Ja. Weet niet of het dezelfde is (er zijn er wel meer) maar ja.Ze hadden ook cajunhamburgers, ribbetjes, speklappen en zulks.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:55 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Van die toko met zo'n grote bbq wagen toevallig?? Die staat al een jaar of 2 ook op LL.. niet zo lekker als zelfgemaakt, maar dikke prima die broodjes![]()
quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. Weet niet of het dezelfde is (er zijn er wel meer) maar ja.Ze hadden ook cajunhamburgers, ribbetjes, speklappen en zulks.
De pork was errug lekker. Goede coleslaw en saus ook.
Ik deed dat net ook bij m'n lunch (roggebrood, roomkaas, gerookte zalm) maar het mislukte.quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:09 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]ik heb nu al trek in Lowlands
![]()
Ik doe nu trouwens een poging mijn salade langzaaaaam op te eten ipv het naar binnen te schrokken omdat het zo lekker is![]()
quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik deed dat net ook bij m'n lunch (roggebrood, roomkaas, gerookte zalm) maar het mislukte.
25 minuten?quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:31 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]![]()
ik heb het naar 25 minuten weten te rekken![]()
quote:
klinkt goed!quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:49 schreef Vanyel het volgende:
Vandaag baby gem, geraspte (rauwe) wortel, biet en komkommer, lenteui en twee zachtgekookte eitjes.
En bizar simpele dressing van sojasaus, rijstazijn en beetje olie. Wad al meer dan lekker, dus maar zo gelaten.
Juist salades duren bij mij ook langquote:Op woensdag 29 juli 2015 12:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
25 minuten?Over een salade?
![]()
Ik had net een pistoletje gezond en nu zit ik volLijntechnisch gezien gaat het allemaal nog niet zo goed, maar heb wel alweer twee dagen zelf gekookt ipv afhaalmeuk
. De eerste stap en zo.....
komkommerchips, wat is dat?quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:17 schreef mrspoeZ het volgende:
Slechte dag.
O twee boterhammen beenham
T boterham pindakaas
L twee boterhammen ham
T komkommerchips
D twee boterhammen ham
Wel 6 km gewandeld, maar ja, dat zet ook geen zoden aan de dijk. Morgen weer beter.
Chili com carne met appelmoes?Is dat serieus lekker?quote:Op woensdag 29 juli 2015 21:10 schreef MaJo het volgende:
Ik doe altijd wel een half uur over een saladeMaar ik eet dan ook erg traag.
Vandaag een mindere dag, al zit ik nog wel goed met de calorieën:
O: Snelle Jelle en kop koffie
L: 5 Vietnamese loempia's met zoetzure saus
T: appel
D: Chili con carne met appelmoes
Yupquote:Op woensdag 29 juli 2015 21:19 schreef foetre het volgende:
[..]
Chili com carne met appelmoes?Is dat serieus lekker?
Komkommer schaven, eetlepel balsamico, theelepel zout, 90 minuten in de oven op 70 graden.quote:
Weinig calorieën bedoel je? Het vult wel goed in ieder gevalquote:Op woensdag 29 juli 2015 21:39 schreef foetre het volgende:
[..]
Morgen ga ik het zonder appelmoes eten.
Zit wel weinig in trouwens.
Oeh dat klinkt lekker, ga ik eens proberen!quote:Op woensdag 29 juli 2015 21:39 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Komkommer schaven, eetlepel balsamico, theelepel zout, 90 minuten in de oven op 70 graden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yep,quote:Op woensdag 29 juli 2015 21:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Weinig calorieën bedoel je? Het vult wel goed in ieder geval
[..]
quote:Op woensdag 29 juli 2015 21:49 schreef douche-eendje het volgende:
O: overnight oats
T: klein stukje taart.
L: 2 volkoren boterhammen met gekookt ei. 1 met pindakaas. stuk komkommer.
T: aardbeien, bites (iets met paranoten, cranberries en mango)
D: Wokgroenten, stukjes quorn en noodles
S: Bootcamp
T: 2 Dadels.verstandige zet douche-eendjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een rare dag...
O: koffie verkeerd, stukje kruidkoek met kaas
L: 2 witte pistolets, 1 met hagelslag, 1 met cervelaatworst, mosterd.
T: 1/2 puddingkruimelvlaaitje
D: tortellini met spinazie-kaassaus
T: kersenyoghurtsmoothie, kir
S: 11.500 stappenYou can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
Ik moet nog vezels eiwitten vetten en suiker, maar mag geen koolhydraten meer en heb nog maar 60 over😔quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:09 schreef Sarabi het volgende:
Kom vandaag weer netjes op 1500kcal uit
Laatste t is een smoothie met griekse yoghurt, ananas en kokoswater geworden
gekookt eitje? Of een handje noten? Of niks gewoonquote:Op woensdag 29 juli 2015 22:23 schreef foetre het volgende:
[..]
Ik moet nog vezels eiwitten vetten en suiker, maar mag geen koolhydraten meer en heb nog maar 60 over😔
het word idd niks.Nee dat geeft myfitnesspal app aan.Probeer zo veel mogelijk die waardes na te streven.quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
gekookt eitje? Of een handje noten? Of niks gewoon
Maar hou je dat zo netjes bij dan?
T: 2 Dadels.succes meis!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.je bent een taaie, ook dit gaat jou lukken. Klagen via pm mag altijd
Mijn lichaam vond vannacht een prima moment om de kilo maandvocht te ditchen. En mijn dochter vond vannacht een prima moment om klaarwakker te spelen.
De weegschaal is dus heerlijk, maar ik geniet toch maar gematigd
disclaimer
T: 2 Dadels.Schrijven kan heel therapeutisch werken. En als het je naaste met je hoofd ook nog kan helpen met je gewicht/eten zou dat helemaal mooi zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte met de onrust om je heen![]()
Ik en net ana de beterende hand. Alles komt nu los.quote:Op donderdag 30 juli 2015 07:56 schreef SummerBreeze het volgende:
Blegh, vandaag gaat geen goede dag
worden. Keelpijn, verstopte neus, koortsig... Ben benieuwd of ik voldoende binnen ga krijgen.
Vervallen in mijn oude ziekzijn eetgedrag gaat iig niet gebeuren, want geen troep als chips, knakworst of andere zooi in huis.
Gepland lijstje voor vandaag:
O. Bananenpannenkoekjes maar eens proberen
L. 2 sneetjes brood met smeerkaas of rookvlees ofzo
D. Zalmmmootje, spinazie en aardappel
Voor tussendoor veel (munt)thee met honing en strepsils/andere keelpastilles
40 gram (ongekookte) volkoren pastaquote:Op donderdag 30 juli 2015 09:26 schreef Sarabi het volgende:
Heeft iemand nog lekkere (gezonde) recepten voor koude pastasalades?
Kipfilets in stukjes bakken met zout, peper, paprikapoeder. Champignons en paprika choppen en bakken. Eventueel courgette. Pijnboompitjes roosteren. Alles door elkaar flikkeren. Eventueel nog tomaatjes erdoor en/of sla. Bakje zure room erdoor dumpen. Klaar.quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:26 schreef Sarabi het volgende:
Heeft iemand nog lekkere (gezonde) recepten voor koude pastasalades?
Of met gerookte makreel (en eventueel couscous ofzo)quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:35 schreef Sunnythesun het volgende:
Courgette, paprika en aubergine grillen en af laten koelen. Pasta koken. Alles mengen met een blikje tonijn, verse kruiden naar keuze en een beetje olie en azijn er over en bikken maar
Champignons zijn bij mij altijd gevaarlijk. Paddestoelen fungeren (no pun intended) altijd zo als sponsjes. Dus ze absorberen echt elke vorm van vet die je in je pan doet om in te bakken. En ik vergeet vaak af te wegen/op te schrijven hoeveel boter/olie ik in de pan doe. Dus dan denk ik gezonder bezig te zijn dan ik daadwerkelijk ben.quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Kipfilets in stukjes bakken met zout, peper, paprikapoeder. Champignons en paprika choppen en bakken. Eventueel courgette. Pijnboompitjes roosteren. Alles door elkaar flikkeren. Eventueel nog tomaatjes erdoor en/of sla. Bakje zure room erdoor dumpen. Klaar.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:00 schreef Vanyel het volgende:
Broccolisoep? Koken, evt in bouillon, staafmixer erin, smaak erbij, evt kaas of room.
Klaar.
Ik ga mijn best doenquote:Op donderdag 30 juli 2015 20:54 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn majo! Hou vast!
Vandaag een rare dag met veel snoep. Bijna vier uur in de auto gezeten. Wel binnen de kcals gebleven...
zolang je weg blijft van Starbucks en frisdrank loopt dat wel los. Een broodje braadworst is ook best vullendquote:Op donderdag 30 juli 2015 21:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ga mijn best doenIn het weekend wel een paar dagen naar Berlijn dus dat wordt weer lastig. Aan de andere kant loop je daar ook weer veel
Beiden moet lukkenquote:Op donderdag 30 juli 2015 21:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zolang je weg blijft van Starbucks en frisdrank loopt dat wel los. Een broodje braadworst is ook best vullend
Omdat het al de 3e dag op rij isquote:Op donderdag 30 juli 2015 21:51 schreef miss_dynastie het volgende:
Berlijn
Waarom is paprikasalade om tesun?
Ik hou ook van Berlijnquote:Op donderdag 30 juli 2015 21:51 schreef miss_dynastie het volgende:
Berlijn
Waarom is paprikasalade om tesun?
Dat doe ik zo vaakquote:Op donderdag 30 juli 2015 21:55 schreef Sunnythesun het volgende:
Omdat het al de 3e dag op rij is![]()
Maar dat heeft een praktische reden: ik verdeel de geitenkaas en gerookte kip precies in 3 en maak 2 'mason jars' voor de dagen er na. Dan kost het bijna geen tijd en ik maak de ingrediënten netjes op. Maar het staat wel een beetje stom drie dagen achtereen hetzelfde..
Ik vind het erg praktischquote:Op donderdag 30 juli 2015 21:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat doe ik zo vaakMeerdere dagen exact hetzelfde voor mijn lunch
Mijn ontbijt is ook grotendeels hetzelfde.
Zo ging het ook met mijn lunchsalades deze weekquote:Op donderdag 30 juli 2015 21:55 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Maar dat heeft een praktische reden: ik verdeel de geitenkaas en gerookte kip precies in 3 en maak 2 'mason jars' voor de dagen er na. Dan kost het bijna geen tijd en ik maak de ingrediënten netjes op. Maar het staat wel een beetje stom drie dagen achtereen hetzelfde..
Ooooh, zie, zo goed lees ik dan weer niet kennelijk, dat was me dan weer niet opgevallenquote:Op donderdag 30 juli 2015 21:55 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ben pas een keer geweest, in de Kerstperiode. Man o manquote:Op donderdag 30 juli 2015 21:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik hou ook van BerlijnDit wordt de zesde keer in 7 jaar
![]()
quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ooooh, zie, zo goed lees ik dan weer niet kennelijk, dat was me dan weer niet opgevallen
Ik heb dat salad in a jar idee weleens voorbij zien komen, maar kende niemand die dat ook doet. Blijft dat echt goed vers?
Ja fantastische stad he?quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ben pas een keer geweest, in de Kerstperiode. Man o man
Thanx.. zit nu al het menu door te nemenquote:
Eet ze en veel plezier!quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:11 schreef Sunnythesun het volgende:
Vanavond lekker uit etenDat worden dus lekker wat wijntjes en een toetje..
![]()
Straks dus maar die broccolisoep maken om de lunch goed gezond te maken
Neehoor meestal Hollandse pot,alleen veel aardappelen vlees en normaal portie groenten.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:36 schreef Stormqueen het volgende:
Eten die mensen zo slecht dan foetre? En is een bakje sla dan niet lekkerder dan een blikkie erwtjes?
Veel plezier sunny!
Vanmorgen een hele lieve weegschaal op 81,9zal vast veel vocht zijn, maar na het stilstaan van afgelopen week meer dan welkom
dus mijn derde tussendoel is bijna in zicht én ik ben nog maar 6,9 kilo van mijn streef af
dat klinkt ineens kei haalbaar!
Jou diner ziet er goed uit.Is 1 van mijn favoriete diners.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:48 schreef Lonaa het volgende:
Goedemorgen! De weegschaal gaat weer naar beneden.
Lijstje vandaag:
O: Tosti met kaas
S: Zware dingen optillen
L: gerookte kipfilet met coleslaw
T: Druiven
D: Couscous, makreel, groente.
T: Druiven.
Ik ben bang als ik straks weer 2 dagen werkquote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
voor de zakkende cijfers. Goed bezig foetre en lonaa!
Barrel, ja ik ben behoorlijk devoted nu. Ik moet wel zeggen dat mijn huidige levensstijl het stukken makkelijker maakten jij moet gewoon de knop nog even vinden en dan gaat het jou ook lukken!
Wat eet je ipv brood? (Misschien moet ik nog veel verder teruglezen, maar zo ver ben ik nog nietquote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:51 schreef Sunnythesun het volgende:
Mijn man maakte vandaag een opmerking: 'sinds je weer geen brood eet deze week is je buik bizar veel gekrompen'Kortom: geen brood meer door de weeks voor mij!
Met zo'n opmerking moet je hem natuurlijk alle hoeken van de kamer laten zien.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:51 schreef Sunnythesun het volgende:
Mijn man maakte vandaag een opmerking: 'sinds je weer geen brood eet deze week is je buik bizar veel gekrompen'Kortom: geen brood meer door de weeks voor mij!
vijf toch?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:53 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik ben bang als ik straks weer 2 dagen werkDat betekend 3 dagen thuis zitten
Nu neem ik het niet mee dus kan ik het niet eten!
Het is denk meer het thuis " zitten" gewoon zorgen dat je thuis ook een actief ritme hebt.Dan gaat dat het een stuk makkelijker.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
vijf toch?Maar ga je minder werken?
Maar inderdaad, thuis is het moeilijker, dat herken ik erg goed. Voor mij is het vooral het gebrek aan structuur wat me opbreekt. Dat heb ik op kantoor veel meer. Nog een goede reden om niet "in between jobs" terecht te komen.
Nee joh! Was een complimentquote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:54 schreef foetre het volgende:
[..]
Met zo'n opmerking moet je hem natuurlijk alle hoeken van de kamer laten zien.
Helemaal geen brood doordeweeks lijkt me ook niet goed.
Volkoren pasta, bulgur, couscous, andere vormen van KH's en die probeer ik in z'n geheel iets te beperken.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:54 schreef Rucola het volgende:
[..]
Wat eet je ipv brood? (Misschien moet ik nog veel verder teruglezen, maar zo ver ben ik nog niet)
Ik werk normaal maar 2 dagen. Maar de baas is op vakantie en heeft gevraagd of ik meer wilde werken. Zodat er altijd iemand op kantoor is. Dus werk ik nu 4 dagen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
vijf toch?Maar ga je minder werken?
Maar inderdaad, thuis is het moeilijker, dat herken ik erg goed. Voor mij is het vooral het gebrek aan structuur wat me opbreekt. Dat heb ik op kantoor veel meer. Nog een goede reden om niet "in between jobs" terecht te komen.
Dat zijn toch dingen die iets lastiger gaan met een baby van negen maandenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:59 schreef foetre het volgende:
[..]
Het is denk meer het thuis " zitten" gewoon zorgen dat je thuis ook een actief ritme hebt.Dan gaat dat het een stuk makkelijker.
Bijvoorbeeld per dag boodschappen doen dat je verplicht bent om op de fiets boodschapjes te halen.
Voordat je het weet is er dan weer 2 uur voorbij .
Dat is heel leuk als je vrijgezel bent en thuis "zit" maar ik heb 2 kinderen. En de ene heeft nu schoolvakantie. Maar het gaat nooit zoals je wilt. En een echt ritme is na 4 jaar nog steeds ver te zoeken.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:59 schreef foetre het volgende:
[..]
Het is denk meer het thuis " zitten" gewoon zorgen dat je thuis ook een actief ritme hebt.Dan gaat dat het een stuk makkelijker.
Bijvoorbeeld per dag boodschappen doen dat je verplicht bent om op de fiets boodschapjes te halen.
Voordat je het weet is er dan weer 2 uur voorbij .
Afhankelijk van wat je lekker vindt zout, peper, nootmuskaat, sojasaus, of wat dan ook. Als de pure broccolismaak wat hulp kan gebruiken.quote:
ik ben echt heeel slecht in smaak makenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat je lekker vindt zout, peper, nootmuskaat, sojasaus, of wat dan ook. Als de pure broccolismaak wat hulp kan gebruiken.
Zal ik dan mijn aanvullingen geven?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:11 schreef Barreltje het volgende:
iedere dag boodschappen doen zou juist voor mij een valkuil zijn.. --> iedere dag kans om iets lekkers te halen..
op zich is de motivatie er wel.. alleen de tijd niet![]()
problemen nu:
1. ontbijten - tijd om te ontbijten. ipv een bak kwark met granola gaat er te vaak nog een rozijnen krentenbrood in. OPlossing: geen rozijnen krenten broood meer kopen, maar gewoon brood en dan 2 bth met kaas/ kipfilet lkaarmaken als je in tijdsnood bent
2. sporten. het idee is om 5 dagen in de week te sporten, 3 keer sport school, 2 keer zwemmen. Maar het sociale leven eist tijd , dus geen tijd om te zwemmen, en sportschool lukt nog wel 2 keer per week . OPlossing: sporten beter inplannen in de agenda & prioriteren
3. Sociale activiteiten - m'n. over een tijdje gaat m'n
voor een langere periode weg, dus we willen nu nog zo veel mogelijk van elkaar genieten.. dus gaan we veel weg , weekendjes weg en veel uit eten.. OPlossing:
weg
![]()
dus.. maar eens met 1 beginnen, dat is het makkelijkst
1.granola met kwark een dag van te voren maken?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zal ik dan mijn aanvullingen geven?
1. Maak je ontbijt de avond van tevoren klaar. Op die manier hoef je het alleen maar te pakken
2. Streef niet naar vijf keer per week. Dat is meteen zo hoog gegrepen dat de kans op helemaal afhaken groot is. Stel je doel op 2-3 keer. Alle extra's is mooi meegenomen![]()
3. Genieten kan ook zonder veel (vet) eten. Lekkere lange avondwandeling maken, veel batsen, etc
zolang jij haar die ruimte ook geeft lijkt het me een prima balansquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:20 schreef foetre het volgende:
Trouwens wij hebben 2 dochters 1 van 7 maanden en 1 van 3,5 jaar.Voor de beeldvorming,gelukkig geeft mn vrouw mij de tijd en ruimte voor mn sport.
Is voor het goede doel he,een gezonde man levert ook een hoop plezier op😀
maar is dat niet een kwestie van kwark in een bakje scheppen en er granola over strooien? Hoe kun je daar dan geen tijd voor hebben?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:24 schreef Barreltje het volgende:
[..]
1.granola met kwark een dag van te voren maken?ik moet het al binnen 5 minuten opeten omdat het anders sompig wordt
ik haat sompig..
![]()
2. mja uit eindelijk wordt het ook 2 keer per week.. en ik MOET echt weer gaan zwemmen, want zwem test en ik moet metmee naar sportschool anders gaat ie niet
en aangezien ik daar ook voor betaal vind ik 1 kee rper week ook een beetje weinig
3. heb je gelijk in, maar dat is een complete lifestyle change en "nu kan het nog "![]()
Dan moet je gewoon vijf minuten eerder je nest uitquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:28 schreef Barreltje het volgende:
ja dat is het ook, alleen kost het dan 5 minuten om het op te eten
en anders maak ik een bth doe het in een zakje en eet het voor m'n compu op
DAAR zit de tijdswinst
weet ik!
ik moet eigenlijk 30 minuten eerder m'n bed uit..quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dan moet je gewoon vijf minuten eerder je nest uit![]()
Misschien ben je glutenintollerant? Ik merk ook dat mijn buik ontzettend uitzet als ik brood eet en ik probeer dat dan ook wat af te wisselen met salades/soep/gebakken ei als lunch ipv brood.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:51 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik geloof daar niet zo in.. ik denk eerder gevoelig voor het gist. Met desembrood heb ik er al iets minder last van. Alleen is lekker desembrood hier niet echt te krijgen..quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Misschien ben je glutenintollerant? Ik merk ook dat mijn buik ontzettend uitzet als ik brood eet en ik probeer dat dan ook wat af te wisselen met salades/soep/gebakken ei als lunch ipv brood.
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:06 schreef MaJo het volgende:
Morgen weer wegen, ben benieuwd of er na een week iets te zien isVanavond ook uit eten dus lijstje is nog niet helemaal bekend:
O: Yoghurt met blauwe bessen, frambozen en honing, kopje koffie
T: Kopje koffie, appel
L: Broodje zalm met roomkaas, rucola en pijnboompitten
T: Kiwi, misschien wat kersen
D: uit eten maar ik verwacht vitello tonato (ik doe mee met Sunny) en een biefstukje
Of gevoelig voor gist, kan natuurlijk ookquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:06 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik geloof daar niet zo in.. ik denk eerder gevoelig voor het gist. Met desembrood heb ik er al iets minder last van. Alleen is lekker desembrood hier niet echt te krijgen..
En ik vind brood gewoon te lekker en eet er te veel van
Ik had al zitten kijken op de menukaart maar zag geen kipspiesjesquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:07 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]Zou toch wat zijn als we in het zelfde restaurantje zitten vanaaf
Ik in een dorp in Twente, dus helaasquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Of gevoelig voor gist, kan natuurlijk ookIk merk zelf dat mijn buik erg uitzet door brood maar vind het ook veel te lekker om er helemaal mee te stoppen
[..]
Ik had al zitten kijken op de menukaart maar zag geen kipspiesjesIk ga in Utrecht eten, jij?
Dat is niet echt bij elkaar in de buurtquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik in een dorp in Twente, dus helaas![]()
In het weekend gun ik mezelf wel wat broodEn straks als ik 2 dagen in de week ga 'werken' dan neem ik op die dagen brood mee denk ik. En dan in het weekend niet meer of iig minder..
Ik hou het meest van maisbrood.. of boeren volkoren met veel granen en zo er inquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is niet echt bij elkaar in de buurt
Ik gun mezelf ook af en toe wel brood, maar dan meestal tarwe. Ik hou eigenlijk het meeste van witbrood maar dan zwel ik echt op helaas
ghehje dan moet ik dat fruit snijden! kost nog meer tijd!quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:00 schreef MaJo het volgende:
Barreltje is yoghurt met fruit 's ochtends wat voor je? Gewoon yoghurt met blauwe bessen/frambozen/aardbeien of iets dergelijks en een beetje honing. Makkelijk en gezond
Welnee die kwak je er gewoon in z'n geheel inquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:21 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ghehje dan moet ik dat fruit snijden! kost nog meer tijd!
Vers brood met niks is ook heerlijkquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik hou het meest van maisbrood.. of boeren volkoren met veel granen en zo er inWit vind ik alleen echt lekker voor tosti's of in de vorm van turks brood of ciabatta of zo.
![]()
Brood![]()
Nee joh gekkie, blauwe bessen en frambozen gaan er gewoon in z'n geheel in hoorquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:21 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik zou gewoon eerder opstaan. Waar hebben we het nu over.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:21 schreef Barreltje het volgende:
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou gewoon eerder opstaan. Waar hebben we het nu over.
diepvriesvruchten bij de Lidl. Iets van 2.50 voor een zak. Zitten blauwe bessen en frambozen in (en andere zut)quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:26 schreef Barreltje het volgende:
blauwe bessen zijn duur en frambozen blijven niet zo lang goed ( ik doe 1 keer per week boodschappen) bovendien heb ik ook echt iets van granen nodig 's ochtends anders heb ik echt knetter honger rond.. NU!!
dat is een van mijn zwakke punten.. niet op kunnen staanquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou gewoon eerder opstaan. Waar hebben we het nu over.
1. lidl ..quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
diepvriesvruchten bij de Lidl. Iets van 2.50 voor een zak. Zitten blauwe bessen en frambozen in (en andere zut)
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:47 schreef motorbloempje het volgende:
Wat is er in godesnaam mis met de lidl? Beneden je stand?
En tijd?
Ik pleur het altijd in een bak yoghurt voor de lunch. Houdt de yoghurt mooi koel tot de lunch en is precies goed ontdooid tegen de tijd dat je 't eet.
Je zult toch maar overal problemen en obstakels zien. Man man man. Dan doe je 't niet en eetje lekker een snelle jelle gekocht bij de appie, lekker snel en past bij 'n pittige leefstijl!
Diepvriesfruit een optie? Is binnen een half uur ontdooit. Doe het fruit in een bakje, ga douchen, tegen de tijd dat je gedoucht en aangekleed bent dan is het ontdooit en gooi je de yoghurt erbij. En anders cruesli?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:26 schreef Barreltje het volgende:
blauwe bessen zijn duur en frambozen blijven niet zo lang goed ( ik doe 1 keer per week boodschappen) bovendien heb ik ook echt iets van granen nodig 's ochtends anders heb ik echt knetter honger rond.. NU!!
Wie had dat gedacht dat ik het nog eens met je eens zou zijnquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:47 schreef motorbloempje het volgende:
Wat is er in godesnaam mis met de lidl? Beneden je stand? Ze winnen al jaren de prijzen voor beste/verste groente etc.
En tijd?
Ik pleur het altijd in een bak yoghurt voor de lunch. Houdt de yoghurt mooi koel tot de lunch en is precies goed ontdooid tegen de tijd dat je 't eet.
Je zult toch maar overal problemen en obstakels zien. Man man man. Dan doe je 't niet en eetje lekker een snelle jelle gekocht bij de appie, lekker snel en past bij 'n luie leefstijl!
Godsamme, denk na.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:49 schreef Barreltje het volgende:
obstakel: gaat dat niet lekken in je tas?)
Of een tupperware bakjequote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Godsamme, denk na.
Dan doe je er een zakje omheen. Ffs.!
ik ben zo'n kneus die incl leeg tupperware bakje de yoghurt in m'n tas terug vindquote:
Avond ervoor in de koelkast zettenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
dat is een van mijn zwakke punten.. niet op kunnen staan
de ochtend mag van mij gewoon overgeslagen worden.. altijd
[..]
1. lidl ..![]()
2. ik wil liever geen diepvries fruit( dat moet tenslotte ook eerst opwarmen en dat kost... voila! tijd
)
Hoe moet ik het nou zien, ben je opnieuw begonnen, was je weer aangekomen?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:51 schreef Sarabi het volgende:
Ondanks (of misschien juist daarom) de vreetbui van gisterenavond gaf de weegschaal een halve kilo minder aan
Sinds begin deze week staat de teller op -1
Nu nog even aan die vreetbuien werken, ik merk als ik ziek ben dat ik meteen weer in het oude gedrag verval.
Nou echt meeposten deed ik niet. Meer af en toe reagerenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoe moet ik het nou zien, ben je opnieuw begonnen, was je weer aangekomen?
Je post toch al een flinke tijd mee?
Ik herken je ochtendproblematiek wel hoor, maar 1 ding werkt: gewoon je benen uit je bed steken en omhoog komen. En dat heeft me ook veel moeite gekost ooit maar je moet 't gewoon doen. Net als met alle andere dingen. En na een tijdje gaat het steeds makkelijker, tot je uit jezelf gewoon op tijd wakker wordtquote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik ben zo'n kneus die incl leeg tupperware bakje de yoghurt in m'n tas terug vind
en jah.. zeiken om onmogelijkheden is ook een van m'n slechte eigenschappen :
jullie komen zeker nooit te laat??
ik wel.. ALTIJD.. en dat gaat gewoon niet anders
Altijd 15 min te vroegquote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik ben zo'n kneus die incl leeg tupperware bakje de yoghurt in m'n tas terug vind
omgekeerd Brabants kwartiertjequote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Altijd 15 min te vroegwat ook irritant is
Zoietsquote:
Je zal maar in zo'n denkpatroon vast zitten... Wat nou als je een andere baan krijgt waar je een uur eerder moet beginnen. Dan doe je het maar niet? Want je bed is zo lekker? Serieus?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:01 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb een tijdje geleden voor het eerst een collega afgesnauwd en ik werk er al héél lang. Ze is altijd net op het nippertje (terwijl we eigenlijk nog een overdracht moeten doen). Mijn trein gaat om 7:14. Ik loop er 12 minuten over in marstempo. Als je dan keurig iets voor 7 uur aanwezig bent, kan ik mijn trein halen. Maar niet als je om 7:04 binnen komt. Dus ik heb haar afgesnauwd. Dat omdat zij niet een paar minuutjes eerder van huis wil vertrekken, ik een half uur op dat kstation moet wachten op mijn volgende trein.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:08 schreef Vanyel het volgende:
Ik kwam altijd strak op tijd, nu kan ik t niet meer goed inschatten omdat de kinderen steeds wisselende hoeveelheden tijd nodig hebben.
Ik vraag me bij altijd te laat mensen altijd af of ze echt denken dat hun tijd zoveel belangrijker is dan de mijne.
En niet overal een probleem zien.quote:
Ja, geen ideequote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:20 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, is dit nou wel of niet een belerend toontje?
Dat doe ik sinds deze week ook.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:17 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ben ook geen ochtendmens, werk vanuit huis, maar ik sta tegelijk met mijn man op als de wekker gaat om 7.15. Soms blijf ik nog even liggen tot hij écht weggaat (lopen we elkaar alleen maar in de weg anders), maar ik vind 't altijd fijn om me te realiseren dat ik ondanks mijn fijne relatie met mijn bed er altijd weer uit heb weten te schoppen. Zet een positieve toon voor de dag. Dat heb je dan alvast maar goed gedaan ipv te blijven lamzakken. Zou er dan ook echt niet zoveel moeite mee hebben om straks om half 7 op te moeten staan als ik een baan vind na m'n promoveren.
Ik heb geen slaapstoornis helaas. Ik bèn gewoon een lapzwans en luilakquote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:50 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ga ook zo veel mogelijk gelijk met mijn man het bed uit. Maar dit is pas mogelijk geworden sinds mijn slaapstoornis aangepakt isHet is echt niet zo dat het altijd maar een gebrek aan wilskracht is wil ik maar zeggen.. heb mezelf altijd een lapzwans en luilak gevoeld terwijl ik er niets aan kon doen
Dat was eigenlijk het idee achter mijn vroege opstaan.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik blijf 's morgens een uur eerder opstaan om te gaan sporten maar voor me uit schuiven. Terwijl ik dat eigenlijk wel heel graag zou willen. Als ik terug kom van mijn werk heb ik er zelden zin in.
hehe ja die bestaan uiteraard ookquote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb geen slaapstoornis helaas. Ik bèn gewoon een lapzwans en luilak
('helaas' omdat ik dan alleen tot de conclusie kan komen dat ik dus lui ben)
Boksquote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In ieder geval goed bezigquote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:51 schreef Sarabi het volgende:
Dat was eigenlijk het idee achter mijn vroege opstaan.
Dat wil nu nog niet helemaal lukken maar ik ben in ieder geval nuttig bezig en lig niet tot 10 uur in mijn nest.
Zo lui ben je dan ook nietquote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In ieder geval goed bezigAl moet ik eerlijk zeggen dat ik op vrije dagen ook meestal wel rond 8 uur opsta, dus heel ernstig is mijn uitslapen doorgaans niet.
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Niks mis met iemand even wakker schudden toch
ik heb niet zo'n last van forum kritiek hoorquote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, geen ideeBarreltje, zeg het maar
meestal wel jah ( al is het hier dat je voor 9.30 moet beginnen, flexibele werktijden) en is mijn eigen richttijd gewoon 9.00quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Maar je bent dus consequent te laat op je werk![]()
disrespect? hoezo dat dan?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:03 schreef motorbloempje het volgende:
Jij bent echt zo iemand aan wie ik een enorme hekel heb 'irl', sorry dat ik 't zeg, maar wat een disrespect en luiheid verpakt in kansloze excuses.
Je moet voor 9:30 beginnen maar je vind 9:00 wel best.. Whut.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:04 schreef Barreltje het volgende:
[..]
meestal wel jah ( al is het hier dat je voor 9.30 moet beginnen, flexibele werktijden) en is mijn eigen richttijd gewoon 9.00
dat is toch niet gek?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Je moet voor 9:30 beginnen maar je vind 9:00 wel best.. Whut.
wat is daar gek aan?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Je moet voor 9:30 beginnen maar je vind 9:00 wel best.. Whut.
Zat zelf ff fout sorryquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat is toch niet gek?
Heb ik ook jaren zo gedaan hoorIk was ook geen ochtendmens
Ook tegen jou nog even sorry zat zelf mis.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:06 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wat is daar gek aan?
ik ben er uiteindelijk toch voor 9 .30?
en zo gebeurt het ook..quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:09 schreef motorbloempje het volgende:
Schijt hebben aan je afspraak bij een professional die de rest van de dag ook nog cliënten moet zien die dan dus de rest van de dag er last van hebben doordat de boel 'uitloopt', dát is disrespectvol.Al hoop ik dat zo'n fysio je dan ook gewoon op je exacte eindtijd weer buiten zet als je een afspraak van een half uur had. Dan heb je maar een kwartier-sessie ipv een half uur. Jouw probleem, niet 't zijne. En natuurlijk wel gewoon 't volle pond rekenen.
Mwah, weet je, ik ben nog nooit van mijn leven bij een "professional" op afspraak geweest dat ik ook op de afgesproken tijd aan de beurt was. Zelfs niet bij het allereerste consult van de dag. Het is ALTIJDDD minimaal tien minuten laterquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:09 schreef motorbloempje het volgende:
Schijt hebben aan je afspraak bij een professional die de rest van de dag ook nog cliënten moet zien die dan dus de rest van de dag er last van hebben doordat de boel 'uitloopt', dát is disrespectvol.Al hoop ik dat zo'n fysio je dan ook gewoon op je exacte eindtijd weer buiten zet als je een afspraak van een half uur had. Dan heb je maar een kwartier-sessie ipv een half uur. Jouw probleem, niet 't zijne. En natuurlijk wel gewoon 't volle pond rekenen.
no problem!quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ook tegen jou nog even sorry zat zelf mis.
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mwah, weet je, ik ben nog nooit van mijn leven bij een "professional" op afspraak geweest dat ik ook op de afgesproken tijd aan de beurt was. Zelfs niet bij het allereerste consult van de dag. Het is ALTIJDDD minimaal tien minuten later
Ook dat is disrespectvol. En ook daar heb ik een grafhekel aan.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mwah, weet je, ik ben nog nooit van mijn leven bij een "professional" op afspraak geweest dat ik ook op de afgesproken tijd aan de beurt was. Zelfs niet bij het allereerste consult van de dag. Het is ALTIJDDD minimaal tien minuten later
Curry?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:12 schreef Stormqueen het volgende:
MAAR ik heb iets bedacht voor het avondeten vanavond, wat je met brood serveert, je kan het brood zelf weglaten en dan valt het weer gewoon binnen de grenzen voor mij![]()
Veel groentjes en kruiden
Dat je om 17:00 een afspraak hebt, om 16:55 de wachtkamer in loopt en dat er dan nog TWEE mensen vóór jou zitten te wachtenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:11 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]dat zat ik ook net te denken.. ik baal er meestal van dat ik zo lekker op tijd zit en die tijd dan nog eens een keer éxtra moet wachten
Dat had ik dus van de week bij de dierenarts..quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat je om 17:00 een afspraak hebt, om 16:55 de wachtkamer in loopt en dat er dan nog TWEE mensen vóór jou zitten te wachten![]()
wortel groenten? wortels zijn toch groente?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, geroosterde wortelgroenten en worsten in tomatenprut
Ik heb ook last van een ziekte waardoor opstaan erg moeilijk (lees: een hel) is (namelijk ME) maar ook mij lukt het meestal om gewoon op tijd op te staan en ook op tijd te komen op afspraken. Soms heb ik een slechte dag en dan ben ik later op mijn werk en dan haal ik dat altijd in.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:50 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ga ook zo veel mogelijk gelijk met mijn man het bed uit. Maar dit is pas mogelijk geworden sinds mijn slaapstoornis aangepakt isHet is echt niet zo dat het altijd maar een gebrek aan wilskracht is wil ik maar zeggen.. heb mezelf altijd een lapzwans en luilak gevoeld terwijl ik er niets aan kon doen
Ja of om 8.00 zelfs.. en om 8.30 eigenlijk voor de klas moeten staanquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat je om 17:00 een afspraak hebt, om 16:55 de wachtkamer in loopt en dat er dan nog TWEE mensen vóór jou zitten te wachten![]()
Ja dat, op een keer na. Ben weleens opgestapt bij de fysio toen ik al een kwartier zat te wachten en ze aan de koffie zag zitten.... Toen kon ik wel direct geholpen worden. En bij de tandarts een keer als eerste aan de beurt geweest, netjes om vijf voor acht aanwezig, binnenkomen en horen dat je naam al drie keer voorbij is gekomen en je te laat bent.... Eh, nee. Acht uur is acht uur. En ik was nog nooit op tijd geholpen, laat staan te vroeg, dus ik ben echt niet een kwartier van tevoren aanwezigquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Pastinaak en pompoenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:14 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wortel groenten? wortels zijn toch groente?
Ja, nou ja zelfs met streng zijn en plannen was ik voor 10 uur gewoon echt niet goed wakker. Liep als een zombie rond. En dat was puur biologisch..quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb ook last van een ziekte waardoor opstaan erg moeilijk (lees: een hel) is (namelijk ME) maar ook mij lukt het meestal om gewoon op tijd op te staan en ook op tijd te komen op afspraken. Soms heb ik een slechte dag en dan ben ik later op mijn werk en dan haal ik dat altijd in.
Als het mij dus zelfs lukt om op te staan dan moet het een andere zeker lukken lijkt me. Het is gewoon een kwestie van streng zijn en goed plannen!
dat is ook zoquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb ook last van een ziekte waardoor opstaan erg moeilijk (lees: een hel) is (namelijk ME) maar ook mij lukt het meestal om gewoon op tijd op te staan en ook op tijd te komen op afspraken. Soms heb ik een slechte dag en dan ben ik later op mijn werk en dan haal ik dat altijd in.
Als het mij dus zelfs lukt om op te staan dan moet het een andere zeker lukken lijkt me. Het is gewoon een kwestie van streng zijn en goed plannen!
mag ik vanavond mee eten??quote:
Je hebt ook gradaties in ME he, niet iedereen met ME kan helemaal niets meer (gelukkig!)quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, nou ja zelfs met streng zijn en plannen was ik voor 10 uur gewoon echt niet goed wakker. Liep als een zombie rond. En dat was puur biologisch..
Kut trouwens zeg je ME![]()
Daar bij vergeleken is als een zombie rondlopen peanuts hoor..
I know.. maar je zal het maar hebben..quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je hebt ook gradaties in ME he, niet iedereen met ME kan helemaal niets meer (gelukkig!)
Ik hoop dat ze er snel wat op vinden, ik zie het toch regelmatig in mijn omgeving, het is zo klote als je ziek bent en er is geen behandeling voor
Oh ben je juf?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja of om 8.00 zelfs.. en om 8.30 eigenlijk voor de klas moeten staannou ja..
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ook dat is disrespectvol respectloos. En ook daar heb ik een grafhekel aan.
maargoed, tussendoortjes tijd. Eieren koken
Kijk, da's dan weer moeilijker nee zeggen dan bij een 'de taart staat in de koelkast'....quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:48 schreef Stormqueen het volgende:
komt een van de baasjes ineens een Magnum voor m'n snufferd leggen hier
"You deserved it"
Nou ja, als ik me een beetje inhou met de olijfolie vanavond moet het precies passen
Ik ben ook een behoorlijke zombie 's ochtendsquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, nou ja zelfs met streng zijn en plannen was ik voor 10 uur gewoon echt niet goed wakker. Liep als een zombie rond. En dat was puur biologisch..
Kut trouwens zeg je ME![]()
Daar bij vergeleken is als een zombie rondlopen peanuts hoor..
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben ook een behoorlijke zombie 's ochtendsHeb daarom juist ook langer de tijd nodig om op te staan.
En ach, kut is het wel maar ik heb er inmiddels goed mee weten te leven. Zo lang ik niet al teveel doe en bijtijds ga slapen en op mijn vrije dag en in het weekend bijslaap is het goed te doen
Jawel, ik snapte je. Tis een beetje mijn allergie, mijn oudste zoon gebruikt de laatste tijd ook van die rare verengelsingen (sinds voor since, enzo). Niet vervelend bedoeld.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:58 schreef motorbloempje het volgende:
Oh ja, nou ja, hè? Spreek teveel Engels geloof ik. Je wist wat ik bedoelde blijkbaar.
Therapie heeft daar ook bij geholpen, niet teveel blijven hangen in het negatieve maar kijken naar de dingen die je wél kunt. De opmerking "niet teveel denken in obstakels maar juist in mogelijkheden" komt niet zomaar uit de lucht vallen dusquote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:05 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]gelukkig maar. Ik hoop van harte dat dat nog heel lang zo blijft
Wow wat goed zeg!quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik kan officieel mededelen dat ik, sinds de start van mijn 'gezondlevenensportenperiode' nu 30 kg kwijt ben!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
zo dat is nog is een hoop! Gefeliciteerd van hoeveel kg kom je?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik kan officieel mededelen dat ik, sinds de start van mijn 'gezondlevenensportenperiode' nu 30 kg kwijt ben!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik woog 125,1quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:47 schreef foetre het volgende:
[..]
zo dat is nog is een hoop! Gefeliciteerd van hoeveel kg kom je?
Thanks! Ik ben ook trots. Het scheelt misschien dat ik me nu pas realiseer hoe dik ik toen was, als ik bijv. foto's zie.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:51 schreef Stormqueen het volgende:
Lonaa, wat onwijs goed! Helemaal zelf gedaan, ik vind het een fantastische prestatie
Schaam je niet voor wat achter je ligt. Wees trots op waar je heen gaat. Je bent een kanjer
Dat ken ik,vandaag moest ik in de winkel mn gewicht opgeven vondt het wel leuk om te zeggen voor het eerst.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik woog 125,1En daar schaam ik me enorm voor.
Ja, precies. Ik loop bij een specialist omdat nieren stuk, en daar kon ik zeggen dat ik inmiddels veel minder woog. Mooi is dat.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:00 schreef foetre het volgende:
[..]
Dat ken ik,vandaag moest ik in de winkel mn gewicht opgeven vondt het wel leuk om te zeggen voor het eerst.
102 of 89 komt toch heel anders uit je mond.
Ik denk dat iedereen het moet kunnen, en ben dan ook best wel tegenstander van gbp en andere oplossingen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:58 schreef Stormqueen het volgende:
Niet iedereen kan dit, des te meer reden voor
Je moet er volledig ZELF achter staan.Niet omdat een vriend,familie,vrouw of specialist het zegt.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het moet kunnen, en ben dan ook best wel tegenstander van gbp en andere oplossingen.
Ik mis de kaas in je quesedillaquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Kijk, da's dan weer moeilijker nee zeggen dan bij een 'de taart staat in de koelkast'....
Lijstje!
O: Activia havermout
L: 3/4 quesedilla (had er nog drie over voor 2 personen, vandaar het vage aantal) met 75 gram kip, 15 gram mais, 15 gram chilisaus, 20 gram rode ui, 1/4 paprika
D: risotto met courgette, spekblokjes en brie
T: watermeloen, als ik zin heb iets lekkers bij de thee
Wowquote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:44 schreef Lonaa het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Was dus een quesedilla sin queso. Wel zo prettig voor de lijnquote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, die stond keurig op het aanrecht, vergeten erbij te doen
Fantastisch gedaan Lonaaquote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik woog 125,1En daar schaam ik me enorm voor.
Op zich paste het prima in de planning hoorquote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:28 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Was dus een quesedilla sin queso. Wel zo prettig voor de lijn
Hoezo en waar haal je ons door elkaar dan?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 16:15 schreef Stormqueen het volgende:
op mijn mobiel haal ik dus summer en sunny door elkaar zie ik nu#fail
Hoewel het eerst met al die Tinken en missen ook lastig was
ik associeer sunny en summer zo sterk met elkaar dat ik denk dat jullie dezelfde persoon zijn als ik mobiel zit en dus geen ui's ziequote:Op vrijdag 31 juli 2015 16:22 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Hoezo en waar haal je ons door elkaar dan?
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 16:15 schreef Stormqueen het volgende:
op mijn mobiel haal ik dus summer en sunny door elkaar zie ik nu#fail
Hoewel het eerst met al die Tinken en missen ook lastig was
Edit:quote:Op vrijdag 31 juli 2015 16:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik associeer sunny en summer zo sterk met elkaar dat ik denk dat jullie dezelfde persoon zijn als ik mobiel zit en dus geen ui's zie
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 16:38 schreef Stormqueen het volgende:
Nogmaals, dat is puur omdat jullie usernames in mijn hoofd te veel.op elkaar lijken, meer niet!
Hadiknoumaarniksgezegd
superdupertof!quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:44 schreef Lonaa het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:44 schreef Lonaa het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:44 schreef Lonaa het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee had weeg moment vandaagquote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:45 schreef foetre het volgende:
Zijn jullie ook zo benieuwd wat de weegschaal morgen aan gaat geven😉
Dat zegt toch ook niemand?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:56 schreef motorbloempje het volgende:
Goed gedaan Loonaa!
Sporten was fijn, het eten lekker...nu chillen , en morgen weer 10km rennen. Zondag spinnen. Men kan niet zeggen dat ik niet sport...
Sport? Spoort natuurlijk...quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 08:22 schreef Isabeau het volgende:
Die Moblo, die sport echt nooit!
Zo.
En ik ga een dagje wandelen
quote:
Wandelen is goedquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 08:22 schreef Isabeau het volgende:
Die Moblo, die sport echt nooit!
Zo.
En ik ga een dagje wandelen
Mogelijkheden tot het maken van een grote pan soep waar je gewoon beiden het hele weekend kommetjes uit kan scheppen??quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 11:34 schreef Sarabi het volgende:
Nou geen idee wat mijn lijstje gaat worden vandaag![]()
Vrijwel niets meer in huis en allebei ziek op de bank.
Hmm heb nog een bouillonblokje in huis, that's itquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 11:41 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Mogelijkheden tot het maken van een grote pan soep waar je gewoon beiden het hele weekend kommetjes uit kan scheppen??
Ja dat schiet niet op..quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 11:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hmm heb nog een bouillonblokje in huis, that's it
Dankjewelquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:12 schreef Isabeau het volgende:
* Isabeau geeft Sarabi een kommetje kippensoep, schudt haar kussen lekker op en zet een leuke film opBeterschap!
Ha! Wat lief!quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:12 schreef Isabeau het volgende:
* Isabeau geeft Sarabi een kommetje kippensoep, schudt haar kussen lekker op en zet een leuke film opBeterschap!
Dat schiet lekker opquote:
Smoothie? Cake? Met havermoutjes en fruit?quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb amandelmelk. Dat had ik nodig voor een soeprecept. Maar er is nog best veel over. Het is ongezoet en zo vind ik het best wel viesIemand nog een lekker idee wat ik er mee kan doen?
In elk geval heb je dan geen keus meer, als je naar huis wilquote:Op zondag 2 augustus 2015 12:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat schiet lekker op![]()
Plan opgevat om vanavond naar mijn werk (35 km) te fietsenNou komt vanavond wel goed, maar hoeveel zin heb ik om 7 uur 's morgens nog als ik vrij ben
Dat was ook mijn ideequote:Op zondag 2 augustus 2015 13:11 schreef miss_dynastie het volgende:
In elk geval heb je dan geen keus meer, als je naar huis wil
Ik doe vandaag rustig aan qua eten, gister uit eten (sushi) en hoewel de weegschaal een ons minder aangaf dan gister, kan ik dat maar moeilijk geloven
Alles beperken? Met jezelf afspreken max. x bier en 1 oliebol? Zoiets?quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:44 schreef foetre het volgende:
Deze week feestweek bij ons in het dorp.Om nou helemaal alleen maar alleen water te drinken vindt ik overdreven dus wat biertjes gaan er zeker in.Een oliebol en een vette hap zal er ook wel weer bijzitten .
Nog tips om niet kg's tegelijk aan te komen?
Ik ziet het al helemaal voor me,al dat harde werk voor niks.
Ik had al met mezelf afgesproken om max 1 br kroket en 1 oliebol te nemen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Alles beperken? Met jezelf afspreken max. x bier en 1 oliebol? Zoiets?
Ja, per dingetje wel, maar als je behoorlijk wat eet, telt het toch aardig opquote:Op zondag 2 augustus 2015 13:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat was ook mijn ideeIk moet dan wel. Of de fiets mee de trein in
sushi is toch best mager? Valt vast wel mee hoeveel kcal je binnen hebt gekregen
Is het zo'n evenement waarbij er zonder alcohol geen bal aan is? Dan zou ik max vijf aanhouden per dag en max twee dagen gaan.quote:Op zondag 2 augustus 2015 14:01 schreef foetre het volgende:
[..]
Ik had al met mezelf afgesproken om max 1 br kroket en 1 oliebol te nemen.
Bier is wat lastig ,ik weet echt niet hoe me lichaam hier op reageerd na een half jaar geen alchohol .
Per dag 5 (di/zon)lijkt me aardig veel .
zoiets ja,dan ga ik 3 dagen waarvan 1 op water.quote:Op zondag 2 augustus 2015 14:50 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Is het zo'n evenement waarbij er zonder alcohol geen bal aan is? Dan zou ik max vijf aanhouden per dag en max twee dagen gaan.
quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat schiet lekker op![]()
Plan opgevat om vanavond naar mijn werk (35 km) te fietsenNou komt vanavond wel goed, maar hoeveel zin heb ik om 7 uur 's morgens nog als ik vrij ben
Daar had je mooi weer voor uitgekozenquote:Op zondag 2 augustus 2015 16:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Sterkte
Ik heb net heerlijk iets van 13km door Den Haag en de duinen gebanjerd
Als ik thuis ben van vakantie morgen maak ik wel een fotootje maar als ik t me goed herinner is het zoiets niet-spannends alsquote:Op zondag 2 augustus 2015 17:58 schreef Lonaa het volgende:
Ha Kwak! Welkom terug. Wat staat er zoal op je dagmenu en variatielijst? (Altijd op zoek naar variatie.)
Ja, dat kan ik dus echt niet, zo eten.quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Als ik thuis ben van vakantie morgen maak ik wel een fotootje maar als ik t me goed herinner is het zoiets niet-spannends als
O een tot twee boterhammen met halvarine en mager beleg, glas melk
T cracker of rijstwafel met mager beleg en thee
L drie boterhmmen met halvarine en mger beleg, evt rauwkost erbij, glas melk
T fruit en thee
D 200 gr groente 75 gram vlees en 125 gram aardappels rijst of pasta
T yoghurt en evt fruit
Waarbij variatie inhoudt:
2 crackers/5 eetlepels cornflakes of muesli/half broodje = 1 boterham
En een lijst met mager beleg en mager vlees/eiwitten en zuivelvariaties.
Aangetekend dat ik geen hlvarine smeer en geen zuivel gebruik en dus iets meer beleg/eiwitten neem en s vonds een eetlepel bereidingsvet meer.
Saai maar duidelijk
quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:52 schreef kwakz0r het volgende:
Ja hoi, mag ik weer aanhaken? Ik ben in de war door de topocsplits
Ik moest vandaag huilen door alle lelijke vakantiefoto's en toen bedacht ik me dat ik niet moest whinen en bitchen maar gewoon de drasd oppakken die ik, eigenlijk, in 2008/2009 heb laten vallen. Sinds die tijd alleen lafhartige neppogingen gedaan en een kind gebard (tijdens de zwangerschap viel ik af, daarm kwam t er weer aan. Wat is deze.)
Voor mezelf.En mijn kind.
En mijn kerel.
Pva: dagmenu en variatoelijst dietiste uit de eetstoornisgroep er weer bij pakken, en wandelen met en zonder kint. Daar gaan we mee beginnen.
Huisband is supportivekint weet het nog niet
Startgewicht en bmi durf ik pas te melden als er tien kilo af is denk ik
![]()
Ik zag Pee en Lonaa en Sunny en SQ en Sarabi, wie hangen hier nog meer rond uit de oude dieet en slanktopics? Of zitten die elders? Slank is dood zag ik al...
Heel erg keurig zoals Nederlandse diëtisten het graag zienquote:Op zondag 2 augustus 2015 18:10 schreef Lonaa het volgende:
Ja, dat kan ik dus echt niet, zo eten.Maar inderdaad, saai maar duidelijk.
Ja, dat zeker.quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heel erg keurig zoals Nederlandse diëtisten het graag zienGezond & saai. Wel veilig om op terug te vallen als je de mist in gaat en houvast zoekt.
Al die melk is volgens mij ingegeven door campagne om boeren van hun overschot af te helpen en die na aaaaaal die jaren nog hardnekkig is blijven hangen, dus dat kan je prima skippenquote:Op zondag 2 augustus 2015 18:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Als ik thuis ben van vakantie morgen maak ik wel een fotootje maar als ik t me goed herinner is het zoiets niet-spannends als
O een tot twee boterhammen met halvarine en mager beleg, glas melk
T cracker of rijstwafel met mager beleg en thee
L drie boterhmmen met halvarine en mger beleg, evt rauwkost erbij, glas melk
T fruit en thee
D 200 gr groente 75 gram vlees en 125 gram aardappels rijst of pasta
T yoghurt en evt fruit
Waarbij variatie inhoudt:
2 crackers/5 eetlepels cornflakes of muesli/half broodje = 1 boterham
En een lijst met mager beleg en mager vlees/eiwitten en zuivelvariaties.
Aangetekend dat ik geen hlvarine smeer en geen zuivel gebruik en dus iets meer beleg/eiwitten neem en s vonds een eetlepel bereidingsvet meer.
Saai maar duidelijk
Precies dat!quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heel erg keurig zoals Nederlandse diëtisten het graag zienGezond & saai. Wel veilig om op terug te vallen als je de mist in gaat en houvast zoekt.
Dat kan ookquote:Op zondag 2 augustus 2015 18:20 schreef Lonaa het volgende:
Ik begrjip inderdaad hoe veilig en saai kunnen helpen om in het gareel te blijven, hoewel ik weet dat het bij mij juist voor het tegenover gestelde zorgt. Als ik niet alles mag eten/saai moet eten, dan wil ik daar graag tegenaan schoppen.
Dan wordt het rebelse meisje in mij wakker.quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat kan ookOntbijt & lunch elke dag bijna hetzelfde helpt mij bijv heel erg. Heel saai dus
Het idee is dat ik niks moet, maar een basis aanhoud. Dat ik daar zelf saaie dingen invul doe ik zellufquote:Op zondag 2 augustus 2015 18:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dan wordt het rebelse meisje in mij wakker.Hoewel het soms wel zo is hoor, ik ontbijt bijvoorbeeld vaak met een tosti met 30+ kaas (eventueel met tonijn) en een dot ketchup. Maar als dat zou MOETEN, hell no.
Ja, nou, precies. Maar ik wil wel graag tegen dietistenlijstjes aan schoppen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Het idee is dat ik niks moet, maar een basis aanhoud. Dat ik daar zelf saaie dingen invul doe ik zelluf
En ik ben wel van de 95% goed eten, dan kan ik als ik een bbq of feestje heb best een keer een stuk taart of wat meer vlees eten. Er is sowieso niks wat VERBOTEN is, dat heb ik met de eetstoornistherapie wel afgeleers, recipe for disaster...
quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat kan ookOntbijt & lunch elke dag bijna hetzelfde helpt mij bijv heel erg. Heel saai dus
quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:52 schreef kwakz0r het volgende:
Ja hoi, mag ik weer aanhaken? Ik ben in de war door de topocsplits
Ik moest vandaag huilen door alle lelijke vakantiefoto's en toen bedacht ik me dat ik niet moest whinen en bitchen maar gewoon de drasd oppakken die ik, eigenlijk, in 2008/2009 heb laten vallen. Sinds die tijd alleen lafhartige neppogingen gedaan en een kind gebard (tijdens de zwangerschap viel ik af, daarm kwam t er weer aan. Wat is deze.)
Voor mezelf.En mijn kind.
En mijn kerel.
Pva: dagmenu en variatoelijst dietiste uit de eetstoornisgroep er weer bij pakken, en wandelen met en zonder kint. Daar gaan we mee beginnen.
Huisband is supportivekint weet het nog niet
Startgewicht en bmi durf ik pas te melden als er tien kilo af is denk ik
![]()
Ik zag Pee en Lonaa en Sunny en SQ en Sarabi, wie hangen hier nog meer rond uit de oude dieet en slanktopics? Of zitten die elders? Slank is dood zag ik al...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |