abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juli 2015 @ 17:26:23 #126
432999 NothingHappened
...seriously...
pi_154736729
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:17 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat in dit geval goed gehandeld is. Maar er bestaat wel zoiets als sustainable trophy hunting.
Dat 'bestaat' inderdaad en daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Echter had dit akkefietje helemaal niks met 'sustainable trophy hunting' te maken, maar met ordinair poaching, ofwel stropen: 'het zich zonder toestemming toe-eigenen van natuurlijke zaken die zich bevinden op of deel uitmaken van een grondgebied waarvan men niet de eigenaar is.' De brede definitie.

Stropen valt overigens onder de 'economische delicten' omdat het een vorm van diefstal is, waarmee het haaks staat op de uitleg van voorstanders van 'trophy hunting', die beweren dat de economie juist gestimuleerd wordt door het verstrekken van permits tegen belachelijk hoge prijzen.
Lokale autoriteiten vinden het wel prima. Het is lekker makkelijk cash binnenharken waarvan het nog maar de vraag is of het ten goede komt aan de lokale bevolking.

Studies wijzen uit dat trophy hunting het zwaar aflegt tegen ecotoerisme.

("...A November 2004 study by the University of Port Elizabeth estimated that eco-tourism on private game reserves generated "more than 15 times the income of livestock or game rearing or overseas hunting". Eco-tourism lodges in Eastern Cape Province produce almost 2000 rand (£180) per hectare. Researchers also noted that more jobs were created and staff received "extensive skills training...")

Als er meer moeite zou worden gestoken in het opzetten van toerisme en safarimogelijkheden leidt dat onder andere tot substantiele banengroei voor de lokale bevolking. Dat leidt weer tot een bepaalde mate van welvaartsgroei en tal van andere positieve bijkomstigheden. Het geld wat hiermee verdiend wordt komt volledig ten goede aan de bevolking en preservatie van de natuurlijke omgeving en verdwijnt niet voor een groot deel in de zakken van enkelingen.

"...According to Blythe Loutit, founder of Save the Rhino Trust Fund in Namibia, "Tourism is far better than hunting from the employment angle. Whereas hunting is quick income for one or two trackers and a skinner, three to five people in one family can earn a permanent income in tourism. There is also the probability of improved income as years go by."
Even pro-hunters admit that economic and employment opportunities with hunting outfits are limited.
During an undercover League Against Cruel Sports investigation in spring 2004, Sir Edward Dashwood, director of the E J Churchill Sporting Agency, admitted to investigators that "90% of the trophy fee goes straight into some Nigerian's pocket or African politician or whatever it is."

Maar goed, het gaat hier dus om iets wat veel groter is dan dit illustratieve incident.

https://www.facebook.com/(...)tion/113648248684575
pi_154738220
oke niet leuk dat ie die leeuw heeft neergeschoten, maar knuffels neerleggen voor zijn huis als eerbetoon ? jezus man man man waar gaat deze wereld naar toe? ontzettend triest :') x30
br@m
pi_154738676
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 18:30 schreef brambus het volgende:
oke niet leuk dat ie die leeuw heeft neergeschoten, maar knuffels neerleggen voor zijn huis als eerbetoon ? jezus man man man waar gaat deze wereld naar toe? ontzettend triest :') x30
Oke een leeuw meelokken (die al mensen gewend is) zodat je "legaal" voor een belachelijk bedrag (50.000 dollar) met een pijl op hem kan schieten, de leeuw vervolgens 2 dagen gewond laten rondlopen alvorens hem weerloos af te schieten, hem zijn huid afstropen en zijn kop als trofee afhakken is NIET LEUK? 8)7

Maar als protest een paar knuffels bij de praktijk van deze idioot neerleggen is ONTZETTEND TRIEST (x30)? 8)7

Inderdaad! Waar gaat deze wereld naartoe ;(
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 29 juli 2015 @ 19:04:40 #130
132605 kawotski
Il Dottore
pi_154739163
Het land van Mugabe.. jarenlang hoor ik er niemand over maar owee als er een leeuw gedood wordt.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_154739341
quote:
11s.gif Op woensdag 29 juli 2015 19:04 schreef kawotski het volgende:
Het land van Mugabe.. jarenlang hoor ik er niemand over maar owee als er een leeuw gedood wordt.
Er was wel iets over te doen. Maar wat moet je er aan doen? Dit gaat over een simpele westerling en dieren.
pi_154739371
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 18:30 schreef brambus het volgende:
Hier lopen we stille tochten voor criminelen. Ook zoiets.
  woensdag 29 juli 2015 @ 20:11:09 #133
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154741151
quote:
11s.gif Op woensdag 29 juli 2015 19:04 schreef kawotski het volgende:

De natuur daar is werelderfgoed. De mensen daar zijn dat niet.

En wat mij betreft mag iedereen die meewerkt aan dit soort 'handel' ter plekke worden geexecuteerd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_154741616
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 20:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

De natuur daar is werelderfgoed. De mensen daar zijn dat niet.

En wat mij betreft mag iedereen die meewerkt aan dit soort 'handel' ter plekke worden geexecuteerd.
Niet eerst een pijl er in en dan 2 dagen later pas executeren :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 29 juli 2015 @ 21:26:41 #135
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_154744321
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juli 2015 07:41 schreef Braindead2000 het volgende:
Wel ja, hij is een moordenaar, hij moet vermoord worden, hij moet gemarteld worden. En ondertussen lekker dat stukje vlees op je bord opeten. :')
Dit.. in de hele wereld verontwaardigde reacties, terwijl pak hem beet 90% van die mensen gewoon vlees eten. Hoe is dit anders? Deze leeuw heeft 13 jaar in het wild kunnen leven. It sucks dat iemand hem doodschiet als prijsje en ik hoop dat hij daarvoor berecht wordt, maar dit hypocriete gejank van iedereen irriteert me wel een beetje. Als jullie het echt zo erg vinden stop dan om te beginnen eens met vlees eten, daar worden dieren pas slecht behandeld en alleen al in Nederland worden duizenden dieren per dag afgemaakt.

http://www.adaptt.org/killcounter.html

Kijk ook eens naar jezelf als je zo "begaan" bent met de dieren...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_154744643
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:26 schreef maniack28 het volgende:
Dit.. in de hele wereld verontwaardigde reacties, terwijl pak hem beet 90% van die mensen gewoon vlees eten. Hoe is dit anders?
Simpelweg omdat er veel en veel minder leeuwen dan koeien zijn. Logisch toch?

Overigens zijn die mensen die die tandarts nu echt wat aan willen doen ook niet helemaal fris in de bovenkamer.
  woensdag 29 juli 2015 @ 21:32:50 #137
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_154744670
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:32 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Simpelweg omdat er veel en veel minder leeuwen dan koeien zijn. Logisch toch?

Overigens zijn die mensen die die tandarts nu echt wat aan willen doen ook niet helemaal fris in de bovenkamer.
Ah, dus we kunnen dieren afmaken als er meer van zijn, dan is het niet erg? :') Dan ken ik nog wel een diersoort waarvan er zo'n 3 miljard afgemaakt mogen worden omdat er teveel van zijn....
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_154744957
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:32 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ah, dus we kunnen dieren afmaken als er meer van zijn, dan is het niet erg? :') Dan ken ik nog wel een diersoort waarvan er zo'n 3 miljard afgemaakt mogen worden omdat er teveel van zijn....
Ja dat zei Hitler ook :P

Een dier in een slachthuis op humane wijze dood maken voor consumptie vind ik heel iets anders dan jagen voor je plezier, dat kun je niet met elkaar vergelijken vind ik.

Je kan morele bezwaren hebben tegen het doden van dieren in het algemeen, maar wanneer precies heb jij de laatste vlieg of mug doodgeslagen? En waarom geldt voor die beestjes dan wel een uitzondering? ;)
  woensdag 29 juli 2015 @ 21:49:10 #139
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_154745442
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:39 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Een dier in een slachthuis op humane wijze dood maken voor consumptie vind ik heel iets anders dan jagen voor je plezier, dat kun je niet met elkaar vergelijken vind ik.

Je kan morele bezwaren hebben tegen het doden van dieren in het algemeen, maar wanneer precies heb jij de laatste vlieg of mug doodgeslagen? En waarom geldt voor die beestjes dan wel een uitzondering? ;)
En wat voor leven hebben die dieren hier voor hun humane dood gehad? Miljoenen varkens en kippen zien nooit geen daglicht en zitten dicht op elkaar in de viezigheid.

Maar verder eens dat die tandarts niet spoort en niet deugt. Het moet toch niet zo zijn dat je met geld maar alles moet kunnen en omkopen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Spellchecker woensdag 29 juli 2015 @ 21:50:44 #140
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_154745505
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 07:46 schreef tong80 het volgende:

http://www.volkskrant.nl/(...)vermoordde~a4108341/

Ik weet het. Ben zelf een vleeseter. :{ Maar toch is dit erg. :(

:P
Het staat goed in de link, en toch presteer jij het om het fout te schrijven in de TT .... :N
  woensdag 29 juli 2015 @ 21:53:36 #141
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154745625
quote:
5s.gif Op woensdag 29 juli 2015 20:22 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Niet eerst een pijl er in en dan 2 dagen later pas executeren :?
Ook prima! :Y)

Zolang ze tijdens die 2 dagen maar ongevaarlijk zijn voor de dieren daar.
pi_154745708
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:49 schreef MissButterflyy het volgende:
En wat voor leven hebben die dieren hier voor hun humane dood gehad? Miljoenen varkens en kippen zien nooit geen daglicht en zitten dicht op elkaar in de viezigheid.
Varkens? Oh je bedoelt bacon! :9
Maar je hebt hier een goed punt, dierenwelzijn is erg belangrijk :Y
  woensdag 29 juli 2015 @ 21:55:47 #143
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154745712
quote:

[..]

Met dien verstande dat er ten tijde van Hitler geen 3 miljard mensen waren. :D
  woensdag 29 juli 2015 @ 21:58:06 #144
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_154745782
quote:

[..]

Daar geldt bij mij geen uitzondering voor, maar je kan daar wel onderscheid in maken omdat insecten op een hele andere manier gebouwd zijn en pijn ervaren, als ze dat al doen. Het verschil tussen een mens, een varken en een leeuw is op dat gebied zeer klein en deze dieren zullen allemaal proberen de pijn te neutraliseren (honden likken bijv. hun wonden om zich beter te voelen).

Maar om terug te komen on topic, ik zie het verschil niet. Sterker nog, deze leeuw heeft het zeer waarschijnlijk beter gehad dan 90% van de dieren met eindbestemming supermarkt... Wanneer heb jij voor het laatst een wild varken gekocht? Vandaar dat ik deze sterke (imo) hypocriete reactie van veel mensen niet ok vindt.

Een betere wereld begint bij jezelf, niet met posten in een forum of op facebook over hoe achterlijk deze man is en dat hij afgemaakt moet worden. Daarvan wordt de wereld alleen maar slechter.
  woensdag 29 juli 2015 @ 22:04:08 #145
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154745997
Bioindustrie lijkt me een heel andere discussie. Het kan niet zo zijn dat als je het 1 niet afkeurt je het ander niet mag afkeuren, dat lijkt me onzin.

En we kunnen hier wel stellen dat onze koeien het minder goed hebben dan grote grazers in Afrika, maar laten we wel wezen: de koeien zoals wij die fokken zouden als soort niet eens hebben bestaan zonder ons. (Net zoals honden niet zouden hebben bestaan zonder ons.)

Het gaat hier om het voortbestaan van het laatste stuk echte wilde natuur dat er nog bestaat in de wereld. Ik vind het volledig terecht dat mensen zich daar druk om maken. Ook als ze wel een biefstukje lusten.
  woensdag 29 juli 2015 @ 22:06:45 #146
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_154746072
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:04 schreef Molurus het volgende:
Bioindustrie lijkt me een heel andere discussie. Het kan niet zo zijn dat als je het 1 niet afkeurt je het ander niet mag afkeuren, dat lijkt me onzin.

En we kunnen hier wel stellen dat onze koeien het minder goed hebben dan grote grazers in Afrika, maar laten we wel wezen: de koeien zoals wij die fokken zouden als soort niet eens hebben bestaan zonder ons. (Net zoals honden niet zouden hebben bestaan zonder ons.)

Het gaat hier om het voortbestaan van het laatste stuk echte wilde natuur dat er nog bestaat in de wereld. Ik vind het volledig terecht dat mensen zich daar druk om maken. Ook als ze wel een biefstukje lusten.
Het verzwakt ook de economie op langere termijn. Door de wilde dieren uit te roeien neemt het duurzame toerisme af, zonde en stom.
pi_154746270
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:58 schreef maniack28 het volgende:
omdat insecten op een hele andere manier gebouwd zijn en pijn ervaren, als ze dat al doen
/offtopic
daarover durf ik de discussie wel met je aan te gaan. Eigenlijk is het enige verschil tussen insecten en de beesten waar jij het over hebt dat wij ze niet kunnen horen: Qua gedrag hebben ze vreselijk veel overeenkomsten met grotere levende wezens. En dat weet ik omdat ik er vaak naar kijk door een macrolens, moet je ook eens doen, er gaat letterlijk een wereld voor je open. Zie het macrofotografie-topic: FOT / [Centraal] Macrofotografie deel 29
  woensdag 29 juli 2015 @ 22:17:00 #148
224960 highender
Travellin' Light
pi_154746473
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:11 schreef Nemephis het volgende:
/offtopic
daarover durf ik de discussie wel met je aan te gaan. Eigenlijk is het enige verschil tussen insecten en de beesten waar jij het over hebt dat wij ze niet kunnen horen: Qua gedrag hebben ze vreselijk veel overeenkomsten met grotere levende wezens. En dat weet ik omdat ik er vaak naar kijk door een macrolens, moet je ook eens doen, er gaat letterlijk een wereld voor je open. Zie het macrofotografie-topic: FOT / [Centraal] Macrofotografie deel 29
Dat is een mooi topic inderdaad ^O^.
pi_154754376
Meneer de "sport"jager Steven Spielberg mag zich ook kapot schamen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154755430
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:11 schreef Nemephis het volgende:

[..]

/offtopic
Insecten voelen geen pijn, ze hebben geen hersenen dus te primitief om dat te ervaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')