abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155334023
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:23 schreef FANN het volgende:
:o niemand ooit gehoord van cafeïnevrije thee?

Ik heb deze, die is lekker...

http://www.pickwick.nl/thee/kruidenthee/slaap-lekker/
En hoe zit het dan met theïne?
pi_155334411
In kruidenthee zit geen theïne of caffeïne. Het zijn gewoon kruiden die je ook uit je tuin kan plukken.
pi_155334587
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:15 schreef Gray het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met theïne?
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:28 schreef Elvi het volgende:
In kruidenthee zit geen theïne of caffeïne. Het zijn gewoon kruiden die je ook uit je tuin kan plukken.
Juist!

Hij had ook gewoon even kunnen lezen wat er onder de link stond natuurlijk... :P

quote:
THEÏNE = CAFEÏNE

Heb je wel eens van theïne gehoord? Dat is gewoon een andere naam voor cafeïne in zwarte, groene en witte thee. Maar hoeveel cafeïne bevat nu eigenlijk een kopje thee? Een kopje zwarte thee bevat gemiddeld 30 mg cafeïne. Bij een gemiddelde kop koffie is dat 85 mg. Liever een keer geen cafeïne? Kies dan een Rooibos of kruidenmelange.
pi_155334663
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:33 schreef FANN het volgende:

Hij had ook gewoon even kunnen lezen wat er onder de link stond natuurlijk... :P

[..]

Daar is hij te moe voor ;(
pi_155338817
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:33 schreef FANN het volgende:

[..]

[..]

Juist!

[..]

quote:
12s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:36 schreef Elvi het volgende:

[..]

Daar is hij te moe voor ;(
En lui in dit geval, al kon ik mezelf sussen met een reden als: voor als andere luie mensen ook niet lezen, dan direct vragen. O-) :P
pi_155344777
Eerst ging het nog over thee en over cafeíne, marreh...
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Verder zou ik liever willen dat mn topic niet teveel in een slowchat verandert
pi_158702463
Nou, een update dan maar (tis niet alsof ik op 't moment wat beters te doen heb).

Bloedonderzoek wees niks uit (geen Lyme, geen diabetes, niks bijzonders), behalve een licht vitamine-D gebrek.

Ook dat gesprek met m'n psychiater gehad en toen hebben we het over slaapmedicatie gehad waarbij er in de basis genomen 3 mogelijkheden zijn: AD's, AP's of benzo's en gezien mijn medicatieverleden kwam mijn psychiater tot de opmerkelijke conclusie dat het niet anders kan dan dat ik minstens sterk verminderd vatbaar ben voor gewenning aan benzo's en ze legde me uit dat, hoewel de meeste mensen in een redelijk gelijk tempo steeds meer nodig hebben om de gewenning te neutraliseren, er ook gevallen zijn bij wie dit sterk verminderd of zelfs helemaal niet plaatsvindt. Dit is voor mij een mazzel en een zorg minder en ergens wist ik al dat (ondanks wat hier meermalen tussen de regels door gezegd is) mijn slaapproblemen niet door de benzo's veroorzaakt kunnen zijn. Het stomme is dat ik namelijk jaren terug ongeveer anderhalf jaar benzo's gebruikt heb en toen op eigen houtje ben gaan afbouwen en toen viel me al op hoe makkelijk dat ging. Ik had in die 18 maanden ook niet steeds meer nodig, maar stond daar op dat moment niet bij stil omdat ik toendertijd urgentere issues had. Ik had best wel erge dingen gehoord over benzo-verslaving, maar ik heb daar gewoon nooit last van gehad. Dus de theorie dat mijn slaapissues door benzo-misbruik zouden (kunnen) worden veroorzaakt, mag nu wel de kliko in :P.

AD's werken bij mij dan weer niet (heb ook veel last van bijwerkingen) en AP's hebben zo hun eigen nadelen, dus dit is dikke mazzel voor mij :D

Ook is mijn maandelijkse maximale dosering verhoogd naar het niveau dat ik een jaar of vijf geleden had (maximaal 30/maand en innemen indien nodig).

Maar goed.
Een paar weken geleden zijn m'n vit-D waardes officieel voldoende bevonden (in elk geval boven die 50 nu), maar het slapen is sindsdien eigenlijk niet echt verbeterd.
Midden/eind november ongeveer leek het ineens wat beter te gaan en ging ik al richting de 7u/nacht (voor een maandje of zoiets) en gebruikte ik de benzo's zelfs helemaal niet meer. Maar sinds enkele weken gaat het weer kut en zit ik, zonder medicatie, gemiddeld op een uur of 4 slapen per nacht.

Ben nu ook nog ziek geworden/beetje grieperig waardoor ik (gecombineerd met de slaapproblemen die ik al had) vannacht afgelopen nacht 1 uur 10 minuten geslapen heb.
Een nacht helemaal niet slapen heb ik vorige week ook al gehad, maar denk dat dat toen ook stressgerelateerd was (familie-issues).

Ik zit nu te denken om, zodra dit mini-griepje weer weg is en ik daarna nog langer onder de 5u/nacht slapen blijf hangen, toch om een slaaponderzoek te vragen, maar dat moet ik eerst even overleggen.

Heeft er iemand hier toevallig zelf ervaring met slaaponderzoek?
pi_158702560
Mijn tip: Warme chocolademelk.
pi_158702570
Even voor de duidelijkheid: Ik wil niet nog meer tips (ten slotte kan ik die ook makkelijk zelf googlen en heb ik de meeste dooddoeners al geprobeerd, wil niet lullig klinken btw, maar tis wel zo), maar weten of er nog iemand ervaring met slaaponderzoek heeft.

Tis trouwens wel jammer dat ik de OP niet meer kan wijzigen zodat ik de rest kan spoileren en een link naar m'n meest recente post in de OP kan plakken.
pi_158702581
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 05:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
Even voor de duidelijkheid: Ik wil niet nog meer tips (ten slotte kan ik die ook makkelijk zelf googlen en heb ik de meeste dooddoeners al geprobeerd, wil niet lullig klinken btw, maar tis wel zo), maar weten of er nog iemand ervaring met slaaponderzoek heeft.

Tis trouwens wel jammer dat ik de OP niet meer kan wijzigen zodat ik de rest kan spoileren en een link naar m'n meest recente post in de OP kan plakken.
Ben zelf een avondmens al vanaf mijn jeugd.
Dat is wat lastig soms wanneer je vroeg moet opstaan.
pi_158702592
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 05:44 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Ben zelf een avondmens al vanaf mijn jeugd.
Dat is wat lastig soms wanneer je vroeg moet opstaan.
Klopt. Ken ik zelf ook wel, was vroeger ook altijd een avondmens, maar dat is sinds begin dit jaar veranderd.

Ik ben wel blij dat ik een maandje terug een tijdje beter geslapen heb (die 7u/nacht), maar als dit zo doorgaat, dan slaap ik binnen een jaar helemaal niet meer :').
Tot 5u gaat het nog wel (al merk ik het dan wel), maar dit is nu al bijna een jaar aan de gang. Erg vervelend.

Het gekke is dat ik tot begin dit jaar altijd een goeie slaper was en sliep eigenlijk altijd standaard 8 a 9 uur. Ik kon ook altijd wel slapen, ongeacht de omstandigheden.

En nu is ineens alles anders en al weet ik nog steeds niet waarom, ik heb er ondertussen wel vrede mee.
Maar het blijft lastig, het is gewoon een onbetrouwbare factor ook en op lange termijn ook niet gezond.
pi_158702594
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 05:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klopt. Ken ik zelf ook wel, was vroeger ook altijd een avondmens, maar dat is sinds begin dit jaar veranderd.

Dat verander je niet, zit in de genen.
pi_158702601
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 05:52 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Dat verander je niet, zit in de genen.
Als dit zo is, dan zou ik graag willen weten hoe ik de genen die dit jaar van mijn avondmens-zijn een slapeloosheid-mens hebben gemaakt :P.
Want zo kan ik mezelf echt geen avondmens meer noemen, zeker niet aangezien ik dit jaar maandenlang geregeld (bijna standaard zelfs, zet tegenwoordig de wekker nieteens meer) ruim voor zonsopgang alweer op was en vaak zelfs voor 20u naar bed ging omdat ik zo moe was.
Dan vind ik "avondmens" geen goede beschrijving meer.
pi_158702608
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 05:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als dit zo is, dan zou ik graag willen weten hoe ik de genen die dit jaar van mijn avondmens-zijn een slapeloosheid-mens hebben gemaakt :P.
Want zo kan ik mezelf echt geen avondmens meer noemen, zeker niet aangezien ik dit jaar maandenlang geregeld (bijna standaard zelfs, zet tegenwoordig de wekker nieteens meer) ruim voor zonsopgang alweer op was en vaak zelfs voor 20u naar bed ging omdat ik zo moe was.
Dan vind ik "avondmens" geen goede beschrijving meer.
Ken je omstandigheden niet maar dat klinkt als een depressie.
Zelf ben ik in ploegen gaan werken, de ochtenddienst was een hel elke keer weer.
pi_158702613
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 06:05 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Ken je omstandigheden niet maar dat klinkt als een depressie.
Zelf ben ik in ploegen gaan werken, de ochtenddienst was een hel elke keer weer.
Depressie is al gedebunked (zie post #20).
Ploegendienst weet ik niet, maar dat zou ik onmogelijk trekken nu.
  donderdag 31 december 2015 @ 06:14:34 #76
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158702619
Ik herken me alleen in je spoiler, dus ik lurk maar gewoon mee. :@
pi_158702620
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 06:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Depressie is al gedebunked (zie post #20).
Ploegendienst weet ik niet, maar dat zou ik onmogelijk trekken nu.
Je moet in mogelijkheden denken dat is stap 1.
pi_158702623
En je beperkingen kennen, ik ben bijv in de nacht op mijn best en in de ochtend het minst.
pi_158702627
quote:
14s.gif Op donderdag 31 december 2015 06:14 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik herken me alleen in je spoiler, dus ik lurk maar gewoon mee. :@
Ik hoop voor je dat het voor jou dan zo blijft :P
  donderdag 31 december 2015 @ 06:20:54 #80
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158702633
quote:
14s.gif Op donderdag 31 december 2015 06:18 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat het voor jou dan zo blijft :P
Nou ja, ben idealiter het liefst een ochtendmens, aangezien ik dan kan meedraaien met de rest van de wereld. :P Al merk ik trouwens wel dat ik altijd 's nachts het meest creatiefst ben, of ik overdag nou energiek was of niet. :P
pi_158702649
quote:
12s.gif Op donderdag 31 december 2015 06:20 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nou ja, ben idealiter het liefst een ochtendmens, aangezien ik dan kan meedraaien met de rest van de wereld. :P Al merk ik trouwens wel dat ik altijd 's nachts het meest creatiefst ben, of ik overdag nou energiek was of niet. :P
Mij maakt het niks meer uit, zolang ik maar kan slapen.

Heb jij toevallig ervaring met slaaponderzoek?
  donderdag 31 december 2015 @ 06:29:08 #82
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158702653
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 06:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Mij maakt het niks meer uit, zolang ik maar kan slapen.

Heb jij toevallig ervaring met slaaponderzoek?
Nope, ook nooit van gehoord. Even inlezen, kan nu toch niet slapen. :P
pi_158702662
quote:
11s.gif Op donderdag 31 december 2015 06:29 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dat schiet niet op, nu blijft TS nog langer wakker.
pi_158702663
quote:
11s.gif Op donderdag 31 december 2015 06:29 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hoeft niet per se hoor :P
Heb zelf ook wat dingen opgezocht, maar beste ga ik gewoon overleggen.

edit: Ik zit me trouwens af te vragen of het eventueel iets met de ritalin te maken zou kunnen hebben?

[ Bericht 6% gewijzigd door magnetronkoffie op 31-12-2015 10:52:16 ]
  donderdag 31 december 2015 @ 17:55:01 #85
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158719487
Ik weet niet zeker of het relevant is voor dit topic, maar mijn ritme is ook flink veranderd de laatste jaren.

Vroeger dacht ik altijd dat er ochtend en avondmensen bestonden en dat dat erfelijk was vastgelegd. Ikzelf was altijd duidelijk een avondmens. Maar nu ben ik er van overtuigd dat dit gewoon te maken heeft met onnatuurlijk leefritme.

Sinds ik ben gestopt met werken is mijn leefritme zich gewoon gaan synchroniseren met de natuur, dwz ik word wakker als het licht wordt. Ik sta nu dus veel vroeger op en ga veel vroeger naar bed dan vroeger.

Toen ik nog werkte werd ik eigenlijk in een avondmens ritme gedwongen, realiseer ik me nu. Als je thuis komt na het werk heb je veel te weinig tijd voor jezelf en dat compenseer je dan door lang op te blijven. Daardoor schuift alles naar achteren. Ik kwam altijd zo laat mogelijk op het werk (9:30) en ging meestal om 00:30 of 01:00 naar bed. Tegenwoordig is het rond 6:00 opstaan en 22:30 naar bed. Wekker zetten hoeft niet want ik word vanzelf wakker (zomer's vroeger dan s'winters). Ik voel me ook een stuk gezonder nu.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158731484
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 17:55 schreef SeLang het volgende:
Ik weet niet zeker of het relevant is voor dit topic, maar mijn ritme is ook flink veranderd de laatste jaren.

Vroeger dacht ik altijd dat er ochtend en avondmensen bestonden en dat dat erfelijk was vastgelegd. Ikzelf was altijd duidelijk een avondmens. Maar nu ben ik er van overtuigd dat dit gewoon te maken heeft met onnatuurlijk leefritme.

Sinds ik ben gestopt met werken is mijn leefritme zich gewoon gaan synchroniseren met de natuur, dwz ik word wakker als het licht wordt. Ik sta nu dus veel vroeger op en ga veel vroeger naar bed dan vroeger.

Toen ik nog werkte werd ik eigenlijk in een avondmens ritme gedwongen, realiseer ik me nu. Als je thuis komt na het werk heb je veel te weinig tijd voor jezelf en dat compenseer je dan door lang op te blijven. Daardoor schuift alles naar achteren. Ik kwam altijd zo laat mogelijk op het werk (9:30) en ging meestal om 00:30 of 01:00 naar bed. Tegenwoordig is het rond 6:00 opstaan en 22:30 naar bed. Wekker zetten hoeft niet want ik word vanzelf wakker (zomer's vroeger dan s'winters). Ik voel me ook een stuk gezonder nu.
Je bent niet on-topic, maar ik vind het wel een interessante conclusie.
Verder weet ik niet of dit voor mij ook opgaat, maar mijn bioritme schoot altijd wel alle kanten op.

De tijden konden een tijdje redelijk stabiel zijn, maar dan vrij plotseling weer verschuiven en ik heb echt de vreemdste tijden wel gehad (opstaan, naar beneden lopen en kon gelijk voor het avondeten aanschuiven en dan bij zonsopgang weer naar bed). Maar een constante was dat ik wel altijd dezelfde aantal uren bleef slapen. Daar is sinds dit jaar verandering in gekomen. De belangrijkste reden dat ik nu zo vroeg op ben, is omdat ik simpelweg veel minder uren plat lig.

Moet wel zeggen dat mijn dagen hierdoor ook een stuk langer zijn, en dat merk ik echt wel :P, maar gezond kan dit niet zijn, niet op deze manier. Het is te extreem in te korte tijd.
pi_158731601
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 04:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

Heeft er iemand hier toevallig zelf ervaring met slaaponderzoek?
Wel enige ervaring met slaaponderzoek hier, omwille van heel weinig slapen en daar soms hypomaan van worden..

Wat wil je graag weten? :)
pi_158731746
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 09:55 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Wel enige ervaring met slaaponderzoek hier, omwille van heel weinig slapen en daar soms hypomaan van worden..

Hey :)

Liefst een soort van beschrijving van welke stappen er gezet gaan worden vanaf het moment dat ik wil aangeven dat ik gaarne een slaaponderzoek zou willen doen (dus naar bijvoorbeeld HA gaan, wat voor vragen die zal stellen, is het makkelijk of juist moeilijk om een slaaponderzoek op gang te krijgen, of er wachttijden zijn, dingetjes en feitjes rondom het slaaponderzoek die niet op een wiki-pagina staan (mag je bijvoorbeeld zoveel uur van tevoren niet eten? Wel/Geen medicatie? Verloop op de dag of dagen dat je het slaaponderzoek ondergaat? Hoe zit het met kleding? Was 't vervelend? Was 't pijnlijk? Dat soort dingetjes)).

Dus een beetje de kleine dingetjes eromheen.
pi_158731859
Los van allerlei zaken zoals chemische imbalans in je hoofd enzo...

Zorg er in ieder geval voor dat je lichaam flink vermoeid is en je hoofd niet.

Dus vermijd stressvolle zaken. Ga veel sporten en eindig de dag niet achter een beeldscherm.

Als je Wilt voelen hoe het kan zijn ga je een paar weken met een tentje en rugzak in Zweden leven ofzo. Overdag 30 km lopen en buiten slapen. Daar gaan de meeste mensen gewoon weer slapen. Slechts een paar mensen hebben echte stoornissen die niet zomaar overgaan. Dit soort survivaldingen brengt veel mensen weer terug in de basispositie. Zegmaar een soort reset.

Kort gezegd. Maak een fysieke connectie met de natuur voordat je allerlei pillen gaat slikken.
Whatever...
pi_158732281
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 09:55 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Hmm...naja, eigenlijk ben ik gewoon benieuwd naar hoe anderen hun slaaponderzoek ervaren hebben :P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')