Dat heb ik maar uitgezetquote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:51 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Endomondo levert gegevens aan voor het sporten in mfp.Gaat automatisch..
Ja, daaruit maak ik op dat met 1700kcal gemiddeld en sport voor extra verbranding er ietsjes afgevallen zou moeten kunnen worden. Mijn parameters zijn anders, maar ik zit dan toch niet heel gek lijkt me?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:55 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb even hypothetisch gedaan hoor...
[ afbeelding ]
Handmatig :quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:54 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik sport 2x per week in de sportschool (1 uur en 1,5 uur, maar moet mijn schema omgooien en wil er een uur bij plakken), wandel regelmatig (sowieso ieder dag met de hond op matig tempo, vaak ook nog wat stevigere stukken).
verstandigquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:02 schreef Sunnythesun het volgende:
Anyway, wat ik wel wil voorkomen is dat ik veel te fanatiek ga sporten, lekker afval, een blessure krijg en *poef* weer aan kom. Been there, done that
Ok, dat is doable. Al voelt dat alsof het echt veel te veel is om er mee af te vallenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Handmatig :
Je bmr ligt rond de 1549. In absolute rust. Met activiteit erbij zit je rond de 2169. Dus, ik zou rond de 1800 eten dagelijks.
Je moet gewoon zorgen voor voldoende rustdagen. Als je eenmaal goed getraind bent kan je lichaam veel meer hebben.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:02 schreef Sunnythesun het volgende:
Anyway, wat ik wel wil voorkomen is dat ik veel te fanatiek ga sporten, lekker afval, een blessure krijg en *poef* weer aan kom. Been there, done that
Nee, dat wil ik dus niet!! Maar als er meer dan een half jaar niets gebeurt is dat ook niet echt bemoedigend hequote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ja het ligt er natuurlijk aan hoe snel je wil afvallen. Ik begrijp ook wel dat je snel resultaat wil zien (los van de vraag of dat goed of slecht is, ik begrijp het dus)
Weeg je alles wat je eet af? Op een weegschaal? Of schat je het?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:03 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ok, dat is doable. Al voelt dat alsof het echt veel te veel is om er mee af te vallenWant dan zou ik nu onderhand toch wel eens een keer super slank moeten zijn? Nou ja, lijven zijn raar!
ja heb ik gehad idd. Door mn rug. Dat is écht verneuktquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:02 schreef Sunnythesun het volgende:
Langzaam beginnen, en niet te extreme dingen doen. Het moet een gewoonte worden en een gewoonte leer je niet goed aan als je jezelf meer dan noodzakelijk pusht en strest. Juist die extremen zorgen voor een yo-yo effect, omdat het mentaal niet haalbaar is.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:02 schreef Sunnythesun het volgende:
Wegenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Weeg je alles wat je eet af? Op een weegschaal? Of schat je het?
Ja. Tot het mis gaat. Ik heb een blessuregevoelige knie bijvoorbeeld. Niet handig. En een psychische blessure daarna hielp ook niet meequote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je moet gewoon zorgen voor voldoende rustdagen. Als je eenmaal goed getraind bent kan je lichaam veel meer hebben.
Nou, dat doe ik dus iddquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:03 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Langzaam beginnen, en niet te extreme dingen doen. Het moet een gewoonte worden en een gewoonte leer je niet goed aan als je jezelf meer dan noodzakelijk pusht en strest. Juist die extremen zorgen voor een yo-yo effect, omdat het mentaal niet haalbaar is.
Herkenbaar. Zit momenteel zelf met schouder blessures.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:04 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja. Tot het mis gaat. Ik heb een blessuregevoelige knie bijvoorbeeld. Niet handig. En een psychische blessure daarna hielp ook niet mee
Als je je dat afvraagt, heb je dan eigenlijk niet de keuze al gemaakt, diep van binnen?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:06 schreef Sjeen het volgende:
Ik schommel nu al sinds eind maart zo tussen de 76-78, op zich best mooi (BMI 26,5/27)... Ik ben me alleen nu aan het afvragen of ik dit prima vind of dat ik toch nog verder omlaag zou willen.
Spieren wegen op de weegschaal he. Ik was ooit bijna 70kg en was vorige week nog 76. Todat ik naar beneden knalde. Mijn punt is: Je spieren wegen meer als vet, dus de weegschaal is niet leidend.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Overigens moet ik niet liegen: ik heb in dat halve jaar wel wat meer spieren gekregen. beetje.. Dus er is wel íets gebeurt..
Toen ik 19 was is mijn knieschijf 'uit de kom' gegaan. Erg gevoelig voor overbelasting dus.. verminderde stabiliteit vooral. Weer een flinke klap gehad wat dat betreft in 2012, daarna bleef het sukkelen. Hamstring problemen, hielspoor, zweepslag en nu is mijn heup aan de beurt. Gelukkig begint het echt beter te worden nu, want ik ben het goed zat.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Herkenbaar. Zit momenteel zelf met schouder blessures.
Wat heb je aan je knie?
nee?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als je je dat afvraagt, heb je dan eigenlijk niet de keuze al gemaakt, diep van binnen?
Draag je met xco een knie brace? Dat wil nog wel eens helpen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:08 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Toen ik 19 was is mijn knieschijf 'uit de kom' gegaan. Erg gevoelig voor overbelasting dus.. verminderde stabiliteit vooral. Weer een flinke klap gehad wat dat betreft in 2012, daarna bleef het sukkelen. Hamstring problemen, hielspoor, zweepslag en nu is mijn heup aan de beurt. Gelukkig begint het echt beter te worden nu, want ik ben het goed zat.
Ik weeg dan ook nauwelijks.. heeft helemaal geen zin bij me. Af en toe een ijkpunt maar meer ook niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Spieren wegen op de weegschaal he. Ik was ooit bijna 70kg en was vorige week nog 76. Todat ik naar beneden knalde. Mijn punt is: Je spieren wegen meer als vet, dus de weegschaal is niet leidend.
Niet?quote:
X-co kan ik zo doen dat het mijn been niet te veel belast (de springdingen sla ik over, rest gaat prima). Het is vooral hardlopen wat ik niet goed meer kan/durf en echt lange afstanden wandelen (vooral met veel dalen). En verder is het vooral heel irritantquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Draag je met xco een knie brace? Dat wil nog wel eens helpen.
Wel mooi kut zeg
Dat begrijp ik heel goed! Dat frustreert vreselijk.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:03 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nee, dat wil ik dus niet!! Maar als er meer dan een half jaar niets gebeurt is dat ook niet echt bemoedigend he
Hardlopen zou ik persoonlijk ook niet doen met een verrotte knie. Wandelen zou je voor stabiliteit een brace kunnen proberenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:10 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
X-co kan ik zo doen dat het mijn been niet te veel belast (de springdingen sla ik over, rest gaat prima). Het is vooral hardlopen wat ik niet goed meer kan/durf en echt lange afstanden wandelen (vooral met veel dalen). En verder is het vooral heel irritant
wat zijn je afwegingen zoal?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:06 schreef Sjeen het volgende:
Ik schommel nu al sinds eind maart zo tussen de 76-78, op zich best mooi (BMI 26,5/27)... Ik ben me alleen nu aan het afvragen of ik dit prima vind of dat ik toch nog verder omlaag zou willen.
Ik liep in 2012 8km met gemak en pijnvrij hard en was daar zo trots op, zeker met mijn knie-verleden iddquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hardlopen zou ik persoonlijk ook niet doen met een verrotte knie. Wandelen zou je voor stabiliteit een brace kunnen proberenIk gebruik bv om beide knietjes 1 bij het squatten met gewicht. Bodyweight hoeft het niet, maar met stang ben ik zo instabiel als de pest.
voornamelijk de energie die het kost en of het resultaat haalbaar is en ook op de lange termijn vast te houden.quote:
je kan het natuurlijk altijd een paar weken proberen, doet het niks, voel je je niet beter en ben je blij met de spiegel, dan kap je er weer mee. Je hebt een mooi gewicht, en een prachtig lijf!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:15 schreef Sjeen het volgende:
[..]
voornamelijk de energie die het kost en of het resultaat haalbaar is en ook op de lange termijn vast te houden.
vooral dat laatste speelt heel erg mee in mijn afweging... Ik ben bijna veertig, moet ik niet gewoon tevreden zijn met wat ik nu heb en kanquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
je kan het natuurlijk altijd een paar weken proberen, doet het niks, voel je je niet beter en ben je blij met de spiegel, dan kap je er weer mee. Je hebt een mooi gewicht, en een prachtig lijf!
daarbij, ik mag het niet zeggen, ben je natuurlijk ook geen 21 meer.
nou ja dat is nooit een valid argument natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:17 schreef Stormqueen het volgende:
daarbij, ik mag het niet zeggen, ben je natuurlijk ook geen 21 meer.
ja ja, komt ie he....quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
nou ja dat is nooit een valid argument natuurlijk.
Lol. Ik ben bijna 30, maar ik vind het nog steeds geen valid argument.quote:
Dit herken ik wel.. de laatste tijd kreeg ik weer meer de 'fuck-it' mentaliteit. Waarom nog moeite doen, val toch niet af? Kom ook niet aan overigens, dat is dan wel weer prettigquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat begrijp ik heel goed! Dat frustreert vreselijk.
Ik weet dat bij mij (ik zeg dus niet dat het voor anderen ook zo is) zulke dingen veroorzaakt worden omdat ik me toch te vaak laat gaan. Een bbq in het weekend, wat biertjes hier, een keer zondigen daar. Waardoor ik op langere termijn netto niks was opgeschoten. Dan kun je vijf dagen per week helemaal strak in het gareel eten maar dan doen 1-2 dagen dat toch weer teniet.
Daarom weiger ik nu taart en stokbrood en dat soort dingen
Geruststellend om te weten is dat als ik ooit mijn doel bereik, ik me best eens zal kunnen laten gaan. Zolang ik de andere dagen dan maar in het gareel blijf.
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lol. Ik ben bijna 30, maar ik vind het nog steeds geen valid argument.
Ik gnorkte.quote:
mijn runkeeper meldde me net dat je goed bezig bent iigquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:41 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik gnorkte.
En hier mezelf een deadlinetje gesteld. Voor m'n volgende verjaardag wil ik in ieder geval onder de 80 zitten, bij voorkeur rond de 75. Dus da's minimaal 8 eraf in februari. Kijken of het me helpt tegen het snaaien.
Shiiiiit!!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ja op lowlands moet je maar gewoon zuipen hoor!
Ik testte twee jaar geleden positief zwanger. Anderhalve week voor lowlands. Dat was echt matig!
Uhuh, nu alleen de regelmaat er weer in krijgen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
mijn runkeeper meldde me net dat je goed bezig bent iig
Oma. Heb je je rollator al klaar staan?quote:
ach wat schattig *koediekoedie*quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lol. Ik ben bijna 30, maar ik vind het nog steeds geen valid argument.
Wtf is slingerchips?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:43 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Shiiiiit!!![]()
Ja, op LL doe ik gewoon 'mijn ding'Zo belachelijk veel zuip ik daar niet eens, je loopt en staat wel vrij veel, compenseert vast wel weer een beetje toch?
Lekker slingerchips eten tot ik er genoeg van heb
![]()
(meestal 1 puntzakje dus
) En hot sandwiches
![]()
Hey en ze verkopen er ook fruit. Dus!![]()
Nou ja, streep dat minder blessure gevoelig maar door hoorquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:44 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ach wat schattig *koediekoedie*
toen ik nog "bijna 30" was ging het ook allemaal wat makkelijker en minder blessure gevoelig ( en had ik bakken met tijd om te sporten en dan heb ik nu nog niet eens een baby!)
Joh. Neem gewoon mac.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:46 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik ben bijna dertig, daarom wil ik nu gewoon een goed evenwicht vinden voordat het me echt teveel moeite gaat kosten.
Liever een pilsje ofzo.quote:
Qua hobbies ben ik al bejaard, de rimpels zetten al goed door, dus die arm komen we ook wel weer overheen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:47 schreef Stormqueen het volgende:
De ochtend na mijn dertigste verjaardag viel mijn linkerarm er afgelukkig konden ze 'm nog aanzetten. Kijk maar uit.
Super lekkerquote:
ehh.. nee het wordt NOG erger als je ouder wordt..quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou ja, streep dat minder blessure gevoelig maar door hoor![]()
Ik heb ook geen babyOok geen bakken met tijd trouwens
![]()
Wtf. Doe eens normaal? Beter neem je gewoon een tripel dan hoorquote:
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:47 schreef Stormqueen het volgende:
De ochtend na mijn dertigste verjaardag viel mijn linkerarm er afgelukkig konden ze 'm nog aanzetten. Kijk maar uit.
Goed punt. Alleen even goed timen met m'n perenijsje. Die combinatie is niet lekker.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wtf. Doe eens normaal? Beter neem je gewoon een tripel dan hoor
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:49 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Super lekker![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hele dunne gefrituurde aardappelslingers. En op LL kan je er ook uitjes, kruiden en saus overheen krijgen
Trust me, nog erger kan niet. Dan flikker ik uit elkaar.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:49 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ehh.. nee het wordt NOG erger als je ouder wordt..
ik heb ook altijd blessures gehad, maar nu houd m'n rug er toch echt steeds meer mee op..
vroegah speelde ik nog zo een wedstrijdje volleybal op midden.. nu gaat dat echt niet meer..
nog bakken genoeg om 10 uur per week op een fiets ze zitten...
Winner taco.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:50 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Goed punt. Alleen even goed timen met m'n perenijsje. Die combinatie is niet lekker.
Die mag ik allemaal niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Winner taco.
Magnum pink.
Cornetto.
Snickers ice cream.
Perenijs
dan ben ik best benieuwd hoe je dat inplannedquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:51 schreef Qwea het volgende:
Trust me, nog erger kan niet. Dan flikker ik uit elkaar.
Doe je core training? Merk dat dat hier wel iets helpt.
14 meestalDie tijd moet ik ergens vrijmaken en inplannen. Iedereen heeft die tijd. Ligt er net aan wat je prio's zijn.
Nee, frambozen en nootjes.quote:
Ik werk geen 40/50u, en ik ga regelmatig om 05u fietsenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:54 schreef Barreltje het volgende:
[..]
dan ben ik best benieuwd hoe je dat inplanned
naast een 40(50)-urige werkweek en een sociaal leven..
Ah, je haalt het van je slaap-tijd af dus.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik werk geen 40/50u, en ik ga regelmatig om 05u fietsenI shit you not.
wel lekker rustigquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik werk geen 40/50u, en ik ga regelmatig om 05u fietsenI shit you not.
O.a ja. En ik hoef niet elke dag vd week mijn vrienden te zien. Die zie ik in het weekend wel. Weekend ga ik ook vaak fietsen trouwens.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:55 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ah, je haalt het van je slaap-tijd af dus.
precies wat ik dachtquote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:36 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik fiets alleen om vijf uur als ik nog naar bed moet.
Slapen.
Ik zit om 6:25 op de fiets meestalquote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:35 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben geen ochtend mens.. Waarom zou je om 5 uur gaan fietsen? Dan is het nog donker!
Wat voor werk doe je dan?
Ik rij elke dag naar mijn werk. Dat is iig al 1 uur per dag. Dan hoef ik nog maar 9 uur te fietsen door een rondje om te gaan en op zaterdag een flink rondje te rijden en dan ben ik erquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:54 schreef Barreltje het volgende:
[..]
dan ben ik best benieuwd hoe je dat inplanned
naast een 40(50)-urige werkweek en een sociaal leven..
Omdat ik overdag over het algemeen vrij druk ben de laatste tijd. En in de avond ook. Gisteren kwam er een drankje drinken tussendoor, van het weekend had ik BBQ en feestje, a.s weekend zit ik in drenthe en heb ik rapha's 100 plus peloton training. Weekend daarop zit ik in Utrecht en heb ik een feestje. Daarna op vakantie, weekend weer op zit ik in Amsterdam. Dus ik hou niet zo kei veel tijd over. En elke zondag heb ik training dus kan ik niet voor mezelf fietsen / trainenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:35 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben geen ochtend mens.. Waarom zou je om 5 uur gaan fietsen? Dan is het nog donker!
Wat voor werk doe je dan?
omaquote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:44 schreef Sjeen het volgende:
dat begint al met 10 jaar leeftijdsverschil.
puberquote:
nopequote:
de voedingswaarde is ok, mits je het niet te lang verwarmd. Er zit alleen vaak vrij veel zout en suiker is. Beter blik/potgroente dan geen groentequote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ok even de oneetbaarheid () losgelaten, hoe zit het ook weer met de vitamines en zo in potjes groenten?
Ik weet dat het bij diepvriesgroenten soms zelf nog hoger is dan bij vers, maar hoe zat dat ook weer met potjes?
Maar, dan moet ik weer aan de klatsquote:
Bacon clubhouse chicken?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, lijstje van vandaag:
O smoothie van kwark, banaan, framboos, nectarine
T eierkoek
L 4 bruin met lingonberryjam, karnemelk
T snackgroente, kwark met framboos en meloen, burger bij McDonalds
A volkorenspagetti, rauwe ham, courgette, tomaten, oude kaas
Ik had vanmiddag echt verschrikkelijke honger en ben gezwicht voor McDonalds. Geen menu maar een losse burger. Iets nieuws met bacon en kip. Hij was echt superlekker tot mijn verbazing. Normaal is het meer een soort vetzucht als ik ervoor zwicht. Nu was het serieuze honger en voelde ik me flauw. Ook veel verbrand vandaag maar natuurlijk niet goed...
Ja die inderdaad. Die neem ik dus nooit meer want hij gaat nooit meer zo lekker zijn als vandaag. Ik ken mezelfquote:
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja die inderdaad. Die neem ik dus nooit meer want hij gaat nooit meer zo lekker zijn als vandaag. Ik ken mezelf
quote:Op woensdag 22 juli 2015 08:49 schreef Stormqueen het volgende:
NEEEE geen mayo barrel, dat is echt het zaad van satan!
quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:26 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Mayo zal nooit meer hetzelfde smaken...
nee, nu nog lekkerderquote:Op woensdag 22 juli 2015 09:26 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Mayo zal nooit meer hetzelfde smaken...
quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nee, nu nog lekkerder
Ik moest misschien maar eens gaan ontbijten.
Klinkt goed en nuttig!quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:13 schreef mrspoeZ het volgende:
Zes kilo groente op mn aanrecht: paprika's, courgette, aubergine, witte en rode uien, pastinaak, peen, preitjes, boterboontjes, rode biet en zoete aardappel. Uurtje snijden, uurtje roosteren en dan in zakjes in de vriezer. Kinderen gaan de komende week hippiekamperen (lees: met een club mensen in een bos met niks behalve een dixie) een koelbox met zakjes van dat spul is dan superhandig. En voor mij ook, want lekker makkelijk koken als ze er niet zijn. Kip bakken, groente in grillpan, klaar. Voor mijn alleentje koken doe ik niet graag.
Fijn dat je het alweer iets positiever in zietquote:Op woensdag 22 juli 2015 12:43 schreef Vanyel het volgende:
Bedankt nog allemaal voor de tips van gister (maandag?). Los van of ik ze allemaal kan of wil opvolgen, hebben ze me weer even losgemaakt van 'ik wil wel maar de omstandigheden boehoe'.
Helpt ook als je referentiepunt na veel zout eten is, vandaag alweer 1,2 minder dan zondag, toen ik weer schrok op de weegschaal. Onzinnig, ik weet t, maar lekker wel motiverend.
Niet? Wat jammer nouquote:Op woensdag 22 juli 2015 14:19 schreef Barreltje het volgende:
gefeliciteerd moblo!
hier neemt het lijstje van vandaag vastere vormen aan:
O: Granola met kwark en een peer
t: ehhh
L: Salade met tomaat, komkommer geitenkaas, pijnboompitjes en spekkies en een meergranen triangel met gezouten boter ( SQ.. niks over gezouten boter hoor!!!![]()
)
t: bakje kersen
D: Lasagne![]()
S: uurtje Zwemmen
geniet ervan MoBlo! Proficiatquote:Op woensdag 22 juli 2015 14:20 schreef motorbloempje het volgende:
Dankjulliewel
Zo maar 's afsluiten. Quality time starts now!
Wat onwijs goed!!!quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:46 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben net lopes op en neer naar de jobcoach geweest, toch weer 6 kilometer op de teller!
En aangezien woensdag weegdag is heb ik even de tussentijdse balans opgemaakt![]()
Ben nu 20 weken onderweg, 15 kilo kwijt. De eerste 10 weken gemiddeld 900 gram per week, de tweede 10 weken gemiddeld 600 gram per week. BMI van 34,9 naar 29,6. Ik probeer niet eens meer van week tot week te kijken - de ene week scheelt het 200 gram en de andere week anderhalve kilo namelijk, maar die rode draad die telt
Het gaat zo precies volgens mijn zelfbedachte schema / logica dat ik het bijna eng vind
Nog gefeliciteerd! Hoe was het?quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:20 schreef motorbloempje het volgende:
Dankjulliewel
Zo maar 's afsluiten. Quality time starts now!
Lekker hé met de hond lopen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:25 schreef Adnap het volgende:
Mijn voeten doen zeer... met mijn logeerhond totaal iets van 8 km gelopen en de extra oppassende waren ook goed voor 5 km. En dan moet ik straks nog t avondrood
Oh en boodschappen gedaan met de fiets. Al met al ook nog een uur. Kortom ik heb morgen een rustdag
Als je in Den Helder bent, moet je echt ff met Loebes naar paal 6 (in julianadorp) eerst lekker racen en dan hapje eten daar met uitzicht op zee! Zo geweldig. En op Texel zelf ook natuurlijk!quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Lekker hé met de hond lopen.
Ga in de avond ook graag nog even een flink stuk wandelen maar moet met loebes wel uitkijken helaas ivm zijn artrose.
Zag gisteren foto's van Link op het strand van Q. Wij gaan over twee weken ook en dat is toch wel het het fijnste lekker over een verlaten strand lopen![]()
Hoe lang blijft je loge?
-----
Oh ja Q nog wat gehoord van je diëtiste over het te snel afvallen? En over Link zijn huidje?
Heel begrijpelijk in jouw situatie dat het niet helemaal is gelukt de afgelopen tijd. Ik vind het al knap dat je nu al weer in de pas wilt gaan lopen, ik denk dat ik alle teugels had laten gaan in jouw situatie.quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:57 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Nog gefeliciteerd! Hoe was het?
Ik ga vanaf vandaag weer in het ritme, en dus weer goed eten. Afgelopen dagen werd ik geleefd, was er lang niet altijd tijd om een gezonde keuze te maken/stond mijn hoofd niet zo naar lijstjes.
Vanaf vandaag weer aan het werk, dus weer wat regelmaat.
Lijstje eergisteren was om te huilen
O: drie happen overnight oats (ik kreeg het niet weg)
L: half sneetje volkoren met smeerkaas. Ik kreeg wederom niets weg
T: het obligate plakje cake (of rouwkost (ja, bewust met een o ipv een a))
D: bak sla met gerookte kip, honing-mosterd dressing, beetje zachte geitenkaas
Alles bij elkaar nog geen 800 kcal.
Daarnaast ook nog eens twee biertjes, dus dat was ook al niet al te best.
Planning voor vandaag:
O: 1 sneetje volkoren, omelet van 2 eieren, sloten koffie
L: kwark met fruit
D: Zalmfilet, puree van zoete aardappel en spinazie
Daarnaast gedurende de dag nog wat Ts (Hero bevroren fruit op een stokje mini, handje rozijntjes of een appeltje).
Ik heb hier wel eens gelezen dat mensen honger (of snaaizin) hebben na een slechte nacht. Ik heb gemerkt dat dat bij mij omgekeerd is. De dagen na slecht geslapen te hebben krijg ik mijn ontbijt niet weg waarna ik ook de rest van de dag geen zin in eten heb. Heel vaag.
9 Kilo in 1,5 week!? Op hoeveel calorieën per dag zat je dan? Heb je ook nog op je eigen weegschaal gestaan? Het kan natuurlijk goed dat er een afwijking is tussen je eigen schaal en die op de keuring.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:14 schreef Tally het volgende:
Gister een medische keuring gehad (voor het kopen van een huis) en daar moest ik op de weegschaal. Met rode wangetjes (want ja ik weeg niet te weinig) zag ik dan ik in bijna anderhalve week tijd al 9 kilo ben afgevallen. En dat door hier en daar een maaltijd te vervangen door een shake en geen snoep! Kan je nagaan wat ik zal afvallen als ik meer beweeg
Ik heb de laatste week al meer lopend en op de fiets gedaan dan normaal maar echt sporten heb ik me nog geen tijd voor gegund.
Gister wilde ik het vieren met een piepstukje chocolade maar daar dacht mijn maag anders over en die heeft alles er weer uitgegooidDus laten we dat maar even voor wat het is.
Ze kijken naar je BMI. Als deze hoger is dan 30 krijg je een medische keuring (inclusief een urine onderzoek - ik dan). Was hij boven de 40 dan kreeg ik daar ook nog een bloedonderzoek bij op dingen zoals cholesterol.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
9 Kilo in 1,5 week!? Op hoeveel calorieën per dag zat je dan?
Goede reden trouwens wel om af te vallen. Ik wil ook een huis kopen, ik had nog helemaal niet bij een medische keuring stilgestaan. Heb je dat altijd of alleen als ze vermoeden dat er is mis met je is?
Wij gaan van dinsdag tot zondag deze keer. Maar gaan in de ochtend al. Ga dat strand wel onthouden want klinkt wel tof.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als je in Den Helder bent, moet je echt ff met Loebes naar paal 6 (in julianadorp) eerst lekker racen en dan hapje eten daar met uitzicht op zee! Zo geweldig. En op Texel zelf ook natuurlijk!Hoelang ga je naar Texel? En wanneer ga je precies?
Link zijn huid is een raadsel. Huidtest was negatief. Bloedonderzoek hebben we nog eens herhaald en over 10 dagen krijgen we daar de uitslag van. Hij staat nu op apoquel tijdelijk, om te kijken of dat wat doet, maar vrees van niet want dat heeft hij ook al eens eerder gehad en toen deed het niks.
Afvallen, tjah, never ending story. Dietiste wilde dat ik fucking nog meer ga eten. Want afvallen met 1kg per dag is niet oke. We hebben het even uitgerekend en van wat ik bij eet over de hele week, zit ik dagelijks rond de 3200 kcal. Moest zeker nog 800 bij per dagDus, nou, ja
![]()
Misschien kunnen Link en Loebes meeten!
Bij de vorige moest ik alleen meten en wegen. Lengte en gewicht. En dan mijn bloeddruk.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wow ben wel blij dat ik dat nooit gehad heb voor het krijgen van de hypotheek. Wist helemaal niet dat dat zo ver ging joh
Hoop dat je er verder geen gedoe om krijgt iigquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:25 schreef Tally het volgende:
[..]
Bij de vorige moest ik alleen meten en wegen. Lengte en gewicht. En dan mijn bloeddruk.
Deze ging iets verder en moet ook omvang van mijn buik en heupen weten en wilde een urineonderzoek op eiwitten en suikers.
Ik snap best dat ze risicogevallen willen weren of opsporen. Maar aan de andere kant vind ik het ook onzin. Want met extreme sporten krijg je wel een hypotheek. Of als je je elke dag de tering zuipt
Ik hoop het ook. Dat ik er nu vanaf ben en volgende week die mail: Alles is geregeld gefeliciteerd met Uw hypotheek/woningquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hoop dat je er verder geen gedoe om krijgt iig
De uitvaart was prachtig. Mooi weer, vol symboliek. Na afloop hebben we het bloemstuk dat mijn dochtertje voor oma had uitgekozen (een roze hartje) bij de urn van mijn broertje gelegd. Mijn moeder zal daar over een paar weken worden bijgezet, dus dit was voor ons als symbool voor hun hereniging.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk in jouw situatie dat het niet helemaal is gelukt de afgelopen tijd. Ik vind het al knap dat je nu al weer in de pas wilt gaan lopen, ik denk dat ik alle teugels had laten gaan in jouw situatie.
Hoe was de uitvaart? Nog een beetje bevredigend?
Ja oh die last die dan van je valt. Nou ik hoop dat je snel goed nieuws hebt.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:27 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Dat ik er nu vanaf ben en volgende week die mail: Alles is geregeld gefeliciteerd met Uw hypotheek/woning
Daar heb ik het ook voor gebruiktquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, dit is voor mij in ieder geval wel een heel goede reden om gewoon een BMI onder de 30 te willen. Nou was dat toch het plan al maar een extra stok achter de deur kan geen kwaad denk ik
Thank god voor mijn particuliere hypotheek dan, ten tijde van het oversluiten hoop ik wel onder de 30 te zittenquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:19 schreef Tally het volgende:
[..]
Ze kijken naar je BMI. Als deze hoger is dan 30 krijg je een medische keuring (inclusief een urine onderzoek - ik dan). Was hij boven de 40 dan kreeg ik daar ook nog een bloedonderzoek bij op dingen zoals cholesterol.
Een shake is rond de 100 calorieën geloof ik. Dus er waren dagen bij dat ik er maar 1000 had. Maar ook dagen bij dat ik rond de 1800 zat. Boven de 2000 ben ik zeker niet uitgekomen. Maar er mag hier wel flink wat af hoorDaarom gaat het denk ik ook sneller.
Edit: En ja ik heb op mijn eigen weegschaal alles bij gehouden. Want ik kon het niet geloven dus ben ik thuis nog op de weegschaal gaan staan
Fijn dat je zo'n goed gevoel bij de uitvaart hebt, dat is zo belangrijk...quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:30 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
De uitvaart was prachtig. Mooi weer, vol symboliek. Na afloop hebben we het bloemstuk dat mijn dochtertje voor oma had uitgekozen (een roze hartje) bij de urn van mijn broertje gelegd. Mijn moeder zal daar over een paar weken worden bijgezet, dus dit was voor ons als symbool voor hun hereniging.
En emotioneel is deze periode een stuk minder zwaar dan mensen denken. En een stuk draagbaarder dan toen mijn broertje 4,5 jaar geleden overleed. Het rouwproces is een half jaar geleden al in gang gezet en nu dus ook niet zo zwaar. Mijn vader zei het dinsdag heel mooi: Het grote verdriet is al geweest, maar het gemis moet nog beginnen. We zitten nu in een leemte wat emotie betreft.
http://www.paal6.nl/quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wij gaan van dinsdag tot zondag deze keer. Maar gaan in de ochtend al. Ga dat strand wel onthouden want klinkt wel tof.
Link is vet onderdanig. Als Loebes bromt rent Link snel wegquote:Meestal lopen we gewoon even over de dijk als we op de boot wachten.
Meet tussen L en L lijkt me leuk maar hoe is Link in de omgang. Loebes is sinds hij aangevallen is wel een beetje een brompot geworden tegen sommige honden![]()
Ja zo zielig. Moet om 15:30 met hem naar de trimmer. Kan zijn ondervacht er iig ff uit.quote:Ik hoop dat er snel iets duidelijk is over zijn huid want het is zo sneu als ze zich helemaal het ongans krabben![]()
Jup. Volle melk, volle kaas, vol alles. Mijn O was net ook bizar ziek en veel. Ik zit achterlijk volquote:Mja te snel is ook niet goed natuurlijk. Maar lijkt me wel lastig zoveel bij moeten eten. Veel volle producten dan maar dan ofzo?
Das goeie!quote:Anyhow dm je nog wel even over Texel want ik dacht er ineens aan toen ik adnap zijn berichtje las en ik wil geen topic kaap doen
Klinkt mooiquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:30 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
De uitvaart was prachtig. Mooi weer, vol symboliek. Na afloop hebben we het bloemstuk dat mijn dochtertje voor oma had uitgekozen (een roze hartje) bij de urn van mijn broertje gelegd. Mijn moeder zal daar over een paar weken worden bijgezet, dus dit was voor ons als symbool voor hun hereniging.
En emotioneel is deze periode een stuk minder zwaar dan mensen denken. En een stuk draagbaarder dan toen mijn broertje 4,5 jaar geleden overleed. Het rouwproces is een half jaar geleden al in gang gezet en nu dus ook niet zo zwaar. Mijn vader zei het dinsdag heel mooi: Het grote verdriet is al geweest, maar het gemis moet nog beginnen. We zitten nu in een leemte wat emotie betreft.
quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:14 schreef Tally het volgende:
Gister een medische keuring gehad (voor het kopen van een huis) en daar moest ik op de weegschaal. Met rode wangetjes (want ja ik weeg niet te weinig) zag ik dan ik in bijna anderhalve week tijd al 9 kilo ben afgevallen. En dat door hier en daar een maaltijd te vervangen door een shake en geen snoep! Kan je nagaan wat ik zal afvallen als ik meer beweeg
Ik heb de laatste week al meer lopend en op de fiets gedaan dan normaal maar echt sporten heb ik me nog geen tijd voor gegund.
Gister wilde ik het vieren met een piepstukje chocolade maar daar dacht mijn maag anders over en die heeft alles er weer uitgegooidDus laten we dat maar even voor wat het is.
Ik denk inderdaad dat er gewoon een enorm verschil zit in de 0-waarde van beide weegschalen. 9 kilo in 10 dagen is volgens mij niet echt gezond.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
9 Kilo in 1,5 week!? Op hoeveel calorieën per dag zat je dan? Heb je ook nog op je eigen weegschaal gestaan? Het kan natuurlijk goed dat er een afwijking is tussen je eigen schaal en die op de keuring.
Goede reden trouwens wel om af te vallen. Ik wil ook een huis kopen, ik had nog helemaal niet bij een medische keuring stilgestaan. Heb je dat altijd of alleen als ze vermoeden dat er is mis met je is?
Zoals ik al zei heb ik op mijn eigen weegschaal dit ook bij gehoudenquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:38 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
[..]
Ik denk inderdaad dat er gewoon een enorm verschil zit in de 0-waarde van beide weegschalen. 9 kilo in 10 dagen is volgens mij niet echt gezond.
En een medische keuring is, voor zover ik weet, geen standaard ding bij een huizenaankoop. Het is iets dat gedaan wordt op verzoek van de verzekeringsmaatschappij waarbij de overlijdensrisicoverzekering wordt afgesloten. Die willen graag van te voren weten hoe groot de kans is dat ze moeten uitkeren voor het einde van de looptijd.
En dat is ook niet standaard, alleen als er meer dan een x-aantal vragen met 'ja' worden beantwoord op de aanvraag: vragen over roken, erfelijke ziektes in de familie, chronische ziekten bij de aanvrager, en hevig overgewicht. En dan vooral een combinatie van die factoren.
Chronische ziekte is al aanwezig. Niet dat er een hogere kans op overlijden is, ik ga alleen maar vervroegd dood als ik geen medicatie krijg en daar gaat dan nog 3 maanden overheen. Ik ga maar het zekere voor het onzekere nemen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:38 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
[..]
Ik denk inderdaad dat er gewoon een enorm verschil zit in de 0-waarde van beide weegschalen. 9 kilo in 10 dagen is volgens mij niet echt gezond.
En een medische keuring is, voor zover ik weet, geen standaard ding bij een huizenaankoop. Het is iets dat gedaan wordt op verzoek van de verzekeringsmaatschappij waarbij de overlijdensrisicoverzekering wordt afgesloten. Die willen graag van te voren weten hoe groot de kans is dat ze moeten uitkeren voor het einde van de looptijd.
En dat is ook niet standaard, alleen als er meer dan een x-aantal vragen met 'ja' worden beantwoord op de aanvraag: vragen over roken, erfelijke ziektes in de familie, chronische ziekten bij de aanvrager, en hevig overgewicht. En dan vooral een combinatie van die factoren.
Let op, dit is niet standaard. Ze doen dit alleen als ze meerdere risicofactoren spotten bij de aanvraag.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, dit is voor mij in ieder geval wel een heel goede reden om gewoon een BMI onder de 30 te willen. Nou was dat toch het plan al maar een extra stok achter de deur kan geen kwaad denk ik
Ik was nog aan het typen toen jij dat typte. Dus ik had het nog niet gelezen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:40 schreef Tally het volgende:
[..]
Zoals ik al zei heb ik op mijn eigen weegschaal dit ook bij gehoudenEn gezond is het zeker niet. Ben ook niet van plan om dit zo door te zetten. Maar voor die medische keuring was het wel even "lekker".
En hier was geen combinatie. Alleen overgewicht. Ik ben dan ook niet zo groot
Ik heb net gegoogled en zie dat dit inderdaad niet voor een hypotheek geld maar voor een ORV en levensverzekering. Maar die wil ik misschien wel, daar heb ik nog geen idee van. En ik wil graag een lage premie betalen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:41 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Let op, dit is niet standaard. Ze doen dit alleen als ze meerdere risicofactoren spotten bij de aanvraag.
(ik heb jaren hypotheekaanvragen beoordeeld, dus ik durf te zeggen dat ik er wel iets van af weet). En nogmaals, dit is bij de meeste geldverstrekkers niet voor de hypotheek, maar voor de ORV/Levensverzekering.
Als het wel voor de geldverstrekker is wil ik graag weten welke, want dan blijf ik daar mooi weg. Een bank heeft daar namelijk helemaal niets mee te maken, daar heb ik namelijk een ORV voor!
Dat geeft nietquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:45 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ik was nog aan het typen toen jij dat typte. Dus ik had het nog niet gelezen.
Ik heb even op de formulieren gekeken en inderdaad is dit voor een levensverzekering. Die is hier wel nodigquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb net gegoogled en die dat dit inderdaad niet voor een hypotheek geld maar voor een ORV en levensverzekering. Maar die wil ik misschien wel, daar heb ik nog geen idee van. En ik wil graag een lage premie betalen.
Was het ook. Helaas wel erg warm. En dan ook nog eens op naaldhakken over een grindpad moeten lopen. Vier keer een wandeling van 10 min over glooiend terrein (crematorium/begraaflplaats ligt in de duinen), dus ik ging uiteindelijk bijna tegen de vlakte doordat ik dus zo slecht gegeten had.quote:
Ja, vaak is een ORV wel verplicht, maar dat komt dan door de hoogte van het hypotheekbedrag. Alles wat boven x% van de woningwaarde wordt gefinancierd moet worden afgedekt met een ORV (of andere (uitgestelde) vermogensbron zoals eigen geld, een beleggingspolis met gegarandeerde uitkering of een lijfrentepolis). Maar dat is verder te veel off topic.quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Is een orv niet verplicht bij de meeste geldverstrekkers?
Maargoed mocht je de eerste keer afgewezen worden wat ik om me heen merk nog best regelmatig gebeurt. Bij een iets duurdere of bij dezelfde voor een iets hoger bedrag komt het vaak wel goedal mijn vrienden hebben het op die manier geregeld iig
Oh meestal zie je het zelf als eerste. Ik ziedie 3 kilo al :pquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:46 schreef Tally het volgende:
Zeker BananaPancake.
Ben er ook blij mee. Heb niet het gevoel dat ik zoveel kwijt ben maar wel dat ik strakker in mijn vel zit ofzo?
Ik zie het niet aan mezelf. Maar mijn schoonmoeder en moeder zagen het meteen
Hopelijk zie ik het straks ook zelf
Bij blouses en t-shirts heb ik soms wel het idee dat ze te groot zijnquote:Op donderdag 23 juli 2015 11:07 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Oh meestal zie je het zelf als eerste. Ik ziedie 3 kilo al :p
Misschien ga je het merken bij bepaalde kledingstukken.
quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:08 schreef Lonaa het volgende:
Backpack gepakt voor weekend Zwarte Cross. In maart het laatst opgehad en ik moet m ongeveer 8 cm aantrekken.
Dat lijkt me zo een fijn gevoelquote:Op donderdag 23 juli 2015 11:08 schreef Lonaa het volgende:
Backpack gepakt voor weekend Zwarte Cross. In maart het laatst opgehad en ik moet m ongeveer 8 cm aantrekken.
Dat is wel weer jammer aan afvallenquote:Op donderdag 23 juli 2015 11:19 schreef Lonaa het volgende:
Herkenbaar. Ik had laatst broeken besteld in allemaal dezelfde maat en 1 in een maat kleiner. Het was allemaal te groot behalve het kleinere maatje.
Ik had ook niks meer, kleiner zeg maar.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:00 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Dat is wel weer jammer aan afvallenal die kleding die straks niet meer past.
Dat geeft dan wel weer een goed gevoel natuurlijk!quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik had ook niks meer, kleiner zeg maar.
Heb al m'n te grote kleding nu weggegeven. Deel aan vriendinnen, en een deel via een FHF oproep voor iemand die in de put zat.
Ja.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:05 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Dat geeft dan wel weer een goed gevoel natuurlijk!
Ah liefquote:Op donderdag 23 juli 2015 12:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja.
Vorige week 1 van mn beste (inmiddels te grote) jurkjes aan een vriendin gegeven. Ze is ook goed bezig maar nog ietsje dikker dan ik + best wel een buik. Ze voelde zich onzeker en alles, jurkje meegenomen 'hier, aantrekken' en toen begon ze te stralen. Heerlijk
Ja, precies. Herkenbaar hoor. En andersom ook. Er is nu bijna 30 kg af en ik voel me nog steeds comfortabel in mn maatje 48, want dat ben ik gewend. Tegelijkertijd maakt het me ook verdrietig.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:21 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ah lief
Apart dat kleding zoveel kan doen voor je zelfvertrouwen he! Ik merk het bij mezelf ook heel erg hoor. Was zo aangekomen doordat ik gestopt was met hockeyen. Als niks dan meer echt past, voel je je zo klote, maar aan het begin wilde ik niks kopen, want ik wilde toch weer afvallen. Op een gegeven moment toch maar wat passende dingen gekocht en t maakt zo'n enorm verschil.
Ja, dat had ik ook. Toen ik ziek werd kwam ik 18 kilo aan in 3 maanden. Niets paste meer, zelfs mijn onderbroeken niet. Maar ik wilde niets kopen want dat was zonde van het geld. Zodra mijn medicatie aan zou slaan zouden die kilo's weer verdwijnen. Ik ben uiteindelijk huilend met een vriendin een pashokje ingegaan. Het was echt verschrikkelijk met die spiegels en ik zweet tegenwoordig ontzettend dus zij moest de beha's vastmaken enzo. Maar uiteindelijk was ik echt blij.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:21 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ah lief
Apart dat kleding zoveel kan doen voor je zelfvertrouwen he! Ik merk het bij mezelf ook heel erg hoor. Was zo aangekomen doordat ik gestopt was met hockeyen. Als niks dan meer echt past, voel je je zo klote, maar aan het begin wilde ik niks kopen, want ik wilde toch weer afvallen. Op een gegeven moment toch maar wat passende dingen gekocht en t maakt zo'n enorm verschil.
Nou zeg.. Zo erg is het bij mij niet geweest, maar kan me wel voorstellen hoe verschrikkelijk dat geweest is.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook. Toen ik ziek werd kwam ik 18 kilo aan in 3 maanden. Niets paste meer, zelfs mijn onderbroeken niet. Maar ik wilde niets kopen want dat was zonde van het geld. Zodra mijn medicatie aan zou slaan zouden die kilo's weer verdwijnen. Ik ben uiteindelijk huilend met een vriendin een pashokje ingegaan. Het was echt verschrikkelijk met die spiegels en ik zweet tegenwoordig ontzettend dus zij moest de beha's vastmaken enzo. Maar uiteindelijk was ik echt blij.
Goh, ik word gewoon weer een beetje emo als ik daar aan terugdenk. Wat voelde ik me toen kut zeg. En het ergste moest toen nog komen, maar goed dat ik dat toen niet wist
Veel plezier Lonaa!
Het was echt wel een heftige periode. Uiteindelijk kwam er ongeveer 30 kilo bij in die periode. Ik herkende mezelf gewoon niet in de spiegel of in een etalageruit. Dat is echt een nare gewaarwording.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:31 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Nou zeg.. Zo erg is het bij mij niet geweest, maar kan me wel voorstellen hoe verschrikkelijk dat geweest is.
Ik voel me ontzettend veel beter. Energieker. Maar gek genoeg ook minder uhm down/depressief ofzo?quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:59 schreef Stormqueen het volgende:
Tally, negen kilo in tien dagen? Dan heb je echt extreem veel vocht vastgehoudenvoel je je nu niet honderd keer beter?
ja dat geloof ik wel. Een soort detox ofzo. Fijn!quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:01 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik voel me ontzettend veel beter. Energieker. Maar gek genoeg ook minder uhm down/depressief ofzo?
Gewoon een veel beter humeur ook
Er gaat minder suiker in een suikerspin dan je denkt. Een gemiddelde is 25 a 30 gram suiker. Een kleine 20 denk ik? 80 kcal dus, uit mijn hoofd.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn lijstje is wat raar vandaag:
O: yoghurt met aardbeien en bosbessen
T: twee rijstwafels pindakaas
L: 4 boterhammen, twee met kip en twee met smeerkaas, twee nectarines
T: snackgroente, suikerspin
D: soep met turks brood
Magere D omdat ik naar de kermis ga en graag aan mijn jaarlijkse guilty pleasure wil toegeven
Hoeveel gram zou een kleine suikerspin wegen?
dertig eraf, respectquote:Op donderdag 23 juli 2015 12:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, precies. Herkenbaar hoor. En andersom ook. Er is nu bijna 30 kg af en ik voel me nog steeds comfortabel in mn maatje 48, want dat ben ik gewend. Tegelijkertijd maakt het me ook verdrietig.
Ik kan me helaas iets te goed in dat gevoel inleven. Hier een dergelijk voorval gehad toen ik voor mijn eindexamengala 14 jaar geleden een mooie jurk wilde kopen. Niets paste. Elke jurk die ik terug moest hangen omdat ie te klein was resulteerde in meer tranen. Man wat voelde ik me k*t.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:31 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Nou zeg.. Zo erg is het bij mij niet geweest, maar kan me wel voorstellen hoe verschrikkelijk dat geweest is.
Ik probeer de top van de mont Ventoux te bereiken.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:55 schreef Barreltje het volgende:
@ Foetre , ligt er aan wat je probeert te bereiken.. op zich is vleesch niet echt "the Evil"
mijn lijstje gaat vandaag hopeloos door (lunch) vergaderingen
O: granola, kwark peer
t: 3 koekjes ( vergeten de juiste t ( 2 bth notenbroot met nutella) mee te nemen naar de vergadering )
L: 1 kroket, 1/2 wrap met kaas (lunch vergadering..)
t: 2 noten bth met nutella, 1 mandarijn ( jeuh! roulette! )
D: vis met spinazie en aardappelpuree
S: sportschool
ik baal achteraf van de kroket
Zo'n kermis emmertje is ongeveer 120kcal. Dus als je uitgaat van 120kcal, zeg 150 zit je meer dan prima.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn lijstje is wat raar vandaag:
O: yoghurt met aardbeien en bosbessen
T: twee rijstwafels pindakaas
L: 4 boterhammen, twee met kip en twee met smeerkaas, twee nectarines
T: snackgroente, suikerspin
D: soep met turks brood
Magere D omdat ik naar de kermis ga en graag aan mijn jaarlijkse guilty pleasure wil toegeven
Hoeveel gram zou een kleine suikerspin wegen?
Ja ik...2x per week en soms vaker.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:04 schreef Qwea het volgende:
Was er hier niet iemand die b12 prikte elke zoveel tijd?
Een heel actief topic zelfs:quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:31 schreef Barreltje het volgende:
of je start (samen met QWEA en /of Kanovinnie) een fietsen en eten topic in LIF? net zoals er een hardloop topic is?
of bestaat zo'n topic al?/ dat lijkt me de perfecte plaats om zullke vragen te stellen en heb je wsl ook een aantal medestanders die weten hoe of wat. hier doet de rest van de volgers niet in die mate aan fietsen, dus zul je welicht minder input krijgen..
dat valt echt enorm mee idd. Al zit er op zo'n stokje wel echt veel. Of stampen ze die emmers gewoon aan?quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zo'n kermis emmertje is ongeveer 120kcal. Dus als je uitgaat van 120kcal, zeg 150 zit je meer dan prima.
In die enmertje proppen ze idd alles aan. Zodat het een beetje weegbaar (en klein) is!quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat valt echt enorm mee idd. Al zit er op zo'n stokje wel echt veel. Of stampen ze die emmers gewoon aan?
Dan zijn die wat ze als "gezonde" snacks aanbieden () veel erger (aardbeien overgoten met witte chocolade)
Aardbeien zijn maar 5 calorieën per stuk😜quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat valt echt enorm mee idd. Al zit er op zo'n stokje wel echt veel. Of stampen ze die emmers gewoon aan?
Dan zijn die wat ze als "gezonde" snacks aanbieden () veel erger (aardbeien overgoten met witte chocolade)
witte chocolade is gebakken luchtquote:Op donderdag 23 juli 2015 17:00 schreef foetre het volgende:
[..]
Aardbeien zijn maar 5 calorieën per stuk😜
Nee, dat stampen ze niet aan, dan ziet het er echt anders uitquote:Op donderdag 23 juli 2015 16:55 schreef Stormqueen het volgende:
dat valt echt enorm mee idd. Al zit er op zo'n stokje wel echt veel. Of stampen ze die emmers gewoon aan?Dan zijn die wat ze als "gezonde" snacks aanbieden ( ) veel erger (aardbeien overgoten met witte chocolade)
Hoe zit dat nou dan? Want ik spuit 1x per 3 maanden... maar bij de bloedtesten is mijn b12 altijd gewoon goedquote:
Zoek dan wel een goeie dietiste. Ik heb er 1, die is triatleet. Vandaag toevallig weer heen geweest. Je hebt geen gewone dietiste nodig maar een sportdietiste. Ben je daar niet voor verzekerd?quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:50 schreef foetre het volgende:
Gister nog een gezondheidscheck gedaan.
Mooie waardes 🎉🎊
Bloeddruk 120/80 mmHg
Hartslag in rust 59
Bloedsuikerwaarde 5,1 mmol/l
Ik zit trouwens te denken om een bezoek te doen aan een diëtist .
Ik zou graag willen weten wat een goede manier(eetpatroon) voor mij om op een ideaal gewicht te komen
En wat dat ideale gewicht is (bmi berekening is mij te standaard) rekening houdend met mijn wensen om veel te fietsen en volgend jaar de mont Ventoux te beklimmen.
Is dit een goed idee of zonde van mn geld?
Bij mijn weten stampen ze die emmers aan. Zo'n big ass enorme suikerspin (echt zo'n aso groot ding) is maar 250 kcal. Ik stond er kei verbaasd iig naar te kijken. Een bak magere kwark is bv ook rond de 250. Ik had verwacht dat een suikerspin veel meer was.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee heb alleen basis gaat dus van eigen risico af.quote:Op donderdag 23 juli 2015 21:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zoek dan wel een goeie dietiste. Ik heb er 1, die is triatleet. Vandaag toevallig weer heen geweest. Je hebt geen gewone dietiste nodig maar een sportdietiste. Ben je daar niet voor verzekerd?
Geen bullshit, het ligt eraan waarom je een tekort hebt. Als het komt door het gebruik van maagzuurremmers, dan zou het zo kunnen zijn dat daarmee stoppen ook kunnen stoppen met injecties zou kunnen inhouden, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 23 juli 2015 21:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hoe zit dat nou dan? Want ik spuit 1x per 3 maanden... maar bij de bloedtesten is mijn b12 altijd gewoon goedErgens had ik gehoord (fabel?) dat je niet met de injecties meer kan stoppen als je begonnen bent. Bullshit toch?
Ziekte van crohn. Niet alle voedingsstoffen opnemen en onverteerde ontlasting. Geen maagzuurremmers.quote:Op donderdag 23 juli 2015 22:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geen bullshit, het ligt eraan waarom je een tekort hebt. Als het komt door het gebruik van maagzuurremmers, dan zou het zo kunnen zijn dat daarmee stoppen ook kunnen stoppen met injecties zou kunnen inhouden, bijvoorbeeld.
Preciesquote:Op donderdag 23 juli 2015 22:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ziekte van crohn. Niet alle voedingsstoffen opnemen en onverteerde ontlasting. Geen maagzuurremmers.
Bedenk me net dat die bloedwaardes natuurlijk telkens goed zijn omdat ik braaf spuit elke 3 maanden.
Hoe was de suikerspin?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:30 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb net mijn T afgestaan aan een zwangere collega die zich slapjes voeldeeven alert blijven op mezelf nu, dat ik niet ga verzanden in HONGERRR eetbuien.
Dat klinkt allemaal lekker!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoe was de suikerspin?
O: 3 geroosterde boterhammen Slankie
T: 5 winegums (even behoefte aan suiker)
L: 2 kaasuienbollen, boter, truffelham, komkommer
T: sperziebonen met mosterd
D: risotto met zalm en broccoli
T: ik ga iets bakken met bladerdeeg, geen idee wat nog... wel zoet, denk ik... of saucijzenbroodjes...
Ik ook. Ik zit sinds gisteren ook de hele tijd de kaart te bekijkenquote:
Ik heb gister ook nog even een beetje suikerspin gegeten.... tien gram suiker, ik vond dat het wel konquote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat klinkt allemaal lekker!
De suikerspin was heelijk, ben meteen weer genezen tot juli 2016 wel![]()
Man, wat is er toch een hoop vreterij te vinden op zo'n kermis, onmogelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gisteren traditioneel pizza gehaald de dag na onze trouwdag (jaja)
Lijstje makend:
O: Full English Breakfast met NORMALE hoveelhedenGeen bord vol
L: yoghurt met banaan en walnoot en honing
D: pizza (10")Ja doei.
Teveel!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:53 schreef Stormqueen het volgende:
Geinig optrekje
wat stond er op het menu?
Ligt eraan. Sakura Apeldoorn doet bijvoorbeeld fors onder voor beide all you can eat tenten hier.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:52 schreef Stormqueen het volgende:
Sushi ga ik nooit naar een all you can vreet eigenlijk. Dat beschermt me tegen nodeloos overvreten en is nog beter van kwaliteit ook
Oh ongetwijfeld, maar Yokohama Eindhoven is echt heel erg goedquote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:12 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ligt eraan. Sakura Apeldoorn doet bijvoorbeeld fors onder voor beide all you can eat tenten hier.
Klinkt gaaf Moblo! En wat zagen jullie er mooi uit
Dat is me te verquote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh ongetwijfeld, maar Yokohama Eindhoven is echt heel erg goed
Vind ik ookquote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:20 schreef Stormqueen het volgende:
ik voel dat persoonlijk anders, ik vind het eten vaak kwalitatief teleurstellend bij zulke tenten. Dan betaal ik liever iets meer en kies iets wat ik ECHT lekker vind.
Ben er zelf nooit geweest maar heb er wel goede verhalen over gehoord!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Vind ik ook. Al zijn sommige sushi all you can eat tenten wel echt goed
.
Maar op de wokrestaurants heb ik het niet zo.
En het tapas-restaurant waar ik naartoe ga, is ook echt heel erg goed (en populair; een maand van tevoren reserveren is niet raar daar), maar ook niet super-duper goedkoop (27,80 per persoon).
Voor wie het nog niet kent: http://www.zusje-tapas.nl/
En we gaan met heel mijn familie, dus dan is zo'n tapas-avond wel leuk, want dat duurt lekker lang altijd.
Gisteren zijn wij ook tapas wezen eten en ik heb ook al dagen van te voren naar de kaart gekekenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:47 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik ook. Ik zit sinds gisteren ook de hele tijd de kaart te bekijken![]()
.
Beetje kansloos, maar zó erg verheug ik mij er dus op.
En dan ga ik ook helemaal los ook.
Ja het zusjequote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Vind ik ook. Al zijn sommige sushi all you can eat tenten wel echt goed
.
Maar op de wokrestaurants heb ik het niet zo.
En het tapas-restaurant waar ik naartoe ga, is ook echt heel erg goed (en populair; een maand van tevoren reserveren is niet raar daar), maar ook niet super-duper goedkoop (27,80 per persoon).
Voor wie het nog niet kent: http://www.zusje-tapas.nl/
En we gaan met heel mijn familie, dus dan is zo'n tapas-avond wel leuk, want dat duurt lekker lang altijd.
Ik proef de meerwaarde niet t.o.v. thuis eten, daar heb ik het over. We eten thuis juist heel puur, nauwelijks zout en heel veel vers. Ik koop in bij een goede vleesgroothandel die ook aan de keurslager levert. Als ik dan voor zes, zeven euro een maaltijd in elkaar zet waar ik in een restaurant dertig tot vijftig euro voor moet betalen, dan voel ik me behoorlijk bezeken. En dat doe ik dus niet.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:45 schreef motorbloempje het volgende:
Als je gewend bent aan vrij zout eten (en dingen als 'de wok' enzo erg lekker vindt (vaak heel zout) is het niet vreemd dat je vrij puur eten niet 'proeft'![]()
misschien is dat 't? Want er zit juist zoveel meer échte smaak aan écht goed eten, imho.
Dat klopt helemaal en daar is ook geen disagreement over. Het is het mij alleen niet waardquote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
Ach, je betaalt ook voor de service, die mensen hun salaris, de huur van 't pand, dat soort zaken. Maargoed, let's agree to disagree
Dan ga ik die opslaanquote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:54 schreef Stormqueen het volgende:
http://www.senorarosa.nl/
Ik ga nooit meer elders tapas eten. Zó lekker.
Ja, ze houden inderdaad veel rekening met allergieën en vegetariërsquote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:36 schreef douche-eendje het volgende:
Oeh Anne, dat ziet er goed uit. Ik eet vegetarisch en dat is met tapes niet altijd heeeel handigmaar daar is de keuze reuze
Oh zit die daar ook. Ons pap en mam eens mee heen nemen danquote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oeh, dat 't Zusje ziet er goed uit. En de vestiging in Oudenbosch is maar 26 minuten rijden dus dat is prima te doen.
woon je al samen?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:39 schreef douche-eendje het volgende:
Ach, wij zoeken op wat leuks/lekkers voor volgende maand. Omdat half jaar samen![]()
Goed om te weten thanksquote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:12 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
In het oude Tivoli. Wel altijd retedruk, echt weken vooruit reserveren.
http://restaurantvesters.nl/quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:39 schreef douche-eendje het volgende:
Ach, wij zoeken op wat leuks/lekkers voor volgende maand. Omdat half jaar samen![]()
of NIVEN..quote:
Nee helemaal niet!!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 07:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Heb je al spierpijn van al die honden, adnap?
meloelquote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:09 schreef Adnap het volgende:
[..]
Nee helemaal niet!!
Alleen zou de labradoedle niethet water in durven...Drie keer raden wie er vanmorgen t water in plonst. ..
Lijstje van vandaag
O kwark en 2 beschuitjes jam
t halve meloel
l salade met vanalles
t fruit
d uit eten
t vermoed dat ik wel vol zit
Bami en nasi in grote hoeveelheden. Babi pangang.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:04 schreef foetre het volgende:
Vanavond zijn gaan we eten bij m'n schoonouders met het gezin.Heel gezellig natuurlijk maar we gaan chinees eten.Waar moet ik voor uitkijken?
Heb iig voor mezelf Broccoli en blikje erwten/wortels om aan m'n groentes te komen.
Met jou eraan vast of zijn die dingen niet zo zwaar en van het trekkerige?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:09 schreef Adnap het volgende:
[..]
Nee helemaal niet!!
Alleen zou de labradoedle niethet water in durven...Drie keer raden wie er vanmorgen t water in plonst. ..
Beste tip is: hou het bij een ontbijtbord vol en stapel niet. Eet zequote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:04 schreef foetre het volgende:
Vanavond zijn gaan we eten bij m'n schoonouders met het gezin.Heel gezellig natuurlijk maar we gaan chinees eten.Waar moet ik voor uitkijken?
Heb iig voor mezelf Broccoli en blikje erwten/wortels om aan m'n groentes te komen.
Goed idee ,ontbijt bord Chinees en groot bord met mn eigen groentes!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Met jou eraan vast of zijn die dingen niet zo zwaar en van het trekkerige?
[..]
Beste tip is: hou het bij een ontbijtbord vol en stapel niet. Eet ze
hehe dat is schransen.Daar doe ik uberhaubt niet aan.Zier er nogal onbeschoft uit.Alsof je bang bent dat je omkomt van de honger.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:24 schreef Stormqueen het volgende:
Niet schuiven, dat zie ik vaak mensen doen met chinees. Grote happen naar binnen scheppen op hoog tempo (want bord op schoot in een kringetje) en nauwelijks kauwen.
Gewoon aan tafel zitten, goed kauwen, en pas de volgende hap op je vork als je mond leeg is
hahaha inderdaadquote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:27 schreef foetre het volgende:
[..]
hehe dat is schransen.Daar doe ik uberhaubt niet aan.Zier er nogal onbeschoft uit.Alsof je bang bent dat je omkomt van de honger.
Ja normaal houden we ook altijd over voor savonds en/of de dag erna.Ik denk dat ik het nu maar bij mn schoonouders laat staan anders is al dat harde werken weer voor niks geweest.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hahaha inderdaadMaar kennelijk doet Chinees dat met veel mensen. Misschien willen ze als eerste voor ronde twee gaan, voordat het op is
Chinees eten doet dat ook met mijquote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hahaha inderdaadMaar kennelijk doet Chinees dat met veel mensen. Misschien willen ze als eerste voor ronde twee gaan, voordat het op is
zo hatelijk inderdaad. En dan blijft alleen de witte rijst overquote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:37 schreef miss_dynastie het volgende:
Met Chinees moet je ook vaak wel een beetje hebberig zijn, want voor je het weet stapelen mensen zes satéstokjes, tien garnalen en de halve schaal kroepoek op hun bord
Als die al niet is verdwenen in de tas voor thuis. Want lekker makkelijk, alleen nog een pot chicken tonight en wat kip en je hebt weer een dag te etenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zo hatelijk inderdaad. En dan blijft alleen de witte rijst over
ideaal als dat gebeurd! Kan je tenminste niet de fout in gaan.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:37 schreef miss_dynastie het volgende:
Met Chinees moet je ook vaak wel een beetje hebberig zijn, want voor je het weet stapelen mensen zes satéstokjes, tien garnalen en de halve schaal kroepoek op hun bord
Indochinees hier is niet te eten. Echt indonesisch voer... omzquote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:07 schreef Stormqueen het volgende:
voor mij is afhaalchinees vergald, in de goede dagen bij mijn ouders thuis werd er elke vrijdag Chinees gehaald. Ik vind het maar mweh, te vet, te zoet, te alles, je krijgt er gigantische onstilbare dorst van en je darmen gaan er gigantisch van over de rooie. Ik hoef het niet meer.
Dit tot grote teleurstelling van mijn man uiteraard.
Chinees is een beetje als marsepein: het idee lijkt heel lekker, maar het uiteindelijke eten valt altijd vies tegen en geeft me een naar gevoel na afloop.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:07 schreef Stormqueen het volgende:
voor mij is afhaalchinees vergald, in de goede dagen bij mijn ouders thuis werd er elke vrijdag Chinees gehaald. Ik vind het maar mweh, te vet, te zoet, te alles, je krijgt er gigantische onstilbare dorst van en je darmen gaan er gigantisch van over de rooie. Ik hoef het niet meer.
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Chinees is een beetje als marsepein: het idee lijkt heel lekker, maar het uiteindelijke eten valt altijd vies tegen en geeft me een naar gevoel na afloop.
Ja, duhquote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:29 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Indochinees hier is niet te eten. Echt indonesisch voer... omz
Ja, dat is ook zo'n voorbeeld van 'meh'. Lijkt lekker, eerste hap is ook best goed, maar dan wordt het al snel minder en na afloop ben je en niet voldaan en voel je je niet superquote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:37 schreef Stormqueen het volgende:
Ik voel me na afhaalchinees altijd misbruikter dan na een Big Mac menu zelfs
Ik vindt het juist lekker,van de eerste tot de laatste hap.Voldaan? Nee dat niet ik had nog wel meer gelust. Spijt heb ik meestal een uur later als ik weer trek heb en nog een bordje pak.De volgende ochtend sta ik weet jankend op de weegschaal 😂quote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo'n voorbeeld van 'meh'. Lijkt lekker, eerste hap is ook best goed, maar dan wordt het al snel minder en na afloop ben je en niet voldaan en voel je je niet super
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:49 schreef Stormqueen het volgende:
Friet is eigenlijk het enige zondige dat ik mezelf momenteel wel eens gun.
En dan gewoon van die goeie, mijn frietchinees snijdt z'n eigen piepers en bakt ze vers
Met mayo
Bram ladage😇😍en dan helemaal die zoete mayo😍quote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:49 schreef Stormqueen het volgende:
Friet is eigenlijk het enige zondige dat ik mezelf momenteel wel eens gun.
En dan gewoon van die goeie, mijn frietchinees snijdt z'n eigen piepers en bakt ze vers
Met mayo
even gegoogeld maar ik woon in frietland, niet in patatland, dat hebben we hier nietquote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:52 schreef foetre het volgende:
[..]
Bram ladage😇😍en dan helemaal die zoete mayo😍
Shoarma op de pizzaquote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:03 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja die balletjes vond ik vroeger ook lekker.. nu niet zo meer geloof ik. Nu neem ik meestal alleen wat babi pangang of een satétje.![]()
Liever heb ik pizza of shoarma achtige dingen als we gaan halen(wat dus echt zeer zelden is..)
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Shoarma op de pizza![]()
Maar goed daar gaan we dus allemaal weer mee stoppen.
Denk appeltjes, worteltjes, komkommer, radijs, paprika... hmmmm...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:11 schreef foetre het volgende:
Nu kappen svp, zo krijg ik nog een gigantische vreetbui
hier ook hoor, tot teleurstelling van dochter en vriend. Ik maak wel een boterham...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:07 schreef Stormqueen het volgende:
Kwark, gekookt eitje.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:14 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Denk appeltjes, worteltjes, komkommer, radijs, paprika... hmmmm...![]()
Is ook erg lekker om met kip te doenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mocht je nou eens zin in zoiets hebben. Kun je ook rundereepjes met shoarma of gyros kruiden doen en dan zelf knoflooksaus malen met Griekse yoghurt enzo. Is al een stuk magerder dan
Kloptquote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mocht je nou eens zin in zoiets hebben. Kun je ook rundereepjes met shoarma of gyros kruiden doen en dan zelf knoflooksaus malen met Griekse yoghurt enzo. Is al een stuk magerder dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |