Ik weet niet goed hoe ik het nog duidelijker kan omschrijven.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:25 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Oke niet iedere organisatie. Iedere organisatie die projecten zoals jij omschreef uitvoert kan dat missen.
Oke rustig hoor. Bij een verplichte vergoeding gaan er een paar stageplaatsen verloren. Prima.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:28 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik weet niet goed hoe ik het nog duidelijker kan omschrijven.
IK HAD TOEGANG TOT DE VOLLEDIGE FINANCIELE HUISHOUDING van die organisatie en ik zeg dat die ruimte er -niet- was. -IK- zeg dat er geen ruimte was -mij- te betalen.
Jij, zonder kennis van zaken, gaat mij vertellen dat die ruimte er wel was. Je hebt duidelijk geen flauw benul waar je het over hebt.
Daarbovenop geef ik aan dat ik mijn stagiaires een vergoeding geef. Waarom? Ik denk dat het ze in dit geval meer motiveert, en ik kan het missen, dus ja, dat vind ik inderdaad logisch dat ik ze een vergoeding geef.
Wat is nu je probleem? Ik geef simpelweg aan dat met een verplichte vergoeding er veel nuttige en goede stageplaatsen verloren gaan. Je bent nu echt aan het janken.
Je weet dat er nu al een flink tekort aan stageplaatsen is?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:33 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Oke rustig hoor. Bij een verplichte vergoeding gaan er een paar stageplaatsen verloren. Prima.
Net als dat er arbeidsplaatsen verloren gaan als je een minimumloon invoert. Prima
Geen reden om geen verplichte stagevergoeding in te voeren
Dat is dan maar zo. Beter nuttige betaalde stageplaatsen dan onbetaalde stageplaatsenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:34 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Je weet dat er nu al een flink tekort aan stageplaatsen is?
Hoe wil je dat gaan oplossen?
Maar blijkbaar ook beter nutteloze betaalde stageplaatsen dan nuttige onbetaalde stageplaatsen?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:35 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Dat is dan maar zo. Beter nuttige betaalde stageplaatsen dan onbetaalde stageplaatsen
Nutteloos en betaald sluit elkaar uit. Je kunt een stagiair niet zes maanden enveloppen laten dichtklikken. Hoop ik danquote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:38 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Maar blijkbaar ook beter nutteloze betaalde stageplaatsen dan nuttige onbetaalde stageplaatsen?
Je schiet volledig voorbij aan het primaire doel van stageplaatsen: LEREN.
Ik kan een stagevergoeding betalen, en dan een stagiaire alleen envelopen laten dichtlikken, of ik kan ze geen stagevergoeding geven en ze mee laten doen aan allemaal relevante projecten, en ze laten meedraaien in een bedrijf, wat een nuttige leerervaring voor ze is.
En wat wil je dan doen met dat leger aan studenten die geen stage krijgen? Dat hoopt zich natuurlijk met elk jaar van de studie op. Die dan maar studievertraging van twee jaar laten oplopen oid?
Nutteloos en betaald sluit elkaar niet uit, tenminste, afhankelijk vanuit wiens perspectief je het bekijkt.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:50 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Nutteloos en betaald sluit elkaar uit. Je kunt een stagiair niet zes maanden enveloppen laten dichtklikken. Hoop ik danOf ben je dan van plan om een stagevacature te plaatsen waar je zegt een enveloppensluiter te zoeken?
Dat een paar meer studenten moeite zullen hebben een stageplaats te vinden. So be it, dat zullen de studenten zijn die het minst geschikt zijn stageplaatsen te vervullen. De ongemotiveerde, stage omdat het moet types zullen afvallen.
Ik neem aan dat je van te voren een soort van vacature opstelt. Wie je zoekt, welke werkzaamheden iemand gaat verrichten etc. Op het moment dat je een stagiaire alleen als goedkope dommekracht gaat gebruiken zal de school niet akkoord gaan.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:53 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Nutteloos en betaald sluit elkaar niet uit, tenminste, afhankelijk vanuit wiens perspectief je het bekijkt.
Ik kan een stagiaire werk laten doen wat mij geld oplevert (dus nuttig), maar waarvan die stagiaire he-le-maal niks zal leren.
Ik kan die stagiaire ook werk geven waarvan ik weet dat het niet efficient zal verlopen, maar die stagiaire wel veel zal leren. Kijk ik puur naar het winstgevende, kies ik natuurlijk voor optie 1.
Jouw 'visie' levert meer problemen op dan het oplost, puur omdat je van mening bent dat die stagevergoeding verplicht moet zijn.
Je hebt weinig binding met de realiteit? Dit is nu net mijn hele punt. Dit kan je als bedrijf doen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:56 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Op het moment dat je een stagiaire alleen als goedkope dommekracht gaat gebruiken zal de school niet akkoord gaan.
verlicht mijquote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:58 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Je hebt weinig binding met de realiteit?
Dat zou je als bedrijf niet moeten kunnen doen. Nogmaals. Er wordt vooraf toch vastgesteld wat iemand gaat doen. Stagecontract oid. Waar de school mee akkoord moet gaan. Dan moet ook de werkgever zich hieraan houdenquote:
Ga je nu echt niet in op wat ik zeg? Ik ben echt mijn best aan het doen een normale, vriendelijke discussie met je te voeren, maar ga dan wel in op wat ik zeg.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 02:02 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Dat zou je als bedrijf niet moeten kunnen doen. Nogmaals. Er wordt vooraf toch vastgesteld wat iemand gaat doen. Stagecontract oid. Waar de school mee akkoord moet gaan. Dan moet ook de werkgever zich hieraan houden
Gast je negeert mijn hele punt met "je hebt weinig binding met de realiteit".quote:Op vrijdag 31 juli 2015 02:05 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ga je nu echt niet in op wat ik zeg? Ik ben echt mijn best aan het doen een normale, vriendelijke discussie met je te voeren, maar ga dan wel in op wat ik zeg.
Mocht het een te grote lap tekst zijn, vat ik het hier samen:
Als je een stagevergoeding verplicht stelt, zullen stageplekken bij bepaalde organisaties onmogelijk worden. Deze locaties kunnen geweldige leerplekken zijn, ondanks dat ze niet de financiele ruimte hebben een stagiaire te betalen.
Ik heb dan liever onbetaald die geweldige leerplek, dan betaald een kut leerplek.
Als je echt denkt de gemiddelde school superhoge kwaliteitscontrole heeft op de stageplekken kom je echt van een koude kermis thuis.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 02:06 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Gast je negeert mijn hele punt met "je hebt weinig binding met de realiteit".
Dan moet daar betere controle opkomen. Omdat bedrijven contractbreuk zullen plegen moet er geen verplichte stagevergoeding komenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 02:11 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Als je echt denkt de gemiddelde school superhoge kwaliteitscontrole heeft op de stageplekken kom je echt van een koude kermis thuis.
Ja er is een profielschets, een vacatureomschrijving. Grote kans dat je eenmaal in die functie hele andere dingen moet doen. Klagen? Het stagebedrijf zal zeggen dat je toch echt de werkzaamheden mag doen die omschreven staan. Mag jij het tegendeel bewijzen.
Dat is natuurlijk he-le-maal niet wat ik de hele tijd aan het zeggen ben. Ik vat het in -1- zin samen, en dan laat ik het echt rusten:quote:Op vrijdag 31 juli 2015 02:16 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Omdat bedrijven contractbreuk zullen plegen moet er geen verplichte stagevergoeding komen![]()
Dat zei je in je vorige post wel.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 02:19 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk he-le-maal niet wat ik de hele tijd aan het zeggen ben. Ik vat het in -1- zin samen, en dan laat ik het echt rusten:
'Met een verplichte stagevergoeding zullen veel nuttige stages wegvallen, terwijl er al een tekort is'
Ik hoop dat het nu duidelijk is.
gr gr.
Of dit onder aan de streep positief of negatief uitpakt zullen we nooit wetenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 02:04 schreef Hadtjememaar het volgende:
Het tweede punt. Oke, er gaan nuttige stageplaatsen verloren. Net als dat stagiaires die nu geen vergoeding krijgen omdat de werkgever een gierige klootzak is erop vooruit gaan.
Goedemorgenquote:
Ik heb eigenlijk ook geen zin, maar het moet maar weerquote:Op vrijdag 31 juli 2015 06:51 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
weinig zin vandaag
Wilde eigenlijk vrij... maar onderbezetting
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |