Ja.quote:
Damn...goeie kans dat ik dit verhaaltje ook te horen ga krijgen dan. Wordt steeds meer gedoe, krijg sinds 2 maanden ook ineens weer een ander merk ritalin (deze zijn tenminste wel in smallere doosjes, dus passen makkelijker in mn rugzak).quote:Sta ik net bij de apotheek, weten ze me daar te vertellen dat mijn medicatie vanaf januari niet meer vergoed gaat worden, tenzij het door de apotheek zelf bereidt wordt oid...
Lekker dan... ik denk dat we nog maar eens serieus over afbouwen gaan praten...
Dankuquote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:15 schreef Nijna het volgende:
Geniet van je koekjes!
Ik heb medicatie die niet geregistreerd is en de apotheker wist me te vertellen dat de prijs ineens enorm was gestegen in engeland waar het blijkbaar vandaan komt.
Ik zie het wel... binnenkort weer afspraak dus we zullen zien.
Mocht ik ooit het genoegen hebben nog eens tegen een intieme relatie aan te lopen dan kan ik wat communicatietraining ook wel gebruiken. Ik zeg nu vaak te snel te heavy dingen (en vraag misschien ook wel teveel aan een ander) en schrik dus nog wel eens mensen af. Heb wel weer een paar leuke, nog oppervlakkige, contacten erbij dus kan al wat gaan oefenenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
En nog even een (kleine) update (doe die hier ipv in D&A vanwege grotere ontopicness).
Ik ga toch een extra training doen bij het LKH (vooral gericht op communicatie binnen een intieme relatie), wie weet steek ik daar nog wat van op.
Ik weet niet precies waarom mij deze cursus werd aangeboden, het overviel me nogal en dus vroeg ik niet door en gezien mijn zeker voor verbetering vatbaar zijnde relatieskillz denk ik dat het sowieso geen kwaad kan
Vermeiden als de pest!quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 02:20 schreef Aiciu het volgende:
Hoe gaan jullie om met mensen die continu aandacht zoeken?
Ik kan wel duidelijk maken dat ik niet op zo'n soort toevoeging van mn leven zit te wachten, maar meestal wordt dat niet zo tof opgevat..niet dat ik dat erg vind, behalve als die personen zelf me voor de voeten gaan lopen enzo.quote:Ik heb last van collega's die denken grappig te zijn en blijkbaar niet in zien dat ik dat niet zo vind
Momenteel reageer ik of droog of ik reageer niet, maar ik begin al kortaf te doen en ik ben bang dat ik kortsluiting krijg als dit niet stopt.. En dan krijg ik weer de schuld zoals gewoonlijk
Ik heb gezegd dat ik alleen luister als het over werk gaat.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 02:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vermeiden als de pest!
[..]
Ik kan wel duidelijk maken dat ik niet op zo'n soort toevoeging van mn leven zit te wachten, maar meestal wordt dat niet zo tof opgevat..niet dat ik dat erg vind, behalve als die personen zelf me voor de voeten gaan lopen enzo.
Ik hoop voor je dat ze er begrip voor kunnen(/willen) opbrengen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:49 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat ik alleen luister als het over werk gaat.
Weet zij wel dat jij autisme hebt? Zou dat zelf wel lastig vinden, vooral met datingsites: óf en hoe je dat dan tussen de regeltjes indirect kenbaar moet maken, of via een eerste mail o.i.d.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 02:26 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb via tinder iemand leren kennen waarvan ik denk dat ze autisme heeft. Maar dat ga ik niet vragen, durf ik niet
Zo uit de gesprekken lijken we veel gemeen te hebben, dus ik ben wel heel nieuwschierig aan het worden. Zeker omdat ze een paar straten verderop woont
Nu maar hopen dat ik het niet verpest haha, maar het is heerlijk wanneer mensen je begrijpen.
Dat maak ik niet vaak mee.
Ik maak er nooit zo'n big deal van en vertel het tijdens de datingfase al vrij rap (want waarom niet? ).quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:56 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Weet zij wel dat jij autisme hebt? Zou dat zelf wel lastig vinden, vooral met datingsites: óf en hoe je dat dan tussen de regeltjes indirect kenbaar moet maken, of via een eerste mail o.i.d.
Nee, ik ga dat niet zeggen tegen mensen die ik net ken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:56 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Weet zij wel dat jij autisme hebt? Zou dat zelf wel lastig vinden, vooral met datingsites: óf en hoe je dat dan tussen de regeltjes indirect kenbaar moet maken, of via een eerste mail o.i.d.
Ik denk dat het beter is om mezelf eerst te laten zien zodat ze kan zien dat ik niet ineens anders ben ofzo. Maar nogmaals, wie wert heeft ze het zelf ook, dat zou alleen maar makkelijker zijnquote:Op zondag 30 augustus 2015 10:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik maak er nooit zo'n big deal van en vertel het tijdens de datingfase al vrij rap (want waarom niet? ).
En het is niet onbelangrijk dat je eventuele partner op de hoogte is van zoiets als dit, autisme heeft m.i. een hele grote impact op de dynamiek van een relatie (geldt voor vriendschapsrelaties, maar nog meer voor intieme relaties).
Zelf zou ik het ook juist wel waarderen dat zij wel zou zeggen dat ze autistisch is (en eventuele andere van dit soort impactrijke dingen), het verandert het hele ding namelijk ingrijpend.
1e date:quote:Op zondag 30 augustus 2015 12:50 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik denk dat het beter is om mezelf eerst te laten zien zodat ze kan zien dat ik niet ineens anders ben ofzo. Maar nogmaals, wie wert heeft ze het zelf ook, dat zou alleen maar makkelijker zijn
1e date zou ik niet doen (tenzij het handiger is dat wel te doen), maar moet zeggen dat ik tegenwoordig wel de voorkeur heb voor iemand die meer op mij lijktquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:14 schreef Opoefiets het volgende:
Mijn vriend vertelde het ook op de eerste date dat hij autistisch was (we kennen elkaar via Tinder). Ik schrok daar wel even van, maar ik kon het gewoon té goed vinden met hem (en nog steeds is hij even sexy als toen)... Nou ja, nu wonen we samen. Dat werkt prima, want we weten allebei hoe we in elkaar zitten
Is het niet een risico om het zo vroeg te vertellen?quote:Op zondag 30 augustus 2015 12:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
1e date:
"Hey! *kuskuskus* ik ben autistisch, lekker weertje trouwens he? Wil je wat drinken?"
Maar even serieus (en sowieso heb ik een gruwelijke hekel aan die 3 kusjes, magoed), ik vertel het gewoon op een juist moment (je moet zelf maar beslissen wat juist is voor jouzelf) en liefst zo snel als ik handig acht.
Voor zover ik het kan merken hebben we wel veel gemeen qua gedrag.quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
1e date zou ik niet doen (tenzij het handiger is dat wel te doen), maar moet zeggen dat ik tegenwoordig wel de voorkeur heb voor iemand die meer op mij lijkt
Al helemaal als je je daar veel in lijkt te vergissen, lijkt het mij dat je het toch vaker fout ziet (kan bijvoorbeeld zijn omdat je het (on)bewust ook graag zou willen (wil niet gelijk beweren dat dit bij jou ook het geval is, dat weet jij beter dan ikquote:Op maandag 31 augustus 2015 03:29 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Voor zover ik het kan merken hebben we wel veel gemeen qua gedrag.
Maar dat heb ik vaker gehad en dan bleek het heel anders te zijn.
De keren dat ik tot nu toe in mn hele leven opvallend veel overeen bleek te komen met iemand anders, zijn op de vingers van 1 hand te tellen (dat is echt superzeldzaam).quote:Op maandag 31 augustus 2015 03:30 schreef Aiciu het volgende:
Zeg maar dat je zegt: "we hebben veel gemeen :p "
Welk risico dan? Dat ze niet accepteert dat je bent zoals je bent?quote:Op maandag 31 augustus 2015 03:27 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Is het niet een risico om het zo vroeg te vertellen?
Ik wil ook niet te veel vertellen aan mensen die ik nog niet ken.
Tja, als hij het toen niet verteld had, had ik het ook niet 'bekend'. Dan hadden we het wel gemerkt. Er is nooit een goed moment waarop je het kan vertellen, vind ik.quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
1e date zou ik niet doen (tenzij het handiger is dat wel te doen), maar moet zeggen dat ik tegenwoordig wel de voorkeur heb voor iemand die meer op mij lijkt
quote:Op maandag 31 augustus 2015 12:02 schreef Opoefiets het volgende:
[..]
Tja, als hij het toen niet verteld had, had ik het ook niet 'bekend'. Dan hadden we het wel gemerkt. Er is nooit een goed moment waarop je het kan vertellen, vind ik.
Dan was het blijkbaar voor jou handiger om het wel te doenquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Meestal voel ik goed aan of er iets klopt of niet.quote:Op maandag 31 augustus 2015 09:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Al helemaal als je je daar veel in lijkt te vergissen, lijkt het mij dat je het toch vaker fout ziet (kan bijvoorbeeld zijn omdat je het (on)bewust ook graag zou willen (wil niet gelijk beweren dat dit bij jou ook het geval is, dat weet jij beter dan ik)).
Sowieso zou ik niet happig zijn iets te gaan beginnen met een vrouw waarmee ik weinig gemeen heb.
[..]
De keren dat ik tot nu toe in mn hele leven opvallend veel overeen bleek te komen met iemand anders, zijn op de vingers van 1 hand te tellen (dat is echt superzeldzaam).
[..]
Welk risico dan? Dat ze niet accepteert dat je bent zoals je bent?
Als zij teveel moeite heeft met het accepteren van mijn "labeltje", dan kan ze wat mij betreft lekker de pot op
Zelf zou ik me sowieso niet in een relatie willen storten, maar het liever in een rustig en relaxed tempo willen opbouwen (en verder wel zien of het nog steeds leuk is), naarmate ik meer exen heb, wil ik het steeds rustiger aan doenquote:Op maandag 31 augustus 2015 18:15 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Meestal voel ik goed aan of er iets klopt of niet.
Maar ik wil niet weer gelijk in een relatie springen zodra het goed klikt.
Dat vertrouwen heeft mijn ex kapot gemaakt met haar wispelturige gedrag
Ik wil wel een beetje daten voordat ik echt verliefd ga worden. Verliefd zijn is voor mij gelijk aan heel veel stress.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zelf zou ik me sowieso niet in een relatie willen storten, maar het liever in een rustig en relaxed tempo willen opbouwen (en verder wel zien of het nog steeds leuk is), naarmate ik meer exen heb, wil ik het steeds rustiger aan doen
Wel zou ik graag vastigheid hebben (dus niet eeuwig willen daten, dan heb ik liever wel de exclusiviteit maar dat gelijktijdig met het rustig kunnen opbouwen, dat zou mijn eigen voorkeur hebben).
Dus vanuit mezelf gezien, is het sowieso niet slecht om er niet gelijk bovenop te springen (figuurlijk gezien dan he?), maar iemand minder vertrouwen omdat een totaal ander persoon dat vertrouwen heeft misbruikt, is wel weer jammer. Kan het wel begrijpen, maar het is zooo zonde als iemand die wel te vertrouwen is, moet opboksen tegen jouw wantrouwen jegens iemand totaal anders.
Ik heb de diagnose pas 2 maanden, dus ik weet zelf amper wat autisme is.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:12 schreef sacha het volgende:
ik leer mijn kind te vertellen dat hij autisme heeft, en niet te zeggen dat hij een autist 'is'...
minor detail
Wat voor therapie krijg je?quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:02 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik heb de diagnose pas 2 maanden, dus ik weet zelf amper wat autisme is.
Daarom vind ik het ook moeilijk om het te vertellen, ik schaam me er niet voor, maar ik weet er nog te weinig van om mensen iets uit te leggen.
In dat opzicht ben ik blij als ik eenmaal in therapie kan, en mede-autisten kan ontmoeten en te leren.
Als het goed is voor ruimtelijk inzicht en communicatie.quote:
Ja klopt ook wel hoor. Ik heb er ook een tijd over na moeten denken, maar er uiteindelijk toch voor gekozen alles mogelijk te gebruiken (dus ook "een autist zijn"), mede omdat dat gewoon sneller bekt en het uiteindelijk kwa betekenis op hetzelfde neerkomt. Er is absoluut een nuance en normaliter ben ik voorstander termen niet door elkaar te gebruiken, maar na wat denkwerk tot de conclusie gekomen dat het factisch gezien voor mij op hetzelfde neerkomt enzoquote:Op maandag 31 augustus 2015 19:12 schreef sacha het volgende:
ik leer mijn kind te vertellen dat hij autisme heeft, en niet te zeggen dat hij een autist 'is'...
minor detail
Als ik nooit meer verliefd zou worden, zou ik dat ook geen ramp vinden. Gewoonlijk is het dan toch niet wederzijds en die paar keer dat dat wel zo was, was die verliefdheid dermate een blokkade voor me, ik was mezelf gewoon niet meer (verlies controle enzo, ben ik nou eenmaal geen fan vanquote:Op maandag 31 augustus 2015 21:58 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik wil wel een beetje daten voordat ik echt verliefd ga worden. Verliefd zijn is voor mij gelijk aan heel veel stress.
Ik kan je in dat geval lotgenotencontact aanradenquote:Op maandag 31 augustus 2015 22:02 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook moeilijk om het te vertellen, ik schaam me er niet voor, maar ik weet er nog te weinig van om mensen iets uit te leggen.
In dat opzicht ben ik blij als ik eenmaal in therapie kan, en mede-autisten kan ontmoeten en te leren.
Heb toevallig een maandje geleden plusminus deze website gevonden, maar dit gaat financieel gewoon niet gebeuren voor mij voorlopig. Had het anders maar wat graag geprobeerd, heb wel gekkere positieve verrassingen meegemaaktquote:Op maandag 31 augustus 2015 22:55 schreef Nijna het volgende:
Vraagje, iemand van jullie ervaring met een drukvest, http://www.squeasewear.com/nl/ ?
Ik denk dat het het proberen waard is, maar ik vind het ook best wel een heel bedrag, zelfs huren... Aan de andere kant, als het wel werkt is het onbetaalbaar... maar ik ben benieuwd naar ervaringen dus eigenlijk.
dan laat je je omgeving het boek van Mark Haddon lezen, 'het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht'quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:02 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Schitterend boek, heb het zelf ook gelezen en het gaf mij zelfs wat meer inzicht in mezelfquote:Op dinsdag 1 september 2015 08:16 schreef sacha het volgende:
[..]
dan laat je je omgeving het boek van Mark Haddon lezen, 'het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht'
quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:48 schreef Aiciu het volgende:
Vroeger wou ik normaal zijn, nu ben ik juist blij dat ik anders mag zijn.
Ik begrijp het ondertussen al wat beter. Het heeft te maken met dat het er niet om gaat of dat wat je zegt wel klopt of niet, het gaat erom dat je de rest van de groep achter je krijgt en wat dat aangaat is eigenlijk alles geoorloofdquote:Op vrijdag 4 september 2015 00:48 schreef Aiciu het volgende:
Soms begrijp ik niet waarom niet autisten zo achterbaks zijn.
Achter mn rug om praten en grappen maken en als ik een keer voor mezelf op kom krijg ik de schuldTerwijl ik nooit ruzie zoek en alleen mezelf bescherm.
Vroeger wou ik normaal zijn, nu ben ik juist blij dat ik anders mag zijn.
Waar kun je dat vinden?quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik kan je in dat geval lotgenotencontact aanraden
Via google denk ik. Maar ik weet niet of dat nou voor ons is of voor onze partners/familiequote:Op vrijdag 4 september 2015 21:29 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Waar kun je dat vinden?
quote:Op vrijdag 4 september 2015 21:29 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Waar kun je dat vinden?
Dit en in de OP staan ook nog een hele zooi linksquote:Op vrijdag 4 september 2015 21:32 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Via google denk ik. Maar ik weet niet of dat nou voor ons is of voor onze partners/familie
quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
Dit en in de OP staan ook nog een hele zooi links
Ik weet niet of dit wat is...quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik kan je in dat geval lotgenotencontact aanraden
Is wel leuk, alleen voelde ik mezelf er niet op mijn gemak. Ben er een paar maal heen gegaan in Ehvn, en het was leuk en "open" georganiseerd. Echt een aanrader als je in een ongedwongen sfeer en omgeving met "lotgenoten" wilt praten of wat dan ookquote:Op zaterdag 5 september 2015 08:28 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit wat is...
http://ietsdrinken.nl/ ik ben zelf nog nooit geweest, dus ik kan niet uit ervaring spreken.
Dat is inderdaad een optie.quote:Op zaterdag 5 september 2015 08:28 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit wat is...
http://ietsdrinken.nl/ ik ben zelf nog nooit geweest, dus ik kan niet uit ervaring spreken.
Ik heb alles wel gehad kwa dag/nachtritme.quote:Op donderdag 10 september 2015 09:55 schreef Aiciu het volgende:
Ik denk dat ik maar weer ander werk moet zoeken, is het geen gezeik dan is het wel weer omdat ik na afloop, nu dus, gewoon niet kan slapen![]()
Ik ga straks maar op zoek naar een slaapmasker en heb de dokter al gebeld voor pillen want dit schiet ook niet op..
Eigenlijk word ik dat nachtleven ook wel zat
Is al niet meer van toepassing. Schoot uit naar mijn team leader met 'fuck you'. Toen ook maar m'n ontslag gegeven.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
Edit: 1 ding schoot me toch tebinnen:
Als mogelijk, overleg met je collega's en/of met je baas (als dat realistisch is), overleg met je jobcoach of met je spv of trajectbegeleider
Ai, dat is jammer. Volgende keer beter?quote:Op donderdag 10 september 2015 13:28 schreef Nairua het volgende:
[..]
Is al niet meer van toepassing. Schoot uit naar mijn team leader met 'fuck you'. Toen ook maar m'n ontslag gegeven.
Vind het in hindsight nog steeds een lul.
quote:Op donderdag 10 september 2015 17:18 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb nu 7 Temazepam pillen gekregen, maar ik mag het alleen slikken als het echt nodig is.
Maar ik blijf er bij dat continu nachtwerk niet te doen is omdat ik gewoon klaar wakker ben na afloop.
Ik ga nu vanavond maar slapen.
Maar op maandag moet ik er al om half 8 uit voor school..quote:Op donderdag 10 september 2015 18:13 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]![]()
Herkenbaar.
Ik had dat probleem vroeger ook, maar er is een simpele oplossing.
Vergeet wat iedereen je wijs probeert te maken en probeer het volgende,
hou je normale ritme vast.
Geen hond gaat na zijn werk gelijk slapen, je lichaam pikt dat niet als je in de nachtdienst zit, dus waarom zou je het willen?
Vergeet de klok, tijd is een illusie, lunchtijd al helemaal.
Na je werk doe je net alsof het gewoon 5 uur s'middags is, net als bij elke boerenlul die je tegenkomt.
Je gaat naar huis, koken, eten, tv kijken, internetten, whatever the fuck je blijmaakt, en na een paar uur je "huiselijk leven" te hebben geleefd ga je naar bed, in mijn gevan was dat tegen een uur of twee in de middag.
Je bent dan echt wel aan slaap toe, rond 10 uur s'avonds kom je er weer uit.
8 uur slaap gehad, fris weer wakker, en helemaal klaar voor een nieuwe nacht.
quote:Op donderdag 10 september 2015 18:28 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Maar op maandag moet ik er al om half 8 uit voor school..
Dit herhaalt zich elke week en ik kan er niet goed mee omgaan.
Ik ga niet meteen slapen, eerst eten, dan douchen en dan mn bed in anderhalf uur na werktijd.
Ik moest lachenquote:Op donderdag 10 september 2015 19:10 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
als reactie even duurt mag ik van mijn zoontje niet op mijn laptop.
quote:
Ik was in slaap gevallen en net wakker.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:10 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]![]()
Ik ben te lui om het topic te doorzoeken, kun je me een samenvatting geven van je situatie?
Wat ik weet:
- je werkt in nachtdiensten
- je hebt moeite met slapen op gewenste tijd
- je werkt onregelmatig, want je gaat ook naar school
Vragen:
Hoeveel dagen werk je, en hoeveel dagen moet je naar school?
Zijn je nachtdiensten "vast" of werk je ook in een continurooster?
![]()
als reactie even duurt mag ik van mijn zoontje niet op mijn laptop.
quote:Op donderdag 10 september 2015 23:15 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik was in slaap gevallen en net wakker.
Snap je probleem.quote:Ik werk 5 nachten; iedere dinsdag t/m zaterdag en ik ga elke maandag naar school.
Dus op maandag vroeg opstaan en dan na school tijd even op bed liggen en zo naar de dinsdag te gaan.
Maar dan ben ik dus de komende 5 nachten wakker en probeer ik overdag te slapen en dat begint lastig te worden, ik ben wel moe, maar kan niet goed in slaap komen.
Ja, ik werk alleen s' nachts. Ik wil gaan vragen of het mag rouleren, maar dan ben ik bang dat ze me helemaal niet inplannen omdat ze denken dat ik het niet meer trek, en ik ga over 2 weken op vakantie dus wil m'n inkomen niet beperken.
Denk het. Ben allergisch voor team leaders die nog nooit een team gelead hebben en dat gewoon zonder ervaring mogen doen. Vrij vertaald: Kan mijn situationeel opgewekte frustraties niet binnen houden.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ai, dat is jammer. Volgende keer beter?
Dus het werkt ook echt bij jou?quote:Op vrijdag 11 september 2015 15:51 schreef summer2bird het volgende:
Hoihoi!
Ik dacht ik kom eens langs
Ik krijg eindelijk EMDR therapie!
Zo lang dat niemand mij wilde geloven, dat het zo erg was, over mijn dromen, en de flashbacks.
Maar nu eindelijk kan het
Ik ben zo blij he.
Geniet van het weer iedereen!
In elk geval vanaf morgen dagenlange triestheid. Ik weet. Zat nog te twijfelen om er opuit te gaan, maar ik had gewoon echt geen zinquote:Op vrijdag 11 september 2015 16:31 schreef Michie_ het volgende:
Laatste mooie dag van het jaar misschien :-(
Ik moet er nog aan beginnenquote:Op vrijdag 11 september 2015 15:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus het werkt ook echt bij jou?
Vertel meer, ik vond het altijd wel een beetje vaag enzo, maar hoor er voor de rest best wel goeie dingen over
Laat je weten hoe dit afloopt? Ben wel heel benieuwd nu een "insider" te kennen die dit gaat proberenquote:Op vrijdag 11 september 2015 19:43 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik moet er nog aan beginnenMaar ik heb goede hoop!
Anti-psychotica zijn er wel vaker goed in om je emotioneel af te vlakken, is dt een beetje waar je op doelt?quote:Op maandag 14 september 2015 14:48 schreef Nairua het volgende:
Zit er iemand op medicatie die emotionele uitbarstingen kan voorkomen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door magnetronkoffie op 16-09-2015 17:15:08 ]
Werkt niet, ik heb ooit voor de gein een 2e muis ingeplugd (was bij een vriend thuis), je houdt dan 1 cursor die je met beide muizen kunt besturen (lache als hij zit te shooteren en je stiekem af en toe beweegt op het moment dat hij zit te mikken met z'n sniperriflequote:Op woensdag 16 september 2015 16:15 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Als je je muis op de ticker zet dan staat hij stil.
Even keyboard gebruiken voor de rest, of twee muizen installeren.
Ik vind het veel vervelend dat het is veranderd. Het is te druk zo. Maar het went vast wel.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:56 schreef Aiciu het volgende:
Wat vinden jullie van het nieuwe fok?
quote:Op woensdag 16 september 2015 16:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
Oké, ik post al geruime tijd mee in D&A (3 jaar ofzo??) en een andere vaste user uit D&A (die ik ook al enkele jaren daar zie posten en recentelijk een terugval aan het beleven is) zit me notabene in dat topic te trollen en hij vindt het maar leuk.
En echt alle cliché's worden door hem weer uit de kast getrokken hoor
Heb ik hem de laatste week notabene in D&A zitten helpen, stuurt ie mij ook nog eens een DM met de mededeling dat hij maar zit te lachen over dat ik zo heftig op hem reageer omdat ik niet tegen al die veranderingen zou kunnen...terwijl ik notabene meermalen tegen hem heb herhaald dat het me uitsluitend om die frontpagebalk ging. Haalt hij er van alles bij wat ik gezegd zou hebben, wat ik natuurlijk ontken en hem probeer duidelijk te makne.
Blijkbaar is autistje pesten nog steeds gemeengoed hier, zelfs voor mensen die je notabene zelf de laatste paar dagen godverdomme hebt zitten helpen
Tyf op Gray
voor wie het boeit even snel een linkje ergens halverwege de discussie:Ik krijg niet de indruk dat Gray aan het 'autistje pesten' is. Hij gebruikt twee keer het woord autisten maar mijns inziens niet om te pesten maar ter illustratie - autisten houden immers over het algemeen niet van verandering en hij vond dat de vele mensen die klachten hebben over de nieuwe lay-out klaagden om de verandering op zich in plaats van met feiten/goede argumenten te komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik probeerde een heel stuk uitleg te typen maar het lukte me niet om het duidelijk te krijgen. Het punt is, ik snap jullie beiden, maar jullie hadden het op een gegeven moment gewoon moeten laten rusten.Why are you wearing that stupid man suit?
Het gaat mij meer om 2 dingen:quote:Op woensdag 16 september 2015 20:07 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik krijg niet de indruk dat Gray aan het 'autistje pesten' is. Hij gebruikt twee keer het woord autisten maar mijns inziens niet om te pesten maar ter illustratie - autisten houden immers over het algemeen niet van verandering en hij vond dat de vele mensen die klachten hebben over de nieuwe lay-out klaagden om de verandering op zich in plaats van met feiten/goede argumenten te komen.
Ik probeerde een heel stuk uitleg te typen maar het lukte me niet om het duidelijk te krijgen. Het punt is, ik snap jullie beiden, maar jullie hadden het op een gegeven moment gewoon moeten laten rusten.
De fout zit nieteens bij mij en ik heb zelf geen zin om benadeeld te moeten worden door andermans shit (in dit geval Gray's shit), is dat nou zo veel gevraagd?quote:Op woensdag 16 september 2015 18:44 schreef sacha het volgende:
komt allemaal goed Magnetron, denk aan je
Ik negeer toch geen mensen waarvan ik vanuit ga dat ze serieus te nemen zijn?quote:
2 dagen daarna stond dit in de relaties sc:quote:Op zondag 9 augustus 2015 18:40 schreef Tamashii het volgende:
Net gtst hier.
Nou gaat helemaal goed, maar soms voel ik me wat zwakjes. Zal denk ik wel komen door vele drankjes en slechte slaap maar ja dat hoort erbij he. Had vandaag wel goede dag, maar toen was er zo'n gast en die zag ons ineens en dat bleek toch anders te zijn dan normaal en toen was ie na een praatje ook zo weer weg, weet niet wat ik daar nou mee moet. Nou ok. We zien wel dan de volgende keer??
quote:dinsdag 11 augustus 2015 21:57
[..]
Las ik nou goed dat veel users daar een parodie deden op de posts van magnetron?
Na jouw "leuke" parodie op mijn hvjjn post over dat m'n zusje na anderhalf jaar weer contact met me opnam nadat ze er met honderden euro's van mij vandoor was gegaan heb je nooooooit meer op wat dan ook van mij gereageerd.quote:dinsdag 11 augustus 2015 21:58
[..]
Hehe die van Royco was
weet ik veel, jullie zaten elkaar op te hitsen zonder enig doel behalve elkaar in het haar te zitten. Maar ja, soms heb je dat, snap ik ook wel, maar de "chill" opmerking is meer gebaseerd op je rant naar Tamashii, dat is ook niet nodigquote:Op donderdag 17 september 2015 13:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Oké, anders leg jij me wel even uit wat er met Gray was?
Wel ok. Irritante elementen blokkeer ik gewoon. Dan is het allemaal wat rustiger. Alleen die ticker is lastig. Wil hem niet weghalen want het geeft zinnige info maar het springt wel nogal in het oog.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:56 schreef Aiciu het volgende:
Wat vinden jullie van het nieuwe fok?
Oké, dat dat over Tamashii ging, is nu duidelijkquote:Op donderdag 17 september 2015 13:50 schreef Re het volgende:
[..]
weet ik veel, jullie zaten elkaar op te hitsen zonder enig doel behalve elkaar in het haar te zitten. Maar ja, soms heb je dat, snap ik ook wel, maar de "chill" opmerking is meer gebaseerd op je rant naar Tamashii, dat is ook niet nodig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij had je dit niet verwacht van Gray schrik je van zijn reactie op jouw berichten. Je voelt je heel erg aangevallen door zijn opmerkingen...quote:Ik wist allang dat hij "vervelend" aan het doen was en de irritatie bij mij kwam vooral door zijn gedrag naar mij toe (door mij belachelijk te maken vanwege mijn autisme en door zijn koppigheid en domheid mijn boodschappen naar hem te begrijpen).
Daarna heeft hij mij eindelijk genegeerd, maar het duurde van begin tot eind meer dan 3 uur.
Ik zie wat jij zegt niet als rede. Eerlijk gezegd vind ik jou een beetje drammerig - de kern van je boodschap blijft hetzelfde: dat je die balk zo stom vindt en dat men dat moet begrijpen. Gray zit je een beetje te jennen: hij overdrijft je probleem, gooit wat olie op het vuur en dat werkt: Jij gaat steeds heftiger reageren: "reageer ff normaal" enzo. Jullie stoken elkaar op.quote:Naar rede luisterde hij niet, ik was gewoon onderdeel van zijn kruistocht ofzo?
Nou, ik denk dat dat wel meevalt. Ik denk dat je iets mist in de conversatie:quote:Zelf denk ik dat dit de kern van zijn probleem was:
Gray's intentie was in elk geval niet een dialoog maar puur mijn mening onderuit halen ja, omdat het gedrag van de andere posters in die reeks hem deden denken aan aanstellerij op de veranderingen, hem die aanstellerij aan autisme deed denken en vervolgens ziet hij een autist (ikke) posten en hoppa! Ik ben doelwit van zijn frustratie
Zie vorige stukje. Het is FOK, jennen is normaal, schelden met 'autist' ook, maar je was al lekker geïrriteerd, uitte dit naar hem en toen werd het erger.quote:That's it. Ik weet dat het niet persoonlijk was, daar mij niets te verwijten viel.
Was je voorzichtig naar hem? jouw reactie was best een beetje pissig. En als je weet wat zijn situatie is, dan weet je dat hij gevoelig is, dus dat dingen hem sneller raken. In dat licht kan een kleine reactie bij hem ook een vuurtje ontlaaien. Zeker als je je niet fijn voelt, is het soms makkelijker om lullig te doen tegen anderen om ze op een afstandje te houden. Hij heeft je niet misbruikt hoor, maar voelt zich gewoon niet fijn en weet zich (net als jij) dan niet zo goed te uiten. Van achter je computer komt dat er dan extremer uit, en kan het al snel zo'n vervelende situatie worden.quote:Het probleem ligt hier toch echt bij hem. Enige wat ik fout deed was hem serieus nemen (ik was ook wat voorzichtiger tegen hem juist vanwege het feit dat hij nog geen week eerder veel in D&A heeft gepost over zijn verslechterde psychische situatie (terugkerende depressie) en mijn voorzichtigheid naar hem toe heeft hij gewoon misbruikt voor zijn ehm....plezier ofzo?
Serieus, ik snap hem niet meer
Ik heb bijna het hele verhaal in je link gelezen.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:56 schreef Nairua het volgende:
En over dat EMDR gedoe, moet altijd hier aan denken: http://www.skepsis.nl/emdr.html
Oké, tof dat je hier zo diep op wilt ingaanquote:Op donderdag 17 september 2015 17:21 schreef Twinky het volgende:
Magne: ik merk dat je erg gefrustreerd bent hierover. Ik (als niet-autistische hulpverlener) ga even proberen wat licht op de situatie te schijnen.
Klopt, ik had het idd totaal niet verwacht, dit bevestigt mijn wantrouwen naar mensen verder alleen maar. Jij helpt iemand en nog geen week later krijg je van de persoon die jij hielp een dolkstoot in de rug. Echt nog geen week later wtfquote:[..]
Volgens mij had je dit niet verwacht van Gray schrik je van zijn reactie op jouw berichten. Je voelt je heel erg aangevallen door zijn opmerkingen...
Drammerig, herhalend, omschrijvend, het lijkt -niks- uit te maken hoe ik het probeer uit te leggen, ik krijg steeds dezelfde vragen (vragen die ik 2 uur daarvoor in hetzelde topic reeds beantwoord had) en nadat ik iets uitgelegd heb, krijg ik (ik neem nu even Gray weer als voorbeeld) een vraag met betrekking tot de bewegende ava's en de paginanummering.quote:[..]
Ik zie wat jij zegt niet als rede. Eerlijk gezegd vind ik jou een beetje drammerig - de kern van je boodschap blijft hetzelfde: dat je die balk zo stom vindt en dat men dat moet begrijpen. Gray zit je een beetje te jennen: hij overdrijft je probleem, gooit wat olie op het vuur en dat werkt: Jij gaat steeds heftiger reageren: "reageer ff normaal" enzo. Jullie stoken elkaar op.
Ten eerste: Als ik last had gehad van bewegende ava's, dan had ik daar allaaaang al wat aan gedaan. Mij vragen waarom ik van bewegende ava's dan geen last had sinds de nieuwste layout is retorisch, daar de bewegende ava's NIKS te maken hebben met de nieuwe layout, terwijl het topic zelf het debat over uitsluitend de nieuwe layout als enige bestaansrecht had. Mij vragen om mijn mening over de bewegende ava's (en de paginanummering, geef toe dat dat gewoon superflauw van hem was) is dan ook onzinnig (want retorisch) en -daarom- reageerde ik meer kortaf op hem. Het is logisch dat zijn vraag niet serieus was, maar omdat ik dus idd moeilijk kon geloven (damn, wat dat betreft is jouw post wel een schot in de roos zeg) dat Gray mij zat te trollen, wou ik toch serieus op hem ingaan...en daarvoor ben ik dus door hem afgestraft.quote:[..]
Nou, ik denk dat dat wel meevalt. Ik denk dat je iets mist in de conversatie:
1. Jij klaagt over de balk dat die zo beweegt.
2. Gray vraagt door: heb je dan ook last van de GIF avatars?
3. Jij begrijpt zijn vraag niet en reageert op hem. Jouw reactie is in lijn van je vorige posts: geïrriteerd. Helaas gaat jouw irritatie in die post ("reageer dan ook ff..") richting Gray. En dat is waar het vonkje overspringt: Gray was in eerste instantie geïnteresseerd, maar als je zo tegen hem doet... En dan gooit hij olie op jouw vuur en gaat je zitten plagen.
Even later komt hij zelfs nog terug op de avatars, hij heeft daar duidelijk wel last van en hoopte in jou een deelgenoot te vinden (!)
En het werd erger omdat Gray zelf olie op het vuur gooide.quote:[..]
Zie vorige stukje. Het is FOK, jennen is normaal, schelden met 'autist' ook, maar je was al lekker geïrriteerd, uitte dit naar hem en toen werd het erger.
Gray's allereerste vraag naar mij was al fout (het ik hierboven uitgelegd, zijn vraag was retorisch, offtopic en ik voelde de autismebashing toen al aankomen...achteraf gezien was dat ook terecht, ook gezien zijn posts naar anderen toe), het is logisch dat ik daar pissig op was. Ik hoop dat je dat nu ook snapt.quote:[..]
Was je voorzichtig naar hem? jouw reactie was best een beetje pissig. En als je weet wat zijn situatie is, dan weet je dat hij gevoelig is, dus dat dingen hem sneller raken. In dat licht kan een kleine reactie bij hem ook een vuurtje ontlaaien. Zeker als je je niet fijn voelt, is het soms makkelijker om lullig te doen tegen anderen om ze op een afstandje te houden.
Ehh, oké, volgens mij was dat niet mijn bewoording?quote:Hij heeft je niet misbruikt hoor, maar voelt zich gewoon niet fijn en weet zich (net als jij) dan niet zo goed te uiten. Van achter je computer komt dat er dan extremer uit, en kan het al snel zo'n vervelende situatie worden.
Oké, nu weet ik dus niet of jij nu ineens ook zit te trollen, maar ik heb helemaal geen last van de nieuwe layout.quote:Overigens: Ik vind het best grappig, dat je als autist last hebt van een nieuwe lay-out. En besef me dat voor sommigen FOK! ook een vertrouwd thuis is, en het dan een hele grote verandering kan zijn.
Het is echter niet echt aardig om zo tegen iemand te schelden.
Neen. Ik ben in dat topic uren beziggeweest met hem duidelijk maken dat ik dit niet wilde.quote:Wat nu? Even nadenken bij jezelf, en misschien DMen met Gray dat dit helemaal niet was wat je wilde.
Maar wat voor reactie had je dan van mij verwacht?quote:Op donderdag 17 september 2015 18:03 schreef sacha het volgende:
lieve Magnetron, spaar je energie en stop met uitleggen
stomme autistquote:Op donderdag 17 september 2015 18:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar wat voor reactie had je dan van mij verwacht?
Als iemand iets niet begrijpt, is het toch logisch dat ie daar aan wilt werken?
edit: O nvm, je bent iemand anders![]()
![]()
Tsja, ik hoop voor je dat je begin volgend jaar dan niet een brief binnenkrijg met "U kunt nu hier en daar aan deze cursus/behandeling beginnen" terwijl het een hele andere behandeling was dan je met je behandelaar had afgesproken, je dit doorgeeft waarna je -opnieuw- onderaan de wachtlijst mag beginnenquote:Op zaterdag 19 september 2015 14:03 schreef Aiciu het volgende:
Krijg ik net een brief van het expertisecentrum dat ik op de wachtlijst sta en ongeveer 4 maanden moet wachten, afhankelijk van de lopende behandelingen..![]()
Dus dan wordt het dus december of januari![]()
En ik moest dus al 6 weken wachten op deze brief
De verhalen zijn dus waar qua lang wachtenquote:Op zaterdag 19 september 2015 17:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tsja, ik hoop voor je dat je begin volgend jaar dan niet een brief binnenkrijg met "U kunt nu hier en daar aan deze cursus/behandeling beginnen" terwijl het een hele andere behandeling was dan je met je behandelaar had afgesproken, je dit doorgeeft waarna je -opnieuw- onderaan de wachtlijst mag beginnen
Maar even serieuzer, die wachttijden zijn heel herkenbaar. Heel erg soms heb je geluk door een samenloop van omstandigheden, maar daar hoef je als gemiddelde "klant" al helemaal niet op te rekenen.
Succes
Gewoonlijk wel, maar afhankelijk van wie je treft, your mileage may varyquote:Op zaterdag 19 september 2015 18:17 schreef Aiciu het volgende:
[..]
De verhalen zijn dus waar qua lang wachten
Die kreeg ik een maand of 2 geleden al in de bus, maar volgens mij koos ik er toen voor om er niks mee te doen...ik weet alleen nu niet meer waarom ik -toen- die keus maaktequote:Op zaterdag 19 september 2015 19:15 schreef Elvi het volgende:
Ik zag dit voorbijkomen op mijn LinkedIn-pagina: https://www.slideshare.ne(...)e/key/vppumPSV5yjyxq
Misschien is het wat voor een aantal van jullie?
Ik heb niet het door jou gelinkte artikel gelezen (doe ik nog wel, ben nu veel te moe) maar wat de definitie van autisme betreft...ik moet ook eerlijk zeggen dat zelfs ik niet -precies- weet wat autisme nou eigenlijk is.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:33 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Is the Changing Definition of Autism Narrowing What We Think of as "Normal"?
Wat is het nou eigenlijk?Waarom kunnen psychologen en psychiaters niet eens met een simpele definitie komen,in plaats van elke jaar steeds telkens aanpassen(farmaceutische industrie is altijd om de hoek)??![]()
Kortom,alles is dus door elkaar heen geschoven!!!quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb niet het door jou gelinkte artikel gelezen (doe ik nog wel, ben nu veel te moe) maar wat de definitie van autisme betreft...ik moet ook eerlijk zeggen dat zelfs ik niet -precies- weet wat autisme nou eigenlijk is.
Het is ook zo verschillend en toch herkenbaar.
edit: Heb het gelezen. Ding is denk ik ook dat "autisme" een beetje een samenraapsel is van dingen die misschien wel toevallig op elkaar lijken (veel ziektes bijvoorbeeld worden veroorzaakt door 1 gemuteerd gen. Bij autisme zijn dat er vrijwel zeker veel meer). Ook is bij autisme moeilijker te zien wat nou het autisme is en wat niet.
Bij AD(H)D is dat wat eenvoudiger, omdat dat vaak gezien wordt als "onrust", als "overmatige energie" of aan "impulsiviteit" terwijl het bij autisme naar mijn beeld meer -lijkt- te gaan om dingen die meer karaktertrekken zijn (zoals dingen letterlijker nemen, wat vaak gezien wordt als een soort perfectionisme of de toegenomen behoefte aan duidelijkheid/voorspelbaarheid, wat vaak gezien wordt als eerlijker zijn).
Ik heb best wel wat jaren rondgelopen met de vraag "waar houdt het autisme op en waar begint het ikke? ", maar ik ben op een gegeven moment tot de conclusie gekomen dat die 2 dingen heel nauw met elkaar verweven zijn en het sowieso zinloos is om die 2 dingen als los van elkaar te zien (waarom energie steken in een poging een vraag te beantwoorden die misschien niet of alleen maar met veel moeite te beantwoorden is terwijl het antwoord mijn situatie niet of nauwelijks zal verbeteren).
Je zou het min of meer zo kunnen zien. Zelf zie ik het wat meer zo:quote:Op woensdag 23 september 2015 11:05 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Kortom,alles is dus door elkaar heen geschoven!!!
Joh!!quote:Op woensdag 23 september 2015 13:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je zou het min of meer zo kunnen zien. Zelf zie ik het wat meer zo:
Stel je gaat een mens bakken (een beetje zoals je een taart of cake bakt).
Je neemt een heel zooitje ingrediënten om een NT-mens te maken en gooit die in een kom om de boel te mixen (echt met zo'n automatische mixer zodat je je handen vrij hebt).
Echter wil je dan wat uit de kast pakken en doe je een deurtje open waardoor er een pakje autisme uit het keukenkastje valt en meteen in de mixkom terecht komt.
Je denk van "ah fak ik! Ik hebmaar genoeg beslag voor 1 mens...naja whatever, ik zie wel wat ik hiervan kan bakken" en bakt het hele zaakje af.
Wat je dan krijgt is een autist, maar het is zo goed als onmogelijk om te identificeren welke onderdelen van de taart zorgen voor het autisme en welke niet, dat zou hetzelfde zijn als de eieren weer uit de gebakken cake proberen te trekken, dat kan gewoon bijna niet (en als het al zou kunnen, het is de moeite gewoon niet waard).
AHFAAAAAAAAAAAAAK!!!quote:Op woensdag 23 september 2015 15:40 schreef Michie_ het volgende:
Vandaag gesprek gehad met een jobcoach (aardige vrouw). Het leek haar momenteel niet mogelijk om te zoeken naar werk. Ben nog wel huiverig naar het uvw maar het is fijn serieus genomen te worden.
Spannend! Ben echt superbenieuwd hoe dat voor je gaat bevallen!!quote:Op woensdag 23 september 2015 20:55 schreef summer2bird het volgende:
Ik sta te stuiteren.
Morgen dat EMDR gedoe. S'avonds lekker kip eten.
Ik heb een toeslag gehad bovenop mijn Wajong. Is fijn, kan ik winterschoenen en een jas kopen.
Net een Lorazepam gehad. Ik stuiter.
Een goeie vriendin haar moeder ligt op sterven. Is kut maar ik kan dr ook niet echt helpen.
Oh en ik ga bloed doneren. Jeej, met mijn angst voor naalden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit3: Nu ik toch bezig benSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wil eigenlijk al heel lang het nummer van deze clip los vinden, maar de originele website is geloof ik al jaren offline
[ Bericht 22% gewijzigd door magnetronkoffie op 25-09-2015 20:04:01 ]
Jezus, je ligt nu zeker voor pampus?quote:Op woensdag 30 september 2015 04:46 schreef ToT het volgende:
Altijd leuk om bij mensen op bezoek te gaan en er veel lol te beleven enzo, maar door overprikkeling kan ik nu nog steeds niet slapen!
Ik heb er al een tijdje last van, heb er een heel topic over geschreven (pas gaandeweg kwam ik erachter dat het om slapeloosheid ging), hier staat het supergedetailleerd.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:18 schreef Gohf046 het volgende:
Hee Magnetronkoffie. Heb je alleen inslaap problemen of ook als je zeg maar al in slaap bent gevallen ?
Ik heb met periodes last om in slaap te komen maar daar heb ik inmiddels een oplossing voor(Melatonine) sinds ik die op mijn nachtkastje heb staan heb ik ze nog amper nodig gehad(Omdat ik weet dat ik wat achter de hand heb zeg maar).
Gaat zo te zien effe klote bij jouquote:Op donderdag 1 oktober 2015 09:04 schreef Opoefiets het volgende:
Gisteravond zo ontzettend overprikkeld. Een week frustraties, gisteravond kon ik gewoon niet stoppen met huilen. Ik voelde me ontzettend kwetsbaar. Gelukkig was mijn vriend er voor me, die er sowieso altijd voor me is.
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet met mijn toekomst. Ik wil mezelf ontwikkelen, maar ik weet niet wat ik leuk vind.
Yeah!!! memememememeMOOOOONSTERKILLLL!!!!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:17 schreef ToT het volgende:
Ik was gisteren ook zwaar naar de tyfus, ja. Echt ZIEK gewoon.
Nu gaat het wel weer wat beter.
Whut?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Yeah!!! memememememeMOOOOONSTERKILLLL!!!!
quote:
Ik weet niet wat ik leuk vind om als opleiding te gaan doen... ik zit al een paar weken te wachten om ingeroosterd te worden bij werk waar ik in principe voor aangenomen ben. Ik ben heel bang dat al die moeite gewoon voor niets is geweest en dat ik binnen een paar weken me ga ergeren aan mijn werk. Het is wel betaald, maar het is niet iets wat ik leuk vind. Soms breekt nood gewoon wet.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
Gaat zo te zien effe klote bij jou
Je hebt tenminste motivatie en de overprikkeling geeft sowieso vaak negatieve (en vaak ook heftige) gedachtes.
Hoe zit het met je toekomst? Waarover twijfel je?
Welke passie is dat?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:27 schreef Opoefiets het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik leuk vind om als opleiding te gaan doen... ik zit al een paar weken te wachten om ingeroosterd te worden bij werk waar ik in principe voor aangenomen ben. Ik ben heel bang dat al die moeite gewoon voor niets is geweest en dat ik binnen een paar weken me ga ergeren aan mijn werk. Het is wel betaald, maar het is niet iets wat ik leuk vind. Soms breekt nood gewoon wet.
En ik vind dat ik nergens echt mijn passie echt in kwijt kan. En dat ik mezelf in te weinig dingen goed vind. En als ik ergens goed in ben, is de uitdaging er te snel af, omdat ik gewoon heel snel leer als ik iets leuk vind. En dan verveel ik me. Dan denk ik: 'Tja, is dit nou alles? Pfft...'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat van die stemming verbaast me niet zozeer, ik probeer toch altijd ergens het ene lichtpuntje te zien
De 2e test (14 vragen maar:
http://www.nti.nl/test-jezelf/Emotionele-intelligentie-eq-test/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oké, daar heb ik verder ook niet zoveel aan
Deze test:
http://www.queendom.com/t(...)x.htm?idRegTest=3037
is met kop en schouders de beste tot nu toe!
Veel confronterende vragen erbij, maar wel goed zo ergens, heel leuk om te maken als je over jezelf wilt nadenken
Alleen kreeg ik als uitslag 65 van de 100 (whatever that means) en moet je betalen voor de gedetailleerde uitslag.
Beetje shittig dus
Naja, was wel weer ff geinig zo![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Derde test:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Derde test duurde mij wel net iets te lang![]()
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 23:56 schreef Michie_ het volgende:
Tweede test:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Derde test:Die 3e test zat ik op een gegeven moment bij vraag 110 ergens en daar kreeg ik een tijd lang steeds maar 2 vragen per pagina, maar dan met een heel verhaal ervoor en multiple-choice met 8 (acht!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Derde test duurde mij wel net iets te lang) mogelijke antwoorden
Vergde wel heel wat van m'n concentratie..maar daarna...nog zo'n pagina met 2 vragen...en nog één en nog één!
Dus een paar pagina's heb ik gewoon alles "A" gegokt totdat ik die vragen met die plaatjes kreeg en de rest wel normaal gemaakt
[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 02-10-2015 05:58:42 ]
[ Bericht 89% gewijzigd door magnetronkoffie op 04-10-2015 10:54:23 ]
Dan gaat het dus niet werken, als je zo geforceerd op zoek gaat.quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:21 schreef Deezertje het volgende:
Hoe kijken jullie aan tegen daten? Heb je last van je autisme daarin?
Ik wil supergraag een relatie
quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:21 schreef Deezertje het volgende:
Ik wil supergraag een relatie (sowieso erg eenzaam, relatie mag ook wel eens), maar wordt steeds afgewezen als ik een date probeer voor te stellen of als er een paar dates zijn geweest. Ook durf ik niet zomaar op een leuk meisje af te stappen omdat ik niet echt kan voorspellen wat haar reactie zou zijn als ze al single is... Online daten is te veel gedoe. Eindeloos berichten sturen tot er een date komt en die valt dan vaak tegen in het echt ivm opgebouwde verwachtingen etc.
Best herkenbaar artikel.
http://tistje.com/2009/03(...)ssenen-met-asperger/Even een vraagje: Heb je autisme of vraag je aan ons (als niet-autist) hoe wij dit doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat artikel lijkt me trouwens wel leuk om te lezen, dus dat ga ik nu ook even doen![]()
Als ervaringsdeskundige helaasquote:Op zondag 4 oktober 2015 16:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Even een vraagje: Heb je autisme of vraag je aan ons (als niet-autist) hoe wij dit doen?
Dat artikel lijkt me trouwens wel leuk om te lezen, dus dat ga ik nu ook even doen
Ik wil eigenlijk iemand buiten het wereldje..quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:47 schreef Opoefiets het volgende:
Ik heb gewoon Tinder gebruikt. Ik ben al meer dan een jaar samen met een andere autist en dat gaat echt perfect. We hebben via de Tinderchat ook niet zoveel woorden gewisseld. Gewoon gedate en gekeken waar het schip strandde. Nou, sindsdien zijn we onafscheidelijk
Oké, dankuquote:
Buiten het wereldje van de datende vrouwen?quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk iemand buiten het wereldje..
Ook gewoon Tinder gebruiken. Het was puur toeval dat hij autistisch was. Ga jij in het weekend uit?quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Of buiten het wereldje van het autisme?quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:50 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Buiten het wereldje van de datende vrouwen?
quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:21 schreef Deezertje het volgende:
Ik wil supergraag een relatie (sowieso erg eenzaam, relatie mag ook wel eens), maar wordt steeds afgewezen als ik een date probeer voor te stellen of als er een paar dates zijn geweest. Ook durf ik niet zomaar op een leuk meisje af te stappen omdat ik niet echt kan voorspellen wat haar reactie zou zijn als ze al single is... Online daten is te veel gedoe. Eindeloos berichten sturen tot er een date komt en die valt dan vaak tegen in het echt ivm opgebouwde verwachtingen etc.
Best herkenbaar artikel.
http://tistje.com/2009/03(...)ssenen-met-asperger/Interessant stukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ben jij niet de enige denk ik.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als ik dit lees, moet ik -gelijk- aan die 3 kusjes denkenquote:Een kind of volwassene met een autismespectrumstoornis streeft niet naar dezelfde diepgang en veelvuldigheid in zijn expressie van liefde & genegenheid. Of hij realiseert zich niet dat een bepaalde uiting van genegenheid (zoals een knuffel of een handdruk, red.) in een bepaalde situatie verwacht wordt, en zelfs als aangenaam ervaren wordt door een persoon met een doorsnee ontwikkeling. Hij kan zelfs stomverbaasd zijn over de schijnbaar obessessionele bezigheid met het uiten van genegenheid van bepaalde mensen.
Iemand met autisme(spectrumstoornis) kan ook ontzettend onvolwassen overkomen in zijn of haar uitingen van genegenheid, en kan de affectieve uitingen van anderen hetzij als onaangenaam of zelfs vijandig ervaren.
Een knuffel kan bijvoorbeeld ervaren worden als een ongemakkelijke klem die de beweging en ademhaling sterk beperkt. Wanneer deze onverwacht komen, kan de persoon verward raken of overweldigd. Zeker wanneer duidelijk wordt dat hij hiervan had moeten genieten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |