Oe! Zit er ook kokos door de deegbodem toevallig?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:42 schreef _Liek het volgende:
Hier vast een nieuw plaatje danNectarine kokos tartelettes
[ afbeelding ]
Nee, maar je zou er wel een lepel kokosrasp door kunnen doen. Ik heb gecondenseerde kokosmelk gebruikt voor de vulling en kokosrasp eroverheenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:10 schreef minilot het volgende:
[..]
Oe! Zit er ook kokos door de deegbodem toevallig?
Ooo, ik had daar een blikje van bij de AH laatst!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:18 schreef _Liek het volgende:
[..]
Ik heb gecondenseerde kokosmelk gebruikt
Goed om te weten, dan hoef ik dat niet meer te proberenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Ooo, ik had daar een blikje van bij de AH laatst!
Ik wilde er dulce de leche mee maken, maar dat ging lang zo lekker niet als met gewone gecondenseerde melk.
In goede recepten staat dat ook netjes vermeld.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:57 schreef Isegrim het volgende:
Alleen: eieren variëren nogal in gewicht. Als ze nou eens in recepten zouden zetten hoeveel gram ei erin moet...
Zonder.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 14:05 schreef Bleie het volgende:
Maar is dat dan met of zonder schil? Of maakt dat niet zo veel uit?
Haha that's the spirit!quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zonder.
Ik vind het juist zo snobistisch als er in een recept iets specifiek staat over de grootte van de eieren, het baksel moet het maar doen met de eieren die ik al in huis heb.
Ik heb Blije Kip-eieren, daarbij zitten verschillende maten in dezelfde doos. Kom ik op een mooi gemiddelde denk ik altijd maar.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:56 schreef Sorella het volgende:
Ik gebruik altijd large eieren als er eieren in een recept staan zonder gewicht.
Vooral in bakkersrecepten. Voor huis-, tuin en keukengebruik maakt het niet veel uit vind ik.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:22 schreef minilot het volgende:
[..]
In goede recepten staat dat ook netjes vermeld.
Naja, als het om snoep maken gaat of wat verfijndere patisserie, of je nou thuis aan het knutselen bent of in een bakkerij: voor sommige dingen maakt tien gram meer of minder ei wel degelijk flink wat uit voor het eindresultaat.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vooral in bakkersrecepten. Voor huis-, tuin en keukengebruik maakt het niet veel uit vind ik.
Ik ben daar te neurotisch voor denk ik.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:06 schreef Crohnjurist het volgende:
[ afbeelding ]
Onze eerste taart met fondant, best goed gelukt al zeg ik het zelf!
Ja de lap was helaas gescheurd anders had je die lijn niet gehad. Jammer, maar volgende x zal het vast makkelijker gaan, veel oefenen denk ik!quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:43 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik ben daar te neurotisch voor denk ik.Dat je kan zien waar het ene vel fondant/marsepein ophoudt en het andere begint. Zelfde reden dat ik geen behang heb.
Ja, het is een vak apart! Doet aan de smaak niks af natuurlijk, en nog gefeliciteerd met jullie 1-jarige jubileum ofzo.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:05 schreef Crohnjurist het volgende:
Ja de lap was helaas gescheurd anders had je die lijn niet gehad. Jammer, maar volgende x zal het vast makkelijker gaan, veel oefenen denk ik!
Nee precies, de smaak was heerlijk! Haha bedankt, maar nee dat is het niet, dit was poging nummer 1! We zijn aan het oefenen voor de bruidstaart, hopen die zelf te kunnen maken! Hebben nog ruim een jaar om te oefenen dus moet goed komenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:07 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja, het is een vak apart! Doet aan de smaak niks af natuurlijk, en nog gefeliciteerd met jullie 1-jarige jubileum ofzo.
Oh!quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:58 schreef Crohnjurist het volgende:
Haha bedankt, maar nee dat is het niet, dit was poging nummer 1! We zijn aan het oefenen voor de bruidstaart, hopen die zelf te kunnen maken! Hebben nog ruim een jaar om te oefenen dus moet goed komen
Als je snel veel wilt leren is een PME Sugarpaste cursus echt een aanrader! Kost wel wat, maar ze leren je veelquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:58 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Nee precies, de smaak was heerlijk! Haha bedankt, maar nee dat is het niet, dit was poging nummer 1! We zijn aan het oefenen voor de bruidstaart, hopen die zelf te kunnen maken! Hebben nog ruim een jaar om te oefenen dus moet goed komen
Ik hou niet zo van wortelcake, maar zo'n lekkere laag glazuur ziet er in elk geval smakelijk uit!quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:27 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Ik maakte vandaag een carrotcake met limoen glazuur
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:01 schreef minilot het volgende:
Gisteren gebakken: cheesecake-brownies!
[ afbeelding ]![]()
![]()
Recept: http://www.davidlebovitz.com/2008/10/cheesecake-brownies/
Oh dat is zo lekkerquote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:27 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Ik maakte vandaag een carrotcake met limoen glazuur
Geeft niet, ik eet jouw stukje wel opquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:00 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van wortelcake, maar zo'n lekkere laag glazuur ziet er in elk geval smakelijk uit!![]()
Heh, dat snap ik. Ik heb zoiets met roze warm eten, zoals bietensoep of bietenrisotto. Snaakt lekker, maar vind ik er afstotelijk uitzien.quote:Op zondag 23 augustus 2015 15:30 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind dat geen goede kleur voor eten. Denk ik. Ik weet niet, ik geloof meteen dat ze lekker zijn, maar ze zien er niet lekker uit.
Precies andersom hierquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:00 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van wortelcake, maar zo'n lekkere laag glazuur ziet er in elk geval smakelijk uit!![]()
Deze post doet me denken aan een aflevering van My Kitchen Rules waar kandidaten een cakeje maakten met rozenwater en nog iets waardoor die kleur kwam. Ze kregen een 1 omdat het naar potpourri smaakte en echt oneetbaar was.quote:Op zondag 23 augustus 2015 15:30 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind dat geen goede kleur voor eten. Denk ik. Ik weet niet, ik geloof meteen dat ze lekker zijn, maar ze zien er niet lekker uit.
het was roomkaas met poedersuiker en een uitgeperste limoen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 18:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Precies andersom hierVind carrotcake lekker maar van mij kan dat glazuur er wel af.
Leuke touch, bijna de Finse vlag / BlueBand logoquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:01 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Meer een vraag voor het broodtopic?quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:17 schreef Susi het volgende:
Ik ga naan maken deze week. Kan dat ook zonder yoghurt?
Recept van AH? Heb die vandaag gemaakt, erg lekker, had niet gedacht dat zo'n laag de worteltaart zo lekker zou opfleurenquote:Op zondag 23 augustus 2015 18:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
het was roomkaas met poedersuiker en een uitgeperste limoen.
Die taartjes zien er erg lekker uit
quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:30 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Recept van AH? Heb die vandaag gemaakt, erg lekker, had niet gedacht dat zo'n laag de worteltaart zo lekker zou opfleuren
wat leuk verpakt ookquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:01 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Netjesquote:Op zondag 6 september 2015 22:26 schreef Zo-is-dat het volgende:
Werd direct geïnspireerd door hhb vanavond
[ afbeelding ]
Waar kan ik dit halenquote:Op zondag 6 september 2015 22:26 schreef Zo-is-dat het volgende:
Werd direct geïnspireerd door hhb vanavond
[ afbeelding ]
Heb me ook ingeschreven! En onder dezelfde voorwaardenquote:Op zondag 6 september 2015 22:58 schreef Joosie200 het volgende:
www.zondagbakdag.nl, leuke actie van Dr. Oetker. Ga ik lekker als extra challenge bakken zonder dr. Oetker producten
quote:
http://www.nrc.nl/koken/2014/03/24/bastaardsuiker/quote:Nog een weetje: het woord basterdsuiker komt van ‘bastaardsuiker’, omdat het vroeger een product was dat overbleef na de suikerproductie.
Serieus!quote:Op maandag 7 september 2015 00:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
http://www.nrc.nl/koken/2014/03/24/bastaardsuiker/
Nee gewoon zelf gemaakt in onze bakery.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die heb je niet bij de patisserie gekocht?Mooi!
Ik geloof dat er tussen kristalsuiker en witte basterd niet heel veel smaakverschil zit, maar dat het meer gaat om de textuur. Basterd zou een zachter eindresultaat moeten gevenquote:Op zondag 6 september 2015 22:45 schreef derLudolf het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil in gebruik tussen kristalsuiker en (witte) bastaardsuiker? Ik heb gisteren een cake gebakken, in het recept stond om bastaardsuiker te gebruiken, ik heb kristalsuiker gebruikt maar merkte eigenlijk geen verschil in smaak.
Ik kom ook vaak in Dld waar je veel meer bakproducten in de supermarkt ziet, maar bastaardsuiker heb ik er nooit gezien. Is het typisch Nederlands?
Yep!quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:11 schreef madeliefff het volgende:
[..]
wat leuk verpakt ookwat is dat voor papier, bakpapier?
Eerste challenge: aardbeienkwarktaart met chocoquote:Op zondag 6 september 2015 23:04 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Heb me ook ingeschreven! En onder dezelfde voorwaarden
ik zie geen plaatjequote:Op donderdag 10 september 2015 17:36 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Eerste challenge: aardbeienkwarktaart met choco
[ afbeelding ]
Natuurlijk met de pakjes van dr. Oetker of niet.. gewoon eigenhandig de bodem fixen, kwarkvulling en topping erop.
Dit helemaal over het hoofd gezien! Professioneel zeg!quote:Op zondag 6 september 2015 11:22 schreef _Liek het volgende:
Books1, die zien er echt te lekker uit! Receptje ergens?
Dit waren mijn baksels laatst:
[ afbeelding ]
Ingrediënten binnen! Voor de zonder pakjes variant natuurlijkquote:Op donderdag 10 september 2015 17:36 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Eerste challenge: aardbeienkwarktaart met choco
[ afbeelding ]
Natuurlijk met de pakjes van dr. Oetker of niet.. gewoon eigenhandig de bodem fixen, kwarkvulling en topping erop.
Heb de mijne al in de koelkast staan. Eerste keer kwarktaart maken, zonder pakjes uiteraardquote:Op vrijdag 11 september 2015 18:07 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ingrediënten binnen! Voor de zonder pakjes variant natuurlijk
Goed bezig! 😄 welk recept heb je gebruikt?quote:Op vrijdag 11 september 2015 18:17 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Heb de mijne al in de koelkast staan. Eerste keer kwarktaart maken, zonder pakjes uiteraard
Deze:quote:Op vrijdag 11 september 2015 20:06 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Goed bezig! 😄 welk recept heb je gebruikt?
Mooi issie niet, lekker welquote:Op donderdag 10 september 2015 23:13 schreef Joosie200 het volgende:
http://blog.kokenmetfrank(...)onder-dr-oetker.html
Staat nu in de koelkast (met Griekse yoghurt ipv kwark)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Dit helemaal over het hoofd gezien! Professioneel zeg!
Wat is die rechtsboven precies, en wat zijn die roze rolletjes op de onderste foto?
Dank jequote:Op vrijdag 11 september 2015 13:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Dit helemaal over het hoofd gezien! Professioneel zeg!
Wat is die rechtsboven precies, en wat zijn die roze rolletjes op de onderste foto?
Prachtig! En heerlijk, ongetwijfeld.quote:Op zondag 13 september 2015 14:19 schreef Crohnjurist het volgende:
Mijn verjaardagstaart dit jaar, pavlova!
[ afbeelding ]
Gaaf! Chocoladekoekjes met kokosvulling?quote:Op maandag 14 september 2015 15:20 schreef _Liek het volgende:
Heerlijk weer allemaal!
Hier net bounty whoopies gemaakt![]()
[ afbeelding ]
Absoluut goddelijk ja! Gelukkig konden we zelf nog net een tweede stukje eten savonds!quote:Op zondag 13 september 2015 17:37 schreef Bleie het volgende:
[..]
Prachtig! En heerlijk, ongetwijfeld.
Ja zoiets! Zit een beetje tussen koekje en cake in.. Zachter dan gewoon koekjes, maar wel stevigquote:Op maandag 14 september 2015 15:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Gaaf! Chocoladekoekjes met kokosvulling?
Ze zijn goedgekeurdquote:Op maandag 14 september 2015 18:58 schreef Bleie het volgende:
Mooi weer Zo-is-dat en _Liek!
Omdat mijn dochter een slechte broodeter is en wel vier dagen per week overblijft, ben ik aan het experimenteren met andere gezonde dingen voor in haar trommeltje. Voor de komende dagen eens bananenbroodjes met dadels en cranberries gebakken in muffinvormpjes.
[ afbeelding ]
Ze vindt ze in elk geval mooi, morgen hoor ik wel of het ook lekker was.
Hoe heb je ze precies gemaakt?quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:46 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ze zijn goedgekeurd. Ik had ook nog wat losse dadels in het trommeltje gedaan, maar die zaten er nog in; die durfde ze niet te proberen.
http://www.moodkids.nl/food/2015/08/30/banana-bread-muffinsquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:48 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Hoe heb je ze precies gemaakt?
*opslaatquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:50 schreef Bleie het volgende:
[..]
http://www.moodkids.nl/food/2015/08/30/banana-bread-muffins
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |