Dat heb ik maar uitgezetquote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:51 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Endomondo levert gegevens aan voor het sporten in mfp.Gaat automatisch..
Ja, daaruit maak ik op dat met 1700kcal gemiddeld en sport voor extra verbranding er ietsjes afgevallen zou moeten kunnen worden. Mijn parameters zijn anders, maar ik zit dan toch niet heel gek lijkt me?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:55 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb even hypothetisch gedaan hoor...
[ afbeelding ]
Handmatig :quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:54 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik sport 2x per week in de sportschool (1 uur en 1,5 uur, maar moet mijn schema omgooien en wil er een uur bij plakken), wandel regelmatig (sowieso ieder dag met de hond op matig tempo, vaak ook nog wat stevigere stukken).
verstandigquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:02 schreef Sunnythesun het volgende:
Anyway, wat ik wel wil voorkomen is dat ik veel te fanatiek ga sporten, lekker afval, een blessure krijg en *poef* weer aan kom. Been there, done that
Ok, dat is doable. Al voelt dat alsof het echt veel te veel is om er mee af te vallenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Handmatig :
Je bmr ligt rond de 1549. In absolute rust. Met activiteit erbij zit je rond de 2169. Dus, ik zou rond de 1800 eten dagelijks.
Je moet gewoon zorgen voor voldoende rustdagen. Als je eenmaal goed getraind bent kan je lichaam veel meer hebben.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:02 schreef Sunnythesun het volgende:
Anyway, wat ik wel wil voorkomen is dat ik veel te fanatiek ga sporten, lekker afval, een blessure krijg en *poef* weer aan kom. Been there, done that
Nee, dat wil ik dus niet!! Maar als er meer dan een half jaar niets gebeurt is dat ook niet echt bemoedigend hequote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ja het ligt er natuurlijk aan hoe snel je wil afvallen. Ik begrijp ook wel dat je snel resultaat wil zien (los van de vraag of dat goed of slecht is, ik begrijp het dus)
Weeg je alles wat je eet af? Op een weegschaal? Of schat je het?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:03 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ok, dat is doable. Al voelt dat alsof het echt veel te veel is om er mee af te vallenWant dan zou ik nu onderhand toch wel eens een keer super slank moeten zijn? Nou ja, lijven zijn raar!
ja heb ik gehad idd. Door mn rug. Dat is écht verneuktquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:02 schreef Sunnythesun het volgende:
Langzaam beginnen, en niet te extreme dingen doen. Het moet een gewoonte worden en een gewoonte leer je niet goed aan als je jezelf meer dan noodzakelijk pusht en strest. Juist die extremen zorgen voor een yo-yo effect, omdat het mentaal niet haalbaar is.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:02 schreef Sunnythesun het volgende:
Wegenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Weeg je alles wat je eet af? Op een weegschaal? Of schat je het?
Ja. Tot het mis gaat. Ik heb een blessuregevoelige knie bijvoorbeeld. Niet handig. En een psychische blessure daarna hielp ook niet meequote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je moet gewoon zorgen voor voldoende rustdagen. Als je eenmaal goed getraind bent kan je lichaam veel meer hebben.
Nou, dat doe ik dus iddquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:03 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Langzaam beginnen, en niet te extreme dingen doen. Het moet een gewoonte worden en een gewoonte leer je niet goed aan als je jezelf meer dan noodzakelijk pusht en strest. Juist die extremen zorgen voor een yo-yo effect, omdat het mentaal niet haalbaar is.
Herkenbaar. Zit momenteel zelf met schouder blessures.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:04 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja. Tot het mis gaat. Ik heb een blessuregevoelige knie bijvoorbeeld. Niet handig. En een psychische blessure daarna hielp ook niet mee
Als je je dat afvraagt, heb je dan eigenlijk niet de keuze al gemaakt, diep van binnen?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:06 schreef Sjeen het volgende:
Ik schommel nu al sinds eind maart zo tussen de 76-78, op zich best mooi (BMI 26,5/27)... Ik ben me alleen nu aan het afvragen of ik dit prima vind of dat ik toch nog verder omlaag zou willen.
Spieren wegen op de weegschaal he. Ik was ooit bijna 70kg en was vorige week nog 76. Todat ik naar beneden knalde. Mijn punt is: Je spieren wegen meer als vet, dus de weegschaal is niet leidend.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Overigens moet ik niet liegen: ik heb in dat halve jaar wel wat meer spieren gekregen. beetje.. Dus er is wel íets gebeurt..
Toen ik 19 was is mijn knieschijf 'uit de kom' gegaan. Erg gevoelig voor overbelasting dus.. verminderde stabiliteit vooral. Weer een flinke klap gehad wat dat betreft in 2012, daarna bleef het sukkelen. Hamstring problemen, hielspoor, zweepslag en nu is mijn heup aan de beurt. Gelukkig begint het echt beter te worden nu, want ik ben het goed zat.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Herkenbaar. Zit momenteel zelf met schouder blessures.
Wat heb je aan je knie?
nee?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als je je dat afvraagt, heb je dan eigenlijk niet de keuze al gemaakt, diep van binnen?
Draag je met xco een knie brace? Dat wil nog wel eens helpen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:08 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Toen ik 19 was is mijn knieschijf 'uit de kom' gegaan. Erg gevoelig voor overbelasting dus.. verminderde stabiliteit vooral. Weer een flinke klap gehad wat dat betreft in 2012, daarna bleef het sukkelen. Hamstring problemen, hielspoor, zweepslag en nu is mijn heup aan de beurt. Gelukkig begint het echt beter te worden nu, want ik ben het goed zat.
Ik weeg dan ook nauwelijks.. heeft helemaal geen zin bij me. Af en toe een ijkpunt maar meer ook niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Spieren wegen op de weegschaal he. Ik was ooit bijna 70kg en was vorige week nog 76. Todat ik naar beneden knalde. Mijn punt is: Je spieren wegen meer als vet, dus de weegschaal is niet leidend.
Niet?quote:
X-co kan ik zo doen dat het mijn been niet te veel belast (de springdingen sla ik over, rest gaat prima). Het is vooral hardlopen wat ik niet goed meer kan/durf en echt lange afstanden wandelen (vooral met veel dalen). En verder is het vooral heel irritantquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Draag je met xco een knie brace? Dat wil nog wel eens helpen.
Wel mooi kut zeg
Dat begrijp ik heel goed! Dat frustreert vreselijk.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:03 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nee, dat wil ik dus niet!! Maar als er meer dan een half jaar niets gebeurt is dat ook niet echt bemoedigend he
Hardlopen zou ik persoonlijk ook niet doen met een verrotte knie. Wandelen zou je voor stabiliteit een brace kunnen proberenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:10 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
X-co kan ik zo doen dat het mijn been niet te veel belast (de springdingen sla ik over, rest gaat prima). Het is vooral hardlopen wat ik niet goed meer kan/durf en echt lange afstanden wandelen (vooral met veel dalen). En verder is het vooral heel irritant
wat zijn je afwegingen zoal?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:06 schreef Sjeen het volgende:
Ik schommel nu al sinds eind maart zo tussen de 76-78, op zich best mooi (BMI 26,5/27)... Ik ben me alleen nu aan het afvragen of ik dit prima vind of dat ik toch nog verder omlaag zou willen.
Ik liep in 2012 8km met gemak en pijnvrij hard en was daar zo trots op, zeker met mijn knie-verleden iddquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hardlopen zou ik persoonlijk ook niet doen met een verrotte knie. Wandelen zou je voor stabiliteit een brace kunnen proberenIk gebruik bv om beide knietjes 1 bij het squatten met gewicht. Bodyweight hoeft het niet, maar met stang ben ik zo instabiel als de pest.
voornamelijk de energie die het kost en of het resultaat haalbaar is en ook op de lange termijn vast te houden.quote:
je kan het natuurlijk altijd een paar weken proberen, doet het niks, voel je je niet beter en ben je blij met de spiegel, dan kap je er weer mee. Je hebt een mooi gewicht, en een prachtig lijf!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:15 schreef Sjeen het volgende:
[..]
voornamelijk de energie die het kost en of het resultaat haalbaar is en ook op de lange termijn vast te houden.
vooral dat laatste speelt heel erg mee in mijn afweging... Ik ben bijna veertig, moet ik niet gewoon tevreden zijn met wat ik nu heb en kanquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
je kan het natuurlijk altijd een paar weken proberen, doet het niks, voel je je niet beter en ben je blij met de spiegel, dan kap je er weer mee. Je hebt een mooi gewicht, en een prachtig lijf!
daarbij, ik mag het niet zeggen, ben je natuurlijk ook geen 21 meer.
nou ja dat is nooit een valid argument natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:17 schreef Stormqueen het volgende:
daarbij, ik mag het niet zeggen, ben je natuurlijk ook geen 21 meer.
ja ja, komt ie he....quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
nou ja dat is nooit een valid argument natuurlijk.
Lol. Ik ben bijna 30, maar ik vind het nog steeds geen valid argument.quote:
Dit herken ik wel.. de laatste tijd kreeg ik weer meer de 'fuck-it' mentaliteit. Waarom nog moeite doen, val toch niet af? Kom ook niet aan overigens, dat is dan wel weer prettigquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat begrijp ik heel goed! Dat frustreert vreselijk.
Ik weet dat bij mij (ik zeg dus niet dat het voor anderen ook zo is) zulke dingen veroorzaakt worden omdat ik me toch te vaak laat gaan. Een bbq in het weekend, wat biertjes hier, een keer zondigen daar. Waardoor ik op langere termijn netto niks was opgeschoten. Dan kun je vijf dagen per week helemaal strak in het gareel eten maar dan doen 1-2 dagen dat toch weer teniet.
Daarom weiger ik nu taart en stokbrood en dat soort dingen
Geruststellend om te weten is dat als ik ooit mijn doel bereik, ik me best eens zal kunnen laten gaan. Zolang ik de andere dagen dan maar in het gareel blijf.
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lol. Ik ben bijna 30, maar ik vind het nog steeds geen valid argument.
Ik gnorkte.quote:
mijn runkeeper meldde me net dat je goed bezig bent iigquote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:41 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik gnorkte.
En hier mezelf een deadlinetje gesteld. Voor m'n volgende verjaardag wil ik in ieder geval onder de 80 zitten, bij voorkeur rond de 75. Dus da's minimaal 8 eraf in februari. Kijken of het me helpt tegen het snaaien.
Shiiiiit!!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ja op lowlands moet je maar gewoon zuipen hoor!
Ik testte twee jaar geleden positief zwanger. Anderhalve week voor lowlands. Dat was echt matig!
Uhuh, nu alleen de regelmaat er weer in krijgen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
mijn runkeeper meldde me net dat je goed bezig bent iig
Oma. Heb je je rollator al klaar staan?quote:
ach wat schattig *koediekoedie*quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lol. Ik ben bijna 30, maar ik vind het nog steeds geen valid argument.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |