Dat geldt voor zowat iedere werknemerquote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:11 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Het levert je meer op dan het kost.
Goede onderbouwing ook. En tuurlijk. Maar dat geldt ook voor normale werknemers. Als die me meer kosten dan het me oplevert, neem ik ze niet in dienst.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:11 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Het levert je meer op dan het kost.
Ja precies. Daarom moet er niet gedaan worden alsof het zo geweldig is als een werkgever een stagevergoeding geeft. Wat enorm tof van die gozer. Nee, het levert hem meer op dan het kost dus volstrekt normaalquote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:12 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat geldt voor zowat iedere werknemer
Is geen onderbouwing. Immers mist, ajax domineert. De bal is rond, het is elf tegen elf.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:13 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Goede onderbouwing ook. En tuurlijk. Maar dat geldt ook voor normale werknemers. Als die me meer kosten dan het me oplevert, neem ik ze niet in dienst.
Weet je wat je met die houding in de hand werkt? Als ik die houding zou hebben, laat ik mn stagiaires alleen het werk doen wat me geld oplevert. Het domme massawerk, wat niemand wil doen. Dat levert ook geld op.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:13 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Ja precies. Daarom moet er niet gedaan worden alsof het zo geweldig is als een werkgever een stagevergoeding geeft. Wat enorm tof van die gozer. Nee, het levert hem meer op dan het kost dus volstrekt normaal
Maar het kan hem nog meer opleveren.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:13 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Ja precies. Daarom moet er niet gedaan worden alsof het zo geweldig is als een werkgever een stagevergoeding geeft. Wat enorm tof van die gozer. Nee, het levert hem meer op dan het kost dus volstrekt normaal
op mijn school werd ook aangeraden om een stage met een vergoeding te vindenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bij mijn opleiding wordt er juist op aangedrongen dat je een stagevergoeding moet krijgen.
Lees deze reply anders nog maar eens:quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:14 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Is geen onderbouwing. Immers mist, ajax domineert. De bal is rond, het is elf tegen elf.
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:11 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Oneens. Het resultaat van een wettelijk verplichte vergoeding zal zijn dat er veel minder stageplekken zijn.
Ik heb een ge-wel-di-ge stage gehad bij een non-profit organisatie die ondernemerschap probeerde te promoten onder studenten.
Die organisatie had -niet- de middelen me een vergoeding te geven. Zou er een wettelijk verplichte vergoeding zijn, had ik daar niet gezeten. Heb daar wel superveel geleerd. Na een week stage zat ik plotseling met een wethouder in Maastricht op het gemeentehuis te discussieren over bepaalde zaken.
Op die stage meer geleerd dan mijn hele opleiding bij elkaar. Met een wettelijk verplichte stagevergoeding was dat niet mogelijk geweest.
Nee dat kost je geen geld want die stagiaires verdienen veel minder dan een werknemerquote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:15 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Weet je wat je met die houding in de hand werkt? Als ik die houding zou hebben, laat ik mn stagiaires alleen het werk doen wat me geld oplevert. Het domme massawerk, wat niemand wil doen. Dat levert ook geld op.
Een uitdagend project waar ze van kunnen leren? Nee joh, laat dat de vaste krachten maar doen. Kan ik die stagiaires ook wel laten doen, maar die doen er wel vier keer zo lang over. Kost me dus geld.
Je hebt ooit een stage gehad waar je je ondergewaardeerd voelde, neem ik aan?
En omdat ze minder verdienen kost het me geen geld? logica datquote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:16 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Nee dat kost je geen geld want die stagiaires verdienen veel minder dan een werknemer
Maar achteraf wel een chick gescoord, zij het met enige vertraging.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:15 schreef Der_Mann het volgende:
[..]
op mijn school werd ook aangeraden om een stage met een vergoeding te vinden
later stage gelopen op mijn eigen school, geen vergoeding
ben echt zo skeer als de tyfus nuquote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Maar achteraf wel een chick gescoord, zij het met enige vertraging.
Al heb ik vernomen dat dat je nog meer geld kost.
Natuurlijk had die organisatie wel de middelen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:15 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Lees deze reply anders nog maar eens:
[..]
Jij zegt dat het je geld kost omdat ze er vier keer langer over doen dan een werknemerquote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:16 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
En omdat ze minder verdienen kost het me geen geld? logica dat
Ik ben op de hoogte van de financiele huishouding van de desbetreffende organisatie. Ik ben nu zelfs sponsor van de organisatiequote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:17 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Natuurlijk had die organisatie wel de middelen.
Je hebt geen flauw benul van mijn situatiequote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:19 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik ben op de hoogte van de financiele huishouding van de desbetreffende organisatie. Ik ben nu zelfs sponsor van de organisatie, nee, die ruimte is er niet.
Maar jouw standpunt (en je levensfase) is duidelijk. Je hebt een stage gehad en denkt 'ja goffedomme ik doe tog ook gwoon werruk net als al die anderuh, wrum krijg ik dan mindur joh'
Prima. Jij jouw mening, ik de mijne.
En jij hebt geen flauw benul van de situatie van die organisatie b.v, en maakt daar toch hele stellige uitspraken over.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:21 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Je hebt geen flauw benul van mijn situatie
En ik zeg dat met een verplichte vergoeding gewoon heel veel (GOEDE EN NUTTIGE) stageplaatsen weg zullen vallen. Er is zonder die verplichting al een gebrek aan stageplaatsen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:21 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Daarnaast zeg ik nergens dat stagiaires evenveel zouden moeten verdienen. Een vergoeding zou standaard moeten zijn.
Iedere organisatie kan 200-300 per maand missenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:22 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
En jij hebt geen flauw benul van de situatie van die organisatie b.v, en maakt daar toch hele stellige uitspraken over.
Tis goed met je.
Je weet dat 200/300 netto per maand de organisatie meer kost dan 200/300?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:23 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Iedere organisatie kan 200-300 per maand missen
Oke niet iedere organisatie. Iedere organisatie die projecten zoals jij omschreef uitvoert kan dat missen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:24 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Je weet dat 200/300 netto per maand de organisatie meer kost dan 200/300?
En nee. Dat kan niet elke organisatie. Als je dat echt denkt ben je echt dom.
Ik weet niet goed hoe ik het nog duidelijker kan omschrijven.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:25 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Oke niet iedere organisatie. Iedere organisatie die projecten zoals jij omschreef uitvoert kan dat missen.
Oke rustig hoor. Bij een verplichte vergoeding gaan er een paar stageplaatsen verloren. Prima.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:28 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik weet niet goed hoe ik het nog duidelijker kan omschrijven.
IK HAD TOEGANG TOT DE VOLLEDIGE FINANCIELE HUISHOUDING van die organisatie en ik zeg dat die ruimte er -niet- was. -IK- zeg dat er geen ruimte was -mij- te betalen.
Jij, zonder kennis van zaken, gaat mij vertellen dat die ruimte er wel was. Je hebt duidelijk geen flauw benul waar je het over hebt.
Daarbovenop geef ik aan dat ik mijn stagiaires een vergoeding geef. Waarom? Ik denk dat het ze in dit geval meer motiveert, en ik kan het missen, dus ja, dat vind ik inderdaad logisch dat ik ze een vergoeding geef.
Wat is nu je probleem? Ik geef simpelweg aan dat met een verplichte vergoeding er veel nuttige en goede stageplaatsen verloren gaan. Je bent nu echt aan het janken.
Je weet dat er nu al een flink tekort aan stageplaatsen is?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:33 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Oke rustig hoor. Bij een verplichte vergoeding gaan er een paar stageplaatsen verloren. Prima.
Net als dat er arbeidsplaatsen verloren gaan als je een minimumloon invoert. Prima
Geen reden om geen verplichte stagevergoeding in te voeren
Dat is dan maar zo. Beter nuttige betaalde stageplaatsen dan onbetaalde stageplaatsenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:34 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Je weet dat er nu al een flink tekort aan stageplaatsen is?
Hoe wil je dat gaan oplossen?
Maar blijkbaar ook beter nutteloze betaalde stageplaatsen dan nuttige onbetaalde stageplaatsen?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:35 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Dat is dan maar zo. Beter nuttige betaalde stageplaatsen dan onbetaalde stageplaatsen
Nutteloos en betaald sluit elkaar uit. Je kunt een stagiair niet zes maanden enveloppen laten dichtklikken. Hoop ik danquote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:38 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Maar blijkbaar ook beter nutteloze betaalde stageplaatsen dan nuttige onbetaalde stageplaatsen?
Je schiet volledig voorbij aan het primaire doel van stageplaatsen: LEREN.
Ik kan een stagevergoeding betalen, en dan een stagiaire alleen envelopen laten dichtlikken, of ik kan ze geen stagevergoeding geven en ze mee laten doen aan allemaal relevante projecten, en ze laten meedraaien in een bedrijf, wat een nuttige leerervaring voor ze is.
En wat wil je dan doen met dat leger aan studenten die geen stage krijgen? Dat hoopt zich natuurlijk met elk jaar van de studie op. Die dan maar studievertraging van twee jaar laten oplopen oid?
Nutteloos en betaald sluit elkaar niet uit, tenminste, afhankelijk vanuit wiens perspectief je het bekijkt.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:50 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Nutteloos en betaald sluit elkaar uit. Je kunt een stagiair niet zes maanden enveloppen laten dichtklikken. Hoop ik danOf ben je dan van plan om een stagevacature te plaatsen waar je zegt een enveloppensluiter te zoeken?
Dat een paar meer studenten moeite zullen hebben een stageplaats te vinden. So be it, dat zullen de studenten zijn die het minst geschikt zijn stageplaatsen te vervullen. De ongemotiveerde, stage omdat het moet types zullen afvallen.
Ik neem aan dat je van te voren een soort van vacature opstelt. Wie je zoekt, welke werkzaamheden iemand gaat verrichten etc. Op het moment dat je een stagiaire alleen als goedkope dommekracht gaat gebruiken zal de school niet akkoord gaan.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:53 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Nutteloos en betaald sluit elkaar niet uit, tenminste, afhankelijk vanuit wiens perspectief je het bekijkt.
Ik kan een stagiaire werk laten doen wat mij geld oplevert (dus nuttig), maar waarvan die stagiaire he-le-maal niks zal leren.
Ik kan die stagiaire ook werk geven waarvan ik weet dat het niet efficient zal verlopen, maar die stagiaire wel veel zal leren. Kijk ik puur naar het winstgevende, kies ik natuurlijk voor optie 1.
Jouw 'visie' levert meer problemen op dan het oplost, puur omdat je van mening bent dat die stagevergoeding verplicht moet zijn.
Je hebt weinig binding met de realiteit? Dit is nu net mijn hele punt. Dit kan je als bedrijf doen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:56 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Op het moment dat je een stagiaire alleen als goedkope dommekracht gaat gebruiken zal de school niet akkoord gaan.
verlicht mijquote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:58 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Je hebt weinig binding met de realiteit?
Dat zou je als bedrijf niet moeten kunnen doen. Nogmaals. Er wordt vooraf toch vastgesteld wat iemand gaat doen. Stagecontract oid. Waar de school mee akkoord moet gaan. Dan moet ook de werkgever zich hieraan houdenquote:
Ga je nu echt niet in op wat ik zeg? Ik ben echt mijn best aan het doen een normale, vriendelijke discussie met je te voeren, maar ga dan wel in op wat ik zeg.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 02:02 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Dat zou je als bedrijf niet moeten kunnen doen. Nogmaals. Er wordt vooraf toch vastgesteld wat iemand gaat doen. Stagecontract oid. Waar de school mee akkoord moet gaan. Dan moet ook de werkgever zich hieraan houden
Gast je negeert mijn hele punt met "je hebt weinig binding met de realiteit".quote:Op vrijdag 31 juli 2015 02:05 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ga je nu echt niet in op wat ik zeg? Ik ben echt mijn best aan het doen een normale, vriendelijke discussie met je te voeren, maar ga dan wel in op wat ik zeg.
Mocht het een te grote lap tekst zijn, vat ik het hier samen:
Als je een stagevergoeding verplicht stelt, zullen stageplekken bij bepaalde organisaties onmogelijk worden. Deze locaties kunnen geweldige leerplekken zijn, ondanks dat ze niet de financiele ruimte hebben een stagiaire te betalen.
Ik heb dan liever onbetaald die geweldige leerplek, dan betaald een kut leerplek.
Als je echt denkt de gemiddelde school superhoge kwaliteitscontrole heeft op de stageplekken kom je echt van een koude kermis thuis.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 02:06 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Gast je negeert mijn hele punt met "je hebt weinig binding met de realiteit".
Dan moet daar betere controle opkomen. Omdat bedrijven contractbreuk zullen plegen moet er geen verplichte stagevergoeding komenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 02:11 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Als je echt denkt de gemiddelde school superhoge kwaliteitscontrole heeft op de stageplekken kom je echt van een koude kermis thuis.
Ja er is een profielschets, een vacatureomschrijving. Grote kans dat je eenmaal in die functie hele andere dingen moet doen. Klagen? Het stagebedrijf zal zeggen dat je toch echt de werkzaamheden mag doen die omschreven staan. Mag jij het tegendeel bewijzen.
Dat is natuurlijk he-le-maal niet wat ik de hele tijd aan het zeggen ben. Ik vat het in -1- zin samen, en dan laat ik het echt rusten:quote:Op vrijdag 31 juli 2015 02:16 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Omdat bedrijven contractbreuk zullen plegen moet er geen verplichte stagevergoeding komen![]()
Dat zei je in je vorige post wel.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 02:19 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk he-le-maal niet wat ik de hele tijd aan het zeggen ben. Ik vat het in -1- zin samen, en dan laat ik het echt rusten:
'Met een verplichte stagevergoeding zullen veel nuttige stages wegvallen, terwijl er al een tekort is'
Ik hoop dat het nu duidelijk is.
gr gr.
Of dit onder aan de streep positief of negatief uitpakt zullen we nooit wetenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 02:04 schreef Hadtjememaar het volgende:
Het tweede punt. Oke, er gaan nuttige stageplaatsen verloren. Net als dat stagiaires die nu geen vergoeding krijgen omdat de werkgever een gierige klootzak is erop vooruit gaan.
Goedemorgenquote:
Ik heb eigenlijk ook geen zin, maar het moet maar weerquote:Op vrijdag 31 juli 2015 06:51 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
weinig zin vandaag
Wilde eigenlijk vrij... maar onderbezetting
Alles voor het grote geld ehquote:Op vrijdag 31 juli 2015 06:53 schreef Remqo het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk ook geen zin, maar het moet maar weer
Professioneel proefslaper bij een matrassenfabriek lijkt me wel watquote:Op vrijdag 31 juli 2015 06:54 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
Alles voor het grote geld eh
mij bezoldigd forumverslaafde welquote:Op vrijdag 31 juli 2015 06:56 schreef Remqo het volgende:
[..]
Professioneel proefslaper bij een matrassenfabriek lijkt me wel wat
Jij kan teminste nog op FOK! zitten tijdens je werkquote:Op vrijdag 31 juli 2015 06:57 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
mij bezoldigd forumverslaafde wel
soms jaquote:Op vrijdag 31 juli 2015 06:58 schreef Remqo het volgende:
[..]
Jij kan teminste nog op FOK! zitten tijdens je werk
Orchideeën zijn sowieso verbazend sterke planten vind ik. Kunnen met vet weinig water toe e.d. maar houden wel van hitte. Beetje raar.quote:Op donderdag 30 juli 2015 23:49 schreef Chloroform het volgende:
Ik ben 'm nu met heel veel liefde aan het verzorgen en zie al beetje nieuwe bladeren komen. Dan wacht ik het nog af. En ja, echt fucking dom, veel te weinig licht daar. Overigens heb ik een halfdode orchidee ook weer tot leven kunnen wekken.Dat ding is nu echt hard aan het gaan.
Its a Tilburg thingquote:Op donderdag 30 juli 2015 18:06 schreef krioro het volgende:
[..]
[..]
Hij is niet geweldig.
En om het te snappen moet je uit Tilburg komen.
Deze was al ouder dan 3 jaar tho....quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:53 schreef Mozy het volgende:
[..]
Ik ben hier sinds 3 jaar misschien 10x geweest. Chai heef mij alleen over grappige dingen verteld.
Hey Chai, heb je je game on vandaag?quote:
Drank en drugs?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:54 schreef niels0 het volgende:
Bietje last van ontwenningsverschijnselen lol.
Als je bitch wil chillen ..quote:
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oeps bijna (weer) de printer gemold.
Per ongeluk super dik papier erin gestopt en dat loopt natuurlijk vast.
#kantoorstruggle
per ongeluk. jajaquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
#kantoorstruggle
Alcoholistje ben je ook.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:08 schreef niels0 het volgende:
[..]
Gisteren bier, wijn, en cava. Drugs doe ik nog zelden.
Welke lul zet er dan ook van dat papier bijquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
#kantoorstruggle
Hij was leeg en ik wilde het bijvullenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zo'n printer heeft toch al een voorraad papier?
Alleen drinken is nog erger iddquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:13 schreef niels0 het volgende:
[..]
Helaas ja. Wanneer ik alleen ben.
Met een vrouw om me heen niet.
Nee oke, stiekem wilde ik de boel saboteren en naar huis gaanquote:
Ga eens naar een AA-bijeenkomst...quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:13 schreef niels0 het volgende:
[..]
Helaas ja. Wanneer ik alleen ben.
Met een vrouw om me heen niet.
lolquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:10 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Alcoholistje ben je ook.
[..]
Welke lul zet er dan ook van dat papier bijiedereen weet dat vrouwen dat niet snappen.
we mogen hier 2 uur eerder naar huis als we vanmiddag naar het bedrijfsfeest gaan.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee oke, stiekem wilde ik de boel saboteren en naar huis gaan
Hahahaquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
lolWas een restje dik papier in de verpakking gewoon papier.
Inb4 je bent zelf dik papier
Zie ik niet zitten.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ga eens naar een AA-bijeenkomst...
Dat is een vooroordeelquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:19 schreef niels0 het volgende:
[..]
Zie ik niet zitten.
Zitten volgens mij van die lui die dronken autorijden of hun vrouw meppen.
Eens gaan kijken kan geen kwaad, toch?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:19 schreef niels0 het volgende:
[..]
Zie ik niet zitten.
Het zou gaan regenen toch?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:15 schreef gianni61 het volgende:
[..]
we mogen hier 2 uur eerder naar huis als we vanmiddag naar het bedrijfsfeest gaan.
wat een feest
Ja, ik heb de printer uit elkaar moeten halenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:18 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Hahaha
Maar goed de printer is weer gemaakt nu?
Wat is er mis met je vrouw meppen?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:19 schreef niels0 het volgende:
[..]
Zie ik niet zitten.
ja maar ja, wat is dronken?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wat is er mis met je vrouw meppen?
Dronken autorijden kan natuurlijk echt niet.
Mensen die zulke shit doen lijken mij niet het type persoon om te erkennen dat ze zelf een probleem hebben.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:19 schreef niels0 het volgende:
[..]
Zie ik niet zitten.
Ik zal je eens meppenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wat is er mis met je vrouw meppen?
Dronken autorijden kan natuurlijk echt niet.
Ik bestel wel even een brandweerquote:
Zodanig dat je kindertjes van de weg af rijdt?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |