen (of überhaupt enige invloed hebben) op homoacceptatie.

Als het doel acceptatie is werkt enige subtiliteit nou eenmaal veel beter dan dergelijke "kijk ons eens homo zijn"-evenementen. Juist de mensen die niet zo ontvankelijk zijn voor homo's stoot je daarmee af, terwijl het ook juist die mensen zijn die de acceptatie het meest in de weg staan.
Gay Pride is er in beginsel ook niet om de hetero-wereld te appeasen en om acceptatie te vragen, maar om recht om zichtbaar te zijn als wie je bent op te eisen.
Het is geinspireerd als herdenking van de Stonewall rellen in New York 1969, gericht tegen de intimidatie en onderdrukking van homo's en travestieten door de politie daar toentertijd.

de Amsterdamse Pride is tegenwoordig vooral een vrij politiek-correct commercieel gebeuren waar grote organisaties even kunnen laten zien hoe homovriendelijk ze wel niet zijn.
pi_154844397
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:08 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Als iets niet zinvol is moet je het misschien niet doen.
Ze vinden het leuk, heel veel publiek vindt het leuk, dus is het zinvol.
pi_154844400
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:09 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Gay Pride is er in beginsel ook niet om de hetero-wereld te appeasen en om acceptatie te vragen, maar om recht om zichtbaar te zijn als wie je bent op te eisen.
Het is geinspireerd als herdenking van de Stonewall rellen in New York 1969, gericht tegen de intimidatie en onderdrukking van homo's en travestieten door de politie daar toentertijd.

de Amsterdamse Pride is tegenwoordig vooral een vrij politiek-correct commercieel gebeuren waar grote organisaties even kunnen laten zien hoe homovriendelijk ze wel niet zijn.
Het zegt en doet niets.
pi_154844417
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ze vinden het leuk, heel veel publiek vindt het leuk, dus is het zinvol.
Dat zijn al mensen die geen probleem hebben met het Gay zijn.
  zondag 2 augustus 2015 @ 17:10:29 #105
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_154844428
quote:
14s.gif Op zondag 2 augustus 2015 16:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit soort excuses bedoel ik dus. Mensen die er minutie uit halen om iets negatiefs over homo's te kunnen zeggen dat redelijk klinkt voor de meeste mensen.
Hoezo? Waarom zou ik iets negatiefs willen zeggen over homo's? Ik keur die mensen op die boten af ja. Mijn buren zijn ook homo's die verafschuwen die parade.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_154844458
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:10 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dat zijn al mensen die geen probleem hebben met het Gay zijn.
En de mensen die dat wel hebben, die hebben pech gehad.
pi_154844480
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En de mensen die dat wel hebben, die hebben pech gehad.
Ja. Maar daar is die parade toch ook niet voor?
pi_154844500
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:12 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ja. Maar daar is die parade toch ook niet voor?
Denk het niet inderdaad.
  zondag 2 augustus 2015 @ 17:13:02 #109
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154844501
quote:
14s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:10 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Hoezo? Waarom zou ik iets negatiefs willen zeggen over homo's? Ik keur die mensen op die boten af ja.
Maar waarom?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_154844547
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 14:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Lijkt me logisch, acceptatie werkt 2 kanten op.
Kan me ook voorstellen dat het voor sommige jonge homo's juist moeilijker wordt om uit de kast te komen door het zien van dit soort optochten, want daar wil je dan weer niet bijhoren.
http://speld.nl/2013/08/05/duikboot-op-gay-pride-voor-homos-die-in-de-kast-blijven/
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154844548
quote:
14s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar waarom?
Omdat het extreem gedrag is.Wat bewijs je daarmee dan?
pi_154844560
Vertel mij nu waarom je godsnaam op een boot wil staan, met enkel je schoenen en een een heel strak onderbroekje? Wat is daar nu het nut van vertel mij dat eens?
  zondag 2 augustus 2015 @ 17:17:38 #113
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_154844637
25% negatiever na het zien van de parade, maar ze hadden wel interesse om te gaan kijken.
pi_154844682
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoeft ook niet. Ik ook niet. Het WK voetbal ook niet. En 99% van de overige grote evenementen ook niet. Maakt dat uit?
In zoverre dat je het dan ook niet neer moet laten zetten als het uithangbord van 'de homo's' en als het toppunt van homo-emancipatie. Voor jongeren geeft dat een wat onduidelijke boodschap lijkt me, dat zijn misschien wel de eerste homo's die ze zien, althans bewust.
pi_154844707
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In zoverre dat je het dan ook niet neer moet laten zetten als het uithangbord van 'de homo's' en als het toppunt van homo-emancipatie.
Eerste keer dat ik dit hoor.
pi_154844734
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zo wordt het overduidelijk wel gepresenteerd namelijk.
pi_154844752
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:20 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Zo wordt het overduidelijk wel gepresenteerd namelijk.
Serieus nooit van gehoord. Waar kan ik dat lezen?
pi_154844776
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik zag er een stukje van, en zag de commentaren wel richting die strekking gaan. Het gaat heel snel over homo's in het algemeen, niet over bepaalde scenes.
pi_154844885
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Serieus nooit van gehoord. Waar kan ik dat lezen?
"Stichting Amsterdam Gay Pride is een non-profit organisatie die streeft naar emancipatie, sociale, maatschappelijke en juridische gelijkwaardigheid en acceptatie van homo’s, biseksuelen en lesbiennes en ook voor hen die zich niet aan maatschappelijk dominante genderrollen willen of kunnen conformeren (zoals mannelijke vrouwen, vrouwelijke mannen en queers) of die gedurende hun leven een andere fysieke genderidentiteit aannemen (zoals transgenders en transseksuelen). Om dat te bereiken is zichtbaarheid van diversiteit noodzakelijk."

http://pride.amsterdam/organisatie/stichting-amsterdam-gay-pride
pi_154844960
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:27 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

"Stichting Amsterdam Gay Pride is een non-profit organisatie die streeft naar emancipatie, sociale, maatschappelijke en juridische gelijkwaardigheid en acceptatie van homo’s, biseksuelen en lesbiennes en ook voor hen die zich niet aan maatschappelijk dominante genderrollen willen of kunnen conformeren (zoals mannelijke vrouwen, vrouwelijke mannen en queers) of die gedurende hun leven een andere fysieke genderidentiteit aannemen (zoals transgenders en transseksuelen). Om dat te bereiken is zichtbaarheid van diversiteit noodzakelijk."

http://pride.amsterdam/organisatie/stichting-amsterdam-gay-pride
O wauw. Ja, dan slaan ze bij in ieder geval een deel van hun doelstellingen de plank nogal mis.
  zondag 2 augustus 2015 @ 17:32:07 #121
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154845019
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O wauw. Ja, dan slaan ze bij in ieder geval een deel van hun doelstellingen de plank nogal mis.
Hoezo? Dit zorgt toch voor zichtbaarheid?
pi_154845093
quote:
5s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoezo? Dit zorgt toch voor zichtbaarheid?
Het zorgt voor zichtbaarheid, maar niet voor meer acceptatie. De doelstelling zou moeten zijn 'wij streven ernaar een leuk feest neer te zetten waarin het homozijn centraal staat en wordt gevierd'. Dat past beter bij wat ze doen.
  zondag 2 augustus 2015 @ 17:36:00 #123
268260 Dr.Mikey
pi_154845116
quote:
14s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar waarom?
Omdat ze in de blote kont gaan staan dansen. Ze bedoelen het vast niet slecht maar het geeft mensen wel een beeld over homo's. Niet elke man die op een man valt is gelijk een uitbundige travestiet. Door die parade krijgen mensen dat beeld wel.
R.I.P DTS.
pi_154845166
quote:
14s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:36 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Omdat ze in de blote kont gaan staan dansen. Ze bedoelen het vast niet slecht maar het geeft mensen wel een beeld over homo's. Niet elke man die op een man valt is gelijk een uitbundige travestiet. Door die parade krijgen mensen dat beeld wel.
dan kijken ze niet verder dan hun neus is want het staat er ook vol met van top tot teen bekleedde mensen
  zondag 2 augustus 2015 @ 17:39:19 #125
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154845189
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:35 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het zorgt voor zichtbaarheid, maar niet voor meer acceptatie. De doelstelling zou moeten zijn 'wij streven ernaar een leuk feest neer te zetten waarin het homozijn centraal staat en wordt gevierd'. Dat past beter bij wat ze doen.
Dat doen ze dan ook. Die parade is er een onderdeel van. En zij zeggen dat zichtbaarheid voor acceptatie zorgt. Daar kun je het over hebben maar het is dus niet in strijd met hun doelstelling.
pi_154845217
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:38 schreef Casiotone het volgende:

[..]

dan kijken ze niet verder dan hun neus is want het staat er ook vol met van top tot teen bekleedde mensen
Nee. Het gaat vooral over het weinig kleding aanhebben. Dan schep je een beeld.
pi_154845230
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:35 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

De pride is niet de parade. De parade is het feestje aan het einde van meer dan een week Pride.
pi_154845263
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:40 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ach, dat beeld zit er toch al in. Dat krijg je er bij mensen als jij echt niet uit. Net was het nog naakt, nu is het weinig kleding. Je bent strohalmen aan het vastklampen.
pi_154845300
quote:
14s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat doen ze dan ook. Die parade is er een onderdeel van. En zij zeggen dat zichtbaarheid voor acceptatie zorgt. Daar kun je het over hebben maar het is dus niet in strijd met hun doelstelling.
Of ze zich wel of niet houden aan hun doelstelling is een pietluttigheid. Zichtbaarheid = acceptatie is een belachelijke aanname. Zichtbaarheid is homoseksuelen op televisie in series, een homoseksuele minister of een openlijk homoseksuele leraar. Zichtbaarheid is niet schaars gekleed dansen op een boot met de boodschap 'je hebt het maar te accepteren'. Dat leidt tot schijnacceptatie en trekt allerlei politiek correcte politici en organisaties aan die één dag in het jaar kunnen laten zien hoe geweldig tolerant ze zijn.
pi_154845337
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:43 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Of ze zich wel of niet houden aan hun doelstelling is een pietluttigheid. Zichtbaarheid = acceptatie is een belachelijke aanname. Zichtbaarheid is homoseksuelen op televisie in series, een homoseksuele minister of een openlijk homoseksuele leraar. Zichtbaarheid is niet schaars gekleed dansen op een boot met de boodschap 'je hebt het maar te accepteren'. Dat leidt tot schijnacceptatie en trekt allerlei politiek correcte politici en organisaties aan die één dag in het jaar kunnen laten zien hoe geweldig tolerant ze zijn.
Wat er vooral naar boven komt is een hoop haat en schijnheiligheid. Het is goed om dat zichtbaar te hebben.
  zondag 2 augustus 2015 @ 17:45:56 #131
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_154845363
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:40 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Kortom, je zoekt een excuus om het niet te hoeven accepteren... Bijna 90 boten varen er mee, waar niet eens 10% van bezet was met halfnaakte mensen, maar dan is dat kleine stukje genoeg om alles overboord te gooien en niet verder te kijken dan je neus lang is. Dat is hetzelfde als zeggen dat je roodharigen niet accepteert omdat je er twee op TV hebt gezien die rondliepen zonder shirt...
put
your
clothes
on!
pi_154845369
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:45 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Wat er vooral naar boven komt is een hoop haat en schijnheiligheid. Het is goed om dat zichtbaar te hebben.
Als je doel is andere uitmaken voor homofoob wel. Als je doel is de acceptatie te vergroten zodat het klimaat voor homoseksuelen verbetert, dan niet.
  zondag 2 augustus 2015 @ 17:47:14 #133
268260 Dr.Mikey
pi_154845404
quote:
15s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:45 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Kortom, je zoekt een excuus om het niet te hoeven accepteren... Bijna 90 boten varen er mee, waar niet eens 10% van bezet was met halfnaakte mensen, maar dan is dat kleine stukje genoeg om alles overboord te gooien en niet verder te kijken dan je neus lang is. Dat is hetzelfde als zeggen dat je roodharigen niet accepteert omdat je er twee op TV hebt gezien die rondliepen zonder shirt...
Dan is het de schuld van de media. Kijk maar wat voor foto's er altijd in de krant verschijnen over dit feest.
R.I.P DTS.
pi_154845405
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:42 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ach, dat beeld zit er toch al in. Dat krijg je er bij mensen als jij echt niet uit. Net was het nog naakt, nu is het weinig kleding. Je bent strohalmen aan het vastklampen.
Ik heb naakt niet genoemd. Daarnaast moet je even uitleggen wat mijn beeld is. Normaal commentaar mag blijkbaar niet.
pi_154845431
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:46 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Als je doel is andere uitmaken voor homofoob wel. Als je doel is de acceptatie te vergroten zodat het klimaat voor homoseksuelen verbetert, dan niet.
Je wordt alleen uitgemaakt voor homofoob als daar aanleiding toe is...
pi_154845443
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:47 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ik heb naakt niet genoemd. Daarnaast moet je even uitleggen wat mijn beeld is. Normaal commentaar mag blijkbaar niet.
't is maar wat je normaal vindt...
pi_154845509
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:48 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Je wordt alleen uitgemaakt voor homofoob als daar aanleiding toe is...
Je wordt al vrij snel uitgemaakt voor homofoob. Je kunt prima voor homorechten en homo-acceptatie zijn, maar deze parade verafschuwen.

quote:
"Godverdomme! Mannen op praalwagens, met kettingen en zwepen. Ik geneer me als ik zoiets zie. Vieze dikzakken, met alleen een beetje naaigaren om of touwtjes aan. Echt beschamend."
Aldus 'homofoob' Gerard Reve.
pi_154845604
quote:
15s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:45 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Ik zoek geen excuus. Ik vind het gewoon niets en als ik een homo was zou ik mij schamen. Dat doen bepaalde homo's dus ook.
pi_154845626
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:51 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Je wordt al vrij snel uitgemaakt voor homofoob. Je kunt prima voor homorechten en homo-acceptatie zijn, maar deze parade verafschuwen.

Verafschuwen nog wel. Aparte woordkeus... In een zeer select geval zul je gelijk hebben. In de overige 99.9% van de gevallen wordt het gebruikt als een kapstok. Je hoeft alleen dit topic maar even door te lezen. De schijnheiligheid klotst er aan alle kanten tussenuit.
pi_154845627
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:48 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

't is maar wat je normaal vindt...
Geef aan waar het niet normaal is.
pi_154845658
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:54 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Verafschuwen nog wel. Aparte woordkeus... In een zeer select geval zul je gelijk hebben. In de overige 99.9% van de gevallen wordt het gebruikt als een kapstok. Je hoeft alleen dit topic maar even door te lezen. De schijnheiligheid klotst er aan alle kanten tussenuit.
Nee. Wat er vanaf klotst is dat je geen commentaar mag hebben als niet homofoob iemand.
pi_154845767
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:55 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Nee. Wat er vanaf klotst is dat je geen commentaar mag hebben als niet homofoob iemand.
Als dat commentaar op niets behalve vooroordelen en andere onzin is gebaseerd is, tsja...
pi_154845868
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:59 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Als dat commentaar op niets behalve vooroordelen en andere onzin is gebaseerd is, tsja...
Welke vooroordelen? Ik ga normaal om met mensen die homo zijn. Ik heb alleen niets met zo'n parade.
  zondag 2 augustus 2015 @ 18:11:03 #144
268260 Dr.Mikey
pi_154846066
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:03 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Welke vooroordelen? Ik ga normaal om met mensen die homo zijn. Ik heb alleen niets met zo'n parade.
Hij scheert zelf alles over een kam of je bent voor de parade of je bent homofoob.

Dat er homo's zijn die de parade afkeuren daar reageert hij niet op.
R.I.P DTS.
pi_154846092
quote:
14s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:11 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Hij scheert zelf alles over een kam of je bent voor de parade of je bent homofoob.

Uhh...nee.. maar leuke poging :D
pi_154846116
quote:

[..]

Precies.
pi_154846265
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:46 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

acceptatie bereiken door het extravagantere deel van de homo's te negeren gaat ook niet werken.
De pride is er toch voor om de diversiteit te vieren en te laten zien dat alle soorten homo's er (mogen) zijn, van burgerlullen tot travestieten tot leernichten.
pi_154846280
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:19 schreef Casiotone het volgende:

[..]

acceptatie bereiken door het extravagantere deel van de homo's te negeren gaat ook niet werken.
De pride is er toch voor om de diversiteit te vieren en te laten zien dat alle soorten homo's er (mogen) zijn, van burgerlullen tot travestieten tot leernichten.
Oneens.
pi_154846288
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:03 schreef mastertephon het volgende:

[..]

quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:13 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Precies.
Get a room, you two. :D

Maarreh, dat jullie wat homo's kennen die de parade niet geweldig vinden maakt jullie onzin niet meteen minder onzinnig, hoor. Jullie lopen beiden pertinente onwaarheden te verkondigen en hangen de hele homogemeenschap op aan twee bootjes met leernichten en de rest liegen jullie bij elkaar. Tsja, if it walks like a duck, looks like a duck and quacks like a duck, dan is het waarschijnlijk een homofoobje ja, alleen zitten jullie nog in de kast...
pi_154846336
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:20 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Oneens.
Doen alsof er onder homoseksuelen alleen burgerlullen zijn, zorgt op zijn hoogst voor schijnacceptatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')