Lijkt me logisch, acceptatie werkt 2 kanten op.quote:EenVandaag vroeg aan 1200 jongeren in hoeverre de Canal Parade invloed heeft op hun beeld van homoseksuelen in ons land. Hoewel zes op de tien (63%) ondervraagden aangeeft dat het niet zoveel verschil maakt, geeft een kwart (25%) van de jongeren aan dat ze zelf negatiever aankijken tegen homoseksualteit door het zien van de Canal Parade.
Van de jongens die meededen aan het onderzoek, zegt zelfs een derde (34%) dat hun beeld van homoseksualiteit negatief wordt beïnvloed door de Canal Parade.
Slechts 7 procent van alle ondervraagde jongeren zegt dat de Canal Parade, die vandaag gehouden wordt, ervoor zorgt dat ze positiever tegen homoseksualiteit aankijken.
Ook drie op de tien (30%) homojongeren, waarvan er bijna 400 deelnamen aan het onderzoek, vrezen dat de Parade zorgt voor een negatiever beeld over homoseksualiteit.
Acceptatie bij jongens blijft achter
EenVandaag onderzoekt al vanaf 2011 de homo-acceptatie onder jongeren. Dit jaar is een lichte stijging te zien: in 2011 en 2013 zeiden circa acht op de tien jongeren dat het redelijk tot goed gesteld was met de homo-acceptatie, dit jaar is dat 85 procent. Te zien is ook dat de acceptatie onder jongens achterblijft. Hoewel ze zichzelf omschrijven als redelijk homotolerant, geeft een kwart van de jongens (26%) aan dat ze moeite hebben met homoseksulaiteit als het in het openbaar zichtbaar is. Van de ondervraagde meiden geeft slechts 8 procent dit aan. Ook vindt een derde van de jongens (33%) het aanstootgevend als twee jongens elkaar zoenen.
Vanavond presenteert Gijs Rademaker de uitslagen van dit onderzoek in EenVandaag.
Over dit onderzoek
Het 1V Jongerenpanel, onderdeel van EenVandaag, bestaat uit ruim 5.000 jongeren van 12 tot en met 24 jaar. Aan dit online onderzoek, gehouden van 23 tot en met 30 juli 2015, deden 1.275 jongeren mee. Van alle deelnemers zijn 696 scholier. In het onderzoek hebben 354 jongeren aangegeven dat ze homoseksueel, lesbisch, bi-seksueel of transgender zijn. De uitslag is na weging representatief voor drie variabelen, namelijk leeftijd, geslacht en spreiding over het land. Meer uitslagen van dit onderzoek vindt u op www.1vjongerenpanel.nl.
http://1vjongerenpanel.ee(...)kt_eerder_averechts_
.... persoonlijk denk ik dat AMSTERDAM averechts werkt en dat gelijkgeslachtelijk gerichtten aldaar daarin meegaan.quote:Landelijk worden jaarlijks rond de duizend mensen gediagnosticeerd met hiv, ongeveer een derde van die mensen woont in Amsterdam.
En dat is relevant omdat?quote:Op zondag 2 augustus 2015 14:56 schreef ccs het volgende:
Amsterdam, mensenhandel-hoofdstad van Europa.
Omdat men zich daar zo graag op de borst klopt m.b.t. zogenaamde vrijheden, open-minded zijn en zulks.quote:
En wat heeft dat met mensenhandel te maken?quote:Op zondag 2 augustus 2015 14:59 schreef ccs het volgende:
[..]
Omdat men zich daar zo graag op de borst klopt m.b.t. zogenaamde vrijheden, open-minded zijn en zulks.
Het is gewoon grappig dat men zich zo inzet voor de homo's, maar dikke schijt heeft aan de vrouwenhandel. Die twee maten vind ik zo merkwaardig. Extreem veel doen voor homo's, maar de vrouwenhandel oogluikend toestaan. Een beetje raar/krom.quote:Op zondag 2 augustus 2015 15:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
En wat heeft dat met dit onderwerp te maken?
Raar/krom dat heb ik met jouw vergelijking.quote:Op zondag 2 augustus 2015 15:02 schreef ccs het volgende:
[..]
Het is gewoon grappig dat men zich zo inzet voor de homo's, maar dikke schijt heeft aan de vrouwenhandel. Die twee maten vind ik zo merkwaardig. Extreem veel doen voor homo's, maar de vrouwenhandel oogluikend toestaan. Een beetje raar/krom.
Bovendien is wat 'ie zegt pertinent onwaar. Maar goed.. hij heeft z'n weerzin over Amsterdam, homo's en hoeren in één post kunnen passen en dat is op zich best knap voor iemand die denkt dat het nemen van een avatar die staat voor racisme en achterlijkheid een goed idee is...quote:Op zondag 2 augustus 2015 15:04 schreef hottentot het volgende:
[..]
Raar/krom dat heb ik met jouw vergelijking.
En denken dat Amsterdam meer mensenhandel heeft dan bijvoorbeeld Moskou...quote:Op zondag 2 augustus 2015 15:09 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Bovendien is wat 'ie zegt pertinent onwaar. Maar goed.. hij heeft z'n weerzin over Amsterdam, homo's en hoeren in één post kunnen passen en dat is op zich best knap voor iemand die denkt dat een het nemen van een avatar die staat voor racisme en achterlijkheid een goed idee is...
Verander je TT eens.quote:
Ze hoeven er ook niet bij te horen. Homoseksualiteit is een geaardheid, geen vereniging.quote:Op zondag 2 augustus 2015 14:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Lijkt me logisch, acceptatie werkt 2 kanten op.
Kan me ook voorstellen dat het voor sommige jonge homo's juist moeilijker wordt om uit de kast te komen door het zien van dit soort optochten, want daar wil je dan weer niet bijhoren.
Dat doet EenVandaag altijd.quote:Op zondag 2 augustus 2015 15:30 schreef bamibij het volgende:
De meerderheid is inderdaad neutraal of positief als je het bericht goed leest, rare tt
Inderdaad, hoef je er ook geen optocht voor te houden.quote:Op zondag 2 augustus 2015 15:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ze hoeven er ook niet bij te horen. Homoseksualiteit is een geaardheid, geen vereniging.
Van mij hoeft dat ook niet. Blijkbaar is dat voor sommigen anders. Prima. Niet mijn feestje en niet mijn probleem.quote:Op zondag 2 augustus 2015 15:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
Inderdaad, hoef je er ook geen optocht voor te houden.
Dan heb je de optocht voor necrofielen nog niet gezienquote:Op zondag 2 augustus 2015 15:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vind die nichtenoptochten maar een vreemd fenomeen en ronduit goor om te zien.
Het is inderdaad een makkelijk excuus voor homofoben om zich te uiten zonder al te grote controverse.quote:
Ja want je bent direct een homofoob als je de gay pride averechts vind werken.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is inderdaad een makkelijk excuus voor homofoben om zich te uiten zonder al te grote controverse.
Onzin, uit dat onderzoek blijkt dat 30% van de homojongeren er ook zo over denkt, of zijn dat allemaal zelf-haters?quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is inderdaad een makkelijk excuus voor homofoben om zich te uiten zonder al te grote controverse.
Fout. Je moet even goed lezen, zij zijn bang dat de parade voor een negatiever beeld over hunzelf zorgt.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:21 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Onzin, uit dat onderzoek blijkt dat 30% van de homojongeren er ook zo over denkt, of zijn dat allemaal zelf-haters?
Ja, dat is toch precies wat ik zeg?quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Fout. Je moet even goed lezen, zij zijn bang dat de parade voor een negatiever beeld over hunzelf zorgt.
Dit soort excuses bedoel ik dus. Mensen die er minutie uit halen om iets negatiefs over homo's te kunnen zeggen dat redelijk klinkt voor de meeste mensen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:23 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dit nieuws is toch al langer bekend?
Trouwens ook logisch aan de ene kant willen ze dat we homofilie als iets normaals accepteren maar tegelijkertijd wel als mannelijke hoeren in je blote kont op die bootjes gaan varen. Ja dat strookt niet helemaal met elkaar.
Neen. Jij impliceert dat ze zelf negatiever over homoseksualiteit gaan denken.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:24 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, dat is toch precies wat ik zeg?
Nee, ik impliceer dat 30% van de homo's vindt dat de Gay Parade averechts werkt. Daar ging het onderzoek om en daar reageerde jij op.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neen. Jij impliceert dat ze zelf negatiever over homoseksualiteit gaan denken.
Nee dat deed je niet. Subtiel verschil dat je wellicht mist.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:30 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nee, ik impliceer dat 30% van de homo's vindt dat de Gay Parade averechts werkt.
Als dat je negatieve houding t.a.v. homo's versterkt dan ben je dat wellicht al een beetje, ja.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja want je bent direct een homofoob als je de gay pride averechts vind werken.
Nou, sommige doen dat dus wel. Ik zie het probleem niet.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:36 schreef mastertephon het volgende:
Welk normaal mens gaat in een onderbroek op een boot rondvaren? Ik ben geheel voor het jezelf zijn.
Dat konden homo's een relatief lange tijd dus niet, vandaar dit feest.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:36 schreef mastertephon het volgende:
Welk normaal mens gaat in een onderbroek op een boot rondvaren? Ik ben geheel voor het jezelf zijn.
Duidelijk. Maar je maakt het punt daarmee niet duidelijk. Ik heb 0 tegen homo's. Ik heb zo'n toestand dus ook niet nodig.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, sommige doen dat dus wel. Ik zie het probleem niet.
Jij reageerde op de stelling "vanzelfsprekend werkt het averechts". Ik reageerde daarop door te stellen dat een deel van de homo's het ook averechts vindt werken. Dat homo's bang zijn dat er daardoor een negatief beeld ontstaat waardoor mensen iets negatiefs gaan roepen is nou precies wat wordt bedoeld met een averechtse werking...quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee dat deed je niet. Subtiel verschil dat je wellicht mist.
Die homojongeren denken hetzelfde als ik, dat de parade makkelijk gebruikt kan worden als munitie om iets negatiefs te roepen over hen.
Ik als niet homo wel?quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat konden homo's een relatief lange tijd dus niet, vandaar dit feest.
Ik ook niet. Maakt dat uit?quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:40 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Duidelijk. Maar je maakt het punt daarmee niet duidelijk. Ik heb 0 tegen homo's. Ik heb zo'n toestand dus ook niet nodig.
Nee, dat men bang is dat dat averechts werkt. Lijkt me een essentieel verschil.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:41 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Jij reageerde op de stelling "vanzelfsprekend werkt het averechts". Ik reageerde daarop door te stellen dat een deel van de homo's het ook averechts vindt werken.
De normale homo als in de homo die z'n geaardheid alleen op de slaapkamer uit?quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:42 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ja. Dat het duidelijk averechts werkt. Dat is jammer voor de normale homo.
Nee, men is bang dat het averechts werkt voor andere mensen. Nogmaals, je mist het subtiele verschil.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:41 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Jij reageerde op de stelling "vanzelfsprekend werkt het averechts". Ik reageerde daarop door te stellen dat een deel van de homo's het ook averechts vindt werken. Dat homo's bang zijn dat er daardoor een negatief beeld ontstaat waardoor mensen iets negatiefs gaan roepen is nou precies wat wordt bedoeld met een averechtse werking...
Waarom? Als een groep hetero's zichzelf helemaal de chlamydia neukt aan de Spaanse kust, moet ik me daar dan als 'normale hetero' iets van aantrekken?quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:42 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ja. Dat het duidelijk averechts werkt. Dat is jammer voor de normale homo.
Nee. Gewoon normale mensen waar ik mee om ga.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De normale homo als in de homo die z'n geaardheid alleen op de slaapkamer uit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |