http://www.africanwildlif(...)ion-significance.pdfquote:Op woensdag 29 juli 2015 09:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er worden helemaal geen roedels in leven gehouden? Dat is zelfs niet eens wenselijk om dat te proberen. Het gebeurt ook niet. Helemaal niet.
[..]
Als je het mij vraagt heb je, no offense, geen idee waar je precies over praat. Ben je wel eens in zo'n reservaat geweest? Heb je wel eens van dichtbij gezien hoe die reservaten worden beheerd? (Ik wel namelijk... heb zo'n beetje alles tussen Tanzania en Zuid-Afrika wel gezien.)
"Gij zult niet ingrijpen" is zo'n beetje een heilige regel. Als daar een impala even gepakt wordt door een groep wilde honden dan hoor je daar niemand over. Niet de gidsen en ook niet die dierenknuffelaars. Dat is namelijk een normale natuurlijke gang van zaken.
Het punt is: dat geeft Amerikanen met iets teveel testosteron niet het recht om daar beestjes te gaan schieten. Totaal onvergelijkbaar. En ik kots eerlijk gezegd van het soort smoezen dat dat goed zou moeten praten.
Oh, dat mensen die graag op wilde dieren jagen het op die manier proberen te verkopen is mij bekend hoor. Dat maakt het niet minder walgelijk.quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:58 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
http://www.africanwildlif(...)ion-significance.pdf
Ik bedoelde het vee dat de Zimbabwaan houdt voor zijn voedselvoorziening. Lijkt me dat dat vee daar een beter leven heeft dan de koe die hier het grootste gedeelte van het jaar in zijn eigen stront op een paar vierkante meter staat. Of de kip die daar een zee van vrijheid heeft.quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:44 schreef Molurus het volgende:
[..]
Belangrijk verschil is natuurlijk dat het in Zimbabwe geen vee betreft. Het betreft echte oorspronkelijke natuur, waar vervolgens door professionele bendes op wordt gejaagd.
Corrupt of niet, het geld beland in de economie. Uiteindelijk heeft de arme Zimbabwaan er ook voordeel aan.quote:Er bestaat hier vaak een beeld van arme gidsen die niet anders kunnen dan een habbekrats aannemen zodat buitenlanders daar beestjes kunnen afschieten. De praktijk is dat die bendes over het algemeen professioneler te werk gaan dan de overheden die ertegen strijden.
Ik vind het ook niet leuk dat alles maar gekapt wordt en uitsterft maar ik vind niet dat wij als rijke westerling dat kunnen verbieden terwijl het land al op zijn kop staat als er 1 wolf gesignaleerd wordt. Is dat wel veilig voor de mens? Schijnt van wel maar als het niet zo was werd hij ook gelijk afgeknald.quote:Zo worden in de jacht op olifanten en neushoorns gewoon helicopters enzo ingezet. De lokale overheden hebben geen enkele controle over hun eigen luchtruim.
Midden- en Zuid-Afrika zijn zo'n beetje de laatste stukjes oorspronkelijke natuur op aarde. Het is werelderfgoed. Dat moet wat mij betreft, koste wat kost, worden beschermd.
Ok meneer onderbuik.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Oh, dat mensen die graag op wilde dieren jagen het op die manier proberen te verkopen is mij bekend hoor. Dat maakt het niet minder walgelijk.
Heb je ook wetenschappelijke artikelen die dit idee bevestigen, ipv wat foldertjes van organisaties die zichzelf bedruipen met geld van mensen die graag jagen?quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:06 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ok meneer onderbuik.
Het is niet de meest geweldige manier. Maar wel de best mogelijke manier.
Dit is een wetenschappelijk artikel.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Heb je ook wetenschappelijke artikelen die dit idee bevestigen, ipv wat foldertjes van organisaties die zichzelf bedruipen met geld van mensen die graag jagen?
Veel van het vee in die regio is totaal ondervoed. Vlees is sowieso iets dat voornamelijk voor rijke mensen is. Volgens mij heb je wel een ietwat rooskleurig beeld van hoe het vee daar leeft.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik bedoelde het vee dat de Zimbabwaan houdt voor zijn voedselvoorziening. Lijkt me dat dat vee daar een beter leven heeft dan de koe die hier het grootste gedeelte van het jaar in zijn eigen stront op een paar vierkante meter staat. Of de kip die daar een zee van vrijheid heeft.
Nu zal niet iedereen mij dit in dank afnemen, maar het zal mij persoonlijk worst zijn of de arme Zimbabwaan er voordeel aan heeft. Voor mij is het behoud van de natuur in die omgeving 1000 keer zo belangrijk als het welzijn van de lokale menselijke bevolking.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Corrupt of niet, het geld beland in de economie. Uiteindelijk heeft de arme Zimbabwaan er ook voordeel aan.
Je kunt in Nederland sowieso niet meer spreken van 'oorspronkelijke natuur'. Ik vind het een wat vreemde vergelijking. Omdat generaties voor ons alle natuur in deze omgeving hebben uitgeroeid mogen wij ons geen zorgen maken over het behoud van dat beetje natuur dat er nog wel is?quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet leuk dat alles maar gekapt wordt en uitsterft maar ik vind niet dat wij als rijke westerling dat kunnen verbieden terwijl het land al op zijn kop staat als er 1 wolf gesignaleerd wordt. Is dat wel veilig voor de mens? Schijnt van wel maar als het niet zo was werd hij ook gelijk afgeknald.
Dit vraagstuk heeft niets te maken met ontwikkelingssamenwerking.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:05 schreef Braindead2000 het volgende:
Het enige wat je kan doen is landen belonen maar dan moet je geen softe ministers van ontwikkelingssamenwerking hebben die jaar in jaar uit geld blijven schenken aan de meest corrupte en gewelddadige regimes. Gewoon voorwaarden stellen en als ze er zich niet aanhouden dan krijgen ze niks.
Wat dus een drogreden is want die beesten leveren levend meer geld op, door toeristen die ze komen bekijken en scbieten op de manier zoals het moet, met een fototoestel.quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:22 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Als het aan de andere kant er toch voor zorgt dat het betreffende soort kan voortbestaan is er toch niets mis mee om er zo nu en dan een verzwakt exemplaar uit te schieten?
quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:59 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Wat dus een drogreden is want die beesten leveren levend meer geld op, door toeristen die ze komen bekijken en scbieten op de manier zoals het moet, met een fototoestel.
Is dat het beste argument waarmee je kan komen? Doe eens beter je best, try againquote:Op woensdag 29 juli 2015 14:17 schreef Pandaplint het volgende:
[..]![]()
Zo lang je ze niet allemaal afschiet niet.
Yeah rightquote:Op woensdag 29 juli 2015 06:57 schreef tong80 het volgende:
De Amerikaanse tandarts die tijdens een jacht in Zimbabwe de beroemde leeuw Cecil heeft gedood, zegt achteraf spijt te hebben.
Uh, ok.quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:18 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Is dat het beste argument waarmee je kan komen? Doe eens beter je best, try again
Blijkbaar is het beest uit een park gelokt. Dan is het dus niet legaal. Daarnaast ben je gewoon een eikel als je op at soort dieren jaagt.quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Die leeuw heeft wel een beter leven gehad dan die koe op jouw bordje. Bedreigd of niet, het is daar gewoon legaal om te jagen.
http://www.luxuryhunts.com/zimbabwe_hunts.html
Het probleem is dus dat het aantal leeuwen niet stijgt. De daling is significant. Van 200.000 naar 15.000 leeuwen in nog geen eeuw tijd. Tevens gaat elke dode mannelijke leeuw ten koste van z'n welpen. Er is geen enkele rechtvaardigingsgrond om een leeuw af te knallen omwille van plezierjacht en zogenaamd natuurbehoud.quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:46 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Wanneer de jacht het mogelijk maakt om een reservaat te laten draaien. Wanneer je een roedel leeuwen in leven kan houden die normaal gesproken niet zal overleven. Het kost je misschien om de zoveel tijd een leeuw. Maar ondertussen stijgt het aantal leeuwen daardoor.
Het is misschien zielug en alles. Maar het gaat er natuurlijk om hoeveel dieren je netto overhoudt.
Altijd die dierenknuffelaars die te emotioneel denken bij dit soort zaken.
Hij deed dat misschien niet om niet op te vallen. Er zijn mensen die gewoon graag zo jagen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:00 schreef Hathor het volgende:
Het is natuurlijk wel ontzettend debiel dat je juist om niet op te vallen een geruisloos wapen als een boog gebruikt, om het vervolgens doodleuk op social media neer te plempen met je smoelwerk levensgroot in beeld. Dan kan je er echt op gaan zitten wachten tot je publiekelijk aan de schandpaal genageld word.
Ik zeg ook niet dat in dit geval goed gehandeld is. Maar er bestaat wel zoiets als sustainable trophy hunting.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:03 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Het probleem is dus dat het aantal leeuwen niet stijgt. De daling is significant. Van 200.000 naar 15.000 leeuwen in nog geen eeuw tijd. Tevens gaat elke dode mannelijke leeuw ten koste van z'n welpen. Er is geen enkele rechtvaardigingsgrond om een leeuw af te knallen omwille van plezierjacht en zogenaamd natuurbehoud.
Dat sustainable trophy hunting is alleen van toepassing op zieke en heel oude dieren, als ik het goed begrepen heb. Dus dat Cecil is afgeschoten, 40 uur achtervolgd is, vervolgens geskinned en beheaded is wat mij betreft echt NOT DONE. Ik verafschuw mensen zoals deze tandarts.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:17 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat in dit geval goed gehandeld is. Maar er bestaat wel zoiets als sustainable trophy hunting.
Helemaal mee eens, het is ziek. Hoe je het ook bekijkt.quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:08 schreef Molurus het volgende:
Als "sustainable trophy hunting" (de term alleen al) somehow goed was voor de lokale natuur dan moeten de beheerders dat maar gaan doen.
Dat buitenlandse KLOOTZAKKEN geld in het laadje brengen is totaal ongeschikt aan de daarmee gepaard gaande corruptie en het orchestreren van 'zogenaamd zieke dieren'.
Ik heb overigens grote twijfels dat het afschieten van dieren ook maar iets bijdraagt aan het beheer van die reservaten, maar goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |