abonnement Unibet Coolblue
pi_154671121
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:28 schreef Vanyel het volgende:
Misschien geen frisdrank, maar er zijn best restaurants waar ze je geweldige alcoholvrije alternatieven kunnen bieden.
Ik heb zelfs wel eens gehad dat een paar van de alcoholvrije drankjes van mijn partner lekkerder waren bij het gerecht dan mijn wijnen (in de keuken van Floris).

Ik weet niet hoe je de bedenker van die dingen noemt, maar je moet er wel iets voor kunnen.
dat weet ik ook niet ;) ik ken alleen de sommelier en zytholoog eigenlijk.
  maandag 27 juli 2015 @ 12:30:09 #252
439461 ZonnebankBob
I am the king of the Zonnebank
pi_154671140
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:13 schreef Coritchando het volgende:

[..]

vertel mij eens, welk gerecht past er bij cola of bij sinas? vlees en cola wel en vis en sinas niet?
Bij cola, een goede hamburger met dikke frieten.
pi_154671165
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:28 schreef Vanyel het volgende:
Misschien geen frisdrank, maar er zijn best restaurants waar ze je geweldige alcoholvrije alternatieven kunnen bieden.
Ik heb zelfs wel eens gehad dat een paar van de alcoholvrije drankjes van mijn partner lekkerder waren bij het gerecht dan mijn wijnen (in de keuken van Floris).

Ik weet niet hoe je de bedenker van die dingen noemt, maar je moet er wel iets voor kunnen.
O+ Floris O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 27 juli 2015 @ 12:37:36 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154671316
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:30 schreef ZonnebankBob het volgende:

[..]

Bij cola, een goede hamburger met dikke frieten.
Ik las tieten.

Overigens vorige week een goddelijke hamburger gegeten op het terras van een pub. Goddelijk, zeg ik je! Mét een cola.

Je mag gaan zitten waar je wilt, je bestelt binnen aan de bar en je betaalt direct. Geweldig systeem. Geweldig, zeg ik je!
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 27 juli 2015 @ 12:37:39 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154671320
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:24 schreef Coritchando het volgende:


een sommelier is voor de wijn, voor bieren heb je een zytholoog. voor frisdrank hebben ze niet eens een naam uitgevonden, aangezien die zoete troep elk gerecht verpest.
Ik zou dan ook een frisdrank verwelkomen die niet zoet is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 juli 2015 @ 12:39:15 #256
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154671351
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik las tieten.

Overigens vorige week een goddelijke hamburger gegeten op het terras van een pub. Goddelijk, zeg ik je! Mét een cola.

Je mag gaan zitten waar je wilt, je bestelt binnen aan de bar en je betaalt direct. Geweldig systeem. Geweldig, zeg ik je!
Mine! Mine! Mine!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154671552
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik las tieten.

Overigens vorige week een goddelijke hamburger gegeten op het terras van een pub. Goddelijk, zeg ik je! Mét een cola.

Je mag gaan zitten waar je wilt, je bestelt binnen aan de bar en je betaalt direct. Geweldig systeem. Geweldig, zeg ik je!
zal ik je lintje hier uitreiken? je hebt wederom een topic verknoeit met je dwingende mening die je eenieder wil opleggen. je moet er maar trots op zijn. want grappig zijn je posts niet, mocht je dat idee per ongeluk hebben
pi_154671561
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:30 schreef ZonnebankBob het volgende:

[..]

Bij cola, een goede hamburger met dikke frieten.
helemaal mee eens. het is wel vreemd om eten uit te zoeken bij de drank ;)
  maandag 27 juli 2015 @ 12:51:18 #259
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154671641
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:47 schreef Coritchando het volgende:

[..]

zal ik je lintje hier uitreiken? je hebt wederom een topic verknoeit met je dwingende mening die je eenieder wil opleggen. je moet er maar trots op zijn. want grappig zijn je posts niet, mocht je dat idee per ongeluk hebben
Nee, ik vind het ook geen grappig topic.
The love you take is equal to the love you make.
pi_154672648
Laatst waren mijn man en ik op zoek naar een terras om wat te eten (het was toen beduidend beter weer dan nu, zeg maar). En wij kwamen nogal wat terrassen tegen waarbij op alle tafels een bordje stond met 'gereserveerd'. Dus wij liepen door, want geen zin om binnen te gaan zitten.
Later hoorde ik dat het bedoeld was om mensen die wat wilden drinken te weren, om meer omzet uit dinergasten te halen.

Nu mijn vraag: is dat een gebruikelijke tactiek bij niet erg chique restaurants? Dit was in België, misschien dat t daar aan lag, andere lokale gebruiken?
Professioneel gifmenger.
  maandag 27 juli 2015 @ 13:56:08 #261
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154673394
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:30 schreef Buurpoes het volgende:
Laatst waren mijn man en ik op zoek naar een terras om wat te eten (het was toen beduidend beter weer dan nu, zeg maar). En wij kwamen nogal wat terrassen tegen waarbij op alle tafels een bordje stond met 'gereserveerd'. Dus wij liepen door, want geen zin om binnen te gaan zitten.
Later hoorde ik dat het bedoeld was om mensen die wat wilden drinken te weren, om meer omzet uit dinergasten te halen.

Nu mijn vraag: is dat een gebruikelijke tactiek bij niet erg chique restaurants? Dit was in België, misschien dat t daar aan lag, andere lokale gebruiken?
Lijkt mij een vreemde tactiek, want aan drank verdien je en met eten mag je blij zijn dat je kiet speelt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 juli 2015 @ 14:01:36 #262
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_154673535
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 13:41 schreef pietbier het volgende:

[..]

Bij jou betaal ik niet voor service en beleving.
Een gast hoeft niet te betalen.
In een restaurant betaal je wel, dan ben je ook een "gast" omdat klant zo'n lomp woord is, maar simpel gezegd ben je degene die hun loon betaalt. Daar mogen ze ook hun best voor doen.

[..]

Er is niets mis met op een fatsoenlijke manier aangeven dat zij hun WERK niet goed doen, want dát is 't. Het is hun WERK om alles op orde te hebben.
Je bent gast of je bent t niet. Blijkbaar ben je in een restaurant dus gewoon klant, of dat nou lomp klimkt of niet.

En klanten zijn er om geld aan te verdienen. Niet om je door rond te laten commanderen en uit te laten kafferen.

Als de manier waarop die mensen hun werk doen je niet aanstaat, dan ga je toch lekker ergens anders eten.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 27 juli 2015 @ 14:07:24 #263
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_154673698
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lijkt mij een vreemde tactiek, want aan drank verdien je en met eten mag je blij zijn dat je kiet speelt.
Nou quitte spelen is sterk overdreven, uitgezonderd misschien de toprestaurants waar ze met 7 man aan één gerecht zitten te priegelen voordat het de keuken uit gaat.

Op drank maak je procentueel (veel) meer marge dan op de gerechten, maar de basisomzet haal je als restaurant toch uit de keuken. Bovendien, dinerende gasten consumeren over het algemeen meer drank dan mensen die alleen wat komen drinken.

[ Bericht 4% gewijzigd door DaneV op 27-07-2015 14:30:28 ]
pi_154674562
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lijkt mij een vreemde tactiek, want aan drank verdien je en met eten mag je blij zijn dat je kiet speelt.
Nouja, in dit geval verkochten ze aan ons dus helemaal niks. :+
Professioneel gifmenger.
pi_154674614
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:30 schreef Buurpoes het volgende:
Laatst waren mijn man en ik op zoek naar een terras om wat te eten (het was toen beduidend beter weer dan nu, zeg maar). En wij kwamen nogal wat terrassen tegen waarbij op alle tafels een bordje stond met 'gereserveerd'. Dus wij liepen door, want geen zin om binnen te gaan zitten.
Later hoorde ik dat het bedoeld was om mensen die wat wilden drinken te weren, om meer omzet uit dinergasten te halen.

Nu mijn vraag: is dat een gebruikelijke tactiek bij niet erg chique restaurants? Dit was in België, misschien dat t daar aan lag, andere lokale gebruiken?
Het zal wel alles met het tijdstip te maken hebben. Als je om een uur of 6 nog allerlei volk drinken serveert is er geen plek meer voor de eters of blijven die weg. Ze serveren eten om ook s avonds een goede bezetting te hebben. De overgang van drinkprubliek naar eetpubliek wordt dan geregeld met reserveerbordjes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154674823
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zal wel alles met het tijdstip te maken hebben. Als je om een uur of 6 nog allerlei volk drinken serveert is er geen plek meer voor de eters of blijven die weg. Ze serveren eten om ook s avonds een goede bezetting te hebben. De overgang van drinkprubliek naar eetpubliek wordt dan geregeld met reserveerbordjes.
Ja, was rond zes uur. :Y

We zijn uiteindelijk gaan eten in een tent zonder die bordjes. :9
Professioneel gifmenger.
  maandag 27 juli 2015 @ 14:53:54 #267
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_154674885
Ik had als kind lactoseintolerantie (overheen gegroeid) maar fuck no dat ik twee dagen ziek ga zijn als een restaurant te lui is om er rekening mee te houden.

Laatst in het openlucht museum stond er 7 man personeel met elkaar te lullen waardoor we pas na 10 minuten bediend werden.

Sowieso ongeïnteresseerd personeel is het ergste.

Bij de lokale Griek serveert meestal de uitbaterin en die is geweldig.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_154675824
Ooit een keer met "de familie" (3 gezinnen + opa en oma)

Kwam neer op zo'n 8 kinderen (7-15), wilden ze dus "luxe" uit eten, Oma had het geregeld met alle goede bedoelingen.

Werd dus een 1-ster restaurant, vond het zelf een goed restaurant, goede bediening et cetera.
Alleen Oma was een beetje vergeten dat het dus eigenlijk voor 90% boeren waren, wat dus goed aan die kinderen te merken was, wilden alleen maar PATAT en alles buiten een frikadel om was raar en vies.

Zelfs iets simpels als een carpaccio was raar.
Gingen ze ook nog zitten klagen en scheten laten, als hoogtepunt na die helse avond, ook nog pepermuntjes jatten die daar blijkbaar stonden.

Moge duidelijk zijn dat ik ook nooit meer mee gaat.
Zoveel schaamte niet snel gevoeld :') :')
Die bediening wist zich ook geen raad.
  maandag 27 juli 2015 @ 15:51:50 #269
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_154676328
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:30 schreef Buurpoes het volgende:
Laatst waren mijn man en ik op zoek naar een terras om wat te eten (het was toen beduidend beter weer dan nu, zeg maar). En wij kwamen nogal wat terrassen tegen waarbij op alle tafels een bordje stond met 'gereserveerd'. Dus wij liepen door, want geen zin om binnen te gaan zitten.
Later hoorde ik dat het bedoeld was om mensen die wat wilden drinken te weren, om meer omzet uit dinergasten te halen.

Nu mijn vraag: is dat een gebruikelijke tactiek bij niet erg chique restaurants? Dit was in België, misschien dat t daar aan lag, andere lokale gebruiken?
Ohw ja, een paar weken geleden op de Grote Markt in Breda, vrijdagavond rond tienen...Op zoek naar een tafeltje, gaan bij de Italiaan zitten om wat te drinken. Nou dat mocht van die uitbater alleen omdat er nog tafeltjes(stuk of 15) vrij waren, want zijn terras was eigenlijk bedoeld voor eters. Dat zal allemaal best, maar het kwam niet echt gastvrij over zeg maar
pi_154676334
Erg zo'n verhaal...
Onze krenterige opa wilde ons voor zijn 80e verjaardag wel meenemen voor indonesisch eten.
Prima allemaal, tot na 2 drankjes opa boos werd, 'juffie, je zit alleen maar geld uit de zak te kloppen, dat wil ik niet meer hoor' met rood hoofd vsn boosheid.
Mn tante heeft een nieuwe plek voor af te halen gezocht, ze durfde ze niet meer onder ogen te komen :@
pi_154677026
Haha zoiets ook meegemaakt (andere minder vermogende opa)
Na dat gezeur is het nu zo geworden dat we daar heen gaan, met verjaardagen, met onze zelfgemaakte gerechten.

Wat jammergenoeg neerkomt dat er 3-4 nasi/bami maken(cheapskates) en wij maar met 3-4 verschillende vleesgerechten er naar toe gaan.
  maandag 27 juli 2015 @ 16:19:36 #272
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154677066
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:52 schreef MevrouwPuff het volgende:
Erg zo'n verhaal...
Onze krenterige opa wilde ons voor zijn 80e verjaardag wel meenemen voor indonesisch eten.
Prima allemaal, tot na 2 drankjes opa boos werd, 'juffie, je zit alleen maar geld uit de zak te kloppen, dat wil ik niet meer hoor' met rood hoofd vsn boosheid.
Mn tante heeft een nieuwe plek voor af te halen gezocht, ze durfde ze niet meer onder ogen te komen :@
Sommige mensen...
Als klein pietje in restaurant met de familie
Kelner komt bestelling op nemen
Ma: wat wil je drinken?
Chocomel
Ma: JIJ KRIJGT GEEN CHOCOMEL BIJ JE ETEN DAT PAST NIET

Zelfde verhaal met wat je wilde eten, mocht helemaal niet kiezen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 juli 2015 @ 16:36:58 #273
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_154677568
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:05 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

mea maxima culpa dat ik thuis niet verder gebracht ben dan de plaatselijke chinees :?
Heb ontzettend veel respect voor de mensen van onze plaatselijke Chinees! Ze werken hard, zijn zeer klantvriendelijk en hebben het erg moeilijk door de komst van een wereldrestaurant.

Maar het blijft toch een 'respect elkaar' verhaal.

Jij bent uit. meestal voor leuke gelegenheid, degene die je helpt is aan het werk, dat mag je ook wel in je achterhoofd houden.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_154677966
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:36 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Heb ontzettend veel respect voor de mensen van onze plaatselijke Chinees! Ze werken hard, zijn zeer klantvriendelijk en hebben het erg moeilijk door de komst van een wereldrestaurant.

Maar het blijft toch een 'respect elkaar' verhaal.

Jij bent uit. meestal voor leuke gelegenheid, degene die je helpt is aan het werk, dat mag je ook wel in je achterhoofd houden.
Oh, niets dan lof over de mentaliteit van de chinese restaurants! Ik bedoel vooral dat je er weinig restaurantetiquette mee krijgt, want conventies als wel/niet zelf gaan zitten is daar niet altijd van toepassing. Als je al jong naar meerdere plekken gebracht bent, zie je dat er verschil in beleving is.
  maandag 27 juli 2015 @ 17:25:59 #275
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_154678769
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:32 schreef Pap89 het volgende:
Ooit een keer met "de familie" (3 gezinnen + opa en oma)

Kwam neer op zo'n 8 kinderen (7-15), wilden ze dus "luxe" uit eten, Oma had het geregeld met alle goede bedoelingen.

Werd dus een 1-ster restaurant, vond het zelf een goed restaurant, goede bediening et cetera.
Alleen Oma was een beetje vergeten dat het dus eigenlijk voor 90% boeren waren, wat dus goed aan die kinderen te merken was, wilden alleen maar PATAT en alles buiten een frikadel om was raar en vies.

Zelfs iets simpels als een carpaccio was raar.
Gingen ze ook nog zitten klagen en scheten laten, als hoogtepunt na die helse avond, ook nog pepermuntjes jatten die daar blijkbaar stonden.

Moge duidelijk zijn dat ik ook nooit meer mee gaat.
Zoveel schaamte niet snel gevoeld :') :')
Die bediening wist zich ook geen raad.
Wij gingen na de familie dag maar altijd bij Van Der Valk eten (Je kunt met bijna 20 man ook bijna nergens anders eten a la carte). En dan was ik altijd het enige kleinkind wat wel stil en rustig aan tafel zat :')
Een nicht van mij was in paniek toen ze eens ergens ging uiteten en er geen schnitzel op de kaart stond, ze was toen 27 :X :'( Dan weet je meteen ongeveer wat voor een familie het is.
吴 曼 迪
pi_154678810
Van der Valk ja :')

Dat was meestal standaard, toch wat informeler dus dan ging het wel.
Had serieus een neefje die alleen Patat zonder saus + frikandel lust, 14 jaar destijds :')
Verder ook echt niks en maar zeuren :')
pi_154682645
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:01 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Je bent gast of je bent t niet. Blijkbaar ben je in een restaurant dus gewoon klant, of dat nou lomp klimkt of niet.

En klanten zijn er om geld aan te verdienen. Niet om je door rond te laten commanderen en uit te laten kafferen.

Als de manier waarop die mensen hun werk doen je niet aanstaat, dan ga je toch lekker ergens anders eten.
Whahaha rond commanderen? Uit laten kafferen? We hebben het hier over fatsoen, niet over slavendrijvers. Jij komt daar voor een dienst, en die dienst bestaat o.a. uit voedsel, maar ook uit bediening. En dat dienende in het woord bediening is toch echt bedoeld om iemand van dienst te zijn. Niet om ongeïnteresseerd rond te lopen en af en toe wat eten en drinken op een tafel te kwakken.
Die tenten zijn er ook voldoende. Die heten bijvoorbeeld "Karel's Vreetschuur" of "Ribhouse Texas" o.i.d. Daar verwacht ik ook niet dat het personeel kaas gegeten heeft van bediening. En daar is de prijs ook naar.

En inderdaad ga ik lekker ergens anders eten als ik in een restaurant geweest ben en de "manier van werken" staat me niet aan. Helaas kun je dat van tevoren niet zien...
  maandag 27 juli 2015 @ 20:28:51 #278
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154683930
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:52 schreef pietbier het volgende:


En inderdaad ga ik lekker ergens anders eten als ik in een restaurant geweest ben en de "manier van werken" staat me niet aan. Helaas kun je dat van tevoren niet zien...
Iwanius, ben jij het? :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_154685006
Nee hoor, die is veel onbeschofter, met die stinksigaren....

Ik ben gewoon beleefd, en dat verwacht ik ook van een ander in een luxe tent.
pi_154685487
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 03:09 schreef pietbier het volgende:

Ook nog eens alle etiquette aan zijn laars lapt en niet eens de moeite heeft genomen om zijn overhemd te strijken, zijn stropdas correct te knopen (geen four-in-hand!)

Staat dat ergens beschreven in een boekje van die four-in-hand of is dat eigen aversie??

Werk zelf ook in de horeca en kan veel herkennen. Kan ook onderschrijven dat veel mensen(studenten) er inderdaad geen feeling voor hebben of het niet kan interesseren zoalng ze hun geld maar krijgen...
  maandag 27 juli 2015 @ 21:17:45 #281
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_154685710
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Een glas dat niet goed schoon was. Er kwam wel een 'u krijgt een nieuwe', maar ze was niet verbaasd en er kwam geen excuses. Ik verwacht eigenlijk overal wel een excuses bij onvoldoende hygiene.
Van der Valk Maastricht: met handschoenen aan een vieze lepel op tafel leggen... Dat geeft overduidelijk aan dat het om de show draait, en niets anders.
censuur :O
  maandag 27 juli 2015 @ 22:16:50 #282
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154687587
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sommige mensen...
Als klein pietje in restaurant met de familie
Kelner komt bestelling op nemen
Ma: wat wil je drinken?
Chocomel
Ma: JIJ KRIJGT GEEN CHOCOMEL BIJ JE ETEN DAT PAST NIET

Zelfde verhaal met wat je wilde eten, mocht helemaal niet kiezen
Oh, je hebt het dus van geen vreemde! :)
  maandag 27 juli 2015 @ 22:47:00 #283
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154688709
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:16 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Oh, je hebt het dus van geen vreemde! :)
O+
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 juli 2015 @ 22:48:14 #284
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154688756
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 21:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Van der Valk Maastricht: met handschoenen aan een vieze lepel op tafel leggen... Dat geeft overduidelijk aan dat het om de show draait, en niets anders.
Ken mensen die daar gewerkt hebben, die deden wedstrijdjes wie het langste met een appelmoeskers konden doen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 juli 2015 @ 22:57:37 #285
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_154689124
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 03:09 schreef pietbier het volgende:
Etiquette, dat gaat hetzelfde lot tegemoet als normen en waarden.
Verslonsd en vergane glorie.
En dat allemaal doordat de jeugd zich als een stel arrogante debieltjes opstelt omdat ze denken alles te weten en te bepalen. En niemand zegt er meer wat van omdat we te druk zijn met ons "sociale netwerk" op internet. Hiërarchie bestaat niet meer. Vroeger had je respect voor oudere mensen, die sprak je met u aan. Tegenwoordig is iedereen maar "je" en "jij" en krijg je een grote bek als je ergens iets van zegt.
(Tegen een jochie van net 20 in de supermarkt) "Pardon meneer, zou ik er even langs mogen?"
Hij: "Loop effe om gozer, we zijn aan het praten man".
*ROS-RAM-RINKEL* en ik ben erlangs. En dan 1 woeste blik die kant op en je hebt 2 bange jochies. Alsof je in de rimboe als opperaap je tanden moet laten zien en op je borst moet roffelen om respect te krijgen.
En zo gaat 't helaas overal. Alsof de evolutie is omgekeerd. Jongeren die zich steeds dommer gedragen, praten alsof ze halve marokkaantjes zijn die amper Nederlands kunnen, en dat moet dan stoer zijn. Of nog erger, die straattaal van ze....
"Ey swa, zit ik in me osso te tjappen, komt de popo me halen"

Dan ga je naar een fatsoenlijke tent om, zoals ik al eerder zei, in de watten gelegd te worden door iemand die zijn vak verstaat, en word je geconfronteerd met zo'n hersenloos losertje die zijn telefoon belangrijker vindt dan jou als gast. Ook nog eens alle etiquette aan zijn laars lapt en niet eens de moeite heeft genomen om zijn overhemd te strijken, zijn stropdas correct te knopen (geen four-in-hand!) en die 16 haren van zijn bek af te scheren!
En aan het einde van de avond, bij het afrekenen, vindt meneer dat je 'm niet genoeg fooi geeft, dus dan wenst hij je niet eens een prettige avond en de deur kun je zelf open houden, want meneertje is zijn fooi al uit de kassa aan het vissen.

Och praat me niet van die onzin. Er wordt hier geschreven alsof de gast zich maar in den minne moet schikken. Flikker op zeg, je betaalt grof geld voor een dienst. Niet voor alleen het eten. Anders had je naar een buffet moeten gaan. Dan kun je lekker je eigen eten opscheppen.
Waarom zou ik meer betalen voor eten dan ik in de winkel zou doen? Omdat een kok het gemaakt heeft? Nou, dat kan ik ook prima. Omdat ik graag ergens anders wil eten? Dan ga ik wel bij familie op bezoek en kook ik daar een maaltijd. Omdat ik graag veel betaal voor mijn eten? NATUURLIJK NIET!
Ik wil een beleving.
Wel met de kanttekening dat in een aantal restaurants het eten van een dusdanig niveau is, dat ik dat zelf ook niet kan bereiden, maar in die restaurants is de service ook van een kwaliteit die je ervan mag verwachten.
de jeugd van tegenwoordig is al zo oud als ten tijde van plato.
Als er 1 generatie is die non conformistisch aan stijl en etiquette was is het wel de babyboomer en eind 50'er van nu.
En als je gedrag van kinderen en jongeren ergerlijk vind dan kan je je beter op de opvoeders richten dan de kinderen.
Wel eens dat je betaald voor een dienst en het geen gunst moet zijn dat je er komt. Maar bediening is ook geen slaaf die je heen en weer kan commanderen. Maar goed, gezien het taalgebruik en de frustratie in 1 post denk ik dat een four in a hand niet het grootste probleem is.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_154689388
Nogmaals, je hoeft niemand rond te commanderen. Dat is wel het allerlaatste dat ik zal doen.
Maar als de bediende zich ook dienstbaar opstelt, en zijn best doet om je te verwennen, dan is dat toch niet teveel gevraagd? Daar betaal je immers voor.

Enneh, die four-in-hand...
Dat is een heel simpele knoop die prima toepasbaar is bij een dikke stropdas, maar erg goedkoop staat bij een wat dunnere, goedkope stropdas (zoals in bijna alle gevallen in de horeca). En vaak ook slordig geknoopt, nooit meer losgehaald en zwaar in de knel getrokken.
Zonde.

Wel prachtig om te zien dat je mijn frustratie in een bericht en het taalgebruik weet te benutten om even een tikje proberen uit te delen :P
Heerlijk.
  maandag 27 juli 2015 @ 23:07:19 #287
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_154689512
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 23:04 schreef pietbier het volgende:
Nogmaals, je hoeft niemand rond te commanderen. Dat is wel het allerlaatste dat ik zal doen.
Maar als de bediende zich ook dienstbaar opstelt, en zijn best doet om je te verwennen, dan is dat toch niet teveel gevraagd? Daar betaal je immers voor.

Enneh, die four-in-hand...
Dat is een heel simpele knoop die prima toepasbaar is bij een dikke stropdas, maar erg goedkoop staat bij een wat dunnere, goedkope stropdas (zoals in bijna alle gevallen in de horeca). En vaak ook slordig geknoopt, nooit meer losgehaald en zwaar in de knel getrokken.
Zonde.

Wel prachtig om te zien dat je mijn frustratie in een bericht en het taalgebruik weet te benutten om even een tikje proberen uit te delen :P
Heerlijk.
:7
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  maandag 27 juli 2015 @ 23:55:35 #288
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154691374
Hoe jong/ oud is pietbier?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_154692148
Doe eens een gok...
  Moderator / Miss SHO dinsdag 28 juli 2015 @ 00:20:10 #290
22592 crew  Ole
pi_154692361
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 23:04 schreef pietbier het volgende:
Nogmaals, je hoeft niemand rond te commanderen. Dat is wel het allerlaatste dat ik zal doen.
Maar als de bediende zich ook dienstbaar opstelt, en zijn best doet om je te verwennen, dan is dat toch niet teveel gevraagd? Daar betaal je immers voor.

Enneh, die four-in-hand...
Dat is een heel simpele knoop die prima toepasbaar is bij een dikke stropdas, maar erg goedkoop staat bij een wat dunnere, goedkope stropdas (zoals in bijna alle gevallen in de horeca). En vaak ook slordig geknoopt, nooit meer losgehaald en zwaar in de knel getrokken.
Zonde.

Wel prachtig om te zien dat je mijn frustratie in een bericht en het taalgebruik weet te benutten om even een tikje proberen uit te delen :P
Heerlijk.
een stropdas is helemaal fout in de horeca hoor. Hangt zomaar overal in. Vandaar dat een strikje beter is
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_154692399
Niet met een schort...
  dinsdag 28 juli 2015 @ 00:21:51 #292
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154692433
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 00:14 schreef pietbier het volgende:
Doe eens een gok...
52?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Miss SHO dinsdag 28 juli 2015 @ 00:28:00 #293
22592 crew  Ole
pi_154692658
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 00:21 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Niet met een schort...
of met dasspeld. Maar dat vind ik ook fout
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_154692905
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 00:20 schreef Ole het volgende:

[..]

een stropdas is helemaal fout in de horeca hoor. Hangt zomaar overal in. Vandaar dat een strikje beter is
En een giletje dan?
  Moderator / Miss SHO dinsdag 28 juli 2015 @ 00:50:41 #295
22592 crew  Ole
pi_154693311
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 00:36 schreef pietbier het volgende:

[..]

En een giletje dan?
toevallig zit ik nu in een tent waar de barmannen een gillet aan hebben. Alleen drank hier. Maar dat kan inderdaad prima. Zal proberen foto te plaatsen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO dinsdag 28 juli 2015 @ 00:56:51 #296
22592 crew  Ole
pi_154693476
Lukt me nu even niet mobiel. Doe het zo thuis. Maar is prima. Rode das met gilet. Netjes
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_154694090
Exact :)
Zo kan 't dus ook.
pi_154694305
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hier in Groningen heb je heel veel studenten in de bediening, in restaurants tot pak hem beet 50 euro is dat heel normaal. Ik heb daar geen problemen mee, zolang ze hun rol maar verstaan en beseffen dat ze het vak niet verstaan. Als ze goed het oog erin hebben, een gastvriendelijke houding hebben en niet doen alsof ze wel het hele vak beheersen is er niets aan de hand.
Ik bedoelde "studenten die niks om hun vak geven" dan ook heel bewust als een geheel. Er zijn veel studenten die met passie en hart in de horeca werken. Enkele daarvan mag ik mijn collega noemen.

Ik snap mensen trouwens niet dat mensen in de horeca werken als je niet een bepaalde passie hebt. Er zijn echt veel andere banen die veel harder cashen en als je niks met de horeca hebt zou ik persoonlijk echt voor het geld zijn gegaan :s)
pi_154694381
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 03:09 schreef pietbier het volgende:
Etiquette, dat gaat hetzelfde lot tegemoet als normen en waarden.
Verslonsd en vergane glorie.
En dat allemaal doordat de jeugd zich als een stel arrogante debieltjes opstelt omdat ze denken alles te weten en te bepalen. En niemand zegt er meer wat van omdat we te druk zijn met ons "sociale netwerk" op internet. Hiërarchie bestaat niet meer. Vroeger had je respect voor oudere mensen, die sprak je met u aan. Tegenwoordig is iedereen maar "je" en "jij" en krijg je een grote bek als je ergens iets van zegt.
(Tegen een jochie van net 20 in de supermarkt) "Pardon meneer, zou ik er even langs mogen?"
Hij: "Loop effe om gozer, we zijn aan het praten man".
*ROS-RAM-RINKEL* en ik ben erlangs. En dan 1 woeste blik die kant op en je hebt 2 bange jochies. Alsof je in de rimboe als opperaap je tanden moet laten zien en op je borst moet roffelen om respect te krijgen.
En zo gaat 't helaas overal. Alsof de evolutie is omgekeerd. Jongeren die zich steeds dommer gedragen, praten alsof ze halve marokkaantjes zijn die amper Nederlands kunnen, en dat moet dan stoer zijn. Of nog erger, die straattaal van ze....
"Ey swa, zit ik in me osso te tjappen, komt de popo me halen"
Ik weet niet waar je woont, maar dit kom ik nooit tegen.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 01:44:21 #300
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154694385
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 01:25 schreef pietbier het volgende:
Exact :)
Zo kan 't dus ook.
Zat ik een beetje in de buurt met 52?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')