En hoe zit het dan met theïne?quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:23 schreef FANN het volgende:
niemand ooit gehoord van cafeïnevrije thee?
Ik heb deze, die is lekker...
http://www.pickwick.nl/thee/kruidenthee/slaap-lekker/
quote:
Juist!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:28 schreef Elvi het volgende:
In kruidenthee zit geen theïne of caffeïne. Het zijn gewoon kruiden die je ook uit je tuin kan plukken.
quote:THEÏNE = CAFEÏNE
Heb je wel eens van theïne gehoord? Dat is gewoon een andere naam voor cafeïne in zwarte, groene en witte thee. Maar hoeveel cafeïne bevat nu eigenlijk een kopje thee? Een kopje zwarte thee bevat gemiddeld 30 mg cafeïne. Bij een gemiddelde kop koffie is dat 85 mg. Liever een keer geen cafeïne? Kies dan een Rooibos of kruidenmelange.
Daar is hij te moe voorquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:33 schreef FANN het volgende:
Hij had ook gewoon even kunnen lezen wat er onder de link stond natuurlijk...
[..]
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:33 schreef FANN het volgende:
[..]
[..]
Juist!
Hij had ook gewoon even kunnen lezen wat er onder de link stond natuurlijk...
[..]
En lui in dit geval, al kon ik mezelf sussen met een reden als: voor als andere luie mensen ook niet lezen, dan direct vragen.quote:
quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Verder zou ik liever willen dat mn topic niet teveel in een slowchat verandert
Ben zelf een avondmens al vanaf mijn jeugd.quote:Op donderdag 31 december 2015 05:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
Even voor de duidelijkheid: Ik wil niet nog meer tips (ten slotte kan ik die ook makkelijk zelf googlen en heb ik de meeste dooddoeners al geprobeerd, wil niet lullig klinken btw, maar tis wel zo), maar weten of er nog iemand ervaring met slaaponderzoek heeft.
Tis trouwens wel jammer dat ik de OP niet meer kan wijzigen zodat ik de rest kan spoileren en een link naar m'n meest recente post in de OP kan plakken.
Klopt. Ken ik zelf ook wel, was vroeger ook altijd een avondmens, maar dat is sinds begin dit jaar veranderd.quote:Op donderdag 31 december 2015 05:44 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ben zelf een avondmens al vanaf mijn jeugd.
Dat is wat lastig soms wanneer je vroeg moet opstaan.
Dat verander je niet, zit in de genen.quote:Op donderdag 31 december 2015 05:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klopt. Ken ik zelf ook wel, was vroeger ook altijd een avondmens, maar dat is sinds begin dit jaar veranderd.
Als dit zo is, dan zou ik graag willen weten hoe ik de genen die dit jaar van mijn avondmens-zijn een slapeloosheid-mens hebben gemaaktquote:Op donderdag 31 december 2015 05:52 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Dat verander je niet, zit in de genen.
Ken je omstandigheden niet maar dat klinkt als een depressie.quote:Op donderdag 31 december 2015 05:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als dit zo is, dan zou ik graag willen weten hoe ik de genen die dit jaar van mijn avondmens-zijn een slapeloosheid-mens hebben gemaakt.
Want zo kan ik mezelf echt geen avondmens meer noemen, zeker niet aangezien ik dit jaar maandenlang geregeld (bijna standaard zelfs, zet tegenwoordig de wekker nieteens meer) ruim voor zonsopgang alweer op was en vaak zelfs voor 20u naar bed ging omdat ik zo moe was.
Dan vind ik "avondmens" geen goede beschrijving meer.
Depressie is al gedebunked (zie post #20).quote:Op donderdag 31 december 2015 06:05 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ken je omstandigheden niet maar dat klinkt als een depressie.
Zelf ben ik in ploegen gaan werken, de ochtenddienst was een hel elke keer weer.
Je moet in mogelijkheden denken dat is stap 1.quote:Op donderdag 31 december 2015 06:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Depressie is al gedebunked (zie post #20).
Ploegendienst weet ik niet, maar dat zou ik onmogelijk trekken nu.
Ik hoop voor je dat het voor jou dan zo blijftquote:Op donderdag 31 december 2015 06:14 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik herken me alleen in je spoiler, dus ik lurk maar gewoon mee.
Nou ja, ben idealiter het liefst een ochtendmens, aangezien ik dan kan meedraaien met de rest van de wereld.quote:Op donderdag 31 december 2015 06:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat het voor jou dan zo blijft
Mij maakt het niks meer uit, zolang ik maar kan slapen.quote:Op donderdag 31 december 2015 06:20 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nou ja, ben idealiter het liefst een ochtendmens, aangezien ik dan kan meedraaien met de rest van de wereld.Al merk ik trouwens wel dat ik altijd 's nachts het meest creatiefst ben, of ik overdag nou energiek was of niet.
Nope, ook nooit van gehoord. Even inlezen, kan nu toch niet slapen.quote:Op donderdag 31 december 2015 06:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Mij maakt het niks meer uit, zolang ik maar kan slapen.
Heb jij toevallig ervaring met slaaponderzoek?
Dat schiet niet op, nu blijft TS nog langer wakker.quote:Op donderdag 31 december 2015 06:29 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nope, ook nooit van gehoord. Even inlezen, kan nu toch niet slapen.
Hoeft niet per se hoorquote:Op donderdag 31 december 2015 06:29 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nope, ook nooit van gehoord. Even inlezen, kan nu toch niet slapen.
Je bent niet on-topic, maar ik vind het wel een interessante conclusie.quote:Op donderdag 31 december 2015 17:55 schreef SeLang het volgende:
Ik weet niet zeker of het relevant is voor dit topic, maar mijn ritme is ook flink veranderd de laatste jaren.
Vroeger dacht ik altijd dat er ochtend en avondmensen bestonden en dat dat erfelijk was vastgelegd. Ikzelf was altijd duidelijk een avondmens. Maar nu ben ik er van overtuigd dat dit gewoon te maken heeft met onnatuurlijk leefritme.
Sinds ik ben gestopt met werken is mijn leefritme zich gewoon gaan synchroniseren met de natuur, dwz ik word wakker als het licht wordt. Ik sta nu dus veel vroeger op en ga veel vroeger naar bed dan vroeger.
Toen ik nog werkte werd ik eigenlijk in een avondmens ritme gedwongen, realiseer ik me nu. Als je thuis komt na het werk heb je veel te weinig tijd voor jezelf en dat compenseer je dan door lang op te blijven. Daardoor schuift alles naar achteren. Ik kwam altijd zo laat mogelijk op het werk (9:30) en ging meestal om 00:30 of 01:00 naar bed. Tegenwoordig is het rond 6:00 opstaan en 22:30 naar bed. Wekker zetten hoeft niet want ik word vanzelf wakker (zomer's vroeger dan s'winters). Ik voel me ook een stuk gezonder nu.
Wel enige ervaring met slaaponderzoek hier, omwille van heel weinig slapen en daar soms hypomaan van worden..quote:Op donderdag 31 december 2015 04:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
Heeft er iemand hier toevallig zelf ervaring met slaaponderzoek?
Heyquote:Op vrijdag 1 januari 2016 09:55 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Wel enige ervaring met slaaponderzoek hier, omwille van heel weinig slapen en daar soms hypomaan van worden..
Wat wil je graag weten?
Hmm...naja, eigenlijk ben ik gewoon benieuwd naar hoe anderen hun slaaponderzoek ervaren hebbenquote:Op vrijdag 1 januari 2016 09:55 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Wel enige ervaring met slaaponderzoek hier, omwille van heel weinig slapen en daar soms hypomaan van worden..
Wat wil je graag weten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |