abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 augustus 2015 @ 16:32:59 #126
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155048341
"Linkse elementen"; klassieke dehumaniseringstactiek door de rechtse corpsballetjes en elitekindjes
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 9 augustus 2015 @ 16:34:44 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155048394
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 16:32 schreef Klopkoek het volgende:
rechtse corpsballetjes en elitekindjes klassieke dehumaniseringstactiek door de "Linkse elementen";
Iets met ketel en pot
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 9 augustus 2015 @ 16:35:18 #128
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155048410
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 16:32 schreef Klopkoek het volgende:
"Linkse elementen"; klassieke dehumaniseringstactiek door de rechtse corpsballetjes en elitekindjes
Ik had het natuurlijk ook subversieve elementen kunnen noemen. Overigens is op de man spelen ook wel een klassiekertje.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 9 augustus 2015 @ 16:38:54 #129
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155048505
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 16:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat het wederzijdse goedvinden op papier staat betekent nog niet dat het ook daadwerkelijk zo is. Zoals je zelf al deels toegeeft heb je niet altijd wat te kiezen.
Vaak praten we meestal toch over schijnkeuzes bij dit soort discussies. Dat is bij een supermarkt ook zo: het lijkt of Amerikaanse supermarkten veel meer keuze hebben, maar dat is schijn. Want meer dan 85% van de producten heeft het (zwaar gesubsidieerde) mais als hoofdbestandsdeel, en een viertal conglomeraten trekken aan de touwtjes.
Het tegenargument is altijd dat zonder overproductiesubsidie/kinderarbeid alles veel duurder zou zijn, maar dat is kul. Helaas trappen veel mensen erin. Dat is jammer.

Verder zou ik willen zeggen dat de journalistiek/media bij uitstek hierarchischer is gaan werken. Zowel het landschap in totaliteit als binnen de bedrijven zelf. Natuurlijk zijn vele factoren relevant, maar het buitenspel zetten van de redacteuren (bij PCM, later Persgroep) heeft niet persé de kwaliteit verhoogd ofzo.

Het bevestigd iig dat een bepaalde hoek behoefte en noodzaak voelt aan autoriteit. Wat door onderzoeken wordt bevestigd. Uiteraard scheelt het dat de VVD achterban zelf geen 'slachtoffer' is van autoriteit, vandaar de bredere en blinde acceptatie.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 9 augustus 2015 @ 16:40:53 #130
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_155048554
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 16:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Iets met ketel en pot
Ik had ook 'achterkleinzoon van zeevaarder/slavendrijver' kunnen zeggen. Niet netjes, maar nog steeds geen dehumanisering.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 9 augustus 2015 @ 16:41:19 #131
45206 Pietverdriet
pi_155048567
Toch grappig dat jij, klopkoek, altijd zo scheld over de domheid van de rechtse media maar een komkommertijdstukje uit de Elsevier wil gebruiken om je standpunt te maken.
pi_155048606
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 16:22 schreef GSbrder het volgende:
Minder verantwoordelijkheden en minder uren voor de vloer, maar wel meer inspraak eisen en winstdeling.
Als een organisatie degelijk geleidt wordt en ingericht is dan is er niemand die om al die dingen vraagt.
“An interesting thing is a good thing.”
  zondag 9 augustus 2015 @ 16:42:55 #133
45206 Pietverdriet
pi_155048613
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 16:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik had ook 'achterkleinzoon van zeevaarder/slavendrijver' kunnen zeggen. Niet netjes, maar nog steeds geen dehumanisering.
Klopkoek, jij bent kampioen hier met het gebruiken van scheldwoorden van alles wat rechts van de SP staat, en je gaat lopen jammeren als iemand het over linkse elementen heeft, groei wat ballen zeg
pi_155048651
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopkoek, jij bent kampioen hier met het gebruiken van scheldwoorden van alles wat rechts van de SP staat, en je gaat lopen jammeren als iemand het over linkse elementen heeft, groei wat ballen zeg
Overigens is op de man spelen ook wel een klassiekertje.
“An interesting thing is a good thing.”
  zondag 9 augustus 2015 @ 16:45:35 #135
45206 Pietverdriet
pi_155048695
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 16:44 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Iemand een uylenspiegel voorhouden is wat anders dan op de man spelen
  zondag 9 augustus 2015 @ 16:48:28 #136
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155048772
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 16:42 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Als een organisatie degelijk geleidt wordt en ingericht is dan is er niemand die om al die dingen vraagt.
Niet helemaal waar. Er zijn hier users die ondanks succesvolle, prettige organisaties met een (min of meer) hiërarchisch model alsnog een egalitair model willen invoeren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_155048776
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 16:44 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

:D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_155048800
quote:
15s.gif Op zondag 9 augustus 2015 16:28 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik zou best wat minder zeggenschap willen hebben in ruil voor wat minder werkdruk.
Ik wil juist meer, meer, meer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155048859
Maar goed, leuk en aardig, die idealistische democratische bedrijfsstructuur. We moeten echter niet vergeten dat een bedrijf geen kinderspeelzaal is waar je al spelende leert en fouten onbestraft blijven. Er moeten knaken worden verdiend, en dan moet er soms gewoon iemand zijn die met z'n vuist op tafel slaat, geen compromissen sluit, zegt waar het op staat en dingen gedaan krijgt.
  zondag 9 augustus 2015 @ 16:53:00 #140
45206 Pietverdriet
pi_155048897
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, leuk en aardig, die idealistische democratische bedrijfsstructuur. We moeten echter niet vergeten dat een bedrijf geen kinderspeelzaal is waar je al spelende leert en fouten onbestraft blijven. Er moeten knaken worden verdiend, en dan moet er soms gewoon iemand zijn die met z'n vuist op tafel slaat, geen compromissen sluit, zegt waar het op staat en dingen gedaan krijgt.
Dit dus.
pi_155049546
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
Shareholder-value als enkele en enige waarde.
Joris L. laat in zijn boek heel goed zien hoe immoreel dat is.
Of nee. A-moreel moet ik zeggen (zie onderaan blz. 88).
"We kijken niet of een plan (het plan is in deze het oplichten van de klant) moreel deugt, maar hoeveel 'reputatierisico' het in zich draagt."
En dat gaat niet alleen bij zakenbanken zo, daar zorgt de Angelsaksische kanker wel voor.
Het is dood- en doodziek. Angstcultuur. Heel verhelderend.

Het is even een zijlijntje geef ik toe.
  zondag 9 augustus 2015 @ 17:12:54 #142
45206 Pietverdriet
pi_155049630
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 17:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

"We kijken niet of een plan (het plan is in deze het oplichten van de klant) moreel deugt, maar hoeveel 'reputatierisico' het in zich draagt."
En dat gaat niet alleen bij zakenbanken zo, daar zorgt de Angelsaksische kanker wel voor.
Mijn advies aan jou, begin een bedrijf en neem lekker veel meepratend personeel aan
pi_155049638
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 17:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hartstikke fijn, die angstcultuur bij banken, maar wat heeft dat met mijn post te maken?
pi_155049667
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 17:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hartstikke fijn, die angstcultuur bij banken, maar wat heeft dat met mijn post te maken?
In het geheel niets. Sorry.
pi_155049687
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn advies aan jou, begin een bedrijf en neem lekker veel meepratend personeel aan
Bedankt voor deze pro-tip.
  zondag 9 augustus 2015 @ 17:24:41 #146
45206 Pietverdriet
pi_155050063
Of Probeer eens een antikapitalistische stad te bouwen
www.theguardian.com/citie(...)ist-post-growth-city
pi_155050185
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 17:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Behalve dan misschien dat mijn voorbeeld aangaf hoe we de "menselijke maat" aan het verliezen zijn.
Dat is m.i. wel belangrijk omdat we vooralsnog met menselijke werknemers te maken hebben en die hebben er niets aan, aan die sterke mannen (want het zijn altijd mannen) die met de vuist op tafel foute beslissingen forceren, vaak ingegeven door persoonlijk belang.
Bovenstaande poster is dacht ik ook zo'n "enforcer", dus dat tegengesputter begrijp ik wel.
Maar wellicht off-topic.
  zondag 9 augustus 2015 @ 17:33:21 #148
45206 Pietverdriet
pi_155050399
Vorige week waren de medewerkers van de Metro in London aan het staken, men was weer een keer niet blij. Een machinist op een metro in London verdient een slordige 70.000 euro.
pi_155050471
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 17:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Vorige week waren de medewerkers van de Metro in London aan het staken, men was weer een keer niet blij. Een machinist op een metro in London verdient een slordige 70.000 euro.
Daar ben je zelf ook altijd zo dol op: bron!
Volgens Google is dat tussen de 20k en de 30k en dat lijkt me normaal.
pi_155050556
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 17:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Behalve dan misschien dat mijn voorbeeld aangaf hoe we de "menselijke maat" aan het verliezen zijn.
Dat is m.i. wel belangrijk omdat we vooralsnog met menselijke werknemers te maken hebben en die hebben er niets aan, aan die sterke mannen (want het zijn altijd mannen) die met de vuist op tafel foute beslissingen forceren, vaak ingegeven door persoonlijk belang.
Bovenstaande poster is dacht ik ook zo'n "enforcer", dus dat tegengesputter begrijp ik wel.
Maar wellicht off-topic.
Dat je een chef hebt die knopen durft door te hakken, betekent nog niet dat er een angstcultuur heerst of dat de 'menselijke maat' uit het oog wordt verloren. Het is niet alsof je je baan verliest als je met je leidinggevende in discussie gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')