Ik denk dat het wel mee gaat vallen, maar goed ze hadden weinig keus. Risico van een stratencircuit.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze halen de snelheid uit twee bochten... dat is nog best een flink gevolg.
Gewoon rechttrekken die chicane en gassen over die brugquote:Op woensdag 29 juli 2015 00:04 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel mee gaat vallen, maar goed ze hadden weinig keus. Risico van een stratencircuit.
Drie daarvan hebben laten zien het niveau niet te kunnen, 2 zijn gepromoveerd, 2 vind ik zelf bepaald geen WK-materiaal en alleen Alguersuari heeft echt te weinig kansen gehad (en is redelijk gedesillusioneerd uit het wereldje gestapt)quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:55 schreef Geralt het volgende:
Luigi, Speed, Vetlel, Bourdais, Algersuari, Buemi, Ricardo, Vergne etc etc
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:44 schreef Nattekat het volgende:
Stratencircuit Singapore aangepast
Eén reactie past hierop:
Als ze de curbs een beetje vlak houden gaat dat primaquote:Op woensdag 29 juli 2015 00:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon rechttrekken die chicane en gassen over die brug
Toch schijnt het qua rijden in F1 2015 wel een stuk verbeterd te zijn, zeker de Pro-instelling waar je ook zonder hud en assistenties rijdt, gelezeen dat het een stuk beter aanvoelt vergeleken met voorgaande delen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 07:51 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als ze de curbs een beetje vlak houden gaat dat prima
Merk nu ik wat echte sims speel (en daar schaar ik de Codemasters F1 serie niet onder) dat het per circuit scheelt hoe hoog die curbs zijn en of je er overheen kan raggen.
Je vergeet Marioquote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:55 schreef Geralt het volgende:
Luigi, Speed, Vetlel, Bourdais, Algersuari, Buemi, Ricardo, Vergne etc etc
Denk dat daar de coureurs uit o.a. het DTM anders over denken. In RaceRoom Race experience zit het nieuwe DTM seizoen verwerkt, verschillende coureurs hebben al races online gereden tegen 'gamers' en hebben zelf verklaard dat het racen op zich maar minimaal anders is dan het echte werk. Geen g-krachten (ook motion-sims kunnen dat niet voldoende simuleren en weer karakteristiek zijn dingen die ze missen tijdens het racn online. Wat ik mij herinner is dat Timo Glock heeft gezegd dat hij net zoveel lol had in het racen online, als ook in de echte race. Dan heb je het naarmijn idee als sim maker (het vroegere Simbin) gewoon goed voor elkaar !quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:20 schreef DS4 het volgende:
Sims zijn leuk, maar het komt nimmer in de buurt van echt racen...
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:55 schreef Geralt het volgende:
Luigi, Speed, Vetlel, Bourdais, Algersuari, Buemi, Ricardo, Vergne etc etc
Die draait bij mij niet eensquote:Op woensdag 29 juli 2015 09:08 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Toch schijnt het qua rijden in F1 2015 wel een stuk verbeterd te zijn, zeker de Pro-instelling waar je ook zonder hud en assistenties rijdt, gelezeen dat het een stuk beter aanvoelt vergeleken met voorgaande delen.
Ik ben het op zich wel met je eens hoor, maar maak wel even de kanttekening dat je de marketingpraat er uit moet filteren. Veel items en specials (i.i.g. in de F1) worden zijdelings gesponsord.quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:37 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Denk dat daar de coureurs uit o.a. het DTM anders over denken. In RaceRoom Race experience zit het nieuwe DTM seizoen verwerkt, verschillende coureurs hebben al races online gereden tegen 'gamers' en hebben zelf verklaard dat het racen op zich maar minimaal anders is dan het echte werk. Geen g-krachten (ook motion-sims kunnen dat niet voldoende simuleren en weer karakteristiek zijn dingen die ze missen tijdens het racn online. Wat ik mij herinner is dat Timo Glock heeft gezegd dat hij net zoveel lol had in het racen online, als ook in de echte race. Dan heb je het naarmijn idee als sim maker (het vroegere Simbin) gewoon goed voor elkaar !
Net zoals Barrichello de game Stock Car Extreme aanprees.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik ben het op zich wel met je eens hoor, maar maak wel even de kanttekening dat je de marketingpraat er uit moet filteren. Veel items en specials (i.i.g. in de F1) worden zijdelings gesponsord.
Ik niet, aangezien zij het verschil kennen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:37 schreef Meike26 het volgende:
Denk dat daar de coureurs uit o.a. het DTM anders over denken.
Die g-krachten en alle andere zaken die je voelt tijdens racen maken dan ook gewoon het verschil. Bij een sim heb je alleen je ogen. Met alle respect... Dat is minder dan de helft van de info die je krijgt tijdens het racen.quote:In RaceRoom Race experience zit het nieuwe DTM seizoen verwerkt, verschillende coureurs hebben al races online gereden tegen 'gamers' en hebben zelf verklaard dat het racen op zich maar minimaal anders is dan het echte werk. Geen g-krachten (ook motion-sims kunnen dat niet voldoende simuleren en weer karakteristiek zijn dingen die ze missen tijdens het racn online.
Dat heb je denk ik iemand op de payroll staan.quote:Wat ik mij herinner is dat Timo Glock heeft gezegd dat hij net zoveel lol had in het racen online, als ook in de echte race. Dan heb je het naarmijn idee als sim maker (het vroegere Simbin) gewoon goed voor elkaar !
Al die kut 17 jarigen hebben daar last van...quote:Op woensdag 29 juli 2015 13:02 schreef Fir3fly het volgende:
Volgens mij is Max super goed in simracen.
Klopt je ziet veel meer in het echt (vanuit cockpit view) dan in een sim (met 1 monitor, denk dat de meesten toch zo spelen).quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:24 schreef twiFight het volgende:
Wat overigens ook een groot verschi is is wat je ziet. De kijkhoek, zowel verticaal als horizontaal. Sommige simmers proberen in de buurt te komen met een multimonitor setup, maar ik vind dat veel verschil maken.
Maar dat is natuurlijk ook de kracht van Red Bull en hun opleidingsteam(s).quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
En hoeveel coureurs hebben ze in totaal gehad?
Wat hij zegt, sims zijn enorm nuttig om de lay-out van circuits etc. onder de knie te krijgen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die g-krachten en alle andere zaken die je voelt tijdens racen maken dan ook gewoon het verschil. Bij een sim heb je alleen je ogen. Met alle respect... Dat is minder dan de helft van de info die je krijgt tijdens het racen.
Uiteraard.quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:58 schreef twiFight het volgende:
Simuleren de betere sims ook wind en veranderingen van temperatuur van het asfalt etc.?
Jup, en bandenslijtage, flatspots, opdrogende baan, standing water, effecten van slipstream op de aero enzovoorts.quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:58 schreef twiFight het volgende:
Simuleren de betere sims ook wind en veranderingen van temperatuur van het asfalt etc.?
http://tweakers.net/nieuw(...)rtueel-raceteam.htmlquote:Max Verstappen gaat deel uitmaken van Team Redline, een virtueel raceteam dat deelneemt aan de iRacing World Championships. Of Verstappen namens het team ook deel gaat nemen aan races is niet bekend. Verstappen was al snel tijdens virtuele testraces.
Team Redline meldt het aantrekken van Verstappen op de eigen Facebook-pagina. De jonge Nederlander wil bij Team Redline aan virtuele races deelnemen om te oefenen. Het is onduidelijk of hij namens het team ook daadwerkelijk uit gaat komen bij officiële races. Verstappen heeft de eerste virtuele testsessies al 'gelijk ongelofelijk snel' doorlopen. Hij wordt door Team Redline omschreven als een 'natuurlijk talent'.
Verstappen heeft inmiddels een uitgebreide setup thuis staan om virtueel mee te racen. Hij plaatste eerder deze week op Instagram een foto van een medewerker van Playseat die in huize Verstappen een opstelling aan het monteren was rond een gelijknamige stoel. De jonge Formule 1-racer kan de races bekijken op drie gebogen schermen.
Meestal zet ik rembalans meer naar achteren op circuits met veel bochtenwerk. Anders slijten je voorbanden te erg onder het sturen + remmen. Hongarije zou dus zeker een circuit zijn waar je met de rembalans meer naar achteren, terwijl je bij Monza of RedBullRing weer veel meer voor een aggresieve rembalans op de voorremmen kan kiezen. In Monaco vind ik dat wel tricky, omdat je daar het liefst maar 1 stop wil maken + een rembalans op achter een verhoogde kans geeft op kusjes met de vangrail, daar zou ik het dan toch weer meer op voor gooien.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Even een vraagje voor de technici onder u: mijn zoon vraagt zich af wanneer het gunstig is om de rembalans naar achteren te verplaatsen. Voor en neutraal zijn duidelijk, maar wanneer zou je die op achter zetten?
Als je voorbanden te veel blokkeren.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Even een vraagje voor de technici onder u: mijn zoon vraagt zich af wanneer het gunstig is om de rembalans naar achteren te verplaatsen. Voor en neutraal zijn duidelijk, maar wanneer zou je die op achter zetten?
Daar is helemaal geen simpel antwoord op te geven. Het hangt van factoren af. Uiteraard als je voorbanden gaar zijn, maar dan nog scheelt dat per bocht (en ook de snelheid waarmee je aankomt) en ook de stijl van rijden (bocht in remmen of niet).quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Even een vraagje voor de technici onder u: mijn zoon vraagt zich af wanneer het gunstig is om de rembalans naar achteren te verplaatsen. Voor en neutraal zijn duidelijk, maar wanneer zou je die op achter zetten?
Volgens mij hoorde in bij de race in Hongarije nog dat iemand (Hamilton?) dat moest doen omdat de voorremmen te heet werden. Maar dat is een inkoppertje natuurlijk. En kun je ook anders oplossen (maar dat kost je tijd).quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:57 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Meestal zet ik rembalans meer naar achteren op circuits met veel bochtenwerk. Anders slijten je voorbanden te erg onder het sturen + remmen. Hongarije zou dus zeker een circuit zijn waar je met de rembalans meer naar achteren, terwijl je bij Monza of RedBullRing weer veel meer voor een aggresieve rembalans op de voorremmen kan kiezen.
Enige wat ik me dan kan bedenken is je remvermogen op je motor vergroten en dus meer op je motor te remmen ipv op de remmen, dat kost tijd ja. Het viel mij op dat Ricciardo in de VT's ook een heel apart schakelgedrag had, zou dat ook met sparen van remmen te maken hebben? Of puur tractie om harder de bochten uit te komen? Hij schakelde wel 4 of 5 keer op en neer per bocht.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 23:03 schreef twiFight het volgende:
[..]
Volgens mij hoorde in bij de race in Hongarije nog dat iemand (Hamilton?) dat moest doen omdat de voorremmen te heet werden. Maar dat is een inkoppertje natuurlijk. En kun je ook anders oplossen (maar dat kost je tijd).
Het is gokken van mijn kant, maar ik denk uittesten van de snelheid/tractie zodat hij zo snel mogelijk door de bocht kon en in de juiste versnelling zat om zo vroeg mogelijk te kunnen gassen zonder wielspin. M.a.w. het juiste punt vinden om te schakelen naar de juiste versnelling.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 23:52 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Enige wat ik me dan kan bedenken is je remvermogen op je motor vergroten en dus meer op je motor te remmen ipv op de remmen, dat kost tijd ja. Het viel mij op dat Ricciardo in de VT's ook een heel apart schakelgedrag had, zou dat ook met sparen van remmen te maken hebben? Of puur tractie om harder de bochten uit te komen? Hij schakelde wel 4 of 5 keer op en neer per bocht.
Doe mij maar de testrijdster van het team van Clairequote:Op zaterdag 1 augustus 2015 01:04 schreef twiFight het volgende:
Pfff beetje doelloos filmpje. Ben al lang blij dat Kaltenborn er niet in figureert![]()
Claire daarentegen.. die mag zelfs mijn fiets komen poetsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |