Dat 'bestaat' inderdaad en daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Echter had dit akkefietje helemaal niks met 'sustainable trophy hunting' te maken, maar met ordinair poaching, ofwel stropen: 'het zich zonder toestemming toe-eigenen van natuurlijke zaken die zich bevinden op of deel uitmaken van een grondgebied waarvan men niet de eigenaar is.' De brede definitie.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:17 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat in dit geval goed gehandeld is. Maar er bestaat wel zoiets als sustainable trophy hunting.
Oke een leeuw meelokken (die al mensen gewend is) zodat je "legaal" voor een belachelijk bedrag (50.000 dollar) met een pijl op hem kan schieten, de leeuw vervolgens 2 dagen gewond laten rondlopen alvorens hem weerloos af te schieten, hem zijn huid afstropen en zijn kop als trofee afhakken is NIET LEUK?quote:Op woensdag 29 juli 2015 18:30 schreef brambus het volgende:
oke niet leuk dat ie die leeuw heeft neergeschoten, maar knuffels neerleggen voor zijn huis als eerbetoon ? jezus man man man waar gaat deze wereld naar toe? ontzettend triestx30
Er was wel iets over te doen. Maar wat moet je er aan doen? Dit gaat over een simpele westerling en dieren.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:04 schreef kawotski het volgende:
Het land van Mugabe.. jarenlang hoor ik er niemand over maar owee als er een leeuw gedood wordt.
Hier lopen we stille tochten voor criminelen. Ook zoiets.quote:Op woensdag 29 juli 2015 18:30 schreef brambus het volgende:
oke niet leuk dat ie die leeuw heeft neergeschoten, maar knuffels neerleggen voor zijn huis als eerbetoon ? jezus man man man waar gaat deze wereld naar toe? ontzettend triestx30
De natuur daar is werelderfgoed. De mensen daar zijn dat niet.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:04 schreef kawotski het volgende:
Het land van Mugabe.. jarenlang hoor ik er niemand over maar owee als er een leeuw gedood wordt.
Niet eerst een pijl er in en dan 2 dagen later pas executerenquote:Op woensdag 29 juli 2015 20:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
De natuur daar is werelderfgoed. De mensen daar zijn dat niet.
En wat mij betreft mag iedereen die meewerkt aan dit soort 'handel' ter plekke worden geexecuteerd.
Dit.. in de hele wereld verontwaardigde reacties, terwijl pak hem beet 90% van die mensen gewoon vlees eten. Hoe is dit anders? Deze leeuw heeft 13 jaar in het wild kunnen leven. It sucks dat iemand hem doodschiet als prijsje en ik hoop dat hij daarvoor berecht wordt, maar dit hypocriete gejank van iedereen irriteert me wel een beetje. Als jullie het echt zo erg vinden stop dan om te beginnen eens met vlees eten, daar worden dieren pas slecht behandeld en alleen al in Nederland worden duizenden dieren per dag afgemaakt.quote:Op woensdag 29 juli 2015 07:41 schreef Braindead2000 het volgende:
Wel ja, hij is een moordenaar, hij moet vermoord worden, hij moet gemarteld worden. En ondertussen lekker dat stukje vlees op je bord opeten.
Simpelweg omdat er veel en veel minder leeuwen dan koeien zijn. Logisch toch?quote:Op woensdag 29 juli 2015 21:26 schreef maniack28 het volgende:
Dit.. in de hele wereld verontwaardigde reacties, terwijl pak hem beet 90% van die mensen gewoon vlees eten. Hoe is dit anders?
Ah, dus we kunnen dieren afmaken als er meer van zijn, dan is het niet erg?quote:Op woensdag 29 juli 2015 21:32 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Simpelweg omdat er veel en veel minder leeuwen dan koeien zijn. Logisch toch?
Overigens zijn die mensen die die tandarts nu echt wat aan willen doen ook niet helemaal fris in de bovenkamer.
Ja dat zei Hitler ookquote:Op woensdag 29 juli 2015 21:32 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ah, dus we kunnen dieren afmaken als er meer van zijn, dan is het niet erg?Dan ken ik nog wel een diersoort waarvan er zo'n 3 miljard afgemaakt mogen worden omdat er teveel van zijn....
En wat voor leven hebben die dieren hier voor hun humane dood gehad? Miljoenen varkens en kippen zien nooit geen daglicht en zitten dicht op elkaar in de viezigheid.quote:Op woensdag 29 juli 2015 21:39 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ja dat zei Hitler ook
Een dier in een slachthuis op humane wijze dood maken voor consumptie vind ik heel iets anders dan jagen voor je plezier, dat kun je niet met elkaar vergelijken vind ik.
Je kan morele bezwaren hebben tegen het doden van dieren in het algemeen, maar wanneer precies heb jij de laatste vlieg of mug doodgeslagen? En waarom geldt voor die beestjes dan wel een uitzondering?
Het staat goed in de link, en toch presteer jij het om het fout te schrijven in de TT ....quote:Op maandag 27 juli 2015 07:46 schreef tong80 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)vermoordde~a4108341/
Ik weet het. Ben zelf een vleeseter.Maar toch is dit erg.
Ook prima!quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Niet eerst een pijl er in en dan 2 dagen later pas executeren
Varkens? Oh je bedoelt bacon!quote:Op woensdag 29 juli 2015 21:49 schreef MissButterflyy het volgende:
En wat voor leven hebben die dieren hier voor hun humane dood gehad? Miljoenen varkens en kippen zien nooit geen daglicht en zitten dicht op elkaar in de viezigheid.
Met dien verstande dat er ten tijde van Hitler geen 3 miljard mensen waren.quote:
Daar geldt bij mij geen uitzondering voor, maar je kan daar wel onderscheid in maken omdat insecten op een hele andere manier gebouwd zijn en pijn ervaren, als ze dat al doen. Het verschil tussen een mens, een varken en een leeuw is op dat gebied zeer klein en deze dieren zullen allemaal proberen de pijn te neutraliseren (honden likken bijv. hun wonden om zich beter te voelen).quote:Op woensdag 29 juli 2015 21:39 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ja dat zei Hitler ook
Een dier in een slachthuis op humane wijze dood maken voor consumptie vind ik heel iets anders dan jagen voor je plezier, dat kun je niet met elkaar vergelijken vind ik.
Je kan morele bezwaren hebben tegen het doden van dieren in het algemeen, maar wanneer precies heb jij de laatste vlieg of mug doodgeslagen? En waarom geldt voor die beestjes dan wel een uitzondering?
Het verzwakt ook de economie op langere termijn. Door de wilde dieren uit te roeien neemt het duurzame toerisme af, zonde en stom.quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:04 schreef Molurus het volgende:
Bioindustrie lijkt me een heel andere discussie. Het kan niet zo zijn dat als je het 1 niet afkeurt je het ander niet mag afkeuren, dat lijkt me onzin.
En we kunnen hier wel stellen dat onze koeien het minder goed hebben dan grote grazers in Afrika, maar laten we wel wezen: de koeien zoals wij die fokken zouden als soort niet eens hebben bestaan zonder ons. (Net zoals honden niet zouden hebben bestaan zonder ons.)
Het gaat hier om het voortbestaan van het laatste stuk echte wilde natuur dat er nog bestaat in de wereld. Ik vind het volledig terecht dat mensen zich daar druk om maken. Ook als ze wel een biefstukje lusten.
/offtopicquote:Op woensdag 29 juli 2015 21:58 schreef maniack28 het volgende:
omdat insecten op een hele andere manier gebouwd zijn en pijn ervaren, als ze dat al doen
Dat is een mooi topic inderdaadquote:Op woensdag 29 juli 2015 22:11 schreef Nemephis het volgende:
/offtopic
daarover durf ik de discussie wel met je aan te gaan. Eigenlijk is het enige verschil tussen insecten en de beesten waar jij het over hebt dat wij ze niet kunnen horen: Qua gedrag hebben ze vreselijk veel overeenkomsten met grotere levende wezens. En dat weet ik omdat ik er vaak naar kijk door een macrolens, moet je ook eens doen, er gaat letterlijk een wereld voor je open. Zie het macrofotografie-topic: FOT / [Centraal] Macrofotografie deel 29
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Insecten voelen geen pijn, ze hebben geen hersenen dus te primitief om dat te ervaren.quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:11 schreef Nemephis het volgende:
[..]
/offtopic
daarover durf ik de discussie wel met je aan te gaan. Eigenlijk is het enige verschil tussen insecten en de beesten waar jij het over hebt dat wij ze niet kunnen horen: Qua gedrag hebben ze vreselijk veel overeenkomsten met grotere levende wezens. En dat weet ik omdat ik er vaak naar kijk door een macrolens, moet je ook eens doen, er gaat letterlijk een wereld voor je open. Zie het macrofotografie-topic: FOT / [Centraal] Macrofotografie deel 29
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |